لوگو طاقچه

پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان

6,434 بازدید

ملاک انتخاب کتاب برای خرید و مطالعه، بنا به سلیقه‌ی افراد، متفاوت است. گاهی نام نویسنده، برقی در چشمان فرد می‌اندازد و بی‌اختیار، کتاب را از هر قفسه و ژانری باشد، برمی‌دارد. گاهی احوال آدم اقتضا می‌کند از ژانر خاصی بخواند. برای برخی هم ممکن است، پرفروش‌بودن یک کتاب، معیاری برای انتخاب باشد. اگر پرفروش‌بودن ملاک انتخاب‌مان هم نباشد، نفس نگاه انداختن به نام پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ جذاب است. در این یادداشت با تکیه بر فهرستی از ویکی‌پدیا که از منابع معتبر و مستقل استخراج شده است، به برخی از پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان، می‌پردازیم.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت«پرفروش‌ترین کتاب‌های تخیلی جهان» را هم بخوانید.

تقسیم‌بندی کتاب‌های پرفروش، به مذهبی و غیرمذهبی

بعضا نام کتاب‌های مذهبی و برخی دیگر از گونه‌های کتاب، همچون آثار ایدئولوژیک، در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا، ذکر نمی‌شود. دلیل آن ابهام در مورد ناشران و تعداد نسخه‌هایی است که در طول تاریخ از آن‌ها چاپ و فروخته شده است؛ با‌این‌وجود تعداد نسخه‌های فروخته‌شده از این کتاب‌ها را تخمین زده‌اند. بر این ‌اساس، «انجیل» و «قرآن» در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌های مذهبی تاریخ جای گرفته‌اند. ابتدا از این‌دو پرفروش‌ترین کتاب‌های مذهبی می‌گوییم و پس از آن به سراغ فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان می‌رویم.

پرفروش‌ترین کتاب‌های مذهبی تاریخ

«انجیل»، کتاب مقدس مسیحیان و شرح زندگانی و آموزه‌های مسیحِ پیامبر، خوانده‌شده‌ترین کتاب تاریخ است. چهار انجیل عهد جدید شامل «متی»، «مرقس»، «لوقا» و «یوحنا»، بین سال‌های ۶۶ تا ۱۱۰ میلادی نوشته شده‌اند؛ اناجیلی که تا پیش از مکتوب‌شدن، سینه‌به‌سینه، نقل شده‌اند. در الاهیات اسلامی انجیل یک کتاب و نازل‌شده از جانب خداوند بر مسیح، دانسته شده است. انجیل نقشی غیرقابل‌انکار در فرهنگ جهانی، به‌خصوص فرهنگ و ادبیات غرب ایفا کرده است.

«قرآن» کتاب مقدس و آسمانی مسلمانان است. کتابی که طبق عقاید اسلامی، از جانب خداوند بر پیامبر اسلام نازل شد. قرآن، معجزه و مهم‌ترین دلیل نبوت پیامبر اسلام، مهم‌ترین منبع وحی در اسلام و به زبان عربی است. این کتاب آسمانی، تأثیری عمیق بر فرهنگ مسلمانان گذاشته است. قرآن در ادبیات کلاسیک فارسی و در اندیشه و آثار برخی از شعرا و حکمای ایرانی نیز نقشی پررنگ داشته است.

پرفروش‌ترین کتاب‌های غیرمذهبی تاریخ

داستان دو شهر

داستان دو شهر

نویسنده: چارلز دیکنز

مترجم: ابراهیم یونسی

انتشارات نگاه

اطلاعات بیشتر و خرید

«پرفروش‌ترین کتاب جهان»، «پرفروش‌ترین کتاب تک‌جلدی تاریخ» و «پرفروش‌ترین کتاب تک‌جلدی انگلیسی‌زبان»؛ این‌ها عنوان‌هایی است که کتاب داستان دو شهرِ چارلز دیکنز رمان‌نویس افسانه‌ای انگلیسی به خود اختصاص داده است. تا امروز بیش از دویست میلیون نسخه از این کتاب به فروش رسیده است.

«داستان دو شهر» در سال ۱۸۵۹ در قالب یک کتاب به چاپ رسید. دیکنز در سال‌های تغییر و تلاطم زندگی‌اش، داستانی در بستر انقلاب نوشت. داستانی که از سال‌های پیش از انقلاب فرانسه، در شهرهای لندن و پاریس آغاز می‌شود، به‌طور موازی در این دو شهر ادامه پیدا می‌کند و به انقلاب و حوادث پساانقلاب می‌رسد. داستان در بطن زندگی مردمان، با محوریت شخصیت‌هایی متفاوت اتفاق می‌افتد، همان‌گونه که انقلاب شکل می‌گیرد؛ پدیده‌ای برآمده از شکاف‌ها و تاریکی‌ها، دردها و سرخوردگی‌ها، با امید و آرزوهای بزرگ، که گاهی آبی می‌شود بر آتش ناکامی‌ها و گاهی سیلی که کوچک‌وبزرگ را با خود می‌برد. گاهی شعله‌ای گرمابخش می‌شود و گاهی آتشی که تروخشک را با هم می‌سوزاند. 

بخشی از کتاب صوتی داستان دو شهر را بشنوید.

داستان دو شهر چارلز دیکنز

گوینده: پروین محمدیان
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

شازده کوچولو

شازده کوچولو

نویسنده: آنتوان دوسنت اگزوپری

مترجم: احمد شاملو

انتشارات نگاه

اطلاعات بیشتر و خرید

«شازده کوچولو»، کتابی ساده و در عین‌حال فلسفی، داستانی برای کودکان و مناسب احوال بزرگان، برآمده از غرب و پر از مفاهیم عرفان شرقی، کم‌حجم اما آن‌قدر عمیق است که ذهن را پس از کاوش در آن، یارای فراغت از آن نیست. چه جملاتی که در وصف «شازده کوچولو» نمی‌توان گفت و چه نکات نغزی که پس از هر بار خواندنش، به ذهن نمی‌آید.

یک روز در ذهن «آنتوان دو سنت اگزوپریِ» خلبان، پس از فرود اضطراری در بیابان، جرقه‌ی داستانی زده شد که شعله‌هایش امروز، هشتادسال پس از انتشارش در سال ۱۹۴۳، هنوز فروزان است. آن‌قدر خارج از زمان و مکان است، که تاریخ و جغرافیا را به‌طرزی کم‌سابقه درنوردیده است. بیش از هر کتابی ترجمه شده، بیش از هرکتابی خوانده شده و از لحاظ فروش، در صدر ادبیات داستانی فرانسوی‌زبان است. کتاب را که خواندید، زمزمه‌های شازده کوچولوی به‌زمین‌آمده از سیارک دوردست، تا هستید با شما خواهد بود؛ همان‌گونه که این داستانِ جاودان، تا دنیا دنیاست، خواهد بود و هر روز جلوه‌ای نو خواهد داشت.

بخشی از کتاب صوتی شازده کوچولو را بشنوید.

شازده کوچولو آنتوان دوسنت اگزوپری

گوینده: جمعی از گویندگان
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

هری پاتر و سنگ جادو، جی.کی. رولینگ

«هری پاتر» پرفروش‌ترین «مجموعه کتاب» تاریخ است. «هری پاتر و سنگ جادو» اولین کتاب از مجموعه کتاب‌های هری پاتر و یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا است. این مجموعه بخش مهمی از شهرت و محبوبیتش را وام‌دار اقتباس سینمایی جذابش است. اولین اقتباس از مجموعه‌ی «هری پاتر» در سال ۲۰۰۱، چهار سال پس از انتشار اولین کتاب این مجموعه، اکران شد.

نویسنده‌ی این مجموعه کتاب، «جی کی رولینگ» بریتانیایی است. داستان هری پاتر نوجوان، که از شر «لرد ولدمورت» در امان مانده اما پس از قتل والدینش، با خانواده‌‌ی نامهربان دورسلی با وضعی فاجعه‌بار زندگی می‌کند. روزی بالاخره پس از کارشکنی‌های اقوام بدتر از بیگانه‌اش، نامه‌ای به دست هری می‌رسد که سرنوشتش را تغییر می‌دهد. او راهی مدرسه‌ی جادوگری می‌شود تا اتفاق‌هایی عجیب و باورنکردنی را پشت سر بگذارد. حوادثی مهیج که در این بیش از دو دهه میلیون‌ها مخاطب را پای کتاب و فیلم اقتباسی از آن نشانده است.

بخشی از کتاب صوتی هری پاتر و سنگ جادو را بشنوید.

هری پاتر و سنگ جادو جی.کی. رولینگ

گوینده: آرمان سلطان‌زاده
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

و آنگاه هیچکس نماند

و آنگاه هیچکس نماند

نویسنده: آگاتا کریستی

مترجم: محمد خیریان

انتشارات یوشیتا

اطلاعات بیشتر و خرید

فهرستی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا نیست، که نام «آگاتا کریستی» در آن نباشد. نویسنده‌ای که با رمان‌های مهیجش، رکوردهای مختلفی را ثبت کرد و کتاب‌هایش به زبان‌های متعددی برگردانده شد. او را «ملکه‌ی جنایت» لقب داده‌اند. کتاب «آنگاه هیچ‌کس نماند» که با عنوان «ده بچه زنگی» نیز به فارسی ترجمه شده است، محبوب‌ترین کتاب کریستی و در بالاترین رده‌ها در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ است. این رمان برای کریستی نیز خیلی عزیز بود، چراکه برای نگارش آن زحمت بسیار به جان خرید و هنری ویژه به خرج داد.

داستان «آنگاه هیچ‌کس نماند» در جزیره‌ای دورافتاده می‌گذرد. شخصیت‌های داستان، توسط فردی ناشناس به این مکان مرموز دعوت شده‌اند. آن‌ها که همگی نقطه‌ای تاریک در سابقه‌ی خود دارند، لحظات عجیبی را در آن جزیره تجربه می‌کنند. شروع به خواندن که بکنید، این رمان جنایی مهیج را تا پایان از دست فرونخواهید گذاشت.

هابیت (آنجا و بازگشت دوباره)

هابیت (آنجا و بازگشت دوباره)

نویسنده: جی. آر. آر. تالکین

مترجم: رضا علیزاده

انتشارات روزنه

اطلاعات بیشتر و خرید

«تالکین» نویسنده‌ای زبان‌شناس و عاشق اختراع زبان بود. آن‌قدر که همان زبان‌های برساخته‌ی او، بستری برای نوشتن پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ شد. کتاب «هابیت» یکی از آن‌هاست که پس از تولید اقتباس سینمایی از آن، بیش‌ازپیش بر سر زبان‌ها افتاد و محبوب‌تر شد.

تالکین در آثارش، ازجمله در این کتاب، سرزمین و قوم و زبان اختراع کرده است. یکی از این نژادها، هابیت‌هایند که موجوداتی ریزنقش، شاد، سرخوش و کشاورز هستند. یکی از هابیت‌ها اما سودای دیگری در سر دارد. او  «بیلبو بگینز» نام دارد که همراه با گاندولف جادوگر و گروهی از دورف‌ها (یکی دیگر از نژادهای اختراعی تالکین) به سفری سخت و هراس‌انگیز می‌رود.

رمان هابیت، که به سال ۱۹۳۷ منتشر شد، شرح این سفر جذاب و هیجان‌انگیز است. کتابی فانتزی برای نوجوانان که ناگفته پیداست بزرگ‌تر‌ها از خواندنش لذتی دست‌کم برابر با نوجوانان خواهند برد.

شیر ساحره و کمد لباس (ماجراهای نارنیا، جلد دوم)

شیر ساحره و کمد لباس (ماجراهای نارنیا، جلد دوم)

نویسنده: سی.اس لوئیس

مترجم: پیمان اسماعیلیان

انتشارات قدیانی

اطلاعات بیشتر و خرید

دخترکی پس از کنجکاوی به درون کمد می‌رود و از کمد وارد دنیایی افسانه‌ای می‌شود. تصویر جذابی که احتمالا در ذهن بسیاری از مخاطبان در قالب یک مجموعه‌ی تلویزیونی قدیمی تداعی می‌شود؛ تصویری که ایده‌ی اولیه‌ی شکل گرفتن مجموعه کتابی است که «سرگذشت نارنیا» نام گرفت. مجموعه رمانی از «سی.اس. لوئیس» نویسنده‌ی ایرلندی، که اولین جلد آن، «شیر، ساحره و کمد لباس» در سال ۱۹۵۰ منتشر و به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا تبدیل شد.

«لوسی»، «پیتر»، «ادموند» و «سوزان» چهار خواهر و برادر هستند که از بمباران‌های هوایی لندن در جنگ جهانی دوم، به خانه‌ای در حومه‌ی این شهر پناه می‌برند. ابتدا لوسی و سپس همگی از کمدی سر در می‌آوردند که به سرزمین نارنیا راه دارد. سرزمینی که توسط جادوگر سفید اداره می‌شود و این کودکان قرار است با او مبارزه کنند. 

راز داوینچی

«راز داوینچی» یکی دیگر از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ جهان است. رمانی مهیج در ژانر معمایی-تاریخی که به دست «دن براون»، نویسنده‌ی آمریکایی نوشته شد. براون در این رمان در اطراف خطوط قرمز مسیحیت حرکت کرده است. مسائلی چون ازدواج عیسا مسیح با مریم مجدلیه، فرزنددار شدن او از این ازدواج، اطلاع کلیسای کاتولیک از این حقیقت و پنهان‌کاری اهل کلیسا، دست‌مایه‌ی خلق این رمان پرفروش شده است. موضوعی که طبیعتا صدای کلیسا و گروه‌های مسیحی را به اعتراض بلند کرده است.

«راز داوینچی» در سال ۲۰۰۳ منتشر شد و کتاب دوم از سه‌گانه‌ای بود که جلد اولش «فرشتگان و شیاطین» در سال ۲۰۰۲ و قسمت سومش «نماد گمشده» در سال ۲۰۰۹ به چاپ رسید. آن دو جلد نیز پرطرفدار بوده‌اند اما به‌پای راز داوینچی نرسیده و احتمالا نخواهند رسید؛ کتابی که با فروش حدود هشتاد میلیون نسخه‌ای، در زمره‌ی پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ است. 

بخشی از کتاب صوتی راز داوینچی را بشنوید.

راز داوینچی دن براون

گوینده: مهبد قناعت پیشه
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

کیمیاگر

کیمیاگر

نویسنده: پائولو کوئیلو

مترجم: حسین نعیمی

نشر ثالث

اطلاعات بیشتر و خرید

«سانتیاگو»، چوپان اسپانیایی، در خواب محل دفن گنجی را در حوالی اهرام مصر می‌بیند. در خیال گنج دیار خود را ترک می‌کند و به سفر می‌رود. سفری دور برای آرزویی که محل تحقق آن، آن‌قدرها که گمان می‌کرد، دور نبود؛ «و این گنج آن‌قدرها که گمان می‌کنیم، دور نیست». این داستان یا به‌تعبیر بهتر پیام داستان کتاب «کیمیاگر»، اثر پائولو کوئلیو است. رمانی که در سال ۱۹۸۸ درآمد و به فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ پیوست. کتابی با مضامین عرفانی که برخی مدعی تأثیرپذیری نویسنده‌ی آن از مولوی شده‌اند.

کتاب «کیمیاگر» از هر نویسنده یا اندیشه‌ای وام گرفته شده باشد، از اواخر قرن بیستم تا امروز، به ده‌ها زبان ترجمه شده و میلیون‌ها بار به فروش رسیده است.

ناطور دشت (ناتور دشت)

ناطور دشت (ناتور دشت)

نویسنده: جی. دی. سلینجر

مترجم: آراز بارسقیان

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

کمتر لیستی از کتاب‌های محبوب، پرفروش، تحسین‌شده توسط منتقدان و نویسندگان یا چیزهایی شبیه به این، وجود دارد، که «ناطور دشت» در آن نباشد. رمانی که لیاقت این‌همه تحسین و قدردانی و ارزش چندین و‌ چندبار معرفی شدن را دارد، تا همه، یک‌بار هم که شده تهیه‌اش کرده یا اگر دارندش شروع به خواندنش کنند. داستان پیچیده‌ای هم نیست، نوجوانی به‌نام «هولدن کالفیلد»، از مدرسه به دلیل ضعف مفرط تحصیلی اخراج می‌شود. تا نامه‌ی اخراج به والدینش برسد، سه روز فرصت دارد. آن سه روز می‌شود سه روز سرگردانی و سفر. سفری غریب، حوادثی غریب، احساساتی غریب و پایانی غریب. اتفاقی فراتر از واقعیت نمی‌افتد، رنگی از جادو نیست، اما کلمات ساده‌ی هولدن هفده‌ساله درحالی‌که این سه روز را در یک مرکز درمانی برای کسی تعریف می‌کند، یکی از مهم‌ترین رمان‌های قرن بیستم را برآورده است. یکی از پرفروش‌ترین رمان‌های تاریخ، که سلینجر دوری‌گزیده از خلق را، به یکی از محبوب‌ترین نویسندگان دنیا تبدیل کرد.

بخشی از کتاب صوتی ناطور دشت را بشنوید.

ناطور دشت جی. دی. سلینجر

گوینده: آرمان سلطان‌زاده
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

پل‌های مدیسن کانتی

پل‌های مدیسن کانتی

نویسنده: رابرت جیمز والر

مترجم: زهره زاهدی

انتشارات کتاب‌سرای نیک

اطلاعات بیشتر و خرید

«پل‌های مدیسن کانتی»، رمانی از اواخر قرن بیستم است که توانسته با فروشی میلیونی، در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا قرار بگیرد. رمانی عاشقانه از «رابرت جیمز والر»، که در سال ۱۹۹۲ منتشر و اقتباس سینمایی آن در سال ۱۹۹۵ با کارگردانی و بازیگری «کلینت ایستوود» و نقش‌آفرینی جاودان «مریل استریپ» ساخته شد. «پل‌های مدیسن کانتی» داستانی عاشقانه اما متفاوت دارد.

«فرانچسکا» مادر و همسری روستایی است که دل به عشق عکاسی می‌بندد که برای یک پروژه‌ی کاری به روستای آن‌ها سفر کرده است. این عشق کوتاه‌مدت، اثری عمیق و ماندگار بر زندگی فرانچسکا می‌گذارد. سفر به مدیسن کانتی همراه با «رابرت جیمز والر»، تجربه‌ای متفاوت و به‌یادماندنی خواهد بود.

بن‌هور

بن‌هور

نویسنده: لیو والاس

مترجم: اسماعیل شایگان‌

نشر ثالث

اطلاعات بیشتر و خرید

«بن‌هور» یکی از رمان‌های محبوب با زمینه‌ی مذهبی است. رمانی از «لیو والاس»، ژنرال جنگ‌های داخلی آمریکا، که در سال ۱۸۸۰ به نگارش درآمد. داستان جوان اشراف‌زاده‌ای به‌نام «بن‌هور» که در پی خیانت دوستش به بردگی می‌رود و مادر و خواهرش نیز به سیاه‌چال می‌افتند. «بن‌هور» روزگار سختی را می‌گذراند و سخت در پی انتقام است. در این اثنا اتفاق مهمی برایش می‌افتد و بخت با او یار می‌شود. کمی بعدتر سرنوشت بن‌هور، انتقام از دوست پست خائن و نجات مادر و خواهر بیمارش با ظهور مسیح گره می‌خورد.

رمان «بن‌هور» آن‌قدر فرازونشیب داستانی و جذابیت داشته، که در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا قرار بگیرد. فیلم‌های سینمایی اقتباسی از این اثر نیز به‌دلیل همین جذابیت داستانی کم نبوده‌اند و مهم‌ترین‌ آن‌ها را «ویلیام وایلر»، کارگردان صاحب‌نام آمریکایی در سال ۱۹۵۹ خلق کرده است.

شفای زندگی

شفای زندگی

نویسنده: لوئیز ال. هی

مترجم: سمانه فلاح

انتشارات طاهریان

اطلاعات بیشتر و خرید

«شما می‌توانید خود را تغییر دهید و کامروا شوید، این هم راهش»؛ این مبنای فکری «لوئیز هی»، نویسنده‌ی آمریکایی، در نوشتن کتاب «شفای زندگی» است. کتابی از دسته‌ی خودیاری، که از کلی‌گویی پرهیز کرده و به جزئیات پرداخته است. «لوئیز هی» اثر افکار و الگوهای ذهنی را بر تمام شئون زندگی بررسی کرده است. او منشأ کامیابی یا ناکامی را تماما در ذهن دانسته و ذهن انسان را آن‌قدر قدرت‌مند می‌داند که بتوان با اصلاحش و با تکیه بر آن، بر هر مشکل و دردی حتا دردهای جسمانی و بیماری‌ها فائق آمد؛ برای رسیدن به این هدف هم تا دلتان بخواهد راهکار و تمرین ارائه داده و وارد جزئیات شده است.

کتاب «شفای زندگی» پس از انتشار در سال ۱۹۸۴، با استقبالی گسترده و فروشی کم‌سابقه همراه شد؛ خود به فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان رفت و «لوئیز هی» را نیز در ردیف محبوب‌ترین نویسنده‌های زن تاریخ قرار داد. البته که این دسته کتاب‌ها همیشه مخالفان و منتقدانی جدی نیز داشته‌اند.

صد سال تنهایی

صد سال تنهایی

نویسنده: گابریل گارسیا مارکز

مترجم: محمدرضا سحابی

انتشارات جامی

اطلاعات بیشتر و خرید

«رئالیسم جادویی» از هر کجا و در هر تاریخی شروع شده باشد، مدیون «گابریل گارسیا مارکز» و «صد سال تنهایی» است. رمانی که که گل سرسبد آثار مارکز است. او که خود قطب بی‌تکرار نویسندگان آمریکای لاتین و مکتب رئالیسم جادویی است.

مارکز چندین ماه خود را در خانه حبس کرد تا این رمان را بنویسد. داستانی که در «ماکوندو» می‌گذرد. شهر رویاهای «خوزه آرکادیو بوئندیا» که خود پایه‌اش گذاشت و خانه‌ی او و نسل‌های بعد او شد. شهری محصور با آب، منزوی از جهان و پر از حوادث و ماجراهای عجیب‌وغریب، که این صد سال داستان در آن می‌گذرد. صد سال تکرار و در نهایت افول.

«صد سال تنهایی» حرف برای گفتن زیاد دارد. داستانش در چند خط و چند پاراگراف خلاصه نمی‌شود. از سال ۱۹۶۷ که به زبان اسپانیایی در آرژانتین منتشر شد، رکورد بعد رکورد بود که ثبت کرد، اما ارزشش از تمام رکوردها و القاب بالاتر است. یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیاست اما از آن مهم‌تر تأثیر عمیق و بی‌بدیلی است که بر ادبیات داستانی جهان گذاشته است.

بخشی از کتاب صوتی صد سال تنهایی را بشنوید.

صد سال تنهایی گابریل گارسیا مارکز

گوینده: مهدی پاکدل
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

هایدی

هایدی

نویسنده: یوهانا اشپیری

مترجم: وجیهه آیت‌اللهی

بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب «هایدی» را بیشتر با آثار اقتباسی از آن، به‌خصوص انیمیشن «هایدی» می‌شناسند. این رمان دوست‌داشتنی در سال ۱۸۸۰ منتشر شده است. «یوهانا اشپیری» نویسنده‌ی داستان‌های کودک، با کتاب «هایدی»، نام خود را به جرگه‌ی نویسندگان محبوب کودک و نوجوان افزود.

این اثر داستان دختری پنج‌ساله است که پدر و مادرش را از دست داده و تحت سرپرستی خاله‌اش زندگی می‌کند. پس از این‌که خاله‌‌ی او کاری در فرانکفورت پیدا می‌کند، هایدی مجبور می‌شود همراه با پدربزرگش در دامنه‌ی کوه آلپ روزگار بگذراند. طول می‌کشد تا در آن منطقه‌ی سردسیر، یخ رابطه‌ی هایدی و پدربزرگ آب شود، اما پس از آغاز صمیمیت، سرنوشت باز هم ماجرای جدیدی برای هایدی در چنته دارد.کتاب «هایدی» یکی از مهم‌ترین آثار ادبیات سوئیس و از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ جهان است، به‌خصوص در ایران که بارها به فارسی برگردانده شده است.

آنی شرلی در گرین گیبلز (کتاب اول)

آنی شرلی در گرین گیبلز (کتاب اول)

نویسنده: ال. ام. مونتگمری

مترجم: سارا قدیانی

انتشارات قدیانی

اطلاعات بیشتر و خرید

«آنی شرلی در گرین گیبلز»، اولین کتاب از مجموعه‌ی «آنی شرلی»، نوشته‌ی «لوسی ماد مونتگمری»، نویسنده‌ی کانادایی است. داستان «آنی»، دختر بی‌سرپرست یازده‌ساله‌ای که خیلی اتفاقی تحت سرپرستی «ماریلا »و «متیو کاتبرت» قرار می‌گیرد. خواهر و برادری که صاحب گرین گیبلز هستند و قصد سرپرستی پسری هم‌سن آنی را دارند، اما به‌اشتباه آنی جایگزین آن پسر می‌شود. اشتباهی که یکی از بهترین اتفاق‌های زندگی آن‌دو می‌شود تا دختری باهوش و شیرین‌زبان نصیب‌شان شود.

«آنی شرلی» دختر موقرمز را تقریبا همه می‌شناسند، دست‌کم با آثار اقتباسی از رمان مونتگمری و خصوصا انیمیشن زیبای آن و در کشور ما با دکلمه‌ی آغازین تیتراژ این انیمشن که از تکرار غریبانه‌ی روزهای آنی می‌گفت.

بخشی از کتاب صوتی آنی شرلی در گرین گیبلز را بشنوید.

آنی شرلی در گرین گیبلز ال. ام. مونتگمری

گوینده: مریم پاک‌ذات
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

آنک نام گل

آنک نام گل

نویسنده: اومبرتو اکو

مترجم: رضا علیزاده

انتشارات روزنه

اطلاعات بیشتر و خرید

«آنک نام گل» رمانی جنایی-تاریخی است که تفاوت‌ها و امتیازهایی نسبت به عموم کتاب‌های ژانر جنایی دارد. تفاوتش‌ هم ناشی از نویسنده‌ی متفاوت این رمان، «اومبرتو اکو» ایتالیایی است. فیسلوف و نشانه‌شناسی مبرز که آشنایی عمیقی با قرون وسطا داشت.

ماجرا در روزگار تاریک استیلای کلیسا بر غرب می‌گذرد. کشیشی انگلیسی ب ‌نام «ویلیام باسکرویلی» همراه با شاگردش «آدسو» راهی شمال ایتالیا می‌شود تا در مباحثه‌ای الاهی شرکت و درواقع از خود در برابر اتهامات دفاع کند؛ اما قتل‌هایی اتفاق می‌افتد که سرنوشت این سفر را عوض  و ویلیام را نیز مشغول به مأموریتی جدید می‌کند.

رمان پر از ارجاعات تاریخی و نشانه‌شناختی است که به آن جذابیت و عمق و ارزشی دیگرگون بخشیده است. این مجموعه خصوصیات کم‌نظیر «آنک نام گل» را که اولین رمان «اومبرتو اکو» بود، به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا بدل کرد.

دنیای سوفی

دنیای سوفی

نویسنده: یوستاین گاآردر

مترجم: مهدی سمسار

انتشارات جامی

اطلاعات بیشتر و خرید

اگر به دنبال کتابی برای آشنایی اولیه با تاریخ فلسفه هستید، «دنیای سوفی» یکی از بهترین گزینه‌هاست. کتابی که با داستانی جذاب، بسیاری از نوجوانان را از نسل‌های مختلف، به فلسفه علاقه‌مند کرده است. «یوستین گردر» استاد فلسفه، این کتاب را در سال ۱۹۹۱ به رشته‌ی تحریر درآورد. «دنیای سوفی» به ده‌ها زبان ترجمه شد و با فروش بیش از چهل میلیون نسخه‌ای در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ جای گرفت.

ماجرا‌ی «دنیای سوفی» از این قرار است که دختری نوجوان به نام «سوفی» در آستانه‌ی پانزده‌سالگی نامه‌ها و نوارهایی ویدئویی دریافت می‌کند که فرستنده‌ی آن در ابتدا ناشناس است. سوفی با این نامه‌های عجیب و جذاب با تاریخ فلسفه و اندیشه‌ی فلسفی آشنا می‌شود. گردر با این کتاب، همه را به ضیافتی دلچسب دعوت کرده است. ضیافتی فلسفی که افرادی غیرعلاقه‌مند به فلسفه هم از بودن در آن، برای یک‌بار هم که شده، لذت خواهند برد.

جنگ و صلح (جلد اول)

جنگ و صلح (جلد اول)

نویسنده: لئو تولستوی

مترجم: سروش حبیبی

انتشارات نیلوفر

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب «جنگ و صلح» یکی از مهم‌ترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ اثر یکی از بزرگترین نویسندگان تاریخ، «لئو تولستوی» است. «جنگ و صلح» فراتر از فهرست‌های این‌چنینی و زینت‌بخش آن‌هاست. کتابی که از سال ۱۸۶۵ تا ۱۸۶۷ به‌طور سریالی در یکی از روزنامه‌های روس منتشر و در سال ۱۸۶۹ در قالب رمان چاپ شد. در این رمان تاریخی که موضوعش جنگ‌های روسیه و فرانسه در اوایل قرن نوزدهم و سال‌های ماجراجویی ناپلئون است، پنج خانواده‌ی اشرافی نقش‌آفرینی می‌کنند.

تولستوی در رمان «جنگ و صلح» بیش از ۵۸۰ شخصیت را خلق کرد، آن‌هم با ظرافتی مثال‌زدنی که تنها از قلم و ذهن چون اویی برمی‌آمد. از این رمان بی‌تکرار، اقتباس‌هایی متعدد در قالب‌هایی متنوع همچون نمایش، فیلم‌ سینمایی و سریال‌های تلویزیونی تولید شده است.

جاناتان مرغ دریایی

جاناتان مرغ دریایی

نویسنده: ریچارد باخ

مترجم: نسیم امیرعظیمی

نشر ثالث

اطلاعات بیشتر و خرید

«ریچارد باخ» یکی دیگر از خلبان-نویسنده‌هایی است که نام رمانش در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا دیده می‌شود. رمان «جاناتان مرغ دریایی»، داستانی کوتاه و الهام‌بخش دارد. داستان یک مرغ دریایی متفاوت، که از آن‌چه هست راضی نیست و می‌خواهد بهتر باشد. می‌خواهد بلندتر پرواز کند و از روزمرگی و عادت فراتر رود. سرنوشت او مانند تمام کسانی که شبیه‌اش هستند، تنهایی و انزوا است. اما تنهایی چیزی نیست که عاشقان پرواز از آن بترسند، چراکه بالاتر پریدن همان و تنهاترشدن همان.

«جاناتان مرغ دریایی» داستان رفتن و به شماتت‌ها نیندیشیدن، تنهایی را بر بی‌مایگی و صعود را بر رکود ترجیح دادن و از هیچ‌چیز من‌جمله شکست نترسیدن است. پرندگان یک نماد پرتکرار در ادبیات ملل هستند، نمادی از روح‌های آزاده و بلندپرواز، دل‌کندگان از زمین و روندگان به آسمان. «جاناتان» هم یکی از آن‌هاست. یکی از دوست‌داشتنی‌ترین آن‌ها که داستانش در میلیو‌ن‌ها نسخه به فروش رسیده است.

آن فرانک؛ خاطرات یک دختر جوان

آن فرانک؛ خاطرات یک دختر جوان

نویسنده: آن فرانک

مترجم: شهلا طهماسبی

بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه

اطلاعات بیشتر و خرید

یک دختر نوجوان با خانواده‌اش در آمستردام هلند زندگی می‌کند. آن‌ها از یهودیان آلمانی هستند که پس از قدرت گرفتن نازی‌ها مجبور به مهاجرت به هلند شده‌اند. نازی‌ها در جریان جنگ جهانی دوم، آمستردام را اشغال می‌کنند. دختر نوجوان و خانواده‌اش ماه‌ها مخفیانه زندگی می‌کنند. دختر نوجوان دو سال را در اتاقک زیرشیروانی می‌گذراند. خاطرات روزانه‌اش را می‌نویسد به این امید که بعد آزادی منتشرش کند.

روزگار طبق معمول ناسازگاری می‌کند، مخفیگاه لو می‌رود، دخترک اسیر و راهی اردوگاه کار اجباری می‌شود. دخترک حصبه می‌گیرد و آن‌همه درد را تاب نمی‌آورد و از بین می‌رود. دختر نوجوان این ماجرا همان «آن فرانک» است. این کتاب هم همان دفتر خاطرات روزانه، که پدرش «اتو فرانک»، تنها بازمانده‌ی این فاجعه، در سال ۱۹۴۷ منتشرش کرد. «آن فرانک» نماند که شهرتش را ببیند، اما کتابش به فروشی چشم‌گیر رسید، بارها به زبان‌های گوناگون ترجمه و از آن آثاری متعدد اقتباس شد.

بادبادک‌باز

بادبادک‌باز

نویسنده: خالد حسینی

مترجم: پریسا سلیمان زاده

انتشارات مروارید

اطلاعات بیشتر و خرید

«خالد حسینی» پزشک و نویسنده‌ی افغانستانی-آمریکایی است. نویسنده‌ای محبوب که بیش‌تر با همین رمان «بادبادک‌باز» شناخته می‌شود. داستانی از جنس رنج عمیق مردم افغانستان پس از حوادث تلخ متعددی که در این کشور رخ داد. داستان ارباب‌زاده‌ای به نام «امیر» که سال‌هاست از افغانستان رفته، اما گذشته‌اش را رها نکرده است و البته گذشته نیز او را رها نمی‌کند. در گذشته‌اش معمایی هست که با گشوده‌شدن آن فصل جدیدی در زندگی امیر باز می‌شود. «حسن»، دوست دوران کودکی و فرزند خدمت‌کار خانه‌شان در مرکز این معماست. دوستی که امیر جدایی تلخی از او داشته، به او بدی کرده و درصدد جبران آن است. حالا در سال‌های حکومت طالبان، باید دوباره به وطن بازگردد و دینش را به حسن ادا کند.

امیر در طول داستان به خاطراتش از افغانستان و روزگار شیرین کودکی بازمی‌گردد، این خاطرات با جذابیت‌های سفر او و گره‌گشایی از معمایش درهم‌آمیخته تا «بادبادک‌باز» رمانی پرکشش شود و یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ جهان لقب بگیرد.

گتسبی بزرگ

گتسبی بزرگ

نویسنده: اسکات فیتز جرالد

مترجم: رضا رضایی

نشر ماهی

اطلاعات بیشتر و خرید

«گتسبی بزرگ» از آن‌دسته کتاب‌هایی است که هم اقبال مخاطبان را کسب کرده و هم تحسین منتقدان را برانگیخته است. رمان مهمی از سده‌ی بیستم که به دوران جاز و رونق رویای آمریکایی بازمی‌گردد. «گتسبی» شخصیتی عجیب است که در «وست‌اگ» نیویورک زندگی می‌کند و داستان از زبان یکی از همسایه‌های جدید او روایت می‌شود.

همانی‌های پرزرق‌وبرق شبانه در خانه‌ی گتسبی ثروتمند همیشه به راه است که مشخص می‌شود هدف خاصی از آن داشته است. همین هدف داستان را تا پایان پیش می‌برد. «گتسبی بزرگ» از حیث شخصیت‌پردازی و روایت، رمانی کم‌نظیر و نقطه‌ی درخشان کارنامه‌ی اسکات فیتزجرالد، نویسنده‌ی بزرگ آمریکایی است. رمانی که در زمره‌ی بهترین رمان‌های قرن بیستم و پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا است.

بخشی از کتاب صوتی گتسبی بزرگ را بشنوید.

گتسبی بزرگ اسکات فیتز جرالد

گوینده: آرمان سلطان‌زاده
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

بر باد رفته

بر باد رفته

نویسنده: مارگارت میچل

مترجم: الهام رحمانی

انتشارات پر

اطلاعات بیشتر و خرید

«بر باد رفته» یکی دیگر از پرفروش‌ترین کتاب‌هاست، که یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های سینمایی نیز از آن اقتباش شده. کتاب «مارگارت میچل» در سال ۱۹۳۶ منتشر شد و سال بعدش جایزه‌ی «پولیتزر» را برای او به ارمغان اورد؛ فیلم «ویکتور فلمینگ» نیز در سال ۱۹۳۹ اکران شد و جایزه‌ی اسکار را در ده رشته به‌دست آورد. «بربادرفته» داستان دختر ماجراجویی به نام «اسکارلت» است، که در میانه‌ی جنگ داخلی آمریکا در نیمه‌ی دوم قرن نوزدهم، سودای عشق در سر می‌پروراند. کتاب «بربادرفته» رمانی پر از شخصیت‌های دوست‌داشتی و ماجراهای هیجان‌انگیز است که تجربه‌ی جذاب خواندنش هیچ‌گاه از خاطرتان نخواهد رفت.

ربکا

ربکا

نویسنده: دافنه دوموریه

مترجم: صدف محسنی

بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب «ربکا» در سال ۱۹۳۸ منتشر شد. داستانی جذاب، پر از تعلیق و هیجان، دلهره‌آور و چالش‌برانگیز، که نظر «آلفرد هیچکاک»، کارگردان افسانه‌ای را نیز جلب کرد تا فیلمی با اقتباس از آن بسازد.

«دافنه دوموریه»، رمان‌نویس و نمایش‌نامه‌نویس، با خلق این رمان، نام خود را در میان نویسندگان بزرگ بریتانیایی، که تعدادشان کم هم نیست، جاودان کرد. رمانی که با جریانی عاشقانه و ازدواج مردی ثروتمند با خدمت‌کاری جوان آغاز می‌شود، اما بسیار غیرمنتظره پیش می‌رود، جایی‌که پای زن دیگری در میان است، این‌بار اما از دنیای مردگان.

بخشی از کتاب صوتی ربه کا (ربکا) را بشنوید.

ربه کا (ربکا) دافنه دوموریه

گوینده: ابوذر عزیزی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

آیین دوستیابی و چگونگی نفوذ در دیگران

آیین دوستیابی و چگونگی نفوذ در دیگران

نویسنده: دیل کارنگی

مترجم: غ‍لام‍ح‍س‍ی‍ن‌ اع‍راب‍ی‌

انتشارات طلایه

اطلاعات بیشتر و خرید

هر کجا که زندگی می‌کنید، هر شغلی که دارید و در هر نوع تعاملی با افراد دیگر هستید، به توانایی ایجاد ارتباط نیازمندید. در هر مرحله از زندگی، در هر سطح و گونه‌ای از روابط، چه کاری و چه شخصی، باید بدانید چگونه احساس بدی را در طرف مقابل برنینگیزید و در وهله‌ی بعد نظرش را جلب کنید. انتقاد کردن بدون ایجاد دلخوری، جلب دوستی دیگران و محبوبیت بین دوستان، راز سقوط و روش‌های هم‌فکر و هم‌داستان کردن دیگران با خود، موضوعات و برخی از عنوان‌هایی هستند که در کتاب «آیین دوست‌یابی» به چشم می‌خورند.

این کتاب البته پروپیمان‌تر از این است که بتوان موضوعات متنوعش را در چند جمله خلاصه کرد. «دیل کارنگی» نویسنده و سخنران آمریکایی، نویسنده‌ی این کتاب محبوب است. کتابی که پس از انتشار در سال ۱۹۳۶، میلیون‌ها نسخه از آن به فروش رسیده و بعد از این همه سال، هنوز هم توجه مخاطبان کتاب‌های توسعه‌ی فردی را به خود جلب می‌کند. موردی که برای یک کتاب توسعه‌ی فردی امری کم‌نظیر به حساب می‌‌آید.

پیرمرد و دریا

پیرمرد و دریا

نویسنده: ارنست همینگوی

مترجم: زهرا فتورچی

انتشارات فرشته

اطلاعات بیشتر و خرید

نام آثار خیلی از نویسندگان بزرگ در جایگاه‌های ابتدایی فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان، خالی است، نام‌هایی که در این یادداشت بدان‌ها پرداخته نشد. حیف است از «ارنست همینگوی» بزرگ هم نامی برده نشود. از او و بهترین رمانش، «پیرمرد و دریا» که در سال ۱۹۵۲ چاپ شد. داستان ماهی‌گیر پیری که مدت‌هاست سایه‌ی ناکامی بر سرش سنگینی کرده و صیدی به چنگ نیاورده است. او حالا از فرط بداقبالی، شاگرد جوانش را نیز در کنار خود ندارد تا به‌تنهایی عزم سفر به دریا ‌نکند. سفری الهام‌بخش که داستانش در قالب یکی از مهم‌ترین، زیباترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های دنیا، منتشر شده است.

دیگر عنوان‌های فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان  

  • رویای تالار سرخ، کائو ژوکین
  • او: تاریخ یک ماجراجویی، اچ. رایدر هگرد
  • وردی والا گوندا، ود پراکاش شارما
  • هری پاتر و تالار اسرار، جی.کی. رولینگ
  • هری پاتر و زندانی آزکابان، جی.کی. رولینگ
  • هری پاتر و جام آتش، جی.کی. رولینگ
  • هری پاتر و محفل ققنوس، جی.کی. رولینگ
  • هری پاتر و شاهزاده دورگه، جی.کی. رولینگ
  • هری پاتر و یادگاران مرگ، جی.کی. رولینگ
  • لولیتا، ولادیمیر ناباکوف
  • راهنمای مراقبت از نوزاد و کودک، بنیامین اسپاک
  • زیبای سیاه، آنا سیول
  • فرود عقاب‌ها، جک هیگینز
  • واترشیپ دون، ریچارد آدامز
  • گزارش هایت، شر هایت
  • تار شارلوت، ئی.بی. وایت
  • مرد زنجبیلی، جی.پی. دانلیوی
  • قصه پیتر خرگوشه، بئاتریکس پاتر
  • کرم خیلی گرسنه، اریک کارل
  • پیامی به گارسیا، البرت هابرت
  • کشتن مرغ مقلد، هارپر لی
  • گل‌های زیرشیروانی، وی.سی. اندروز
  • کیهان، کارل سیگل
  • فرشتگان و شیاطین، دن براون
  • کین و ایبل، جفری آرچر
  • چگونه فولاد آبدیده شد، نیکولای استراوسکی
  • ماجراهای پینوکیو، کارلو کلودی
  • قلمرو اشتباهات شما، وین دایر
  • پرندگان خارزار، کالین مک‌کالو
  • زندگی هدف‌مند، ریک وارن
  • دره عروسک‌ها، ژاکلین سوزان
  • الکلی‌های گمنام، بیل ویلسون
  • ۱۹۸۴، جورج اورول
  • شورش میمی استوور، ویلیام بردفورد هوی
  • دختری با نشان اژدها، استیگ لارسن
  • نماد گمشده، دن براون
  • بازی‌های گرسنگی، سوزان کالینز
  • جیمز و هلوی غول‌پیکر، رولد دال
  • نگهبان جوان، الکساندر فادیف
  • چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد، اسپنسر جانسون
  • تاریخچه مختصر زمان، استیون هاوکینگ
  • پل و ویرژینی، برناردن دوسن پیر
  • شور زندگی، ایروینگ استون
  • باد در درختان بید، کنت گراهام
  • هفت عادت مردمان موثر، استفن کاوی
  • زمین نوآباد، میخائیل شولوخف
  • پیشگویی آسمانی، جیمز ردفیلد
  • خطای ستارگان بخت ما، جان گرین
  • دختری در قطار، پائولو هاوکینز
  • کلبه، ویلیام یانگ
  • عمو استیویا، سرگی میخالکوف
  • پدرخوانده، ماریو پوزو
  • قصه‌ی عشق، اریک سگال
  • اشتعال، سوزان کالینز
  • زاغ مقلد، سوزان کالینز
  • آشپزخانه، بنانا یوشیموتو
  • اندرومدا نبیولا، ایوان یفریموف
  • سرگذشت یک یوگی، پاراماهانسا یوگانادا
  • دختر گمشده، گیلیان فلین
  • در جبهه‌ی غرب خبری نیست، اریش ماریا رمارک
  • مثلث برمودا، چارلز برلیتز
  • همه‌چیز از هم می‌پاشد، چینوا آچه‌به
  • مزرعه حیوانات، جورج اورول
  • گرگ توتم، جیانگ رونگ 
  • آرواره‌ها، پیتر بنچلی
  • تا ابد دوستت دارم، رابرت مانش
  • اتاق زنان، مریلین فرنچ
  • سررسید حاملگی، آرلن آیزنبرگ و هایدی مارکوف
  • ماجراهای هاکلبری فین، مارک تواین
  • خاطرات سری آدرین مول، سو تاون‌سند
  • غرور و تعصب، جین آستن
  • کن تیکی، ثور هیردال
  • شوایک، سرباز خوب، یاروسلاو هاشک
  • جایی که وحشی‌ها هستند، موریس سنداک
  • راز، راندا برن
  • ترس از پرواز، اریکا جونگ
  • تلماسه، فرانک هربرت
  • چارلی و کارخانه‌ی شکلات‌سازی، رولد دال
  • میمون برهنه، دزموند موریس
  • جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند، ویلیام اونز
  • تتوچان، دخترکی آن سوی پنجره، تتسوکو کورویاناگی
  • ماتیلدا، رولد دال
  • کتاب‌دزد، مارکوس زوساک
  • نجواگر اسب، نیکولاس ایوانز
  • شب به‌خیر ماه، مارگارت براون
  • داستان بی‌پایان، میشائیل انده
  • تمام نورهایی که نمی‌توانیم ببینیم، آنتونی دوئر
  • پنجاه طیف خاکستری، ای.ال. جونز
  • بیگانگان، الیوز هینتون
  • حدس بزن چقدر دوستت دارم، سام مک‌برانتی
  • شوگان، جیمز کلاول
  • پوکی سگ کوچک، جانت لوری
  • ستون‌های زمین، کن فالت
  • عطر، پاتریک زوسکیند
  • خوشه‌های خشم، جان اشتاین‌بک
  • سایه‌ی باد، روئیث ثافون
  • مترجم دردها، جومپا لاهیری
  • شدن، میشل اوباما
  • راهنمای کهکشان برای اتواستاپ‌زن‌ها، داگلاس آدامز
  • سه‌شنبه‌ها با موری، میچ آلبوم
  • یک وجب خاک خدا، ارسکین کالدول
  • آنجا رو که دل تو را می‌خواند، سوزانا تامارو
  • چین‌خوردگی در زمان، مادلین لینگل
  • راه طولانی به‌سوی آزادی، نلسون ماندلا
  • زندگی پس از زندگی، ریموند مودی
  • پیتون پِلیس، گریس متالیوس
  • بخشنده، لوئیس لوری
  • من پیش از تو، جوجو مویز
  • جنگل نوروژی، هاروکی موراکامی
  • طاعون، آلبر کامو
  • نه آدمی، اوسامو دازای
  • انسان در جست‌وجوی معنا، ویکتور فرانکل
  • کمدی الهی، دانته
  • پیامبر، خلیل جبران
  • پسرکی با پیژامه‌ی راه‌راه، جان بوین
  • جن‌گیر، ویلیام پیتر بلاتی
  • گروفالو، جولیا دونالدسون
  • پنجاه طیف تاریک‌تر، ای.ال. جیمز
  • جاده‌ تنباکو، ارسکین کالدول
  • رونیا دختر یک راهزن، آسترید لیندگرن
  • گربه با کلاه، دکتر زیوس
  • دایانا، اندرو مورتون
  • خدمت‌کار، کاترین استاکت
  • تبصره ۲۲، جوزف هلر
  • بیگانه، آلبر کامو
  • چشم سوزن، کن فالت
  • استخوان‌های دوست‌داشتنی، آلیس سبالد
  • قوهای وحشی، جان چانگ
  • سانتا اویتا، توماس مارتینز
  • شب، الی ویزل
  • کنفوسیوس از صمیم قلب، یو دان
  • زن کامل، مارابل مورگان
  • مشکلات اقتصاد سوسیالیستی چین، ژو موکیائو
  • چتر نجات شما چه رنگی است؟، ریچارد بولز
  • رژیم غذایی دوکان، پیر دوکان
  • لذت رابطه‌ی جنسی، الکس کامفورت
  • هنر ظریف بی‌خیالی، مارک منسون
  • زندگی پی، یان مارتل
  • رقیب پیشتاز، پاتریشیا نل دارن
  • هدف، الیاهو گلدرت
  • فارنهایت ۴۵۱، ری بردبری
  • خاکسترهای آنجلا، فرانک مک‌کورت
  • تجربه‌های من با راستی، مهاتما گاندی
  • خاطرات بریجت جونز، هلن فیلدینگ
6,435 بازدید
برچسب ها

Avatar

محمدرضا نیکخواه


اشتراک گذاری یادداشت
0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه