لوگو طاقچه
بهترین و پرفروش ترین داستان ها و رمان های صوتی خارجی

معرفی بهترین و پرفروش‌ترین داستان‌ها و رمان‌های صوتی خارجی

13 بازدید

شنیدن کتاب‌های صوتی، به‌ویژه برای ادبیات داستانی روشی جذاب برای ورود به جهان کتاب‌هاست. کتاب‌های صوتی به شما این امکان را می‌دهند که در حین انجام سایر فعالیت‌ها مانند رانندگی، ورزش یا انجام کارهای خانه به کتاب‌ها گوش دهید. همین ویژگی است که کتاب‌‎های صوتی را برای افراد پرمشغله‌ و کسانی که می‌خواهند از زمان خود بهترین استفاده را ببرند، تبدیل به روشی ایدئال‌ می‌کند. کتاب‌های صوتی همچنین یک گزینه‌ی عالی برای افرادی هستند که اختلالات بینایی دارند یا درگیر مشکلات خواندن هستند. حتی زمانی که در چشمان خود احساس خستگی کنید، کتاب‌های صوتی می‌توانند جایگزین خوبی برای کتاب‌های متنی باشند. گوش‌دادن به داستانی که توسط یک صداپیشه‌ی حرفه‌ای روایت می‌شود، می‌تواند شما را در دنیای داستان غرق کند. لحن راوی می‌تواند شخصیت‌ها و محیط را به گونه‌ای برای مخاطب زنده کند که شاید خواندن به تنهایی نتواند. در این یادداشت از وبلاگ طاقچه، برخی از پرفروش‌ترین و بهترین آثار داستانی صوتی خارجی را به شما معرفی می‌کنیم. برخی از گویندگان این آثار صداهایی آشنا دارند که می‌تواند تجربه‌ی شنیدن اثر را برای شما لذت‌بخش‌تر سازد.

پرفروش‌ترین‌ داستان‌ها و رمان‌های صوتی خارجی در طاقچه

بسیاری دوست دارند بدانند پرفروش‌‌ترین داستان‌هایی که در طاقچه خوانده و شنیده می‌شوند کدام‌ها هستند تا از این طریق ببینند کتاب محبوب خودشان هم در فهرست مد نظر هست یا نه. در این قسمت از یادداشت، به معرفی پرفروش‌ترین داستان‌ها و رمان‌های صوتی خارجی در طاقچه می‌پردازیم.

شازده کوچولو

شازده کوچولو یکی از داستان‌های مشهوری است که در سال ۱۹۴۳ منتشر و به‌عنوان بهترین اثر قرن بیستم شناخته شد. با شنیدن این کتاب صوتی با دیدگاه‌های کودکی از سیارک ب۶۱۲  آشنا می‌شوید؛ کودکی که سؤال‌های زیادی درباره‌ی آدم‌ها و کارهایشان دارد. آنتوان دو سنت اگزوپه‌ری آغاز این داستان را براساس حادثه‌ای واقعی نگاشته است؛ خرابی هواپیمای خلبان و فرود اجباری در دل یک بیابان. فلسفه‌ی دوست‌داشتن و عواطف انسانی از جمله موضوعاتی است که نویسنده در دل داستان از آن‌ها سخن گفته است. این داستان را با صدای جمعی از گویندگان توانا به گوش بسپارید و در دل بستن به مادیات، تعصب‌ها، خودخواهی‌ها و اندیشه‌های خرافی تجدید نظر کنید.

بخشی از کتاب صوتی شازده کوچولو را بشنوید.

شازده کوچولو

نویسنده: آنتوان دوسنت اگزوپری

گوینده: جمعی از گویندگان

انتشارات: انتشارات نگاه

بستن تبلیغ

مغازه خودکشی

ژان تولی نویسنده‌ای فرانسوی است که کتاب مغازه‌ی خودکشی را به رشته‌ی تحریر درآورده است. او در این رمان صوتی داستانی از کسب‌وکار خانواده‌ی «تواچ» را روایت کرده است؛ کسب‌وکاری که به مرگ می‌پردازد. شعار آن‌ها این است: «اگر در زندگی شکست خورده‌اید، لااقل مرگ موفقی داشته باشید.» خانواده‌ی تواچ در این مغازه‌ی عجیب به کسانی خدمات می‌دهند که قصد خودکشی دارند. آن‌ها راه‌ها و ابزارها فراوانی برای خودکشی به افراد پیشنهاد می‌کنند. با ورود جوان‌ترین عضو خانواده تغییراتی در نگاه اعضای خانواده اتفاق می‌افتد؛ شاید باید به زندگی عشق ورزید. این داستان مملو از احساس مرگ و امید توأمان است؛ احساسی که نویسنده آن را با طنزی ظریف ترکیب کرده و جنگی نمادین به راه انداخته است. این رمان صوتی را می‌توانید با صدای آشنای هوتن شکیبا بشنوید.

بخشی از کتاب صوتی مغازه خودکشی را بشنوید.

مغازه خودکشی

نویسنده: ژان تولی

گوینده: هوتن شکیبا

انتشارات: رادیو گوشه

 کتابخانه نیمه شب

کتابخانه‌ی نیمه‌شب رمانی صوتی به گویندگی آرمان سلطان‌زاده و شیما درخشش است؛  داستانی که در آن مت هیگ دست به روایت داستانی از زندگی شخصیتی به نام «نورا» زده است. نورا کتابخانه‌ای عجیب و مرموزی را می‌یابد که در آن می‌تواند بفهمد که زندگی‌اش با تصمیم‌های دیگر چگونه می‌شد و چه تغییراتی می‌کرد. او در تمام زندگی‌اش احساس پشیمانی کرده است، اما آیا این کتابخانه می‌تواند احساسات او را تغییر دهد؟ آیا مسیر زندگی او تغییر خواهد کرد؟ در این داستان صوتی که در فهرست آثار پرفروش نیویورک‌تایمز قرار دارد، از سرنوشت نورا مطلع خواهید شد و با کتابخانه‌ای بی‌انتها روبه‌رو می‌شوید که داستان واقعی هر انسانی در آن منعکس شده است.

بخشی از کتاب صوتی کتابخانه نیمه شب را بشنوید.

کتابخانه نیمه شب

نویسنده: مت هیگ

گوینده: شیما درخشش

انتشارات: آوانامه

 خاطرات یک آدم‌کش

خاطرات یک آدم‌کش داستانی از کره‌ی جنوبی و به قلم کیم یونگ ها است. در این کتاب صوتی داستان آدم‌کشی را می‌شنوید که پس‌از سال‌ها مجبور به انجام قتلی دیگر است؛ گویی آدم‌کشی «کیم» را رها نمی‌کند. نگرانی قاتل این رمان صوتی این است که کشتن را از خاطر برده باشد؛ چراکه او به آلزایمر دچار شده است و حتی برای آگاهی از قتل‌هایی که انجام داده باید به دفترچه‌ی خاطراتش رجوع کند. این بار پای قاتلی متجاوز در میان است؛ قاتلی زنجیره‌ای که زنان جوان را به قتل می‌رساند. در این میان کیم دختر جوانی دارد که برای محافظت از او به فکر انجام یک قتل پس‌از سال‌ها می‌افتد. کیم ۷۰ساله می‌تواند قاتل را پیدا کند و او را بکشد؟ پاسخ شما در این کتاب صوتی است که می‌توانید با صدای دلنشین هوتن شکیبا آن را بشنوید.

بخشی از کتاب صوتی خاطرات یک آدم کش را بشنوید.

خاطرات یک آدم کش

نویسنده: کیم یونگ ها

گوینده: هوتن شکیبا

انتشارات: رادیو گوشه

 قلعه حیوانات

قلعه‌ی حیوانات رمانی کوتاه (نوولا) نوشته‌ی جورج اورول است. نویسنده در این اثر صوتی روایتی از دیکتاتوری در یک مزرعه را بیان می‌کند. خوک‌های مزرعه رهبری جنبشی در مزرعه را بر عهده گرفتند که در طی آن «جونزِ» مزرعه‌‌دار از مزرعه بیرون انداخته می‌شود، اما آیا رهبران جنبش‌ها هیچگاه نمی‌توانند خود به دیکتاتورهایی بهره‌کش تبدیل شوند؟ جورج اورول این داستان مشهور را در طول جنگ جهانی دوم به رشته‌ی تحریر درآورده و در آن به شرایط حاکم بر شوروی انتقاداتی وارد کرده است. این اثر انگلیسی در آن دوره به علت روابط صلح‌آمیزی که میان انگلیس و شوروی حاکم بود، مجوز دریافت نکرد، اما بعدها و پس‌از پایان جنگ جهانی دوم منتشر شد و به شهرت فراوانی دست پیدا کرد. این رمان کوتاه صوتی را می‌توانید با صدای عطیه بادامچی به گوش جان بسپرید.

بخشی از کتاب صوتی قلعه حیوانات را بشنوید.

قلعه حیوانات

نویسنده: جورج اورول

گوینده: عطیه بادامچی

انتشارات: نشر مسیر سبز رشد

 وقتی نیچه گریست

وقتی نیچه گریست رمانی نوشته‌ی یک روان‌درمانگر مشهور است که می‌توانید با صدای گوش‌نواز آرمان سلطان‌زاده آن را بشنوید. اروین دی  یالوم در این رمان فضایی تخیلی ترسیم کرده است. داستان این رمان صوتی در سال ۱۸۸۲ می‌گذرد. زمانی که زیگموند فروید و فردریش نیچه، دو تن از فیلسوفان بدبین قرن بیستم در اتریش ملاقات می‌کنند. «لوسالومه» یکی از شخصیت‌های کلیدی این اثر و معشوقه‌ی نیچه بوده است؛ زنی که تأثیر بسیاری بر جنبه‌های مختلف زندگی نیچه داشته است. با شنیدن کتاب صوتی وقتی نیچه گریست، از دل یک رمان با بخشی از تاریخ فلسفه و تاریخ روان‌کاوی آشنا خواهید شد و گفت‌وگوهایی عمیق درباره‌ی ماهیت ذهن انسان، اخلاق و معنای زندگی خواهید شنید.

بخشی از کتاب صوتی وقتی نیچه گریست را بشنوید.

وقتی نیچه گریست

نویسنده: اروین د. یالوم

گوینده: آرمان سلطان‌زاده

انتشارات: آوانامه

 جزء از کل

جزء از کل کتابی مشهور از ادبیات استرالیاست که نگارش آن پنج سال طول کشیده است. استیو تولتز در این اثر صوتی که در دسته‌‌ی آثار کمدی سیاه قرار می‌گیرد، درگیری‌های یک پدر و پسر را روایت کرده است؛ پدری به نام «مارتین» که می‌خواهد پسری داشته باشد هم‌عقیده با خود و پسری به نام «جسپر» که در مقابل پدر مقاومت می‌کند و نمی‌خواهد شبیه او شود. رابطه‌ی این پدر و پسر زمانی پیچیده‌تر می‌شود که عموی جسپر وارد زندگی آن‌ها می‌شود. یکی از مسائلی که نویسنده در این کتاب به آن اشاره می‌کند، پیچیدگی روابط خانوادگی است. این کتاب صوتی مشهور را می‌توانید با ترجمه‎‌ی پیمان خاکسار و صدای پوریا رحیمی و رامین بیرق‌دار بشنوید.

بخشی از کتاب صوتی جزء از کل را بشنوید.

جزء از کل

نویسنده: استیو تولتز

گوینده: رامین بیرق‌دار

انتشارات: رادیو گوشه

 دنیای سوفی

اگر به دنبال شنیدن کتابی هستید که بخشی از تاریخ فلسفه را از دل یک داستان فرا بگیرید، از کتاب صوتی دنیای سوفی غافل نشوید. با شنیدن این اثر صوتی وارد دنیای پیشافلسفه می‌شوید، برخی از فیلسوفان را می‌شناسید و با بخشی از نظریه‌های فلسفی آشنا می‌شوید. باید توجه داشته باشید که این اثر به‌تنهایی نمی‌تواند برای یادگیری فلسفه کافی باشد، اما اثری مفید برای کسانی است که می‌خواهند این حوزه را با زبانی داستانی فرا بگیرند. یوستین گردر این رمان را در سال ۱۹۹۱ منتشر کرده است. این رمان به زبان‌های فراوانی ترجمه شده و مخاطب‌های بسیاری در سرتاسر جهان داشته است. چندین نسخه‌ی صوتی از این کتاب موجود است که این بار می‌توانید این داستان را با صدای سارا فیضی بشنوید و وارد جهان فلسفه شوید.

بخشی از کتاب صوتی دنیای سوفی را بشنوید.

دنیای سوفی

نویسنده: یوستین گوردر

گوینده: سارا فیض

انتشارات: آوانامه

 ملت عشق

الیف شافاک، نویسنده‌‌ی ترک‌تباری که شهرت فراوانی در ایران دارد، در رمان ملت عشق دست به روایت زندگی زنی زده که روزمرگی زندگی کلافه‌اش کرده است. این زن آمریکایی که «اِللا روبینشتاین» نام دارد به واسطه‌ی مطالعه‌ی کتاب «کفر شیرین» نوشته‌ی «عزیز زاهار» با شمس تبریزی و مولانا آشنا می‌شود. در این کتاب صوتی داستان زندگی اِللا روبینشتاین و داستان آشنایی شمس و مولانا را به موازات یکدیگر خواهید شنید. مضامینی همچون عشق، فقدان و جست‌وجوری معنا در زندگی در این رمان صوتی به کار گرفته شده‌اند. چهل قاعده‌ی صوفی‌گری از زبان عزیز زاهار بیان شده‌اند که می‌توانید آن‌ها را با صدای پروین محمدیان بشنوید. 

بخشی از کتاب صوتی ملت عشق (اجرای جدید) را بشنوید.

ملت عشق (اجرای جدید)

نویسنده: الیف شافاک

گوینده: شیما درخشش

انتشارات: آوانامه

برادران کارامازوف

فئودور داستایفسکی شاهکارهای فراوانی در ادبیات روسیه خلق کرده است و رمان برادران کارامازوف یکی از آن‌هاست. این اثر یکی از نوشته‌های داستایفسکی در اواخر عمرش است و براساس یک ماجرای واقعی نگاشته شده است؛ ماجرایی که داستایفسکی در زندان از یکی از زندانیان شنیده بود. این رمان را از لحاظ زمان نگارش می‌توان کلاسیک دانست، اما از لحاظ فرم و محتوا همچنان اثری معاصر با ماست. داستایفسکی در این شاهکار ادبی داستان زندگی خانواده‌ی عجیب کارامازوف را روایت کرده است؛ خانواده‌ای که تمام اعضای آن ویژگی‌های خاصی دارند. نویسنده شخصیت‌های این رمان صوتی را به شکلی آفریده که پیچیدگی‌های فراوانی داشته باشند و شناخت آن‌ها، به‌ویژه از منظر روان‌شناختی دشوار است. در این رمان از مباحث الهی، فلسفی و اخلاقی بسیاری سخن گفته می‌شود؛ مباحثی که پیچیدگی داستانی این اثر را بیشتر کرده است. متفکرانی همچون فروید، هایدگر و ویتگنشتاین این اثر را تحسین کرده‌ و آن را در رده‌ی بهترین آثار ادبی جهان به حساب آورده‌اند. این اثر ارزشمند را می‌توانید با ضبط سه‌بعدی و با صدای دلنشین آرمان سلطان‌زاده به گوش جان بسپرید.

بخشی از کتاب صوتی برادران کارامازوف (با صدای سه بعدی) را بشنوید.

برادران کارامازوف (با صدای سه بعدی)

نویسنده: فئودور داستایفسکی

گوینده: آرمان سلطان‌زاده

انتشارات: آوانامه

کیمیاگر

کیمیاگری اثری مشهور از ادبیات برزیل است؛ اثری که پائولو کوئیلو برای نگارش آن ۱۱ سال بر کیمیاگری متمرکز شد و به تحقیق درباره‌ی آن پرداخت. پائولو کوئیلو در این اثر داستانی «سانتیاگو» را روایت می‌کند؛ پسر چوپان جوانی از که برای تحقق افسانه‌ی شخصی خود راهی سفر می‌شود. موضوع اصلی این رمان صوتی اهمیت دنبال‌کردن رؤیاها و اعتماد به کائنات است. تلاش سانتیاگو او را به مکان‌های مختلفی می‌برد، جاهایی که با شخصیت‌های مختلفی روبه‌رو می‌شود که درس‌های ارزشمندی درباره‌ی زندگی، عشق و خودشناسی به او می‌دهند. این رمان با لحنی ساده نگاشته شده و برای طیف وسیعی از خوانندگان قابل‌فهم است. یکی از نقاط قوت کتاب صوتی کیمیاگر توانایی آن در الهام‌بخشیدن به شنوندگان برای دنبال‌کردن رؤیاهای خود است. پیام رمان رشد شخصی و خودشکوفایی است. این رمان را می‌توانید با ترجمه‌ی آرش حجازی و با صدای خاص و ویژه‌ی محسن نامجو بشنوید.

بخشی از کتاب صوتی کیمیاگر را بشنوید.

کیمیاگر

نویسنده: پائولو کوئیلو

گوینده: محسن نامجو

انتشارات: نوین کتاب گویا

جنایت و مکافات

رمان «جنایت و مکافات» فئودور داستایفسکی یک شاهکار روان‌شناختی است که اعماق روان انسان را می‌کاود. در این رمان داستایفسکی زندگی «راسکولنیکف»، دانشجوی فقیر در سن‌‌پترزبورگ را روایت می‌کند؛ دانشجویی که معتقد است افراد بسیاری فراتر از قانون عمل می‌کنند و برای این عقیده‌اش مرتکب قتل می‌شود. کاوش استادانه‌ی داستایفسکی در آشفتگی درونی راسکولنیکف نقطه‌ی اصلی رمان صوتی است. نزول قهرمان داستان به جنون و گناه به تصویر کشیده می‌شود و شنونده را وادار می‌کند با رنج او هم‌دردی کند. مضامین دینی و فلسفی رمان، به‌ویژه مفهوم رستگاری، به طرز پیچیده‌ای در تاروپود روایت بافته شده است. فضای رمان، سن‌پترزبورگ را به‌عنوان شهری تیره و تار به تصویر کشیده شده است که نشان‌دهنده‌ی وضعیت روانی ساکنان آن است. جنایت و مکافات اثری چالش‌برانگیز اما ارزشمند است؛ کاوشی در مورد وضعیت انسان و پیامدهای اعمال او. این رمان داستایفسکی شاعرانگی یسیاری در دل خود دارد و نویسنده زیرکی‌های روان‌شناختی خود را در این شاهکار ادبی روسیه به‌خوبی نشان داده است. این رمان مشهور را می‌توانید با صدای دلنشین آرمان سلطان‌زاده بشنوید.

بخشی از کتاب صوتی جنایت و مکافات را بشنوید.

جنایت و مکافات

نویسنده: فئودور داستایفسکی

گوینده: آرمان سلطان‌زاده

انتشارات: آوانامه

بهترین‌ داستان‌ها و رمان‌های صوتی خارجی

در این قسمت از یادداشت، بهترین داستان‌ها و رمان‌های صوتی خارجی را به شما معرفی می‌کنیم که شاید اسمشان را کمتر شنیده‌اید. قطعا گوش‌دادن به این کتاب‌های صوتی لذتی بی‌اندازه نصیب شما خواهد کرد.

 کتاب پسر

آندری نیکولایدیس در این کتاب صوتی داستانی از زندگی یک ضدقهرمان را روایت می‌کند؛ ضدقهرمانی که تا پایان داستان نامی از او نمی‌آید. این داستان که در دسته‌ی رمان‌های کوتاه قرار می‌گیرد، در سال ۲۰۱۱ منتشر شد و جایزه‌ی ادبی اتحادیه‌ی اروپا را برای نویسنده به ارمغان آورد. شخصیت اصلی این داستان مردی نویسنده است که همسرش او را ترک کرده و پدرش از او متنفر است. در جای‌جای این داستان صوتی می‌توان نفرت و انزجار از زندگی را احساس کرد. ناامیدی‌ای که در روح و جان شخصیت‌ها جاری است، نشان‌دهنده‌ی ازدست‌رفتن ایمان است. اگر گمان می‌کنید که نوشته‌ها و نمایشنامه‌های ساموئل بکت بدبینانه هستند و فضاهایی منفی دارند، با شنیدن این کتاب با صدای آشنای هوتن شکیبا نظرتان تغییر خواهد کرد.

بخشی از کتاب صوتی کتاب پسر را بشنوید.

کتاب پسر

نویسنده: آندری نیکولایدس

گوینده: هوتن شکیبا

انتشارات: رادیو گوشه

 نازنین

فئودور داستایفسکی در کتاب شنیدنیِ نازنین دست به روایت سرگذشت دختری زده که خودکشی کرده است. این داستان بلند از دل نشریه‌ای به نام «یادداشت‌های نویسنده» بیرون آمده است؛ نشریه‌ای که داستایفسکی انتشار آن را عهده‌دار بود. نویسنده در این داستان از شیوه‌ی سیال ذهن استفاده کرده و شخصیت‌هایی بی‌نام آفریده است. داستان از جایی آغاز می‌شود که دختری شانزده‌ساله با شخصیتی عجیب مرده است و راوی داستان (همسر دختر) تک‌گویی‌هایی از آشنایی خود با دخترک را بیان می‌کند. با شنیدن این شاهکار روسی با صدای دلنشین تایماز رضوانی با شخصیت‌هایی پیچیده و مرموز آشنا خواهید شد. اگر به خواندن آثاری با مضامین روان‌شناختی علاقه دارید، شنیدن این داستان صوتی را از دست ندهید.

بخشی از کتاب صوتی نازنین را بشنوید.

نازنین

نویسنده: فئودور داستایفسکی

گوینده: تایماز رضوانی

انتشارات: رادیو گوشه

 محشر صغرا

تادئوش کونویتسکی از جمله نویسندگانی است که در آثار خود به مضامین فلسفی و سیاسی پرداخته است. محشر صغرا یکی از آثار مشهور اوست. او در این اثر صوتی داستان زندگی یک نویسنده در دوران حکومت کمونیستی لهستان را روایت کرده است؛ نویسنده‌ای که باید برای اهداف سیاسی و حزبی دست به کاری عجیب و دردناک بزند؛ خودسوزی در مقابل ساختمان حزب کمونیسم. کونویکی نویسنده‌ای است که خود این تصمیم را نگرفته، بلکه از او خواسته شده است تا دست به این عمل بزند. او قهرمانی سرگشته است که تصمیم می‌گیرد خیابان‌های ورشو را تا زمان موعود طی کند تا شاید اتفاقی بیفتد و او با دلی قرص به این تصمیم آری یا نه بگوید. این رمان سیاسی لهستانی را می‌توانید با صدای علی خسروی بشنوید.

بخشی از کتاب صوتی محشر صغرا را بشنوید.

محشر صغرا

نویسنده: تادئوش کونویتسکی

گوینده: علی خسروی

انتشارات: رادیو گوشه

 لاشه لطیف

لاشه‌ی لطیف که در دسته‌ی رمان‌های دیستوپیایی قرار می‌گیرد، رمانی اسپانیایی نوشته‌ی آگوستینا بازتریکا است. دنیای ترسیم‌شده در این رمان، دنیایی پر از هرج‌ومرج است و به ناگهان در آن اتفاقی عجیب رخ می‌دهد؛ گوشت حیوانات به واسطه‌ی ویروسی ناشناخته آلوده می‌شود و برای جبران گوشت حیوانات در تغذیه‌ی انسان‌ها، خوردن گوشت انسان مجاز می‌شود. شخصیت اصلی داستان که پیش از این وقایع در کارخانه‌ی پرورش خوک پدرش کار می‌کرد، حالا کارخانه را به محلی برای پرورش انسان تبدیل کرده است. آگوستینا بازتریکا در این رمان تلاش کرده است فروپاشی‌های اجتماعی را با مشکلات زیست‌محیطی در هم آمیزد و رنج انسان را ترسیم کند. این رمان صوتی ترسناک را می‌توانید با صدای مجید آقاکریمی بشنوید.

بخشی از کتاب صوتی لاشه لطیف را بشنوید.

لاشه لطیف

نویسنده: آگوستینا باستریکا

گوینده: مجید آقاکریمی

انتشارات: رادیو گوشه

مرگ الیویه بکای و داستان‌های دیگر

مرگ الیویه بکای و داستان‌های دیگر حاوی چندین داستان کوتاه نوشته‌ی امیل زولا است. داستان‌های این مجموعه مضامین اجتماعی دارند و اسامی آن‌ها « الیویه بکای»، «سروان بورْل»، «چگونه می‌میریم»، «سیل» و «آنژین».  امیل زولا را که به‌عنوان نماینده‌ی مکتب ادبی ناتورالیسم می‌شناسند، در اصلی‌ترین داستان این مجموعه، روایتی نو از تجربه‌ی مرگ را بیان کرده است.  الیویه بکای از کودکی مبتلا به بیماری عجیبی است که به موجب آن همیشه ترس از مرگ را با خود داشته است. او می‌ترسد در زمانی که دچار حمله‌ی عصبی شده و بدنش خشک می‌شود، به اشتباه او را مرده در نظر بگیرند و زنده‌به‌گورش کنند. برای فهمیدن سرنوشت الیویه بکا و همچنین لذت‌بردن از دیگر داستان‌های کوتاه امیل زولا این مجموعه‌داستان را با صدای آشنای رضا عمرانی بشنوید.

بخشی از کتاب صوتی مرگ الیویه بکای و داستان‌ های دیگر را بشنوید.

مرگ الیویه بکای و داستان‌ های دیگر

نویسنده: امیل زولا

گوینده: رضا عمرانی

انتشارات: انتشارات ماه آوا

 بانو با سگ ملوس

کتاب صوتی بانو با سگ ملوس دربردارنده‌ی مجموعه‌ای از بهترین داستان‌های کوتاه آنتوان چخوف است که در سال‌های ۱۸۸۳ تا ۱۸۸۹ به رشته‌ی تحریر درآمده‌اند. نام داستان‌های این مجموعه «چاق و لاغر»، «آفتاب‌پرست»، «ماسک»، «وانکا»، «شوخی»، «سرگذشت ملال‌انگیز»، «سبک‌سر»، «انگور فرنگی»، «ئیونیچ»، «جان دلم» و «بانو با سگ ملوس» هستند. داستان صوتی بانو با سگ ملوس که در ۱۵ صفحه نگاشته شده، شنونده را به مقابله با پوچی زندگی دعوت می‌کند. در این داستان که یکی از مشهورترین و محبوب‌ترین داستان‌های برای مردمان روسیه است،‌ قصه‌ی عشقی را می‌شنوید که زندگی افراد را دچار تغییراتی بزرگ می‌کند و افسردگی جایش را به امید می‌دهد. این مجموعه‌داستان صوتی را می‌توانید با صدای دلنشین گویندگانی همچون رضا عمرانی، پروین دشتی و آرش رستمی بشنوید.

بخشی از کتاب صوتی بانو با سگ ملوس را بشنوید.

بانو با سگ ملوس

نویسنده: آنتوان چخوف

گوینده: آرش رستمی

انتشارات: انتشارات ماه آوا

 سفر به انتهای شب

سفر به انتهای شب نوشته‌ی لویی فردینان سلین رمانی است که به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین آثار ادبیات قرن بیستم مورد تحسین قرار گرفته است. سلین در این رمان زندگی «فردیناند باردامو» را روایت کرده است؛ یک کهنه‌سرباز سرخورده از جنگ جهانی اول که در زندگی‌اش در جست‌وجوی معنا و هدف سرگردان مانده است. سلین در این اثر تاریکی و ناامیدی دنیای پس‌ از جنگ را به تصویر می‌کشد. روایت رمان پراکنده و غیرخطی است و وضعیت ذهنی آشفته باردامو را منعکس می‌کند. نویسنده استادانه از جریان سیال ذهن استفاده می‌کند و به مخاطب اجازه می‌دهد افکار و احساسات باردامو را به صورت خام تجربه کند. مضامین این کتاب صوتی مرگ، پوچ‌گرایی و پوچ‌بودن وجود انسان را بررسی می‌کند. تصویر سلین از جامعه رادیکال است، زیرا او ریاکاری و فساد دنیای اطرافش را برنمی‌تابد. توانایی سلین در به تصویرکشیدن تجربه‌ی انسانی با تمام پیچیدگی‌هایش، این رمان را به یک شاهکار هنری تبدیل کرده است. تأثیر این کتاب بر نسل‌های بعدی نویسندگان غیرقابل‌انکار است و تأثیر آن را می‌توان در آثار نویسندگانی مانند «ساموئل بکت» و «آلبر کامو» دید. این شاهکار فرانسوی را می‌توان با صدای مهبد قناعت‌پیشه بشنوید.

بخشی از کتاب صوتی سفر به انتهای شب را بشنوید.

سفر به انتهای شب

نویسنده: لویی فردینان سلین

گوینده: مهبد قناعت پیشه

انتشارات: آوانامه

مجموعه آثار جین آستن

مجموعه آثار جین آستین را این بار با صدای سحر بیرانوند و مهبد قناعت‌پیشه بشنوید. این مجموعه دربردارنده‌ی رمان‌های «غرور و تعصب»، «اِما»، «عقل و احساس»، «ترغیب»، «نورثنگر ابی» و «منسفیلد پارک» است. سبک جین آستن در شیوه‌ی نگارش، منحصربه‌فرد است. در آثار او، صدای راوی رمان با عمیق‌ترین احساسات شخصیت‌های قصه پیوند می‌خورد؛ به‌طوری‌که با خواندن  و شنیدن رمان‌های او می‌توان همراه با شخصیت‌های داستان پیش رفت. به نظر منتقدان، آستین هم طنز قدرتمندی داشت و هم اخلاق و روحیات آدم‌ها را خوب می‌شناخت. بر اساس رمان‌های جین آستن، نمایش‌های متعدد، اقتباس‌های تلویزیونی و چندین فیلم سینمایی ساخته شده است. جین آستین در دورانی که زنده بود، کتاب‌هایش را بدون نام چاپ می‌کرد و کسی از کیستی نویسنده اطلاعی نداشت. او رمان مشهور «غرور و تعصب» را در سال ۱۷۹۶ میلادی نوشت و در سال ۱۸۱۳ منتشر کرد. جین آستن در این رمان صوتی روایتی از خانواده‌ی «بنت» را روایت کرده است؛ خانواده‌ای که پنج دختر دارند و با آمدن دو مرد جوان ثروتمند به نام «آقای بینگلی» و دوستش «آقای دارسی» به همسایگی‌شان، خانم بنت امیدوار می‌شود تا دخترهایش ازدواج کنند. هرچند غرور و تعصب معروف‌ترین رمان او است، اما باید تأکید کرد که آثار او متفاوت از یکدیگرند. مثلاً رمان «منسفیلد پارک» به «غرور و تعصب» شباهتی ندارد؛ رمانی که به عقیده‌ی بسیاری از منتقدان در نسبت به باقی آثار، به دنیای مدرن نزدیک‌تر است. جین آستن اغلب به رمان‌هایی با فضای عاشقانه در سبک رئالیسم  در حوالی قرن‌های ۱۸ و ۱۹ شهرت دارد.

بخشی از کتاب صوتی مجموعه آثار جین آستین را بشنوید.

مجموعه آثار جین آستین

نویسنده: جین آستین

گوینده: مهبد قناعت پیشه

انتشارات: آوانامه

13 بازدید
برچسب ها
بستن تبلیغ

Avatar

زهرا زمانی


اشتراک گذاری یادداشت
0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه