لوگو طاقچه
کتاب‌اهایی درباره اضطراب از دست دادن

معرفی کتاب‌هایی برای مقابله با ترس و اضطراب ازدست‌دادن

107 بازدید

زندگی در کنار تمام شگفتی‌هایش، در کنار تمام زیبایی‌ها و وسعت بی‌کرانش، نقاط تاریکی هم دارد. یکی از رنج‌های مشترک انسانی، فقدان و ازدست‌دادن است. ما در طول زمان همواره در حال ازدست‌دادنیم؛ از اشیا و موقعیت‌های موردعلاقه گرفته تا انسان‌هایی که دوستشان داریم و بهشان دلبسته‌ایم. ازدست‌دادن هیچگاه ساده نیست؛ کندن نخ‌های دلبستگی رنج و محنت زیادی به همراه دارد که از عهده‌ی هر شخصی برنمی‌آید. بدیهی است که همه‌ی ما از ازدست‌دادن می‌ترسیم و گاهی به فقدان داشته‌ها و افراد ارزشمندمان فکر می‌کنیم. بااین‌حال، در بعضی از افراد به دلایل گوناگون این ترس شدت می‌گیرد. این افراد مدام با اوهام و خیالات ازدست‌دادن دست‌وپنجه نرم می‌کنند و زیر سایه‌ی این ترس نمی‌توانند از زندگی لذتی ببرند. اگرچه ازدست‌دادن اتفاقی‌ است محتوم و پیش‌بینی‌ناپذیر، ولی ما نباید لحظه‌ها را قربانی این ترس کنیم. در این یادداشت از وبلاگ طاقچه، کتاب‌هایی را معرفی می‌کنیم که کمکتان می‌کنند از اتفاق نیفتاده نترسید و در مقابل این ترس و اضطراب مقاوم‌تر شوید. 

فلسفه ترس

فلسفه ترس

نویسنده: لارس اسوندسن

مترجم: خشایار دیهیمی

انتشارات: نشر گمان

خرید کتاب

فلسفه ترس کندوکاوی است در مفهوم ترس به‌عنوان یکی از قدرتمندترین احساسات انسانی. در این کتاب نویسنده به شما کمک می‌کند ماهیت ترس را بشناسید، با انواعش آشنا شوید و بتوانید جایگاهش در زندگی‌تان را تشخیص دهید. نویسنده در این کتاب ترس را ریشه‌یابی می‌کند و از این مسیر برای شما فرصتی می‌سازد تا به سراغ ترس‌هایتان بروید؛ فرقی ندارد ترس ازدست‌دادن باشد یا انواع ترس‌های دنیای امروز. لارس اسوندسن به‌عنوان یک فیلسوف، ترس را از ابعاد مختلف فردی، اجتماعی، سیاسی و… زیر ذره‌بین می‌برد و در پایان به راه‌های زندگی‌کردن در شرایط ترسناک می‌رسد. 

بخشی از کتاب صوتی فلسفه ترس را بشنوید.

فلسفه ترس

نویسنده: لارس اسوندسن

گوینده: سید میثاق ابطحی

انتشارات: انتشارات شرکت توسعه محتوای لحن دیگر

شجاعت در برهوت

شجاعت در برهوت

نویسنده: برنه براون

مترجم: سیده فرزانه حسینی

انتشارات: انتشارات میلکان

خرید کتاب

شجاعت در برهوت نگاهی است به مقوله‌ی تعلق. تعلق واقعاً چیست؟ چه وقتی می‌توانیم بگوییم به کسی، جایی یا احساسی تعلق داریم؟ چطور می‌توانیم تعلقات سالم داشته باشیم؟ این کتاب با سفر به درون احساسات طبیعی انسانی، به خواننده نشان می‌دهد چطور با نیاز تعلق تعامل کند و چطور می‌تواند در مسیر پاسخ به این نیاز در دام وابستگی ناسالم نیفتد. 

برنه براون، استاد دانشگاه و پژوهشگر تاب‌آوری و احساسات، در این کتاب در هفت فصل به خواننده‌اش کمک می‌کند خودش را بشناسد و در وهله‌ی اول و قبل از هر چیز و هر کس، تنها به خود متکی و متعلق باشد. اتکا و تعلق به خود از شما فرد قدرتمندی می‌سازد که مغلوب ترس ازدست‌دادن و رهاشدن نمی‌شود. ما در این کتاب می‌آموزیم که ابتدا با خودمان صادق باشیم و بتوانیم بدون نیاز به هیچ محرک بیرونی، در برهوت درونمان قدم بزنیم. وقتی بتوانیم به خود تکیه کنیم، ترسمان از فاصله‌ها و ازدست‌دادن‌ها کمتر و کمتر می‌شود و به آرامش درونی می‌رسیم.

بخشی از کتاب صوتی زندگی شجاعانه را بشنوید.

زندگی شجاعانه

نویسنده: برنه براون

گوینده:

انتشارات: انتشارات آموزه

بستن تبلیغ

لطفا نگران نباش و زندگی کن

لطفا نگران نباش و زندگی کن

نویسنده: لیزابت رومر

مترجم: مهتاب شوشتریان

انتشارات: انتشارات ارجمند

خرید کتاب

نگرانی در بعضی از مواقع احساسی طبیعی و واکنشی انسانی است! بااین‌حال، گاهی‌وقت‌ها نگرانی پا فراتر می‌گذارد و در لحظه به لحظه‌ی زندگی سایه می‌اندازد. تا به حال برایتان پیش آمده مدام نگران باشید؟ نگران اتفاق‌های نیفتاده، نگران اتفاق‌های گذشته… نگرانی اگر کنترل نشود، می‌تواند تمام زندگی را ببلعد. در واقع بیشتر وقت‌ها نگرانی احساس بی‌فایده‌ای است که جز تلف‌کردن انرژی و زمان کارکردی ندارد و مثل موریانه فرصت‌های ما را می‌بلعد. در کتاب «لطفا نگران نباش و زندگی کن» می‌توانیم ماهیت نگرانی را بشناسیم، راه‌های کنترل‌کردنش را بیاموزیم و نگذاریم از دانه‌ی برفی تبدیل به یک بهمن بزرگ شود و تمام زندگی‌مان را تحت‌تاثیر قرار دهد. 

ترس و نگرانی ازدست‌دادن فرصت لذت‌بردن از حضور آدم‌ها یا زندگی در آرامش را از شما می‌گیرد. پس با مطالعه‌ی این کتاب راهی برای ایستادن در مقابل این موج ویرانگر نگرانی و ترس پیدا کنید.

ترس

ترس

نویسنده: تیک نات هان

مترجم: ملیکا شایسته

انتشارات: انتشارات میلکان

خرید کتاب

کیست که بگوید در زندگی‌اش هیچ طوفان و لحظه‌ی غم‌انگیزی را تجربه نکرده؟ زندگی همیشه فراز و فرودهایی دارد و هیچکس نمی‌تواند در ساحلی امن از تمام نگرانی‌ها و رنج‌ها دور بماند. کتاب ترس اثری است در مورد یکی از طبیعی‌ترین احساسات انسانی. همه‌ی ما در زندگی ترس‌هایی داریم ولی چقدر ترس را می‌شناسیم و چقدر از نقشش در زندگی‌مان آگاهیم؟ 

تیک نات هان در کتاب ترس ریشه‌های ترس را واکاوی می‌کند و خواننده را به دل ماهیت این احساس می‌برد. وقتی ترس را بشناسیم، می‌توانیم تشخیص دهیم چطور باید با آن تعامل کنیم و نگذاریم حضورش روند زندگی را بر هم بزند. ترس چهره‌های بسیاری دارد و به شکل‌های مختلفی می‌تواند ما را فلج کند. در این کتاب یاد می‌گیریم که به جای فراموش‌کردن ترس‌ها و فرارکردن آن‌ها، روبه‌رویشان بایستیم و ریشه‌‌یابی‌شان کنیم.

بخشی از کتاب صوتی ترس را بشنوید.

ترس

نویسنده: تیک نات هان

گوینده: غلامرضا صادقی

انتشارات: شادن پژواک

قدرت ذهن ناخودآگاه شما

قدرت ذهن ناخودآگاه شما

نویسنده: یان مک ماهان

مترجم: رامین بختیاری

انتشارات: انتشارات نسل نواندیش

خرید کتاب

بسیاری از ما از قدرت شگفت‌انگیز ذهن ناخودآگاهمان بی‌خبریم. قدرتی که در واقع بخش زیادی از احساسات و افکار ما را تحت‌کنترل دارد. در کتاب «قدرت ذهن ناخودآگاه شما» می‌توانیم این نیروی عظیم را بشناسیم و با هدایت و کنترل به سمت اهدافمان، به رضایت درونی و آرامش و موفقیت برسیم. نویسنده در این کتاب راهکارهای ساده ولی مهمی ارائه می‌دهد که با تغییرهای کوچک در ذهن ناخودآگاه نتایج بزرگی برایمان به ارمغان می‌آورند. چطور می‌توانیم به احساس بهتری برسیم؟ چطور می‌توانیم درون سرکشمان را رام کنیم؟ چطور باید بهترین نسخه‌ی خودمان باشیم؟ جواب تمام این سوالات در ذهن ناخودآگاه ما نهفته است. ذهنی که قدرت شگفت‌انگیزی دارد و می‌تواند به معنای واقعی کلمه معجزه کند. 

بخشی از کتاب صوتی قدرت ذهن ناخودآگاه شما را بشنوید.

قدرت ذهن ناخودآگاه شما

نویسنده: جوزف مورفی

گوینده: مهدی جمالی

انتشارات: آوانامه

از ترس تا شوق زندگی

از ترس تا شوق زندگی

نویسنده: کورت تیرواین

مترجم: کلارا کرمی

انتشارات: انتشارات نسل نواندیش

خرید کتاب

با وجود اینکه ترس یکی از احساسات پرتکرار و طبیعی انسانی است، اکثر ما هنوز شیوه‌ی مواجهه با آن را بلد نیستیم. بیشتر ما در مقابل ترس ناشی و هیجان‌زده رفتار می‌کنیم؛ سعی می‌کنیم از موقعیت ترسناک فرار کنیم، نادیده‌اش بگیریم یا کامل تسلیمش می‌شویم. کتاب «از ترس تا شوق زندگی» به ما می‌آموزد از ترس به‌عنوان یک محرک بهره ببریم. محرکی که برخلاف ظاهر ناخوشایندش، قدرت زیادی برای پیش‌بردن ما دارد. کتاب به ترس‌های مختلفی می‌پردازد؛ ترس ازدست‌دادن، ترس از خوشبختی، ترس از عشق، ترس از شکست و… در هر کدام از این موارد راهکارهای مفیدی ارائه می‌دهد تا بتوانیم از ترس یک پل بسازیم و به سوی شوق زندگی قدم برداریم. 

چرا ترس از مرگ و مویه بر آن؟

چرا ترس از مرگ و مویه بر آن؟

نویسنده: مهاتما گاندی

مترجم: شهرام نقش تبریزی

انتشارات: گروه انتشاراتی ققنوس

خرید کتاب

مرگ سرنوشت محتوم همه‌ی ماست. سرنوشتی که دیر یا زود باید به آن تن بدهیم. ما می‌میریم، عزیزان و دوستانمان هم می‌میرند. برای هر کسی پیش می‌آید که در مواقعی به ترس از مرگ فکر کند ولی نباید بگذاریم این ترس بر ما غلبه کند. زندگی بسیار ارزشمند است و باید تا وقتی در آن هستیم و نفس می‌کشیم، فقط به ادامه‌دادن فکر کنیم. ممکن است بعضی از ما بعد از حادثه‌ای دلخراش یا حتی بدون دلیل در دام ترس از مرگ خود یا عزیزانمان می‌افتیم و تا جایی در این وهم پیش می‌رویم که دیگر نمی‌توانیم زندگی کنیم. کتاب «چرا ترس از مرگ و مویه بر آن» از نگاه گاندی بزرگ، رهبر معنوی مشهور، به ما کمک می‌کند از دام ترس از مرگ بگریزیم. در این کتاب، گاندی با پرداختن به فلسفه‌ی زندگی و مرگ کمکمان می‌کند از مرگ نترسیم و به جایش با تمام توان زندگی را بستاییم. 

بخشی از کتاب صوتی چرا ترس از مرگ و مویه بر آن؟ را بشنوید.

چرا ترس از مرگ و مویه بر آن؟

نویسنده: مهاتما گاندی

گوینده: امید تقوی

انتشارات: آوانامه

بدون ترس

بدون ترس

نویسنده: رافائل سانتاندرو

مترجم: علی باغشاهی

انتشارات: انتشارات ذهن آویز

خرید کتاب

دکتر رافائل سانتاندرو، روان‌شناس مشهور اسپانیایی، در کتاب «بدون ترس»، ریشه‌های ترس را واکاوی کرده است. ترس به‌عنوان یکی از احساسات طبیعی انسانی، در صورتی که کنترل نشود می‌تواند از زندگی یک کابوس ادامه‌دار بسازد. در کتاب بدون ترس، نویسنده به‌عنوان یک روان‌شناس حاذق راهکارهایی ارائه می‌دهد تا به ترستان غلبه کنید و به جریان عادی زندگی برگردید. نویسنده معتقد است که کنترل ترس بر خلاف تصورمان، جایی درون ذهن خودمان است و در واقع این خودمان هستیم که به ترس‌هایمان بال و پر می‌دهیم. روبه‌روشدن با ترس‌ها از نگاه کسی که سال‌ها درمانگر بوده و تجربه‌ی درمان دارد، فرصت خوبی است که این کتاب در اختیارمان قرار می‌دهد. با کمک این کتاب می‌توانیم دست‌های ترس را عقب بزنیم و دوباره به شادی، رهایی، زندگی و آزادی برگردیم. 

رهایی از ترس‌های بزرگ

راهکارهای فوری، ساده و قطعی رهایی از ترس های بزرگ (ترس از مرگ خود و اطرافیان) در ۳۰ روز

نویسنده: بهنام محقق

انتشارات: انتشارات جاودانه

خرید کتاب

مرگ اتفاق ناگریزی است و بی‌شک برای همه اتفاق می‌افتد. بااین‌حال ترس از مرگ نباید مانع زندگی امروزمان شود. گاهی‌اوقات افراد اسیر ترس از مرگ خودشان و اطرافیانشان می‌شوند و آن‌قدر در این ترس فرو می‌روند که دیگر نمی‌توانند به زندگی عادی ادامه دهند. نگرانی در مورد مرگ نگرانی بسیار بیهوده‌ای است، چون مرگ در کنترل ما قرار ندارد و واقعه‌ای بسیار غیرقابل‌پیش‌بینی است. دکتر بهنام محقق در این کتاب طی تنها ۳۰ روز به شما کمک می‌کند از ترس مرگ عزیزانتان رهایی یابید و به جریان عادی زندگی برگردید. نقطه قوت کتاب ساده و دردسترس‌بودن راهکارهاست و می‌تواند گام‌به‌گام ترس ازدست‌دادن را از ذهن شما بشوید. 

درمان ۳۰ دقیقه ای اضطراب

درمان ۳۰ دقیقه ای اضطراب

نویسنده: تروی دافرین

مترجم: عاطفه محمد‌صادق

انتشارات: انتشارات ارجمند

خرید کتاب

اضطراب احساسی فلج‌کننده است که مثل سدی بزرگ مقابل شما و زندگی می‌ایستد و نمی‌گذارد حتی لحظه‌ای آسوده زندگی کنید. درمان اضطراب نیاز به زمان زیادی دارد، ولی خوشبختانه راهکارهای کوتاه‌مدتی هم وجود دارند که می‌توانند در مقابل اضطراب بایستند و کنترلش کنند. کتاب «درمان ۳۰ دقیقه‌ای اضطراب» ضمن پرداختن به مفهوم و چرایی اضطراب، سرشار از راهکارهای کوتاه‌مدتی است که می‌توانند سربزنگاه و در لحظات اوج‌گرفتن استرس به سراغتان بیایند. در این کتاب می‌توانید ضمن شناخت بهتر اضطراب، راه‌های مقابله با آن را فرا بگیرید و با کنارزدن این حس ناخوشایند، لحظات بهتری را تجربه کنید. 

تاب آوری در سیلی واقعیت

تاب آوری در سیلی واقعیت

نویسنده: راس هریس

مترجم: کتایون دانشوریان

انتشارات: سبزان

خرید کتاب

تاب‌آوری از مهم‌ترین مهارت‌هایی‌ است که انسان امروز باید به دنبال فراگیری‌اش باشد. تاب‌آوری از ما انسانی قدرتمند و صبور می‌سازد که در مدیریت فرودهای زندگی عملکرد درستی دارد و کمتر به دام افسردگی و ترس می‌افتد. کتاب تاب‌آوری در سیلی واقعیت به ما کمک می‌کند در لحظات بحرانی زندگی، دست خودمان را بگیریم و هر طور شده از منجلاب ترس و غم بیرون بکشیم. راس هریس با مدت‌ها پژوهش و مطالعه، در این کتاب راهکارهای بازسازی بعد از موقعیت‌های سخت زندگی را جمع‌آوری کرده است. 

بحران‌ها خواه و ناخواه بر سر راهمان سبز می‌شوند؛ شکست‌های بزرگ، ازدست‌دادن، مرگ عزیزان و… هر کدام می‌توانند جریان زندگی را برایمان متوقف کنند و ما را در قعر سیاهی بیندازند. این کتاب می‌تواند همراهمان باشد تا دوباره بلند شویم، دوباره بسازیم و نگذاریم دستان قدرتمند اندوه به‌تدریج تمام داشته‌هایمان را ببلعد. تکنیک‌های کتاب علمی، ساده و ظریف هستند و به بهترین شکل التیام و درمان زخم‌ها را بهمان یاد می‌دهند.

راه‌های برون‌رفت از ترس (هنر پذیرش پیش‌بینی‌ناپذیربودن زندگی)

ما بدون ترس نمی‌توانیم زندگی کنیم ولی حضور بیش از حد ترس در زندگی هم مانعی بزرگ است که می‌تواند جلوی رشد و پیشرفتمان را بگیرد. کتاب همان‌طور که از نامش برمی‌آید، مجموعه‌ای از راهکارهاست برای گریختن از چنگال‌های قدرتمند ترس که می‌تواند بر تمام ابعاد زندگی سایه بیندازد. گاهی‌اوقات پذیرش و باور اتفاق‌های تلخ مهارت بزرگی است که کمکمان می‌کند با ارزش‌ترین سرمایه‌مان یعنی زمان را از دست ندهیم و بعد از هر رویداد تلخی دوباره به جریان پرشور زندگی بازگردیم.

من هم می ترسم!

من هم می ترسم!

نویسنده: غزال موسوی

انتشارات: انتشارات پرتقال

خرید کتاب

دوران کودکی دوران مهم و حساسی است که آینده را شکل می‌دهد. کودکان ممکن است به دلایل مختلفی در برهه‌هایی از زندگی ترس را تجربه کنند. ما به‌عنوان والد و بزرگ‌تر نباید بگذاریم این ترس‌ها درون کودک باقی بمانند و هرگز نباید بابت ترسیدن سرزنشش کنیم. کتاب‌ها و داستان‌ها بهترین راه برای آموزش به کودک‌اند. کودک قصه‌ها را می‌پذیرد و باور می‌کند. کتاب من هم می‌ترسم داستان پسر کوچکی است که ترس‌های زیادی دارد و نمی‌داند چطور با این ترس‌ها کنار بیاید. کودکان در این کتاب راهکارهای بسیار خوبی برای مقابله با ترس‌هایشان فرا می‌گیرند و همچنین فرصتی فراهم می‌شود تا راحت‌تر در مورد ترس‌هایشان با شما گفت‌وگو کنند. 

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

107 بازدید
برچسب ها
بستن تبلیغ

Avatar

سپیده بیگدلی


اشتراک گذاری یادداشت
0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه