لوگو طاقچه
معرفی کتاب هایی برای افزایش انگیزه کتاب انگیزشی

معرفی بهترین کتاب‌های انگیزشی

50,059 بازدید

بحث درباره انگیزه برای اکثرمان جذابیت دارد؛ گاهی اوقات بی‌انگیزه می‌شویم، اما نمی‌دانیم این حالت چه دلایلی دارد. گویی انگیزه نداشتن، خود علت همه مشکلات است. البته نباید فراموش کنیم که زندگی در دنیای مدرن، علیرغم همه خوبی‌های خود، پیامدهایی هم دارد؛ ممکن است از افکار؛ باورها و عادات و رشد معنوی خود، غافل شویم. اما جای نگرانی نیست؛ به دلیل این‌که تمامی جوامع با بی‌انگیزه بودن اعضایشان دست به گریبان‌اند. برای همین دست به کار شده‌اند و راهکارهای مختلفی را در قالب کتاب و سخنرانی و مقاله و… برای افزایش انگیزه ارائه کرده‌اند. در این یادداشت قصد داریم که چند کتاب انگیزشی برای افزایش انگیزه معرفی کنیم.

کتاب‌های انگیزشی به ما کمک می‌کنند تا با عادات و کارهای غیر ارادی خود آشنا شویم، باور‌ها و نگرش‌های موجود در ذهنمان را بشناسیم، مداومت، سرسختی و پیگیری را بیاموزیم و به رشد معنوی و اخلاقی خودمان کمک کنیم.

‌‌پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «کتاب صوتی انگیزشی» و «رمان‌های انگیزشی» را هم بخوانید.

اثر مرکب

اثر مرکب

نویسنده: دارن هاردی

مترجم: شاهین بیات

انتشارات نسل نواندیش

اطلاعات بیشتر و خرید

دارن هاردی کارشناس و مشاور کارآفرینی و سردبیر مجله موفقیت آمریکا کتاب اثر مرکب را تالیف کرده است. موضوع کتاب روش‌های دستیابی به موفقیتی فراتر از حد تصورتان است. در این کتاب هیچ حیله و اغراقی در کار نیست. این کتاب تنها حاوی حقایق است و این‌که چگونه موفقیت را کسب کنید.

این کتاب شامل اصولی برای به دست آوردن موفقیت است. اثر مرکب عصاره‌ای است که جویندگان موفقیت نیاز دارند بدانند و به آن‌ها عمل کنند. پس از به دست آوردن مهارت در این موارد، موفقیت‌های خارق‌العاده‌ای کسب خواهند کرد. اما اگر منتظر یک داروی شفابخش هستید که شبیه به چوب جادوگر با یک ورد زندگی‌تان را از این رو به آن رو کند، اصلا سراغ این کتاب نروید.

بیایید با هم صادق باشیم! شما هرگز با یک هفته تمرین مثبت اندیشی و تلاشی که عدم اشتیاق آن را در اعماق وجودتان حس می‌کنید، به موفقیت دست نخواهید یافت. درآمدهای میلیونی تنها با داشتن اینترنت پرسرعت امکان‌پذیر نیست. شما هرگز نمی‌توانید با نشستن روی مبل و تکرار عادت‌های قبل و جویدن قرص چربی‌سوز در طی یک ماه وزن کم کنید. هیچ کدام از چیزهایی که شما به دنبال آنها هستید به صورت یک بسته در فروشگاه‌ها عرضه نمی‌شود. بیایید برای یک لحظه از تمام فضای اطراف خود جدا شوید و بدون جنگ به این سوال جواب دهید: در کجای مسیر اهداف و زندگی‌تان ایستاده‌اید؟

موفقیت آسان نیست. هیچ کتابی بدون شما نمی‌تواند معنای عملی موفقیت را واقعیت ببخشد و هیچ رژیم غذایی بدون اراده‌ی صد در صدی شما نمی‌تواند باعث کم شدن وزن‌تان شود. صادقانه بگوییم، موفقیت اصلا راحت نیست. هیچ گاه در یک شب میلیاردر نخواهید شد و هرگز بدون شناخت و تمرین و تمرین و اشتیاق زندگی مخصوص به خود را نخواهید ساخت! اما باور این جملات نقطه شروع است.

اگر تا اینجای قصه را می‌توانید بازی کنید برای شما یک پیشنهاد ردنشدنی داریم. پیشنهادی درست شبیه یک نوشیدنی گرم وقتی دست‌هایتان از شدت سرما بی حس شده است. پیشنهاد ما انجام تغییرات و روش‌هاییست که دارن هاردی در کتاب اثر مرکب برای شما نوشته است. این تغییرات به هیچ‌وجه اطلاعات جدیدی نیست. بلکه تمام کارهایی است که شما می‌دانید و انجام نمی‌دهید. اگر به دنبال یک برنامه عملی و نقشه‌ای جامع و ملموس هستید، اجازه دهید جملات این کتاب بر روی انتظارات شما تاثیر بگذارد و فرضیات قبلی شما را پاک کند، حس کنجکاوی‌تان را برانگیزد و به زندگی شما ارزش دهد.

در کتاب اثر مرکب در درجه اول تاکید شده که باید در ارزیابی نتایج زندگیمان، چندین فاکتور را در نظر بگیریم. در واقع موفقیت، فقط افزایش درآمد نیست! مجموعه‌ای از عوامل مانند سلامتی، ثروت، روابط اجتماعی و … در مجموع و در کنار هم، موفقیت واقعی هستند. همچنین در کتاب اثر مرکب گفته شده که با تغییر در عادت‌ها، رفتارها و انتخاب‌ها، تا مدت زمانی مشخص، یعنی ۲۷ ماه، ممکن است نتایج یکسانی با دیگران به دست آورید. اما بعد از این زمان، به صورت نمایی و فزاینده، از دیگران فاصله می‌گیرید و این یعنی اثر مرکب!

بخشی از کتاب صوتی اثر مرکب را بشنوید.

اثر مرکب دارن هاردی

گوینده: کامبیز خلیلی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

پیشنهاد می‌کنیم اگر به شنیدن کتاب صوتی اثر مرکب علاقه‌مندید، یادداشت «مقایسه گویندگی‌های مختلف اثر مرکب» را هم بخوانید تا بهترین نسخه را انتخاب کنید.

قدرت عادت

قدرت عادت

نویسنده: چارلز داهیگ

مترجم: الهام شریف

انتشارات نسل نواندیش

اطلاعات بیشتر و خرید

مقاله‌ای در سال ۲۰۰۶ در دانشگاه دوک منتشر شد که در آن گفته شده بود: ” بیش از ۴۰ درصد از کارهایی که افراد در طول روز انجام می‌دهند، بر اساس تصمیم قاطع نبوده، بلکه فقط از روی عادت انجام شده است.” پس می‌توان گفت عادت‌ها بر ما تاثیر قابل توجهی دارند؛ قدرت عادت، نوشته چارلز داهیگ درباره ماهیت عادت‌ها و اثر آن بر زندگی ما صحبت می‌کند.

چارلز داهیگ  کتاب قدرت عادت را به ۳ بخش تقسیم کرده است. بخش اول قدرت عادت به عصب‌شناسی شکل‌گیری عادت، چگونگی خلق عادت‌های جدید، تغییر دادن عادت‌های قدیمی و  بررسی روش‌های مختلف مربوط به آن‌ها می‌پردازد. به طور خلاصه می‌توان گفت فرایند شکل‌گیری عادت‌ها در ذهن انسان‌ها در بخش اول قدرت عادت، توضیح داده می‌شود.

با خواندن بخش اول کتاب متوجه می‌شویم که:

  1. عادت‌ها چگونه عمل می‌کنند.
  2. چگونه عادت‌های جدید بسازیم.
  3. چرا دگرگونی رخ می‌دهد.

بخش دوم قدرت عادت به بررسی عادات شرکت‌ها و سازمان‌های موفق اختصاص دارد؛ آن‌گونه که در پیش‌گفتار کتاب آمده، نحوه عملکرد مدیر شرکت آلکوا، پاول اونیل شرح داده می‌شود؛ اونیل پیش از انتخاب به عنوان وزیر دارایی،  آلکوا  را که شرکتی در آستانه نابودی به حساب می‌آمد به صدر جدول میانگین صنعتی داو جونز رساند؛ آن‌هم با تمرکز بر یک عادت مهم و محوری.

با مطالعه‌ی بخش دوم قدرت عادت، متوجه می‌شویم که:

  1. عادت‌های دارای بیشترین اهمیت کدامند.
  2. چگونه رهبران به دنبال حوادث، عادت‌های جدید می‌سازند.
  3. چگونه  شرکت‌ها، عادت‌هایمان را پیش‌بینی و دستکاری می‌کنند.

بخش سوم قدرت عادت، به بررسی عادت‌های جوامع می‌پردازد و توضیح می‌دهد که چگونه مارتین لوتر کینگ( رهبر جنبش حقوق مدنی سیاهان در دهه شصت میلادی) با تغییر عادت‌های اجتماعی، به موفقیت‌هایی در جامعه محلی دست یابد.

پس از به پایان رسیدن این بخش قدرت عادت، می‌توانیم به این سوالات پاسخ دهیم:

  1. جنبش‌ها چگونه پا می‌گیرند؟
  2. آیا ما مسئول عادت‌های خود هستیم؟

قدرت عادت به ما می‌گوید که «عادت‌ها می‌توانند تغییر کنند به شرط ‌آنکه ما بفهمیم چگونه عمل می‌کنند.»

بخشی از کتاب صوتی قدرت عادت را بشنوید.

قدرت عادت چارلز داهیگ

گوینده: حامد حشمتی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

پیشنهاد می‌کنیم اگر به کتاب‌های ژانر موفقیت و خودیاری علاقه دارید، یادداشت «معرفی بهترین کتاب‌های صوتی موفقیت» را هم بخوانید.

طرز فکر

طرز فکر

نویسنده: کارل دوک

مترجم: شهلا ثریاصفت

نشر نوین

اطلاعات بیشتر و خرید

همه ما، باورها و نگرش‌هایی داریم که به تصمیمات ما جهت می‌دهند و زندگی ما را هدایت می‌کنند. تغییر باورهای به ظاهر ساده، می‌توانند اثرات عمیقی بر زندگی ما بگذارند؛ اگر از کتاب قدرت فکر آموخته باشیم که با تغییر بعضی رفتارهای ساده، تغییرات مهمی در زندگی‌مان رخ می‌داد؛ در کتاب طرز فکر یاد می‌گیریم که شناخت باور و بررسی عمیق‌تر و تغییر طرز فکرها، زندگی خودمان را متحول کنیم.

هاوارد گاردنر در کتاب ذهن‌های فوق‌العاده، این‌گونه نتیجه‌گیری می‌کند که استثنایی‌ترین افراد، دارای استعداد خاصی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف خود هستند.” این کتاب به ما یاد می‌دهد تا ما نیز  با تغییر طرز فکرمان، به نقاط قوت و ضعف خود پی ببریم و با داشتن شناخت بیشتر درباره خودمان در مسیر افزایش انگیزه در زندگیمان قدم برداریم.

کتاب طرز فکر اثر دکتر کارل اس دوک، محقق برجسته در زمینه شخصیت و روان‌شناسی اجتماعی و  استاد روان‌شناسی دانشگاه استنفورد و کلمبیا، تالیف شده است. یکی از آثار کارل اس دوک به نام «نظریه‌های خویشتن، نقش آن‌ها در انگیزش، شخصیت و توسعه» توانسته به عنوان کتاب برگزیده سال توسط سازمان همیاری آموزشی جهان، انتخاب شود.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

عادت های اتمی

عادت های اتمی

نویسنده: جیمز کلیر

مترجم: هادی بهمنی

نشر نوین

اطلاعات بیشتر و خرید

جیمز کلیر در کتاب عادت های اتمی به تاثیر تغییرات کوچک در زندگی پرداخته است. چرایی این تاثیرات را توضیح داده، گام‌های ساده‌ای برای ساختن عادات بهتر معرفی کرده و در نهایت راز ماندگاری نتایج مثبت حاصل از تغییرات کوچک در زندگی را برای خوانندگانش بیان کرده است. کتاب عادت‌های اتمی، با سبکی جالب و روان، به ما یاد می دهد که چگونه با شناخت عادت‌های کوچک و مدیریت این عادت‌ها، هر روز یک درصد بهتر شویم. هر روز یک درصد بهتر شدن، معادل سالی ۳۷برابر بهتر شدن است. به قول جیمز کلیر، همین رفتارها و عادت‌های کوچک است که تعیین می‌کند ۵ سال بعد کجا هستیم و چقدر موفق شده‌ایم یا شکست خورده‌ایم!

سرسختی؛ قدرت اشتیاق و پشتکار

سرسختی؛ قدرت اشتیاق و پشتکار

نویسنده: آنجلا داکورث

مترجم: سیده سمانه (سیمین) سیدی

نشر نوین

اطلاعات بیشتر و خرید

” سرسختی به ما یاد می‌دهد که هدف‌های والای زندگی را لزوما نخبه‌ها فتح نمی‌کنند، بلکه این موفقیت‌ها بیشتر به کسانی تعلق دارد که شکیبایی نشان می‌دهند، طوفان‌ها را پشت سر میگذارند و دوباره تلاش می‌کنند. ” عبارت بالا متعلق به دیوید شنک درباره کتاب سرسختی، قدرت اشتیاق و پشتکار به کار برده است. سرسختی به ما می‌گوید که تلاش، پشتکار و مداومت است که حرف اول را می‌زند نه استعداد. اگر کتاب قدرت عادت، به تمرکز برعادت‌ها و کتاب طرز فکر به شناخت باورهایمان می‌پردازد؛ این کتاب به طور خلاصه می‌گوید که “سرسختی بیشتر از استعداد اهمیت دارد.”
سرسختی نوشته دکتر آنجلا داکورث استاد روان‌شناسی دانشگاه پنسیلوانیا و برنده سال ۲۰۱۳ فلوشیب مک آرتور است. آنجلا داکورث سابقه تدریس ریاضی در مدارس راهنمایی و دبیرستان را نیز در کارنامه خود دارد. او راجع به سرسختی و سایر ویژگی‌هایی تحقیق می‌کند که به موفقیت در زندگی ارتباط دارند.

کتاب سرسختی به ۳ بخش تقسیم می‌شود. در بخش اول، ماهیت سرسختی و دلیل اهمیت داشتن آن، توضیح داده میشود؛ بخش دوم، رشد سرسختی از درون به بیرون نامگذاری شده و در آن با تقویت و شناخت مولفه‌های علاقه، تمرین، هدفمندی و امید این رشد حاصل می‌شود و بخش نهایی رشد سرسختی از بیرون به درون است به این صورت که چگونه می‌توانیم سرسختی را به فرزندان یا  کسانی‌ را که دوستشان داریم؛ یاد بدهیم.

کار عمیق

کار عمیق

نویسنده: کال نیوپورت

مترجم: ناهید ملکی

نشر نوین

اطلاعات بیشتر و خرید

چرا بدون کار عمیق و متمرکز، نمی‌توان به نتایج آن‌چنانی رسید؟ کال نیوپورت در کتاب کار عمیق می‌گوید که «تمرکز» در دنیای پرآشوب امروز، حلقه مفقوده موفقیت است. کار کردن در دنیایی که به علت پیشرفت بالای تکنولوژی در دسترس بودن، یکی از جذابیت‌های آن به شمار می‌رود. سخت شده است. بسیاری از اوقات ما تمام وقت و انرژی‌مان را صرف دنیای مجازی می‌کنیم و نتیجه‌ی چندانی هم عایدمان نمی‌شود. گاهی اوقات‌ هم، افرادی را که چندین کار همزمان انجام می‌دهند، تحسین می‌کنیم. دوست داریم خودمان هم با انجام همزمان و یا سریع چندین کار، بازدهی‌مان را بیشتر، و در وقتمان صرفه‌جویی کنیم. اما مشکل بزرگی در این نگرش وجود دارد؛ هیچ نتیجه مهم و قابل افتخاری با این شیوه به دست نمی‌آید!

چگونه کمال‌گرا نباشیم؟

چگونه کمال‌گرا نباشیم؟

نویسنده: استفان گایز

مترجم: نرگس محمدی

انتشارات شمشاد

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب چگونه کمال گرا نباشیم؟ اثر استفان گایز نویسنده کتاب معروف خرده‌عادت ها، راهی جدید به سوی خودباوری، زندگی بدون ترس و رهایی از کمال‌گرایی به شما نشان می‌دهد.

کتاب چگونه کمال‌گرا نباشیم؟ به تک تک دغدغه ها و موانع فکری یک کمال گرا می‌پردازد و برای هر کدام، چندین راه‌حل آسان و عملی ارائه می دهد؛ انتظارات غیرواقعی، نشخوار ذهنی، نیاز به تایید شدن، نگرانی از ارتکاب اشتباه و غیره، از جمله محدودیت‌های ذهن یک کمال‌گرا است. اینکه بدانید مشکل‌تان، کمال‌گرایی است و نگرش‌تان را نسبت به نحوهٔ انجام کارها تغییر بدهید (طرز فکر دوگانه به جای قیاسی)، همان راه‌حل کلیدی است که نگرانی از ارتکاب اشتباه را در وجودتان از بین می‌برد. با راهکار تنظیم معیارها، می‌توانید اعتماد به نفس تان را بالا ببرید و با انجام حرکت شورشی، نیاز به تایید را در وجودتان می‌کشید تا راه زندگی خود را آنگونه که خاص خودتان است، برگزینید و لذت دستیابی به موفقیت با برداشتن گام‌هایی آهسته اما پیوسته را فدای ایدهٔ پوچ کمال گرایی نکنید.

اگر فکر می‌کنید شما هم به مشکل کمال‌گرایی دچار هستید و این مشکل جلوی پیشرفتتان را گرفته است، حتما این کتاب کاربردی را بخوانید. و به توصیه‌هایش عمل کنید.

بی حد و مرز

بی حد و مرز

نویسنده: جیم کوییک

مترجم: پگاه فرهنگ‌مهر

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب بی حد و مرز کتابی نوشته جیم کوییک درباره سلامت مغز است. کوییک در این کتاب به شما آموزش می‌دهد که چگونه مغزتان را بهبود دهید، همه‌چیز را سریع‌تر یاد بگیرید، و بهترین شکل از زندگی خود را بیابید.

ارزشمندترین موهبتِ ما انسان‌ها، مغزمان است. مغزمان به ما توانایی می‌دهد یاد بگیریم، عشق بورزیم، بیندیشیم، خلق کنیم و طعم لذت را بچشیم. مغزِ ما دروازه‌ای به احساساتمان است، به ظرفیتمان برای تجربهٔ زندگی به عمیق‌ترین شکلِ ممکن، به توانایی‌مان برای دستیابی به درکی پایدار و ماندگار از صمیمیت. مغزمان به ما توان نوآوری و رشد و انجام کارهای مختلف را می‌دهد.

با این حال، تعداد کمی از ما می‌دانیم که با استفاده از چند روشِ عملی می‌توانیم مغزمان را ارتقا بدهیم و بر توانایی یادگیری خود بیفزاییم. بیشترمان آگاه هستیم که با ورزش و رژیم غذایی مناسب می‌توانیم سلامت قلبمان را بهبود بدهیم، اما بسیاری از ما نمی‌دانیم که می‌توانیم مغزمان را هم تا حد زیادی بهبود بدهیم و به این صورت زندگیِ خود را نیز بهتر کنیم.

متأسفانه دنیایِ ما، محیطی سالم برای مغزمان نیست. پیش از آنکه جیم کوییک، نویسنده کتاب بی حد و مرز نقشهٔ راهِ بی‌حدومرزشدن را به دستمان بدهد، چهار خائنی را معرفی می‌کند که توانایی فکرکردن، تمرکز، یادگیری، رشد و انسان‌بودن را تهدید می‌کنند. سیلِ اطلاعات دیجیتالی، حواس‌پرتیِ دیجیتالی، فراموشیِ دیجیتالی و استنتاجِ دیجیتالی.

هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها

هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها

نویسنده: مارک منسون

مترجم: میلاد بشیری

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

مارک منسن در کتابش هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها، با نثری روان و خواندنی مفاهیم پیچیده‌ای را بیان کرده است. او این مفاهیم را با آوردن مثال‌های مختلف از زندگی واقعی افراد مختلف به خواننده منتقل می‌کند. نویسنده، زندگی خودش را هم در متن کتاب وارد می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود که خواننده با کتاب احساس نزدیکی کند. هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها، مفاهیمی مثل رنج، درد، دغدغه، مرگ و زندگی را به‌صورت واقعی و ملموس روایت و واکاوی می‌کند و همانطور که در متن کتاب هم آمده، شعارش یه کلمه است: «صداقت».
کتاب هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها، کتابی است که به شما می‌آموزد چطور می‌توانید در زندگی روی همه‌چیز به جز مهم‌ترین‌ها خط بکشید.

فراتر از سفرکرده‌ی بی‌جاده (سفری بی‌انتها به سوی رشد معنوی)

فراتر از سفرکرده‌ی بی‌جاده (سفری بی‌انتها به سوی رشد معنوی)

نویسنده: ام. اسکات پک

مترجم: اعظم عزیزی

انتشارات نسل نواندیش

اطلاعات بیشتر و خرید

فراتر از سفر کرده‌ی بی‌جاده نوشته اسکات پک و ترجمه اعظم عزیزی است. این کتاب به خودشناسی ما و یافتن معنا در زندگی کمک می‌کند. اسکات پک در این کتاب یادآوری می‌کند که برای دستیابی به رشد معنوی، پاسخ ساده‌ای وجود ندارد و خودشناسی می‌تواند مسیر سختی داشته باشد. در فراتر از سفر کرده‌ی بی‌جاده به مسائل مختلفی اعم از سرزنش و بخشش، موضوع مرگ و معنا، اساطیر و طبیعت انسانی، معنویت و طبیعت بشر، نقش مذهب در رشد معنوی، جسم و روح و… پرداخته می‌شود.۱۲ فصل این کتاب در سه بخش مجزا اما مرتبط به یک‌دیگر قرار گرفته‌اند.

«برای اینکه افرادی خوب و سلامت باشیم، باید گاهی بهای کنار گذاشتن عزت نفس خود را بپردازیم و عمیشه در مورد خودمان احساس خوب نداشته باشیم. اما همیشه باید خود را دوست بداریم و برای خود ارزش قائل باشیم، حتی اگر همیشه لازم نباشد برای خودمان احترام قائل شویم.»

خودت را به فنا نده

خودت را به فنا نده

نویسنده: گری‌جان بیشاپ

مترجم: حسین گازر

کتاب کوله پشتی

اطلاعات بیشتر و خرید

‌کتاب خودت را به فنا نده؛ کمتر فکر کن و دل به زندگی بده نوشته گری‌ جان بیشاپ است. او متولد گلاسکوی اسکاتلند است و مسیر مطالعاتی‌اش را در جهان توسعهٔ شخصی، مخصوصاً در هستی‌شناسی و پدیده‌شناسی است و سال‌ها در این عرصه به مطالعه و تحقیق پرداخته است.

کتاب خودت را به فنا نده سیلیِ دنیاست تا بیدار شوی و توانایی‌هایت را کشف کنی، خودت را به فنا ندهی و بهترینِ خودت در زندگی باشی. این اثر از شما می‌خواهد خودگویی‌های بیهوده درباره توانایی‌هایتان را پایان دهید و بیدار شوید و توانایی‌هایتان را کشف کنید.

ما چه فردی درونگرا باشیم و چه برونگرا، زمانی را صرف حرف‌زدن با خود می‌کنیم. درحال ورزش‌کردن، کارکردن، خوردن، مطالعه‌کردن، نوشتن، قدم‌زدن، پیام‌دادن، گریه‌کردن، بحث‌کردن، مذاکره‌کردن، برنامه‌ریزی‌کردن، دعاکردن و…

شاید دیوانگی به نظر برسد اما کتاب خودت را به فنا نده از ما می‌خواهد از این کار استقبال کنیم و آن را در جهت رشد خود به کار بگیریم.

انسان در جستجوی معنا

انسان در جستجوی معنا

نویسنده: ویکتور فرانکل

مترجم: امیر لاهوتی

انتشارات جامی

اطلاعات بیشتر و خرید

ویکتور فرانکل در کتاب در جستجوی معنا ماجرای دوره‌ای سخت از زندگی‌اش را روایت می‌کند که هدفش تنها بازگو کردن خاطرات و یا بیان رنج‌های تحمیلی نبوده است، بلکه بیشتر به جهت تحلیل و بررسی مسائل مربوط به روح افرادی است که تجربه این سختی را داشته‌اند. نتایج این تحلیل‌ها موجب دستیابی او به دانش لوگوتراپی یا همان معنادرمانی شده است.

اگر به دنبال چرایی زندگی‌تان هستید، دکتر ویکتور فرانکل در این اثر به شما کمک می‌کند تا آن را پیدا کنید. معنادرمانی برای تمامی انسان‌هایی که در دام روزمرگی افتاده‌اند و نمی‌دانند هدفشان از زنده بودن چیست و برای چه‌چیزی باید تلاش کنند، می‌تواند بسیار مفید باشد.

هنر خوب زندگی کردن

هنر خوب زندگی کردن

نویسنده: رولف دوبلی

مترجم: علی شهروز ستوده

نشر چشمه

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب هنر خوب زندگی کردن نوشته رولف دوبلی است که با ترجمه عادل فردوسی‌پور و بهزاد توکلی و علی شهروز ستوده منتشر شده است. هنر خوب زندگی کردن مجموعه‌ای از روش‌های عملی و کاربردی است که به تأکید نویسنده حاصل سال‌ها تحقیق و گردآوری مطالب گوناگون در حوزهٔ روان‌شناسی، فلسفه، علوم اقتصاد، ریاضی و تجارت است. چکیدهٔ مطالعات دوبلی در این گستره، کتابی است که پیشِ روی شماست.

رولف دوبلی در هنر خوب زندگی کردن با شوخ‌طبعی و هوشمندی منحصر به فردش ۵۲ میان‌بر ذهنی را معرفی کرده است تا افراد با استفاده از آن تصمیمات خردمندانه‌تری بگیرند. او در این کتاب هنر و علم را با هم ترکیب کرده و معجونی جذاب و قابل‌درک برای مخاطب را پدید آورده. این کتاب در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و خیلی زود به لیست کتاب‌هایی که زندگی را دگرگون می‌کنند و قبل از مرگ حتما باید آنها را خواند اضافه شد. گرهارد شرودر (صدراعظم پیشین آلمان) درمورد کتاب هنر خوب زندگی کردن اینطور گفته است که:‌

«شناختن این ۵۲ میان‌بر ذهنی شاید تضمین‌کننده‌ی یک زندگی خوب نباشند، اما مسیر رسیدن به یک زندگی خوب را برای شما هموار می‌کنند.»

بخشی از کتاب صوتی هنر خوب زندگی کردن را بشنوید.

هنر خوب زندگی کردن رولف دوبلی

گوینده: عادل فردوسی‌پور
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

کاش وقتی بیست‌ساله بودم می‌دانستم

کاش وقتی بیست‌ساله بودم می‌دانستم

نویسنده: تینا سیلیگ

مترجم: مینا صفری

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

کاش وقتی بیست ساله بودم می‌دانستم یا دوره‌ای فشرده برای پیدا کردن جای خود در دنیا بر اساس داستان‌هایی از موفقیت و شکست نوشته شده است. داستان‌هایی که نویسنده در کلاس‌های درس خود به عنوان استاد دانشگاه و پیش از آن به عنوان پژوهشگر، کارآفرین و مشاور مدیریتی تجربه کرده است و داستان‌هایی که کارآفرینان، مربیان، مدیران و…. برای او تعریف کرده‌اند

فصل‌های این کتاب طوری طراحی شده‌اند که شما را به چالش بکشند تا خودتان و دنیا را با نگاهی تازه ببینید. ایده‌های سرراست هستند؛ اما لزوماً شهودی نیستند. آنها مناسب کسانی هستند که در محیط‌های پویا کار می‌کنند؛ جاهایی که موقعیت‌ها به‌سرعت تغییر می‌کند و کسانی را که درگیرند، ملزم می‌کند که بدانند چگونه فرصت‌ها را شناسایی کنند، اولویت‌ها را بسنجند و از شکست درس بگیرند. به‌علاوه، این مفاهیم برای هرکسی که بخواهد بیش‌ترین عصارهٔ زندگی را بیرون بکشد، ارزشمند است.

چگونه در این دنیای مزخرف، انسان بمانیم

چگونه در این دنیای مزخرف، انسان بمانیم

نویسنده: تیم دزموند

مترجم: الهه علوی

کتاب کوله پشتی

اطلاعات بیشتر و خرید

وقتی اسم مراقبه به زبان می‌آید، تصویری که در ذهن شما شکل می‌گیرد چیست؟ فردی که روی یک متکی نشسته، چشمانش را بسته، کف دستانش را روی هم گذاشته و آن‌ها را جلوی صورتش قرار داده؟ راستش مراقبه فقط همین نیست. در واقع اگر هنوز از درون با رنج‌هایمان مواجه نشده باشیم و آن‌ها را حل نکرده باشیم، حتی اگر عمیق‌ترین نفس‌ها را بکشیم، باز هم به آرامش نمی‌رسیم.

در کتاب چگونه در این دنیای مزخرف انسان بمانیم تیم دزموند به ما راهکارهایی ارائه می‌کند که احساس زنده بودن بکنیم و در لحظه زندگی کنیم. رنج‌ها را در آغوش بکشیم و آن‌ها را به عنوان بخشی از زندگیمان بپذیریم.

زندگی خود را دوباره بیافرینید

زندگی خود را دوباره بیافرینید

نویسنده: جانت اس. کلوسکو

مترجم: ساره حسینی عطار

انتشارات شمشاد

اطلاعات بیشتر و خرید

مولفان این کتاب دو شناخت‌درمانگر هستند. «جفری یانگ» و «ژانت کلوسکو» در این کتاب ۱۱ الگوی مخرب رفتاری که تکرارشونده‌اند را بررسی کرده‌اند. الگوهایی که تاثیر آنها در امروز و در تمام بخش‌های فردی و اجتماعی زندگی ما تاثیرگذارند. آنها با بهره‌گیری از رویکردهای «شناخت‌درمانی» و «طرح‌واره‌درمانی» روشی موثر را در بهبود مشکلات اشخاص و بیماران، در پیش‌گرفته‌اند. بینش بالینی این دو به همراه تسلط و اشرافی که بر این علم داشتند، سبب شده محصول کار، کتابی کاربردی و قابل استفاده افراد مختلف باشد چراکه همواره این تله‌ها هستند که عوض ما زندگی می‌کنند، به‌جای ما تصمیم می‌گیرند و در مواقع مختلف و در برخوردها و گفتگوها، عکس‌العمل نشان می‌دهند و اینها همه در حالی است که اگر به این دانش مسلط نبوده و از آن آگاهی نداشته باشیم کلا از چنین جریانی بی‌خبریم. با خواندن این کتاب روانشناسی پرفروش روش‌های ردیابی تله‌های شخصیتی خود را فراگرفته، نحوه رویارویی و کنترل آن و در نهایت رهایی از آنها را می‌آموزیم.

باشگاه پنج صبحی ها

باشگاه پنج صبحی ها

نویسنده: رابین شارما

مترجم: رضا اسکندری آذر

نشر نون

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب باشگاه پنج صبحی ها اثری از رابین شارما است. با خواندن این کتاب درمی‌یابیم که چگونه می‌توانیم با ایجاد یک تغییر در سبک زندگی خود، و سحرخیز شدن، خلاقیت و موفقیت را به زندگی خود دعوت کنیم. کتاب باشگاه پنج صبحی‌ ها داستانی خیالی اما الهام‌بخش است. در این داستان با زندگی یک هنرمند، یک کارآفرین و یک سرمایه‌دار آشنا می‌شویم. این افراد هم کدام در زندگی خود مشکلاتی دارند و در تلاش هستند تا با گفتگو با یکدیگر و یافتن راه حل، مشکلاتشان را به نوعی حل کنند. رابین شارما نویسنده و سخنران انگیزشی اهل کانادا است که کتاب پرفروشش راهبی که فِراری‌اش را فروخت به بیش از ۷۰ زبان ترجمه شده ‌است. باشگاه پنج‌ صبحی‌ها کتابی دیگر از اوست که زندگی شما را برای همیشه متحول خواهد کرد.

بخشی از کتاب صوتی باشگاه پنج صبحی ها را بشنوید.

باشگاه پنج صبحی ها رابین شارما

گوینده: شاهین علایی‌نژاد
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

ذهن متمرکز

ذهن متمرکز

نویسنده: مایکل هیت

مترجم: لیلا حیدری

انتشارات آریانا قلم

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب ذهن متمرکز اثری در ژانر خودیاری از مایکل هیت، نویسنده‌ی آمریکایی است. در روزگار پرمشغله‌ی کنونی، آنچه بیش‌تر ذهن و روان انسان‌ها را درگیر کرده، نرسیدن و نتوانستن است. فرصت کم است و در این فرصت کم، باید از پس کارها و هزینه‌های زندگی برآییم و اگر وقت شد، کمی هم زندگی کنیم. عموما در هر دو مورد ناتوانیم و اضطراب و رنج‌های روانی، معضل مشترک همه‌ی ماست. مایکل هیت سال‌ها روی این مشکل همگانی، یعنی کمبود وقت و بهره‌وری پایین کار کرده است، از زمانی‌که استرس کار او را تا مرز یک عارضه‌ی قلبی پیش برد. او پژوهش‌های گسترده‌ی خود را برای رسیدن به بهره‌وری بیش‌تر و انجام وظایف شغلی آغاز کرد. آنچه بیش از همه‌ی راه‌حل‌ها به چشمش خورد، بیش‌تر کار کردن و سریع‌تر کار کردن بود، اما چاره را در جای دیگری جست: افزایش بهره‌وری با افزایش تمرکز و ایجاد فرصت کافی برای زندگی، با کاهش هدف‌مند کارهایی با درجه‌ی اهمیت کم‌تر. کتاب ذهن متمرکز حاصل سال‌ها پژوهش او شد و در سال ۲۰۱۹ به چاپ رسید.

از ما بهتران، داستان موفقیت

از ما بهتران، داستان موفقیت

نویسنده: مالکوم گلدول

مترجم: حامد رحمانیان

نشر نوین

اطلاعات بیشتر و خرید

از ما بهتران، داستان موفقیت اثر مالکوم گلدول به این مسئله می‌پردازد که افراد موفق از کجا آمده‌اند، به چه فرهنگی تعلق دارند و چگونه تربیت شده اند. متعلق به چه نسلی هستند و چه تجربیاتی را پشت سر گذاشته‌اند؛ این کتاب عمیق و سرگرم کننده، فقط به عادات رفتاری افراد یا گروه‌های موفق نمی‌پردازد؛ بلکه نگاهی ریشه‌ای به ‌زندگی و پیشینه ‌آن‌ها دارد. مقدمه کتاب به جامعه ای از ایتالیایی‌های مقیم ایالات متحده امریکا اشاره می‌کند که در آن‌جا اثری از بیماری‌های قلبی و گوارشی نیست؛ علت نه در ژنتیک ساکنان رزتو است نه در تغذیه و نه در محیط! ارتباطات اجتماعی گسترده و رابطه صمیمانه اهالی رزتو نه تنها منجر به کاهش بیماری‌ها شده بود؛ بلکه ثمرات دیگری نیز داشت در این جامعه، اثری از اعتیاد به الکل و ورشکستگی دیده نمی‌شد و کسی به یارانه‌های دولتی وابسته نبود.

تا به این‌جا راجع به کتاب هایی نوشتیم که بیشتر به باورها، عادات و رفتارهای فردیمان می‌پرداختند؛ از ما بهتران تلاش می‌کند تا به تاثیر رفتارها و مولفه‌های جمعی بر موفقیت‌های ما بپردازد. در واقع دانستن این نکته مهم است که برای افزایش انگیزه لازم است بدانیم که محیط هم چقدر می‌تواند تاثیرگذار باشد و این موضوعی است که با خواندن کتاب از ما بهتران متوجه آن می‌شویم.

50,060 بازدید
برچسب ها

Avatar

محمدمهدی صارمی


اشتراک گذاری یادداشت
3.4 7 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
5 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه