لوگو طاقچه
تصویر کتاب هایی که زندگی را دگرگون و متحول میکند

کتاب‌هایی که زندگی شما را متحول و دگرگون می‌کند

47,894 بازدید

۷ کتاب غیرداستانی که زندگی را متحول می‌کنند

تئوری انتخاب

تئوری انتخاب

نویسنده: ویلیام گلسر

مترجم: اکرم توکلی

انتشارات ارمغان گیلار

اطلاعات بیشتر و خرید

تئوری انتخاب یکی از بهترین کتاب‌هایی است که می‌توانید بخوانید و زندگی خود را متحول کنید. چرا؟ به یک دلیل ساده. این کتاب به ما می‌آموزد که چگونه تمام فعالیت‌هایی که ما انجام می‌دهیم و تمام کارهایمان، براساس انتخاب‌های خودمان است. ما نیازهایی اساسی داریم و تمام فعالیت‌هایی که در طول زندگی خود انجام می‌دهیم برای ارضای این نیازها است. ممکن است شما هم در موقعیت‌های بسیاری در زندگی خود احساس کرده باشید که قربانی شده‌اید و از این شرایط رنج ببرید. اما با خواندن کتاب تئوری انتخاب نوشته‌ی ویلیام گلسر می‌توانید مهر پایانی بر این احساس منفی و فلج‌کننده بزنید، کنترل و مدیریت تمام زندگی خود را بر عهده بگیرید و تمام آنچه را که لازم است برای خوشبخت شدن داشته باشیم، به دست بیاوریم.

می‌توانید در یادداشت «معرفی کتاب تئوری انتخاب» درباره آن بیشتر بخوانید.

اصل گرایی

اصل گرایی

نویسنده: گرگ مک کیون

مترجم: مهدی مصلحی

انتشارات آموخته

اطلاعات بیشتر و خرید

اصل گرایی چیست و چطور اصل‌گرا شدن می‌تواند به ما کمک کند تا زندگی خود را دگرگون کنیم؟ بیایید یک روز معمولی از زندگی خودمان را در نظر بگیریم. احتمالا با برنامه‌ریزی که از شب قبل انجام داده‌ایم، می‌دانیم چه کارهایی داریم و برای هرکدام چقدر باید زمان صرف کنیم. اما آیا در پایان روز، به تمامشان رسیده‌ایم؟ آیا صد در صد به برنامه پایبند بودیم؟ شاید به خودمان بیاییم و ببینیم که تمام وقتمان را با کارهای بیهوده از دست داده‌ایم. کارهایی که گاهی برای خودمان انجام دادیم و گاهی برای دیگران.

اما چطور می‌توانیم از این هدررفت وقت و انرژی جلوگیری کنیم؟ این همان چیزی است که گرگ مک کیون در کتاب اصل گرایی از آن صحبت می‌کند.

بخشی از کتاب صوتی ضرورت گرایی (اصل‌گرایی) را بشنوید.

ضرورت گرایی (اصل‌گرایی) گرگ مک کیون

گوینده: مرتضی خادری
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

دلایل خوب برای احساس های بد

دلایل خوب برای احساس های بد

نویسنده: راندولف ام. نسه

مترجم: بنفشه شریفی خو

پندار تابان

اطلاعات بیشتر و خرید

آیا می‌توان برای تمام احساسات بدی که در طول زندگی خود تجربه می‌کنیم، دلیل خوبی پیدا کرد؟ اگر موفق به انجام چنین کاری شویم، می‌توانیم آن احساسات را کنترل و مدیریت کنیم؟ راندولف ام. نسه، در کتاب دلایل خوب برای احساسات بد، با ترکیب علم روانشناسی و نظریه انتخاب طبیعی پاسخی برای این سوال دارد.

احساسات منفی مانند اضطراب، افسردگی، پرخوری و … دو رو دارند. یک وجه آن‌ها مفید است. مثلا اضطراب می‌تواند ما را از برخی خطرات احتمالی حفظ کند. اما وجه دیگر آن، هشدارهای کاذبی می‌دهد که باعث می‌شود این احساس به حسی طاقت‌فرسا تبدیل شود و زندگی روزمره ما را مختل کند. اما آیا می‌توان راهی برای تسکین چنین دردی پیدا کرد؟ این کتاب با کمک این دیدگاه جدید که روانشناسی تکاملی نام دارد، هم دلیل رواج و فراگیر بودن چنین رنج‌هایی را بیان می‌کند و هم راهی پیش پای مخاطبان می‌گذارد که آن‌ها را به آرامش می‌رساند.

آدمی

آدمی

نویسنده: روتگر برگمن

مترجم: مزدا موحد

نشر نو

اطلاعات بیشتر و خرید

دنیایی که امروز در آن زندگی می‌کنیم، سراسر رنج است. ما شاهد رخدادهای ناراحت‌کننده‌ای هستیم که هر روز در گوشه‌ای از جهان اتفاق می‌افتد و زندگی انسان‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همه این‌ها، زیر سر موجوداتی است که جهان را در تسخیر خود دارند: انسان‌ها. اما آیا می‌توان به این انسان‌ها و باطن نیکشان اعتماد کرد؟

آنچه شاهدش هستیم، تمام چیزی که در رسانه‌ها بازتاب پیدا می‌کند و بسیاری از روایت‌های مختلف از زندگی بشر نقطه مقابل این دیدگاه هستند. دیدگاهی که روتگر برگمن، در کتاب آدمی، مطرح می‌کند: اغلب افراد باطن نیکی دارند. او برای اینکه چنین ادعایی را به اثبات برساند از پژوهش‌های بسیاری کمک گرفته است و وقایع مختلفی را که در جهان رخ داده‌اند در کنار هم قرار داده است. در حقیقت این کتاب هم زندگی ما را دگرگون میکند و هم به ما کمک می‌کند تا آینده را به نحوی متفاوت ببینیم. این تفاوت در زیبایی و روشنایی است که در آینده وجود دارد. آینده‌ای متفاوت از تمام تصورات ما.

عادت های اتمی

عادت های اتمی

نویسنده: جیمز کلیر

مترجم: هادی بهمنی

نشر نوین

اطلاعات بیشتر و خرید

ما در تلاشیم تا به اهدافی که برای خود مشخص کرده‌ایم برسیم. گاهی این اهداف در حوزه روابط اجتماعی و شغل ما هستند و گاهی نیز به صورت مستقیم با زندگی فردی ما و رشد و پیشرفت شخصی ما در ارتباطند. ما تلاش می‌کنیم تا پیشرفت کنیم، بهتر شویم و به ایدئالی که از خودمان سراغ داریم برسیم. اما چطور می‌توانیم به آنجا برسیم؟ آیا می‌توانیم ره صدساله را یک شبه طی کنیم؟ بهترین کار این است که همیشه در مسیر باقی بمانیم و هر روز بخشی از آن را طی کنیم. چطور؟ با کمک عادت‌های اتمی، یکی دیگر از کتاب هایی که زندگی شما را متحول و دگرگون میکند.

جیمز کلیر در کتاب عادت‌های اتمی به ما می‌آموزد که چگونه می‌توانیم هر روز در این مسیر باقی بمانیم. اگر هر روز یک درصد بهتر شویم، در یک سال رشد سی‌وهفت درصدی داشتیم! در عین حال، وقتی چیزی به عادت تبدیل شود، نتیجه رضایت‌بخش‌تری دارد. جیمز کلیر به ما کمک می‌کند تا عادات منفی را کنار بگذاریم و رفتاری که ما را به اهدافمان می‌رساند، به شکل عادات مثبت در وجودمان نهادینه کنیم.

بخشی از کتاب صوتی عادت‌های اتمی را بشنوید.

عادت‌های اتمی جیمز کلیر

گوینده: سامان قلیچ خانی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

تختخوابت را مرتب کن

تختخوابت را مرتب کن

نویسنده: ویلیام. اچ. مک‌ریون

مترجم: حسین گازر

کتاب کوله پشتی

اطلاعات بیشتر و خرید

اگر از ما بخواهند که ماجراهای تاثیرگذار و متحول‌کننده‌ی زندگی‌مان را انتخاب کنیم، چه می‌گوییم؟ آیا قرار است از تصادفی حرف‌ بزنیم که لذت بردن از لحظه‌های زندگی را به ما یادآوری کرده یا از موسیقی‌ بگوییم که با شنیدنش روحمان به عرش می‌رود؟ آیا از تجربه اولین‌بار عاشق شدنمان صحبت می‌کنیم یا شغلی که خیلی دوستش داریم و به زندگی‌مان معنا داده است؟ آیا از فیلمی صحبت می‌کنیم که دیدنش را به همه دوستان و آشنایانمان توصیه کردیم یا از کتابی می‌گوییم که کلماتش به عمق جانمان نفوذ کرده است؟ همه این تجربه‌ها می‌توانند در نوع خودشان خاص و تاثیرگذار باشند. درست مانند کتاب‌ها. تعداد بسیار زیادی از کتاب‌ها وجود دارند که می‌توانند مسیر زندگی ما را برای همیشه متحول کنند، ذهنمان را برای مدت طولانی به خود درگیر کنند و ما را به کشف تجربه‌های جدید وادارند. در این یادداشت به معرفی کتاب هایی که زندگی را دگرگون میکند می‌پردازیم.

اولین کاری که در صبح بعد از بیدار شدن از خواب انجام می‌دهید، چیست؟ رفتن سراغ کارهای دیگر؟ صبحانه خوردن؟ ورزش کردن؟ یا مرتب کردن تخت‌خوابتان؟ ویلیام اچ. مک‌ریون، ژنرال بازنشسته نیروی دریایی آمریکا، در این کتاب که زندگی شما را دگرگون میکند، چند پیشنهاد دارد که زندگی را به نظم می‌آورد و به ما کمک می‌کند بازدهی خود را در طول روز بالا ببریم. اولین چیزی که از ما می‌خواهد این است که تخت‌خوابمان را مرتب کنیم. به این ترتیب اولین وظیفه روزانه‌مان را انجام داده‌ایم و حس غرور و خوشحالی ناشی از آن سبب می‌شود تا ما بقیه کارهایمان را انجام دهیم.

ویلیام اچ. مک‌ریون پس از بازنشستگی به سمت ریاست دانشگاه تگزاس سیستم منصوب شد و در کتاب تختخوابت را مرتب کن، درس‌هایی را که در طول سال‌ها فعالیت در نیروی دریایی آموخته است، در اختیار دیگران قرار داده است. او معتقد است برای تغییر دادن جهان بیرون، اول نیاز داریم تا جهان درون خودمان را تغییر دهیم و این تغییر با مرتب کردن تختخوابمان، و شروع کردن یک روز عالی و قوی آغاز می‌شود.

بخشی از کتاب صوتی تختخوابت را مرتب کن را بشنوید.

تختخوابت را مرتب کن ویلیام. اچ. مک‌ریون

گوینده: میلاد فتوحی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

ارتباط بدون خشونت، زبان زندگی

ارتباط بدون خشونت، زبان زندگی

نویسنده: مارشال بی. روزنبرگ

مترجم: کامران رحیمیان

انتشارات اختران

اطلاعات بیشتر و خرید

ارتباط بدون خشونت، یکی از ابزارهای ما برای زندگی در جامعه‌ای متمدن است. ما می‌توانیم تمام مشکلاتمان را با کمک گفتگو حل کنیم اما به شرطی که اصول اولیه آن را بلد باشیم. روشی که مارشال روزنبرگ در این کتاب به مخاطبانش آموزش می‌دهد، می‌تواند تمام ابعاد مختلف زندگی شما را تحت تاثیر خود قرار بدهد.

ذهن متمرکز

ذهن متمرکز

نویسنده: مایکل هیت

مترجم: لیلا حیدری

انتشارات آریانا قلم

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب ذهن متمرکز نوشته‌ی مایکل هیت نویسنده‌ی آمریکایی است. امروزه سرعت زندگی آن‌چنان بالاست که رسیدن به همه‌ی کارها و مهم‌تر از آن سالم زندگی کردن، امری محال به نظر می‌رسد. برخی برای حل این مشکل، سرعت کار خود را بالاتر می‌برند یا بیش‌تر کار می‌کنند؛ هیت با این روش مخالف است و چاره‌ی کار را در افزایش روش‌مند تمرکز می‌بیند. او در این کتاب گام‌های افزایش بهره‌وری با تقویت تمرکز را به‌شکلی نظام‌مند و جذاب شرح داده است.

عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست

عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست

نویسنده: مگان دیواین

مترجم: آرزو مومیوند

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست اثری از مگان دیواین با زیرعنوان «مواجهه با اندوه و فقدان در فرهنگی که این‌ها را برنمی‌تابد» است. این کتاب راه و روشی برای شناختن اندوه، به رسمیت شناختنش و کنار آمدن با سوگی که زندگی را مختل کرده است، به مخاطبانش نشان می‌دهد. این کتاب پس از انتشار، در فهرست‌هایی همچون کتاب‌هایی که زندگی‌تان را دگرگون می‌کنند، قرار گرفت.

نگاه افراد به مسئله فقدان و سوگ تا پیش از این چندان همدلانه نبود. بسیاری اوقات کسی که درد و رنجی را تجربه می‌کند، تلاش می‌کند تا آن را انکار کند. ممکن است به دنبال راهی برای رفع و از بین بردن درد باشد و … مگان دیواین با نوشتن کتاب عیبی ندارد اگر حالت خوش نیست تلاش کرده تا نگاهی نوین به مسئله سوگ و فقدان داشته باشد. او با زبان و بیانی روان از انسان‌ها می‌خواهد تا درد و اندوهشان را به رسمیت بشناسند و در کنارش، با به کار گرفتن روش‌های خودمراقبتی تلاش کنند تا حال خودشان را بهبود بخشند.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

۳ کتاب داستانی که زندگی شما را دگرگون میکند

این کتاب‌ها همه می‌توانند در دسته‌بندی کتاب‌هایی قرار بگیرند که که به افراد برای رشد و توسعه فردی و پیشرفت شخصی کمک می‌کنند. اما آیا می‌توان کتاب‌های دیگری مثلا از دنیای داستان‌ها را وارد این فهرست کرد؟ بسیاری از افراد معتقدند که داستان‌ها فرصت و امکان تجربه هزاران زندگی را در اختیار ما قرار می‌دهند و می‌توانند به شدت در کیفیت زندگی آدم‌ها تاثیر داشته باشند. شاید از همین رو است که بسیاری از کتاب‌های کلاسیک ادبیات جهان، موفق شدند تا مرزهای جغرافیایی را زیر پا بگذارند و همیشه در چنین فهرست‌هایی بدرخشند. با هم نگاهی می‌اندازیم به چند داستان که در این دسته می‌گنجند.

شازده کوچولو

شازده کوچولو

نویسنده: آنتوان دوسنت اگزوپری

مترجم: احمد شاملو

انتشارات نگاه

اطلاعات بیشتر و خرید

شازده کوچولو داستان کوتاهی است که می‌توانید در یک نشست بخوانید و یا سر صبر و با مزه‌مزه کردن کلماتش در دنیای زیبا و جذابش غرق شوید. این داستان برای تمام لحظاتی است که از دنیای خسته کننده آدم بزرگ‌ها خسته شده‌اید.

بخشی از کتاب صوتی شازده کوچولو را بشنوید.

شازده کوچولو آنتوان دوسنت اگزوپری

گوینده: جمعی از گویندگان
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

درخت بخشنده

درخت بخشنده

نویسنده: شل سیلوراستاین

مترجم: کمال مرادی

انتشارات پلک

اطلاعات بیشتر و خرید

شل سیلوراستاین یا همان عمو شلبی معروف، یکی از نویسنده‌هایی است که کتاب‌هایش، مرزهای سن را جابه‌جا کرده است. او دنیا را جور خاصی می‌بیند، همراه با کمی چاشنی طنز. گویی که سروته باشد و دنیا را وارونه ببیند. این شاهکار خاص اوست و همین خنده ظریف کارهایش باعث شده تا کتاب‌هایش، نمونه‌های عالی برای یک خستگی درکردن همراه با یک فنجان چای باشد. احساس آرامشی که بعد از خواندن کتاب‌هایش به شما دست می‌دهد، حتما می‌تواند در دگرگون کردن زندگیتان تاثیر بگذارد.

کشتن مرغ مینا

کشتن مرغ مینا نوشته‌ی هارپر لی داستانی لطیف است که از زبان یک دختربچه روایت می‌شود. دختری که در جامعه‌ای به شدت نژادپرست زندگی می‌کند اما خانواده‌ای دارد که تحت تاثیر جامعه نیستند. پدر وکیلش، کار وکالت جوان سیاه‌پوستی را برعهده گرفته است که به جرمی ناروا حالا منتظر حکمش است و به دلیل نژادش، احتمالا همه رأی‌ها برضد او است.

کلام آخر

در دنیایی به این بزرگی، آدم‌هایی با همه‌جور سلیقه پیدا می‌شوند. آن‌هایی که رمان دوست دارند و آن‌هایی که قلمروشان، کتاب‌های خاص، آثار موفقیت و خودیاری یا حتی زندگینامه و سفرنامه است. بنابراین، این فهرست می‌تواند برای هرکسی، خاص و منحصر به خودش باشد. شما هم از کتاب‌های موردعلاقه‌تان بگویید؛ کتاب‌هایی که زندگی شما را از این رو به آن رو و دگرگون کردند.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

47,894 بازدید
برچسب ها

Avatar

صدف کاظمی


اشتراک گذاری یادداشت
3 4 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
3 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه