لوگو طاقچه
رمان و داستان درباره عشق

داستان و رمان‌هایی که در آن عشق حرف اول را می‌زند

6,883 بازدید

شاید از بیرون که نگاه کنیم، تمام روابط عاشقانه شبیه هم باشند؛ اما وقتی خودمان دچار عشق شویم، فکر کنیم حس ما منحصربه‌فرد و تک است. هر دو حس بیراه نیستند و اشتباه نکرده‌ایم؛ ولی واقعا به همان اندازه که رابطه‌های عاشقانه زمینه‌های مشترک خودشان را دارند، ممکن است به هیچ رابطه‌ی دیگری شبیه نباشند. داستان های عاشقانه از محبوب‌ترین داستان‌های دنیا هستند. بسیاری از افراد داستان می‌خوانند چون فقط می‌خواهند با قصه‌ی یک عشق دیگر آشنا شوند. درواقع آن‌ها با خواندن یک داستان درباره عشق دیگران، هم با دنیای رؤیایی و جدیدی مواجه می‌شوند و هم می‌توانند با قهرمان‌های آن همذات‌پنداری کنند. مسئله‌ای که شاید در هیچ کجای دیگر با آن برخورد نکنند. آخر، همه دوست دارند عاشق شوند و کسی دوستشان بدارد.

در این مقاله با چند رمان عاشقانه‌ی معروف آشنا می‌شویم که خواننده‌ را به همین سرزمین می‌برند؛ سرزمین دوست داشتن و دوست داشته شدن. اگر دوست دارید چند داستان درباره عشق بخوانید، این یادداشت مناسب شماست.

چشمهایش

چشمهایش

نویسنده: بزرگ علوی

انتشارات نگاه

اطلاعات بیشتر و خرید

رمان عاشقانه چشمهایش داستان رازِ کشیدن تابلویی زیبا از چشمان زنی مرموز، به دستان هنرمند استاد ماکان، فعال سیاسی معروف دوران پهلوی است. داستان از زاویه‌ی دید مسئول نمایشگاه آثار استاد ماکان روایت می‌شود. او پس از مرگ استاد ماکان در تبعید، می‌خواهد زن درون تابلو را در دنیای حقیقی پیدا کند و راز این تابلو را از او بپرسد. سرانجام زن را می‌یابد. زن برایش فاش می‌کند که چه اتفاقاتی برای او و استاد ماکان در گذشته رخ داده است. دختر که در خانواده‌ای ثروتمند به دنیا آمده بود و خواستگاران زیادی داشت، به استاد ماکان دل می‌بندد. او برای اینکه نظر ماکان را جلب کند وارد تشکیلات مخفی سیاسی مورد نظر ماکان می‌شود اما باز هم استاد به او توجهی نمی‌کند. تااینکه ماکان دستگیر می‌شود و دختر تصمیم می‌گیرد برای عشق زندگی‌اش فداکاری کند و او را نجات دهد.

نکته‌ی جالب توجه این داستان، روایت پلیسی و معمایی این داستان در بستری سیاسی است. کسانی که مجذوب شخصیت‌های سیاسی و فعالیت‌های مخفیانه هستند حتما از خواندن عشقی در دل این ماجراها لذت خواهند برد.

بخشی از کتاب صوتی چشم هایش را بشنوید.

چشم هایش بزرگ علوی

گوینده: آرمان سلطان‌زاده
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

جغرافیای عشق

جغرافیای عشق

نویسنده: اهداف سویف

مترجم: زهرا نوربخش

انتشارات مهراندیش

اطلاعات بیشتر و خرید

جغرافیای عشق داستان زنان عرب، رنج و عشق آن‌هاست. ابتدا و انتهای قرن بیستم، دو زنْ عاشقِ مردانی متفاوت با خود می‌شوند. در ۱۹۰۱، آنا وینتربورن که به‌تازگی بیوه شده، انگلستان را به مقصد مصر ترک می‌کند و در آنجا مجذوب مصرِ واقعی شده و در دام عشق شریف پاشا البارودی، یک ملی‌گرای مصری که به جنبشِ کشور خود متعهد است، می‌افتد. حدود صد سال بعد، ایزابل پارکمن که یک خبرنگار آمریکاییِ مطلقه است، عاشق عُمَر الغمراوی، یک رهبر ارکستر آمریکایی‌مصری با انگیزه‌های سیاسی خاص خود می‌شود. ایزابل به مصر سفر می‌کند و یک صندوقِ خانوادگی قدیمی را همراه خود می‌برد که در داخل آن نوشته‌ها و دفتر خاطراتی است که رازِ آنا و شریف را برملا می‌کنند. اما آیا آگاهی از این راز به پایان خوشی برای ایزابل می‌انجامد؟

یک عاشقانه آرام

یک عاشقانه آرام

نویسنده: نادر ابراهیمی

انتشارات روزبهان

اطلاعات بیشتر و خرید

یک قسمت مهم از قصه‌ها و ماجراهای عاشقانه، نامه‌های پراحساسی است که بین عاشق و معشوق رد و بدل می‌شود. شاید خیلی‌ها نتوانند به زیبایی احساسات خود را بیان کنند یا بنویسند اما همه دوست دارند نامه‌ی عاشقانه بخوانند؛ به‌ویژه اگر به قلم نویسنده‌ی توانایی چون نادر ابراهیمی نوشته شده باشد.

یک عاشقانه آرام یک داستان درباره عشق زوجی در دوران انقلاب ۵۷ است که مرد داستان در گیرودار رخدادهای سیاسی و اتفاقاتی که برایشان رخ می‌دهد، تلاش می‌کند برای همسرش نامه بنویسد. مرد که معلم ادبیات و اهل گیلان بوده عاشق دختری آذری و اهل فعالیت سیاسی به نام عسل می‌شود. به دلیل فعالیت‌های ضد رژیم مرد، او را تبعید می‌کنند؛ بنابراین، آن‌ها مجبور می‌شوند از این خانه به آن خانه بروند و به‌نوعی رابطه‌ی خود را حفظ کنند؛ نامه‌نوشتن آن‌ها از همین جا آغاز می‌شود. شکل داستان هم به این صورت است که در حین نامه‌ها، صدای دو شخصیت اصلی داستان را هم می‌شنویم و می‌توانیم از شیوه‌ی منحصربه‌فرد شعر-قصه‌گویی ابراهیمی در این داستان بهره ببریم.

بخشی از کتاب صوتی یک عاشقانه آرام را بشنوید.

یک عاشقانه آرام نادر ابراهیمی

گوینده: پیام دهکردی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

غرور و تعصب

غرور و تعصب

نویسنده: جین آستین

مترجم: کیوان عبیدی آشتیانی

نشر افق

اطلاعات بیشتر و خرید

بیراه نیست اگر بگوییم مشهورترین و پرطرفدارترین داستان عاشقانه‌ی دنیا غرور و تعصب است. غرور و تعصب از آن دست داستان‌هایی است که شخصیت دختر و پسر در آن، حسابی حرص خواننده را درمی‌آورند؛ از این نظر که چندین بار تا مرز نزدیکی و ارتباط پیش می‌روند اما هر بار سوءتفاهمی آن‌ها را از هم دور می‌کند و غرور یکی و تعصب دیگری باعث می‌شود هیچ‌کدام برای رفع این سوءتفاهم‌ها پا پیش نگذارند.

داستان از خانواده‌ی بنت شروع می‌شود که پنج دختر دارند. خانم و آقای بنت وضع مالی متوسطی دارند و تمام فکر و ذکرشان ازدواج دخترانشان است. تا اینکه دو مرد جوان ثروتمند به نام‌های آقای بینگلی و دوستش آقای دارسی همسایه‌ی آن‌ها می‌شوند و زندگی این خانواده هم تغییر می‌کند. دخترها با این دو آقا در جشنی که در خانه‌ی آقای بینگلی برگزار می‌شود آشنا می‌شوند. آن حسی که از دیدار با آقای دارسی به همه دست می‌دهد غرور بی‌ حد اوست و الیزابت، دختر دوم خانواده‌ی بنت، بیشتر از همه از او لجش می‌گیرد. آقای بینگلی هم از سویی، شیفته‌ی جین، دختر اول خانواده می‌شود و درصدد ازدواج با او برمی‌آید. در این بین، اتفاقات دیگری برای الیزابت می‌افتد و در مسیر ازدواج با شخصی قرار می‌گیرد که محقق نمی‌شود. الیزابت آقای دارسی را دوست دارد اما تعصبش او را از نزدیکی به دارسی باز می‌دارد.  باید ببینیم سرانجام این دو چطور می‌توانند سوءتفاهم‌های موجود را حل کنند و حسشان را به هم ابراز کنند.

بخشی از کتاب صوتی غرور و تعصب را بشنوید.

غرور و تعصب جین آستِین

گوینده: سحر بیرانوند
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

شب‌های روشن

شب‌های روشن

نویسنده: فئودور داستایفسکی

مترجم: سروش حبیبی

نشر ماهی

اطلاعات بیشتر و خرید

احتمالا فیلم شب‌های روشن ساخته‌ی فرزاد مؤتمن را دیده باشید. فیلم آن‌قدر عاشقانه و ملایم است که هرکس پس از دیدن آن و اطلاع از اینکه این فیلم از رمانی به همین نام از داستایفسکی ساخته شده، تمایل پیدا می‌کند که این رمان کوتاه را هم بخواند و از این داستان درباره عشق سر دربیاورد. فیلم شباهت زیادی به رمان دارد با این تفاوت که حال وهوا و دیالوگ‌های شخصیت‌ها در فیلم شب‌های روشن ایرانی شده‌اند.

داستان کتاب درباره‌ی مرد جوان و تنهایی است که در سن‌پترزبورگ دنبال هم‌صحبت و یار می‌گردد. او اغلب شب‌ها به پیاده‌روی می‌رود و در خلوت با خود صحبت می‌کند تا اینکه شبی به طور اتفاقی به دختری برمی‌خورد که کسی مزاحمش شده و از او طلب کمک می‌کند. مرد به یاری‌اش می‌شتابد و همین باعث می‌شود آن‌ها هم‌صحبت شوند. آشنایی این دو نفر با یکدیگر مانند نوری است که به زندگی پسر تابیده می‌شود. آن‌ها داستان‌ زندگی‌شان را برای هم تعریف می‌کنند و دختر راز عشقش را برملا می‌کند. دختر طعم عشق را به مرد می‌چشاند و در نهایت،‌ او را با حسی جدید که پیش از این تجربه نکرده بود تنها می‌گذارد. اما این تنهاگذاشتن با هر تنها گذاشتنی تفاوت دارد! شب‌های روشن شکلی بدیع از دوست‌داشتن را به خواننده نشان می‌دهد.

ملت عشق

ملت عشق

نویسنده: الیف شافاک

مترجم: ارسلان فصیحی

گروه انتشاراتی ققنوس

اطلاعات بیشتر و خرید

برای ما ایرانی‌ها عشق همیشه دو جنبه‌ی زمینی و آسمانی داشته و دارد. جنبه‌ی روحانی عشق به آن عقبه‌ی عارفانه‌ی فرهنگ و ادبیات ما برمی‌گردد، با آن‌ همه حکایت‌های جالب و پندآموز و عارفان بزرگ و مشهور. رمان ملت عشق از آن دست رمان‌های عاشقانه‌ای است که می‌خواهد این جنبه‌ی ثانویه‌ی عشق را به خواننده‌ی معاصرِ دورافتاده از عرفان یادآوری کند.

الیف شافاک با روایت دو داستان موازی و در دو زمان مختلف، عشق را از دو زاویه‌ی متفاوت بیان می‌کند. داستان اول، داستان زنی به نام اللاست که در خانواده‌ی روبینشتاین، یک خانواده‌ی مرفه امروزی در آمریکا زندگی می‌کند. داستان دوم یک داستان تاریخی و عرفانی است و به ملاقات شمس و مولانا و اتفاقات پس از آن دیدار می‌پردازد.

اللا درحالی‌که در زندگی‌اش دچار ضعف و پوچی شده، متوجه خیانت همسرش می‌شود و به یکباره احساس می‌کند هیچ دستاوردی در زندگی نداشته و معنی عشق را درک نکرده است. سعی می‌کند تغییری در زندگی‌اش بدهد. به همین دلیل دستیار ویراستار یک انتشارات می‌شود. پس از آنکه ویرایش کتابی درباره‌ی شمس به او محول می‌شود، مجبور می‌شود به شهر قونیه، دیار عاشقان جهان برود. این سفر او را با دنیای تازه‌ای آشنا و زندگی‌اش را زیر و زبر می‌‌کند. عشق در نگاه اللا معنای دیگری می‌یابد و آشنایی‌اش با شمس و مولانا دریچه‌هایی تازه‌ای را پیش چشمش باز می‌کند.

این رمان برای کسانی که دوست دارند ضمن خواندن یک داستان درباره عشق با شخصیت مولانا و شمس بیشتر آشنا شوند و تا به حال در این زمینه مطالعه‌ای نداشته‌اند، بهترین انتخاب است.

بخشی از کتاب صوتی ملت عشق (اجرای جدید) را بشنوید.

ملت عشق (اجرای جدید) الیف شافاک

گوینده: شیما درخشش
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

شوهر آهو خانم

شوهر آهو خانم

نویسنده: علی‌محمد افغانی

انتشارات نگاه

اطلاعات بیشتر و خرید

شوهر آهوخانم داستان رنج زنان در برهه‌ای از تاریخ ایران (حدود سال ۱۳۱۳) است. این رنج با عشق به همسر و فرزند آغشته شده؛ به گونه‌ای که نمی‌توان میان آن تمایزی قائل شد. گویی زنان در آن زمان عاشق می‌شدند و هم‌زمان متحمل رنج و درد شدید هم می‌شدند. داستانْ ماجرای آهو خانم و شوهر او با نام سید میران سرابی و سه فرزند پسر و یک دختر آن‌هاست. میران نانوایی دارد و اهل کرمانشاه است. طی ماجرایی پای زنی به نام هما به زندگی آن‌ها وارد می‌شود. میران با پنجاه سال سن به هما که رقاصه است دل می‌بندد. نقشه‌ای می‌ریزند و اینگونه هما وارد خانه‌ی میران و آهو می‌شود. آهو در ابتدا از چیزی خبر ندارد و به هما محبت تام می‌کند؛ اما کم‌کم مجبور می‌شود عقب‌نشینی کند. گویی آهوخانم با آن همه تلاش برای زندگی میران و فداکاری، و توسل به همسایگان برای کمک به این مشکل و دعا و نذر و نیاز و جادو از پس هوو برنمی‌آید و قافیه را می‌بازد. عشق از نظر آهو معنای دیگری دارد؛ او حاضر است از خانواده‌اش محافظت کند و این را مساوی عشق می‌داند.


علی‌محمد افغانی هفت سال از زندگی این خانواده را روایت کرده است. این داستان چون برهه‌ای خاص از تاریخ زنان این مملکت را به تصویر می‌کشد، برای درک مفهوم عشق نزد مردم آن زمان منبعی کم‌نظیر است.

بخشی از کتاب صوتی شوهر آهو خانم را بشنوید.

شوهر آهو خانم علی‌محمد افغانی

گوینده: پیمان قریب پناه
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

سال بلوا

سال بلوا

نویسنده: عباس معروفی

گروه انتشاراتی ققنوس

اطلاعات بیشتر و خرید

سال بلوا یکی از عاشقانه‌ترین رمان‌های ایرانی به قلم عباس معروفی است. این داستان درباره عشق بین نوشافرین و حسینا است. نوشافرین دختر سرهنگ معروفی در شهر سنگسر در دوران پهلوی است و دکتر معصوم یکی از خواستگارهای اوست؛ اما نوشافرین دل در گرو پسر کوزه‌گری به نام حسینا بسته است. رخدادهای سیاسی و اجتماعی آن دوره، پای قهرمان این داستان عاشقانه را به عرصه‌ی مبارزه برای زنان باز می‌کند. فضای مردسالار و سنتی آن دوره می‌خواهد به هر طریق مانع این عشق شود اما نوشافرین تا جایی که توان دارد از هویت، باور و عشق خود دفاع می‌کند. دیگر مجالی برای عقب‌گرد وجود ندارد. صحنه‌هایی که مربوط به عزاداری عاشورا در سنگسر می‌شود و پیوندزدن آن به صحنه‌ی اعدام، از زیباترین بخش‌های این داستان است.

بخشی از کتاب صوتی سال بلوا را بشنوید.

سال بلوا عباس معروفی

گوینده: عاطفه رضوی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

من پیش از تو

من پیش از تو

نویسنده: جوجو مویز

مترجم: شیدا رضایی

انتشارات جامی

اطلاعات بیشتر و خرید

من پیش از تو (جلد نخست از سه‌گانه‌ی جوجو مویز) یک داستان درباره عشق لوئیسا و ویل است. لوئیسا که دختری سرشار از شوق زندگی است کارش را از دست می‌دهد و چون به درآمدش نیاز دارد شغل پرستاری از مردی توانخواه را قبول می‌کند. لوئیسای ۲۶ساله در خانواده‌ی کارگری بزرگ شده؛ اما حالا ناگزیر است از مردی اشراف‌زاده و ثروتمند نگهداری کند. همین عامل باعث می‌شود تعارضاتی بین این دو به وجود آید که به جذابیت داستان اضافه می‌کند.

ویل بر اثر حادثه‌ای قطع نخاع شده و دیگر هیچ حرکتی نمی‌تواند انجام دهد. او ورزشکار و مرد موفقی بوده و همین تغییر بزرگ او را افسرده کرده است تا حدی که به خودکشی فکر می‌کند. اما آشنایی با لوئیسا روزنه‌ای جدید پیش روی او باز می‌کند.عشق به این دختر ساده و صمیمی معنایی تازه برای زندگی به او می‌بخشد اما باید ببینیم آن‌قدر هست که او را از فکر خودکشی بازدارد یا نه؟ آیا قرار است تغییری در زندگی لوئیسا رخ دهد؟

پنج قدم فاصله

پنج قدم فاصله

نویسنده: ریچل لیپینکات

مترجم: فاطمه صبحی

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

پنج قدم فاصله داستان یک بیماری خاص هست که بیمارانش مجبورند با پنج قدم فاصله با انسان‌های دیگر ارتباط بگیرند. استلا و ویل دختر و پسری هستند که یک بیماری نادر ریوی دارند و برای مدتی در بیمارستان بستری‌اند. یک روز ویل متوجه استلا و رفتار گرم او می‌شود و به سمت او می‌رود؛ اما گفت‌وگوی دلچسبی میان آن‌ها برقرار نمی‌شود. استلا از زبان پرستار می‌شنود که ویل به بیماری نادر دیگری هم مبتلاست که ممکن است تا چندسال دیگر جانش را بگیرد. پرستار به استلا توصیه می‌کند به ویل نزدیک نشود چون ممکن است آن بیماری را بگیرد. اما شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که ویل و استلا هر روز به هم نزدیک‌تر می‌شوند. باید دید بین حس عشق و زنده‌ماندن کدام پیروز می‌شوند؟

این داستان درباره عشق استلا و ویل برای رده‌ی نوجوانان و جوانان بسیار خواندنی و جالب است.

دختری که رهایش کردی

دختری که رهایش کردی

نویسنده: جوجو مویز

مترجم: کتایون اسماعیلی

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

داستان دختری که رهایش کردی زندگی دو زن به نام‌های سوفی و لیو در دو دوره‌ی مختلف زمانی را به تصویر می‌کشد که اشتراکاتی باهم در برخی ویژگی‌ها دارند.

داستان سوفی در بحبوحه‌ی جنگ جهانی اول می‌گذرد. ادوارد که نقاش است به جنگ اعزام می‌شود. اما شهر کوچک آن‌ها و همچنین سوفی (همسر ادوارد)، به اشغال آلمانی‌ها درمی‌آیند. سوفی مجبور می‌شود در غیاب ادوارد، از شهر و خانواده‌اش در برابر دشمن محافظت کند. یک قرن بعد، لیو که در لندن زندگی می‌کند، از همسر در حال مرگش یک تابلو نقاشی هدیه می‌گیرد. تابلویی که صد سال قبل کشیده شده و در جریان جنگ از فرانسه به انگلیس منتقل شده است. خواننده کم‌کم متوجه می‌شود راز این تابلو چیست و چه کسی آن را کشیده است و چه ارتباط شگفت‌آور و همدلانه‌ای بین سوفی و لیو برقرار می‌شود؛ زنانی عاشق که تا پای جان از عشقشان دفاع کردند و مورد قضاوت دیگران هم قرار گرفتند.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

آناکارنینا

آناکارنینا

نویسنده: لئو تولستوی

مترجم: مهدی کریمی

بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه

اطلاعات بیشتر و خرید

آنا کارنینا یکی از داستان‌های عاشقانه‌ی شاهکار کلاسیک دنیاست. این کتاب سرگذشت سه زوج مختلف در روسیه‌ی تزاری حوالی سال‌های دهه‌ی ۱۸۷۰ در دو شهر مسکو و سن‌پترزبورگ است. آنا کارنینا که زنی زیبا و مادری نمونه است، همسر و پسر کوچک خودش را برای مدت کوتاهی ترک می‌کند تا نزد برادر و همسر برادرش برود و اختلافی که بین آن‌ها به علت خیانت برادر به وجود آمده، برطرف کند؛ اما در همین حین با «ورونسکی» آشنا می‌شود و پیوندی عاشقانه بین آن‌ها ایجاد می‌شود که باعث می‌شود آنا زندگی خود را رها کرده و با ورونسکی همراه شود که البته در این راه، تاوان سختی هم می‌دهد؛ اما راضی به پنهان‌کاری نمی‌شود و ترجیح می‌دهد تمام افراد اشرافی دور و اطرافشان از راز آن‌ها باخبر شوند ولی بر عشق خودش به ورونسکی سرپوش نگذارد و دیگر به زندگی با همسر سابقش برنگردد. آنا کارنینا از آن جهت پیشتاز و مشهور است که عشق سنت‌شکنانه‌ی یک زن را به تصویر می‌کشد.

بخشی از کتاب صوتی آنا کارنینا (مجموعه دو جلدی) را بشنوید.

آنا کارنینا (مجموعه دو جلدی) لئو تولستوی

گوینده: علی عمرانی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

ربکا

ربکا

نویسنده: دافنه دوموریه

مترجم: خجسته کیهان

نشر افق

اطلاعات بیشتر و خرید

ربکا داستان معماگونه و پر رمز و راز از زنی زیباست که همسر مردی ثروتمند به نام دووینتر و بانوی قصر او بوده است. خواننده در ابتدا متوجه می‌شود که ربکا درگذشته و دویینتر پس از آن اتفاق، با ندیمه‌ای جوان ازدواج می‌کند. دختر جوان درحالی‌که از تعریف‌های سایرین مقهور و مرعوب شخصیت کاریزماتیک و مردم‌داری و جذابیت ربکا شده، پا به قصر دویینتر می‌گذارد؛ اما کم‌کم پی به شخصیت اصلی ربکا می‌برد و متوجه می‌شود ماجرای مرگ او آن چیزی که تصور می‌کرده نبوده است.

داستان ربکا از معدود داستان‌های معمایی عاشقانه است که خواننده را قدم به قدم همراه خویش پیش می‌برد. 

ما تمامش می کنیم

ما تمامش می کنیم

نویسنده: کالین هوور

مترجم: آرتمیس مسعودی

نشر آموت

اطلاعات بیشتر و خرید

اگر فکر می‌کنی کسی که دوستت دارد، بیش از همه آزارت می‌دهد باید این داستان را حتما بخوانی. لیلی بلوم با مردی به نام رایل کینکید آشنا می‌شود. مردی که جراح مغز و اعصاب است و رفتارش با لیلی زندگی او را به بهشت تبدیل می‌کند. زندگی زیبایی که حتی در رویای لیلی هم وجود نداشت. اما دغدغه‌هایش او را به یاد عشق اولش، اتلس کاریگن، می‌اندازد. مردی که از لیلی محافظت می‌کرد، با او نقاط مشترک فراوانی داشت که ناگهان، دوباره سر و کله‌اش پیدا می‌شود.

بخشی از کتاب صوتی ما تمامش می‌کنیم را بشنوید.

ما تمامش می‌کنیم کالین هوور

گوینده: آنالی طاهریان
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

پی نوشت؛ هنوز دوستت دارم

پی نوشت؛ هنوز دوستت دارم

نویسنده: سیسیلیا آهرن

مترجم: سارا پالیدی

نشر مون

اطلاعات بیشتر و خرید

شاید فکر کنید سوگ و غم از‌دست‌دادن همسر و عشق زندگی بر اثر مرگ، موضوعی است که فقط در سالمندی برای انسان‌ها رخ می‌دهد. اما ممکن است این اتفاق تلخ در جوانی هم بیفتد و حتی ضربه‌ی محکم‌تری به زوج باقی‌مانده بزند.

کتاب پی نوشت؛ هنوز دوستت دارم یک داستان درباره عشق زوجی است که یکی از آن‌ها می‌میرد و دیگری در غم ازدست‌دادن او ناتوان می‌شود. هالی و جری، قهرمان‌های اصلی این کتاب، در نوجوانی با هم آشنا می‌شوند. این دو نفر در یک مدرسه درس می‌خواندند و دوستی آن‌ها خیلی زود به عشق و سپس ازدواج تبدیل شد. هالی و جری زوج بسیار خوشحال و خوشبختی بودند و هیچ‌کس نمی‌توانست آن‌ها را جدا از هم تصور کند، تا زمانی که مرگ جری در سی‌سالگی به زندگی مشترکشان پایان داد. هالی بعد از این اتفاق نابود شد و از هم پاشید. تنها چیزی که به او در گذراندن آن روزهای سخت و تلخ کمک کرد نامه‌هایی بود که همسرش برای او به جا گذاشته بود. این بسته‌ی نامه با هماهنگی‌های جری، چند ماه بعد از مرگش به دست به هالی می‌رسد. او باید در هر ماه، یک پاکت را باز کند و همانطور که نامه‌ها با گذشت زمان باز می‌شوند هالی کم‌کم شفا می‌گیرد. او با کمک دوستانش، خانواده‌ی پرجمیعت و شلوغش و همینطور افرادی که به او تکیه دارند می‌آموزد که زندگی همچنان ادامه دارد. او یاد می‌گیرد که بخندد، بر ترس‌هایش غلبه کند و در این راه دنیایی را کشف می‌کند که هرگز از وجودش خبر نداشت.

کلکسیونر عطر

کلکسیونر عطر

نویسنده: کتلین تسارو

مترجم: فروغ مهرزاد

کتاب کوله پشتی

اطلاعات بیشتر و خرید

کلکسیونر عطر داستان دختر جوانی به نام گریس است که  تازه ازدواج کرده و ناگهان ارثیه غیرمنتظره‌ای از یک فرد ناآشنا برایش ارسال می‌شود. گریس نظرات و تفکراتش با هیچ یک از اطرافیانش هماهنگ نیست. پس از گرفتن ارثیه کنجکاو می‌شود که چه کسی این ارث را به او داده و اینگونه با زنی آشنا شده و متوجه زندگی عجیب او می‌شود. این زن عجیبْ کلکسیونر عطر و الهام‌بخش عطرسازان بزرگ اروپا بوده است.

بخشی از کتاب صوتی کلکسیونر عطر را بشنوید.

کلکسیونر عطر کتلین تسارو

گوینده: مریم پاک‌ذات
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

عطاری گمشده

عطاری گمشده

نویسنده: سارا پنر

مترجم: یاسمن ثانوی

نشر نون

اطلاعات بیشتر و خرید

عطاری گمشده دو روایت موازی را روایت می‌کند. در روایت اول با نلا آشنا می‌شویم. زنی که در سال ۱۷۹۱ یک عطاری موروثی را اداره می‌کند. او در این عطاری پناهگاه زنانی را ساخته است که شوهران بی‌وفایشان به آن‌ها خیانت کرده‌اند و در رنج و تنهایی می‌سوزند. او سمی قوی می‌سازد که مردان را بدون هیچ نشانی می‌کشد. یک روز نامه‌ای به دستش می‌رسد که خبر از آمدن زنی برای گرفتن سم دارد. اما یک دختربچه ۱۲ ساله وارد مغازه می‌شود و همه چیز تغییر می‌کند.

روایت دوم مربوط به زنی به نام کارولین، یک زن تحصیل‌کرده و تاریخ‌شناس در زمان حال است، او برنامه‌ای جذاب برای دهمین سالگرد ازدواجش ریخته است؛ اما همه‌چیز با خیانت شوهرش به هم می‌ریزد. او تنهاست و به دعوت یک مرد برای پیدا کردن بقایای عصر ویکتوریا به ساحل می‌رود و شیشه‌ای از یک عطاری قدیمی پیدا می‌کند. شیشه‌ای که پرونده قتل‌های عطاری نلا را برای او باز می‌کند. 

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

6,884 بازدید
برچسب ها

Avatar

افسانه دهکامه


اشتراک گذاری یادداشت
3.8 4 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
2 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه