لوگو طاقچه
معرفی رمان‌های چندجلدی معروف

معرفی رمان‌های چندجلدی معروف

2,170 بازدید

شما طرفدار رمان‌های طولانی چند جلدی هستید؟ یا دوست دارید رمان‌هایی که می‌خوانید یک جلدی باشند؟ از خواندن و شنیدن داستان‌های طولانی لذت می‌برید یا طرفدار داستان کوتاه هستید؟ بسیاری از ما دوست داریم در دنیای یک داستان غرق شویم و مدت طولانی با آن‌ها زندگی کنیم. به همین دلیل است که رمان را انتخاب می‌کنیم. در این میان، رمان‌های چندجلدی نیز به خوبی توانسته‌اند جایگاهشان را میان مردم باز کنند. 

اگر از دوست‌داران رمان هستید، این یادداشت وبلاگ طاقچه برای شما است! امروز سراغ چندتا از محبوب‌ترین رمان‌‌های چندجلدی معروف رفته‌ایم. رمان‌هایی که ظرفیت بالایی داشتند؛ آنقدر که نویسنده تصمیم بگیرد داستانش را ادامه بدهد و جلدهای دیگری هم اضافه کند. تا لذت خواندن و زندگی کردن با قهرمان‌های داستان را برای ما ادامه‌دار کند…

هری پاتر و محفل ققنوس (جلد اول)

هری پاتر و محفل ققنوس (جلد اول)

نویسنده: جی.کی. رولینگ

مترجم: ویدا اسلامیه

انتشارات کتابسرای تندیس

اطلاعات بیشتر و خرید

پسرک عینکی با زخم صاعقه‌مانند روی پیشانی‌اش، یکی از محبوب‌ترین قهرمان‌های دنیای فانتزی است. همان بچه‌ای که با تولدش جادوگر سیاه دوران را فراری داد و دوران سیاه و تاریک وحشت را به پایان رساند. پسرکی که انتخاب شده است تا دوباره رو در روی جادوگر سیاه زمانه، لرد ولدمورت بایستد و بجنگد تا دوباره صلح و آرامش را برای مردم به ارمغان بیاورد. اما زندگی او از همان اول هم به این هیجان‌انگیزی نیست!

در واقع هری پاتر که با خانواده خاله‌اش زندگی می‌کند، کاملا بی‌خبر است که جادوگر است. او هیچ نمی‌داند چه قدرتی دارد و فقط گاهی اوقات به دلیل اتفاقاتی که برایش رخ می‌دهد، متعجب می‌شود. اما وقتی نامه‌ای به دستش می‌رسد که او را به مدرسه‌ی جادوگری هاگوارتز فرامی‌خواند، زندگی‌اش حسابی تغییر می‌کند. 

جی. کی. رولینگ، زمانی که در ایستگاه قطار منتظر بود، با یک ایده روبه‌رو شد و همان ایده را به یکی از محبوب‌ترین کتاب‌های فانتزی تاریخ جهان تبدیل کرد. آنقدر که حتی نسل‌های جدید هم در انتظار دریافت نامه‌شان برای رفتن به مدرسه‌ جادوگری هاگوارتز هستند و با شخصیت‌های این مجموعه رمان و سری فیلم‌هایی که با اقتباس از آن ساخته شد، حسابی احساس صمیمیت می‌کنند.

بخشی از کتاب صوتی هری پاتر و یادگاران مرگ را بشنوید.

هری پاتر و یادگاران مرگ جی.کی. رولینگ

گوینده: آرمان سلطان‌زاده
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

آنی شرلی در گرین گیبلز (کتاب اول)

آنی شرلی در گرین گیبلز (کتاب اول)

نویسنده: ال. ام. مونتگمری

مترجم: سارا قدیانی

انتشارات قدیانی

اطلاعات بیشتر و خرید

دخترکی با موهای قرمز که بر اثر یک اشتباه سر از خانه‌ ماریلا و متیو کاتبرت درمی‌آورد، کاری کرد که دنیا شیفته‌اش شود. ال. ام. مونتگومری، داستان آنی شرلی در گرین گیبلز را در سال ۱۹۰۸ منتشر کرد، اما از همان روز تابه‌حال انتشار این داستان متوقف نشده است. هنوز هم داستان این دختر موقرمز به انیمشین، فیلم سینمایی و تلویزیونی، تئاتر، کتاب مصور و… تبدیل می‌شود و برای نسل‌های بسیاری خاطره‌سازی می‌کند. موفقیت کتاب اول آنی شرلی آنقدر زیاد بود که ال. ام. مونتگومری پس از آن، داستانش را ادامه داد و هفت جلد دیگر از ماجراهای او را هم به چاپ رساند.

آنی شرلی، دختری لاغر و پرحرف با موهای قرمز است. ماریلا و متیو که یک مزرعه را اداره می‌کردند، تصمیم گرفته بودند که پسرکی را به خانه‌شان بیاورند تا کمکشان باشد. اما یک اشتباه شیرین پای آن شرلی را به خانه آن‌ها باز کرد. او هم با حضورش در آن خانه، شور زندگی را به زندگی هدیه کرد. 

ارباب حلقه‌ها (۱)

ارباب حلقه‌ها (۱)

نویسنده: جی. آر. آر. تالکین

مترجم: رضا علیزاده

واوخوان

اطلاعات بیشتر و خرید

لذتی را که امروز از خواندن داستان‌های فانتزی می‌بریم، مدیون ذهن خلاق جی. آر. آر. تالکین، نویسنده کتاب ارباب حلقه‌ها هستیم. او با آفریدن این داستان، قالبی برای داستان‌های فانتزی ساخت که هنوز هم نویسندگان مختلف از آن استفاده می‌کنند. اما ماجرا از چه قرار است؟ 

سائورون، ارباب تاریکی‌ها، حلقه‌ یگانه‌ای دارد که با قدرتش پر شده است. حلقه‌‌ای که البته گم شده و مدت‌هاست که او در سرتاسر سرزمین میانه به دنبالش می‌گردد. حالا حلقه به دست هابیتی به نام بیلبو بگینز افتاده است. بیلبو در جشن تولد ۱۱۱سالگی‌اش، حلقه را به هابیتی جوان به نام فردو بگینز می‌دهد. حلقه باید نابود شود، زیرا قدرت مرگباری دارد و تنها راه نابودشدنش این است که فردو حلقه را به موردور ببرد. جایی که سائورون، ارباب تاریکی‌ها به انتظار نشسته است. سفر خطرناک فردو بگینز با همراهانی آغاز می‌شود و ماجراهایی که برایشان رخ می‌دهد، داستان‌های کتاب را می‌سازد.

کتاب ارباب حلقه‌ها، از قوی‌ترین و محبوب‌ترین آثار فانتزی است. آنقدر محبوب که پیتر جکسون از روی کتاب‌ها فیلم سینمایی موفقی ساخت. کمپانی آمازون هم یک سریال تلویزیونی با اقتباس از این ماجرای محبوب ساخت. سریالی که لقب پرهزینه‌ترین مجموعه تلویزیونی را از آن خود کرد. 

در جستجوی زمان از دست رفته (جلد اول)

در جستجوی زمان از دست رفته (جلد اول)

نویسنده: مارسل پروست

مترجم: مهدی سحابی

نشر مرکز

اطلاعات بیشتر و خرید

در جستجوی زمان از دست رفته با یک میلیون و دویست هزار کلمه، طولانی‌ترین رمان تاریخ ادبیات است. کتابی که ماجراهای جالبی در زمان انتشارش دارد؛ مارسل پروست این اثر را در طول سال‌های ۱۹۰۸ تا ۱۹۲۲ نوشت و در فاصله‌ سال‌های ۱۹۱۳ تا ۱۹۲۷ منتشر کرد. جلد دوم کتاب با نام در سایه‌ دوشیزگان شکوفا، در همان سال انتشارش جایزه‌ گنکور را از آن خود کرد و نویسنده، انتشار سه جلد آخر کتابش را به چشم ندید.

هرچند در جستجوی زمان از دست رفته را یکی از طولانی‌ترین رمان‌های تاریخ می‌دانند اما با این حال هنوز هم بر سر ماهیت این کتاب‌ها بحث و گفتگو وجود دارد. ماجراهای کتاب‌های در جستجوی زمان از دست رفته چندان به شکل کلاسیک داستان پایبند نیستند. نویسنده از ورای داستان اصلی، تحلیل‌های ادبی، هنری، فلسفی و اجتماعی از فرانسه دوران زندگی خود ارائه می‌کند. با تمام این‌ها، هرولد بلوم، منتقد ادبی آمریکایی، در جستجوی زمان از دست رفته را رمان اصلی قرن بیستم می‌داند. به نظر می‌رسد جز خواندن کتاب راهی برایمان نمانده است!

برادران کارامازوف (جلد اول)

برادران کارامازوف (جلد اول)

نویسنده: فئودور داستایفسکی

مترجم: پرویز شهدی

انتشارات مجید

اطلاعات بیشتر و خرید

وقتی صحبت از کتاب‌های چند جلدی می‌شود، همیشه باید انتظار نویسندگان روس و آثار درخشانشان را داشت. نویسندگانی مانند فئودور داستایفسکی که با نوشتن آثاری مانند برادران کارامازوف، جایگاهی جدی در تاریخ ادبیات روسیه به دست آورد و نام و آوازه‌اش را به گوش جهانیان رساند. 

برادران کارامازوف، مانند کتاب‌های دیگر داستایفسکی، داستانی هزارلایه دارد. داستانی با شخصیت‌های پیچیده که هرکدام می‌تواند موضوع یک تحلیل شخصیت طولانی باشد. به نظر می‌رسد ایده نوشتن چنین داستانی در زندان به فکر نویسنده افتاده باشد. زمانی که یکی از زندانیان دیگر، داستانی درباره قتل غیرعادی یک پدر و اتهام زدن به پسرش برای او تعریف می‌کند.

ماجرای کتاب برادران کارامازوف درباره یک خانواده غیرعادی است. اعضای این خانواده هرکدام به نوعی با یک مشکل روانی دست و پنجه نرم می‌کنند. پدر خانواده به قتل می‌رسد و یکی از برادرها، برادر دیگرشان را به قتل پدر متهم می‌کند…

پیشنهاد می‌کنیم کتاب صوتی برادران کارامازوف با صدای آرمان سلطان‌زاده را بشنوید.

آوای یخ و آتش (جلد اول)

آوای یخ و آتش (جلد اول)

نویسنده: جورج آر.آر. مارتین

مترجم: رکسانا شیرزادی

نشر موج

اطلاعات بیشتر و خرید

یکی دیگر از کتاب‌های محبوب میان دوست‌داران و طرف‌داران داستان‌های فانتزی، مجموعه کتاب‌های آاوی یخ و آتش (یا بازی تاج و تخت) است که چندی پیش با ساخته شدن سریالش، به شهرتی بیش از قبل رسید. اگر این مجموعه تلویزیونی را دیده باشید، حتما برایتان جالب است که بدانید نام مجموعه کتاب‌ها، آوای یخ و آتش است و نام جلد اول کتاب، بازی تاج و تخت است. اما به‌هرحال این نام مشهورتر است. 

آوای یخ و آتش یا همان بازی تاج و تخت، سری کتاب‌های فانتزی است که تاریخ خونبار خانواده‌های اشرافی برای رسیدن به تاج و تخت و پادشاهی بر هفت اقلیم را روایت می‌کند. داستانی که با جنگ و جدال و اژدها همراه است و نقشه و توطئه همراه همیشگی‌اش.

مجموعه کتاب‌های آوای یخ و آتش، جوایز و افتخارات بسیاری را از آن خود کرده است: جایزه‌ی لوکاس برای پنج جلد منتشرشده‌ی‌ کتاب، نامزدی برای جایزه نبولا، جایزه جهانی فانتزی و جایزه هیوگو، ترجمه شدن به بیش از چهل و هفت زبان در دنیا و فروش بیش از نود میلیون نسخه در جهان. جالب است بدانید که دو جلد آخر کتاب هنوز منتشر نشده‌اند و بنابراین، اگر سریال تلویزیونی را تماشا کرده‌اید، حالا زمان مناسبی برای خواندن کتاب‌ها و تجربه‌ لذت غافلگیری از پایانی جدید و متفاوت است.

آتش بدون دود (جلد اول از مجموعه هفت جلدی)

آتش بدون دود (جلد اول از مجموعه هفت جلدی)

نویسنده: نادر ابراهیمی

انتشارات روزبهان

اطلاعات بیشتر و خرید

برای بسیاری از ما خواندن رمان‌های تاریخی یک لذت به حساب می‌آید. چراکه هم می‌تواند ما را سرگرم کند و هم با تاریخ آشنایمان کند. آتش بدون دود، یک رمان تاریخی چند جلدی معروف از نادر ابراهیمی است. ابراهیمی در این رمان به سراغ ماجراهای عاشقانه‌ گالان و سولماز رفته است و در کنار روایت عشق پرشور و حرارت آن‌ها، تاریخچه زندگی سه نسل از مردم صحرانشین ترکمن و مبارزات آن‌ها را هم بیان می‌کند. داستانی که از زندگی مردم از عهد قاجار و پادشاهی ناصرالدین‌شاه آغاز می‌شود و تا زمان حکومت پهلوی اول و دوم ادامه پیدا می‌کند.

 

آتش بدون دود رمانی هفت جلدی است که در سه کتاب منتشر شده است. نادر ابراهیمی برای خلق این داستان سی سال زمان صرف کرد و نتیجه زحماتش را هم با جوایزی مانند لوح زرین و دیپلم افتخار بیست ادبیات داستانی گرفت.

ابراهیمی یکی از معدود نویسندگانی است که در سینما و تلویزیون نیز فعال بود؛ او در سال ۱۳۵۳ و ۱۳۵۴ یک سریال تلویزیونی نیز از روی کتابش ساخت و از تلویزیون ملی ایران پخش کرد.  

کلیدر؛ جلد اول و دوم

کلیدر؛ جلد اول و دوم

نویسنده: محمود دولت‌آبادی

فرهنگ معاصر

اطلاعات بیشتر و خرید

در میان رمان‌های ایرانی هم داستان‌های چندجلدی کم نداریم، کتاب آتش بدون دود یک نمونه خوب بود و کلیدر یک نمونه عالی دیگر؛ داستانی از زندگی یک خانواده کرد که به سبزوار، در نزدیکی خراسان مهاجرت می‌کنند و در فضای ملتهب از جنگ جهانی دوم زندگی می‌کنند. محمود دولت آبادی نوشتن کتاب طولانی کلیدر را زمانی آغاز کرد که بیست و هفت سال بیشتر نداشت و در چهل‌ و دو سالگی به انتها رساند. داستانی که بر اساس واقعیت و با تکیه بر شخصیت‌های حقیقی نوشته شده است.

داستان کلیدر داستانی است که هم عشق و عاشقی دارد، هم خشم و خشونت. مارال نامزدی زندانی دارد و گل‌محمد، زنی به نام زیور، اما با دیدن یکدیگر، عاشق هم می‌شوند و ازدواج می‌کنند. ازدواج آن‌ها، آتش کینه میان دلاور، نامزد مارال و طایفه‌هایشان را روشن می‌کند….

کلیدر بعد از کتاب در جستجوی زمان از دست رفته، طولانی‌ترین رمان دنیا است و البته نویسنده‌‌اش را تا یک قدمی دریافت جایزه نوبل ادبی هم برده است. هرچند این جایزه در نهایت به نویسنده دیگری می‌رسد. 

ژان کریستف (جلد ۱)

ژان کریستف (جلد ۱)

نویسنده: رومن رولان

مترجم: علی‌اصغر خبره‌زاده

انتشارات نگاه

اطلاعات بیشتر و خرید

ژان کریستف، رمان ده جلدی نوشته رومن رولان، همان داستانی است که برای نویسنده، جزیره آرامش بود و ترکیبی بود از تمام آنچه که رولان به آن علاقه داشت: موسیقی و افکاری برای اصلاح جهان.

ژان کریستف، در خانواده‌ای اهل موسیقی به دنیا می‌آید و با تمام سختی‌ها و فشارها، کم‌کم تبدیل به موسیقیدان و آهنگساز معروفی می‌شود. هرچند زبان سرخش، سر سبزش را بر باد می‌دهد و انتقادهایش، او را از کار بیکار می‌کند. او از کشورش آلمان به فرانسه می‌رود و دوستی‌ها و روابط جدیدی شکل می‌دهد. 

رومن رولان که خودش هم در رشته هنر و موسیقی تحصیل کرده بود و استاد موسیقی بود، موفق شده رمانی بیافریند که مخاطبان با خواندنش هم احساس کنند به موسیقی گوش می‌دهند…

اگر این رمان طولانی را خواندید و از آن لذت بردید، جان شیفته، کتاب دیگر این نویسنده را فراموش نکنید.

دن آرام؛ جلد اول

دن آرام؛ جلد اول

نویسنده: میخائیل آلکساندروویچ شولوخوف

مترجم: م. به آذین

انتشارات فردوس

اطلاعات بیشتر و خرید

دن آرام، اثر مشهور نویسنده روس، میخائیل شولوخوف است که جایزه نوبل ادبیات را برایش به ارمغان آورده است. داستانی درباره مردم کازاک که در نزدیکی رود دُن زندگی می‌کردند، قدرت نظامی بالایی داشتند و به همین دلیل هم در به قدرت رساندن امپراطوری روسیه نقشی مهم داشتند. داستان کتاب دن آرام هم درباره یکی از اعضای همین خانواده‌ها، گریگوری ملخوف است.

گریگوری ملخوف در تمام رویدادهای مهم کشورش، حضوری پررنگ داشته است. شخصیتی که به دنبال عدالت است و آن‌ را در هر گوشه و کناری می‌جوید، نزد کمونیست‌ها و طرفداران امپراتوری، در دولتی سوسیالیستی که البته قدرت، نفوذ و زمین‌های کازاک‌ها را از آن‌ها نگیرد. عشقش به روسیه پررنگ است و نفرتش از امپراتوری نیز به همان اندازه پررنگ اما در نهایت، تمام این رویدادهای مهم سیاسی، در برابر عشق پرشور گریگوری ملخوف به زنی متاهل، رنگ می‌بازد.

گریگوری کم‌کم دل به آکسیانا می‌بازد. زنی که با مردی تند و بدخو به نام استپان آستاخوف ازدواج کرده است اما چون از زندگی‌اش راضی نیست، کم‌کم به گریگوری ملخوف جذب می‌شود و قصه عاشقانه آن‌ها آغاز می‌شود. قصه‌ای که گویی قرار نیست خوشی و خوشبختی برای قهرمانانش به همراه داشته باشد…

کلام آخر

خواندن رمان‌های طولانی، صبر و پشتکار می‌طلبد. هرچند اگر رمان طولانی جذاب باشد، خواننده را به اندازه کافی به خواندن ترغیب می‌کند و همراه خود می‌کشاند. روزهای طولانی و کشدار تابستانی، و شب‌های بلند پاییزی زمانی عالی و مناسب برای خواندن رمان‌های چندجلدی و طولانی هستند. این شما و این هم فهرستی از بهترین و خواندنی‌ترین رمان‌های چند جلدی معروف و محبوب.

راستی رمان چندجلدی محبوب شما در این فهرست بود؟ نامش را برای ما بنویسید.

2,170 بازدید
برچسب ها

Avatar

صدف کاظمی


اشتراک گذاری یادداشت
2.5 2 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه