لوگو طاقچه
ترتیب خواندن کتاب‌های اروین یالوم

راهنمای خواندن کتاب‌های اروین یالوم

35 بازدید

اروین دیوید یالوم، روان‌پزشک و نویسنده‌ی اهل آمریکاست که با عنوان روان‌پزشک اگزیستانسیال یا هستی‌گرا خطاب می‌شود. او در ۱۹۳۱ در واشنگتن دی‌سی به دنیا آمد. در دوران تحصیل پزشکی خواند و سپس در رشته‌ی روان‌پزشکی فارغ‌التحصیل شد. یالوم علاوه بر رشته‌های تحصیلی در دانشگاه، مطالعات گسترده در حوزه‌های فلسفه، تاریخ، ادبیات و جامعه‌شناسی داشته و این همه به کمک او آمده تا بتواند علاوه بر گرایش تخصصی خود، نویسندگی را نیز تجربه کند. این تجربه به خلق داستان‌های روان‌شناسانه‌ای منجر شده است که بیش از هر چیز در شهرت جهانی او نزد عامه مؤثر بوده‌اند. یالوم در کنار کتاب‌های تخصصی روان‌شناسی، داستان‌هایی نوشته که آمیزه‌ای از تجربه‌های واقعی بالینی و تخیلات او با ایده‌ی بدیع کمک‌گرفتن از شخصیت‌های تاریخی و فلسفی هستند و توانسته فنون درمانگری را برای خوانندگان غیرمتخصص، فهمیدنی و نوع جدیدی از نگرش به فرایند روان‌درمانی را عرضه کند. یکی از ویژگی‌های مهم نوشته‌های یالوم تأکید او بر ارتباط و اهمیت آن در درمان است. در نوشتار پیشِ‌رو از وبلاگ طاقچه، تعدادی از کتاب‌های او را معرفی و ترتیبی برای خواندن این کتاب‌ها پیشنهاد می‌کنیم. این ترتیب، بر اساس موضوعات کتاب هستند و سیری تکاملی از موضوعات درمانی و روش‌های درمانگری یالوم را نشان می‌دهند. برخی کتاب‌ها با نام‌های مختلف در نشرهای فارسی منتشر شده‌اند. در معرفی این کتاب‌ها به مترجم‌ها، نشرها و عنوان‌های متفاوت اشاره و تا جای ممکن، ترجمه‌ی برگزیده و بهتر را پیشنهاد می‌دهیم. این پیشنهاد صرفاً بر مبنای ترجمه‌های موجود است و نه آنچه باید باشد. 

کتاب‌های اروین یالوم را با چه ترتیبی بخوانیم؟

  • درمان شوپنهاور
  • وقتی نیچه گریست (هنگامی که نیچه گریست، و نیچه گریه کرد)
  • مسئله اسپینوزا 
  • دروغ‌گویی روی مبل
  • آفریده‌های یک روز (مخلوقات یک روز، خلق‌شدگان یک روز، انسان موجودی یکروزه، مخلوقات فانی)
  • خیره به خورشید نگریستن (خیره به خورشید)
  • موضوع مرگ و زندگی (مسئله مرگ و زندگی، مسئله بودن و نبودن، مسئله مرگ و زندگی است)
  • هنر درمان (موهبت روان‌درمانگری، موهبت درمان)
  • مامان و معنای زندگی
  • روان‌درمانی اگزیستانسیال
  • شدم آنکه هستم (من چگونه اروین یالوم شدم، چگونه پروانه شدم، آنگه که خود را یافتم، من شدن؛ خاطرات یک روانپزشک، سرگذشت اروین یالوم، زندگی این بود؟ چه بهتر دوباره!)

ترتیب خواندن کتاب‌های اروین یالوم

کتاب‌های اروین د. یالوم در ایران بسیار پرطرفدار هستند. از همین رو، بسیاری از نشرهای ایرانی کتاب‌های یالوم را ترجمه کرده‌اند. در این قسمت از یادداشت، سعی کرده‌ایم به اغلب این ترجمه‌ها اشاره کنیم و بگوییم که کدام ترجمه بهتر است. اگر می‌خواهید تمامی کتاب‌های اروین یالوم را در طاقچه ببینید، می‌توانید به این نشانی سری بزنید.

۱. درمان شوپنهاور

درمان شوپنهاور

نویسنده: اروین د. یالوم

مترجم: سپیده حبیب

نشر قطره

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب یکی از آثار داستانی یالوم و تلفیقی از فلسفه، ادبیات و روان‌شناسی است. موضوع اصلی این داستان، اهمیت روابط انسانی به‌عنوان معیاری ضروری برای زندگی انسان است. کتاب دو خط زمانی دارد؛ یکی حال و دیگری در قرن هجدهم. تمرکز کتاب بر نظریه‌های شوپنهاور است و در دل آن، معنای زیستن و روابط انسانی را جست‌وجو می‌کند. شخصیت اصلی داستان، روان‌پزشکی به نام جولیوس هرتسفلد است. او بیماری سرطان دارد و درحالی‌که سایه‌ی مرگ بالای سرش است، جلسات درمانی گروهی را رهبری می‌کند. در خلال این جلسات، فردی به نام فیلیپ اسلِیت وارد می‌شود. او که در گذشته معتاد جنسی و یکی از بیماران جولیوس بود و او در درمانش ناموفق، حالا درمان شده و پیرو شوپنهاور، فیلسوف آلمانی است. فیلیپ با حضور در این جلسات، عقاید و نظریات شوپنهاور به‌ویژه درباره‌ی انزوا را مطرح می‌کند. 

این کتاب در نشرهای قطره (سپیده حبیب)، جامی (کیومرث پارسای)، آوای مکتوب (مرجان معتمد حسینی)، ترانه (زهرا حسینیان و حمید طوفانی) منتشر شده است. ترجمه‌ی سپیده حبیب در نشر قطره خواندنی است.

بخشی از کتاب صوتی درمان شوپنهاور را بشنوید.

درمان شوپنهاور اروین د. یالوم

گوینده: میلاد فتوحی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

۲. وقتی نیچه گریست

وقتی نیچه گریست

نویسنده: اروین د. یالوم

مترجم: سپیده حبیب

نشر قطره

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب یکی از داستان‌های روان‌شناسانه و بسیار معروف یالوم به شمار می‌رود. در این داستان که آمیزه‌ای از واقعیت و خیال است یالوم به سراغ فردریش نیچه، فیلسوف شهیر آلمانی رفته است. داستان در وین می‌گذرد و شخصیت‌های آن، مشهورترین افراد در قرن نوزدهم هستند: نیچه، بزرگ‌ترین فیلسوف اروپا، یوزف برویر یکی از پایه‌گذاران روانکاوی و زیگموند فروید که دانشجوی پزشکی است. داستان از آنجا آغاز می‌شود که لو سالومه، آن زن اغواگر معروف، میان نیچه و برویر ملاقاتی ترتیب داده است تا بتواند نیچه را وادار به مداوا از طریق برویر کند. کتاب با شرح کشمکش نیچه و برویر بر سر درمان و تلاش برویر برای استفاده از رویکرد بیان‌درمانی برای واداشتن نیچه به صحبت پیش می‌رود. معنای زندگی و ضمیر ناخودآگاه موضوع اصلی کتاب است. 

این کتاب در نشر قطره (سپیده حبیب)، مؤسسه انتشارات نگاه (اسماعیل اریب)، جامی (کیومرث پارسای) با عنوان هنگامی که نیچه گریست، نشر نی (مهشید میرمعزی) با عنوان و نیچه گریه کرد، علم (ساناز علمی)، نارنگی (محمد حیدری)، راز معاصر (انسیه شیشه‌چی)، عالی تبار (مرضیه محمدبکی)، ندای معاصر (رضا پیلواران)، نوای مکتوب (امیر علیجان‌پور) به چاپ رسیده است. ترجمه‌ی سپیده حبیب در نشر قطره خواندنی است.

بخشی از کتاب صوتی وقتی نیچه گریست را بشنوید.

وقتی نیچه گریست اروین د. یالوم

گوینده: آرمان سلطان‌زاده
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

۳. مسئله اسپینوزا

مسئله اسپینوزا

نویسنده: اروین د. یالوم

مترجم: بهاره نوبهار

نشر قطره

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب، جزو آثار داستانی یالوم و همچون دیگر داستان‌هایش، آمیزه‌ای از تاریخ، فلسفه، زندگی‌نامه، روان‌درمانی و تخیل است. کتاب، دو خط داستانی در دو زمان تاریخی دارد: قرن هفدهم و بیستم با دو شخصیت تاریخی: باروخ اسپینوزا، فیلسوف یهودی هلندی و آلفرد روزنبرگ، سیاستمدار یهودستیز در دوره‌ی ‌رایش سوم. کتاب درباره‌ی تأثیر اسپینوزا، فیلسوف یهودی تکفیرشده بر روزنبرگ، یهود‌ستیز و نظریه‌پرداز حزب نازی است. داستان این دو به‌موازات هم پیش می‌رود. یالوم شخصیتی خیالی ترسیم کرده که در مقام روان‌پزشک افکار را بررسی می‌کند. او سعی کرده به ذهن روزنبرگ نفوذ کند و علت تصمیم‌ها و کارهای او را به مخاطب نشان دهد. از طرفی، به سراغ فیلسوفی رفته که منزوی، شخصیتش در نوشته‌هایش نامرئی و زندگی‌اش بدون هیچ ماجرایی بود. درواقع، یالوم روایتی از درون فیلسوفی داده که با امیال خود دست‌به‌گریبان نبود. موضوع اصلی کتاب این است که عقاید، افکار و احساسات بر اساس تجارب پیشین شکل می‌گیرند. 

این کتاب در نشرهای قطره (بهاره نوبهار)، صبح صادق (حسین کاظمی یزدی)، ترانه (زهرا حسینیان)، جامی (مبینا شاهری لنگرودی)، آوای مکتوب (مرجان معتمد حسینی) به چاپ رسیده است. در میان آن‌ها، ترجمه‌ی نشر قطره مرجح است.

بخشی از کتاب صوتی مسئله اسپینوزا را بشنوید.

مسئله اسپینوزا اروین د یالوم

گوینده: مهدی صفری
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

۴. دروغ‌گویی روی مبل

دروغ گویی روی مبل

نویسنده: اروین د. یالوم

مترجم: بهاره نوبهار

نشر قطره

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب یکی از آثار داستانی یالوم است. شخصیت اصلی داستان، روان‌درمانگری به نام ارنست است. در این شخصیت می‌توانیم ذهن خود یالوم را در مقام درما‌نگر مشاهده کنیم که مراجعانش را به چالش می‌کشد و بیمارانی که کشمکش‌های درونی‌شان آن‌ها را روی مبل روان‌کاوی نشانده است. روی این مبل، لایه‌های شخصیتی آن‌ها باز می‌شود. نکته اما اینجاست: آدم‌هایی که از پس بلاتکلیفی‌هایشان برنیامده‌اند، وقت گذاشته‌اند و هزینه کرده‌اند تا مقابل روان‌درمانگر بنشینند در کمال تعجب، دروغ می‌گوید، بی‌آنکه اجبار یا تهدیدی متوجه آن‌ها باشد! از آن سو، می‌بینیم روان‌درمانگر به‌عنوان انسانی که از اشتباه مصون نیست، ذهنش واقعاً چگونه کار می‌کند. 

این کتاب در نشرهای قطره (بهاره نوبهار)، صبح صادق (حسین کاظمی یزدی) و اسپینا (موسی رضایی) به چاپ رسیده که ترجمه‌ی نشر قطره مرجح است.

بخشی از کتاب صوتی دروغگویی روی مبل را بشنوید.

دروغگویی روی مبل اروین د. یالوم

گوینده: گروه گویندگان
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

۵. آفریده‌های یک روز

آفریده‌های یک روز

نویسنده: اروین د. یالوم

مترجم: پیمان رحیمی‌نژاد

روانشناسی و هنر

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب یکی از آثار داستانی یالوم به حساب می‌آید و مجموعه‌ای از ده داستان بر اساس تجربیات و درگیری‌های او با بیمارانش است و رویکردهای مورداستفاده در کارش را در قالب این داستان‌ها توضیح می‌دهد. درون‌مایه‌ی اصلی کتاب مسئولیت انسان است. او می‌گوید تنها خود شما مسئول جنبه‌های قطعی موقعیت زندگی خود هستید و فقط خودتان قدرت تغییر دادن آن را دارید. حتی اگر با محدودیت‌های بیرونی همه‌جانبه‌ای درگیرید، هنوز آزادی و حق انتخاب پذیرش برخوردهای مختلف با این محدودیت‌ها را دارید. یالوم دو چالش بزرگ را توضیح می‌دهد: چگونه می‌توان زندگی معنادار داشت و چگونه باید با پایان زندگی کنار آمد. کتاب روایتی از سختی‌های انسان برای بودن است. او از عشق، دوستی و خانواده به‌منزله‌ی وسایل و شیوه‌های اصلی تحمل زندگی نام می‌برد. 

این کتاب در نشرهای روان‌شناسی و هنر (پیمان رحیمی‌نژاد)، اختران (پیام یزدانی) با عنوان وابسته‌ی یک دم و چند حکایت روان‌درمانی دیگر، جامی (سعید نیک‌منش) با عنوان مخلوقات یک روز، قطره (نرگس خوزان) با عنوان خلق‌شدگان یک روز، پندار تابان (حسین کاظمی یزدی) با عنوان مخلوقات یک روز، ققنوس (نازی اکبری) با عنوان انسان موجودی یکروزه، آوای مکتوب (مرجان معتمد حسینی و نیلوفر رحمانیان) با عنوان مخلوقات فانی، ترانه (زهرا حسینیان و محمدرضا فیاضی بردبار) با عنوان مخلوقات فانی به چاپ رسیده است. ترجمه‌ی نشر روانشناسی و هنر بر دیگر ترجمه‌ها مرجح است.

بخشی از کتاب صوتی مخلوقات یک روز را بشنوید.

مخلوقات یک روز اروین یالوم

گوینده: افشین اعتماد
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

۶. خیره به خورشید نگریستن

خیره به خورشید نگریستن

نویسنده: اروین د. یالوم

مترجم: اورانوس قطبی‌نژاد آسمانی

نشر قطره

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب یکی از آثار غیرداستانی و موضوع آن، غلبه بر هراس از مرگ است و نحوه‌ی مواجهه‌ی شخصی خود یالوم با مرگ را توضیح می‌دهد. او می‌گوید ترس از مرگ سایه‌ی تاریکی در وجود ماست که هرگز نمی‌توانیم آن را از خود جدا کنیم یا نادیده‌اش بگیریم. این موضوع مشکلاتی می‌آفریند که در نگاه اول ممکن است مستقیماً به آن ارتباط نداشته باشد؛ اما فشاری بر روح انسان وارد می‌کند که غالباً مخفی است. او راه‌های تشخیص اضطراب‌های مخفی ناشی از مرگ را توضیح می‌دهد و بیمارانی را مثال می‌زند که اضطراب، افسردگی و دیگر علائم بیماری را دارند و با ترس از مرگ، این علائم شدیدتر می‌شوند. موضوعی که باعث می‌شود بسیاری از درمانگران از کار با بیماران دارای این نوع اضطراب طفره بروند؛ زیرا آن‌ها هم سایه‌ی مرگ را بالای سر خود می‌بینند. او رویکرد روان‌درمانی اگزیستانسیال را مناسب برای برخورد با بیماران دچار وحشت از مرگ می‌داند. 

کتاب در نشرهای قطره (اورانوس قطبی‌نژاد آسمانی)، جامی (هانیه عطائی) با عنوان خیره به خورشید، عالی تبار (الهه کیهان‌فر)، نیکو نشر (مهدی غبرایی) با عنوان خیره به خورشید به چاپ رسیده است. ترجمه‌ی نشر قطره بر دیگر ترجمه‌ها مرجح است.

بخشی از کتاب صوتی خیره به خورشید؛ غلبه بر هراس از مرگ را بشنوید.

خیره به خورشید؛ غلبه بر هراس از مرگ اروین د. یالوم

گوینده: فرهاد اتقیایی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

۷. موضوع مرگ و زندگی

موضوع مرگ و زندگی

نویسنده: مریلین یالوم

مترجم: سپیده حبیب

نشر قطره

اطلاعات بیشتر و خرید

«سوگ بهایی است که برای شجاعت عشق ورزیدن به یکدیگر می‌پردازیم.» این کتاب جستارگونه، داستان عشق و زندگی اروین یالوم و همسرش مریلین یالوم است، داستان زندگی باهم‌زیسته‌ی دو فرد مکمل یکدیگر. آن‌ها این کتاب را در کهن‌سالی نوشتند با این آگاهی که باهم‌بودنشان محدود است و آن را با هدف یافتن مسیرشان در پایان زندگی نوشته‌اند. مریلین مبتلا به سرطان و کتاب به‌نوعی دلواپسی‌های مرتبط با پایان عمر است. یالوم که خود سال‌ها درباره‌ی مواجهه با مرگ نوشت و درمان کرد اکنون اذعان می‌کند نمی‌تواند از درد و وحشت مرگ ایمن باشد. آن‌ها می‌پرسند برای زنده‌ماندن تا کجا می‌خواهیم تحمل کنیم؟ چطور می‌توانیم پایانی تا حد ممکن بدون درد برای خود رقم زنیم؟ چگونه می‌توانیم موقرانه دنیا را به نسل بعدی واگذاریم؟ کتاب، دفترچه خاطرات روزانه‌ی آن‌ها در زمان بیماری و مرگ مریلین است. 

این کتاب در نشر قطره (سپیده حبیب)، دنگ (مهدی عزیزی) با عنوان مسئله مرگ و زندگی، ققنوس (نازی اکبری) با عنوان مسئله بودن و نبودن، کتاب پارسه (زهرا ابراهیمی) با عنوان مسئله مرگ و زندگی است، عطر کاج (غزل بیگی) با عنوان مسئله مرگ و زندگی، جامی (هانیه عطائی) با عنوان مسئله مرگ و زندگی، نسل نواندیش (الهام شریف) با عنوان مسئله مرگ و زندگی، گوتنبرگ (رضا اسکندری آذر) با عنوان مسئله مرگ و زندگی، بذر خرد (حسین کاظمی یزدی) با عنوان مسئله مرگ و زندگی، لیوسا (مینا فتحی) با عنوان موضوع مرگ و زندگی، اندیشه احسان (افشین چایچی نصرتی) با عنوان مرگ و زندگی، زرین اندیشمند (ساناز سلطانی) با عنوان مسئله مرگ و زندگی به چاپ رسیده است. ترجمه‌ی سپیده حبیب در نشر قطره خواندنی است.

بخشی از کتاب صوتی مسئله مرگ و زندگی را بشنوید.

مسئله مرگ و زندگی مریلین یالوم

گوینده: مریم پاک‌ذات
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

۸. هنر درمان

هنر درمان

نویسنده: اروین د. یالوم

مترجم: سپیده حبیب

نشر قطره

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب جزو آثار غیرداستانی یالوم و چکیده‌ای از ۳۵ سال تجربه‌ی کار بالینی اوست که برای مخاطب عام، روان‌درمانگران و حتی بیماران و هرکسی که به‌دنبال درکی عمیق‌تر از فرآیند درمان است، مفید است. کتاب آمیزه‌ای از درمانگری، ارتباط و درس زندگی است. یالوم توضیح داده که چگونه عشقش به روان‌درمانگری او را به تجربه‌ی رویکردهای مختلف بالینی سوق داد، باعث شد به دام تعصب نیفتد، به‌صراحت خود و دیگران را نقد کند و به درک درستی از هستی انسان برسد. هزارتوی مغز آدم، کار برقراری ارتباط با انسان‌ها را پیچیده کرده است. در این کتاب می‌توان سرنخ‌هایی برای ارتباط با همنوع پیدا کنیم که در وقت لزوم به کار می‌آید. کتاب بیش از مباحث نظری، به فنون عملی بالینی پرداخته است. یالوم که نگران آینده‌ی روان‌درمانگری و سطحی و غیرریشه‌ای شدن آن به دلیل فشار بازار کار است و از طرف دیگر، روان‌پزشکی از آن جدا و تبدیل به رشته‌ای برای تجویز دارو شده این کتاب را به امید الهام‌بخشی به نسل جدید روان‌درمانگران نوشته است. 

این کتاب در نشرهای قطره (سپیده حبیب)، ققنوس (مهشید یاسایی) با عنوان موهبت روان‌درمانگری، تمدن علمی (فرانک نیکوفرصت)، جامی (کیومرث پارسای) با عنوان موهبت درمان به چاپ رسیده است. ترجمه‌ی نشر قطره خواندنی است.

بخشی از کتاب صوتی هنر درمان را بشنوید.

هنر درمان اروین د. یالوم

گوینده: میلاد فتوحی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

۹. مامان و معنای زندگی

مامان و معنی زندگی

نویسنده: اروین د. یالوم

مترجم: سپیده حبیب

نشر قطره

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب، یکی از آثار داستانی یالوم و مجموعه‌ای از شش داستان است. چنان‌که خود یالوم گفته، شخصیت‌ها و موضوع داستان‌های اول، دوم، سوم و چهارم واقعی هستند؛ اما نام، خصوصیات و موقعیتشان تغییر یافته است. داستان‌های پنجم و ششم کاملاً تخیلی هستند. در این کتاب نیز شخصیت‌هایی مقابل درمانگر نشسته‌اند و با چالش‌های زندگی خود مواجه می‌شوند. یالوم این کتاب را در واکنش به وضعیت نظام روان‌پزشکی و خشکه‌مقدسان نشسته در آن نوشته که متکی به داده‌ها و منابع اصلی رشته‌ی خود هستند و آن‌ها را مقدس می‌دانند. او هنر درمان را در انسان‌گرایی، ارتباط، همدلی و هوش هیجانی می‌داند. یالوم در این داستان‌ها با مراجعانش با شناختی هستی‌گرایانه و احساسی انسانی و معنوی سخن می‌گوید. کتاب مامان و معنی زندگی را می‌توان درس‌نامه‌ی روان‌پزشکی، روان‌درمانی، اخلاق، آموزش و شناخت همه‌ی ابعاد وجودی یعنی چهار بعد بیولوژیک، روانی، اجتماعی و معنوی  انسان دانست. این کتاب در نشرهای قطره (سپیده حبیب)، جامی (سعید نیک‌منش) و عالی تبار ( الهه کیهان‌فر) به چاپ رسیده است. ترجمه‌ی سپیده حبیب از این کتاب، خواندنی است.

بخشی از کتاب صوتی مامان و معنی زندگی را بشنوید.

مامان و معنی زندگی اروین د. یالوم

گوینده: کاوه یانقی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

۱۰. روان‌درمانی اگزیستانسیال

روان درمانی اگزیستانسیال

نویسنده: اروین د. یالوم

مترجم: سپیده حبیب

نشر نی

اطلاعات بیشتر و خرید

در این کتاب غیرداستانی و تخصصی، یالوم رویکرد خود در روان‌درمانی را توضیح داده است که ساختاری نظری دارد و آن را روان‌درمانی اگزیستانسیال نامیده است. رویکردی که بیش از آنکه تجربی باشد، شهودی است. این رویکرد بر دلواپسی‌هایی تمرکز می‌کند که در هستی انسان ریشه دارند؛ همچون دلهره‌ی مرگ، فقدان معنا، واداشتن اراده به عمل، انتخاب و مسئولیت. او روان‌درمانی اگزیستانسیال را گونه‌ای از روان‌درمانی پویا تعریف کرده است؛ بنابراین روان‌پویه‌شناسی هر فرد شامل نیروها، انگیزه‌ها و ترس‌های ناخودآگاه و خودآگاهی است که درونش به کنش مشغول هستند. این دیدگاه بر تعارض اساسی متفاوتی تأکید دارد. این تعارض با غرایز سرکوب‌شده یا تعارض با بالغین مهم درونی‌شده ارتباط ندارد، بلکه تعارضی است که حاصل رویارویی فرد با مسلمات هستی است.

اگر به مباحث کتاب روان‌درمانی اگزیستانسیال علاقه دارید یا اینکه دوست دارید این کتاب را بخوانید اما فرصت نمی‌کنید، می‌توانید پادکست «رواق» را هم گوش دهید.

بخشی از کتاب صوتی روان درمانی اگزیستانسیال را بشنوید.

روان درمانی اگزیستانسیال اروین د. یالوم

گوینده: مهدی صفری
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

۱۱. شدم آنکه هستم

شدم آنکه هستم

نویسنده: اروین د. یالوم

مترجم: مهرنوش شهریاری

نشر قطره

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب، شرح حالی از زندگی اروین یالوم به قلم خودش است. او در این خودزندگی‌نامه، آسیب‌پذیرترین بخش‌های وجود خود را به قلم آورده و حقیقت عریان خود و زندگی خصوصی‌اش را نشان داده است. در این کتاب همراه با رازهای زندگی خانوادگی، اندوه‌ها، شادی‌ها، امیدها و ناامیدی‌ها، شکست‌ها و پیروزی‌های زندگی، تکنیک‌های روان‌درمانگری را نیز به کار برده است. او می‌گوید باید به‌گونه‌ای زندگی کرد که آن را با حداقل حسرت به پایان برد. خواننده در این کتاب می‌تواند دریافتی کلی از کارهای مهم یالوم در حوزه‌ی روان‌درمانگری داشته باشد. 

این کتاب در نشرهای قطره (مهرنوش شهریاری)، نشر کتاب پارسه (اعظم خرام) با عنوان من چگونه اروین یالوم شدم، لیوسا (مینا فتحی) با عنوان چگونه پروانه شدم، ققنوس (نازی اکبری) با عنوان آنگه که خود را یافتم، پندار تابان (حسین کاظمی یزدی) با عنوان من شدن خاطرات یک روانپزشک، ترانه (زهرا حسینیان و محمدرضا فیاضی بردبار) با عنوان سرگذشت اروین یالوم، نوای مکتوب (مرجان معتمد حسینی) با عنوان زندگی این بود چه بهتر دوباره منتشر شده است. در میان این ترجمه‌ها نسخه‌ی نشر قطره مرجح است.

بخشی از کتاب صوتی آنگه که خود را یافتم را بشنوید.

آنگه که خود را یافتم اروین د. یالوم

گوینده: رضا عمرانی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی
35 بازدید
برچسب ها

Avatar

حدیث اورک


اشتراک گذاری یادداشت
5 1 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه