نظرات کتاب امپراطوری ایران
کتاب صوتی امپراطوری ایران اثر مرتضی ثاقب‌فر

دانلود و خرید کتاب صوتی امپراطوری ایران

نویسنده:دان ناردو
انتشارات:آوانامه
امتیاز:
۴.۰از ۶۶ رأی
۴٫۰
(۶۶)

نظرات کاربران

علی دائمی
چند نکته دربارهٔ این کتاب: ✅ کتاب‌های مجموعهٔ تاریخ جهان از انتشارات ققنوس گزیده‌ای لذت‌بخش و قابل فهم از وقایع تاریخی دوره‌های مختلفه که به نظرم برای شروع مطالعات تاریخی خیلی مفیده. کتاب امپراطوری ایران هم از این قاعده مستثنی نیست. ✅ این کتاب ابتدا به چگونگی تشکیل حکومت ماد و بعد از اون به تحولات منتهی به تاسیس حکومت کوروش بزرگ و سلسلهٔ هخامنشیان می‌پردازه و سرنوشت کوروش و شاهان پس از اون رو به‌طور مختصر شرح می‌ده و به جنگ‌های ایران و یونان هم می‌پردازه. اگر قصد دارید تاریخ سلسلهٔ هخامنشی رو مختصر و مفید و شسته‌رفته مطالعه کنید این کتاب عالیه. ❌ اما باید توجه داشت که مقصود مولف از امپراتوری ایران، امپراتوری هخامنشیست و تنها اشاره‌ای کوتاه به دوران اشکانیان و ساسانیان داره. بنابراین کتاب حاضر در زمینهٔ دو سلسلهٔ نامبرده کمکی به شما نمی‌کنه. ❌ از طرفی منابع نویسنده و نقل‌قول‌هاش همگی از مورخان یونان باستانه که با ایران سر دشمنی داشته‌ن و نژادپرستی و برتری‌جویی اون‌ها در نوشته‌هاشون مشهوده. کسانی مثل هرودوت تاریخ رو بی‌طرف بیان نمی‌کنن و پیشفرض‌ها و اغراضشون در قضاوت‌هاشون تاثیر داره. با این حال چاره‌ای نیست؛ چون تنها منابع موجود درزمینهٔ هخامنشیان همین‌ها هستن. بنابراین نویسندهٔ کتاب مقصر نیست و اتفاقا تلاش می‌کنه نگاه غلط و شایعات مطرح‌شده علیه ایرانی‌ها رو اصلاح کنه.
کاربر 7796172
عالی توضیح دادید ممنونم
Nafiseh
خیلی خیلی زیبا
elham
خیلی تند صحبت میکردند
Bookworm
تند خیلی بهتره
♡ Banoo چ ♡
میشه سرعتشو کمتر کرد
کاربر ۱۴۵۹۷۳۲
عشق منی تو
mahdi.Mc
۹۰ درصد کتاب به بررسی سلسله هخامنشی از آغاز تا پایان پرداخته بود، ۹ درصد به بررسی ایران پیشاهخامنش و ۱ درصد هم ایران پساهخامنش تا امروز پرداخته بود...در مجموع کتاب خوبی بود به جز فصل آخر ،که تاریخ معاصر را به طور گذری روایت کرده بود، که واضحا سوگیری داشت و اصل بی طرفی را رعایت نکرده بود.
0
کاربر 3580184
بسیار عالی لطفا کتابهای تاریخ ایران را بیشتر بزارید.ممنون
reza gorji
عالی بود اما بسیار خلاصه
sahand
در این کتاب متاسفانه غرض ورزی وجود داره چون بیشتر از یادداشتهای هرودوت و یونانیان استفاده شده که متاسفانه دشمن ایران بودن
کاربر 4035664
بسیار بسیار بسیار عالی
کاربر ۵۹۹۰۱۶۱
متن کتاب بسیارسلیس وروان، باگویندگی صدایی رسا گویا، انسان رادرخودغرق میکندبه خودمیبالی که چه تاریخ وقدمتی درعقبه این ملیت، وآب وخاک نهفته است وچه قلمرویی این امپراطوری بزرگ هخامنشی به رهبری بزرگانی همچون کوروش وداریوش کبیر داشته است، شمارابه خواندن این کتاب زیبا توصیه میکنم.
nasren asadi
من خودم این کتاب را دارم بخش‌هاای از آن را خواندم فقط برای خواندن تاریخ هخامنشیان خوب است اما دیگه بعداز آن خیلی زود تموم میشه خیلی از سلسله های ایرانی هم ندارد

زمان

۴ ساعت و ۱ دقیقه

حجم

۳۳۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۴ ساعت و ۱ دقیقه

حجم

۳۳۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۷۷,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
۲۳صفحه بعد