لوگو طاقچه
پرفروش‌ترین رمان‌های جهان

معرفی پرفروش‌ترین رمان‌های دنیا

29,483 بازدید

در یادداشت «جایزه‌های ادبی» چندتا از معروف‌ترین جایزه‌های ادبی را معرفی کردیم. اما بهترین کتاب دنیا چه کتابی است؟ اگر بخواهیم به این پرسش جواب بدهیم از چه معیاری استفاده خواهیم کرد؟ تعداد جایزه‌ها یا نظر متخصصین یا سلیقه‌ی شخصی یا شاید میزان فروش کتاب. سوال سختی است. آدم‌ها سلیقه‌ها و معیارهای مختلفی دارند و به همین دلیل جواب‌های مختلفی به این سوال خواهند داد. اما کتاب‌هایی که بیشتر از همه طرفدار داشته‌اند کدام‌اند. کتاب‌هایی که در لیست خیلی از آدم‌ها قرار گرفته‌اند. احتمال اینکه این کتاب‌ها در لیست ما هم قرار بگیرند زیاد است. در این یادداشت می‌خواهیم سراغ این کتاب‌ها برویم و چند تا از پرفروش ترین کتاب‌ های جهان در تاریخ ادبیات که در ایران ترجمه و چاپ شده‌اند را معرفی کنیم.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «پرفروش‌ترین کتاب‌های جهان» و «پرفروش‌ترین کتاب‌های تخیلی جهان» را هم بخوانید.

دن کیشوت (جلد ۱)

دن کیشوت (جلد ۱)

نویسنده: میگل دو سروانتس

مترجم: محمد قاضی

نشر ثالث

اطلاعات بیشتر و خرید

اولین کتاب از لیست پرفروش ترین کتاب های جهان دن کیشوت است رمانی اسپانیایی نوشته‌ی سروانتس است که داستان فردی را روایت می‌کند که تلاش می‌کند شوالیه باشد اما بیشتر از اینکه یک قهرمان واقعی باشد در رویاها و خیال‌پردازی‌های خود سیر می‌کند. این داستان در سال ۱۶۰۵ نوشته و در دو بخش منتشر شده است. نویسنده بخش اول رمان را در زندان نگاشته است. این رمان شهرتی جهانی دارد و به بیش از ۳۰ زبان ترجمه شده است. بسیاری از نویسندگان آن را بهترین رمان تاریخ ادبیات می‌دانند که داستانش محدود به تاریخ یا قومیت خاصی نمی‌شود و هنوز که هنوز است خوانندگان زیادی دارد. تا کنون حدود ۵۰۰ میلیون نسخه از این رمان به فروش رفته است.

داستان دو شهر

داستان دو شهر

نویسنده: چارلز دیکنز

مترجم: ابراهیم یونسی

انتشارات نگاه

اطلاعات بیشتر و خرید

این داستان نوشته‌ی چارلز دیکنز است و در لندن و پاریس در زمان انقلاب فرانسه اتفاق می‌افتد. در سال ۱۸۵۹ نوشته شده و تا کنون ۲۰۰ میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. داستان کتاب راجع به دختر جوانی به نام لوسی است که پدرش زندانی سیاسی است و نزد یکی از دوستان پدرش زندگی می‌کند. تا کنون چند فیلم سینمایی بر اساس داستان این کتاب ساخته شده است.

یاران حلقه (جلد ۱ از ارباب حلقه‌ها)

یاران حلقه (جلد ۱ از ارباب حلقه‌ها)

نویسنده: جی. آر. آر. تالکین

مترجم: رضا علیزاده

انتشارات روزنه

اطلاعات بیشتر و خرید

داستان خیالی بسیار معروف که راجع به ماجرای حلقه‌ای افسانه‌ای است که قدرتی عجیب در خود دارد. این داستان طی ۱۲ سال توسط جی.آر.آر.تالکین نوشته شده و اولین نسخه‌ی آن در سال ۱۹۵۴ به چاپ رسیده است. تا کنون حدود ۱۵۰ میلیون نسخه از این کتاب به فروش رسیده و از مشهورترین و پرفروش‌ترین کتاب‌ های قرن ۲۱ به شمار می‌رود.

شازده کوچولو

شازده کوچولو

نویسنده: آنتوان دوسنت اگزوپری

مترجم: احمد شاملو

انتشارات نگاه

اطلاعات بیشتر و خرید

هری پاتر پسرک عجیبی است که در ۱۳ سالگی متوجه می‌شود متعلق به دنیای جادوگرها است و باید به مدرسه‌ی جادوگری برود. این مجموعه رمان نوشته‌ی خانم جی‌.کی.رولینگ است و یکی از محبوب‌ترین و مشهورترین کتاب‌های جهان ادبیات است. شامل ۷ جلد است و از هر جلد آن حدود ۶۵ میلیون نسخه به فروش رسیده است. نوشتن این مجموعه در سال ۱۹۹۷ آغاز شده و در سال ۲۰۰۷ به پایان رسیده است.

هابیت (آنجا و بازگشت دوباره)

هابیت (آنجا و بازگشت دوباره)

نویسنده: جی. آر. آر. تالکین

مترجم: رضا علیزاده

انتشارات روزنه

اطلاعات بیشتر و خرید

کتابی دیگر از جی.آر.آر.تالکین که درباره‌ی موجودات افسانه‌ای به نام هابیت است. داستان درباره‌ی ماجراهایی است که برای یکی از این هابیت‌ها اتفاق می‌افتد. ماجراهای این کتاب قبل از کتاب «ارباب حلقه‌ها» اتفاق می‌افتد و به نوعی مقدمه‌ی آن است. این کتاب مخصوص گروه سنی کودک و نوجوان است، در سال ۱۹۳۷ نوشته شده و تا کنون حدود ۱۰۰ میلیون نسخه از آن به فروش رفته و جزو پرفروش‌ترین کتاب‌ ها شده است.

ده بچه زنگی

ده بچه زنگی

نویسنده: آگاتا کریستی

مترجم: خسرو سمیعی

انتشارات شرکت کتاب هرمس

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب معروف‌ترین نوشته‌ی آگاتا کریستی است که در سال ۱۹۳۹ نگاشته شده است. آگاتا کریستی نویسنده‌ی معروف داستان‌های جنایی و کاراگاهی است که از جمله شخصیت‌های معروف کتاب‌های او می‌توان به پوارو و مادام مارپل اشاره کرد. این کتاب راجع به سفر ده نفر به یک جزیره است که ظاهرا با دعوت افراد مختلف به این سفر آمده‌اند اما به مرور متوجه می‌شوند یک نفر همه‌ی انها را به آنجا فرخوانده است. ماجرای این دعوت و اتفاقی که برای این ۱۰ نفر می‌افتد موضوع این کتاب است. از روی این کتاب چندین فیلم ساخته شده و تا کنون حدود ۱۰۰ میلیون نسخه از آن به فروش رفته است.

راز داوینچی

راز داوینچی

نویسنده: دن براون

مترجم: حسین شهرابی

انتشارات کتابسرای تندیس

اطلاعات بیشتر و خرید

دن براون کتابی نفس‌گیر نوشته است که یک نفس آن را خواهید خواند. داستان با حادثه‌ای آغاز می‌شود که به دنبال آن اتفاقات متعددی می‌افتد و خواننده را درگیر موضوعاتی درمورد تاریخچه‌ی مسیحیت می‌کند. این کتاب که ترکیبی از ماجراجویی، تاریخ و رمزگشایی است از همان ابتدای انتشار فروش فوق‌العاده‌ای داشته و تا کنون حدود ۸۰ میلیون نسخه از آن به فروش رفته است. اولین انتشار این کتاب در سال ۲۰۰۳ بوده است.

هنگام خواندن آثار خارجی پیدا کردن ترجمه‌ی مناسب نیز نکته‌ی مهمی است. در یادداشت «چطور در خرید کتاب، ترجمه‌ی بهتر را انتخاب کنیم؟» چند راهکار پییشنهاد داده‌ایم که بتوانید ترجمه‌های خوب را پیدا کنید.

کیمیاگر

کیمیاگر

نویسنده: پائولو کوئیلو

مترجم: حسین نعیمی

نشر ثالث

اطلاعات بیشتر و خرید

کیمیاگر معروف‌ترین اثر نوشته‌ی پائولو کوئیلو است که به بیش از ۵۲ زبان ترجمه شده است. داستان در سال ۱۹۸۸ نوشته شده و راجع به فردی به نام سانتیاگو است که به دنبال خوابی که می‌بیند سفری را آغاز می‌کند. از این کتاب تا کنون ۶۵ میلیون نسخه به فروش رسیده است.

دانلود کتاب صوتی کیمیاگر با صدای محسن نامجو

ناطور دشت (ناتور دشت)

ناطور دشت (ناتور دشت)

نویسنده: جی. دی. سلینجر

مترجم: آراز بارسقیان

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

کتابی نوشته‌ی جی.دی.سلینجر که راجع به بحران‌های شخصیتی نوجوانی به اسم هولدن کالفیلد است. این کتاب در سال ۱۹۴۵ منتشر شده است و تا کنون دو جنایتکار عامل جنایت خود را خواندن این کتاب معرفی کرده‌اند. قاتل جان لنون، موسیقی‌دان مشهور و فردی که به ریگان، رئیس جمهور آمریکا شلیک کرد. تا کنون حدود ۶۵ میلیون نسخه از این کتاب به فروش رسیده است.

پل‌های مدیسن کانتی

پل‌های مدیسن کانتی

نویسنده: رابرت جیمز والر

مترجم: زهره زاهدی

انتشارات کتاب‌سرای نیک

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب رمانی کوتاه نوشته‌ی رابرت جیمز والراست که داستان آن راجع به رابطه‌ی پنهانی یک زن خانه‌دار با یک عکاس نشنال جئوگرافیک است. داستانی به غایت عاشقانه که در یازده روز نگاشته شده است. این کتاب در سال ۱۹۹۲ برای اولین بار منتشر شده و تا کنون حدود ۶۰ میلیون نسخه از آن به فروش رسیده است.

صد سال تنهایی

صد سال تنهایی

نویسنده: گابریل گارسیا مارکز

مترجم: محمدرضا سحابی

انتشارات جامی

اطلاعات بیشتر و خرید

کتابی نوشته‌ی گابریل گارسیا مارکز که در سال ۱۹۶۷ نوشته شده است. داستان کتاب صد سال تنهایی راجع به زندگی شش نسل از خانواده‌ی بوئندیا است که اتفاقات گاها عجیبی برای آنها رخ می‌دهد. با اینکه روند کلی داستان واقعی است، وجود این اتفاقات باعث می‌شود سبک داستان رئالیسم جادویی باشد. این کتاب در واقع آغازگر سبک رئالیسم جادویی محسوب می‌شود. تا کنون حدود ۵۰ میلیون نسخه از این کتاب در سراسر جهان به فروش رسیده است.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «بهترین ترجمه صد سال تنهایی» را هم بخوانید.

آنک نام گل

آنک نام گل

نویسنده: اومبرتو اکو

مترجم: رضا علیزاده

انتشارات روزنه

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب رمانی ایتالیایی است که توسط امبرتو اکو نوشته شده است و اولین کتاب اوست. داستان از حادثه‌ای که در یک صومعه رخ می‌دهد آغاز می‌شود و دو نفر شروع به رمزگشایی از این حادثه می‌کنند. در حین رمزگشایی از این معما موضوعاتی درباره‌ی انجیل و مطالعات مذهبی قرون وسطی مطرح می‌شود. این کتاب در سال ۱۹۸۰ نوشته شده و تا کنون حدود ۵۰ میلیون نسخه از آن به فروش رفته است.

لیست این کتاب‌ها هر خواننده‌ی مشتاقی را قلقلک می‌دهد و او را تشویق می‌کند به سراغشان برود. چه ویژگی‌ای در این کتاب‌ها باعث شده است اینقدر پرطرفدار و جزو پرفروش ترین کتاب‌ های جهان باشند؟ برای فهمیدن پاسخ این سوال اولین قدم این است که یکی از آنها را انتخاب کنیم و در لذت خواندن یک کتاب پرطرفدار غرق شویم.

29,483 بازدید

Avatar

الهه ابوالحسنی


اشتراک گذاری یادداشت
3 2 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
4 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه