لوگو طاقچه
معرفی رمان هایی درباره خیانت

معرفی کتاب‌هایی با مضمون خیانت

3,502 بازدید

خیانت! یکی از مضمون‌هایی که در بسیاری از رمان‌های عاشقانه و یا حتی ژانرهای دیگر به آن پرداخته می‌شود، خیانت است. اتفاق تلخی که در دنیای واقعی نیز برای افراد بسیاری رخ می‌دهد. رمان هایی که درباره خیانت نوشته می‌شوند اغلب داستان زندگی فردی را که به او خیانت شده، به تصویر می‌کشند و نشان می‌دهند که او چگونه با این رخداد مواجه می‌شود و گاهی نیز با وجود این تجربه، زندگی جدیدی را برای خود می‌سازد. اگرچه خواندن این داستان های خیانتی ممکن است غم‌انگیز باشد اما در عین حال می‌تواند کمکی برای افرادی باشد که در معرض این اتفاق قرار می‌گیرند و حتی می‌تواند برای دیگران نیز آموزنده باشد. در این یادداشت چند نمونه از بهترین کتاب هایی را که خیانت در خلال داستان‌شان به چشم می‌آید، معرفی کرده‌ایم.

۵ رمان با موضوع خیانت

از ترس تنهایی

از ترس تنهایی

نویسنده: امیلی گیفین

مترجم: علی شاهمرادی

نشر سنگ

اطلاعات بیشتر و خرید

امیلی فیسک گیفین نویسنده آمریکایی متولد ۱۹۷۲ است. کتاب «از ترس تنهایی» یک رمان درباره خیانت و داستانی درباره چند شخصیت جوان است که باید در شرایط‌های سخت و پیچیده انتخاب‌های سختی درباره عشق خود بگیرند. این رمانِ پر از اتفاق، داستان دختری سی ساله و سر به راه است که در موقعیت‌های مختلف عاطفی قرار می‌گیرد و در نهایت با نامزد بهترین دوستش وارد رابطه می‌شود. روایتی مملو از موقعیت‌های پیجیده میان عشق و جدایی، وجدان و خیانت، علاقه و بی‌تفاوتی و تصمیم‌های سختی که هیچ راه بازگشتی در آن‌ها نیست. رمانی که همانند زندگی واقعی است.

کتاب «ترس از تنهایی» جزو محبوب‌ترین رمان‌های امیلی گیفمین، نویسنده پرفروش نیویورک تایمز است.

بخشی از کتاب صوتی از ترس تنهایی را بشنوید.

از ترس تنهایی امیلی گیفین

گوینده: زیبا بروفه
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

همسر خاموش

همسر خاموش

نویسنده: ای. اس. ای. هریسون

مترجم: مریم مفتاحی

نشر آموت

اطلاعات بیشتر و خرید

همسر خاموش رمانی از ای. اس. ای هریسون است که فروپاشی تدریجی یک زندگی عاشقانه را روایت می‌کند. داستانی با لحن و زبانی گیرا که مدت کوتاهی بعد از انتشارش در سال ۲۰۱۳ پرفروش نیویورک‌تایمز شد؛ آن هم در حالی که هریسون مدتی قبل از انتشار کتاب، از دنیا رفته بود.

جودی و تاد زن و شوهری هستند که دهه چهل زندگی خود را تا میانه پیش رفته‌اند و نویسنده در این رمان داستانی درباره خیانت در زندگی این زوج را به تصویر می‌کشد. آنها بیست سال است که با هم در آرامش و با عشق و علاقه زندگی کرده‌اند. جودی ذاتا زنی آرام و یک روان‌شناس است. او کاری پاره‌وقت دارد و باقی روز را در خانه سپری می‌کند. تاد نیز در طول سال‌ها کنار جودی بودن، اعتما به نفس و شرایط مالی خوبی به دست آورده است. تاد و جودی ازدواج رسمی نکرده‌اند و فرزندی هم ندارند؛ اما حالا تاد با دختر جوانی به اسم ناتاشا آشنا شده که او و فکرش را تغییر داده است. حالا مدتی است که تاد دوست دارد فرزند و زندگی خانوادگی داشته باشد. با مطلع شدن جودی از این ماجرا همه چیز در زندگی این دو نفر به هم می‌ریزد…

بخشی از کتاب صوتی همسر خاموش را بشنوید.

همسر خاموش ای. اس. ای. هریسون

گوینده: سارا فیض
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

پایان رابطه

پایان رابطه

نویسنده: گراهام گرین

مترجم: احد علیقلیان

نشر نو

اطلاعات بیشتر و خرید

تحلیل هیجان‌انگیز گراهام گرین از عشق به خود، عشق به دیگری و عشق به خدا یک کلاسیک انگلیسی است که برای صحنه، صفحه نمایش و حتی سالن اپرا ترجمه شده است. گراهام گرین نویسنده و روزنامه‌نگار انگلیسی بود که بسیاری او را یکی از رمان‌نویسان برجسته انگلیسی قرن بیستم می‌دانند.

کتاب «پایان رابطه» که داستان آن درست پس از زمان جنگ جهانی دوم، در لندن اتفاق می‌افتد، درباره یک رابطه عاشقانه بین موریس بندیکس و سارا مایلز است. پس از یک اتفاق در آپارتمان موریس، سارا به طور ناگهانی و بدون توضیح رابطه را قطع می‌کند. در واقع وقتی که یک بمب V-1 در مقابل آپارتمان بندریکس منفجر می‌شود و سارا از آن مطلع می‌شود، باور می‌کند که او مرده است و به خدایی که باور ندارد قول می‌‌دهد اگر به بندریکس اجازه زندگی بدهد، او را رها خواهد کرد. درست در آن زمان، بندریکس وارد اتاق می‌شود و سرنوشت سارا تغییر می‌کند…

این رمان به صورت کاملا واقع‌گرایانه موضوع خیانت و رابطه ممنوعه را به تصویر می‌کشد و مفاهیمی همچون عشق و ایمان را دنبال می‌کند.

دختری در قطار

دختری در قطار

نویسنده: پائولا هاوکینز

مترجم: محبوبه موسوی

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

«دختری در قطار» یک رمان هیجان‌انگیز روان‌شناختی است که توسط نویسنده بریتانیایی پائولا هاوکینز در سال ۲۰۱۵ منتشر شده است و روایت‌هایی از سه زن مختلف درباره مشکلات رابطه آن‌ها بازگو می‌‌کند. این کتاب به بیش از چهل زبان منتشر شده است و یکی از پرفروش‌ترین‌ها در سراسر جهان بوده است.

داستان دختری در قطار درباره راشل است که هر روز صبح و شب با همان قطار شهری مسیری را طی می‌کند. او هر روز از آن مسیر عبور می‌‌کند، از کنار خانه‌های دنج حومه شهر می‌گذرد و هر روز همان زوج را در حال خوردن صبحانه روی بالکن تماشا می‌کند. او حتی احساس می‌کند که آن‌ها را می‌شناسد. زندگی آن‌ها از دید راشل، دختری در قطار، عالی است. بی‌شباهت به زندگی‌ای که او اخیراً از دست داده است. همه چیز خوب است تا روزی که او چیزی متفاوت می‌بیند…

حالا همه چیز عوض شده و راشل نمی‌تواند آن را برای خودش نگه دارد. کتاب دختری در قطار از زبان چندین شخصیت در زمان‌های متفاوت است و داستانی از عشق و خیانت را روایت می‌کند. این رمان درباره خیانت و داستانی درباره زندگی افرادی است که در زندگی روزمره‌مان نیز ممکن است با آن‌ها برخورد داشته باشیم.

بخشی از کتاب صوتی دختری در قطار را بشنوید.

دختری در قطار پائولا هاوکینز

گوینده: سارا فیض
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

معرفی ۶ رمان صوتی عاشقانه

در ۶ دقیقه بخوانید

بادبادک‌باز

بادبادک‌باز

نویسنده: خالد حسینی

مترجم: پریسا سلیمان زاده

انتشارات مروارید

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب «بادبادک باز» اولین رمان خالد حسینی نویسنده افغان-آمریکایی است. این کتاب در سال ۲۰۰۳ منتشر شد و داستان زندگی جوانی به نام امیر را که در منطقه وزیر اکبر خان کابل در خانواده‌ای ثروتمند زندگی می‌کند به تصویر می‌کشد. داستان در زمانی که افغانستان درگیر حوادث پر فراز و نشیب تهاجم شوروی، ظهور رژیم طالبان و مهاجرت پناهندگان به پاکستان و ایالت متحده آمریکا بود روایت می‌شود. این کتاب داستان خاطره ماندگار و دلخراش دوستی بین امیر و حسن، پسر خدمتکار پدرش، را روایت می‌کند.

بادبادک باز خوانندگان را به دوران پرتنش و سرنوشت‌ساز تغییر و ویرانی در افغانستان می‌برد. داستان پر قدرتی که مفاهیمی از دوستی، خیانت و رستگاری را مورد هدف قرار می‌دهد. حسینی این رمان را درباره رابطه پدر و پسری می‌داند و درباره قدرت پدران بر پسران صحبت می‌کند. از زمان انتشار این رمان در سال ۲۰۰۳، بادبادک باز به یک کلاسیک محبوب و بی‌نظیر در ادبیات معاصر تبدیل شده است و میلیون‌ها خواننده را تحت تأثیر قرار داده است.

بخشی از کتاب صوتی بادبادک باز را بشنوید.

بادبادک باز خالد حسینی

گوینده: رضا عمرانی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

۲ نمایشنامه درباره خیانت

مکبث

مکبث

نویسنده: حمید الیاسی

روشنگران و مطالعات زنان

اطلاعات بیشتر و خرید

کمتر کسی پیدا می شود که ویلیام شکسپیر را نشناسد. شکسپیر شاعر و نمایشنامه‌نویس مشهور انگلیسی بود. او به عنوان بزرگترین نویسنده در زبان انگلیسی و بزرگترین نمایشنامه‌نویس جهان در نظر گرفته می‌شود.

«مکبث» (با عنوان کامل تراژدی مکبث) یک تراژدی اثر ویلیام شکسپیر با داستانی درباره خیانت است. این نمایشنامه اولین بار در سال ۱۶۰۶ اجرا شده است. این نمایش اثرات مخرب جسمی و روانی جاه‌‌طلبی سیاسی را بر کسانی که به دنبال قدرت هستند به نمایش می‌گذارد. در بین همه نمایشنامه‌هایی که شکسپیر در زمانی که جیمز اول در مقام سلطنت بود نوشته بود، مکبث به صورت کاملا آشکارانه‌تری رابطه او با جیمز اول را نشان می‌دهد.

یک ژنرال شجاع اسکاتلندی به نام مکبث از سه جادوگر پیشگویی دریافت می‌کند که روزی پادشاه اسکاتلند خواهد شد. مکبث که در جاه‌طلبی غرق شده، توسط همسرش تشویق می‌شود و پادشاه دانکن را می‌کشد و تاج و تخت اسکاتلند را برای خود می‌گیرد. اما بعد او دچار احساس گناه و پارانویا می‌شود. او که مجبور می‌شود برای محافظت از خود در برابر دشمنی و سوء‌ظن هر چه بیشتر مرتکب قتل شود، به زودی به یک حاکم ظالم تبدیل می‌شود. حمام خون و در نتیجه جنگ داخلی، مکبث و لیدی مکبث را به سرعت به قلمرو جنون و مرگ می‌برد.

بخشی از کتاب صوتی مکبث (خلاصه کتاب) را بشنوید.

مکبث (خلاصه کتاب) ویلیام شکسپیر

گوینده: مهدی افشاریان
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

مده‌آ

مده‌آ

نویسنده: اوریپید

مترجم: غلامرضا شهبازی

نشر بیدگل

اطلاعات بیشتر و خرید

جیسون مامور می‌شود برای پس گرفتن پشم زرین به سرزمین کلخیس برود، در آن‌جا زنی را می‌بیند و هر دو به هم علاقه‌مند می‌شوند. مده‌آ برای رسیدن به جیسون به پدر و برادر خودش خیانت می‌کند و همراه جیسون بازمی‌گردد. اما مده‌آ جادوگری ماهر است و او را نمی‌پذیرند و از طرفی جیسون برای رسیدن به پادشاهی باید با زنی دیگر ازدواج کند، همین موضوع باعث انتقامی بزرگ می‌شود. نمایشنامه مده‌آ روایتی از انتقام این زن و یک داستان درباره خیانت است.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

3,502 بازدید
برچسب ها

Avatar

مهتاب عبادتی


اشتراک گذاری یادداشت
0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه