لوگو طاقچه
معرفی کتاب‌های پرفروش طاقچه در سال ۹۷

معرفی ۲۰ کتاب پرفروش طاقچه در سال ۱۳۹۷

150,031 بازدید

وقتی می‌خواهیم کتابی بخریم به چه چیزی بیشتر دقت می‌کنیم؟ نویسنده‌، مترجم، ناشر، موضوع و یا حتی قیمت می‌تواند دلایلی برای انتخاب کتاب باشد. اما ممکن است گاهی بخواهیم کتابی را بخوانیم که اکثر کتاب‌دوستان آن را خوانده‌اند. مزیت این‌کار این است که احتمالا این کتاب به سلیقه‌های بسیاری نزدیک بوده و ممکن است به سلیقه‌ی ما هم نزدیک باشد. در این یادداشت ۲۰ کتاب پرفروش طاقچه در سال ۹۷ را معرفی می‌کنیم. در این لیست از داستان‌های کلاسیک و معروفی مانند شازده کوچولو وجود دارد تا پیشنهاد کتاب‌هایی با محتوای روانشناسی موفقیت.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت‌های «کتاب‌های مذهبی برای نوجوانان» و «پرفروش‌ترین و بهترین کتاب‌های مذهبی» و «معرفی پرفروش‌ترین کتاب‌های ۱۴۰۱» را هم بخوانید.

اثر مرکب

اثر مرکب

نویسنده: دارن هاردی

مترجم: شاهین بیات

انتشارات نسل نواندیش

اطلاعات بیشتر و خرید

اولین کتاب پرفروش طاقچه در سال ۹۷ اثر مرکب است. اگر می‌خواهید یک شبه ره صد ساله بروید یا به دنبال کلید رستگاری در چند دقیقه هستید، بهتر است وقتتان را صرف خواندن این کتاب نکنید. این توصیه‌ای است که دارن هاردی ناشر مجله پرفروش موفقیت در آمریکا درباره کتابش می‌کند.

نویسنده کتاب اثر مرکب، به دنبال نشان دادن یک راه مشخص و قطعی برای موفقیت نیست. به دنبال گفتن جملات امیدوارکننده هم نیست. برعکس او در این کتاب مسیر دشوار، خسته‌کننده و پرپیچ و خم موفقیت را به ما نشان می‌دهد. این شاید اصلی‌ترین وجه تمایز این کتاب با سایر کتاب‌های این دسته باشد. اثر مرکب به ما کمک می‌کند که کنترل زندگیمان را خودمان در دست گیریم و با تغییرات ساده اتفاقات بزرگی برای خودمان رقم زنیم.

پیشنهاد می‌کنیم اگر به موضوع روانشناسی علاقه دارید، یادداشت «معرفی پرفروش ترین کتاب های روانشناسی» را هم بخوانید.

چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟

چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟

نویسنده: علیرضا پناهیان

بیان معنوی

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب پرفروش مجموعه سخنرانی‌های علیرضا پناهیان در حرم رضوی است. نقش نماز در زندگی، رابطه عبادت با سرزندگی و نشاط روح، نماز محور تمامی عبادت‌ها، نماز استاد رساندن انسان به خدا، برخی آثار نماز خوب، رابطه عبادت با سرزندگی و نشاط روح از جمله مباحثی هستند که در این کتاب درباره آن‌ها صحبت شده است. این کتاب در دسته اخلاق اسلامی قرار دارد. زبان کتاب ساده و روان است و برای همه کسانی که قصد خواندن کتاب‌هایی با مضمون مذهبی دارند، خواندنش پیشنهاد می‌شود.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

زنان زیرک؛ چرا مردان عاشق زنان زیرک می‌شوند؟

زنان زیرک؛ چرا مردان عاشق زنان زیرک می‌شوند؟

نویسنده: شری آرگو

مترجم: سمیرا ساجدی

نشر دانژه

اطلاعات بیشتر و خرید

تصور بسیاری از ما انسان‌ها از رابطه میان زن و مرد بر پایه داستان‌های عاشقانه‌ایست که خوانده‌ایم یا فیلم‌هایی که دیده‌ایم. اما رابطه در جهان واقعی دارای قواعد و قانون‌های خاصی است. زنان زیرک کتابی است برای خودباوری زنان. زنانی که به خاطر پیچیدگی‌های اجتماعی و فرهنگی جامعه بسیاری از مواقع کنترلشان را بر روابط روزمره از دست می‌دهند.

شری آرگو نویسنده این کتاب سعی می‌کند با مثال‌هایی ساده، به زنان کمک کند تا از «نه» گفتن نهراسند و کنترل رابطه و زندگیشان را خودشان به دست گیرند. راهبردهای این کتاب نه تنها در بهبود رابطه میان زن و مرد، بلکه در زندگی شغلی و اجتماعی زنان نیز کاربرد دارد.

خودت باش دختر

خودت باش دختر

نویسنده: ریچل هالیس

مترجم: هدیه جامعی

کتاب کوله پشتی

اطلاعات بیشتر و خرید

قبل از معرفی این کتاب باید کمی از ماجراهایی که نویسنده در زندگیش تجربه کرده، گفت. ریچل هالیس زنی خودساخته است. زنی که با تحمل زورگویی پدر، پشت سر گذاردن غم خودکشی برادر و مقابله با ترس از فرپاشیدن بنیان خانواده، حالا زندگی شاد و پرشوری دارد. او دست به قلم شده تا با ما از راز موفقیتش صحبت کند.

ما گاهی به خودمان دروغ می‌گوییم. «به اندازه کافی لاغر نیستم»، «الان باید از چیزی که هستم، بهتر می‌بودم»، «به اندازه کافی آدم خوبی نیستم» و هزاران دروغ دیگر که ما به خودمان می‌گوییم. خیلی وقت‌ها تقصیر خودمان نیست. این جامعه است که ما را وادار می‌کند این باورها را درباره خودمان داشته باشیم. اما هالیس رویکرد متفاوتی را نسبت به این موارد انتخاب می‌کند. او همه واقعیت‌های زندگیش را می‌پذیرد.

ما به کمک کتاب هالیس می‌توانیم دروغ‌هایی که در مورد خودمان باور کرده‌ایم را در درجه اول بشناسیم. سپس بر آن‌ها مسلط شویم و سعی کنیم مسیر اصلی و درست زندگیمان را پیدا کنیم و به نسخه بهتری از خودمان بدل شویم. هالیس زبانی ساده و روان برای کتابش انتخاب کرده و با چاشنی طنز ما را با خود همراه می‌کند.

۵ زبان عشق

۵ زبان عشق

نویسنده: گری چاپمن

مترجم: محمد یوسفی

نشر نوین

اطلاعات بیشتر و خرید

عشق احساسی است پیچیده و لایه لایه. برای تجربه بهتر این احساس باید مراحل آن را به خوبی شناخت. گری چاپمن در کتاب ۵ زبان عشق نگاهی دارد به بهبود رابطه بعد از ازدواج. زمانی که تب و تاب اولیه عشق فرو کشیده است.

ایده اصلی چاپمن این است که هر کسی زبان متفاوتی برای ابراز علاقه دارد. به ندرت رابطه‌ای پیدا می‌شود که طرفین آن زبان عشق یکسانی داشته باشند. برای همین باید زبان‌های مختلف عشق را شناخت تا بتوان انتظارات و توقعات واقعی‌تری از رابطه داشت. زبان‌های عشق از نگاه چاپمن عبارتند از: کلام تاییدآمیز، وقت گذاشتن برای یکدیگر، دریافت هدایا، خدمت به یکدیگر، تماس فیزیکی. چاپمن به کمک مثال‌های بسیار و موشکافی هر کدام از این زبان‌ها به ما کمک می‌کند که رابطه سالم‌تر و آرام‌تری را تجربه کنیم.

انسان خردمند؛ تاریخ مختصر بشر

انسان خردمند؛ تاریخ مختصر بشر

نویسنده: یووال نوح هراری

مترجم: نیک گرگین

نشر نو

اطلاعات بیشتر و خرید

انسان خردمند کتابی که باراک اوباما و بیل گیتس خواندن آن را به همه توصیه کرده‌اند. نوح هراری در این کتاب تاریخ زندگانی انسان‌ها را از آغاز پیدایش تاکنون به شیوه‌ای جذاب و گیرا بیان کرده است. همین شیوه خاص روایت هراری است که کتاب او را از سایر کتاب‌های تاریخ جدا می‌کند و به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌ها در سراسر جهان تبدیل کرده است.

سه انقلابی که بشر پشت سر گذاشته است تا به زمان حال با این مختصات و ویژگی‌‌ها رسد در کتاب هراری توصیف شده است. اما با نگاهی متفاوت. انسان خردمند در نهایت به پیش‌بینی‌هایی از آینده ختم می‌شود. زمانی که هوش مصنوعی به حدی پیشرفت می‌کند که انسان مغلوب ساخته خود می‌شود.

شازده کوچولو

شازده کوچولو

نویسنده: آنتوان دوسنت اگزوپری

مترجم: احمد شاملو

انتشارات نگاه

اطلاعات بیشتر و خرید

شازده کوچولو شاهکار اگزوپری نویسنده فرانسوی است. کتابی معروف که در بسیاری از لیست‌های معرفی کتاب و کتاب‌های پرفروش قرار گرفته است. اگزوپری با خلق فضایی تخیلی فلسفه خود از دوست داشتن و عشق و هستی را بیان می‌کند.

شازده کوچولو پسری تنهاست که در سیاره‌ای دوردست زندگی می‌کند و تصمیم می‌گیرد به زمین سفر کند. شازده کوچولو در این راه با خلبانی آشنا می‌شود و از او درباره انسان‌ها و کارهایشان مدام سوال می‌پرسد. سوال‌هایی که هر کدام تلنگری هستند برای ما.

تختخوابت را مرتب کن

تختخوابت را مرتب کن

نویسنده: ویلیام. اچ. مک‌ریون

مترجم: حسین گازر

کتاب کوله پشتی

اطلاعات بیشتر و خرید

نویسنده این کتاب پرفروش نظامی ارشد آمریکایی، ویلیام مک‌ریون است. مک‌ریون باآوردن مثال‌هایی از جنگ و ارتش از مجموعه عادت‌های کوچکی می‌گوید که با تغییرِ آن‌‌ها می‌توان تاثیرات چشمگیری در زندگی مشاهده کرد.

مک‌ریون در ده درس کوتاه، تمرینات نظامی ارتش را با خاطرات دوران آموزش، خدمت و جنگ تلفیق می‌کند. نتیجه کتابی می‌شود که با زبان ساده در ما تاثیر خود را می‌گذارد. عنوان فصل‌های این کتاب به اندازه‌ای جذاب هستند که ما را متقاعد کنند خواندن این کتاب کم حجم را شروع کنیم. «کار امروز را به فردا مگذار»، «تو به تنهایی از عهده‌اش بر نمی‌آیی»، «باید جسارت زیادی داشته باشی» و «در موقعیت درست قرار بگیرید».

۷ قدم تا عادت‌های موفق (خلاصه کتاب)

۷ قدم تا عادت‌های موفق (خلاصه کتاب)

نویسنده: برایان تریسی

مترجم: گروه گردآوری و ترجمه سبکتو

سبکتو

اطلاعات بیشتر و خرید

برایان تریسی نویسنده کتاب پرفروش مشهور قورباغه‌ات را قورت بده است. او به بیش از ۸۰ کشور دنیا سفر کرد تا رمز موفقیت افراد موفق و ثروتمند را پیدا کند.

حاصل این تجربه و تحقیقش را در کتاب «۷ قدم تا عادت‌های موفق» نوشته است. تریسی وجه اشتراک همه‌ی افراد موفق را عادت‌هایی می داند که افراد معمولی در زندگی اجرا نمی‌کنند. برایان تریسی که خودش روزی شغل کم‌درآمدی داشته، امروز در جایی ایستاده که به بیش از ۱۰۰۰ شرکت بزرگ مشاوره می‌دهد.

هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها

هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها

نویسنده: مارک منسون

مترجم: میلاد بشیری

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

مارک منسن در این کتاب پرفروش داستان زندگی شخصی خودش را بیان کرده است. ماجرای رسیدن منسن به نقطه‌ای که رها از دغدغه‌های بیهوده می‌تواند زندگی کند، موضوعی است که با خواندن کتاب با آن آشنا می‌شوید. اگر شما هم سوالاتی مانند « چرا خوشحال نیستم؟»، «چطور می‌توانم با مشکلات مختلف و رنج‌های زندگی کنار بیایم؟»، «چه چیزی باعث می‌شود مشکلات مختلف برای ما بروز کند؟»، «چگونه از شر افکار مزاحم و دغدغه‌های آزاردهنده رها شوم؟» دارید، خواندن این کتاب را در برنامه خودتان قرار دهید.

مردی به نام اوه

مردی به نام اوه

نویسنده: فردریک بکمن

مترجم: الناز فرحناکیان

نشر نون

اطلاعات بیشتر و خرید

پرفروش‌ترین کتاب سال سوئد، رتبه یک نیویورک تایمز و از پرفروش‌ترین‌های سایت آمازون در سال ۲۰۱۶ افتخاراتی است که کتاب فردریک بکمن به دست آورده است. این کتاب داستان مردی است میانسال به نام اوه که به تازگی همسرش را از دست داده و تنها زندگی می‌کند. اوه منزوی و تا حدی بداخلاق است و به راحتی با دیگران ارتباط برقرار نمی‌کند.

کتاب مردی به نام اوه به خوبی روابط انسانی حاکم در دنیای معاصر را بیان می‌کند. وجود یک شخصیت ایرانی به نام پروانه در داستان، بر جذابیت این داستان برای مخاطبان ایرانی افزوده است. شخصیتی خون‌گرم و کنجکاو که با سرسختی هر چه بیشتر با اوه ارتباط برقرار می‌کند. فیلمی که بر اساس این داستان ساخته شده در سال ۲۰۱۷ رقیب فروشنده اصغر فرهادی در جایزه اسکار در قسمت بهترین فیلم خارجی زبان بود.

دختری که رهایش کردی

دختری که رهایش کردی

نویسنده: جوجو مویز

مترجم: کتایون اسماعیلی

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

جوجو مویز به صورت موازی و در دو زمان متفاوت داستان خود را روایت می‌کند. موضوع اصلی این کتاب درباره اشغال فرانسه در زمان نازی‌ها است.

عشق، غارت و جنگ همه آن چیزی است که در این رمان می‌خوانید. داستان از آن‌جایی آغاز می‌شود که هنرمندی به نام ادوارد به جبهه متفقین در جنگ جهانی اول می‌پیوندد. تصویری که ادوارد از سوفی همسرش کشیده است، زمانی که فرانسه توسط آلمان‌ها اشغال می‌شود به دست نیروهای نازی می‌افتد. سال‌ها بعد در لندن، این تابلو نقاشی، داستان و ماجرای جدیدی رغم می‌زند.

کیمیاگر

کیمیاگر

نویسنده: پائولو کوئیلو

مترجم: حسین نعیمی

نشر ثالث

اطلاعات بیشتر و خرید

پائولو کوئیلو نویسنده برزیلی و مشاوریونسکو در برنامه «همگرایی‌های روحی و گفت‌و‌گوی بین ادیان» است. کیمیاگر داستان چوپانی اسپانیایی است که سودای به دست آوردن گنجی مدفون در حوالی اهرام مصر را در سر دارد. او ترک وطن می‌کند و پا در راه سفری پرخطر می‌گذارد. در این سفر او با افراد مختلفی آشنا می‌شود، عاشق می‌شود و در نهایت گنج را در آن‌جا که فکر می‌کرده، پیدا نمی‌کند.

هنر خوب زیستن

هنر خوب زیستن

نویسنده: رولف دوبلی

مترجم: علی اکبر نصرالهی

مهرگان خرد

اطلاعات بیشتر و خرید

هنر خوب زیستن کتابی است برای بالا بردن کیفیت زندگی. راهکارهای این کتاب متفاوت از آنچه می‌دانیم، نیستند. با خواندن این کتاب نه حیرت‌زده می‌شوید و نه به یکباره قرار است تغییر کنید. «هنر خوب زیستن» کمک می‌کند به شکلی آگاهانه، میان‌برهای زندگیِ خوب را بشناسید و آن‌ها در زندگی روزمره استفاده کنید. پیشنهاد رولف دوبلی این است که این کتاب را به مرور زمان بخوانید و تلاش کنید در طول روز به شکل عملی به توصیه‌های آن عمل کنید یا حداقل به آن‌ها فکر کنید.

انسان در جستجوی معنا

انسان در جستجوی معنا

نویسنده: ویکتور فرانکل

مترجم: امیر لاهوتی

انتشارات جامی

اطلاعات بیشتر و خرید

انسان در جستجوی معنا، نوشته‌ی دکتر ویکتور فرانکل، روانشناس و مبدع شیوه درمانی لوگوتراپی است. فرانکل در این کتاب به بیان خاطراتش از اردوگاه آشویتس می‌پردازد و اصول و مفاهیم اساسی روش درمانی خود یعنی «لوگوتراپی» را به زبانی ساده توضیح می‌دهد.

ویکتور فرانکل در زمان جنگ جهانی دوم به دست نازی‌ها اسیر و به اردوگاه کار اجباری فرستاده شد. خانواده و دوستانش را در اردوگاه‌ها و کوره‌های آدم‌سوزی از دست داد. تمام این رنج‌ها را تحمل کرد و در نهایت جان سالم از این اردوگاه‌ها به در برد. خاطرات فرانکل از این دوران و راه‌های او برای تحمل این رنج‌ها چیزی است که در بخش اول این کتاب می‌خوانیم. در بخش دوم کتاب با «لوگوتراپی» آشنا می‌شویم. روش درمانی جدیدی که فرانکل معرفی کرده است. این بخش نسبت به بخش اول کتاب جنبه علمی بیشتری دارد، اما خواندنش دشوار نیست.

پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد

پیرمرد صدساله‌ای که از پنجره بیرون پرید و ناپدید شد

نویسنده: یوناس یوناسون

مترجم: شادی حامدی

انتشارات به‌نگار

اطلاعات بیشتر و خرید

سفر به دور دنیا آن‌هم در قرن بیستم آرزویی است محال. اما اگر با یوناس یوناسون، خبرنگارِ سوئدی همراه شویم و این کتاب را بخوانیم، تجربه‌ای فراتر از یک سفر ساده خواهیم داشت.

پیرمردی که سال‌ها در خانه سالمندان زندگی کرده ، در تولد صد سالگیش از آسایشگاه فرار می‌کند.. بعد از فرار ماجراهای عجیبی برایش پیش می‌آید و درگیر یک سفر طولانی می‌شود. در این سفر همنشین استالین، فرانکو، ترومن، چرچیل، مائو، کیم ایل سونگ و … می‌شود. حتی به ایران می‌رود و توسط ساواک دستگیر می‌شود. خواندن این کتابِ طنز که با رویدادها و شخصیت‌های سیاسی همراه است، تجربه‌ای بی‌نظیر از سفر به دور دنیا را برای ما ایجاد می‌کند.

ملت عشق

اللا زنی است در آستانه ۴۰ سالگی. زنی که مدت‌هاست زندگی ملال‌انگیز و بی‌عشقی را تجربه می‌کند. همه‌ی روز را درگیر سر و کله زدن با بچه‌ها و آشپزی است و رابطه‌ی خالی از هیجانی را با همسرش تجربه می‌کند. برای فرار از این روزمرگی‌ها مسئولیت ویراستاری کتابی را پذیرفته است. کتابی که زندگی او را زیر و رو می‌کند.

داستان کتابی که اللا ویراستار آن است، در قونیه می‌گذرد. زمانی که درویشی به نام شمس می‌خواهد تمام آنچه از عشق آموخته را به مولانا عالم بزرگ آن زمان یاد دهد. در این راه ماجراهای بسیاری رخ می‌دهد. ماجراهایی که هر کدام به بازگو کردن چهل قاعده عشق شمس کمک می‌کنند. اللا در جریان خواندن این داستان متحول می‌شود و با نویسنده گمنام این کتاب از طریق اینترنت آشنا می‌شود. در پایانِ داستان ، اللا تبدیل به انسان دیگری می‌شود همانطور که مولانا، آن عالم بزرگ، شاعری می‌شود که از عشق می‌گوید.

بخشی از کتاب صوتی ملت عشق را بشنوید.

ملت عشق الیف شافاک

گوینده: پروین محمدیان
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

سلام بر ابراهیم (۱)

سلام بر ابراهیم (۱)

نویسنده: گروه نویسندگان

انتشارات شهید ابراهیم هادی

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب پرفروش زندگینامه شهید ابراهیم هادی و بخشی از خاطرات دوستان و آشنایان او است. نویسنده برای نوشتن این کتاب با بسیاری از دوستان شهید مصاحبه کرده است. پیدا کردن آن‌ها پس از گذشت سالیان دراز کاری دشوار است که نویسنده به خوبی از عهده آن بر آمده است. آن چیزی که این کتاب را از سایر کتاب‌های این حوزه جدا می‌کند، ویژگی‌های خاص رفتاری و اخلاقی شهید است.

 شهید گمنام ابراهیم هادی سال ۳۶ متولد شد و در ۲۵ سالگی در عملیات والفجر مقدماتی در منطقه فکه به شهادت رسید و پیکرش در هیچ‌گاه پیدا نشد.

۱۹۸۴

۱۹۸۴

نویسنده: جورج اورول

مترجم: محسن موحدی‌زاد

نشر شورآفرین

اطلاعات بیشتر و خرید

داستان این کتاب پرفروش در سال ۱۹۸۴ در لندن رخ می‌دهد. اما این کتاب را جرج اورول در سال ۱۹۴۹ نوشته است. زمانی که جنگ جهانی دوم به تازگی تمام شده و جهان را خطر کمونیسم تهدید می‌کند. لندنِ اورول در سال ۱۹۸۴ جایی است که توسط حکومتی استبدادی اداره می‌شود. وینستون اسمیت یک کارمند سازمانی حکومتی تک حزبی و توتالیتر در شهر لندن است. حکومتی که همه‌جا دم از برابری و برادری می‌زند اما ذاتش طبقاتی است و به شیوه‌ی اغراق‌آمیزی زندگی مردم را زیر نظر دارد. دولت تمام حرکات و رفتار آدم‌ها را ثبت و ضبط می‌کند، شهروندان حق عاشق شدن، حق تفکر و مطالعه ندارند مگر آنچه حزب می‌گوید. اما وینستون کم کم دست به قانون‌شکنی می‌زند. «۱۹۸۴» یکی از شاهکارهای مسلم ادبیات جهان است که تأثیر زیادی در فرهنگ عامه و رسانه‌ای جهان گذاشته است.

چشمهایش

چشمهایش

نویسنده: بزرگ علوی

انتشارات نگاه

اطلاعات بیشتر و خرید

بزرگ علوی نویسنده سرشناس و برجسته تاریخ ادبیات ایران است. نام بزرگ علوی با کتاب چشم‌هایش و گیله‌مرد گره خورده است. چشم‌هایش داستان پر فراز و نشیب استاد ماکان و زنی است که عشق استاد را در سر دارد. زنی که فداکاری‌های مخفیانه بسیاری در حق استاد کرد، بی آنکه استاد متوجه آن‌ها شود. استاد دستگیر می‌شود. به زندان می‌افتد و نفرت از زن را در دل خود می‌کارد. در زندان تصویر چشمان زنی مرموز و هوس‌باز را می‌کشد. راوی این داستان ناظم مدرسه‌ایست که سال‌ها بعد از این ماجراها، در نمایشگاه نقاشی استاد تابلوی چشم‌هایش نظرش را جلب می‌کند و تصمیم می‌گیرد به دنبال راز آن چشم‌ها برود.

۲۰ کتاب پرفروش طاقچه در سال ۹۷ را در این یادداشت معرفی کردیم. از این ۲۰ کتاب ۱۲ عنوان در دسته کتاب‌های غیرداستانی قرار می‌گیرد. از میان این ۱۲ کتاب نیز ۹ کتاب با محتوای روانشناسی و بهبود موقعیت کسب و کار است. «شازده کوچولو» داستانی که جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های تاریخ ادبیات جهان است و به بیش از ۳۰۰ زبان و گویش ترجمه شده است، در این لیست در رتبه ششم قرار دارد. کتاب «چشم‌هایش»، «سلام بر ابراهیم» و «چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟» کتاب‌هایی هستند با نویسندگان ایرانی که فروش بالایی داشتند. نام ۴ نویسنده زن در میان نویسندگان این کتاب‌ها به چشم می‌خورد. تنها کتاب صوتی این لیست، کتاب «ملت عشق» است. کتابی که این‌ روزها در جمع‌های کتابخوانی صحبت از آن بسیار است.

پیشنهاد می‌کنیم برای پیدا کردن کتاب های پرطرفدار میان کاربران طاقچه، سری به یادداشت «گزارش سال ۱۳۹۸ طاقچه» بزنید.

شما از میان این کتاب‌ها چند اثر را خوانده‌اید؟

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

150,031 بازدید
برچسب ها

Avatar

صبا محبی


اشتراک گذاری یادداشت
2.3 6 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
20 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه