دانلود کتاب صوتی راز آن بوی شگفت با صدای سمانه هادی + نمونه رایگان
با کد تخفیف OFF30 اولین کتاب الکترونیکی یا صوتی‌ات را با ۳۰٪ تخفیف از طاقچه دریافت کن.
کتاب صوتی راز آن بوی شگفت اثر فریبا کلهر

دانلود و خرید کتاب صوتی راز آن بوی شگفت

معرفی کتاب صوتی راز آن بوی شگفت

کتاب صوتی راز آن بوی شگفت اثری از فریبا کلهر، بانوی هزار قصه ایران است که با صدای سمانه هادی می‌شنوید. او در این کتاب داستانی بر اساس زندگی امام رضا (ع) برای کودکان و نوجوانان نوشته است.

راز آن بوی شگفت در سال ۱۳۹۷ به عنوان اثر برگزیده جشنواره کتاب سال رضوی انتخاب شد.

درباره کتاب صوتی راز آن بوی شگفت

امام هشتم شیعیان، علی بن موسی الرّضا، ۱۱ ذی‌قعده ۱۴۸ هجری قمری مصادف با ۲۹ دسامبر ۷۶۵ میلادی متولد شد و روز آخر صفر ۲۰۳ هجری قمری مصادف با ۵ سپتامبر ۸۱۸ میلادی به شهادت رسید. او، فرزندِ موسی بن جعفر و نجمه خاتون و از نسل حضرت محمد (ص) است که بعد از پدرش، امام موسی کاظم و پیش از پسرش، امام محمد تقی، به کار ساماندهی امور جامعه اسلامی و مسلمانان مشغول بوده است.

دوران زندگی امام رضا (ع) همزمان بوده است با حکومت عباسیان و سه تن از خلفای عباسی، یعنی هارون الرشید، امین و مأمون. او در این دوران با مشکلاتی از جمله جنگ‌های داخلی و شورش‌های پی در پی روبه‌رو بود. زمانی که مامون به خلافت رسید تصمیم گرفت تا امام رضا را هم در امور حکومتی دخیل کند. هرچند امام این مقام را نپذیرفت اما به سوی دربار او به راه افتاد. در شهر مشهد از دنیا رفت.

درباره نحوه وفات آن حضرت، در منابع اهل سنت و شیعیان اختلاف وجود دارد: شیعیان مامون را مسئول شهادت امام رضا (ع) می‌دانند و اهل سنت معتقدند که امام بر اثر مسمویت با زهر از دنیا رفته است. بهرحال در محل مدفن وی، بعدها حرمی احداث شد که همیشه محلی است برای دیدار عاشقان روی آن حضرت و پذیرای مهمانانی است که از دور و نزدیک برای زیارت او عازم این شهر می‌شوند.

فریبا کلهر در کتاب راز آن بوی شگفت داستانی را بر اساس زندگی حضرت علی ابن موسی الرضا (ع) نوشته است و با زبانی روان و شیوا، زندگی آن حضرت را برای مخاطبان نوجوان خود روایت می‌کند.

کتاب صوتی راز آن بوی شگفت را به چه کسانی پیشنهاد می‌کنیم 

شنیدن این کتاب را به تمام کودکان و نوجوانان و همچنین به تمام علاقه‌مندان و عاشقان امام رضا (ع) پیشنهاد می‌کنیم. 

درباره فریبا کلهر

فریبا کلهر نویسنده ایرانی ادبیات کودک و نوجوان، در سال ۱۳۴۰ متولد شد. او فعالیت ادبی‌اش را از دهه شصت شروع کرده و از بدو تاسیس سروش کودکان در سال ۱۳۸۲ سردبیر این ماهنامه بوده است. فریبا کلهر تا کنون صدها قصه برای کودک و نوجوان و چندین رمان بزرگسال نوشته است. او همچنین فعالیت‌ها و کارهای باارزشی در بازنویسی اسطوره‌ها انجام داده است و از همین رو به او، لقب بانوی هزارقصه ایران را داده‌اند..

کتاب سوت فرمانروای کلهر در سال ۱۳۶۹ به عنوان کتاب سال جمهوری اسلامی برگزیده شد و تا امروز کلهر تنها کسی است که این جایزه را در سن زیر سی سالگی دریافت کرده است.

بخشی از کتاب صوتی راز آن بوی شگفت

صدا گفت: بلند شو... بلند شو فرار کن! صاحب آن صدای لرزان، دست های ابوعبدلله را باز کرد. پوستین گرمی به روی دوشش انداخت و گفت: این آخرین بخت توست. گروگان های قبلی، همین جا بالای کوه دفن شدند و کسی خبر ندارد که چه بلایی سرشان آمده است؛ اما تو... خوش اقبال بودی که تحمل من تمام شد و دیگر نمیتوانم به این زندگی ادامه دهم.

نظری برای کتاب ثبت نشده است

زمان

۰

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۰

حجم

۰

سال انتشار

۱۴۰۰

قابلیت انتقال

ندارد