لوگو طاقچه
تصویر جلد پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون در سال ۲۰۲۳

پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون در سال ۲۰۲۳

6,134 بازدید

آمازون به‌عنوان بزرگ‌ترین فروشگاه اینترنتی در سراسر دنیا یکی از مراجع مناسب برای بررسی کتاب‌های پرفروش سال است. این سایت کتاب‌های پرفروش هر سال را در لیستی برای مخاطبین خود ارائه می‌دهد. لیستی که در این سایت برای پرفروش‌های سال ۲۰۲۳ معرفی شده است، شامل صد کتاب پرفروش امسال تا زمان انتشار این یادداشت است که در ادامه‌ی این یادداشت به معرفی برخی از آن‌‌‌‌ها می‌پردازیم. این لیست تا پایان سال ۲۰۲۳ به‌طور مرتب در سایت آمازون به‌روز می‌شود که اینجا می‌توانید ببینید.

یدک

یدک

نویسنده: شاهزاده هری

مترجم: صدرا صمدی دزفولی

نشر مون

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب «یدک» کتابی از شاهزاده هری، شاهزاده‌ی خانواده‌ی سلطنتی انگلیس است که برای اولین‌بار در ۱۰ ژانویه سال ۲۰۲۳ منتشر شده است. این کتاب که در صدر کتاب‌های پرفروش سال ۲۰۲۳ قرار دارد شامل خاطرات شاهزاده هری است. او در این کتاب به روایت کردن جزئیات زندگی خود از کودکی و فوت مادرش، دایانا، تا دوران جوانی‌اش و زندگی حال حاضر خود با همسرش مگان پرداخته است. شاهزاده هری با این قصد که سود حاصل از فروش این کتاب را صرف امور خیر کند اقدام به انتشار کتاب کرده است. نسخه‌ی اولیه‌ی این کتاب بیش از ۸۰۰ صفحه بوده که او با توجه به حریم شخصی و خطوط قرمز اعضای خانواده‌اش جزئیات مربوط به آن‌ها را از روایات خود حذف کرده است. در نهایت کتاب در حدود ۴۰۰ صفحه منتشر شد.

بخشی از کتاب صوتی شاهزاده هری، یدکی را بشنوید.

شاهزاده هری، یدکی شاهزاده هری

گوینده: منصور ضابطیان
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

عادت های اتمی

عادت های اتمی

نویسنده: جیمز کلیر

مترجم: هادی بهمنی

نشر نوین

اطلاعات بیشتر و خرید

«عادت‌های اتمی» یکی از محبوب‌ترین کتاب‌ها در زمینه‌ی خودیاری به قلم جیمز کلیر است. این کتاب به بررسی قدرت عادات کوچک و چگونگی تأثیر قابل توجه آن‌ها بر موفقیت شخصی و حرفه‌ای می‌پردازد. جیمز کلیر چارچوبی برای ایجاد و حفظ عادات مثبت و در عین حال حذف عادات منفی ارائه می‌دهد. در کتاب «عادت‌های اتمی»، جیمز کلیر مفهوم عادات اتمی را معرفی می‌کند که تغییرات کوچک و تدریجی هستند که به نتایج قابل توجهی منجر می‌شوند. او اهمیت تمرکز بر فرآیند را به جای هدف نهایی توضیح می‌دهد و استراتژی‌های عملی برای ایجاد عادات موثر ارائه می‌دهد. این کتاب موضوعات مختلفی را در رابطه با شکل‌گیری عادت، از جمله نقش محیط، تأثیر هویت بر عادت‌ها و اهمیت انباشتن عادت، پوشش می‌دهد. جیمز کلیر تحقیقات علمی، مثال‌های واقعی و نکات عملی را به کار گرفته است تا به خوانندگان کمک کند بفهمند عادت‌ها چگونه شکل می‌گیرند و چگونه می‌توانند تغییرات کوچکی برای تغییر زندگی خود ایجاد کنند.

بخشی از کتاب صوتی عادت‌های اتمی را بشنوید.

عادت‌های اتمی جیمز کلیر

گوینده: سامان قلیچ خانی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

درس‌های شیمی

کتاب «درس‌های شیمی» که یک کتاب داستانی است توسط بانی گرموس نوشته و برای اولین بار در ۳۱ مارس ۲۰۲۲ منتشر شده است. این کتاب درباره‌ی شیمی‌دانی به نام الیزابت زات است که تعاریف موجود درباره‌ی یک زن معمولی را عوض می‌کند و برای اولین‌بار این نکته را مطرح می‌کند که زن معمولی وجود ندارد. ولی زندگی بر یک پاشنه نمی‌چرخد و در فراز و نشیب روزگار الیزابت زات به یک مجری برنامه‌ی آشپزی تبدیل می‌شود. کتاب «درس‌های شیمی» داستان این زن و ماجراهای او را روایت می‌کند. این اثر در صدر کتاب‌های پرفروش نیویورک تایمز بوده است و براساس آن به‌زودی سریالی با همین نام پخش خواهد شد.

ما شروعش می کنیم

ما شروعش می کنیم

نویسنده: کالین هوور

مترجم: مهدی شمسایی

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب «ما شروعش می‌کنیم» اثری از نویسنده‌ی معاصر آمریکایی کالین هوور است که برای اولین بار در ۱۸ اکتبر سال ۲۰۲۲ منتشر شده است. کالین هوور در این کتاب که دنباله‌‌ی کتاب پرفروش دیگری با نام «و کسی نماند جز ما» است به شرح ماجرای شخصیت‌های اصلی این مجموعه یعنی لیلی و رایل پس از جدایی پرداخته است. شخصیت‌پردازی بی‌نظیر کالین هوور در این رمان از جمله نقاط قوت این کتاب و این مجموعه به‌ حساب می‌آید و باعث استقبال عمومی از این مجموعه شده است. خواننده می‌تواند با شخصیت‌های داستان همذات‌پنداری کند و سوار بر داستان همراه با شخصیت‌های مختلف پیش برود. این کتاب در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نشریه نیویورک تایمز نیز بوده است.

بخشی از کتاب صوتی ما شروعش می کنیم را بشنوید.

ما شروعش می کنیم کالین هوور

گوینده: مریم پاک‌ذات
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

ما تمامش می کنیم

ما تمامش می کنیم

نویسنده: کالین هوور

مترجم: آرتمیس مسعودی

نشر آموت

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب «ما تمامش می‌کنیم» که با نام «با ما تمام می‌شود» نیز منتشر شده است یکی دیگر از آثار کالین هوور است که برای اولین بار در ۲ آگوست سال ۲۰۱۶ منتشر شده است. این کتاب سرآغاز مجموعه‌ای داستانی با همین نام از همین نویسنده است و داستان زوجی به نام لیلی و رایل را روایت می‌کند. لیلی زن جوانی است که با رایل کینکید که یک جراح مغز و اعصاب است آشنا می‌شود و عشقی شورانگیز بین این دو شکل می‌گیرد. هوور به‌خاطر داستان‌سرایی پراحساسش و پرداختن به موضوعات پیچیده شهرت دارد. او در کتاب «ما تمامش می‌کنیم» به موضوعات حساسی مانند خشونت خانگی، پیچیدگی‌های عشق و روابط عاطفی بین زوجین می‌پردازد. این کتاب به‌دلیل نمایش صادقانه این موضوعات و توانایی آن در برانگیختن احساسات قوی در خوانندگان مورد تحسین منتقدان قرار گرفت و در سال‌های مختلف در لیست کتاب‌های پرفروش آمازون قرار گرفته است.

بخشی از کتاب صوتی ما تمامش می‌کنیم را بشنوید.

ما تمامش می‌کنیم کالین هوور

گوینده: آنالی طاهریان
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

۴۸ قانون قدرت

۴۸ قانون قدرت

نویسنده: رابرت گرین

مترجم: فاطمه باغستانی

انتشارات نسل نواندیش

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب «۴۸ قانون قدرت» اثری پرفروش نوشته‌ی رابرت گرین است. این کتاب که در سال 1998 منتشر شد، پویایی قدرت را بررسی می‌کند و راهبردهایی برای درک و به‌دست آوردن نفوذ در زمینه‌های مختلف اجتماعی و حرفه‌ای ارائه می‌دهد. گرین در این کتاب از مثال‌های تاریخی، بینش‌های فلسفی و اصول روان‌شناختی برای ارائه 48 قانون یا دستورالعملی که می‌توانند برای هدایت و دستکاری قدرت به کار گرفته شوند، استفاده کرده است. هر قانون با مثال‌هایی از تاریخ، حکایات و توصیه‌های عملی در مورد چگونگی اجرای مؤثر آن‌ها همراه است. این کتاب طیف گسترده‌ای از موضوعات مرتبط با قدرت را شامل می‌شود، ازجمله درک ماهیت انسان، پرورش روابط استراتژیک، حفظ کنترل و محافظت از خود در برابر خراب‌کاری خارجی. گرین در «۴۸ قانون قدرت» هم جنبه‌های مثبت و هم جنبه‌های منفی قدرت را بررسی می‌کند و به خوانندگان بینش‌هایی درباره نحوه عملکرد دینامیک قدرت و نحوه استفاده از آ‌‌ن‌ها برای دستیابی به اهداف شخصی و حرفه‌ای ارائه می‌دهد.

بخشی از کتاب صوتی ۴۸ قانون قدرت را بشنوید.

۴۸ قانون قدرت رابرت گرین

گوینده: امید تقوی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

کتاب «بدن امتیاز را حفظ می‌کند: مغز، ذهن و بدن در درمان تروما»

کتاب «بدن امتیاز را حفظ می کند: مغز، ذهن و بدن در درمان تروما» اثری نوشته‌ی بسل ون در کولک، روانپزشک و متخصص برجسته تروما است. این کتاب که در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، تأثیر تروما بر بدن انسان را بررسی می‌کند و نکاتی را در مورد روند درمان تروما بیان می‌کند. نویسنده در این کتاب از تجربیات گسترده‌اش در کار با بازماندگان تروما استفاده می‌کند تا بررسی کند که چگونه تجربیات آسیب‌زا می‌توانند بر مغز، ذهن و بدن تأثیر بگذارند. او راه‌های مختلفی را که تروما می‌تواند بروز پیدا کند، ازجمله از طریق علائم فیزیکی، اختلالات عاطفی، و اختلال در روابط بررسی می‌کند. علاوه‌بر این، کتاب «بدن امتیاز را حفظ می‌کند» بر اهمیت ترکیب رویکردهای مبتنی بر بدن، مانند یوگا، مراقبه و سایر درمان‌های جسمی، در بهبود تروما تاکید می‌کند. ون در کولک نشان می‌دهد که چگونه این شیوه‌ها می‌توانند به افراد کمک کنند تا با بدن خود ارتباط برقرار کنند، احساسات خود را تنظیم کنند و حس امنیت و رفاه را تقویت کنند.

اگر حقیقت این باشد

اگر حقیقت این باشد

نویسنده: کالین هوور

مترجم: عباس زارعی

نشر آموت

اطلاعات بیشتر و خرید

«اگر حقیقت این باشد» یک رمان عاشقانه‌ی دیگر نوشته‌ی کالین هوور است. کالین هوور در این کتاب که که در دسامبر 2018 منتشر شده است از ژانر معمول خود فاصله می‌گیرد و به یک خط داستانی تاریک‌تر و مرموزتر می‌پردازد. داستان حول محور لوون اشلی، نویسنده‌ای مبارز می‌چرخد که یک بار در زندگی فرصتی برای تکمیل کتاب‌های باقی‌مانده در مجموعه‌ای پرفروش به ‌نویسندگی وریتی کرافورد به او پیشنهاد می‌شود. نویسنده مشهور، به‌دلیل تصادف قادر به ادامه نوشتن نیست. لوون وارد خانواده کرافورد می‌شود تا یادداشت‌های وریتی و طرح‌های کلی مجموعه را مرور کند، بلکه نکته‌ی الهام‌بخشی برای ادامه کتاب‌ها بیابد. او در این بین با ماجرایی اسرارآمیز روبه‌رو می‌شود. کالین هوور در کتاب «اگر حقیقت این باشد» به‌دلیل داستان‌سرایی متفاوت و کاوش در شخصیت‌های پیچیده اخلاقی نقدهای مثبتی دریافت کرده است.

بخشی از کتاب صوتی اگر حقیقت این باشد را بشنوید.

اگر حقیقت این باشد کالین هوور

گوینده: سارا فیض
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

بیشتر زنده بمانید: علم و هنر طول عمر

کتاب «بیشتر زنده بمانید: علم و هنر طول عمر» از دکتر پیتر آتیا ازجمله کتاب‌های منتشرشده در سال ۲۰۲۳ است که به‌سرعت در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون قرار گرفته است. دکتر پیتر آتیا در این کتاب تلاش دارد تا نکاتی برای چگونگی تامین سلامت بلند‌مدت به مخاطب ارائه می‌دهد. او معتقد است که با نقشه‌ی راه مناسب می‌توانیم مسیر متفاوتی برای زندگی خود ترسیم کنیم و به عمر طولانی‌تری دست یابیم. این اثر در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز نیز قرار گرفته است.

هفت شوهر اولن هوگو

«هفت شوهر اولن هوگو» رمانی نوشته‌ی تیلور جنکینز رید است. این اثر که در سال ۲۰۱۷ منتشر شد، یک اثر تخیلی تاریخی جذاب است که زندگی جذاب یک هنرپیشه خیالی هالیوود به نام اولن هوگو را روایت می‌کند. داستان توسط مونیک گرانت، روزنامه‌نگار نسبتا ناشناخته‌ای روایت می‌شود که توسط اولن هوگو برای نوشتن زندگی‌نامه‌اش به او مراجعه می‌کند. اولن، ستاره نمادین و معمایی سینما از دهه ۱۹۵۰ تا ۱۹۸۰ بوده است، سابقه حرفه‌ای درخشانی داشته و هفت بار ازدواج کرده است. همان‌طور که مونیک در حال کاوش در گذشته اولن است، دنباله‌ای از رازها، رسوایی‌ها و دل‌شکستگی‌های او را کشف می‌کند. این رمان از طریق بازگویی زندگی اولن به موضوعاتی مانند عشق، جاه‌طلبی، هویت و فداکاری‌هایی می‌پردازد که فرد برای رسیدن به موفقیت انجام می‌دهد. نویسنده در این کتاب همچنین به روابط اولن با همسرانش و چالش‌هایی که او به‌عنوان یک زن در صنعت بازیگری در هالیوود با آن مواجه است، می‌پردازد.

علاوه‌بر این ده کتاب که در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون در سال ۲۰۲۳ تا زمان انتشار این یادداشت هستند، ۹۰ کتاب دیگر نیز در این لیست وجود دارد. این کتاب‌ها عبارت‌اند از:‌ 

پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون در سال ۲۰۲۲

سایت آمازون لیستی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در سال ۲۰۲۲ نیز ارائه داده است. این لیست شامل صد کتاب پرفروش فروشگاه اینترنتی آمازون است. این کتاب‌ها عبارتنداز:

«ما تمومش می‌کنیم»، «ما شروعش می‌کنیم»، «اگر حقیقت این باشد»، «جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند»، «عادت‌های اتمی»، «یادآور او»، «عشق نازیبا»، «هفت شوهر اولن هوگو»، «بدن امتیاز را حفظ می کند: مغز، ذهن و بدن در درمان تروما»، «کرم ابریشم بسیار گرسنه»، «۴۸ قانون قدرت»، «چهار میثاق»، «نهم نوامبر»، «از اینجا تا ماه دوستت دارم»، «خوشحالم که مادرم فوت کرد!»، «نوری که با خود می‌بریم»، «اولین باری که یاد گرفتم بنویسم»، «خاطرات یک بچه چلمن»، «چیز فوق‌العاده‌ای که به آن تبدیل خواهی شد»، «حقایق جذاب برای ذهن‌های کنجکاو»، «خرس قهوه‌ای، خرس قهوه‌ای! چی می‌بینی؟»، «داستان پریان»، «اطلس قلب‌: نگاشت ارتباط معنادار و زبان تجربه انسانی»، «اگر حیوانات شب به‌خیر بگویند»، «چیزهایی که از آن گذر نکردیم»، «اولین کتاب‌خانه‌ی من»، «منطقه‌ی مدرسه: کتاب کار پیش‌دبستانی»، مجموعه کتاب‌های «هری پاتر»، «جاهایی که خواهد رفت»، «محصول نیمه‌پخته هر روز: دستور‌العمل‌هایی برای وعده‌های غذایی متعادل، انعطاف‌پذیر و با احساس خوب: یک کتاب آشپزی»، «بیمار خاموش»، «رفتن به شام: کتاب آشپزی کونتسا پابرهنه»، «از کلاهبرداری تا آشپزی: دستور‌العمل‌های پلاتینیوم از آشپزخانه رئیس داگ (کتاب آشپزی اسنوپ داگ، کتاب آشپزی مشهور با دستور غذای روح)»، «بدون تو تابستان نیست»، «پسرک، موش‌کور، روباه و اسب»، «آیین دوست‌یابی»، «۵ زبان عشق»، «آخرین چیزی که او به من گفت»، «هنر ظریف رهایی از دغدغه»، «کتاب دنیای اریک کارل»، «سوختن پس از نوشتن»، «پشیمانی از تو»، «درس‌های شیمی»، «دوستان، عشاق، و یک چیز خطرناک: یک خاطره»، «ما همیشه تابستان خواهیم داشت»، «کیمیاگر»، «کتابخانه‌ نیمه‌شب»، «شب به خیر ماه»، «پسران بیلوکسی»، «چیکاچیکا بوم بوم»، «رز بدو، رز!»، « فلش کارت: کلمات تماشایی»، «چگونه یک پری دریایی را بگیریم»، «فرزندان بزرگسال، والدینی که از نظر عاطفی نابالغ هستند: چگونه از والدین دور، طردکننده یا خوددرگیر شفا پیدا کنیم»، «وقتی انتظار داری چه چیزی را باید انتظار داشت»، «نیروی حیات: چگونه پیشرفت‌های جدید در پزشکی می‌تواند کیفیت زندگی شما و کسانی را که دوست دارید تغییر دهد»، «برای همیشه دوستت دارم»، «تابستانی که زیبا شدم.»، «بز فریادزن»، «یافتن من»، «جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند»، «عاشقان کتاب»، «تنظیم مجدد بزرگ: جو بایدن و ظهور فاشیسم قرن بیست و یکم»، «پرسی جکسون و المپیک»، «اعتراف»، «کشتن مرغ مقلد»، «من تو را مثل یک سمور دوست دارم»، «پدر پولدارد، پدر فقیر»، «کتاب آشپزی ساده و شاد: ۱۰۰ دستور غذا برای از بین بردن استرس آشپزی»، «معماهای سخت برای بچه‌های باهوش: ۳۰۰ معمای سخت و بازی فکری که خانواده‌ها دوست خواهند داشت»، «کتاب آشپزی هواپز: دستورالعمل ساده هواپز برای کاربران مبتدی و پیشرفته»، «سرخ-دست: چگونه نخبگان آمریکایی با کمک چین ثروتمند می‌شوند»، تو این رو می‌فهمی: کتاب رنگ‌آمیزی برای بزرگسالان»، «آدم‌هایی که ما در تعطیلات ملاقات می‌کنیم»، «کتاب راهنمای D&D»، «دادگاه خار و گل رز»، «ایمان هنوز کوه‌ها را جابجا می‌کند: داستان‌های معجزه‌آسایی از قدرت شفابخش دعا»، «بزرگراه لینکلن»، و «نقطه کجاست؟».

6,135 بازدید
برچسب ها

Avatar

فاطمه حسین‌خانی


اشتراک گذاری یادداشت
3.8 4 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
2 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه