لوگو طاقچه
معرفی چالش کتابخوانی طاقچه ۱۴۰۳

معرفی چالش کتابخوانی ۱۴۰۳

3,482 بازدید

از روزی که طاقچه تصمیم گرفت مطالعه را با شما به چالش‌ هیجان‌انگیز کتابخوانی پیوند بزند پنج سال می‌گذرد. در این مدت، کنار ما بودید و همین همراهی و حمایت، به ما انرژی می‌داد تا هرسال این چالش را با شکل و محتوای نو و جذاب به شما عرضه کنیم تا هم برای شما لذت‌بخش باشد و هم ما از حضور شما دل‌گرم شویم. امسال هم منتظر حضور شما هستیم. چالش کتابخوانی طاقچه ۱۴۰۳ از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان اسفندماه برقرار است. در ادامه، به موضوعات آن، هدایایی که به شرکت‌کنندگان تعلق می‌گیرد و… می‌پردازیم.

اگر به‌تازگی با چالش کتابخوانی مواجه شده‌اید، باید بگوییم که چالش کتابخوانی طاقچه، فرصتی است برای آنکه شما درباره‌ی کتاب‌هایی که خوانده یا شنیده‌اید، بنویسید و نظر بدهید. این اشتراک نظرات و نوشته‌ها باعث می‌شود هم با دیدگاه دیگران آشنا شوید و هم نظر خودتان را با بقیه درمیان بگذارید تا آن‌ها از نکته‌های شما استفاده کنند.

وقتی از چالش کتابخوانی ۱۴۰۳ حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم؟

برای چالش کتابخوانی طاقچه همیشه دو نکته مهم بوده است: نخست اینکه درباره‌ی کتاب‌ها بنویسید و دوم اینکه کتابخوانی‌ شما طبق برنامه‌ای مشخص و البته جذاب پیش برود.

امسال از شما دعوت می‌کنیم یادداشت‌ها و نظرات‌تان درباره کتاب‌ها را در خود طاقچه منتشر کنید. در چالش‌های سال‌های گذشته سعی کرده بودیم پیشنهادهایی برای مطالعه تقدیم‌تان کنیم. برای مثال سال گذشته هر فصل را به کتاب‌های ویژه‌ای پیوند زده بودیم: فصل بهار کتاب‌هایی درباره‌ی امید و آرامش، پاییز کتاب‌هایی آموزشی و… . هرماه از سال ۱۴۰۳ نیز شما را به مطالعه در یک موضوع ویژه دعوت می‌کنیم.

موضوع چالش کتابخوانی ۱۴۰۳ «جهانگردی» است. قرار است هر فصل را به یک یا دو قاره اختصاص دهیم و شما را به خواندن یا شنیدن شاهکارهای ادبی دنیا یا ارزشمندترین کتاب‌های غیرادبی کشورهای گوناگون راهنمایی کنیم.

در فصل بهار به بخش‌های مختلف آسیا سفر می‌کنیم. تابستان به آمریکای شمالی و آمریکای جنوبی می‌رویم. پاییز را در اروپا سر می‌کنیم و زمستان سفرمان را در آفریقا و اقیانوسیه به پایان می‌رسانیم. هر ماه در همین یادداشت پیشنهادهای متنوعی برای مطالعه به شما ارائه می‌دهیم. تلاش کرده‌ایم این پیشنهادها به تفکیک زبان، کشور یا موضوع کتاب باشد. هرماه فهرست این کتاب‌ها را در اختیار شما قرار می‌دهیم. می‌توانید به این یادداشت سر بزنید یا صفحه چالش کتابخوانی در سایت طاقچه را ببینید.

چطور در چالش کتابخوانی ۱۴۰۳ شرکت کنیم؟

برای شرکت در این چالش هیجان‌انگیز کافی است برای کتابی که در آن ماه خوانده‌اید، در طاقچه نظر بنویسید و به آن کتاب امتیاز دهید. می‌توانید متناسب با موضوع هرماه، کتابی را به سلیقه‌ی خودتان انتخاب کنید یا از بین کتاب‌هایی که در چالش پیشنهاد می‌کنیم یکی را انتخاب کرده و مطالعه کنید. وقتی کتاب را خواندید، مطابق قوانین چالش، نظر خودتان را برای کتاب بنویسید و ثبت کنید. پس از آن، هیچ کار دیگری نیاز نیست جز آنکه منتظر دریافت جایزه‌تان بمانید.

و اما قوانین چالش ۱۴۰۳

  • نظرتان حداقل ۳۰۰ کلمه و دست‌اول باشد (کپی نشده باشد)؛
  • در پایان نظر از برچسب (تگ) #چالش_کتابخوانی_۱۴۰۳ استفاده کنید؛
  • کتابی که برای مطالعه انتخاب کرده‌اید با موضوع آن ماه متناسب باشد؛
  • برای هر کتاب فقط یک نظر ثبت کنید؛
  • می‌توانید در هر ماه چند کتاب بخوانید و برای هرکدام یک نظر ثبت کنید. به هر نظر یک جایزه تعلق می‌گیرد.

نظراتْ بررسی شده و از میان آن‌ها، نظراتی که مفید و مطابق با قوانین باشند برای دریافت جایزه پذیرفته می‌شوند و جایزه‌ی چالش را دریافت می‌کنند.

نظر مفید یعنی…

نظر مفید نظری است که دست‌کم به ۳ پرسش از میان پرسش‌های زیر پاسخ‌های مناسب و کاربردی بدهد. البته می‌توانید علاوه‌بر پاسخ به این سوالات، به موضوعات دیگری نیز اشاره کنید:

  • اگر قرار باشد از این کتاب یک توصیه یا پیام را به ذهنت بسپری، آن چیست؟
  • این کتاب را به چه کسانی پیشنهاد می‌دهی؟
  • به‌نظرت ۳ ویژگی مثبت کتاب و ۳ ویژگی منفی کتاب چیست؟
  • ترجمه یا گویندگی کتاب را قابل‌قبول می‌دانی؟ چرا؟
  • اگر قرار باشد به کسی توصیه کنی این کتاب را نخواند، او چه کسی است؟ چرا؟
  • ۳ دلیل برای خواندن این کتاب و ۳ دلیل برای نخواندن آن بیاور!
  • این کتاب، تو را یاد چه کتاب‌های دیگری انداخته است؟ آن‌ها را نام ببر و دلیل شباهتشان را برایمان بنویس.

چطور نظرمان را در طاقچه ثبت کنیم؟

وقتی در سایت یا اپلیکیشن طاقچه کتابی را جست‌وجو کنید، در ابتدا با عکس کتاب و مشخصات اولیه‌ی آن مثل قیمت و… مواجه می‌شوید. کمی پایین‌تر مرور کتاب را می‌بینید که توضیحاتی درباره‌ی کتاب است. در قسمت پایین مرور شما بخش «نظر کاربران» را خواهید دید. برخی کاربران برای کتاب‌ها نظر گذاشته‌اند و برخی کتاب‌ها هم هنوز نظری برایشان ثبت نشده است.

همین پایین، بخشی را می‌بینید که نام کاربری شما بر آن حک شده، پنج ستاره وجود دارد که به کتاب مدنظرتان امتیاز بدهید و گزینه‌ای وجود دارد به نام «نوشتن نظر». روی این گزینه بزنید و نظر خودتان را طبق قوانین چالش ثبت کنید. برچسب #چالش_کتابخوانی_۱۴۰۳ را فراموش نکنید.

جایزه همراهی با چالش کتابخوانی ۱۴۰۳ چیست؟

حتما با بخش رویش طاقچه و برگ‌های آن آشنا هستید. اگر تابه‌حال سراغ آن نرفته‌اید، باید بگوییم طاقچه در ازای خرید یا مطالعه، به شما برگ هدیه می‌دهد. تعداد برگ‌های شما وقتی به میزان مشخصی رسید می‌توانید با آن‌ها، کدهای تخفیف متنوع برای خرید کتاب یا اشتراک طاقچه بی‌نهایت دریافت کنید. با ورود به حساب کاربری‌تان و رفتن به بخش رویش می‌توانید برگ‌های دریافتی و مصرف‌شده‌تان را مشاهده کنید.

در چالش کتابخوانی امسال بعد از آنکه نظرتان بررسی و تایید شد، ۲۵۰ برگ هدیه می‌گیرید تا کدهای تخفیف را به دلخواه خودتان و متناسب نیازتان انتخاب و دریافت کنید.

در فروردین‌ماه ۱۴۰۴ میان کسانی که بیش از ۹ ماه در چالش کتابخوانی شرکت کرده باشند، قرعه‌کشی و جوایزی اهدا می‌کنیم. جوایز قرعه‌کشی عبارتند از:

  • یک میلیون تومان اعتبار برای ۱ نفر
  • ۵۰۰هزارتومان اعتبار برای ۲ نفر
  • یک سال اشتراک رایگان طاقچه بی‌نهایت برای ۳ نفر

قرعه‌کشی در تاریخ ۲۰ فروردین‌ماه ۱۴۰۴ انجام می‌شود و برندگان را در همین پست معرفی خواهیم کرد.

چطور جایزه‌مان را دریافت کنیم؟

فقط کافی است نظرتان را مطابق با قوانین چالش ثبت کنید و منتظر بمانید. نیازی نیست ثبت‌شدن نظرتان یا شرکت در چالش را به اطلاع‌مان برسانید. در روزهای ابتدایی هر ماه نظراتی که ماه پیش منتشر شده و شامل برچسب #چالش_کتابخوانی_۱۴۰۳ باشد، بررسی می‌شوند و به‌ازای هر نظر مفید و مطابق با قوانین ۲۵۰ برگ به حساب کاربری نظردهنده افزوده می‌شود. دریافت جایزه را از طریق اعلان (پوش) به شرکت‌کننده‌ها اطلاع‌ می‌دهیم. بنابراین حتما اپلیکیشن طاقچه را نصب داشته باشید و مطمئن شوید به نرم‌افزار طاقچه اجازه ارسال اعلان داده‌اید.

در چالش کتابخوانی امسال چه کتاب‌هایی باید بخوانیم؟

جهانگردی‌مان در چالش از قاره آسیا شروع می‌شود. برنامه‌ی پیشنهادی‌مان برای مطالعه در بهار اینگونه است:

فروردین: سفر به آسیای مرکزی و جنوبی. می‌توانید کتاب‌هایی از نویسنده‌های اهل کشورهای آسیای جنوبی یا آسیای مرکزی مطالعه کنید.

اردیبهشت: سفر به آسیای غربی. کتاب‌های مناسب اردیبهشت را اینجا می‌توانید ببینید.

خرداد: برای سفر به آسیای شرقی و جنوب شرقی می‌توانید کتاب‌هایی از این لیست مطالعه کنید.

3,482 بازدید
برچسب ها

Avatar

افسانه دهکامه


اشتراک گذاری یادداشت
1 1 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
37 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه