لوگو طاقچه
بهترین کتاب های ادبیات انگلیس

معرفی بهترین کتاب‌‌های ادبیات انگلیس

7,717 بازدید

ادبیات انگلیس که اغلب به‌عنوان ادبیات بریتانیا شناخته می‌شود، شامل آثاری به زبان‌های انگلیسی قدیم، میانه و مدرن است که هر کدام دوره تاریخی و ادبی متفاوتی را نشان می‌دهند. ادبیات انگلیس در دوران‌های متفاوتی از جمله دوره آنگلوساکسون، نئوکلاسیک، پست مدرن و بسیاری دیگر پررنگ بوده است و بریتانیایی‌ها برخی از بهترین کتاب‌‌های کلاسیک تمام دوران‌ها را نوشته‌اند، و صادقانه بگوییم، انتخاب بهترین کتاب های ادبیات انگلیس واقعا سخت است.

انگلیس زادگاه نویسندگان بزرگی همچون ویلیام شکسپیر بوده و آثار شگفت‌انگیز بسیاری را به مردم جهان ارائه داده است. این کتاب‌ها امروز توسط مترجمان مختلف ترجمه شده‌اند و در اختیار ما قرار گرفته‌اند تا از خواندن آن‌ها لذت ببریم. چارلز دیکنز، جین آستین، ویرجینیا وولف، شارلوت برونته و امیلی برونته و بسیاری نویسنده‌های دیگر که احتمالا اسم آن‌ها را بسیار شنیده‌اید، از نویسندگان معروف ادبیات انگلیسی هستند. در این یادداشت می‌خواهیم برای آشنایی بیشتر با ادبیات این کشور چند نمونه را به شما معرفی کنیم.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «معرفی رمان‌های کلاسیک» و یادداشت‌های زیر را هم بخوانید.

بلندی‌های بادگیر

بلندی‌های بادگیر

نویسنده: امیلی‌جین برونته

مترجم: نگار غلام‌پور

نشر روزگار

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب «بلندی‌های بادگیر» (Wuthering Heihgts) با عنوان فرعی «عشق هرگز نمی‌میرد» تنها اثر امیلی برونته، از خواهران برونته است که به صورت جهانی مشهور شد. با وجود اینکه این کتاب در زمان انتشارش مورد استقبال زیادی قرار نگرفت، اما بعدها شهرت زیادی پیدا کرد و امروز از شاهکارهای کلاسیک جهان و به‌عنوان عاشقانه‌ترین رمان انگلیس شناخته می‌شود.

بلندی‌های بادگیر داستانی وحشیانه و پرشور از عشق شدید و تقریباً شیطانی بین کاترین ارنشاو و هیت کلیف است که پدر کاترین او را به فرزندی پذیرفته است. پس از مرگ آقای ارنشاو، هیت کلیف توسط هیندلی برادر کاترین مورد آزار و اذیت و تحقیر قرار می‌گیرد و به اشتباه باور می‌کند که عشق او به کاترین متقابل نیست، پس بلندی‌های بادگیر -عمارت آقای ارنشاو- را ترک می‌کند و سال‌ها بعد به‌عنوان یک مرد ثروتمند و شیک باز می‌گردد و به دنبال انتقام سختی برای بدبختی‌های قبلی خود می‌گردد.

این داستان آشفته و بی‌وقفه خشونت‌آمیز است، اما مدیریت کامل یک ساختار پیچیده، توصیف‌های خاطره‌انگیز از محیط و دید شگفت‌انگیز شاعرانه در کنار هم این رمان منحصربه‌فرد را به شاهکاری از ادبیات انگلیسی تبدیل می‌کند.

بخشی از کتاب صوتی بلندی‌های بادگیر را بشنوید.

بلندی‌های بادگیر امیلی‌جین برونته

گوینده: آرمان سلطان‌زاده
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

جین ایر

جین ایر

نویسنده: شارلوت برونته

مترجم: محمدتقی بهرامی حرّان

انتشارات جامی

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب «جین ایر» معروف‌ترین اثر شارلوت برونته از خواهران برونته است که در سال ۱۸۴۷ به چاپ رسید. این کتاب که به طور کلی به عنوان یک رمان کلاسیک در نظر گرفته می‌شود، با تصویری واقع‌گرایانه از زندگی یک زن، و یادآوری مبارزه او برای خواسته‌های طبیعی در شرایط اجتماعی نامطلوب، حقیقت جدیدی به رمان ویکتوریایی بخشید.

جین که در کودکی یتیم شده بود، در تمام عمر جوانی خود احساس طرد شدن داشت. وقتی جین به تورنفیلد، خانه‌ی روچستر می‌رسد، شجاعتش بار دیگر مورد آزمایش قرار می‌گیرد، جایی که او توسط ادوارد روچستر مغرور به عنوان مربی استخدام می‌شود. آقای روچستر پس از مدتی عاشق جین می‌شود و جین هم خود را مجذوب روح آشفته و در عین حال مهربان روچستر می‌بیند و شیفته او می‌شود.

اما راز وحشتناکی در داخل تالار تاریک و ممنوعه تورنفیلد وجود دارد. آیا روچستر چیزی را از جین پنهان کرده است؟ آیا جین یک بار دیگر دلشکسته و تبعید خواهد شد؟ اگر کنجکاو هستید پایان این داستان جذاب و شاهکار ادبیات انگلیس را بدانید، آن را بخوانید.

بخشی از کتاب صوتی جین ایر را بشنوید.

جین ایر شارلوت برونته

گوینده: مریم پاک‌ذات
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

غرور و تعصب

غرور و تعصب

نویسنده: جین آستین

مترجم: کیوان عبیدی آشتیانی

نشر افق

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب «غرور و تعصب» محبوب‌ترین رمان جین آستین، نویسنده مشهور انگلیسی، داستان فراموش‌نشدنی الیزابت بنت و آقای دارسی است. شناخت جین از زنان و زندگی آن‌ها به او در نوشتن کتاب‌هایی منحصربه‌فرد در ادبیات غرب و خلق آثاری فوق‌العاده بسیار کمک کرد. غرور و تعصب پیوسته در صدر فهرست «محبوب‌ترین کتاب‌‌ها» در میان پژوهشگران ادبی و خوانندگان قرار گرفته است. این رمان با بیش از ۲۰ میلیون نسخه فروش به یکی از محبوب‌ترین و بهترین کتاب های ادبیات انگلیس تبدیل شده است.

کمتر کسی پیدا می‌شود که مجذوب روح شوخ و مستقل الیزابت بنت در رمان کلاسیک محبوب آستین، یعنی غرور و تعصب، نشده باشد. وقتی الیزابت بنت برای اولین بار با فیتزویلیام دارسی ملاقات می‌کند، او را مغرور و متکبر می‌داند و نسبت به ظاهر زیبا و ذهن پر جنب و جوش او بی تفاوت است. با این حال دارسی به تدریج شیفته هوش و سرزندگی الیزابت می‌شود اما با اتفاقاتی که در این میان رخ می‌دهد، الیزابت بیش از پیش از او متنفر می‌شود. اگر دوست دارید پایان جذاب این رمان عاشقانه انگلیسی را بدانید، خواندن آن را از دست ندهید.

بخشی از کتاب صوتی غرور و تعصب (خلاصه کتاب) را بشنوید.

غرور و تعصب (خلاصه کتاب) جین آستن

گوینده: بهجت توجه
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

دیوید کاپرفیلد

دیوید کاپرفیلد

نویسنده: چارلز دیکنز

مترجم: لیلا سبحانی

نشر ثالث

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب «دیوید کاپرفیلد» نوشته چارلز دیکنز، نویسنده معروف کلاسیک انگلیسی، داستانی درباره زندگی پر فراز و نشیب کودکی است که پدر مادر خود را از دست داده است و زندگی سختی را می‌گذراند. چارلز دیکنز این داستان را بر اساس زندگی شخصی خودش نوشته و معتقد است که بهترین کتاب از میان کتاب‌هایش است.

دیوید کاپرفیلد داستان ماجراجویی‌های یک مرد جوان در سفر او از دوران کودکی غمگین و فقیرانه تا کشف حرفه خود به‌عنوان یک رمان‌نویس موفق است. دیکنز در این کتاب به طرز آشکاری از تجربیات خود استفاده کرد تا یکی از پرشورترین و ماندگارترین آثار محبوب را خلق کند که به همان اندازه پر از تراژدی و کمدی بود.

داستان به صورت اول شخص توسط دیوید کاپرفیلد میانسال روایت می‌شود که به زندگی و گذشته‌ی خود نگاه می‌کند. دیوید شش ماه پس از مرگ پدرش در بلاندرستون، سافولک به دنیا آمد و توسط مادر خانه‌دار و فداکارش، کلارا پگوتی، بزرگ شد. مادرش با آقای ادوارد موردستون ظالم و کنترل‌کننده ازدواج می‌کند و هر دو مورد آزار و اذیت او قرار می‌گیرند. پس از مدتی مادر دیوید نیز می‌میرد و او در کنار ناپدری‌اش بزرگ می‌شود.

بخشی از کتاب صوتی دیوید کاپرفیلد را بشنوید.

دیوید کاپرفیلد چارلز دیکنز

گوینده: نورالدین جوادیان
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

میدل مارچ

میدل مارچ

نویسنده: جورج الیوت

مترجم: لیدا طرزی

انتشارات نیستان هنر

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب «میدل مارچ» نوشته جورج الیوت که داستانش در اوایل قرن نوزدهم رخ می‌دهد، اثری حماسی است که بر زندگی ساکنان شهر ساختگی میدل مارچ متمرکز است. مضامین رمان به اندازه شخصیت‌های آن متعدد است. نویسنده از طریق روایت داستان به وضعیت زنان، ماهیت ازدواج، سیاست، مذهب و تحصیلات در قرن نوزدهم می‌پردازد.

داستان این رمان اساساً به زندگی دوروتیا بروک، یک زن جوان پرانرژی، باهوش، ثروتمند و ترتیوس لیدگیت، یک پزشک جوان ایدئالیست، بااستعداد و در عین حال ساده‌لوح مربوط می‌شود. می‌توان شباهت‌هایی قوی بین این دو شخصیت ترسیم کرد. هر دوی آنها آرزوهای بزرگی در کار خود دارند و خود را در ازدواج‌هایی می‌بینند که از آن راضی نیستند. کتاب میدل مارچ که یکی از دستاوردهای بزرگ ادبیات انگلیس به حساب می‌‌آید، پس از انتشار اولیه‌اش بسیار محبوب شد و تا به امروز یکی از بهترین نمونه‌‌های کار ادبی پربار و موفق این نویسنده باقی مانده است.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

۱۹۸۴

۱۹۸۴

نویسنده: جورج اورول

مترجم: کاوه میرعباسی

نشر چشمه

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب «۱۹۸۴» نوشته‌ی جورج اورول نویسنده معروف کتاب قلعه حیوانات و یکی از شاهکارهای ادبیات جهان است. این کتاب که بیش از ۷۰ سال پیش نوشته شد و در سال ۱۹۴۹ منتشر شد، پیشگویی دلخراش نویسنده درباره آینده بود. این کتاب ساختارهای سیاسی تمامیت‌‌گرا و بسته را مورد انتقاد قرار می‌دهد. جرج اورول در این کتاب مرزهای بین یک جامعه بدون قانون و یک جامعه با قوانین بسیار سخت را تصویر کرده است. کتاب ۱۹۸۴ حالا به یک نمونه ادبی کلاسیک از داستان‌های سیاسی تبدیل شده است.

همانطور که گفته شد، این داستان در آینده‌ای خیالی رخ می‌دهد، سال ۱۹۸۴، زمانی که بسیاری از جهان قربانی جنگ، نظارت همه‌جانبه‌ی دولت، نفی‌گرایی تاریخی و تبلیغات شده است. قهرمان این داستان، وینستون اسمیت، یک کارگر بسیار کوشا و ماهر و عضو حزب بیرونی است که تنفر او از حزب باعث شده که رویای شورش را در سر داشته باشد. در این داستان، این شخصیت سعی دارد زندگی قبل از به قدرت رسیدن حزب را یادآوری کند.

بخشی از کتاب صوتی ۱۹۸۴ را بشنوید.

۱۹۸۴ جورج اورول

گوینده: علی عمرانی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

پلیس نویسنده کیست؟

در ۶ دقیقه بخوانید

خانم دالاوی

خانم دالاوی

نویسنده: ویرجینیا وولف

مترجم: خجسته کیهان

انتشارات نگاه

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب «خانم دالاوی» نوشته ویرجینیا وولف، نخستین زن فمینیست و نویسنده بزرگ انگلیسی قرن بیستم است. این کتاب از مهم‌ترین کتاب‌های او و از مشهورترین کتاب‌های جنبش فمینیست و بهترین کتاب های ادبیات انگلیس است.

در این پرتره زنده از یک روز زندگی یک زن، خانم کلاریسا دالووی درگیر جزئیات لحظه آخری آماده شدن برای یک مهمانی است در حالی که در ذهن خودش، او چیزی بسیار بیشتر از یک میزبان عالی است. در حالی که خانه‌اش را برای دوستان و همسایگان آماده می‌کند، خاطرات گذشته را به یاد می‌آورد. عشق‌های پرشور جوانی بی‌دغدغه‌اش، انتخاب شوهرش، و نزدیک شدن و عقب‌نشینی در جنگ. و در مواجهه با واقعیت‌های زمان حال، کلاریسا انتخاب‌‌هایی را که او را به آنجا رساندند، دوباره بررسی می‌کند.

از کلاریسای درون‌نگر، تا معشوقی که هرگز به طور کامل پس از طرد شدنش بهبود نیافت، تا یک غریبه‌ی ویران‌شده از جنگ، شخصیت‌‌ها و تحمل خانم دالووی حس معمولی ما را از زندگی تغییر می‌دهند و این کتاب را به یکی از محرک‌ترین و انقلابی‌ترین آثار هنری قرن بیستم تبدیل می‌کنند.

بخشی از کتاب صوتی خانم دالاوی را بشنوید.

خانم دالاوی ویرجینیا وولف

گوینده:
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

فرانکنشتاین

فرانکنشتاین

نویسنده: مری شلی

مترجم: محسن سلیمانی

انتشارات قدیانی

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب «فرانکشتاین»، معروف‌ترین اثر مری شرلی، نویسنده زن انگلیسی است. این کتاب درباره سرگذشت زندگی یک هیولای ترسناک است که به دست دانشمندی برجسته اما جاه‌طلب و از اجزای بدن مردگان درست شده است.

شلی از ۱۸ سالگی شروع به نوشتن داستان کرد و اولین نسخه‌ی این کتاب در ۱ ژانویه ۱۸۱۸ در لندن به صورت ناشناس منتشر شد، زمانی که او ۲۰ سال داشت. نام او برای اولین بار در ویرایش دوم که در سال ۱۸۲۱ در پاریس منتشر شد، ظاهر شد. مری شرلی به‌طور هوشمندانه‌ای از فضاهای ترسناک و عناصر مناسب آن دوران به درستی استفاده کرده و برای اولین بار علم را با داستان‌‌های ترسناک ادغام کرده و نوع ادبی جدید «رمانتیک ترسناک علمی» را به وجود آورده است. در واقع شلی از نخستین افرادی بود که در آغاز راه پیشرفت‌های علمی بشر، بوی خطر را حس کرد و با انتشار این کتاب هشدار داد که علم گاهی می‌تواند ترسناک باشد.

بخشی از کتاب صوتی فرانکنشتاین را بشنوید.

فرانکنشتاین مری شلی

گوینده: مهبد قناعت پیشه
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

7,717 بازدید
برچسب ها

Avatar

مهتاب عبادتی


اشتراک گذاری یادداشت
0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه