لوگو طاقچه
رمان های پر طرفدار

معرفی رمان های پرطرفدار سایت طاقچه

98,961 بازدید

آیا هیچ به این فکر کرده‌اید که چرا رمان می‌خوانیم؟ اصلا چرا داستان‌هایی از مردمان سرزمین خودمان و یا کشورهای بیگانه و دوردست برای ما هیجان‌انگیز و دوست‌داشتنی است؟ به نظر می‌رسد هر زندگی و هر داستان در کنه خود درس‌هایی به همراه دارد که در لفافه و ناخودآگاه به خواننده منتقل می‌شوند. ما داستان می‌خوانیم چون تنها یک‌بار زندگی می‌کنیم اما ته قلبمان دوست داشتیم همین یک‌بار را بارها و بارها و به گونه‌های مختلف زیسته باشیم. ناچار به سراغ آثار نویسندگان می‌رویم و زندگی‌هایی را که آنها در رمان‌های خود نوشته‌اند می‌خوانیم و به‌نوعی آن زندگی را از نو از سر می‌گذرانیم. تجارب دیگران را از خلال لغات و جملات می‌شنویم و در کوله‌بار خود می‌اندازیم تا سر بزنگاه، درست همان‌جایی که گیر افتادیم از آنها استفاده کنیم. همین امر سبب شد تا تصمیم بگیریم در یادداشتی به معرفی رمان های پرطرفدار ایرانی و خارجی بپردازیم.

رمان‌های پرطرفدار خارجی که باید بخوانید

جزء از کل

جزء از کل

نویسنده: استیو تولتز

مترجم: پیمان خاکسار

نشر چشمه

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب پرفروش جزء از کل اثر استیو تولتز، یک داستان جالب پدر و پسری است که پر از ماجراهای طنز و شخصیت‌های بیادماندنی است. جزء از کل پس از انتشار در سال ۲۰۰۸ با استقبال زیادی روبه‌رو شد و توانست نامزد نهایی بوکر شود. این نامزدی برای کسی که اولین رمانش را نوشته است اتفاق بزرگی محسوب می‌شد هرچند کتاب «ببر سفید» اثر آراویند آدیگا برنده جایزه شد. تولتز این کتاب را در مدت ۵ سال نوشته است.

تولتز در این کتاب خانواده عجیب دین را به شما معرفی می‌کند خانواده‌ای که با هم و با اطرافیان خود روابط خاصی دارند. جسپر دین پسر مارتین داستان را روایت می‌کند. محور داستان رابطه بین جسپر و پدرش است؛ پدری باذکاوت و فیلسوف‌مآب که سعی دارد نظرات و عقایدش را به پسر منتقل کند؛ اما جسپر همیشه از تحمیل عقاید پدرش فراری بوده است. او نمی‌خواهد شبیه پدر شود و فکر می‌کند به دلیل تربیت عجیب پدر و زخم‌زبان‌هایش کودکی جالبی را نگذرانده است، او سعی می‌کند دور از پدرش زندگی و کار کند، کمی بعد، تری عموی جسپر هم که مردی خوش‌چهره، ورزشکار و خوشرو اما با یک اشتباه بزرگ در زندگی است، وارد داستان می‌شود و کش و قوس روابط جسپر با پدر و حالا عمویش، بالا می‌گیرد. 

تولتز خود می‌گوید کتاب جزء از کل را درباره ترس از مرگ نوشته است. این رمان پرطرفدار درواقع کاوشی در اعماق روح انسان است رمانی پست‌مدرن با طنزی سیاه و جذاب که شما را به دنیای یخ‌زده خود می‌کشاند اما به ذهن و روحتان گرما می‌بخشد.

پیشنهاد می‌کنیم نقد و بررسی رمان جز از کل را هم بخوانید.

بخشی از کتاب صوتی جزء از کل را بشنوید.

جزء از کل استیو تولتز

گوینده: رامین بیرق‌دار
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

بیمار خاموش

بیمار خاموش

نویسنده: الکس مایکلیدیس

مترجم: مریم حسین‌نژاد

نشر سنگ

اطلاعات بیشتر و خرید

رمان بیمار خاموش از مجموعه رمان‌های روز دنیای نشر سنگ و نوشته الکس مایکلیدیس است. این رمان یک اثر روانشناختی و تریلر است که یکی از پرفروش‌های نیویورک‌تایمز در سال ۲۰۱۹ بوده است.

داستان بیمار خاموش درباره زنی هنرمند است که به خاطر بیماری روانی، همسرش را می‌کشد. 

آلیسیا برنسون نقاش در یک روز گرم تابستانی، همسرش گابریل، عکاس مد و فشن را در خانه با سیم به صندلی می‌بندد و با اسلحه چندبار به سر و صورت او شلیک می‌کند. ماموران او را در حالی پیدا می‌کنند که با لباسی سفید و حالتی بهت‌زده بالای سر جنازه ایستاده، چاقویی کنار پایش افتاده و رگ دست خودش را هم زده است.

آلیسیا دستگیر و به بیمارستان فرستاده می‌شود. در بازجویی‌های پلیس، آلیسیا هیچ حرفی نمی‌زند. او تا انتهای داستان خاموش می‌ماند و سکوت او داستان را از یک تراژدی معمولی به چیزی فراتر، به یک راز و معما تبدیل می‌کند.

در بیمار خاموش نویسنده روی بخشی از روان انسانی انگشت گذاشته است که احساسات بیان نشده‌اش را در آن مدفون می‌کند. احساساتی که به قول فروید هیچ وقت از بین نمی‌روند. فقط به شکل زنده مدفون می‌شوند و یک روز به شیوه‌ای زشت‌تر سر برمی‌آورند.

بخشی از کتاب صوتی بیمار خاموش را بشنوید.

بیمار خاموش الکس مایکلیدیس

گوینده: سحر توکلی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

هر دو در نهایت می میرند

هر دو در نهایت می میرند

نویسنده: آدام سیلورا

مترجم: الهه مرادی

نشر نون

اطلاعات بیشتر و خرید

هر دو درنهایت می‌میرند رمانی الهام‌بخش، تاثیرگذار، دلنشین و حیرت‌انگیز است که به ما یادآوری می‌کند زندگی بدون مرگ و عشق و دوستی بدون غم بی‌معنا می‌شوند و می‌توانیم حتی در یک روز هم که شده زندگی و دنیایمان را تغییر دهیم.
در پنجم سپتامبر، درست کمی بعد از نیمه‌شب، از طرف قاصد مرگ با متیو تورز و روفوس امتریو تماس گرفته می‌شود تا خبر بدی به آن‌ها بدهند. آن‌ دو قرار است امروز زندگی را به پایان برسانند. متیو و روفوس با هم آشنایی ندارند اما به دلایل گوناگون و متفاوتی هر دو در روز آخر زندگی‌شان به دنبال پیدا کردن دوست تازه‌ای هستند و این شروعی برای یک پایان پر از ماجراجویی و هیجان است.

مغازه خودکشی

مغازه خودکشی

نویسنده: ژان تولی

مترجم: احسان کرم‌ویسی

نشر چشمه

اطلاعات بیشتر و خرید

مغازه خودکشی داستان کسب و کار خانوادگی خانواده‌ی تواچ است. آن‌ها یک مغازه خودکشی دارند که سر درش این شعار را نوشته‌اند:
«آیا در زندگی شکست خورده‌اید؟ لااقل در مرگ‌تان موفق باشید.»
مغازه تواچ به افرادی که قصد خودکشی دارند، خدمات و مشاوره می‌دهد؛ با چی خودتان را بکشید، چطور بکشید و کجا. انواع ابزار و ادوات خودکشی از نوع ساده آن مثل طناب دار تا پیچیده‌ترین ویروس‌های کشنده در مغازه آنها پیدا می‌شود. مغازه‌ای که نه زمانش معلوم است و نه مکانش مشخص. اما مسئله‌ای که خوب به چشم می‌آید وفور ناامیدی است؛ یک بیماری مسری که کسب و کار خانواده تواچ را رونق داده است.
بیشتر مردم دلیلی ندارند که به زندگی ادامه دهند، شاد بودن و خندیدن برایشان چیز عجیبی شده و آمار خودکشی خیلی بالاست بنابراین مغازه خودکشی مفتخر است که به مردم برای خلاص شدن از شر زندگی کمک می‌کند. همه‌چیز برای تواچ‌ها خوب پیش می‌رود آنها هر روز وسایل جدیدی اختراع می‌کنند و میل به خودکشی هم رو به افزایش است تا این که آلن به دنیا می‌آید.
آلن با همه آدم‌های این قصه فرق دارد. شاد است. لبخند می‌زند و عاشق کمک کردن به دیگران است. او قوانین مغازه را رعایت نمی‌کند و رفتارش کم‌کم باعث ایجاد تغییرات اساسی می‌شود.

بخشی از کتاب صوتی مغازه خودکشی را بشنوید.

مغازه خودکشی ژان تولی

گوینده: هوتن شکیبا
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

پنج قدم فاصله

پنج قدم فاصله

نویسنده: ریچل لیپینکات

مترجم: فاطمه صبحی

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب پنج قدم فاصله داستان زندگی استلا و ویل است، هردوی آن‌ها به بیماری فیبروز کیستیک مبتلا هستند. بیماری آن‌ها یک بیماری تنفسی است که زندگی را برایشان بسیار دشوار می‌کند اما ویل یک بیماری دیگر هم دارد و ممکن است استلا درصورت نزدیک شدن به ویل دچارش شود. هردو برای بررسی سلامتی‌شان گاهی در بیمارستان بستری می‌شوند یک بار به شکل تصادفی همدیگر را می‌بینند. ویل به دلیل بیماری‌اش چند سال دیگر خواهد مرد. پرستار به استلا تاکید می‌کند که فاصله‌اش را با ویل حفظ کند چون ممکن است زندگی خودش هم به خطر بیفتد، اما عشق چیزی نیست که بشود جلوی آن را گرفت. آن‌ها عاشق هم می‌شوند اما نباید به هم نزدیک شوند و همیشه پنج قدم فاصله بینشان است. این کتاب داستان عشقی زیبا است که شرایط دشواری دارد.

انجمن شاعران مرده

انجمن شاعران مرده

نویسنده: ان. اچ کلاین باوم

مترجم: زهرا طراوتی

نشر نیماژ

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب ماجرای چند دانش‌اموز دبیرستانی است که در مدرسه‌ای بسیار معتبر و سخت‌گیر درس می‌خوانند. مدرسه‌ای که در آن همه دانش‌آموزان باید سخت درس بخوانند تا راهی دانشگاه‌های معتبر و رشته‌های خوب شوند. اما با ورود معلم ادبیات جدید به مدرسه، بچه‌ها با معنای جدیدی از زندگی آشنا می‌شوند. آن‌ها می‌فهمند تنها راه موفقیت رشته‌های خاص و دانشگاه‌های خاص نیست. خود این معلم ادبیات از دانش‌اموزان قدیمی همین مدرسه بوده. روزی یکی از دانش‌اموزان در کتابخانه دانشگاه از موضوعی خبردار می‌شود که پرده برداشتن از این راز فقط از عهده معلم جدید بر می‌آید و فهمیدن این راز باعث می‌شود بچه‌ها تصمیم جدیدی بگیرند.

کتابخانه نیمه شب

کتابخانه نیمه شب

نویسنده: مت هیگ

مترجم: محمدصالح نورانی‌زاده

کتاب کوله پشتی

اطلاعات بیشتر و خرید

اگر شانس این را داشته باشید که به کتابخانه نیمه شب بروید و خودتان تمام زندگی‌های دیگرتان را ببینید چه اتفاقی خواهد افتاد؟ امکان دارد هر کدام از این زندگی‌ها بهتر از زندگی حال حاضر شما باشند؟
نورا با سوالی این چنینی به سراغ کتابخانه‌ای مرموز می‌رود که بداند قصه زندگی او چطور می‌شد اگر در جایی از زندگی انتخاب دیگری می‌کرد. او زندگی‌ای پر از بدبختی و پشیمانی داشته اما در این کتابخانه فرصتی برایش فراهم می‌شود تا اوضاعش را روبه راه کند. او این انتخاب را دارد که زندگی کنونی‌اش را با زندگی جدیدی عوض کند. مسیر شغلی جدیدی داشته باشد، روابط شکست‌خورده‌اش را از نو بسازد و رویاهای کودکی‌اش را دنبال کند. او باید در این سفر به دل کتابخانه نیمه‌شب به دورن خودش نظر کند و آن چه را واقعا به زندگی‌اش معنا و ارزش می‌دهد، پیدا کند. کتابخانه‌ای با انبوهی از کتاب که هرکدام قصه یک زندگی را می‌گویند.

وقتی نیچه گریست

وقتی نیچه گریست

نویسنده: اروین د. یالوم

مترجم: ساناز علمی

نشر علم

اطلاعات بیشتر و خرید

رمان وقتی نیچه گریست نوشته اروین د. یالوم، روان‌پزشک و استاد دانشگاه استنفورد، است که در سال ۱۹۹۲ به زبان انگلیسی منتشر شد. این کتاب روایتی از روانکاوی افراد مهم و سرشناس قرن ۱۹ مانند نیچه است. این کتاب تلفیقی از خیال و واقعیت است. داستان از دیدار خیالی نیچه، فیلسوف آلمانی، و دکتر برویر که یک روان درمانگر است شروع می‌شود‌.
رمان وقتی نیچه گریست به شکلی نوشته شده است که حتی اگر به روان‌درمانی، به فلسفه، رابطه درمانگر و بیمار، وسواس‌های فکری و مسائلی شبیه این علاقه نداشته باشید، می‌توانید آن را بشنویدو شیفته آن شوید. اما اگر به نیچه و فلسفه او و همچنین به روان‌درمانی علاقه دارید این کتاب برای شما شگفت‌انگیز خواهد بود

بخشی از کتاب صوتی وقتی نیچه گریست را بشنوید.

وقتی نیچه گریست اروین د. یالوم

گوینده: آرمان سلطان‌زاده
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

ملت عشق

ملت عشق

نویسنده: الیف شافاک

مترجم: ارسلان فصیحی

گروه انتشاراتی ققنوس

اطلاعات بیشتر و خرید

ملت عشق ماجرای زنی در آستانه چهل سالگی به نام اللا است که در زندگیش هیچ نقطه‌ی روشنی نمی‌بیند و درگیر روزمرگی شده. به پیشنهاد همسرش ویراستاری یک کتاب را پذیرفت. موضوع کتاب ماجرای آشنایی شمس و مولانا بود. اللا با خواندن چند صفحه‌ی ابتدایی این کتاب غرق در ماجرای این کتاب شد. تا حدی که تصمیم گرفت به نویسنده‌ی کتاب پیام دهد.

بخشی از کتاب صوتی ملت عشق (اجرای جدید) را بشنوید.

ملت عشق (اجرای جدید) الیف شافاک

گوینده: شیما درخشش
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

در این کتاب مدام بین ماجراهای اللا و زندگی پرتلاطمش و دیدار شمس و مولانا و سختی‌هایی که آن‌ها از بودن در کنار هم تجربه کردند، جا به جا می‌شویم.

تولستوی و مبل بنفش

تولستوی و مبل بنفش

نویسنده: نینا سنکویچ

مترجم: لیلا کرد

کتاب کوله پشتی

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب خواندن راهی برای تسکین دردهای عمیق…
همین عبارت می‌تواند برای ترغیب شما به خواندن این کتاب کافی باشد. تولستوی و مبل بنفش رمان است که ایده‌ی «کتاب به مثابه‌ی درمان» را توضیح می‌دهد. جک و نینا راهی سفری دو نفره می‌شوند. نینا در آن سفر به جک می‌کوید می‌خواهد در یک سال آتی هرروز یک کتاب بخواند. او این کار را برای تسکین درد از دست دادن خواهرش بر اثر سرطان انجام می‌دهد. او از دل این برنامه‌ی کتابخوانی مفاهیم مختلفی را در کتاب‌ها جستجو کرد؛ چرایی مرگ، معنای زندگی و …

دختری که رهایش کردی

دختری که رهایش کردی

نویسنده: جوجو مویز

مترجم: کتایون اسماعیلی

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

اثری از «جوجو مویز» نویسنده‌ای که آثارش در دل خواننده جای می‌گیرند و طرفداران نسبتا زیادی نیز دارد. او که از سال ۲۰۰۲ نویسندگی را شروع کرده بود در سال ۲۰۱۲ برای این کتاب که فروش بالایی نیز داشت توانست نامزدی بهترین رمان سال را به دست بیاورد. او در این کتاب به روایت دو داستان در فاصله یک قرن می‌پردازد. نقطه اتصال این دو داستان یک تابلوی نقاشی است که طرح زنی بر آن نقش بسته است. تابلویی که در گذر سال‌ها از کشوری به کشور دیگر منتقل‌شده است. این رمان با بهره بردن از کشش‌های روایی و داستانی، خواننده را تا انتها با خود همراه می‌کند. به نظر می‌رسد سابقه نویسنده در امور رسانه نقطه قوت او در نوشتن این رمان بوده است. جوجو مویز تا به حال توانسته خودش را به عنوان نویسنده رمان های پرطرفدار و پرفروش در جهان ثابت کند، به حدی که سالهاست در هر دوره‌ای یکی از کتاب‌های مویز در لیست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار دارد.

بیگانه

بیگانه

نویسنده: آلبر کامو

مترجم: خشایار دیهیمی

نشر ماهی

اطلاعات بیشتر و خرید

رمان بیگانه از دو بخش تشکیل شده است. در قسمت اول، شخصیت اصلی داستان‌‌مان در مراسم کفن و دفن مادرش بدون نشان دادن هیچ غمی شرکت کرد و بعد از آن در طول داستان متوجه این مسئله می‌شویم که این فرد به‌هیچ عنوان با اطرافیان و آشنایانش رابطه‌ی عاطفی برقرار نمی‌کند و کاملا بی‌تفاوت است. این شخصیت که او را به نام مرسو می‌شناسیم از این روند راضی است و شکایتی ندارد. اما این روند زندگی و ارتباطش با اطرافیانش بعدها که در موقعیتی سخت قرار می‌گیرد به ضررش تمام می‌شود و در شرایطی او را به دردسر می‌اندازد و در این شرایط کسی نیست که به او کمک کند. در ادامه و در قسمت دوم محاکمه‌ی مرسو را می‌خوانیم. در این قسمت او برای اولین بار در زندگیش نتیجه‌ رفتار خشک و سردش با اطرافیان را می‌بیند.

کتاب بیگانه یکی از بهترین کتاب‌های آلبر کامو است. نوشتن این رمان در سال ۱۹۴۰ به پایان رسید اما در سال ۱۹۴۲ برای اولین بار با حمایت آندره مالرو و در انتشارات گالیمار به چاپ رسید و منتشر شد. آلبر کامو در این رمان إحساس پوچی را به خواننده منتقل می‌کند و به سرگذشت یک زندگی کاملا پوچ می‌پردازد.

مردی به نام اوه

مردی به نام اوه

نویسنده: فردریک بکمن

مترجم: الناز فرحناکیان

نشر نون

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب نخستین اثر نویسنده‌اش «فردریک بک من» است. اثری که پرفروش‌ترین کتاب سال سوئد بوده، به زبان‌های بسیار ترجمه‌شده و توانسته مخاطبان بسیاری داشته باشد و در سال ۲۰۱۶ در فهرست پرفروش‌های آمازون قرار بگیرد. کتاب روایت داستان پیرمردی است که پس از فوت همسری که عاشقانه دوستش می‌داشته به‌تدریج تبدیل به پیرمردی عبوس و بدخلق شده است. او که به‌تازگی از محل کارش اخراج شده مسئولیت کارهایی را در محله زندگی خود می‌پذیرد و به‌تبع همین امور کنش و واکنش‌هایی با هم‌محله‌ای‌ها و همسایه‌هایی دارد که از گذشته او بی‌خبرند. این رمان تلنگری به ماست که افراد را بر اساس حال اکنونشان و نه آنچه بر آنها گذشته است، قضاوت می‌کنیم. خواندن این کتاب به ما یادآوری می‌کند که سرگذشتی که افراد از سر گذرانده‌اند و تجربیاتی که در طول زندگی داشته‌اند چه احوالی را برای آنها رقم خواهد زد. خیلی‌ها معتقدند وجود شخصیت ایرانی این داستان یعنی «پروانه» باعث شده این رمان در میان رمان های پرطرفدار در ایران قرار گیرد، اما واقعیت این است که این داستان به اندازه‌ای پرکشش و جذاب است که هر خواننده‌ای را فارغ از ملیتش تا آخر داستان با خود همراه می‌کند.

قمارباز

قمارباز

نویسنده: فئودور داستایفسکی

مترجم: جلال آل احمد

انتشارات جامی

اطلاعات بیشتر و خرید

نام «فئودور داستایوفسکی» به‌عنوان نویسنده کتاب کافی است تا آن را برای خواندن انتخاب کنیم و وقتی نگاهی به نام مترجم بیندازیم، تصمیم قطعی برای خواندن آن خواهیم داشت. جلال آل احمد نویسنده‌ی توانا، این اثر را ترجمه کرده است. داستایوفسکی در برهه‌ای از زندگی خود تحت‌فشار زیاد برای پرداخت بدهی‌هایش قرار داشت و همین تجربه سبب پدید آمدن کتابی با عنوان «قمارباز» شد.

داستان مردی که ثروت خود را در پی تکیه‌بر شانس ازدست‌داده و اکنون به امید رسیدن ارثیه خانوادگی کلان نشسته است. نویسنده کتاب را از دید معلم سرخانه‌ی این خانواده‌ی اشرافی روایت می‌کند. داستان به‌گونه‌ای پیش می‌رود که به‌تدریج نه‌تنها همین فرد که بزرگ خاندان نیز به قمار روی آورده و شانس خویش را در این راه می‌آزمایند. نقطه قوت این داستان شخصیت‌پردازی آن است. داستایوفسکی چنان‌که از او انتظار می‌رود در این امر بسیار موفق عمل کرده است.

کیمیاگر

کیمیاگر

نویسنده: پائولو کوئیلو

مترجم: حسین نعیمی

نشر ثالث

اطلاعات بیشتر و خرید

«پائولو کوئیلو» در کتاب «کیمیاگر» روایتی از سیر به درون خویشتن دارد. او با رویکرد یافتن گنج نهایی که در درون هر فرد به ودیعه گذاشته‌شده، نگارش کتاب را پیش می‌برد و حین روایتی داستان‌گونه خواننده را مشتاق سفری درونی می‌کند. هدف غایی ترسیم‌شده رسیدن به آرامش درونی است. «کوئیلو» هوشمندانه با انتخابی موضوعی چنین فراگیر توانست این اثر خود را در بین پرطرفدارترین آثار جهان و به طبع رمان های پرطرفدار طاقچه جای دهد. او با بهره‌گیری از نمادها و نشانه‌های مختلف در طول داستانش تلاش کرده روایتی جذاب از زندگی و رازهایی که درون خود دارد برای ما بازگو کند. همین دستخط سبب شده تا ما همراه قهرمان داستان تا انتها پیش برویم. هدف غایی این کتاب بیان این نکته بسیار ظریف است که گوهر درخشانی که در پی آن هستیم و هر آنچه هست و نیست، درون خود ما جای گرفته و ما گاه به‌اشتباه در جهان پیرامون در پی آن می‌گردیم.

کتاب کیمیاگر را در یادداشت «چرا باید کیمیاگر را بخوانیم؟» به طور کامل بررسی کردیم و درس‌های اصلی که از خواندن این کتاب یاد می‌گیریم، گفتیم. همچنین کتاب‌های مشابه با کتاب کیمیاگر را برای علاقه‌مندان به این اثر معرفی کردیم.

مزرعه حیوانات

حیوانات مزرعه آقای جونز در اقدامی انقلابی او را از مزرعه بیرون می‌کنند و خود اداره آن را به دست می‌گیرند تا برابری، رفاه و آسایش را برای حیوانات مزرعه فراهم کنند. رهبری این جنبش را گروهی از خوک‌ها به عهده می‌گیرند اما طولی نمی‌کشد که آن‌ها هم به رهبری خوکی به اسم «ناپلئون» شروع به بهره‌کشی از حیوانات دیگر می‌کنند و مشکلات جدید به وجود می‌آید.

کتاب قلعه حیوانات نوشته جورج اورول به‌طور غیرمستقیم به شرایط حاکم بر شوروی سابق، اشاره دارد. اورول با نگارش این کتاب از استبداد طبقه حاکم شوروی انتقاد کرد. او معتقد بود نظام شوروی به یک دیکتاتوری تبدیل شده‌ است. در رمان پیش‌رو، انقلاب حیوانات مزرعه، نماد انقلاب کارگری بر ضد نظام سرمایه‌داری و سرنوشت آن است.

بخشی از کتاب صوتی مزرعه حیوانات را بشنوید.

مزرعه حیوانات جورج اورول

گوینده: آرمان سلطان‌زاده
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

مرشد و مارگریتا

مرشد و مارگریتا

نویسنده: میخائیل بولگاکف

مترجم: عباس میلانی

نشر نو

اطلاعات بیشتر و خرید

مرشد و مارگاریتا، کتابی جذاب و خواندنی است. این کتاب ساخت بدیعی دارد و از سه بخش تشکیل شده است. بخش اول شرح وقایع سفر شیطان به مسکو است. در این بخش یک سردبیر و یک شاعر در پارکی باهم مشغول صحبت هستند که فردی به نام ولند به گفتگویشان می‌پیوندد. ولند در حقیقت همان ابلیس یا شیطان است. بخش دوم کتاب درباره‌ی به صلیب کشیده شدن عیسا است. این قسمت در حقیقت بخشی از کتاب مرشد است به داستان زندگی پونتیوس پیلاطس، قیصر روم در زمان مصلوب شدن عیسی مسیح اشاره دارد. بخش سوم کتاب، به جریان عشق مرشد و مارگاریتا می‌پردازد. مرشد همان کسی است که کتابی درباره‌ی عیسی نوشته است. مارگاریتا معشوقه‌ی مرشد است. عشق بین این دو نفر چنان شدت می‌گیرد که مارگاریتا همسرش را ترک می‌کند تا به مرشد بپیوندد. این خطوط داستانی در ابتدا چندان ربطی به هم ندارند اما با پیشروی در داستان، ربط و سیر آن‌ها مشخص می‌شود.

بخشی از کتاب صوتی مرشد و مارگریتا را بشنوید.

مرشد و مارگریتا میخائیل بولگاکف

گوینده: حامد فعال
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

سایه‌ی باد

سایه‌ی باد

نویسنده: کارلوس روئیت ثافون

مترجم: علی صنعوی

نشر نیماژ

اطلاعات بیشتر و خرید

سایه‌ی باد اثر نویسنده اسپانیایی، کارلوس روئیث ثافون داستانی پرهیجان درباره یک شهر با یک گورستان کتاب است. نسخه اصلی این کتاب در سال ۲۰۰۵ منتشر شد و مورد تحسین منتقدان قرار گرفت. این اثر تا به حال به ۲۰ زبان ترجمه شده و یک کتاب پرفروش در سطح جهانی است.

داستان در شهر بارسلون اتفاق می‌افتد. پسربچه‌ای ۱۰ ساله با پدرش در یک روز سرد به گورستانی از کتاب‌های فراموش شده در شهر قدیم بارسلون می‌رود. کتابخانه‌ای با دالان‌های تودرتو و عنوان‌های مرموز و از یاد رفته. پسر اجازه دارد که یک کتاب را انتخاب کند و بردارد. او از میان قفسه‌های خاک‌آلود و وحشت‌انگیز، کتاب سایه‌ی باد نوشته خولیان کاراکس را برمی دارد. پسر بزرگ می‌شود و افرادی به دلایلی نامعلوم و وحشت‌انگیز به کتاب او علاقه شدیدی نشان می‌دهند و از این جاست که ماجراهای پرتعلیق سایه‌ی باد آغاز می‌شود.

بخشی از کتاب صوتی سایه باد را بشنوید.

سایه باد کارلوس روئیت ثافون

گوینده: تایماز رضوانی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

سنگ، کاغذ، قیچی

سنگ، کاغذ، قیچی

نویسنده: آلیس فینی

مترجم: سحر قدیمی

نشر نون

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب سنگ، کاغذ، قیچی چهارمین رمان آلیس فینی است که خیلی زود توانسته موفقیت رمان اول نویسنده را تکرار کند و به فهرست پرفروش‌های بین‌المللی راه یابد. شخصیت‌های این رمان در فضایی برفی و وهم‌آلود به‌تدریج رازهای زندگی یکدیگر را کشف می‌کنند.

«آدام» و «آملیا» به اسکاتلند سفر می‌کنند تا در هتلی کنار دریاچۀ بلک‌واتر، دور از هیاهوی لندن، مشکلاتشان را حل کنند. این هتل زیبا درواقع کلیسایی قدیمی با منظره‌ای خیره‌کننده در دل طبیعتی دست‌نخورده است، اما اوضاع آن‌طور که این زوج انتظار دارند پیش نمی‌رود: آب و برق قطع می‌شود، سروصداهای عجیبی از گوشه‌وکنار کلیسا به گوش می‌رسد، درها بی‌جهت باز و بسته می‌شوند، امکان تماس با هیچ‌کس وجود ندارد و انگار کسی این زوج را زیر نظر گرفته است. به‌علاوه، مشخص می‌شود سرداب کلیسا محل دفن جادوگران بوده و ارواح آن‌ها مدام در آن اطراف پرسه می‌زند.

پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد

پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد

نویسنده: یوناس یوناسون

مترجم: شادی حامدی

انتشارات به‌نگار

اطلاعات بیشتر و خرید

در نگاه اول این عنوان طولانی و آکنده با طنز کتاب است که ما را به‌سوی خود می‌کشاند و حتی ترغیبمان می‌کند تا آن را ورقی بزنیم و یا آن را داشته باشیم و این دقیقا همان اتفاقی است که از اصل و بنیاد سرنوشت این کتاب را ورق زده و آن را به دست ما رسانده است. کتاب «پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد» در ابتدا روی خوشی از ناشران ندید و آنها تمایلی به انتشار از خود نشان نداده بودند تا اینکه همین عنوان طنز نگاه یکی از آنها را به خود جلب کرد و پسندیدش. با انتشار کتاب اما اتفاق جالبی افتاد و خوانندگان به‌شدت آن را پسندیدند و این کتاب در صدر پرفروش‌های سال ۲۰۰۹ نشر جهان جای گرفت. همین نشان می‌دهد که خلاقیت نویسنده در مواجه ساختن قهرمان داستانش را شخصیت‌های شناخته‌شده‌ی مختلف موفق بوده است.

اگر به داستان‌های طنز علاقه دارید پیشنهاد می‌کنیم یادداشت معروف‌ترین رمان‌های خنده دار طنز را هم بخوانید.

پاستیل‌های بنفش

پاستیل‌های بنفش

نویسنده: کاترین اپل‌گیت

مترجم: آناهیتا حضرتی کیاوندانی

انتشارات پرتقال

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب پاستیل‌های بنفش نوشته کاترین اپل گیت است که با ترجمه آناهیتا حضرتی کیاوندانی نوشته شده است. این کتاب درباره عشق، دوستی و خانواده است.

این کتاب داستان پسربچه‌ی کوچکی به نام جکسون است. از نظر جکسون همه چیز باید منطقی و واقعی باشد و خیال به هیچ دردی نمی‌خورد، اما یک روز می‌فهمد آدم‌ها همیشه دلشان نمی‌خواهد در دنیای واقعیت باشند. جکسون برای اولین بار در زندگی‌اش برای خودش یک دوست خیالی پیدا می‌کند. دوست خیالی جکسون مانند خودش عاشق پاستیل‌های بنفش است.

جکسون امسال به کلاس پنجم می‌رود و روای داستان است. پدرش به دلیل ابتلا به ام اس کارش را از دست داده و خانواده‌ی جکسون برای تامین هزینه‌های زندگی با مشکلات زیادی مواجه هستند. اوضاع به قدری بد است که خانواده جکسون نتوانستند خانه‌ای برای زندگی اجاره کنند و مجبورند در یک مینی ون زندگی کنند.

جکسون در این داستان احساساتش را با ما به اشتراک می‌گذارد. او اعتقاد دارد در این دنیا همه‌چیز باید واقعی باشد و در ذهنش جایی برای خیال‌پردازی وجود ندارد.

اما در همین حال و هوا و مشکلات، سر و کله‌ی دوست خیالی کودکی‌اش یعنی کرنشا پیدا می‌شود. کرنشا همراه دوران کودکی جکسون بود و چند سالی بود که از او خبری در ذهن جکسون نبود. اما حالا کرنشا آمده تا به جکسون کمک کند از پس سختی‌های زندگیش بر بیاید.

دختری که ماه را نوشید

دختری که ماه را نوشید

نویسنده: کلی بارن‌هیل

مترجم: فروغ منصورقناعی

انتشارات پرتقال

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب دختری که ماه را نوشید، نوشته کلی بارن‌هیل است که با ترجمه فروغ منصورقناعی منتشر شده است. این کتاب ماجرای دختربچه‌ای عجیب است.

 زانِ پیر، جادوگر دل‌رحمی است که به نوزادان قربانی و رهاشده در جنگل کمک می‌کند و آن‌ها را در طرف دیگر جنگل به خانواده‌هایی می‌سپارد که توانایی نگه‌داری ازشان را داشته باشند.

ماجرا از روزی شروع می‌شود که زان به جای نور ستاره، نور ماه را به یکی از نوزادان می‌خوراند. زان به‌خوبی می‌داند که نباید قدرت جادویی ماه را دست‌کم بگیرد و نوزاد را به حال خود رها کند؛ پس چاره‌ای می‌اندیشد تا نوزاد با قدرتی که دارد، به خودش و دیگران آسیب نرساند. اما چگونه می‌توان مانع قدرت ماه شد؟ او راه حلی برای این موضوع پیدا می‌کند.

من پیش از تو

من پیش از تو

نویسنده: جوجو مویز

مترجم: شیدا رضایی

انتشارات جامی

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب ازجمله پرفروش‌های نیویورک‌تایمز بود که در ایران نیز با استقبال زیاد خوانندگان مواجه شد و به سرعت در لیست رمان های پرطرفدار طاقچه هم قرار گرفت.

کتاب من پیش از تو روایتی غم‌انگیز از یک داستان عاشقانه است. روایت مواجهه پسری جوان، ثروتمند و ورزشکار که در پی یک سانحه قطع نخاع شده و دست‌ها و پاهایش فلج شده‌اند با دختری شاد و سرزنده از طبقه‌ای مختلف که زندگی متفاوتی داشته است. آشنایی این دو و تفکر زندگی کردن در حالِ دختر، به‌تدریج پسر را به این سمت‌وسو سوق می‌دهد که هرلحظه برای شروعی تازه مناسب است و هیچگاه دیر نیست. این کتاب را می‌توان به‌نوعی واقع‌گرا دانست. سرنخ‌های واقع‌گرایانه در کنار تم عاشقانه ماجرا سبب شده تا کتاب مخاطبان بسیاری از طیف‌های مختلف اجتماع داشته باشد. نویسنده در خلال روایت خود درس زندگی می‌دهد.

من پیش از تو را در یادداشت بهترین رمان‌های عاشقانه نیز معرفی کردیم. پیشنهاد می‌کنیم کتاب‌های دیگر این لیست را هم ببینید.

رمان‌های پرطرفدار ایرانی که باید بخوانید

کافه ژپتو

کافه ژپتو

نویسنده: نغمه نائینی

انتشارات سخن

اطلاعات بیشتر و خرید

نغمه نائینی در کتاب کافه ژپتو داستان مهتا را برای مخاطبانش روایت می‌کند. مهتا، دختری شاد و بی خیال، از خانواده‌ای ثروتمند است. دغدغه این روزهای او، فراهم کردن مقدمات جشن ازدواجش است و همه چیز خوب پیش می‌رود الا اینکه بعضی خاطرات کمرنگ گذشته به او هجوم می‌آورند. وقتی و فرصتی تا روز ازدواج مهتا باقی نمانده است اما یک تصادف، همه چیز را در زندگی او تحت تاثیر قرار می‌دهد. تصادفی که سبب می‌شود او برای برگشت به زندگی به شدت تلاش و تقلا کند.
کافه ژپتو داستانی فانتزی و عاشقانه‌ای لطیف است. مخاطبان با برگشت‌ به عقب در داستان از رازهایی باخبر می‌شوند که کتاب را برایشان جذاب‌تر می‌کند. داستان این کتاب، داستانی است که نگاهی متفاوت به زندگی دارد و فرصتی در اختیار خواننده‌اش قرار می‌دهد: فرصتی برای اینکه زندگی کند، آدم‌های خوب و بد دور و برش را بشناسد و عاشقی را تجربه کند.

نمک گیر

نمک گیر

نویسنده: معصومه بهارلویی

انتشارات سخن

اطلاعات بیشتر و خرید

رمان نمک‌گیر درباره دختر جوانی به نام پرستو است. او کاشان زندگی می‌کند و به همراه اقوام و دوستانش یک کارگاه کوچک قلی‌بافی دارند. پرستو تصمیم گرفته است که دیگر قالی‌های کارگاه را به واسطه‌ها نفروشد و خودش برای فروش فرش‌ها اقدام کند، پس به تهران می‌اید. او در یک حجره فرش فروشی با مردی به نام جهانگیری روبه‌رو می‌شود و به او یک فرش می‌فروشد. اما تمام پول را نمی‌گیرد و فقط به یک رسید اکتفا می‌کند. اما همه چیز زمانی به هم می‌ریزد که جهانگیری بدون پرداخت پول می‌میرد و حالا پرستو باید ثابت کند او بدهکار است. در این میان با پسر جهانگیری، روزبه آشنا می‌شود.

سیگار شکلاتی

سیگار شکلاتی

نویسنده: هما پوراصفهانی

انتشارات سخن

اطلاعات بیشتر و خرید

سیگار شکلاتی نام رمانی است از هما پوراصفهانی در ژانر عاشقانه و جنایی. هما پوراصفهانی این روزها در بازار رمان و داستان ایرانی صاحب نام شده و کتاب‌هایش به سرعت در لیست کتاب‌های پرفروش قرار می‌گیرد. شهرت این رمان‌ها تا حدی در گرو حضورشان در سایت‌های دانلود رمان مانند رمان نودوهشتی‌ها و یک رمان است. البته پس از مدتی پوراصفهانی از همه‌ی طرفدارنش خواست تا این کتاب‌ها را به صورت قانونی هم تهیه کنند.

ماجرای کتاب سیگار شکلاتی درباره شهراد، اردلان و ساراست. شهراد پسر جوانی است که بار سنگین گذشته‌ای تلخ را به دوش می‌کشد. اردلان فردی فداکار است. سارا هم دختری داغ‌دیده با شخصیتی قوی و مستقل است که در پی انتقام‌جویی خود را در باتلاقی بی‌انتها غرق می‌کند.  بین این سه یک مثلث عشقی شکل می‌گیرد.

سمفونی مردگان

سمفونی مردگان

نویسنده: عباس معروفی

گروه انتشاراتی ققنوس

اطلاعات بیشتر و خرید

وقتی آدم یک نفر را دوست داشته باشد، بیش‌تر تنهاست. چون نمی‌تواند به هیچ‌کس جز به همان آدم بگوید که چه احساسی دارد؛ و اگر آن آدم کسی باشد که تو را به سکوت تشویق می‌کند، تنهایی تو کامل می‌شود…! این جمله‌ی معروف از کتاب سمفونی مردگان برای همه‌ی ما آشنا است. سمفونی مردگان داستان زندگی اعضای خانواده‌ی اورخانی است. آن‌ها در در ایران معاصر در حال گذار به مدرنیته زندگی می‌کنند. یک خانواده‌ای سنتی‌ که به سرنوشت عجیبی دچار می‌شوند. چهار فرزند خانواده هر کدام به نوعی نماینده یک تفکر خاص هستند. اما جدال بین آیدین و اورهان شدیدتر است. آیدین با تفکری مدرن جلو می‌رود و از خانواده طرد می‌شود. اورهان برادر دیگر که پایبند به سنت‌ها است، فرزند مورد علاقه‌ی پدر است.
این رمان حکایت بدبختی انسان‌هایی است که مرگی را به‌طور مداوم تحمل می‌کنند و در جنون ادامه می یابند، در توصیف رمان سمفونی مردگان مطالب زیادی نوشته شده و نوشته خواهد شد.

راهنمای مردن با گیاهان دارویی

راهنمای مردن با گیاهان دارویی

نویسنده: عطیه عطارزاده

نشر چشمه

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب راهنمای مردن با گیاهان دارویی، روایت زندگی زندگی دختر هفده ساله‌ نابینایی است که دنیا را با حس بویایی و لامسه درک می‌کند. او و مادرش کسب و کاری خانگی دارند، آنها گیاهان دارویی را خشک و ترکیب می‌کنند و می‌فروشند. برای راوی داستان دنیا در خانه و میان گیاهان خلاصه شده است. همه چیز با حس بویایی و لامسه برایش معنامی‌شود و از کودکی مادر او را از دنیای بیرون ترسانده است و او هیچ درکی از آدم‌های دیگر جهان ندارد. اما همه چیز تغییر می‌کند زمانی که برای مراسم عزا با مادر از خانه خارج می‌شوند. دختر چیزی را تجربه می‌کند که هیچ درکی از آن نداشته.

عطیه عطارزاده در این کتاب وارد دنیای سوررئالیسم می‌شود. دختر همزمان در دنیای ذهنی‌اش زندگی می‌کند او دنیا را مرز خیال و واقعیت خودش می‌بیند و با شیخ بوعلی‌سینا هم حرف می‌زند. کتاب فضای عجیب و حتی و هولناکی دارد.

بخشی از کتاب صوتی راهنمای مردن با گیاهان دارویی را بشنوید.

راهنمای مردن با گیاهان دارویی عطیه عطارزاده

گوینده: نگار جواهریان
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

آبنبات هل‌دار

آبنبات هل‌دار

نویسنده: مهرداد صدقی

انتشارات سوره مهر

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب «آب‌نبات هل‌دار» راوی داستان‌هایی است که در دهه ۶۰ اتفاق افتاده‌اند، آن‌هم با زبانی طنز. آنهایی که زندگی در آن دهه را به خاطر می‌آورند گواه‌اند که علی‌رغم وجود جنگ و سختی‌هایی که در پی آن بر زندگی‌های مردم سایه افکنده بود، زندگی روال عادی خود را داشت و مردمی که در پشت جبهه روزگار می‌گذراندند در کنار کمک‌هایی که به رزمندگان می‌رساندند، سرگرم ماجراهای عادی زندگی خود بودند. مهرداد صدقی در این کتاب ما را به آن دهه برده و با روایت‌هایش خنده را بر لبانمان می‌آورد. او درجایی گفته است «آرزویم این است که اگر خدای‌ناکرده کسی دمغ است، حال‌وروز خوشی ندارد و یا افسرده است، دکتر برایش خواندن کتاب‌هایم را تجویز کند و او هم حس کند در هنگام مطالعه، لحظات خوشی داشته‌ است». به نظر می‌رسد همین آرزو سبب شده تا او رویکرد طنز را در کارهایش حفظ کرده و پیش ببرد.

اگر طرفدار رمان‌های طنز هستید، پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «از عزیز نسین تا عبید زاکانی؛ معرفی رمان‌های طنز» را هم بخوانید. در آن‌جا کتاب‌های طنز مهم و معروفی را معرفی کردیم که خواندنشان خالی از لطف نیست.

یک عاشقانه آرام

یک عاشقانه آرام

نویسنده: نادر ابراهیمی

انتشارات روزبهان

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب داستان زندگی گیله‌ مردی معلم‌ و عاشق‌ را روایت می‌کند که در سفر به آذربایجان عاشق دختری زیبا می‌شود که هردو درمورد فعالیت‌های سیاسی باهم هم‌عقیده هستند. نادر ابراهیمی در این شاهکار می‌خواهد به ما بگویید برای لذت بردن از زندگی نیاز به معجزخ نداریم و فقط باید زندگی را دوست داشته باشیم و آن را با چیزهایی که از آن‌ها لذت می‌بریم پر کنیم. نادر ابراهیمی در این کتاب از هنرش برای نوشتن جملاتی احساسی برای بیان آنچه در درونش بوده است استفاده کرده. او در این کتاب سعی کرده است مخاطب خود را بارها با چهره‌های متفاوتی از عشق آشنا کند، هرچند که شاید همه‌ی آن‌ها درست نباشد و شما همه‌ی آن‌ها را نپذیرید. نویسنده سعی دارد به مخاطبش بفهماند عشق، نوعی گفتن است، و به قول نویسنده، عشق قیام پایدار انسان‌های مقتدر در برابر ابتذال است.

بخشی از کتاب صوتی یک عاشقانه آرام را بشنوید.

یک عاشقانه آرام نادر ابراهیمی

گوینده: پیام دهکردی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

آب‌نبات پسته‌ای

آب‌نبات پسته‌ای

نویسنده: مهرداد صدقی

انتشارات چرخ‌و‌فلک

اطلاعات بیشتر و خرید

مهرداد صدقی این رمان پرطرفدار را در پی کتاب «آب‌نبات هل‌دار» نوشته است اما برای خواندن این کتاب لزومی به خواندن کتاب پیشین نیست چراکه روایت‌ها و داستان‌ها منتج از هم نیستند. صدقی در این کتاب داستان‌های کوتاه اما به‌هم‌پیوسته‌ای را روایت می‌کند که در دهه ۷۰ رخ‌داده‌اند. راوی این داستان‌ها به‌مانند کتاب پیشین پسربچه‌ای بازیگوش است. این کتاب را می‌توان گزینه‌ای مناسب برای نوجوانان دانست. قلم روان نویسنده بی‌شک آنها را درگیر کتاب کرده و ماجراهای واقعی آن برایشان جذاب و پرکشش خواهد بود.

‫پاییز فصل آخر سال است‬‌‫

‫پاییز فصل آخر سال است‬‌‫

نویسنده: نسیم مرعشی

نشر چشمه

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب «پاییز فصل آخر سال است» سه شخصیت اصلی از طبقه‌های اقتصادی و فرهنگی مختلف دارد و به روایت داستان زندگی آنها که ازقضا علاقه‌مندی‌های مشترکی دارند، می‌پردازد. دخترانی که هریک آرزوها و دل‌مشغولی‌های خاص خود را دارند و می‌خواهند جهان تازه خود را بسازند. مسائلی که پیش روی آنها قرار می‌گیرد برای دختران ایرانی ملموس و قابل‌درک است و همین امر سبب شده تا این اتفاق‌ها برای خواننده غریبه نباشند. ساده‌نویسی «نسیم مرعشی» کمک بسیار خوبی در جذب مخاطب بوده است. ضمن اینکه او نقش راوی را تا انتها حفظ می‌کند و در پی ارائه راهکار و پیشنهاد برنمی‌آید. این امر خواننده را مجاب می‌کند که نویسنده بی‌طرف است و تنها قصد بیان اتفاق‌ها را دارد. این رمان نخستین اثر نویسنده است و توانست جایزه جلال آل احمد را از آن خود کند.

چشمهایش

چشمهایش

نویسنده: بزرگ علوی

انتشارات نگاه

اطلاعات بیشتر و خرید

«چشم‌هایش» را می‌توان در زمره رمان‌های عاشقانه دسته‌بندی کرد. «بزرگ علوی» که نام کامل او «سید مجتبی آقابزرگ علوی» است همیشه در نوشته‌هایش تلاش داشته وضعیت جامعه را به‌درستی به تصویر بکشد و در آثار او رگه‌هایی از اوضاع سیاسی و اجتماعی زمانه پیداست. او در کتاب «چشم‌هایش» نیز بر همین منوال پیش رفته و با شرح داستانی عاشقانه بر بستر احوال حاکم بر جامعه آن زمان خواننده را با مسائل روز آشنا می‌کند. البته جنبه‌ی عاشقانه‌ی داستان چنان پررنگ و قوی روایت می‌شود که دیگر جنبه‌ها را در هاله‌ خود قرار می‌دهد. روایت عاشقانه این کتاب پیرامون یک تابلوی نقاشی با نام «چشم‌هایش» است که جستجوها پیرامون مرگ استاد نقاش را به یک زن و عشقی عمیق می‌رساند.

‌‌

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

98,961 بازدید
برچسب ها

Avatar

بنوشه فرهت


اشتراک گذاری یادداشت
4 4 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
2 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه