لوگو طاقچه
کتاب درباره بازاریابی اینترنتی و دیجیتال مارکتینگ

معرفی کتاب هایی درباره دیجیتال مارکتینگ

2,154 بازدید

قبل از اینکه اینترنت به زندگی ما بیاید، کل فعالیت‌های بازاریابی به تبلیغات تلویزیونی، روزنامه‌ها و مجله‌ها و بیلبوردها ختم می‌شد. اما با حضور اینترنت موضوع بازاریابی و جذب مخاطب تغییر پیدا کرد. دیجیتال مارکتینگ باعث شد کسب و کارهای کوچک و با بودجه مارکتینگ اندک، بتوانند برای خودشان مخاطبان زیادی پیدا کنند و به مرور رشد پیدا کنند. اما این جنبه مثبت داستان دیجیتال مارکتینگ است. جنبه منفی و چالش اصلی در دنیای اینترنت این است که شما باید با رقیب‌های زیادی برای جذب مخاطب بجنگید و اینجاست که تکنیک‌های بازاریابی را باید در کنار خلاقیت و هوش خودتان استفاده کنید تا به کسب و کار خودتان رونق ببخشید.

برای همین در این یادداشت وبلاگ طاقچه تصممی گرفتیم، چند کتاب برای آشنایی با دیجیتال مارکتینگ به شما معرفی کنیم. اما معرفی ما محدود به این کتب‌ها نمی‌شود. سعی کردیم در هر قسمت یک مفهوم در دیجیتال مارکتینگ را هم توضیح دهیم. برای همین پیشنهاد می‌کنیم اگر اول این راه هستید، این یادداشت را به دقت بخوانید و به عنوان کتاب‌ها بسنده نکنید.پیش از اینکه وارد این یادداشت شویم، پیشنهاد می‌کنیم اگر هنوز هم نمی‌دانید دیجیتال مارکتینگ چیست، این یادداشت را در بلاگ هابسپات بخوانید.

راهنمای جامع پرسوناها در بازاریابی درونگرا

راهنمای جامع پرسوناها در بازاریابی درونگرا

نویسنده: آژانس بازاریابی هوشمند اسمارت باگ

مترجم: مهدی مبشری

انتشارات برآیند

اطلاعات بیشتر و خرید

هر کسب و کاری مخاطبی دارد و مخاطب ویژگی‌های فکری و نیازهای متفاوتی نسبت به آنچه ما فکر می‌کنیم دارد. شاید این جمله بدیهی به نظر برسد. اما تا به حال پیش آمده که مفهوم یک شعار تبلیغاتی را متوجه نشوید؟ یا مثلا با محصولی مواجه شوید که نتوانید با آن کار کنید؛ حتی دستورالعمل استفاده‌ی آن را هم نتوانید متوجه شوید؟
اینجاست که شناخت پرسونا به موضوعی حیاتی برای یک کسب و کار تبدیل می‌شود. ساده‌ترین راه شناخت پرسونا این است که چشمتان را ببندید و مشتری احتمالی خودتان را با تمام جزئیات تصور کنید. علاقه‌هایش، نیازهایش، حساسیت‌هایش، جنسیت و … همه‌ی این موضوعات را در موردش لیست کنید. حالا ممکن است مشتریان شما در دسته های زیادی بگنجند. اینجاست که شما هم باید روش شناخت و دسته بندی پرسونا را به صورت اصولی یاد بگیرید تا در این مرحله گیج و سر در گم نشوید. راهنمای جامع پرسوناها به شما کمک می‌کند فرایند شناخت پرسونا را بهتر یاد بگیرید.

برنامه‌ بازاریابی یک صفحه‌ای

برنامه‌ بازاریابی یک صفحه‌ای

نویسنده: آلن دیپ

مترجم: محمد یوسفی

نشر نوین

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب بیشتر از هر چیزی به کسب و کارهای کوچک کمک می‌کند برنامه‌ی بازاریابی یا همان مارکتینگ پلن داشته باشند. معمولا کسب و کارهای کوچک در ابتدای راه سعی می‌کنند از رقیب‌های بزرگ و معروف تبعیت کنند. اما آلن دیب در این کتاب تمام تلاشش را کرده کسب و کارهای کوچک را به مسیر درست هدایت کند و به آن‌ها یاد دهد مارکتینگ پلن مختص خودشان را داشته باشند. علت این که این کتاب را بعد از کتاب راهنمای جامع پرسوناها قرار دادیم در این است که در این کتاب بارها به شناخت جامعه هدف و مخاطب اشاره شده، برای همین بهتر است قبل از هرچیزی به عنوان یک دیجیتال مارکتر شناخت پرسونا را یاد بگیرید. در کنار آن تدوین مارکتینگ پلن یا سر در آوردن از آن می‌تواند برای شما مفید باشد.

جذب؛ چگونه یک استارتاپ می‌تواند به رشد انفجاری مشتری دست یابد!

جذب؛ چگونه یک استارتاپ می‌تواند به رشد انفجاری مشتری دست یابد!

نویسنده: جاستین مارس

مترجم: سجاد خدایی

نشر نوین

اطلاعات بیشتر و خرید

اصلی‌ترین و مهم‌ترین کتابی که پیشنهاد می‌کنیم به عنوان یک تازه کار در زمینه دیجیتال مارکتینگ بخوانید، کتاب «جذب» است. در کتاب جذب نویسندگان تلاش کردند ۲ موضوع را به ما یاد دهند. اول، تفکر جذبی است. آن‌ها می‌گویند در هر شرکتی، منابع مالی محدود است. پس بهتر است به جای اینکه روی همه‌ی کانال‌های جذب مشتری تمرکز کنید، از تفکر جذبی استفاده کنید. به این صورت که ابتدا همه‌ و یا بخشی از کانال‌ها را تست کنید، هزینه‌ی فعالیت در آن را تخمین بزنید. سپس بهترین کانال جذب را انتخاب کنید. در نهایت به صورت لیزری، بخش قابل توجهی از بودجه و زمانتان را در آن کانال صرف کنید تا به مرحله‌ی اشباع برسد و دیگر فعالیت در آن به لحاظ هزینه ی جذب مخاطب نیارزد. در این زمان وارد کانال بعدی باید شوید.

در بخش دوم هم در این کتاب تمام کانال‌های جذب مشتری، از وبلاگ و سئو گرفته تا شبکه‌های اجتماعی و اسپانسرینگ رویدادها و … را معرفی کرده و استراتژی‌های کلی حضور در هر کدام از این کانال‌های جذب را معرفی کرده است.

نکات زیرپوستی درباره اینستاگرام

نکات زیرپوستی درباره اینستاگرام

نویسنده: نیما شفیع‌زاده

انتشارات کجا

اطلاعات بیشتر و خرید

اگر کتاب جذب را بخوانید و کمی هم در دنیای دیجیتال مارکتینگ فعالیت کرده باشید، متوجه یک موضوع مهم می‌شوید. آن هم این است که بسیاری از روش‌های مارکتینگ که در این کتاب گفته شده، برای ما در ایران چندان کاربردی نیست. از طرفی مثلا در بخش شبکه‌های اجتماعی نکات فرهنگی ما را در نظر نگرفته و به آن اشاره‌ای نکرده. برای همین خواندن کتاب‌هایی از نویسندگان ایرانی در این زمینه می‌تواند مفید باشد. یکی از معدود کتاب‌های در دسترس ما از نویسندگان ایرانی مجموعه کتاب‌های نکات زیرپوستی شبکه‌های اجتماعی است. در این مجموعه‌ی سه جلدی، نیما شفیع‌زاده تجریبات خودش را به عنوان یک متخصص شبکه‌های اجتماعی جمع آوری کرده است.

سئو 2020

سئو 2020

نویسنده: آدام کلارک

مترجم: صادق مهدی‌لو

انتشارات برآیند

اطلاعات بیشتر و خرید

یکی از موضوعاتی که یک کسب و کار باید بداند، روش بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو است. به طور کلی سئو فرآیندی است که یک سایت باید طی کند تا در موتورهای جستجو مانند گوگل نتیجه‌ی بالاتری داشته باشد. در این کتاب آدام کلارک مفاهیم پایه سئو را توضیح داده و برای کسی که در اول راه باشد، می‌تواند خیلی مفید باشد.

بازاریابی هکر رشد؛ آینده روابط عمومی، بازاریابی و تبلیغات

بازاریابی هکر رشد؛ آینده روابط عمومی، بازاریابی و تبلیغات

نویسنده: رایان هالیدی

مترجم: محمدحسین علمدار

نشر نوین

اطلاعات بیشتر و خرید

شاید فکر کنید شرکت‌هایی مانند اینستاگرام در ابتدای راهشان مدام تبلیغات بیلبوردی داشتند یا مثلا در آمریکا در مرحله‌ی اول در تلویزیون تبلیغ کرده‌اند. اما واقعیت این است که این شرکت‌ها مطلقا بودجه‌ای را در بازاریابی سنتی خرج نکرده‌اند. آن‌ها در عوض از روش هک رشد استفاده کرده‌اند. چرا که روش‌های بازاریابی جدید مانند دیجیتال مارکتینگ قابل اندازه‌گیری و مقیاس‌پذیر هستند و همین موضوع باعث می‌شود مدام فرایند تبلیغ بهینه شود تا واکنش انفجاری رخ دهد.

نسل چهارم بازاریابی

نسل چهارم بازاریابی

نویسنده: هرماوان کارتاجایا

مترجم: مصطفی اسماعیلی‌مهیاری

انتشارات آریانا قلم

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب بیشتر به تفاوت‌های بازاریابی سنتی و بازاریابی در عصر دیجیتال می‌پردازد. در این کتاب هم شما می توانید نکته‌ها و مثال‌های مختلفی را برای ورود به عرصه دیجیتال مارکتینگ را بیاموزید. یکی از نکته‌های اساسی این کتاب توجه به موضوع تاثیر صدای دیگر مشتریان در شبکه‌های اجتماعی است. در واقع فیلیپ کاتلر اعتقاد دارد دیگر کمتر کسی به صرف دیدن تبلغ شما تصمیم می‌گیرد از شما کالایی بخرد. بلکه این روزها آدم‌ها در شبکه‌های اجتماعی تحقیق می‌کنند و سعی می‌کنند نظر دیگران را هم بدانند. همین موضوع باعث می‌شود مراقب نوع برخورد و چهره‌ای که از برندتان در برابر مشتری‌ها ارائه می‌دهید باشید.

نکته مهمی که باید در اینجا بگوییم، این است که انتشارات آریانا قلم یکی از مهم‌ترین نشرها در زمینه کسب و کار است. برای همین پیشنهاد می‌کنیم به عنوان کسی که می‌خواهد در دنیای دیجیتال کارکتینگ فعالیت کند، کتاب‌های این نشر را حتما بخوانید.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

2,154 بازدید
برچسب ها

Avatar

صبا محبی


اشتراک گذاری یادداشت
0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه