لوگو طاقچه
کتاب‌های ترسناک بزرگسال

کتاب ترسناک بزرگسالان

2,299 بازدید

از کتاب‌های تخیلی پرفروش، کتاب‌های معمایی و فانتزی گرفته تا کتاب‌های کلاسیک و کتاب‌های جنایی واقعی، آثار خواندنی خارق‌العاده‌ی بسیاری وجود دارند که شما را میخکوب خواهند کرد. اما آیا چیزی تعلیق‌آمیزتر از یک رمان ترسناک وجود دارد که باعث شود شب از خاموش‌کردن چراغ‌ها بترسید؟

برخی از مردم به دلیل هجوم آدرنالین، به خواندن کتاب‌های ترسناک علاقه دارند. برخی دیگر از رهایی ذهنی ناشی از تجربه‌ی تمام احساسات لذت می‌برند، احساساتی از جمله وحشت، انزجار، خشم و… . در هر صورت، بهترین داستان‌های ترسناک، شما را سوار بر یک ترن هوایی مهیج می‌کنند. برخی از این داستان‌ها که در واقعیت ریشه دارند، به اندازه‌ای آشنا هستند که خواننده را متحیر و وحشت‌زده می‌کنند.

چه از طرفداران کتاب‌های ترسناک باشید و چه برای نخستین‌بار دست روی چنین ژانر کتاب‌هایی گذاشته باشید، ما در این یادداشت فهرستی از بهترین کتاب‌های ترسناک برای بزرگسالان را گردآوری کرده‌ایم که خواندن آن‌ها خالی از لطف نیست. اما هشدار ما را نیز جدی در نظر بگیرید؛ بعد از خواندن این داستان‌های ترسناک، مدت‌ها فکرتان مشغول آن‌ها خواهد شد!

تسخیر عمارت هیل

تسخیر عمارت هیل

نویسنده: شرلی جکسن

مترجم: نیلوفر رحمانیان

انتشارات خوب

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب تسخیر عمارت هیل یکی از جذاب‌ترین و خواندنی‌ترین داستان‌های ترسناک در حوزه‌ی خانه‌های تسخیرشده‌ و اثر شرلی جکسون، نویسنده‌ی آمریکایی است. این کتاب الهام‌بخش یک سریال 10 قسمتی نتفلیکس با همین نام و به کارگردانی مایک فلانگان و با بازی میشل هویسمن، کارلا گوگینو و تیموتی هاتون نیز بوده است.

این کتاب که برای نخستین‌بار در سال 1959 منتشر شد، به‌عنوان یک اثر بی‌نقص در ژانر وحشت مورد استقبال قرار گرفت. کتاب تخسیر عمارت هیل داستان چهار محقق را روایت می‌کند که به مکانی نه‌چندان دوست‌داشتنی به نام عمارت هیل می‌روند. این چهار نفر عبارتند از: دکتر مونتاگ، یک محقق مرموز که به دنبال شواهد محکمی از تسخیرشدگی در این عمارت است، تئودورا، دستیار خوش‌قلب او، النور، زنی جوان، بدون دوست و رفیق و شکننده که به خوبی با مسائل ماورایی آشناست و لوک، وارث آینده‌ی عمارت هیل. در ابتدا، به نظر می‌رسد که اقامت آن‌ها صرفا یک رویارویی عجیب با پدیده‌هایی که توضیح آن‌ها دشوار است خواهد بود، اما عمارت هیل قدرت‌های بسیاری را یک‌جا جمع کرده و به زودی یکی از آن‌ها را برای ساختن قدرت خود انتخاب خواهد کرد!

کتاب تسخیر عمارت هیل توسط نیلوفر رحمانیان ترجمه شده و توسط انتشارات خوب به انتشار رسیده است.

دراکولا

دراکولا

نویسنده: برام استوکر

مترجم: محمود گودرزی

نشر برج

اطلاعات بیشتر و خرید

دراکولا یکی از کلاسیک‌ترین رمان‌های گوتیک و ترسناک مخصوص بزرگسالان، اثر برام استوکر، نویسنده‌ی ایرلندی و نوشته‌شده در سال ۱۸۹۷ است. با وجود اینکه استوکر در سال ۱۸۴۷ به دنیا آمد و در سال ۱۹۱۲ چشم از جهان فروبست، امروزه نیز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین نویسندگان سبک کلاسیک وحشت به شمار می‌رود، البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که مشهورترین اثر استوکر، کتاب دراکولا است.

این رمان که به دلیل معرفی شخصیت خون‌آشام یعنی کنت دراکولا مشهور است، داستان تلاش دراکولا برای نقل مکان از ترانسیلوانیا به انگلستان برای یافتن خونی جدید و زنده‌کردن نفرینی مرده و نبرد میان دراکولا و گروه کوچکی از مردان و زنان به رهبری پروفسور آبراهام ون هلسینگ را روایت می‌کند.

دراکولا یکی از مشهورترین آثار ادبیات انگلیسی به شمار می‌رود. بسیاری از شخصیت‌های این کتاب به‌عنوان نسخه‌های کهن‌الگویی از شخصیت‌های کتاب، وارد فرهنگ عامه شده‌اند. از این رمان بیش از 30 بار برای ساخت فیلم‌های مختلف اقتباس شده است و شخصیت‌های آن تقریبا در تمام رسانه‌ها ظاهر شده‌اند.

داستان دراکولا در بسیاری از ژانرهای ادبی از جمله ادبیات خون‌آشامی، داستان ترسناک، رمان گوتیک و ادبیات تهاجمی می‌گنجد. این رمان به موضوعاتی از جمله نقش زنان در فرهنگ ویکتوریایی، قراردادهای جنسی، مهاجرت، دوران استعمار و دوران پسااستعمار می‌پردازد.

اگرچه استوکر مفهوم خون‌آشام را اختراع نکرد، اما شکل مدرن آن را تعریف کرد و این رمان به همین دلیل، تعابیر و تفاسیر تئاتری، سینمایی و تلویزیونی متعددی را به وجود آورده است.

رمان دراکولا توسط مترجمین متعددی از جمله محمدحسن حیدری و مهرداد وثوقی به زبان فارسی ترجمه شده و در قالب کتاب صوتی نیز در دسترس است.

محدوده مرگ

محدوده مرگ

نویسنده: کاترین آردن

مترجم: نگار شجاعی

انتشارات پرتقال

اطلاعات بیشتر و خرید

محدوده مرگ اثر کاترین آردن و منتشرشده در سال ۲۰۱۸ است. این کتاب با داستانی ترسناک و طلسم‌کننده تبدیل به یک داستان کلاسیک در حوزه‌ی ادبیات ترسناک شده است.

در کتاب محدوه مرگ، اولی یازده‌ساله پس از تحمل یک فقدان غم‌انگیز، تنها با خواندن کتاب‌ها آرامش می‌یابد. بنابراین زمانی که با یک زن دیوانه در کنار رودخانه روبه‌رو می‌شود که تهدید می‌کند کتابی را در آب خواهد انداخت، اولی به چیزی فکر نمی‌کند و دست‌به‌کار می‌شود، کتاب را می‌دزدد و فرار می‌کند. زمانی که اولی شروع به خواندن کتاب می‌کند، داستانی هولناک در مورد دختری به نام بث، دو برادری که هر دو او را دوست داشتند و معامله‌ی عجیبی با مرد خندان کشف می‌کند، اما تنها با هزینه‌ای غیرقابل‌باور!

اولی مجذوب این داستان می‌شود و روز بعد به مدرسه‌اش که در مزرعه‌ای محلی با تاریخچه‌ای دلهره‌آور است می‌رود و آن‌جا به طور تصادفی با قبر همان افرادی که در کتاب درباره‌ی آن‌ها نوشته بود، برخورد می‌کند. آیا ممکن است داستان مرد خندان حقیقت داشته باشد؟ محدوه مرگ یک ماجراجویی جذاب است که موهای هر خواننده‌ای را سیخ خواهد کرد!

کتاب محدوده مرگ توسط نگار شجاعی ترجمه شده و انتشارات پرتقال آن را به انتشار رسانده است.

سکوت بره ها

سکوت بره ها

نویسنده: توماس هریس

مترجم: مجتبی مینایی

دایره

اطلاعات بیشتر و خرید

سکوت بره‌ها رمانی مبتکرانه و استادانه اثر توماس هریس است که در سال ۱۹۸۸ منتشر شد. این رمان، یک رمان کلاسیک ترسناک و منبع الهام فیلم ترسناک سکوت بره‌ها، برند‌ه‌ی جایزه‌ی اسکار با بازی جودی فاستر در نقش کلاریس استارلینگ و آنتونی هاپکینز در نقش دکتر هانیبال لکتر است. این رمان دنباله‌ای بر رمان اژدهای سرخ است که در سال ۱۹۸۱ منتشر شده است.

در کتاب سکوت بره‌ها، یک قاتل زنجیره‌ای که با نام مستعار عجیب‌وغریب بوفالو بیل شناخته می‌شود، زنان خاصی را تعقیب می‌کند. او هدفی دارد، اما هیچ‌کس نمی‌تواند آن را درک کند، زیرا اجساد کشته‌شده توسط او در حالت‌های مختلفی کشف می‌شوند. در همین حال، کلاریس استارلینگ، یک کارآموز جوان در اف‌بی‌آی، از احضار شدن توسط جک کرافورد، رئیس بخش علوم رفتاری اداره، متعجب شده است. کاری که برای او تعیین شده، این است که مصاحبه‌ای با دکتر هانیبال لکتر، روانپزشک باهوش و قاتلی وحشتناک که اکنون در بیمارستان دولتی بالتیمور تحت نظر است، انجام دهد؛ بینش لکتر در مورد ذهن قاتلان، می‌تواند به ردیابی و دستگیری بوفالو بیل کمک کند.

در نهایت سرنخ‌های مرموز لکتر در مورد بوفالو بیل و خود کلاریس، کلاریس را در جریانی گرفتار می‌کند که هر خواننده آن را شگفت‌آور، دلخراش و کاملا جذاب خواهد یافت.

کتاب سکوت بره‌ها توسط اصغر اندرودی و مجتبی مینایی ترجمه شده و توسط انتشارات دایره منتشر شده است.

اهریمنان زیبا

اهریمنان زیبا

نویسنده: کلی لینک

مترجم: زهرا جلال‌زاده

انتشارات پریان

اطلاعات بیشتر و خرید

اهریمنان زیبا مجموعه‌ای از داستان‌های فانتزی سیاه است که توسط کلی لینک نوشته شده است. فانتزی سیاه گونه‌ای هنری است که می‌تواند به آثاری ادبی، هنری و سینمایی اشاره کند که آمیخته‌ای از خیال‌پردازی با عناصر وحشت هستند، با این حال، برخلاف ژانر وحشت، هدف داستان، ترساندن خواننده نیست.

اهریمنان زیبا شامل ده داستان کوتاه است که در سال ۲۰۱۰ منتشر شده است. این داستان‌ها پیش‌تر در مجموعه‌های پراکنده نیز منتشر شده بودند، اما داستان اهریمنان زیبا برای نخستین‌بار در این کتاب منتشر شده است.

هارپر مدیسون مانند سایر دختران نیست. او قدرت‌های خارق‌العاده‌ای دارد، اما ناتوانی‌اش در کنترل آن‌ها باعث شده که او را از پرورشگاه‌های زیادی اخراج کنند. خانه شدوفورد آخرین فرصت اوست و او امیدوار است بتواند به زندگی خود سروسامان دهد.

در ابتدا، به نظر می‌رسد که زندگی بر وفق مراد هارپر است. او دوستان جدیدی پیدا می‌کند و به طرز عجیبی به سمت پسر همسایه کشیده می‌شود. اما زمانی که شواهد او را به قتلی وحشتناک مرتبط می‌کنند، هارپر متوجه می‌شود که شهر کوچکی که در آن است، راز بزرگی دارد.

کتاب اهریمنان زیبا توسط زهرا جلال‌زاده ترجمه و توسط انتشارات پریان به انتشار رسیده است.

جعبه‌ پرنده

جعبه‌ پرنده

نویسنده: جاش ملمرن

مترجم: فاطمه جابیک

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

جعبه پرنده کتابی اثر جاش مالرمن و منتشرشده در سال ۲۰۱۴ است. فیلم مشهور جعبه پرنده با بازی ساندرا بولاک، تروانته رودز، جان مالکوویچ، سارا پالسون و رزا سالازارز نیز که در سال ۲۰۱۸ روی پرده آمده، از همین رمان الهام گرفته شده است. رمان جعبه پرنده نامزد دریافت جایزه‌ی برام استوکر برای بهترین رمان اول بوده است.

کتاب جعبه پرنده داستانی ترسناک و جذاب است که در دنیایی آخرالزمانی و در آینده‌ای نزدیک رخ می‌دهد. این رمان شاهکاری تعلیق‌آمیز و حاصل تخیل درخشان نویسنده‌اش، جاش مالرمن است.

چیزی وحشتناک وجود دارد که نباید آن را دید؛ حتی یک نگاه اجمالی، فردی را که آن چیز را دیده است، به سمت خشونتی مرگ‌بار سوق می‌دهد. هیچ‌کس نمی‌داند آن‌چیز چیست و از کجا آمده است.

پنج سال پس از شروع این جریان، تعداد انگشت‌شماری از بازماندگان باقی مانده‌اند، از جمله مالوری و دو فرزند خردسالش. او که در یک خانه‌ی متروکه در نزدیکی رودخانه زندگی می‌کند، آرزوی فرار به جایی را دارد که ممکن است در آن ایمن باشند. حالا که پسر و دختر او چهارساله هستند، وقت رفتن است. اما سفر پیش رو بسیار وحشتناک خواهد بود، آن‌ها باید با چشمان بسته، با یک قایق پارویی، به بیست مایلی پایین رودخانه بروند. یک انتخاب اشتباه آن‌ها را به کشتن خواهد داد. 

داستان کتاب شامل سه بخش آغازین، پس از تولد و زمان حال است که هر یک بر جذابیت‌های کتاب افزوده‌اند. در بخش «آغازین»، مالوری تصمیم فرار را گرفته و اکنون در حال برنامه‌ریزی است. «پس از تولد» زمانی است که مالوری فرندان خود را آموزش می‌دهد تا از حس شنوایی خود به خوبی استفاده کنند و «زمان حال» به فرار او و راهی که در پیش گرفته می‌پردازد.

جاش مالرمن در رمان جعبه پرنده، گذشته و حال را در هم می‌آمیزد، تصویری وحشتناک و گیرا از دنیایی از‌هم‌گشوده ارائه می‌دهد و تمام خوانندگان را به صفحه‌ی آخر کتاب می‌کشاند!

کتاب جعبه پرنده توسط فاطمه جابیک ترجمه و توسط انتشارات میلکان منتشر شده است.

چیزی شرور به این‌سو می‌آید

کتاب چیزی شرور به این‌سو می‌آید یک رمان فانتزی سیاه اثر ری داگلاس بردبری است که در سال ۱۹۶۲ منتشر شده است. ری داگلاس بردبری شاعر آمریکایی و نویسنده‌ی آثار ادبی در ژانرهای خیال‌پردازانه، وحشت و علمی-تخیلی است.

کتاب چیزی شرور به این‌سو می‌آید در مورد دو دوست صمیمی سیزده‌ساله، جیم نایت شید و ویلیام هالووی و تجربه‌ی کابوس‌وار آن‌ها با یک کارناوال مسافرتی است که در ۲۴ اکتبر به خانه‌ی آن‌ها در ایلینوی می‌آید. در برخورد با چهره‌های عجیب این کارناوال، این پسران یاد می‌گیرند که چگونه با ترس‌های خود مبارزه کنند. رهبر کارناوال، آقای دارک، مردی مرموز است که ظاهرا از قدرت برآورده‌کردن خواسته‌های پنهانی مردم شهر برخوردار است. در واقع، دارک موجودی بدخواه است که از نیروی زندگی کسانی که به بردگی گرفته شده‌اند، تغذیه می‌کند.

این رمان عناصر فانتزی و وحشت را ترکیب می‌کند و ماهیت متضاد خیر و شر را که درون تمام افراد وجود دارد، تجزیه و تحلیل می‌کند. نام کتاب نیز برگرفته از عبارت «با خراش دادن انگشتانم، چیزی شرور به این سو می‌آید» است، جمله‌ای که جادوگران در کتاب مکبث شکسپیر گفته‌اند.

داستان های ارواح

داستان های ارواح

نویسنده:

مترجم: دنا فرهنگ

نشر مرکز

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب داستان‌های ارواح توسط رکس کالینگز گردآوری شده و شامل ۲۵ داستان از ۲۲ نویسنده‌ی مختلف است. کتاب داستان‌های ارواح جان می‌دهد برای اینکه در یک شب زمستانی، در کنار آتش شومینه خوانده شود، آن هم در حالی که تمام پرده‌ها کشیده و درها محکم قفل شده‌اند!

روح‌های نا‌آرام مردگان، هم به‌‌عنوان آفریده‌هایی تخیلی و هم به‌‌عنوان مظاهری «واقعی»، در صفحات این مجموعه‌ی جذاب و هیجان‌انگیز پرسه می‌زنند. برخی از داستان‌های این کتاب، کلاسیک هستند در حالی که برخی دیگر جواهرات کمترشناخته‌شده‌ای هستند که از دوران قدیمی داستان‌های ماوراء طبیعی کشف شده‌اند.

در این کتاب داستان‌هایی از سرزمین‌های دور نیز وجود دارد. برای مثال داستان روح فیشر اثر جان لنگ در استرالیا و داستان تجلی شبح‌آلود توسط «یک روحانی» در کلکته به وقوع می‌پیوندد. این اثر شامل مجموعه‌ای از داستان‌های کلاسیک و کمترشناخته‌شده‌ی مربوط به ارواح، متعلق به دوران ویکتوریایی و ادواردی است. از میان داستان‌های موجود در این کتاب می‌توان به عناوینی از جمله خوابگاه فرشینه‌پوش، داستان عموی فروشنده‌ی دوره‌گرد، شرحی از پریشانی‌های عجیبی در خیابان اینجر، خانه‌ی عروسک تسخیرشده و در سرزمین صخره‌ای دین اشاره کرد.

کتاب داستان‌های ارواح توسط دنا فرهنگ ترجمه شده و توسط نشر مرکز به انتشار رسیده است.

2,300 بازدید
برچسب ها

Avatar

مریم شعبانی


اشتراک گذاری یادداشت
5 1 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه