نظرات درباره کتاب صوتی واقعیت و نقد و بررسی شنوندگان | طاقچه
کتاب صوتی واقعیت اثر هنس روسلینگ

نظرات کاربران درباره کتاب صوتی واقعیت

۴٫۰
(۱۶)
وحید
کتاب واقعا خوبی‌ه و تصویر جالبی از جهان ارائه می‌کنه. (می‌شد خلاصه‌تر شه البته🙂)
امین
کتاب بی‌نظیر، گویندگی ضعیف
Amin D
نظریه تکاملی، بجای استفاده ای رایج که برای توصیف هر چیز از ابتدای تاریخ تا دوران مدرن بکار میرود، می تواند به شیوه ای هوشمندانه دنیای مدرن را در مقابل غریزه ها قرار دهد و هم باورپذیرتر باشد و هم، به حوزه ای تخصصی تر بپردازد. روسلینگ با این شیوه ده مورد از غرایز بشری را که با تجربه وسیع خودش بدانها صحه گذاشته، و برای بقای نسل بشر لازم میدانسته، مبنای بحث خودش قرار میدهد تا نشان بدهد چطور همان غرایز حال راه را برای فهم واقعیت محور ما از جهان می بندند، چرا که هنوز عادت داریم با همان عینک غریزی به دنیا بنگریم اما این تنها نقطه شروع کتاب است، کتابی که با اشاراتی تامل برانگیز به فهم نادرست سیستماتیک ما از دنیا، فارغ از تحصیلات و سطح رفاه و دانش آغاز می شود و برای متهم کردن ما هم از خودش شروع می کند. راه حل را هم البته عرضه می کند، در دنیای پیشرفته امروز که دسترسی به اطلاعات و داده ها و تکنولوژی های ارتباطی ساده است، فهم بهتر و داده محور از دنیا هم ساده تر و البته مفید تر خواهد بود. نقد صریحی هم بر ژورنالیسم رایج دارد، گرچه تمام و کمال تقصیر را به گردن آنها نمی اندازد و به آن به چشم فرصتی برای ژورنالیسم نگاه می کند که تنها بر روی موج استفاده ما از غرایز سوار شده و برای آنها موقعیتی مناسب ایجاد کرده تا توجه ما را به کسب و کار خودشان جلب کنند ممکن من خواننده با تمام استفاده ها از داده ها و نتایجی که از آنها می گیرد موافق نباشم، یا برای افراد آشنا با تفکر سیستمی و خطاهای ادراکی، برخی از فصل ها حالتی تکراری یا مشابه با بحثهای سایر محققان داشته باشند، اما مطالعه دوباره همین فصل ها نیز همچنان خواندنی و مفید هستند، با چاشنی طنز و شیرین زبانی نویسنده، کوله باری از تجربه و خاطراتی خواندنی از ماموریت های کاری در دشوارترین شرایط. این زندگی پربار که کمی پیش از چاپ این کتاب برای نویسنده به پایان رسید، با جانشین پروری فوق العاده ای هم تکمیل شده که کمتر این روزها در فضای آکادمیک سراغ داریم. یعنی خویشاوندان نزدیک وی که نه تنها در نگارش کتاب با وی همکاری کرده اند، بلکه بعد از فوت وی به خوبی توانمندی لازم برای ادامه کار را دارند
Mahtab Noedoost
من کارشناسی ارتباطات و ارشدم رو روانشناسی خوندم و واقعا مطالب این کتاب رو معتبر و مفید دیدم، یه جورایی از هردوی این رشته ها و البته آمار استفاده کرده بود. به همه، خصوصا تو شرایط دشوار و روزای سخت، خوندنش رو توصیه میکنم.
ashkan
با گویندگی ضعیف از جذابیت کتاب کم کرده
آرمان
به نظرم برای عموم مردم نوشته نشده ، واکثر کتاب به اعداد ، ارقام و آمارها پرداخته که کاملا غیر ضروری و خسته کننده برای مخاطب هست . و حتی نتایج اصلی در میان مطالب کسل کننده کتاب گم شده !

زمان

۱۱ ساعت

حجم

۶۰۴٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

زمان

۱۱ ساعت

حجم

۶۰۴٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

دارد

قیمت:
۶۹,۰۰۰
۳۴,۵۰۰
۵۰%
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد