لوگو طاقچه
پرفروش ترین کتاب های ۱۴۰۱

معرفی پرفروش‌ترین کتاب‌های ۱۴۰۱

34,350 بازدید

در سال ۱۴۰۱ برخی از کتاب‌های طاقچه بیش از هر کتاب دیگری خوانده یا شنیده شده‌اند. این کتاب‌ها برای کتاب‌خوان‌های مختلف با سلایق متفاوت جذاب بوده‌ و خوانندگانشان پس از مطالعه‌ی آن‌ها، دوستانشان را هم به خواندنشان ترغیب کرده‌اند. در ادامه برخی از این کتاب‌های پرفروش و پرطرفدار را معرفی می‌کنیم. احتمالاً خواندن بسیاری از آن‌ها برای شما هم تجربه‌ی جذابی باشد. علاوه بر این اگر دوست دارید به دوستانتان کتابی هدیه دهید، انتخاب از میان پرفروش‌ترین کتاب‌های ۱۴۰۱می‌تواند گزینه‌ی خوبی باشد.

آرزوهای دست‌ساز

آرزوهای دست‌ساز

نویسنده: میلاد حبیبی

انتشارات راهیار

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب آرزوهای دست‌ساز ماجرای چند جوان است که مانند بسیاری از آدم‌ها آرزوهایشان را در گوشه‌ی ذهنشان نگه نمی‌دارند تا گاهی با فکر کردن به آن‌ها دنیایی را تصور کنند که چقدر می‌توانست متفاوت باشد. این جوانان با پشتکار به سوی آرزوهایشان قدم برمی‌دارند و شرکت دانش‌بنیانی را تاسیس می‌کنند.

این کتاب درباره‌ی تلاش این جوانان برای تاسیس شرکتی است که همیشه آرزویش را داشته‌اند. آن‌ها در این مسیر شکست می‌خورند و باز با انگیزه‌ی بیشتر به راهشان ادامه می‌دهند. مسیری که این جوانان طی می‌کنند و ماجراهایی که از سر می‌گذرانند برای همه‌ی ما پر از درس‌هایی است که به‌وقت حرکت به سوی آرزوهایمان به کارمان می‌آید.

عادت های اتمی

عادت های اتمی

نویسنده: جیمز کلیر

مترجم: هادی بهمنی

نشر نوین

اطلاعات بیشتر و خرید

همه‌ی ما در زندگی عادت‌هایی داریم که از داشتنشان خوشحال نیستیم. در عین حال رفتارهایی هست که گمان می‌کنیم اگر آن‌ها را به عادت تبدیل کنیم، می‌تواند ما را به موفقیت، آرامش و شادی برساند. نویسنده‌ی کتاب عادت‌های اتمی، جیمز کلیر، دراین اثر با آموزش راهکارهایی عملی به ما کمک می‌کند تا بتوانیم عادت‌های خوبمان را جایگزین عادت‌های بدمان کنیم. کلیر ابتدا از ما می‌خواهد که با توجه به اهداف و آرزوهایمان تعیین کنیم که چه عادت‌هایی می‌تواند ما را به آن‌ها نزدیک‌تر کند و بعد با دستورالعملی مسیری را به ما نشان می‌دهد که هر رفتار را چطور به عادت تبدیل کنیم.

اثر مرکب

اثر مرکب

نویسنده: دارن هاردی

مترجم: شاهین بیات

انتشارات نسل نواندیش

اطلاعات بیشتر و خرید

دارن هاردی، نویسنده‌ی کتاب اثر مرکب، به ما نشان می‌دهد که مسیر موفقیت از کجا می‌گذرد. به نظر دارن هاردی مسیری که با پیمودن آن می‌توان به موفقیت رسید، واقع‌بینی است. دارن هاردی در اثر مرکب تلاش می‌کند برخلاف کتاب‌های مشابه در زمینه‌ی موفقیت از اغراق دوری کند. دارن هاردی تقریبا تمام عمرش را صرف آزمایش راه‌هایی کرده است که می‌تواند آدمی را به موفقیت برساند. او در این کتاب از تجربیات خود در مسیر یادگیری درباره‌ی دلایل موفقیت می‌گوید و به ما نشان می‌دهد که سرنوشت همان چیزی است که دوست داریم به آن برسیم و برایش تلاش می‌کنیم.

اگر می‌خواهید با چشمی باز به سوی موفقیت قدم بردارید و به‌جای شنیدن توصیه‌های غلوشده، راه‌های منطقی طی کردن مسیر موفقیت را بشناسید، اثر مرکب می‌تواند کمکتان کند.

معجزه

شکرگزاری یکی از کارهایی است که می‌تواند به شادمانی ما کمک کند. وقتی هر روز به یاد می‌آوریم که در زندگی چه چیزهایی را داریم که ارزش شکرگزاری را دارند، به جای تمرکز بر روی چیزهایی که نداریم، روی چیزهایی تمرکز می‌کنیم که داریم و قدردان زندگی‌مان با همه‌ی کم و کاستی‌هایش خواهیم بود.

راندا برن در کتاب صوتی معجزه سپاس‌گزاری به ما تمرین‌هایی را یاد می‌دهد که با انجام آن‌ها می‌توانیم چیزهایی که در زندگی‌مان داریم ببینیم و متوجه تاثیر مثبت آن‌ها بر زندگی‌مان باشیم. این تمرین‌ها کمک می‌کند در هر شرایطی بتوانیم، در پس تمام سختی‌ها، خوبی‌هایی را هم ببینیم و امیدوار و پرقدرت بمانیم.

پیشنهاد می‌کنیم اگرقصد مطالعه این اثر را دارید، معجزه سپاسگزاری با ترجمه سیما فرجی را بخوانید یا بشنوید.

بخشی از کتاب صوتی معجزه (شکرگزاری) را بشنوید.

معجزه (شکرگزاری) راندا برن

گوینده:
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

هنر ظریف بی‌خیالی

مارک منسن در کتاب هنر ظریف بی‌خیالی به ما یک نکته‌ی مهم را یادآوری می‌کند: ما زمان و انرژی محدودی داریم. در پس این یادآوری او به ما یک توصیه‌ی مهم می‌کند: به همه‌چیز اهمیت ندهید.

هر آدمی اولویت‌هایی در زندگی‌اش دارد و برخی چیزها برایش مهم‌تر از باقی چیزها هستند. برخی چیزها هم هست که اگرچه برای بسیاری از آدم‌ها مهم است اما ممکن است برای ما اهمیت خاصی نداشته باشد. ما باید بدانیم چه چیزهایی در زندگی‌مان اولویت دارد و وقت و انرژی خود را صرف آن‌ها کنیم و نسبت به باقی چیزها بی‌خیال باشیم.

خواندن یا شنیدن کتاب هنر ظریف بی‌خیالی به شما کمک می‌کند تا به یاری مارک منسن اولویت‌هایتان را بشناسید و یاد بگیرید چطور نسبت به باقی چیزها بی‌خیال باشید.

بخشی از کتاب صوتی هنر ظریف بیخیالی را بشنوید.

هنر ظریف بیخیالی مارک منسون

گوینده: لیا عرفانی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

کتابخانه نیمه شب

کتابخانه نیمه شب

نویسنده: مت هیگ

مترجم: محمدصالح نورانی‌زاده

کتاب کوله پشتی

اطلاعات بیشتر و خرید

کتابخانه نیمه‌شب تجربه‌ای مشابه زندگی در جهان‌های موازی است. در این رمان ما با نورا همراه می‌شویم تا ببینیم او به‌غیر از این زندگی پر از سختی که حالا در حال تجربه‌ی آن است، می‌توانست چه زندگی‌های دیگری را تجربه کند. ما با او به جهان‌های موازی زندگی‌اش می‌رویم و خوبی‌ها و بدی‌های هر کدام از زندگی‌هایش را می‌بینیم.

این رمان ما را هم به فکر فرو می‌برد و باعث می‌شود هر بار که کتاب را می‌بندیم، به احتمالات زندگی خود فکر کنیم. شما تا به حال به این فکر کرده‌اید که اگر بر سر دوراهی‌ها راه دیگری را انتخاب می‌کردید، زندگی برایتان به همراه داشت؟

مغازه خودکشی

داستان رمان مغازه خودکشی درباره‌ی خانواده‌ای عجیب و غریب است. در این خانواده هیچ‌کس از زندگی خوشش نمی‌آید و حتی کسی نمی‌خندد. این خانواده در پایین خانه‌ای که در آن زندگی می‌کنند، یک مغازه‌ی به‌شدت عجیب و غریب دارند که خیلی مناسب خلق و خوی‌شان است. آن‌ها یک مغازه‌ی فروش ابزارهای خودکشی دارند. از سم گرفته تا بلوک ساختمانی در این مغازه هست. هر کس می‌تواند مرگ دلخواهش را انتخاب کند و بعد اگر وسیله‌ای احتیاج داشت کافی است به این مغازه سری بزند. پس از مدتی فرزند تازه‌ای در این خانواده به دنیا می‌آید که خوشحال است و این اتفاق این خانواده را حسابی به چالش می‌کشد…

کتاب صوتی مغازه خودکشی با صدای هوتن شکیبا یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال ۱۴۰۱ در طاقچه بوده است.

بخشی از کتاب صوتی مغازه خودکشی را بشنوید.

مغازه خودکشی ژان تولی

گوینده: هوتن شکیبا
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

چگونه کمال‌گرا نباشیم؟

چگونه کمال‌گرا نباشیم؟

نویسنده: استفان گایز

مترجم: نرگس محمدی

انتشارات شمشاد

اطلاعات بیشتر و خرید

در دنیای امروز که موفقیت‌های آدم‌ها ملاک قضاوت درباره‌ی آن‌هاست شاید به نظر برسد که کمالگرایی صفتی مثبت است. اما استفان گایز در کتاب چگونه کمالگرا نباشیم، در ابتدا به ما می‌گوید چرا کمالگرایی نه‌تنها صفتی پیش‌برنده نیست که ما را از پیشرفت دور می‌کند و حتی اجازه نمی‌دهد شادمانی را تجربه کنیم.

برای یک کمالگرا هیچ‌چیز کافی نیست، او همیشه گمان می‌کند چیز بهتری وجود دارد که او باید برای رسیدن به آن تلاش کند و به محض اینکه به آن برسد گمان می‌کند که این دستاورد آن‌قدرها هم که فکر می‌کرده ارزشمند نیست. گایز در ادامه‌ی کتاب خود ما را یاری می‌کند تا کمالگرایی را کنار بگذاریم.

باشگاه پنج صبحی‌ها

باشگاه پنج صبحی‌ها با همه‌ی کتاب‌های موفقیت و سبک زندگی که تا به حال خوانده‌اید یک فرق اساسی دارد. رابین شارما، نویسنده‌ی کتاب، در باشگاه پنج صبحی‌ها هر آنچه را می‌خواهد بگوید، وارد یک داستان هیجان‌انگیز می‌کند. داستان او از جایی شروع می‌شود که در یک سمینار هنرمندی شکست‌خورده، کارآفرینی ناامید و میلیاردی موفق با هم آشنا می‌شوند. میلیارد موفق تصمیم می‌گیرد راز موفقیتش را طی یک سفر بسیار هیجان‌انگیز به هنرمند و کارآفرین بگوید اما فقط به یک شرط، آن‌ها باید هر روز ۵ صبح از خواب بیدار شوند! هنرمند و کارآفرین شرط میلیارد را می‌پذیرد و این تازه آغاز داستان جالب آن‌هاست که خواندنش برای همه‌ی ما می‌تواند هیجان‌انگیز باشد.

کتاب صوتی باشگاه پنج صبحی‌ها یکی از کتاب‌های پرطرفدار سال‌های اخیر بوده که توسط نشر نون منتشر شده است.

بخشی از کتاب صوتی باشگاه پنج صبحی ها را بشنوید.

باشگاه پنج صبحی ها رابین شارما

گوینده: شاهین علایی‌نژاد
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

شازده کوچولو

اگر کتاب‌خوان باشید، حتما اسم کتاب شازده کوچولو به گوشتان رسیده است. کتابی که هم بزرگ‌ترها عاشقش هستند و هم کودکان و نوجوانان. همین ویژگی کتاب و داستان بسیار جالب و حکمت‌آموز آن باعث شده تا این کتاب به سومین کتاب پرفروش در جهان بدل شود.

داستان کتاب از سقوط هواپیمای خلبانی در صحرای آفریقا آغاز می‌شود. این خلبان پس از سقوط با پسربچه‌ای به نام شازده کوچولو آشنا می‌شود و ماجرای زندگی‌اش را می‌شنود. شازده کوچولو به خلبان نشان می‌دهد که جهان را می‌تواند از دریچه‌ای دیگری ببیند، درست همان‌طوری که او به جهان ما آدم‌بزرگ‌ها نگاه می‌کند. وقتی از دریچه‌ی نگاه شازده کوچولو به جهان نگاه می‌کنیم می‌بینم که راستی راستی آدم‌بزرگ‌ها عجیبند!

بخشی از کتاب صوتی شازده کوچولو را بشنوید.

شازده کوچولو آنتوان دوسنت اگزوپری

گوینده: جمعی از گویندگان
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

خودشناسی

خودشناسی

نویسنده: آلن دوباتن

مترجم: محمدهادی حاجی‌بیگلو

انتشارات جیحون

اطلاعات بیشتر و خرید

آلن دوباتن یکی از مشهورترین نویسندگان سال‌های اخیر در سراسر جهان است. او فیلسوفی است که سعی می‌کند با استفاده از دانش فلاسفه‌ی بزرگ به ما کمک کند تا زندگی بهتری داشته باشیم. دوباتن معتقد است کارکرد فلسفه بهتر زندگی کردن است و اگر آدم‌ها نتوانند فلسفه را بفهمند، فلسفه رسالتش را انجام نداده است. آلن دوباتن در کتاب خودشناسی ما را به عجیب‌ترین سفر زندگی‌مان می‌برد. سفری به درون خودمان. در این سفر برخی از مهم‌ترین فلاسفه‌ی جهان همراه ما هستند و به شناخت ما از خودمان کمک می‌کنند. این شناخت می‌تواند تمام زندگی ما و نگاه ما به زندگی را دستخوش تغییرات مهم و حیاتی کند.

کار عمیق

کار عمیق

نویسنده: کال نیوپورت

مترجم: ناهید ملکی

نشر نوین

اطلاعات بیشتر و خرید

کال نیوپورت، نویسنده‌ی کتاب کار عمیق، در کتاب خود به ما نشان می‌دهد در دنیای پر از آشوب و هیاهوی امروز، عمیق‌شدن در یک کار و تمرکز بر آن چقدر می‌تواند ما را نسبت به دیگران متمایز کند. این عمیق‌شدن در کار، می‌خواهد کاری باشد که از آن کسب درآمد می‌کنیم یا کاری که تنها به خاطر خودمان انجامش می‌دهیم، می‌تواند باعث احساس شادمانی عمیقی در درونمان شود.

اگرچه بسیاری از ما به آدم‌هایی که همزمان چند کار را با هم انجام می‌دهند حسودی‌مان می‌شود و دلمان می‌خواهد مانند آن‌ها باشیم، کال نیوپورت در این کتاب به ما نشان می‌دهد که چرا انجام همزمان چند کار اصلا درست نیست و چطور می‌توان در یک کار عمیق شد و نتایج عمیق‌شدن در یک کار چیست.

بی حد و مرز

بی حد و مرز

نویسنده: جیم کوییک

مترجم: پگاه فرهنگ‌مهر

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

مغز همه‌ی ما بیش از آنچه فکر می‌کنیم می‌تواند مطالب را در خود جای دهد و چیزهای بسیار جدید بیاموزد. اما اکثر ما با توانایی‌های بی‌شمار مغزمان آشنا نیستیم و به همین دلیل نمی‌توانیم از تمام ظرفیت مغز خود استفاده کنیم. جیم کوییک، نویسنده‌ی کتاب بی‌حد و مرز، در کتاب خود روش‌هایی را به ما آموزش می‌دهد که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم از ظرفیت نامحدود مغز خود استفاده کنیم و حتی آن را تقویت کنیم.

بی‌حد و مرز ما را با توانایی‌های بی‌حد و مرز مغز آشنا می‌کند و کاری می‌کند تا از این توانایی‌ها برای رسیدن به خواسته‌هایمان بهترین استفاده را کنیم.

زنان زیرک؛ چرا مردان عاشق زنان زیرک می‌شوند؟

زنان زیرک؛ چرا مردان عاشق زنان زیرک می‌شوند؟

نویسنده: شری آرگو

مترجم: سمیرا ساجدی

نشر دانژه

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب زنان زیرک؛ چرا مردان عاشق زنان زیرک می‌شوند؟ درباره‌ی دلایلی است که مردان را نسبت به گروهی از زنان علاقه‌مند می‌کند. در این کتاب شری آرگو از ویژگی‌های زنان زیرک می‌گوید و اینکه چرا این ویژگی‌ها برای مردان جذاب است. او همچنین می‌گوید که چطور زنان می‌توانند این ویژگی‌ها را کسب کنند یا در خود تقویت کنند. علاوه بر این، شری آرگو در این کتاب نکاتی را به زنان می‌گوید که معمولا به دلیل عدم برابری جنسیتی فراموش کرده‌اند. مانند اینکه زنان هم حق دارند نه بگویند و یا آن‌طور که جامعه از آن‌ها انتظار دارد مهربانی یا از خودگذشتی بی‌اندازه نداشته باشند.

قدرت شروع ناقص

قدرت شروع ناقص

نویسنده: جیمز کلیر

مترجم: فرزانه حاج‌خلیلی

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

بسیاری از ما کارهایی را که دوستشان داریم، شروع نکرده‌ایم چون همه‌چیز فراهم نبوده. مثلا قصد ساخت پادکست یا نوشتن کتابی را داشتیم اما به این فکر کردیم که هنوز موضوعی را که می‌خواهیم از آن حرف بزنیم، به اندازه کافی نمی‌شناسیم یا تجهیزات عالی برای ساختن پادکست در اختیار نداریم.

جیمز کلیر در کتاب قدرت شروع ناقص به ما می‌گوید برای شروع کاری که ما را به سمت خود می‌خواند لازم نیست که همه‌چیز فراهم باشد. ما معمولاً وقتی می‌خواهیم کاری را شروع کنیم به کسانی نگاه می‌کنیم که در آن مسیر موفق شده‌اند. ما این حقیقت بزرگ را فراموش می‌کنیم که طی کردن خود مسیر موفقیت بوده که مشکلات و نقص‌های ابتدای مسیر را به مرور برطرف کرده است. کلیر در این کتاب به ما یاد می‌دهد چطور از قدرت شروع ناقص برای موفقیت استفاده کنیم.

هر دو در نهایت می میرند

هر دو در نهایت می میرند

نویسنده: آدام سیلورا

مترجم: الهه مرادی

نشر نون

اطلاعات بیشتر و خرید

تصور کنید کسی از عالم غیب برایتان خبر بیاورد و بگوید که فقط تا فردا زنده هستید. شما در این روز چه می‌کنید؟ حالا به این فکر کنید که در این سرنوشت تلخ آدمی که اصلا او را نمی‌شناسید، هم همراهتان باشد.

رمان هر دو در نهایت می‌میرند ماجرای دو پسر است که متوجه می‌شوند فقط یک روز دیگر می‌توانند زندگی کنند. این دو که با یکدیگر غریبه هستند باید به این فکر کنند که این روز را باید چطور بگذرانند. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز بوده و از طرف کاربران گودریدز نیز به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های جوانان انتخاب شده است.

محکم در آغوشم بگیر

محکم در آغوشم بگیر

نویسنده: سو جانسن

مترجم: سمانه پرهیزکاری

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

همه‌ی ما در طول یک روز احساسات زیادی را تجربه می‌کنیم. برخی از این احساسات مثبت هستند و برخی دیگر منفی و ناراحت‌کننده. تجربهٔ این احساسات می‌تواند روابط ما را تحت تاثیر قرار دهد و گاهی ما را به سمتی ببرد که نباید.

دکتر سو جانسون در کتاب محکم در آغوشم بگیر به ما کمک می‌کند تا ریشه‌ی احساسات متفاوتی را که تجربه می‌کنیم بشناسیم. پس از شناخت این احساسات او نشان می‌دهد در واکنش به هر کدام از این احساسات باید چه کنیم و چطور برخی از آن‌ها را به شریک عاطفی یا دوستان و خانواده‌ی خود ابراز کنیم. خواندن این کتاب می‌تواند ما را در مدیریت احساسات و ابراز آن‌ها کمک کند.

بخشی از کتاب صوتی مرا محکم بگیر (محکم در آغوشم بگیر) را بشنوید.

مرا محکم بگیر (محکم در آغوشم بگیر) سو جانسون

گوینده: فرزانه فائزی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

چهار میثاق

این کتاب سال‌ها در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز بوده است. کتاب چهار میثاق که عنوان فرعی آن « کتاب خرد سرخ‌پوستان تولتک» است، به ما کمک می‌کند تا انسان بهتری باشیم. دون میگوئل روئیز با نگاهی به تمدن باستانی تولتک چهار راهکار ساده اما عملیاتی را به ما می‌آموزد تا با استفاده از آن‌ها بتوانیم دیدگاه خود را نسبت به خود و جهانی که در آن زندگی می‌کنیم تغییر دهیم. اگر بتوانیم این چهار راهکار را به‌درستی در زندگی خود به کار گیریم، می‌توانیم شادی حقیقی را تجربه کنیم و در بهترین حالت انسانی خود باشیم.

اگر شما هم در سال جدید به دنبال بهترین خودتان می‌گردید، در کتاب چهار میثاق می‌توانید آن را پیدا کنید.

بخشی از کتاب صوتی چهار میثاق را بشنوید.

چهار میثاق دون میگوئل روئیز

گوینده: نیما رئیسی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

۵ زبان عشق

۵ زبان عشق

نویسنده: گری چاپمن

مترجم: محمد یوسفی

نشر نوین

اطلاعات بیشتر و خرید

یک عاشقانه آرام

رمان یک عاشقانه آرام برخلاف بسیاری از کتاب‌های عاشقانه که درباره‌ی مصائب رسیدن عاشق به معشوق است و با رسیدن یا نرسیدن عاشق به معشوق به پایان می‌رسد از جایی شروع می‌شود که دو عاشق به هم رسیده‌اند و وارد زندگی شده‌اند. این دو عاشق می‌دانند که هر زندگی عاشقانه‌ای ممکن است در دام روزمرگی بیفتد و از دست دو دلداده برود. اما این دو سعی می‌کنند برای تازه‌ماندن عشقشان و طولانی‌شدن لذت زندگی مشترک، دست به کارهایی بزنند.

شنیدن کتاب یک عاشقانه آرام به‌نویسندگی نادر ابراهیمی، نویسنده‌ی مشهور و محبوب ایرانی، می‌تواند به همه‌ی ما بیاموزد که عشق چیز ارزشمندی است و برای حفظ آن باید مدام تلاش کرد.

بخشی از کتاب صوتی یک عاشقانه آرام را بشنوید.

یک عاشقانه آرام نادر ابراهیمی

گوینده: پیام دهکردی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی
34,351 بازدید
برچسب ها

Avatar

نگار قانونی


اشتراک گذاری یادداشت
4.3 4 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه