لوگو طاقچه
معرفی کتاب صوتی ترسناک

معرفی بهترین کتاب‌های صوتی ترسناک

417 بازدید

ترس یکی از احساسات طبیعی انسانی و حالتی هیجانی است که به عنوان واکنشی در برابر خطرات بیرونی، از ما محافظت می‌کند. نگاهی به تاریخ نشان می‌دهد انسان‌ها از همان ابتدای پیدایش، در مورد ترس کنجکاو بودند. همین کنجکاوی به‌مرور زمان ژانر وحشت را در دنیای ادبیات، سینما و… پدید آورد و انسان‌ها خودخواسته به سراغ مسائلی ناشناخته رفتند تا از طریق بازی با حس ترس؛ هیجان و لذت را تجربه کنند. 

ژانر وحشت قدمتی بسیار دیرینه دارد؛ تصویرهای نقاشی‌شده روی غارها، افسانه‌های بومی در مورد موجودات ناشناخته و ترسناک و… نشان می‌دهند تمایل به ترس تمایلی بسیار کهنه است. محققان بعدها با تمرکز بر روی دلیل تمایل انسان به ترس به نتایج بسیار جالبی رسیدند! مثلاً بعضی از محققان معتقدند ژانر وحشت فرصتی است که انسان با علم به وجود امنیت، به سراغ مسائل خوفناک و ناشناخته برود و بی‌اینکه در خطر بیفتد، خطر را لمس کند. نظریات دیگری می‌گویند وحشت فرصتی است برای شنا در مرداب ناخودآگاه، در آن بخش هیولاوار از ذهن که هرگز به آن فرصت پیشروی نمی‌دهیم.  

امروز برخلاف گذشته ژانر وحشت دیگر برای مخاطب یادآور آثاری سرگرم‌کننده و سطحی نیست؛ حالا همه می‌دانند ژانر وحشت می‌تواند به‌نوعی بروزدهنده‌ی ناهنجاری‌های درونی و اجتماعی، تجربه‌ی احساس رهایی و هیجان و راوی امیال سرکوب‌شده و پنهان انسان باشد. حالا آثار بسیار قدرتمندی در این ژانر داریم که نقششان تنها ترساندن مخاطب نیست، بلکه حرف‌های مهمی در دلشان دارند. 

اگر شما هم از جمله کسانی هستید که فرصت چندانی برای مطالعه ندارید یا با کتاب صوتی ارتباط بیشتری برقرار می‌کنید، باید این خبر خوش را بهتان بدهیم که بسیاری از آثار ارزشمند و مهم ترسناک صوتی شده‌اند. یکی از نقاط قوت کتاب صوتی ترسناک این است که به دلیل بهره‌بردن از صدا و لحن و موسیقی، می‌تواند حس ترس را بیشتر القا کند و شما را به صورت کامل به دنیای کتاب ببرد. 

در این یادداشت از وبلاگ طاقچه، سراغ بعضی از بهترین کتاب‌های صوتی رفته‌ایم تا آن‌ها را با هم مرور کنیم.

‌‌‌

خون به پا می شود

نمی‌شود از ژانر وحشت گفت و از استیفن کینگ نام نبرد. او از پرکارترین و موفق‌ترین نویسندگان این ژانر است که لقب پادشاه وحشت را به خود اختصاص داده است. بسیاری از فیلم‌های ترسناک مشهور مثل درخشش، مسیر سبز، منطقه‌ی مرده، میزری، آن و… از آثار درخشان کینگ جان گرفته‌اند و مخاطبان بسیاری را به خود جذب کرده‌اند. کنیگ با قدرت داستان‌پردازی فوق‌العاده و تخیل غنی و ارزشمندش آثاری خلق کرده که مخاطب را می‌ترساند و به فکر فرو می‌برد. 

کتاب صوتی خون به پا می‌شود مجموعه‌ای از چهار داستان ترسناک و مهیج به نام‌های «تلفن همراه آقای هریگان»، «زندگی چاک»، «موش» و «خون به پا می‌شود» است. داستان «تلفن همراه آقای هریگان» روایت رابطه‌ی دوستانه‌ی عجیبی بین دو نسل است که پیامدهای غریبی به دنبال دارد. «زندگی چاک» به درون شخصیتی می‌رود و ابعاد مختلف و عجیب آن را برایمان روایت می‌کند. «موش» از نویسنده‌ای می‌گوید که دیگر نمی‌تواند بنویسد و ناگهان با بخش تاریک خود روبه‌رو می‌شود و در داستان «خون به پا می‌شود» آقای هالی گیبنی ناگهان با ترس‌هایش و موجودی بیگانه مواجه می‌شود و در موقعیت‌های عجیبی قرار می‌گیرد. 

با شنیدن این کتاب صوتی، احساس هیجان، ترس و لذت را تجربه می‌کنید و به دنیایی می‌روید که در آن هیچ اتفاقی بعید نیست. کتاب «خون به پا می‌شود» از پرفروش‌ترین کتاب‌های سال ۲۰۲۰ بود، دومین کتاب ترسناک همین سال معرفی شد، جوایز مختلفی را به خود اختصاص داد و به زبان‌های زیادی ترجمه شد. 

نسخه‌ی صوتی این کتاب با گویندگی فرهاد اتقیایی و مریم محبوب می‌تواند تجربه‌ای سرشار از هیجان و جذابیت برایتان رقم بزند. 

بخشی از کتاب صوتی خون به پا می شود را بشنوید.

خون به پا می شود استیفن کینگ

گوینده: مریم محبوب
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

‌‌

مرگ سرخ

 «مرگ سرخ» اثری از ادگار آلن‌پو است. ادگار آلن‌پو برای تمام علاقه‌مندان ژانر وحشت و به‌طور کلی ادبیات زبانزد است. او بی‌شک یکی از بهترین نویسندگان دنیا و از مهم‌ترین چهره‌های ژانر وحشت به شمار می‌رود. بسیاری از مهم‌ترین آثار این ژانر از داستان‌های آلن‌پو تاثیر پذیرفته‌اند. 

مرگ سرخ روایت یک همه‌گیری مرگ‌بار است؛ پاندمی وحشتناکی که در عرض نیم‌ساعت آدم‌ها را با خون‌ریزی شدید می‌کشد. خون‌ریزی در همه‌جای بدن به‌خصوص صورت، شدید است و مدام قربانیان بیشتری می‌گیرد. در این حین، پادشاه جوان برای فرار از مرگ همراه عده‌ای از اشرافی‌ها در کاخ پادشاهی پنهان می‌شود و بی‌توجه به رنج دیگران بیرون از کاخ، به عیش و نوش می‌پردازد. بااین‌حال مرگ راهش را پیدا می‌کند…

مرگ سرخ به‌خوبی وحشت ناشی از پاندمی و سایه‌ی مرگ را به تصویر می‌کشد و مخاطب را وارد فضای تیره و تاری می‌کند که هراس مرگ از در و دیوارش می‌ریزد. کتاب صوتی مرگ سرخ با گویندگی وحید عالم برای تمام علاقه‌مندان به ژانر وحشت فرصتی ویژه است.  

بخشی از کتاب صوتی مـرگ سرخ را بشنوید.

مـرگ سرخ ادگار آلن پو

گوینده: وحید عالم
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

‌‌

دراکولا

دراکولای برام استوکر، اثری جاودانه و نامیرا در دنیای وحشت به شمار می‌آید. اثری که تمام خون‌آشام‌های بعدی از دل آن نشئت گرفتند. دراکولا در طول زمان رنگ نباخت و هنوز که هنوز است، یکی از درخشان‌ترین آثار ترسناک به‌شمار می‌آید. 

استوکر بعد از هشت سال پژوهش در مورد افسانه‌های خون‌آشام‌ها، دراکولا را نوشت و خون‌آشامی ابدی خلق کرد. کتاب دراکولا هنوز ترجمه و خوانده می‌شود و طرفداران بسیار زیادی دارد. 

این رمان داستان جاناتان هارکر، وکیل جوان انگلیسی است؛ او تصمیم گرفته برای معامله‌ای به قصر کنت دراکولا در شهر ترانسیلوانیا برود. مردم شهر به جاناتان توصیه می‌کنند هرگز پایش را در این مکان نگذارد ولی گوش جاناتان به هشدارها بدهکار نیست و با پا گذاشتن به قصر دراکولا وارد ماجرایی عجیب و ترسناک می‌شود. 

کتاب صوتی دراکولا با صدای آنالی اکبری، اشکان عقیلی پور و… از بهترین کتاب‌های صوتی ترسناک است و بی‌شک از شنیدنش غرق در هیجان و لذت خواهید شد. 

بخشی از کتاب صوتی دراکولا را بشنوید.

دراکولا برام استوکر

گوینده: جمعی از گویندگان
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

‌‌

فرانکنشتاین

فرانکنشتاین از خلاقانه‌ترین و مخوف‌ترین آثار ترسناک است. همه‌چیز از جایی شروع می‌شود که دانشمندی جوان با در کنار هم قراردادن اعضای بدن مرده‌ها و استفاده از نیروی الکتریکی، موجودی ترسناک خلق می‌کند که در واقع یک هیولا است. به‌مرور زمان این هیولا از کنترل خود دانشمند هم خارج می‌شود و دیگر مهارشدنی نیست. 

فرانکنشتاین به حدی روی مردم زمان خود و حتی زمان‌های بعدی تاثیر گذاشت که بسیاری از کتاب‌ها و فیلم‌ها را با الهام از این اثر نوشتند و ساختند. بسیاری هم معتقدند فرانکنشتاین اولین نمونه‌ی رمان علمی تخیلی به شمار می‌رود. در هر صورت، کتاب صوتی فرانکنشتاین با صدای مهبد قناعت‌پیشه یکی از بهترین انتخاب‌هاست و وحشت و وهم جاری در کتاب را به بهترین شکل ممکن به تصویر می‌کشد. 

بخشی از کتاب صوتی فرانکنشتاین را بشنوید.

فرانکنشتاین مری شلی

گوینده: مهبد قناعت پیشه
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

کارمیلا

کارمیلا اولین خون‌آشام زن و از مخوف‌ترین و جذاب‌ترین شخصیت‌های ادبیات وحشت است. این زن با ظاهری دوستانه به قربانیانش نزدیک می‌شود و شب‌ها دندان‌های نیشش را در سینه‌ی آن‌ها فرو می‌برد و خونشان را می‌‌مکد. 

در این رمان اول با لورا آشنا می‌شویم؛ دختری که در قلعه‌ی متروک تنها زندگی می‌کند. با ورود کارمیلا به قلعه تنهایی لورا از بین می‌رود. کارمیلا دختری‌ است بسیار زیبا، مهربان و دوست‌داشتنی؛ دختری که به‌سرعت قلب لورا را به دست می‌آورد تا نقشه‌ی شومش را اجرا کند!

کارمیلا یکی از زیباترین و تاثیرگذارترین رمان‌های ترسناک است و از اولین نمونه‌‌‌های موفق این ژانر به‌شمار می‌آید. نویسندگان و منتقدان بسیاری زبان به تحسین این کتاب گشوده‌اند و خلاقیت شریدان لو فانو را در خلق فضایی مخوف ستوده‌اند. 

نسخه‌ی صوتی کتاب ترسناک کارمیلا با صدا و اجرای هنرمندانه‌ی نیلوفر لاری‌پور، یکی از بهترین کتاب‌های صوتی ترسناک به شمار می‌آید. 

بخشی از کتاب صوتی کارمیلا را بشنوید.

کارمیلا شریدان لوفانو

گوینده: نیلوفر لاری‌ پور
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

تیمارستان متروک

«تیمارستان متروک» روایتی ترسناک از یک بیمارستان فراموش‌شده و متروک است! بیمارستان گریلاک، سال‌ها قبل محل نگه‌داری کودکان و نوجوانان مبتلا به بیماری‌های روانی بوده، ولی بعد از مرگ مشکوک چند نفر تعطیل شده است. حالا این تیمارستان در دل جنگل پوسیده و فراموش شده ولی نیل و بری تصمیم گرفته‌اند به سراغش بروند و با احضار روح ربکا و مادرش، از راز قتل آن‌ها سردر بیاورند. معمای پیچیده‌ی کتاب باعث شده مخاطب نتواند لحظه‌ای از شنیدن کتاب دست بکشد!

کتاب تیمارستان متروک یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های ترسناک بوده است، در سال ۲۰۱۴ جایزه‌ی کنتاکی را برده و بسیار تحسین شده است. 

کتاب صوتی تیمارستان متروک با صدای آرمان سلطان‌زاده، سحر بیرانوند، مریم پاک‌زاد و… شما را وارد فضایی ترسناک و مملو از هیجان می‌کند و برایتان تجربه‌ای جذاب می‌سازد.

بخشی از کتاب صوتی تیمارستان متروک را بشنوید.

تیمارستان متروک دن پبلاکی

گوینده: مریم پاک‌ذات
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

 

بیمار خاموش

بیمار خاموش رمانی ترسناک و مهیج و البته متفاوت با بیشتر آثار ترسناک است؛ این رمان رگه‌های روان‌شناختی دارد و با طرح معمایی عجیب، شما را وارد یک چالش ترسناک و جذاب می‌کند. 

آلیسیا برنسون زنی زیبا و نقاشی مشهور است که با همسرش گابریل زندگی بسیار خوبی دارد. گابریل هم عکاس مشهوری است و زندگی این زوج هنرمند بسیار غبطه‌آمیز به نظر می‌رسد. بااین‌حال در یکی از شب‌های تابستان، صدای گلوله‌ از خانه‌ی این زوج سکوت شب را می‌شکافد و روی خوشبختی ظاهری آن‌ها خط بطلان می‌کشد. بله، آلیسیا جسد همسرش را به صندلی بسته و چند گلوله به صورتش شلیک کرده است. آلیسیا خودش هم زخمی شده، ولی به‌زودی بهبود می‌یابد و در برابر سوال پلیس و روان‌درمان‌گر بخش جنایی تنها سکوت می‌کند. سکوت ادامه‌دار این زن معما را پیچیده می‌کند و سوال‌های بیشتری به ذهن می‌آورد…

کتاب بیمار خاموش از پرفروش‌ترین آثار نیویورک‌تایمز در سال ۲۰۱۹، برنده‌ی جایزه‌ی بهترین کتاب معمایی گودریدز در همین سال و از کتاب‌های منتخب آمازون است. نویسنده با استفاده از تکنیک‌های روان‌شناختی خواننده را وارد یک بازی عجیب می‌کند و او را وامی‌دارد تا آخرین کلمه‌ی کتاب با کنجکاوی پیش برود و از کنارهم چیده‌شدن تکه‌های پازل این جنایت لذت ببرد. 

کتاب صوتی بیمار خاموش با صدای فرزان اسدیان و سحر توکلی از بهترین کتاب‌های صوتی ترسناک و جنایی به شمار می‌رود که از شنیدنش پشیمان نخواهید شد. 

بخشی از کتاب صوتی بیمار خاموش را بشنوید.

بیمار خاموش الکس مایکلیدیس

گوینده: سحر توکلی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

شبح اپرا

در اپرای پاریس یک شبح زندگی می‌کند. شبحی که عاشق کریستیان، دختر هنرمند و علاقه‌مند به آواز شده و به او آموزش می‌دهد. همه‌چیز از جایی شروع می‌شود که کریستیان دل به دیگری می‌بازد و شبح نمی‌تواند این شکست را بپذیرد. 

در واقع شبح نماینده‌ای از افراد طردشده است که می‌خواهند از جامعه انتقام بگیرند. نماد انسان‌های تنهایی که به دنبال ذره‌ای محبت هستند. در واقع کتاب شبح اپرا اثری ترسناک است که در دلش رگه‌های عاشقانه و اجتماعی دارد؛ کتابی دلنشین که قصه‌اش با گذشت سال‌ها هنوز شنیدن دارد و می‌تواند مخاطبان را جذب کند. 

خلاصه‌کتاب صوتی شبح اپرا با صدای گرم راضیه اسدی و مهدی افشاریان شما را به دنیایی متفاوت می‌برد. 

بخشی از کتاب صوتی شبح اپرا را بشنوید.

شبح اپرا گاستون لورو

گوینده: مهدی افشاریان
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

لوکیس و چند داستان دیگر 

کتاب لوکیس و چند داستان دیگر اثری فانتزی و ترسناک و درخشان است. این کتاب داستان مردی نیمه‌انسان و نیمه‌خرس را در کشور لیتوانی روایت می‌کند. پروفسور ویتمباخ کشیش است و تصمیم می‌گیرد برای ترجمه‌ی انجیل به زبانی دیگر، به روستایی دور افتاده در لیتوانی برود. او در این سفر با لوکیس آشنا می‌شود که نیمی انسان و نیمی خرس است. او رفتاری کاملاً حیوانی دارد و به گفته‌ی مردم با تجاوز یک خرس به مادرش متولد شده است. 

کتاب لوکیس و چند داستان دیگر به جز لوکیس چهار داستان دیگر به‌ نام‌های کوچه خانم لوکرِتزیا، اتاق آبی، جومان و ساحره‌های اسپانیایی را دربرمی‌گیرد که همگی فضاهایی ترسناک و فانتزی دارند و با ایده‌هایی خلاقانه از سایر آثار ترسناک متمایز شده‌اند. 

کتاب لوکیس و چند داستان دیگر با صدای حامد عابدینی صوتی شده و می‌تواند رضایت علاقه‌مندان به کتاب‌های صوتی ترسناک را جلب کند. 

بخشی از کتاب صوتی لوکیس و چند داستان دیگر را بشنوید.

لوکیس و چند داستان دیگر پروسپر مریمه

گوینده: حامد عابدینی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

مهمانی تلخ 

مهمانی تلخ رمانی دلهره‌آور و عجیب از سیامک گلشیری، نویسنده‌ی معاصر ایرانی است. 

داستان از این قرار است که تورج بعد از هفت سال استادش رامین ارژنگ را در اتوبان می‌بیند و سوار ماشین خود می‌کند. رامین ارژنگ همان استادی است که باعث شد تورج از دانشگاه اخراج شود و مسیر زندگی‌اش به کلی تغییر کند. تورج به استاد می‌گوید کینه‌ی قدیمی را فراموش کرده و حالا زندگی خوب و مرفهی دارد، بعد از او دعوت می‌کند تا شب همراه همسرش در باغ مهمانش باشند. رامین و همسرش به باغ می‌روند ولی مهمانی نه یک مهمانی دوستانه، بلکه یک مهمانی تلخ است. 

کتاب مهمانی تلخ فضایی مبهم و ترسناک دارد و با توصیف‌های دقیق و ریزبینانه، مخاطب را دچار هیجان و دلهره می‌کند. نسخه‌ی صوتی این کتاب با صدای سیامک گلشیری، گلاره عباسی و اشکان عقیلی‌پور، یکی از بهترین کتاب‌های صوتی ترسناک است. 

بخشی از کتاب صوتی مهمانی تلخ را بشنوید.

مهمانی تلخ سیامک گلشیری

گوینده: اشکان عقیلی‌پور
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

کتاب‌های صوتی ترسناک معرفی شده در بالا از بهترین کتاب‌های تولید شده هستند که با صداهایی مناسب و موسیقی هوشمندانه می‌توانند فضا را برای شما ملموس‌تر و هیجانی‌تر کنند. امیدواریم از شنیدن این کتاب‌ها لذت ببرید. 

417 بازدید
برچسب ها

Avatar

سپیده بیگدلی


اشتراک گذاری یادداشت
0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه