لوگو طاقچه
تصویرجلد کتاب صوتی اثر مرکب

اثر مرکب را با صدای کدام گوینده بشنویم؟

1,340 بازدید

اغلب کسانی که به حوزه‌ی موفقیت و توسعه‌ی فردی علاقه دارند کتاب اثر مرکب نوشته‌ی دارن هاردی را به‌عنوان یک کتاب بالینی‌ به دیگران پیشنهاد می‌کنند و از بقیه می‌خواهند اگر قرار است تنها یک کتاب در این حوزه بخوانند، نگاهی به اثر مرکب بیندازند؛ چون این کتاب و محتوای درخشانش با سایر کتاب‌های انگیزشی تفاوت دارد. درس بزرگی که هاردی در این کتاب می‌دهد این است که برای هرکاری در زندگی و رسیدن به هر هدفی «مداومت» داشته باشید؛ «رهرو آن نیست که گه تند و گهی خسته رود/رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود.»

کتاب اثر مرکب از زمانی که در ایران ترجمه شد حسابی سروصدا به پا کرد. وجود نسخه‌های متعدد صوتی و متنی این کتاب، به‌طرز غیرمستقیمی نشان می‌دهد که طیف گسترده‌ای از افراد خواهان و مشتاق خواندن این کتاب هستند. در این یادداشت از وبلاگ طاقچه چند نمونه از نسخه‌های صوتی اثر مرکب را معرفی و مقایسه می‌کنیم تا شما بتوانید بین آن‌ها گزینه‌ی متناسب با سلیقه و نیازتان را انتخاب کنید.

اثر مرکب (نشر سبکتو)

یکی از نسخه‌های صوتی کتاب اثر مرکب توسط تیم سکبتو گردآوری، ترجمه و صوتی شده است. سبکتو سعی کرده نسخه‌ای خلاصه‌شده از این کتاب ارائه دهد. یعنی قسمت‌های اصلی و مهم کتاب را نگه دارد و بخش‌هایی که به نظر، حذف آن‌ها به کلیت کتاب ضربه‌ای نمی‌زند حذف کند. نکته‌ی دیگر اینکه کتاب به‌صورت محاوره صوتی شده است. یعنی از جملات معیار و رسمی کتاب خبری نیست و شما جملاتی محاوره و کاملا روان را می‌شنوید. بنابراین این ویژگی را برای شنیدن این کتاب صوتی در نظر بگیرید. احتمالا این طرز بیان برای کسانی که به‌دنبال کتاب‌هایی با لحن روان و صمیمی هستند مناسب‌تر باشد.

برای نمونه، ابتدای فصل اول را مرور می‌کنیم:

«داستان خرگوش و لاک‌پشت رو یادتون هست؟ تو کمال ناباوری دیدیم که چطور لاک‌پشت برنده شد. درحالی‌که خرگوش بسیار سریع‌تر و باهوش‌تر از اون بود. چیزی که لاک‌پشت رو برنده کرد ثبات قدم بود. من خودم نمونه‌ی کامل آدمی هستم که تنها کلید موفقیتم و هر اون چیزی که توی زندگی به دست آوردم رو ثبات قدم می‌دونم که اون رو هم از پدرم آموختم.»

کتاب صوتی اثر مرکبِ سبکتو دو گوینده دارد؛ یک خانم و یک آقا که یکی‌درمیان فصل‌ها را می‌خوانند. ابتدا و انتهای فصل‌ها هم موسیقی در نظر گرفته شده است.

حُسن بزرگ میکروکتاب اثر مرکب این است که می‌توانید در کمترین زمان ممکن کتاب موردعلاقه‌تان را بشنوید. چکیده‌ی اثر مرکب در این کتاب آمده و مدت‌زمانش هم یک‌ساعت و ربع است. اگر از ترجمه‌های دیگر این کتاب خوشتان نیامده و فکر می‌کنید جملات ترجمه‌شده به روانی و شیوایی صحبت‌کردنِ معمولی ما نیست، این نسخه صوتی را حتما گوش دهید.

نسخه صوتی سبکتو از اثر مرکب یکی از محبوب‌ترین نسخه‌های صوتی این کتاب در طاقچه است. البته که خلاصه‌بودن و قیمت مناسبش در این محبوبیت دخیل بوده است.

بخشی از کتاب صوتی اثر مرکب (خلاصه کتاب) را بشنوید.

اثر مرکب (خلاصه کتاب) دارن هاردی

گوینده: گروه گردآوری و ترجمه سبکتو
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اثر مرکب (نشر کتابسرای نیک)

کتابسرای نیکْ کتاب اثر مرکب ترجمه‌ی فرخنده بافنده را با صدای کامبیز خلیلی، هوتن شاطری‌پور و شهره روحی صوتی کرده است. اگر دوست داشته باشید این کتاب صوتی را با صدای چند گوینده بشنوید، نه با یک صدا، این نسخه‌ی صوتی بهترین گزینه است. البته اغلب کتاب را کامبیز خلیلی خوانده و صدای شهره روحی را تنها در بخش متن پشت‌جلد می‌شنوید. صدای خلیلی به‌عنوان گوینده‌ی نخست و شاطری‌پور به‌عنوان گوینده‌ی دوم، آرام است و به شما حس آرامش می‌دهد. آن‌ها سعی کرده‌اند محتوای کتاب را با هیجان منتقل کنند اما هیجانی که کاذب و به‌میزان زیادی اغراق‌آمیز نباشد.

فرخنده بافنده ترجمه‌ی بسیار خوب و قابل قبولی از این کتاب را با همکاری نشر پندار تابان به چاپ رسانده است. جملات در این ترجمه، ساده و روان و به لحن دارن هاردی نزدیک هستند. بعد از بررسی ترجمه‌های مختلف از اثر مرکب، به نظر می‌رسد ترجمه‌ی بافنده از همه بهتر باشد. پس اگر ملاکتان برای انتخاب کتاب، ترجمه‌ی بهتر است، اثر مرکبِ کتابسرای نیک را به شما پیشنهاد می‌کنیم. قسمتی از این برگردان را می‌خوانیم:

«شنیده‌ای که می‌گویند هرکه آهسته و پیوسته پیش برود مسابقه را می‌برد؟ تا به حال داستان لاک‌پشت و خرگوش را شنیده‌ای؟ خانم‌ها و آقایان! من آن لاک‌پشت هستم. به من وقت کافی بدهید هر زمان در هر مسابقه‌ای تقریبا هر کسی را می‌برم نه به این دلیل که بهترین یا باهوش‌ترین یا سریع‌ترین هستم؛ می‌برم چون عادت‌های مثبتی در خودم پرورش داده‌ام و در به‌کاربردن آن عادت‌ها ثابت قدم هستم. هیچ کس در دنیا به اندازه من به داشتن ثبات قدم و پایداری اعتقاد ندارد. من شاهد زنده‌ای بر این مسئله هستم که داشتن ثبات قدم و استقامت‌کردن کلید اصلی موفق شدن است.»

نکته‌ی مثبت و متمایز این نسخه با سایر نسخه‌های صوتی اثر مرکب این است که قسمت ضمائم کتاب که پر از سوال و آزمون و نکات شخصی است نیز در این کتاب صوتی آمده است. بنابراین خیالتان راحت باشد که این نسخه دقیقا منطبق با نسخه چاپی است. به‌دلیل وجود همین بخش‌های تکمیلی، کتاب صوتی اثر مرکبِ کتابسرای نیک از ۳۴ فایل تشکیل شده و شنیدنش ۷ساعت و ۱۷دقیقه زمان می‌برد.

بخشی از کتاب صوتی خلاصه کتاب اثر مرکب را بشنوید.

خلاصه کتاب اثر مرکب دارن هاردی

گوینده: کامبیز خلیلی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اثر مرکب (نشر آوانامه)

کتاب صوتی اثر مرکب را با صدای آرمان سلطان‌زاده، یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین گویندگان کتاب، نیز می‌توانید بشنوید. این نسخه صوتی توسط آوانامه و براساس ترجمه‌ی اکبر عباسی و شاهین بیات منتشر شده است. 

این نسخه از اثر مرکب، کامل است و قسمت نتیجه‌گیری کتاب هم در آن آمده و شنیدنش حدود ۶ساعت زمان می‌برد. در برخی قسمت‌های کتاب نیز موسیقی پخش می‌شود.

ترجمه‌ی عباسی و بیات که در انتشارات نسل نواندیش منتشر شده، روان و مقبول است. این ترجمه اینگونه آغاز می‌شود:

«بدون تردید، این اصطلاح را شنیده‌اید: «کسی که آهسته و پیوسته حرکت می‌کند، همیشه برنده می‌شود.» آیا داستان خرگوش و لاک‌پشت را شنیده‌اید؟ آقایان و خانم‌ها، من مثل آن لاک‌پشت هستم! اگر به من زمان کافی بدهید هر کسی را در هر زمان و مسابقه‌ای شکست خواهم داد، چرا؟ نه به خاطر اینکه از همه بهتر، باهوش‌تر یا سریع‌تر هستم. من برنده خواهم بود، چون عادت‌های مثبتی دارم که آن‌ها را ایجاد کرده‌ام و در به‌کارگیری‌شان ثابت‌قدم هستم. این باور را دارم که در دنیا معتقدترین فرد به ثبات قدم هستم. نمونه آشکاری هستم که نشان می‌دهد ثبات ‌قدم، تنها کلید موفقیت است.»

آرمان سلطان‌زاده درست مانند یک نویسنده‌ی انگیزشی که سال‌ها کتاب نوشته و سمینارهای موفقیت برگزار کرده این کتاب صوتی را اجرا کرده است. او به صدایش قدرت و هیجانی داده که به شنونده هم منتقل می‌شود. پس از تمام شدن کتاب، شنونده با روحیه و انگیزه بیشتری برای کارهایش برنامه‌ریزی می‌کند و این مهارت سلطان‌زاده در گویندگی این کتاب است.

این نسخه صوتی لقب محبوب‌ترین کتاب صوتی اثر مرکب در طاقچه را از آن خود کرده است (به نسبت تعداد شنوندگانش که از بقیه کتاب‌ها بیشتر بوده). قطعا صدای سلطان‌زاده و ترجمه‌ی خوب اکبر عباسی و شاهین بیات در این موفقیت نقش داشته است. مقبولیت این کتاب صوتی با وجود صدای سلطان‌زاده نشان می‌دهد که بسیاری از محتواهای انگیزشی و موفقیت اگر با لحن مناسب خوانده شوند، اثر خود را می‌گذارند. گوینده به‌خوبی می‌داند برای چنین کتابی نباید صدای یکنواختی داشته باشد و به‌درستی در صدایش افت‌و‌خیز ایجاد می‌کند. البته همین امتیاز بزرگ، ممکن است در این کتاب برای سلطان‌زاده پاشنه‌ی آشیل باشد. یعنی امکان دارد برخی با شنیدن این همه هیجان و شور و انرژی در صدای گوینده مضطرب شوند. در واقع، محتوای کتاب به‌خودی‌خود برانگیزاننده است و اگر خودتان هم کتاب را بخوانید تحت تاثیر قرار می‌گیرید اما با صدای سلطان‌زاده این هیجان دوچندان شده است. بنابراین قبل از شنیدن کل کتاب، حتما نمونه‌ی آن را گوش کنید و ببینید شما جزو کدام دسته هستید؟ آن‌هایی که با صدای سلطان‌زاده هیجان‌زده و منقلب می‌شوند و از پا برمی‌خیزند یا آن‌هایی که اضطراب می‌گیرند و فکر می‌کنند عقب افتاده‌اند؟ 

بخشی از کتاب صوتی اثر مرکب را بشنوید.

اثر مرکب دارن هاردی

گوینده: آرمان سلطان‌زاده
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اثر مرکب (نشر رادیو مثبت)

رادیو مثبت نیز کتاب اثر مرکب را ترجمه و صوتی کرده است. فصل‌بندی‌ای که در این کتاب صوتی موجود است مشابه کتاب چاپی‌اش نیست و با آن تفاوت دارد. اساس رادیو مثبت بر این بوده که فایل‌های صوتیِ ۱۵دقیقه‌ای تولید کند بنابراین ممکن است نیمی از یک فصل در یک فایل و نیمی دیگر در فایل بعد قرار گرفته باشد. در مجموع ۲۰ فایل برای شما صوتی شده که تمام کتاب را شامل می‌شود. شنیدن این نسخه ۴ساعت و ۵۰دقیقه زمان می‌برد. گروه مترجمان اثر مرکب سعی کرده‌اند کتاب را روان و و به زبان محاوره ترجمه کنند. ترجمه‌ی ابتدای فصل اول از این قرار است:

«آیا این شعر رو که به حالت ضرب‌المثل هم دراومده شنیدین که می‌گه «رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود»؟ داستان خرگوش و لاک‌پشت رو چطور؟ آقایون و خانم‌ها! من همون لاک‌پشتم. اگه به من به اندازه کافی وقت بدین من هرکسی رو در هرجا و در هر مسابقه‌ای شکست می‌دم. نه به این دلیل که باهوش‌ترین، سریع‌ترین و بهترین شخص هستم بلکه به این دلیل که عادت مثبتی رو در خودم پرورش دادم به این علت که ثبات عمل دارم و در کارهایی که انجام می‌دم ثابت قدم هستم و عمل به اون کارها رو متوقف نمی‌کنم. من بزرگ‌ترین معتقد به پشتکار و ثبات قدم در جهانم. من مثال زنده این موضوع هستم که ثابت قدم بودن کلید نهایی رسیدن به موفقیته.»

محسن زرآبادی گوینده‌ی این کتاب صوتی است. او صدای محکم و باصلابتی دارد و باقدرت کتاب را می‌خواند. حتما با شنیدن صدای او تحت‌تاثیر قرار می‌گیرید. قیمت این کتاب نیز باوجوداینکه نسخه‌ی کاملی دارد مناسب است.

اگر عضو کتابخانه اشتراکی طاقچه بی‌نهایت باشید می‌توانید این کتاب را به رایگان بشنوید.

بخشی از کتاب صوتی اثر مرکب را بشنوید.

اثر مرکب دارن هاردی

گوینده: محسن زرآبادی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اثر مرکب (نشر نوین کتاب گویا)

نوین کتاب گویا کتاب صوتی اثر مرکب ترجمه‌ی افسانه درویشی را با صدای میلاد فتوحی منتشر کرده است. این کتاب صوتی نیز نسخه‌ی کامل اثر مرکب و شامل ۱۰فایل اصلی است.

بخشی از ترجمه‌ی افسانه درویشی که توسط کتیبه پارسی منتشر شده است:

«احتمالا این عبارت را شنیده‌اید: آهسته و پیوسته پیروز میدان است. داستان خرگوش و لاک‌پشت بسیار معروف است. خانم‌ها و آقایان من مانند آن لاک‌پشت هستم. به من زمان کافی دهید. هرکسی را می‌توانم شکست دهم. هرکسی که در هر زمان و مکانی باشد. چرا؟ من برنده خواهم شد نه برای اینکه بهترین باهوش‌ترین و یا سریع‌ترین هستم. برنده می‌شوم زیرا عادات مثبت رفتاری دارم که به آن‌ها خو گرفته‌ام. آن‌ها را در خود نهادینه کرده و پیوسته در زندگی خود انجامشان می‌دهم. من در جهان در خصوص پیوستگی و ثبات باایمان‌ترین هستم. وجود ثبات و پایداری بزرگ‌ترین عامل برای دستیابی به کلید اصلی و نهایی موفقیت است.»

نمی‌شود گفت که ترجمه‌ی این کتاب نسبت به دیگر ترجمه‌ها متمایز و شاخص است و نکته‌ی بارزی دارد. اما صدای فتوحی آرام و شیواست و محتوا را به‌درستی ارائه می‌دهد. بنابراین اگر از صدای او خوشتان می‌آید شاید بتوانید از قید ترجمه بگذرید و کتاب را کامل گوش کنید. شنیدن این فایل صوتی ۵ساعت و ۴۱دقیقه زمان می‌برد.

بخشی از کتاب صوتی اثر مرکب را بشنوید.

اثر مرکب دارن هاردی

گوینده: میلاد فتوحی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اثر مرکب (نشر مسیر سبز رشد)

مسیر سبز رشد کتاب صوتی اثر مرکب را با ترجمه‌ی زهرا ناظری و صدای آرش ابراهیمی مقدم منتشر کرده است.

«احتمالا این جمله را شنیده‌اید که می‌گوید هرکه آهسته و پیوسته رود برنده می‌شود. آیا داستان لاک‌پشت و خرگوش را شنیده‌اید؟ من مانند آن لاک پشت هستم. اگر زمان کافی داشته باشم هرکسی را می‌توانم در هر رقابتی شکست دهم. نه به این خاطر که باهوش‌ترین یا سریع‌ترین شخص هستم بلکه به این خاطر پیروز خواهم شد که عادت‌های مثبتی را در خودم پرورش داده‌ام. به نظر من ثبات و پایداری کلید نهایی موفقیت است. بسیاری از مردم نمی دانند چگونه ثبات و پایداری داشته باشند ولی من می‌دانم و به همین دلیل از پدرم متشکرم زیرا او اولین مربی من بود که قدرت اثر مرکب را در من بیدار کرد.»

ترجمه‌ی این کتاب نسبتا روان و خوب است و به نظر می‌رسد مشابه ترجمه‌های خوب دیگر این کتاب باشد اما گویندگی این کتاب به کیفیت کتاب‌های صوتی دیگر نیست. صدا روان و آرام و یکنواخت است و ممکن است شنونده خسته شود. اما امکان دارد همین ویژگی برای عده‌ای مزیت باشد زیرا دوست دارند کتاب‌های صوتی را با لحنی آرام و یکنواخت، بدون پستی‌وبلندی بشنوند. 

این نسخه‌ی صوتی شامل ۷ فایل است و شنیدنش ۲ساعت و ۴۰دقیقه زمان می‌برد. همانطور که می‌بینید، مدت‌زمان آن نسبت به کتاب‌های صوتی دیگر، کمتر است و همین موضوعْ شیوه‌ی خواندن و ترجمه‌ی کتاب را نشان می‌دهد و اینکه بخش نتیجه‌گیری، ضمائم و مقدمه‌ی آنتونی رابینز را ندارد.

بخشی از کتاب صوتی اثر مرکب را بشنوید.

اثر مرکب دارن هاردی

گوینده: آرش ابراهیمی مقدم
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اثر مرکب (نشر شنیدار)

به جز انتشارات سبکتو که خلاصه‌کتاب اثر مرکب را منتشر کرده، نشر شنیدار نیز نسخه‌ای خلاصه‌شده از این کتاب را تهیه کرده که نیلوفر آهنگران ترجمه و تلخیص آن و مصطفی طالبیان گویندگی آن را برعهده داشته‌اند. ترجمه‌ی این کتاب هم به شکل معیار و رسمی است.

کتاب از لحاظ تلخیص و ترجمه نمره‌ی قبولی را می‌گیرد اما از نظر گویندگی کیفیتی مشابه کتاب‌های دیگر ندارد. اگر می‌خواهید خلاصه‌کتاب اثر مرکب را بشنوید، نسخه‌ی سبکتو باکیفیت‌تر است. البته صدای طالبیان هم آرام و یکنواخت است و ممکن است عده‌ای با صدای او مشکلی نداشته باشند. بنابراین حتما نمونه‌ی صدای او را قبل از شنیدن گوش کنید.

شنیدن این کتاب حدود ۲ساعت زمان می‌برد و ۵فایل دارد.

قسمتی از تلخیص و ترجمه‌ی کتاب را در ادامه می‌خوانید:

««همه ما برهنه به دنیا آمده‌ایم؛ برهنه، ترسیده و بی‌سواد! پس از تولد، زندگی ما نتیجه انتخاب‌هایی خواهد بود که توسط ما رقم خواهند خورد.» این جمله من به مفهوم اهمیت انتخاب در زندگی ربط دارد.

اثر مرکب، شیوه رسیدن به موفقیت است؛ اما نه یک موفقیت ساده و عوامانه. شکی نداشته باشید که در مسیر زندگی‌تان حتی اگر باهوش و باتجربه نباشید، باز هم می‌توانید از رقبای خود پیشی بگیرید. من بر این باور هستم که با ایجاد انضباط شخصی و برنامه‌ریزی می‌توانید حتی کارهایی را که تمایلی به انجام آن‌ها ندارید، انجام دهید. من این تجربه خوب را مدیون آموزش‌های پدرم هستم که الگوی زندگی‌ام بود. پدر من آنقدر در طول روز هدفمند و منظم بود که می‌توانستید از روی نظمِ کارهای روزانه‌اش، عقربه‌های ساعت را تنظیم کنید. شاید کودکی من بر خلاف دیگر کودکان هم‌سن‌وسالم چندان صرف بازی و سرگرمی نشد، اما تعهد و نظم شخصی سبب شد من در ۲۷ سالگی تبدیل به میلیونری خودساخته شوم.»

بخشی از کتاب صوتی اثر مرکب را بشنوید.

اثر مرکب دارن هاردی

گوینده: مصطفی طالبیان
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

بهترین کتاب صوتی اثر مرکب از نظر کاربران طاقچه

درباره گویندگی‌های مختلف و نسخه‌های صوتی کتاب‌های موجود در طاقچه، دو نکته حائز اهمیت است. یکی تعداد مراجعه‌کنندگان به یک نسخه و دیگری امتیازی که به آن داده‌اند. در میان نسخه‌های صوتی موجود از اثر مرکب در طاقچه -تا زمان انتشار این یادداشت- نسخه‌ی خلاصه صوتی مربوط به انتشارات سبکتو با اختلاف قابل‌توجه و پس از آن نسخه‌های کامل کتاب از انتشارات آوانامه، رادیومثبت و کتابسرای نیک با فاصله از دیگر نسخه‌ها رای‌دهندگان بیشتر و میانگین امتیاز قابل‌توجه‌تری داشته‌اند.

1,340 بازدید
برچسب ها

Avatar

افسانه دهکامه


اشتراک گذاری یادداشت
0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه