نظرات درباره کتاب صوتی هرگز رهایم مکن و نقد و بررسی شنوندگان | طاقچه
۳٫۷
(۶۰)
ડꫀꪶꫀꪀꪮρꫝⅈꪶꫀ
‍ 📚هرگز رهایم مکن 👤اثر کازوئو ایشی گورو یک رمان علمی ـ تخیلی است اما نمی‌توان این رمان را در طبقه‌بندی‌های رایج قرار داد چرا که نویسنده در کنار همذات‌پنداری با شخصیت‌های داستان درصدد پاسخگویی به سؤالات بسیاری است که نشان می‌دهد، این رمان یک کتاب سرگرم‌کننده است. کتی، روت و تومی قهرمانان رمان ایشی‌گورو هستند. آنها برای نخستین بار چیزی را درون خود حس می‌کنند به نام «عشق». این عشق در هر یک از این سه نفر، درجه و اندازة خاصی دارد. تومی اگرچه سعی دارد آن را کنترل کند تا دیگران متوجه آن نشوند اما جریان داستان به مخاطب خلاف آن را ثابت می‌کند. «تومی» امیدوار است بتواند برای «کتی» و «روت» دوست خوبی باشد. نویسنده فضای داستان را به گونه‌ای طراحی کرده که مخاطب ابتدا شک می‌کند به این که قهرمانان داستان آوای عشق را می‌شنوند یا آوای هنر را و یا هر دو را؟ لذا «ایشی گورو» مخاطب را در یک بحران قرار می‌دهد که حل آن نیازمند داشتن دید و نگاهی فلسفی به مقوله زندگی است. 🖋«کازوئو ایشی گورو» در سال 1954 در ناکازاکی ژاپن به دنیا آمد و در سال 1960 همراه خانواده به بریتانیا مهاجرت می‌کند. ادبیات انگلیسی و فلسفه از رشته‌هایی است که ایشی گورو در دانشگاه «کنت» به تحصیل درآنها می‌پردازد. کارهای این نویسنده ژاپنی‌الاصل تاکنون به 30زبان دنیا ترجمه شده است. وی هم اکنون ساکن لندن است. لازم به توضیح است مجله گاردین رمان «هرگز رهایم مکن» را به عنوان یکی از کتاب های پرفروش اروپا در سال 2005 معرفی کرده است. 🏆کازئو ایشی گورو موفق به دریافت جایزه نوبل ادبیات در سال 2017 شد.
i._.shayan
هرچقدر من از عزیز بودن این کتاب برای خودم براتون بگم کمه فقط اینو بدونید که من قبل از خوندن کتابش دو دفعه فیلمشو دیده بودم و تازه بعد از خوندن کتاب فهمیدم فیلمش چه فاجعه ایه در مقابل کتاب. کتابی که سرشار از احساسات ریز و درشت انسان هاست و در داستان گویی و شخصیت پردازی به قدری جزییات داره که آدم باورش نمیشه کتاب رو تبدیل به فیلمی کردن که صرفا یه سری سکانس مهم کتاب رو پشت سر هم بدون هیچ ریز جزییاتی به نمایش میزاره، ولی با این حال به قدری داستان خوبه که فیلم هنوز هم دیدنیه( ولی تا قبل از خوندن کتاب) توی تک تک سطور کتاب عشق و غم و ناامیدی جریان داره دنیای کتاب همون دنیایی که توی کتاب های علمی تخیلی این روزهای نوجوان ها، قهرمان های جوان از جاشون بلند میشن اعتراض میکنن و یک انقلاب بپا میکنن و جهان رو نجات میدن ولی توی این کتاب شخصیت ها همه سرنوشتشون رو قبول کردن و هیچکسی دلش نمیخواد انقلاب کنه یا حتی فرار. هیچکس حتی اعتراض نمیکنه چون فک میکنی چه فایده ای داره و واقعا فوق العادست این کتاب چون در نهایت سرنوشت اجتماعی رو نشون میده که بدبختی و مرگ رو نهایت خودشون میدونند و هیچ امیدی به نجات خودشون ندارند ... شاید مهم ترین ایراد کتاب رو بشه قضیه رسوایی نام برد چون واقعا با بقیه ی کتاب جور در نمیاد و فقط نشونه‌ی اینه که نویسنده میخواسته به بخشایی بالاتر و عمیق تری مثل قضایای بلید رانر (هوش مصنوعی) نخونک بزنه ولی هیچوقت موفق نشده
dj.destructive
👌👌
نیما
کتابی بسیار خوب با ترجمه ای ضعیف! مترجم عزیز لطفاً فراموش نفرمایید که هستند افرادی که وقتی به نظرشان قسمتی از متن دور از ذهن و غیر قابل فهم می رسد، به کتاب اصلی مراجعه و متن ها را مقایسه می کنند. قسمتهایی از کتاب به خوبی و روانی بسیار ترجمه شده اند امّا در بخشهایی از آن هم با ترجمه های بطور تعجب آوری غلط روبرو می شوید! برای مثال در جایی از کتاب «پرت کردن نیمکت» ترجمه شده است «استفراغ کردن روی نیمکت». بله، اگر «heave» را در دیکشنری جستجو کنیم هر دو معنی، «پرت کردن» و «استفراغ کردن» وجود دارد، ولی «heave over» به معنی «استفراغ کردن روی» نیست به معنی «پرت کردن» می باشد! موارد مشابه باز هم وجود دارند.
کاربر ۱۹۳۶۸۰۴
دقیقن 🙄 ولی خو گویندح بد نبودش
fahime
ترجمه‌های سهیل سمی هیچ‌وقت خوب نیستن...
وحید
خب قطعا امتیاز کتاب 5ه! من تا به حال نویسنده‌ای مثل ایشی‌گورو ندیدم که انقدر تک تک جزئیات کتابش مهم باشه و آنقدر خوب آدم رو با خودش همراه کنه و بعد رو کنه که مثلا فلان نکته که اصلا به نظر مهم نمیومد و تو صفحه 20 گفتمش تو صفحه 350 تازه معنی‌شو ببیین.خب البته این نکته یه مسئله‌ای که داره اینه که آدم تا نصف کتاب فک میکنه با یه کتاب عادی طرفه. اما بعد یهو شروع میکنه کم کم رو شدن. جالبه که در هر لحظه ما هم به اندازه آدمای توی داستان میدونیم و نه بیشتر. یه نکته دیگه‌م بگم به نظرم شاید جزء بهترین آثاری باشه که آینده استفاده غلط از تکنولوژی‌ها رو نشون میده... اونم در احساسی‌ترین شکل ممکن.. و یه چیز دیگه هم اینکه شاید اصلی‌ترین حرفش هم تو این کتاب و هم غول مدفون عاشق بودن در لحظه‌س. اینکه حواست باشه ممکنه یه لحظه دیگه عشقت وجود نداشته باشه، یا اصلا عشق‌ت وجود نداشته باشه! پس همین لحظه رو غنیمت بدون و دنبال تعویق نباش. و این غم توی داستان خب غم دنیای واقعی هم هست تا حد خیلی زیادی. ممکنه که ما اهداکننده نباشیم اما هیچ نمیدونیم که تا کی هستیم و چطور میشه که دیگه نیستیم..
FerFerism
انسان خالقی می‌شود که سرنوشت و تقدیر بندگانش رو تعیین می‌کند و چه سخت است زندگی بندگانی که فکر می‌کنند می‌توانند این تقدیر را تغییر دهند اینکه آنها متفاوت از سایر بندگانند. چه درناک است که تصوره سازندگان دنیایت از تو کالا و شیئی باشد، تو آمده ای که زندگی ببخشی نه اینکه زندگی کنی ولی هستند کسانی که با وجود این تعریف باز هم فکر می‌کنند که باید بیشتر از این پیش رفت و شبه تجربه ای از زندگی برایت بسازند. داستانیه که تورو متأثر میکنه و قلبت رو به درد میاره، معنی تمام کارهایی که در طول زندگیمون انجام میدیم چیه وقتی به پایان و فناپذیری آگاهیم و میشه در عین پذیرفتن از دست روی دست گذاشتن و پوچ سپری کردن جلوگیری کرد و باید کاری کرد و معنایی بخشید و این تلاششون برام ارزشمند بود. داستان با جزئیات و توصیفات طولانی پیش میره و فاصله به فاصله شروع میکنه به سرنخ دادن، برای اینجور مواقع من دوست دارم داستان رو گوش بدم و برام جذابتر میشه هرچند که صدای راوی در ابتدا توی ذوق میزنه ولی خوب اجرا شده و بعد چند دقیقه عادت کردم.
کتاب باز
تلخ، غریب اما به گونه ای آشنا، غم انگیز، عاشقانه، دردناک، پندآموز، معمایی شوکه کننده..... کتابیه که پایانش، پایان نگاه خوب شما به انسانها است.
Bi vafa
گوینده واقعا آدمو ناامید میکنه. عین دوبلور صدایِ جوآن توی نسخه فارسی فیلم بازی تقلید (The Imitation Game)😉هم صداش شبیه به اونه هم بی حالت و بی روح گفتنش. البته باید بگم یه تفاوت دیگه هم هست!اون فیلم یه شاهکار بود و این کتاب واقعا ضعیفه!
ahmad
داستان کتاب تا حدی شبیه به فیلم جزیره هست فضاش تیره،غمگین و حوصله سر بر هست روزانه با کلی خبر و اتفاقای بد حالمون خراب میشه به نظرم بهتره کتابایی رو بخونیم که حال دلمون رو خوب کنه🌷
رهگذرِ دنیا
تقریبا ده سال پیش این کتابو خوندم خیلی شبیه فیلم جزیره (the island) هست با این تفاوت که غمگین تموم میشه و کلا خیلی غمگینه، ولی اونموقع یادم میاد که داستانش کشش داشت و تا آخرشو سریع خوندم ولی وقتی تموم شد از اینکه خوندمش پشیمون شدم!
Mahsa Goodarzi
فوق العاده تاثیر گذار و در جزییات بی نظیر بود 👌🖤
مهدی اسلامی
کتاب بدی نبود پر از احساسات پر از جزئیات ولی پر از سوال بی جواب. کاش نویسنده پاسخ میداد چرا فرار نمیکردن. چی باعث میشه بین اون همه راه فرار و زندگی جدید جزو راه های زندگی جدید نباید باشه و اصلا چه چیزی جلوشونو میگرفت. درهرحال خوب بود بددنبود
Maryam
من نسخه چاپی این کتاب رو چند سال پیش خوندم. هر چند که اسم کتاب عاشقانه به نظر میرسه ولی کتاب بیشتر تم تخیلی داشت و نقدی بر اعمال خودخواهانه انسانها بود.
علی
چرا نسخه‌ی خطی این کتاب را ندارید؟ بانک کتاب‌های شما، اگر کامل‌تر بود، می‌شد طاقچه را به دوستانم معرفی کنم. ای‌کاش این طرح شما، در سطح ملی تهیه و ارائه شود و با ارزش‌های گران این اقدام، یک فعالیت رقابتی خصوصی نباشد. بهتر بود در غالب یک طرح ملی، با حمایت دولت، و تحت قیومیت کتابخانه ملی انجام می‌شد.
نابغه
این کتاب بی نظیره ..تقریبا تا صفحه 50 هر لحظه ممکن بود کتاب رو زمین بذارم ..بعد از اون دیگه نتو نستم زمینش بذاره ..
Kazhi Aa
نویسنده با گفتن یه سری جملات سعی داشت جذاب جلوه بده داستانشو ولی متاسفانه جز قسمت ۲۲ کتاب دیگه جذابیتی نداشت ... گوینده اسم شخصیت اصلی رو درست تلفظ نمیکرد یا شایدم ترجمه ایی که میخوند اسم شخصیت اصلی رو درست ننوشته بوده !🤷‍♀️ ... داستان عمق داری نبود و نمیشه به کسی پیشنهادش کرد
1977054
داستان رو دوست داشتم اما تلخ و سیاه بود
کاربر ۲۰۰۳۲۹۱
داستانی علمی، تخیلی که وقتی بهش دقیق میشیم میبینیم همه ما به نوعی برای خودمان هیلشمی از اعتقادات و راه و رسم اشتباه درست کرده ایم و نمیخوایم ازش فرار کنیم لازم نیست مشابه قهرمان های داستان اهدا کننده باشیم اما به نوعی خودمون رو اسیر یه سری اشتباهاتی که راه فرار دارن کردیم و انگار توان خروج از اون رو نداریم.
❦︎𝑭𝒂𝒓𝒏𝒂𝒛❦︎
به تازگی نسخه چاپی کتاب رو خوندم با وجودیکه کتاب کند پیش می‌رفت نمی‌تونستم دست از خوندن بردارم! به مرور جذب کتاب شدم. پیشنهاد میکنم اگه صبور هستید حتما کتاب رو مطالعه کنید.
rozalin
صداش خیلی جالب نیس.
mah
صدای گوینده خیلی خوب نیست ولی کتاب فوق العاده ای هست.

زمان

۱۲ ساعت و ۲۵ دقیقه

حجم

۶۸۶٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۱۲ ساعت و ۲۵ دقیقه

حجم

۶۸۶٫۷ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۹۹,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲صفحه بعد