لوگو طاقچه
چه کتاب‌هایی به درمان استرس کمک می‌کنند؟

معرفی بهترین کتاب ها برای مقابله با استرس و اضطراب

98,168 بازدید

کسی را می‌شناسید که حداقل یک بار در زندگی، دچار استرس و اضطراب نشده باشد؟ آیا خودتان در تمامی موقعیت‌های روزمره، می‌توانید آرامشتان را حفظ کنید؟ به نظر می‌رسد که استرس، جزء جدا نشدنی زندگی امروز ماست. سرعت اتفاق‌ها و مسائلی که هر روز با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنیم، به قدری زیاد است که گاهی از آن‌ها جا می‌مانیم و دچار استرس و اضطراب می‌شویم. پس عجیب نیست اگر پس از یک تنش کاری، پیش از امتحانی سخت یا در زمانِ رویارویی با یک بحران عاطفی، آن‌چنان درمانده شویم که دربه‌در دنبال راهکاری برای درمان استرس بگردیم. انواع مختلف اضطراب نه تنها بر روح و روان ما و البته جسممان تاثیر می‌گذارد، بلکه اطرافیانمان را هم به چالش می‌کشد.

در این یادداشت، ۵ کتاب معرفی کرده‌ایم که برای مدیریت و درمان استرس می‌توانند مفید باشند.

من و زندگی با هیولای درون

من و زندگی با هیولای درون

نویسنده: بو آیسبت

مترجم: اعظم جوزدانی

نشر سیزده

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب، با نویسندگی بو آیسبت، برای کسانی است که احتمالا حوصله‌ی خواندن متن‌های طولانی را ندارند. «من و زندگی با هیولای درون» با به‌کارگیری تصاویر طنزآلود، به اشخاص درگیر با هیولای استرس، راهکارهایی را نشان می‌دهد. لحن کتاب، حالت محاوره دارد و به سادگی درک می‌شود. اعظم جوزدانی، این کتاب ۱۱۲صفحه‌ای را برای انتشارات سیزده، ترجمه کرده است. کتاب دیگری از همین نویسنده، در ادامه، با عنوان «من و لذت زندگی با هیولا» منتشر شده است.

مدیریت استرس

مدیریت استرس

نویسنده: ادوارد هالوول

مترجم: فهیمه رحمتی

انتشارات عارف کامل

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب «مدیریت استرس» نوشته‌ی ادوارد هالوول، ما را با بعد تازه‌ای از رویارویی با استرس آشنا می‌کند. این کتاب به ما می‌آموزد که اصلا نیاز نیست که تمام استرس‌های ممکن را از وجودمان پاک کنیم. در واقع، ما به بخشی از استرس‌هایمان نیازمندیم! استرس‌ها، به دو نوع پربار و منفی تقسیم می‌شوند و گونه‌ی اول، نه تنها مضر نیست، بلکه می‌تواند به ما برای رسیدن به اهدافمان، انرژی بیشتری بدهد. پس مقابله با آثار مخرب استرس، به معنی از میان برداشتن کامل آن نیست بلکه به معنای مدیریت و جهت‌دهی به آن، در راهی سودمندتر است. «مدیریت استرس» در ۱۱۰ صفحه نوشته شده و فهیمه رحمتی آن را ترجمه کرده است.

کلیدهای مقابله با اضطراب در کودکان و نوجوانان

کلیدهای مقابله با اضطراب در کودکان و نوجوانان

نویسنده: کاتارینا ماناسیس

مترجم: فرناز فرود

انتشارات صابرین

اطلاعات بیشتر و خرید

کودکان و نوجوانان هم درست مثل بزرگ‌ترها، می‌توانند با غول استرس، دست و پنجه نرم کنند. در مورد آن‌ها حتی این مسئله حساس‌تر است. چرا که آن‌ها، به اندازه‌ی بزرگسالان قدرت کنترل تنش‌ها را ندارند و البته آگاهی کمتری در ابراز درست آن دارند. کتاب «کلیدهای مقابله با اضطراب در کودکان و نوجوانان» اثر دکتر کاتارینا ماناسیس، از مجموعه‌ی کلیدهای تربیت کودکان و نوجوانان است. نویسنده در این کتاب تلاش کرده تا والدینی را که از مشکلات روحی و رفتاری کودکانشان نگران هستند در درجه‌ی اول با انواع تاثیرات استرس کودکان آشنا کند و سپس به راه‌حل‌هایی برای این مشکل‌ها ارائه می‌دهد. این کتاب ۲۰۸ صفحه‌ای، به همت فرناز فرود ترجمه شده و انتشارات صابرین آن را منتشر کرده است.

روش‌های ساده مدیریت استرس

روش‌های ساده مدیریت استرس

نویسنده: پرومود باترا

مترجم: زهرا حسنی

تیمورزاده

اطلاعات بیشتر و خرید

گاهی تنها به چند راهکار ساده احتیاج داریم. می‌خواهیم سریع‌تر بدانیم که با مشکلی که گاه‌به‌گاه با آن دست به گریبانیم، باید چگونه برخورد کنیم. در چنین زمانی، موارد مجزا و فصل‌بندی شده، به کارمان می‌آیند. این، درست همان کاری است که «پرومود باترا»، نویسنده‌ی «روش‌های ساده مدیریت استرس» برایمان انجام داده است. ترکیب چند راهکار ساده برای مقابله با استرس و اضطراب، با تصویرسازی و لحن طنزآمیز. نکته‌ای که این کتاب را متمایز می‌کند، توجه به استرس در زندگی روزمره است. مسئله‌ای که بیشتر انسان‌ها، خود را مخاطب آن می‌یابند. انتشارات تیمورزاده، این کتاب ۱۶۰ صفحه‌ای را، با ترجمه‌ی مهدی نادری‌فر و زهرا حسینی، منتشر کرده است.

کتاب کار اضطراب و افسردگی به‌ زبان آدمیزاد

کتاب کار اضطراب و افسردگی به‌ زبان آدمیزاد

نویسنده: لورا اسمیت

مترجم: امیر نوشه

بهار سبز

اطلاعات بیشتر و خرید

اما اگر از جملات علمی و بعضا انتزاعی خسته شده‌اید و فکر می‌کنید کاری از آن‌ها ساخته نیست، این کتاب، برای شما مناسب است. مجموعه‌ی به زبان آدمیزاد، سخت‌ترین و چالش‌برانگیزترین مفاهیم را، به شکلی ساده و همه فهم درآورده و در اختیار عموم قرار می‌دهد. بنابراین اگر با پیاده‌سازی راهکارهای پیچیده، چندان میانه‌ی خوبی ندارید، این کتاب پر است از تمرین‌های عملی برای درمان استرس. کافی است گام به گام با کتاب پیش بروید تا بالاخره فاتح نبرد با هیولای درونتان شوید. درمان استرس، البته راهکارهای متفاوتی دارد و برای هر شخصی، ممکن است برخی از آن‌ها پاسخگو نباشند. دکتر چارلز الیوت و دکتر لورا اسمیت، از جمله‌ی این راه‌ها به رفتاردرمانی، داروها، درمان میان‌فردی و درمان‌شناختی اشاره می‌کنند. «کتاب کار اضطراب و افسردگی به‌ زبان آدمیزاد» به صورت مفصل، در ۴۴۵ صفحه توسط رامین کریمی و امیر نوشه ترجمه و در انتشارات بهار سبز، منتشر شده است.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «چگونه بهترین کتاب روانشناسی مناسب خودمان را انتخاب کنیم؟» را هم بخوانید. در این یادداشت پریا نقی‌زاده، کارشناس ارشد روانشناسی بالینی به ما کمک کرده انتخاب‌های دقیق‌تری داشته باشیم.

علاوه بر خواندن کتاب‌های روانشناسی و آگاه شدن از راهکارهای متنوع غلبه بر استرس،خودِ کتاب خواندن، به واسطه‌ی رها کردن ما از دنیای پرتنش اطرافمان، باعث درمان استرس می‌شود و به زندگی آرام‌تر ما کمک می‌کند. در یادداشت «۹ دلیل برای کتاب خواندن» این موضوع را توضیح داده‌‌ایم.

در پایان گاهی ممکن است مشکل استرس و اضطراب در ما جدی باشد و زندگی روزمره‌مان را مختل کند. در این شرایط ممکن است کتاب‌های روانشناسی نیز کمکی زیادی به ما نکنند. در این صورت حتما به یک روانشناسی یا روان‌پزشک مراجعه کنید.
شما چه کتاب‌های مناسبی برای درمان یا کنترل استرس و اضطراب می‌شناسید؟

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

98,168 بازدید
برچسب ها

Avatar

پردیس جلالی


اشتراک گذاری یادداشت
3 7 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
6 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه