نظرات درباره کتاب صوتی دغدغه مرگ و زندگی و نقد و بررسی شنوندگان | طاقچه
کتاب صوتی دغدغه مرگ و زندگی اثر اروین  د. یالوم

نظرات کاربران درباره کتاب صوتی دغدغه مرگ و زندگی

۴٫۰
(۲۸)
کاربر ۴۲۵۸۱۶۵
این کتاب توسط دکتر یالوم و همسر ایشان که روزهای آخر عمر خود را می گذراند نوشته شده، فصلهای اول را با هم نوشته اند اما وقتی مریلین، همسر دکتر یالوم در می گذرد، بقیه کتاب را خود دکتر یالوم به تنهایی ادامه می دهد. در این کتاب هر دو نویسنده زندگی خود را بررسی می کنند، لحظات خوش و یا سختی که در کنار هم داشته اند. آنها در طول این کتاب بارها به این سوال جواب می دهند آیا از زندگی شان راضی هستند و بر این باورند کسانی که خوب زندگی کرده باشند می توانند با مرگ هم روبرو شوند، از بعد از درگذشت مریلین، دکتر یالوم که دچار سوگواری عمیقی بخاطر از دست دادن همسرش هست در تلاش برای فائق آمدن بر این غم، از احوال خود و احساستش می گوید، برای کمک به خودش در این حال از کتابهایی که قبلا نوشته از جمله خیره به خورشید، درمان شوپنهاور و مامان و معنی زندگی کمک می گیرد تا در نهایت بتواند با این سوگ کنار بیاید. در کل کتاب بسیار جالبی است، بنظرم مهمترین اثر این کتاب این است که از خودتان می پرسید آیا به اندازه کافی از موهبت زندگی، درست استفاده کرده ام یا خیر.
z Falah
هم کتاب رو خوندم، هم مصاحبه های یالوم در یوتیوب رو گوش دادم. جسارت یالوم در نوشتن این کتاب، تحسین برانگیزه. چون با اینکه سالها در مورد مرگ و سوگ بازمانده ها تحقیق کرده و کار درمانی انجام داده اما توو کتابش با جسارت اعتراف میکنه که خودش نمیتونه با سوگ مرگ همسرش کنار بیاد. من دو تا ترجمه از این کتاب رو خوندم. این ترجمه رو نمی پسندم. توصیه میکنم حتما مصاحبه های یالوم درباره ی این کتاب و گروه درمانی هاش رو از یوتیوب گوش بدین. من برای دکتر یالوم ایمیل هم فرستادم. جالب بود که سریع جواب داد.
فرامرز
تا اینجای کار یعنی فصل ٢۵، حقیقتا چیز خاصی نداشت، داستان درمورد یه زوج بالای ٧٨ سال هست که به همه آرزوهاشون رسیدن و در رفاه و آرامش کامل هستن و الآن رو به فوتن و درکل یکم کسل کنندست. داستان رو که گوش بدی و با زندگی خیلی‌ها توی خاورمیانه مثل ایران مقایسه کنی، میبینی که واقعا دغدغه و مشکل خاصی نداشتن. من انتظار یه اثری رو داشتم که در حد متوسط درمورد مرگ و زندگی هم صحبت کنه، نه یه کتاب از اول تا آخر خاطرات. بخشهایی از کتاب رو که مریلین یالوم نوشته بود رو خیلی سریع رد میشدم چون دیگه خیلی حوصله سربر بود، درکل اگر دنبال یه کتاب هستین که چیزی به معلوماتتون اضافه کنه، این کتاب تا فصل ٢۵ تقریبا چیزی نداره. خیلی پرحرفی کردم، دیگه برم رد کارم.
فرامرز
خب تمومش کردم؛ فکر میکردم فصلای آخر حداقل یه چیزی داشته باشه ولی بازم هیچی.
داود رجبی معماری
کارهای یالوم دوست داشتنی و آرامش بخش است و هر شخصی با هر سلیقه با آن ها ارتباط برقرار میکند. چون شنیدن درد دیگران باعث آرامش ما میشود و باعث میشه مشکلات خودمان را بهتر بپذیریم
mahsjan
من تمام آثار یالوم خوندم این کتاب جز از نظر احساسی چیزی ندارد
پسر کتابخوار
یالوم در یک جایی از کتاب روان درمانی اگزیستانسیال می‌نویسد: «تنهایی بخشی از هستی است، باید با آن رو در رو شویم و راهی برای هضم آن بیابیم.
لیلا سالاری
عالی بود سپاسگزارم از برنامه ی طاقچه 🙏💐
behrooz
نکاتی داشت که احتمالا هر آدمی بالاخره در زمانی از زندگی با اونها روبرو میشه و خوبه که از قبل آگاهی داشته باشیم
بهزاد اشرف گنجوی
بعد از شنیدن زندگی‌نامه یالوم با صدای گرم و گویندگی بسیار متفاوت آقای رضا عمرانی، شنیدن این کتاب که به نوعی ادامه آن هست، با گوینده جدید برای من خیلی سخت بود. برخی از مطالب این کتاب در کتاب‌ قبلی یالوم هم ذکر شده و تکراری بودند. با فصل‌هایی که ماریلین نوشته بود اصلأ نتوانستم ارتباط برقرار کنم و به نظرم جالب نبود. شنیدن این کتاب من رو عمیقاً در فکر پیری و سالخوردگی و مشکلات ناشی از آن فرو برد، واقعاً خیلی سخت است. بهرحال اگر کتاب زندگی‌نامه اروین یالوم که سال ۲۰۱۷ منتشر شده و چندین ترجمه از آن موجود هست را خواندید و با آن ارتباط برقرار کردید، لاجرم باید این را هم بخوانید.
narges
یکی از بهترین کتابهای اروین یالوم بسیار با شور از عشق جاودانه خود نوشته بودند و چه زوج بی نظیری
hosein.N
اینکه آیا این کتابو دوست داشته باشید یا نه کاملا به جهان بینیتون بستگی داره. قلم مریلین یالوم چندان قابل تحسین نیست ولی چون جهان بینی اروین یالوم رو خیلی دوست دارم این کتاب برام خیلی جذاب بود و البته به شدت غمگین.
Nera
کتاب را هنوز تمام نکرده‌ام. اما صدای گوینده خانم به هیچ وجه صدای زنی ۸۷ ساله را تداعی نمیکند و این اصلا جذاب نیست. شاید اگر متن یکدست توسط گوینده اقارخوانده میشد پذیرفتنی‌تر بود.

زمان

۹ ساعت و ۵۱ دقیقه

حجم

۵۴۱٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

زمان

۹ ساعت و ۵۱ دقیقه

حجم

۵۴۱٫۱ مگابایت

قابلیت انتقال

ندارد

قیمت:
۴۲,۰۰۰
تومان
صفحه قبل
۱
صفحه بعد