نظرات درباره کتاب صوتی بچه‌ های قالی‌ باف‌ خانه و نقد و بررسی شنوندگان | طاقچه
کتاب صوتی بچه‌ های قالی‌ باف‌ خانه اثر هوشنگ مرادی کرمانی

نظرات کاربران درباره کتاب صوتی بچه‌ های قالی‌ باف‌ خانه

گوینده:نادر فلاح
دسته‌بندی:
امتیاز:
۴.۳از ۴۰ رأی
۴٫۳
(۴۰)
ماهی
درواقع نسخه صوتی این اثر به همراه موسیقی فوق العاده یک آفرینش دوباره از این کتاب رو رقم زده. میشه لحظه لحظه اش رو تصور کرد و تو ذهن آورد. ضمنا آقای مرادی کرمانی با توصیفات دقیق بخشی از میراث شفاهی و عامیانه هنر قالیبافی کرمان رو برای همیشه حفظ کردند. حتما توصیه میکنم
کاربر ۴۸۷۷۲۷۹
خیلی خوب بود. صاف و روان از موضوعاتی میگه که ما باهاش برخورد نداشتیم اما توی متن داستان هاش اونها رو تجربه میکنیم. حتما ارزش خوندن یا شنیدن داره.
m.sobhaniii
توصیفات بجا و دقیق و بی نقص است طوری که محیط نا آشنای روستا و قالیبافخانه و حس شخصیت ها را کاملا منتقل می کند
محبوبه زارعی
کاش نسل جوان اگه حال خوندن تاریخ رو ندارن تا از اوضاع کشور در اواخر دوران پهلوی مطلع بشن، اقلا رمانهایی از این دست رو بخونن. در اون روزگار ۷۰ درصد مردم در روستاها و شهرهای کوچک زندگی می کردند و روال زندگی در بیشتر جاها شبیه داستان این کتاب بود.
pari
اول از همه یک خسته نباشید خدمت اقای فلاح گوینده و اقای ارجمند اهنگ ساز این کتاب صوتی عرض کنم،من نسخه نوشتاری کتاب رو خونده بودم ولی نسخه صوتی کتاب،یک دنیای دیگریست. کارهای اقای کرمانی با توصیف جزئیات و تصویر سازی های قوی محشرن،ولی این کتاب واقعا عجیب ادم رو بفکر فرو میبره، نوع زندگی و فقر مطلق قالی باف ها همیشه من رو متاثر میکنه،اگر زندگی مردمان کویر رو دیده باشین خیلی کتاب براتون ملموس خواهد بود. کتاب رک ، بی پرده و گاها دردناکه،اگر تحمل شنیدن رنج رو ندارید اصلا کتاب رو گوش ندید. و در آخر بنظرم شنیدن این کتاب برای زیر ۱۵ سال مناسب نیست.
کتابدوست
لطفا نسخه متنی هم قرار بدید
nadiya
به شدت پیشنهاد میکنم گوش بدید.
کاربر ۱۴۰۸۹۸۳
کتابهای استاد کرمانی واقعا زیبا و شنیدنی هستند.صدای راوی دلنشین بود.
زهره ستایش
یک سئوال ذهن من را به شدت درگیر کرده و آن اینست که آقای مرادی کرمانی برای نوشتن این داستان تا چه اندازه از واقعیت الهام گرفته ؟؟؟؟؟؟ یعنی واقعا قالی باف های کرمان تا به این حد بدبخت و بیچاره هستن؟؟؟؟؟؟؟ یا بودن ؟؟؟ در تمام داستان فقط از فقر و کثیفی و درماندگی روستائیان و قالی باف ها صحبت شده آیا آقای مرادی کرمانی صرفا برای متاثر کردن خواننده و جذاب کردن داستانش این صحنه های دردناک رو روایت کرده و به تصویر کشیده یا این صحنه ها الهام گرفته از دیده ها و شنیده های واقعی ایشان است ؟؟؟؟؟ در هر دو حالت این داستان باعث میشه زیبایی و نقش و نگار قالی های کرمان از چشم خواننده بیفتد . قالی خوش نقش و نگاری که توسط اجیر کردن کودکان بی چاره ای که از شدت گرسنگی دانه جو را از داخل پهن الاغ پیدا می کنند و می خورند و موقع خواب توی کیسه سر بسته زندانی میشن تا نتوانند فرار کنند و هنگام خواب شپش از سر و کولشون بالا می ره و اگر نیاز به قضای حاجت داشته باشند باید توی همان کیسه سربسته شلوارشان رو کثیف کنند و ارباب هایی که پشت بساط منقل و وافور نشسته اند و با چشم های قی کرده با کوچکترین خطا کودکان را تا سر حد مرگ کتک می زنند و بهشون توهین می کنند ارزش دیدن و لذت بردن نداره خواننده های این کتاب از این به بعد هر جا قالی کرمان ببینند خاطرشون از به یادآوری دردهایی که برای بافتن این قالی کشیده شده آزرده میشه . اگر این داستان از واقعیت الهام گرفته باشد که خوب است لااقل یک نفر جرات این رو داشته پشت پرده این همه زیبایی بصری که نصیب خریداران قالی کرمان میشود را آشکار کند اما اگر صرفا ساخته و پرداخته ذهن نویسنده است شایسته نبود که تا به این اندازه قلب خواننده را به درد بیاورد که از به بعد نام قالی کرمان هم که می آید خواننده زنی را تصور کند که محبور می شود تریاک در دهان طفل شیرخواره اش بگذارد تا نعشه و ساکتش کند تا بتواند چند رج قالی ببافد و دستمزد مختصری از ارباب تریاکی و کثیف و بددهنش دریافت کند . اما از این ها که بگذریم ............. داستان پردازی این کتاب عالیه . خوانش این کتاب فوق العاده است . راوی بسیار عالی کتاب را خوانش و روایت می کند . نویسنده بقدری زیبا تصویر سازی کرده که با تمام وجودت غم و غصه شخصیت های داستان را لمس می کنی و با تک تک شخصیت های مظلوم داستان همزادپنداری می کنی ، جای تک تک شخصیت ها درد می کشی و باگریه هاشون اشک می ریزی ........وقتی به قسمتی رسیدم که لیلا پسر کوچکش نمکو رو بدرقه می کند تا در ازای گرفتن پول یک خر که باید به ناچار تاوانش را پس دهند به مدت ۴ سال با یک آدم ناخوشایند برود و در ده بالا قالی بافی کند..... همراه مادر ، پدر و نمکو غصه خوردم و از غصه تک تکشون اشک ریختم .
رزماری
دوست عزیز جناب مرادی کرمانی در مصاحبه ای در مورد این کتاب گفتند که برای نوشتن این کتاب با دهها قالی باف قدیمی در کرمان و روستاها صحبت کردند تا شروع به نگارش این داستان کردند پس در واقعی بودن این داستان شک نکنید چون ثمره سالها همنشینی با این دوستان و زحمت کشان بوده
njalalkamali
داستان زیبا و البته تلخ. موسیقی عالی. درود بر دکتر ارجمند گرامی. خصوصا به همشهریان کرمانی این کتاب صوتی توصیه می شود.
ghazal
بچه های قالیباف خانه متشکل از دو داستان است داستان اول در مورد نمکو است و در داستان دوم زندگی رضو، اسدو و خجیجه نقل می شود. مانند همه آثار هوشنگ مرادی کرمانی قصه زندگی بچه های قالیباف خانه رنگ و بو دارد و با خوانش کتاب صحنه ها جان می‌گیرند و زنده میشوند.داستان هایی تلخ از زندگی جان فرسا و ساده انسان هایی که بوی واقعیتشان چشم ها را تر میکند. علاوه بر زیبایی داستان گویش زیبا و دلنشین نادر فلاح شیرینی داستان را دوچندان میکند، نه آنچنان که دل را بزند بلکه به مثابه شیرینی که کم کم زیر دهان آب میشود و طعم شیرینش از درد داستان می کاهد.
کاربر ۱۶۶۸۶۴۸
بسیا رتلخ و گزنده..به نظرم از وضعیت بچه های کار الان بدتر بوده.
کاربر ۱۱۵۳۳۷۱
کتاب غنی و پر محتوی از حال و هوای کویر. نویسنده عالی، راوی هم عالی
Moslem
خدا رحمت کند آقای هوشنگ مرادی کرمانی. با شنیدن روایت زیبا و واقعی بچه های قالیباف خانه حالا میفهمم که مادر خدا بیامرزم وقتی میگفت از سن شش سالگی فرستادنش پشت دار قالی چه سختی ها که نکشیده است...
کاربر ۶۴۱۰۸۰۵
خوب بود
Behzad Aminzare
متن داستان عالی، گویندگی عالی، موسیقی بی‌نظیر.
zahra
خیلی عالی بود🥺🥲
sa.hoseiniii
در ادبیات کتاب انواع حرف های رکیک وجود دارد که اصلا توصیه نمیکنم با خانواده گوش کنید

زمان

۳ ساعت و ۵۸ دقیقه

حجم

۲۲۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۳ ساعت و ۵۸ دقیقه

حجم

۲۲۲٫۴ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۵۸,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد