لوگو طاقچه
معرفی رمان های عاشقانه کلاسیک جهان

معرفی بهترین کتاب‌های عاشقانه کلاسیک جهان

53,202 بازدید

در اکثر رمان های عاشقانه کلاسیک یک دختر و پسر با یکدیگر آشنا شده و عاشق هم می‌شوند، با یکدیگر ازدواج می‌کنند و همیشه و تا آخر عمر، با خوشی در کنار هم زندگی می‌کنند، اتفاقی که به ندرت در زندگی واقعی رخ می‌دهد. برخی از رمان‌های عاشقانه‌ی دیگر نیز جنبه‌ای تاریک‌تر از عشق را بررسی می‌کنند و ممکن است با خوشی به پایان نرسند. با این همه، لذتی که در خواندن رمان‌های عاشقانه و همراه شدن با فراز و فرودهای آن وجود دارد، وصف‌ناپذیر است.

در این یادداشت قصد داریم چند نمونه از بهترین رمان‌های عاشقانه کلاسیک جهان را معرفی کنیم که همگی پیش از سال ۱۹۸۰ نوشته شده‌اند و به همین سبب، در زیرمجموعه‌ی رمان‌های کلاسیک طبقه‌بندی می‌شوند. این موارد، کتاب‌هایی هستند که حتی اکنون و پس از گذشت سال‌ها از نگارش آن‌ها، به طور گسترده‌ای مطالعه می‌شوند و حتی بسیاری از آن‌ها به فیلم‌ها و سریال‌های هالیوودی تبدیل شده‌اند. در رمان‌هایی که در این یادداشت معرفی می‌شوند، ترکیبی از روزهای خوش و دل‌شکستگی، داستان‌هایی از عشق واقعی، احساسات متقابل و روابط صمیمی به چشم می‌خورند. 

‌پیشنهاد می‌کنیم یادداشت‌های «بهترین کتاب‌های کلاسیک جهان» و «بهترین رمان‌های عاشقانه جهان» را هم بخوانید.

غرور و تعصب

غرور و تعصب

نویسنده: جین آستین

مترجم: کیوان عبیدی آشتیانی

نشر افق

اطلاعات بیشتر و خرید

زمانی که به دنبال بهترین رمان‌های عاشقانه‌ی کلاسیک برای خواندن هستید، نمی‌توانید از کنار رمان غرور و تعصب اثر جین آستین که در سال ۱۸۱۳ منتشر شده و بدون تردید خواندن آن بسیار لذت‌بخش خواهد بود، به سادگی بگذرید. در غرور و تعصب، خانواده‌ی بنت پنج دختر مجرد دارند و البته خانم بنت دوست دارد همه‌ی آن‌ها را در حالی ببیند که ازدواج کرده‌اند و زندگی خوبی تشکیل داده‌اند. خوشبختانه، یک مرد جوان ثروتمند به تازگی تصمیم گرفته است که خانه‌ای را در همان نزدیکی اجاره کند و البته به نظر خانم بنت، هر مرد جوان ثروتمندی باید به دنبال یک همسر مناسب باشد!

طی همین ماجرا، داستانی پر از هیجان، رسوایی و مقدار زیادی غرور و تعصب و حماقت انسانی و البته در نهایت عشق، پیش می‌آید. غرور و تعصب بدون شک یکی از معروف‌ترین داستان‌های عاشقانه در ادبیات است و همه‌ی ما از جین آستین بابت هدیه دادن یکی از محبوب‌ترین زوج‌های تمام دوران -الیزابت و دارسی- به تاریخ ادبیات سپاسگزاریم. اگر به دنبال یک داستان عاشقانه و محبوب برای لذت بردن هستید، غرور و تعصب می‌تواند بهترین انتخاب برای شما باشد.

«غرور و تعصب» یکی از رمان‌های مجموعه عاشقانه های کلاسیک است که نشر افق آن را منتشر کرده است. برای خرید این مجموعه کتاب می‌توانید به سایت طاقچه مراجعه کنید.

بخشی از کتاب صوتی غرور و تعصب را بشنوید.

غرور و تعصب جین آستِین

گوینده: سحر بیرانوند
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

جین ایر

جین ایر

نویسنده: شارلوت برونته

مترجم: محمدتقی بهرامی حرّان

انتشارات جامی

اطلاعات بیشتر و خرید

یکی دیگر از رمان‌های عاشقانه‌ی کلاسیک که نباید از خواندن آن غافل شد، رمان جین ایر است که در سال ۱۸۴۷ به نویسندگی شارلوت برونته منتشر شده است. اگر به دنبال یک رمان عاشقانه‌ی کلاسیک هستید، در صورتی که هنوز این رمان را نخوانده‌اید، این کتاب یک انتخاب عالی است که می‌توانید داشته باشید.

رمان جین ایر، داستان یتیم جوانی به نام جین را در حالی که از کودکی به بزرگسالی می‌رسد دنبال می‌کند و در نهایت، زمانی که جین به عنوان یک معلم به تورنفیلد هال، محل زندگی مردی به نام ادوارد روچستر می‌رود، متوجه می‌شود که جذب او شده است، اما به زودی درمی‌یابد که رازهای نگران‌کننده‌ای در تورنفیلد هال وجود دارد.

این رمان بسیار تاثیرگذار، بدون تردید ارزش خواندن دارد. جین ایر روحیه‌ای ناگسستنی از خود نشان می‌دهد. او به تورنفیلد می‌رود، عاشق آقای روچستر می‌شود و مانع ازدواج قانونی‌شان را در داستانی فراتر از یک ملودرام کشف می‌کند و طی این اکتشاف، جست‌وجوی پرشور یک زن برای زندگی گسترده‌تر و غنی‌تر از آن‌چه جامعه‌ی ویکتوریایی به طور سنتی مجاز می‌دانست، به تصویر می‌کشد.

رمان مبتکرانه و ماندگار شارلوت برونته، با قهرمانی پر از اشتیاق، رازهای خطرناکی که با آن روبه‌رو می‌شود و اقداماتی که در نهایت انجام می‌دهد، همچنان پس از گذشت نزدیک به ۲۰۰ سال از انتشارش، خوانندگان را درگیر می‌کند.

بخشی از کتاب صوتی جین ایر را بشنوید.

جین ایر شارلوت برونته

گوینده: مریم پاک‌ذات
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اما

اما

نویسنده: جین آستین

مترجم: نوشین احمدی

بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه

اطلاعات بیشتر و خرید

رمان اما، منتشرشده در سال ۱۸۱۷، رمانی کلاسیک و عاشقانه است که نباید از دست بدهید. جین آستین استاد رمان‌های عاشقانه است، بنابراین مطمئنا از خواندن این رمان لذت خواهید برد.

رمان اما داستان اما وودهاوس را روایت می‌کند. او زیبا، ثروتمند و باهوش است و به تازگی خواسته‌ی خود را پیدا کرده است: پیدا کردن همسر مناسب برای افراد! او هیچ‌چیز را به اندازه‌ی دخالت در زندگی دیگران دوست ندارد، بنابراین توصیه‌های دوستش آقای نایتلی را نادیده می‌گیرد و سعی می‌کند برای زن جوانی به نام هریت اسمیت همسری پیدا کند، اما به زودی همه‌چیز شروع به خراب شدن می‌کند و اما متوجه می‌شود که آن اندازه که فکر می‌کرده نمی‌داند!

اما یک داستان کاملا جذاب دیگر از یکی از بهترین نویسندگان عاشقانه‌های کلاسیک است، بنابراین اگر شما نیز به دنبال رمان‌های عاشقانه‌ی کلاسیک هستید، قطعا به این کتاب در زندگی خود نیاز دارید!

بلندی‌های بادگیر

بلندی‌های بادگیر

نویسنده: امیلی‌جین برونته

مترجم: نگار غلام‌پور

نشر روزگار

اطلاعات بیشتر و خرید

وقتی به دنبال عاشقانه‌های کلاسیک مشهور می‌گردید، بلندی‌های بادگیر رمانی است که اغلب به آن اشاره می‌شود. با این حال، نظراتی که درباره‌ی این کتاب وجود دارد ممکن است متفاوت باشند. برخی معتقدند که بلندی‌های بادگیر که در سال ۱۸۴۷ منتشر شده یکی از بهترین داستان‌های عاشقانه‌ی تمام دوران است، در حالی که برخی دیگر آن را اصلا یک داستان عاشقانه نمی‌دانند.

در بلندی‌های بادگیر، هیثکلیف و کاترین با هم در اسکله‌های یورکشایر بزرگ شده‌اند، دیوانه‌وار به یکدیگر علاقه‌مند هستند و به نظر می‌رسد سرنوشت آن‌ها در هم تنیده شده است، اما کاترین به دلیل موقعیت اجتماعی خود با مردی ثروتمند ازدواج می‌کند و اکنون هیثکلیف می‌خواهد انتقام بگیرد.

این داستان ماهیتی گوتیک دارد و عاشقانه‌ای تاریک محسوب می‌شود. اگرچه بسیاری از افراد آن را بیشتر در باب انتقام، تخریب و انواع مسائل اجتماعی می‌دانند، اما بسیاری دیگر نیز آن را یکی از بهترین داستان‌های عاشقانه در تمام دوران می‌دانند. بنابراین اگر به دنبال داستان‌های عاشقانه‌ی ادبی برای خواندن هستید، حتما باید این داستان را در نظر داشته باشید.

بخشی از کتاب صوتی بلندی‌های بادگیر را بشنوید.

بلندی‌های بادگیر امیلی‌جین برونته

گوینده: آرمان سلطان‌زاده
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

آنی شرلی در گرین گیبلز (کتاب اول)

آنی شرلی در گرین گیبلز (کتاب اول)

نویسنده: ال. ام. مونتگمری

مترجم: سارا قدیانی

انتشارات قدیانی

اطلاعات بیشتر و خرید

اگر به دنبال کتاب‌هایی کلاسیک برای خواندن با داستانی عشقی و شیرین هستید، آن در گرین گیبلز (منتشرشده در سال ۱۹۰۷) اثر لوسی ماد مونتگومری یکی از بهترین گزینه‌ها خواهد بود. اگرچه بخش عاشقانه‌ی این رمان در واقع در چندین کتاب ادامه پیدا می‌کند (و در کتاب‌های بعدی حتی عاشقانه‌تر نیز می‌شود)، با این حال آن در گرین گیبلز یک رمان خواندنی و جذاب محسوب می‌شود که ارزش خواندن دارد.

آن شرلی کودکی یتیم است و پس از مدت‌ها امید برای یافتن یک خانواده، سرانجام به فرزندخواندگی پذیرفته می‌شود. تنها مشکل این است که کاتبرت‌ها فکر می‌کردند که قرار است یک پسر را به فرزندی قبول کنند! آیا آن‌ها اجازه می‌دهند این دختر با رویاهای عاشقانه در کنارشان بماند و آیا آن می‌تواند از میان بچه‌هایی که در نزدیکی او زندگی می‌کنند، دوستان جدیدی پیدا کند؟

بخشی از کتاب صوتی آنی شرلی در گرین گیبلز را بشنوید.

آنی شرلی در گرین گیبلز ال. ام. مونتگمری

گوینده: مریم پاک‌ذات
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

زنان کوچک

زنان کوچک

نویسنده: لوییزا می الکات

مترجم: فرزین مروارید

انتشارات قدیانی

اطلاعات بیشتر و خرید

هر فهرستی از رمان‌های عاشقانه‌ی کلاسیک بدون در نظر گرفتن رمان کلاسیک زنان کوچک (منتشرشده در سال ۱۸۶۸) اثر لوییزا می آلکات کامل نخواهد بود.

خواهران مارس، جو، مگ، بث و امی، زمانی که پدرشان به جنگ می‌رود، در خانه رها شده و مسئول نگهداری از خانه می‌شوند. همانطور که دختران از دوران کودکی به بزرگسالی می‌رسند، بیشتر در مورد خود و عشقی که به عنوان یک خانواده با هم به اشتراک می‌گذارند می‌آموزند، در حالی که در تلاش برای یافتن جایگاه خود در جهان نیز هستند.

در حالی که این رمان در سرتاسر داستان بر داستان‌های چند خواهر تمرکز دارد، مضامین بزرگ شدن، زندگی و مرگ، عاشق شدن و موارد دیگری را نیز بررسی می‌کند. رمان زنان کوچک شما را به یک سفر احساسی و هیجان‌انگیز در زندگی خواهران مارس می‌برد و با خواندن این رمان جهان را از چشم آن‌ها کشف خواهید کرد.

شمال و جنوب

یکی دیگر از رمان‌های عاشقانه‌ی کلاسیک مشهور، رمان شمال و جنوب اثر الیزابت گسکل (منتشرشده در سال ۱۸۵۴) است که نه تنها خواندن آن بسیار لذت‌بخش است، بلکه از آن در یک سریال تلویزیونی جذاب نیز اقتباس شده است.

رمان شمال و جنوب در حالی آغاز می‌شود که پدر مارگارت هیل کلیسا را ​​ترک کرده و همچنین خانواده‌اش را مجبور می‌کند که از محل زندگی دنجشان، به دنیای کارخانه‌ای شمال انگلستان نقل مکان کنند. همان‌طور که مارگارت با زندگی جدید خود سازگار می‌شود، به زودی به عمق فقر در این بخش از انگلستان پی می‌برد و نگران رنج کارگران آسیاب محلی است. با فکر کردن به فراهم کردن عدالت برای کارگران کارخانه، او به زودی با جان تورنتون، صاحب کارخانه‌ای محلی درگیر می‌شود، اما آیا تورنتون واقعا همان ارباب شیطانی است که مارگارت فکر می‌کند؟

شمال و جنوب یک داستان لذت‌بخش و همچنین یکی از بهترین رمان‌های عاشقانه ادبی است، در حالی که به تفاوت‌های طبقات اجتماعی و یک نگرانی کلی اجتماعی می‌پردازد که همه با هم این رمان را به یک اثر خواندنی و جذاب تبدیل کرده‌اند.

عروس شاهزاده

در حالی که داستان‌های کلاسیک قدیمی بسیار سرگرم‌کننده هستند، برخی از داستان‌های عاشقانه‌ی کلاسیک نیز می‌توانند کلاسیک مدرن در نظر گرفته شوند. یکی از این داستان‌ها رمان عروس شاهزاده (منتشرشده در سال ۱۹۷۳) است که خواندن آن می‌تواند بسیار لذت‌بخش باشد.

ویلیام گلدمن خود ادعا می‌کند که پدرش در زمان کودکی او، کتابی کلاسیک به نام عروس شاهزاده اثر اس. مورگنسترن را برای او می‌خواند، اما ویلیام زمانی که در بزرگسالی متوجه شد کتاب در واقع پر از قسمت‌هایی خسته‌کننده است که پدرش هنگام خواندن برای او آن‌ها را فراموش کرده است، بسیار متعجب شد. بنابراین، او تصمیم گرفت این کتاب را خلاصه کند تا فقط «قسمت‌های خوب» را در بر داشته باشد.

این بخش‌های خوب در مورد چیست؟ باترکاپ در مزرعه‌ای در فلورین به همراه خانواده‌اش و یک مزرعه‌دار وستلی که او را پسر مزرعه می‌نامد زندگی می‌کند. باترکاپ و وستلی عاشق هم می‌شوند و او به دنبال ثروتش می‌رود تا بتوانند با هم ازدواج کنند، اما در دریا مورد حمله قرار می‌گیرد و می‌میرد. اکنون باترکاپ در ناامیدی است، اما شاهزاده هامپردینک، وارث تاج و تخت فلورین، می‌خواهد با او ازدواج کند و او با اکراه موافقت می‌کند و داستان ادامه پیدا می‌کند.

اگرچه در اصل هیچ نسخه‌ای تحت عنوان «نسخه‌ی اصلی مورگنسترن» از این کتاب وجود ندارد، گلدمن از این چارچوب روایی برای روایت داستانی جذاب و سرگرم‌کننده استفاده می‌کند که بدون تردید از خواندن آن لذت خواهید برد.

عقل و احساس

عقل و احساس

نویسنده: جین آستن

مترجم: وحید منوچهری واحد

انتشارات جامی

اطلاعات بیشتر و خرید

به طور کلی، اگر به دنبال رمان‌های عاشقانه‌ی معروف می‌گردید، باید تمام کتاب‌های جین آستین را بخوانید! یکی دیگر از کتاب‌های آستین که رمانی عاشقانه و کلاسیک است و ارزش خواندن دارد، رمان عقل و احساس (منتشرشده در سال ۱۸۱۱) است.

در این رمان، الینور و ماریان داشوود که خواهر هستند، تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند؛ ماریان پرانگیزه و الینور محتاط است، اما اکنون هر دو خواهر عاشق شده‌اند و به نظر می‌رسد که هر دو مورد عشق، است با ناامیدی به پایان برسد.

این داستان مملو از تقلا برای یافتن خوشبختی، مردان بسیار نامناسب و برخی از مردان مناسب، رقبای عاشقانه و موارد دیگر است. عقل و احساس روایت‌گر ماجراهای موازی خواهران هنگام عاشق شدن، امید یافتن آن‌ها و در نهایت، یافتن خوشبختی است.

عقل و احساس یکی از مشهورترین رمان‌های عاشقانه خارجی نوشته‌ی آستین است و خواندن آن بسیار لذت‌بخش است. علاوه بر محتوای عاشقانه، توجه به عنصر خانواده و خواهر بودن نیز لذت بیشتری را به داستان می‌بخشد.

بخشی از کتاب صوتی عقل و احساس را بشنوید.

عقل و احساس جین آستِین

گوینده: سحر بیرانوند
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

‌‌

53,203 بازدید
برچسب ها

Avatar

مریم شعبانی


اشتراک گذاری یادداشت
4.4 9 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
3 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه