لوگو طاقچه
تصویر جلد کتاب‌هایی با پایان‌های عجیب

کتاب‌هایی با پایان‌های عجیب

943 بازدید

کتاب‌هایی با پایان‌های سورپرایزکننده، به خواننده تجربه‌ای بی‌نظیر هدیه می‌دهند و همواره از جذابیت ویژه‌ای برخوردار هستند. یک پایان قوی و جذاب قادر است تمام تجربه‌ی مطالعه را تغییر دهد؛ بنابراین خواندن کتاب‌هایی با پایان‌های عجیب و سورپرایزکننده همیشه بیشتر از سایر کتاب‌ها به علاقه‌مندان پیشنهاد می‌شود.

رخ دادن تغییرات غیرمنتظره در روند یک داستان، می‌تواند جذابیت خاصی به آن ببخشد. کتاب‌هایی که با پایان‌های عجیب و ناگهانی مخاطبان را شگفت‌زده می‌کنند، بدون تردید در ذهن خواننده ماندگارتر خواهند بود. پایان‌هایی که آن‌چه را که تاکنون به عنوان حقیقت در نظر گرفته‌ایم دگرگون می‌کنند، به ما امکان می‌دهند وارد دنیایی جدید و پر از شگفتی شویم.

در این یادداشت از وبلاگ طاقچه، قصد داریم به معرفی کتاب‌هایی با پایان‌های عجیب بپردازیم که باعث می‌شوند شما همچون یک مسافر، در دنیای پرماجرای کتابخوانی، سفری هیجان‌انگیز و جذاب داشته باشید.

دختر گمشده

دختر گمشده

نویسنده: گیلین فلین

مترجم: آرش خیروی

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

دختر گمشده بیشتر به واسطه‌ی فیلمی که در سال ۲۰۱۴ روی پرده‌ سینماها رفته شناخته می‌شود، با این حال، کمتر کسی می‌داند که این فیلم با اقتباس از رمانی به همین نام و به قلم گیلین فلین ساخته شده است. این کتاب که در سال ۲۰۱۲ منتشر شده، جوایز و افتخاراتی از جمله جایزه‌ی کتاب منتخب گودریدز در حوزه‌ی کتاب‌های رازآلود و هیجان‌انگیز را از آن خود کرده است.

نیک و ایمی دان، زوجی هستند که زندگی مشترکشان دچار روزمرگی شده و دقیقا در صبح روز پنجمین سالگرد ازدواج این زوج، ایمی به شکلی کاملا ناگهانی و دورازانتظار ناپدید می‌شود. پلیس به نیک مشکوک است؛ دوستان ایمی نیز فاش می‌کنند که ایمی از نیک می‌ترسیده و رازهایی را از او پنهان کرده است. با این همه، نیک سرسختانه این ادعاها را رد می‌کند. بازرسی‌های پلیس از کامپیوتر نیک نیز جستجوهای عجیبی را نشان می‌دهد، اما نیک ادعا می‌کند که او چنین جست‌وجوهایی را انجام نداده است. نیک تحت فشار پلیس، رسانه‌ها و والدین ایمی، رفتارهای عجیبی از خود نشان می‌دهد که شک و تردیدها را نسبت به او افزایش می‌دهد… با این همه، کسی نمی‌داند که واقعیت چیست و چه بلایی بر سر همسر زیبای نیک آمده است؛ هیچکس نمی‌داند که آیا نیک واقعا یک قاتل است یا خیر.

دختر گمشده یکی از کتاب‌های فهرست ۱۰۰ کتاب برتر رازآلود و هیجان‌انگیز در تمام دوران و یکی از تاثیرگذارترین کتاب‌ها در این ژانر محسوب می‌شود.

جزیره‌ی شاتر

جزیره‌ی شاتر

نویسنده: دنیس لهان

مترجم: کورش سلیم‌زاده

نشر چشمه

اطلاعات بیشتر و خرید

جزیره‌ی شاتر، اثر دنیس لیهان، یکی دیگر از کتاب‌های فهرست کتاب‌هایی با پایان‌های عجیب است که در سال ۲۰۰۳ به انتشار درآمده است. این کتاب که در واقع بنیان فیلم پرفروش جزیره‌ی شاتر به کارگردانی مارتین اسکورسیزی و با هنرنمایی لئوناردو دی‌کاپریو است، یک داستان روان‌شناختی و ماجراجویانه است که در آن، هیچ‌چیز آن‌طور که به نظر می‌رسد نیست. نیویورک تایمز، این کتاب را «به شکل شگفت‌انگیزی اصیل» نامیده است.

داستان کتاب از این نقطه آغاز می‌شود که تدی دنیلز و همکار جدیدش چاک ایول که هر دو مارشال ایالات متحده هستند، راهی سفری به جزیره شاتر می‌شوند. جزیره شاتر به این دلیل که بیمارستان روانی اشکلیف در آن واقع شده، از ابتدا نیز محل ترسناکی به نظر می‌رسد. تدی و چاک قصد دارند فرار یک بیمار روانی خطرناک به نام راشل سولاندرو را بررسی کنند. طی این سفر، تدی رفتارهای نامتعارفی از جانب پلیس جزیره و رئیس بیمارستان روانی مشاهده می‌کند و در ادامه احساس می‌کند تمام افراد جزیره بازیگران بازی روانی‌ای هستند که صرفا برای او طراحی شده است. در نهایت، نشانه‌هایی از آزمایش‌های سهمگین، جراحی‌های وحشتناک و اقداماتی مرگبار که در جزیره روی افراد انجام می‌شود، کم‌کم خود را نشان دهند. هیچ‌کس قرار نیست بدون آسیب دیدن از این جزیره فرار کند، زیرا هیچ‌چیز در بیمارستان اشکلیف آن‌طور که به نظر می‌رسد نیست؛ حال آن که این موضوع درباره‌ی خود تدی دنیلز نیز صادق است.

دختری در قطار

دختری در قطار

نویسنده: پائولا هاوکینز

مترجم: محبوبه موسوی

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب دختری در قطار، اثر پائولا هاوکینز، برنده‌ی جایزه‌ی کتاب منتخب گودریدز در دسته‌بندی کتاب‌های رازآلود و هیجان‌انگیز در سال ۲۰۱۵ است. این کتاب داستان دختری به نام راشل را روایت می‌کند که هر روز با قطار به لندن رفت‌وآمد می‌کند. او طی این روند، زوجی را می‌بیند. زندگی آن‌ها که ظاهرا شاد است، موجب برانگیخته شدن حسادت او می‌شود. راشل درباره‌ی زندگی این زوج خیال‌پردازی‌هایی می‌کند، او آن‌ها را جس و جیسون صدا می‌کند و زندگی آن‌ها از دید راشل، یک زندگی عالی و بی‌نقص است، حتی با این که تا کنون از نزدیک آن‌ها را ندیده و مکالمه‌ای نیز با آنان نداشته است. چند روز بعد، راشل در حالی که در انتظار قطار است، در روزنامه خبری مرتبط با گم‌شدن زنی می‌خواند و متوجه می‌شود این زن، دقیقا همان زنی است که هرروز پیش از سوار قطار شدن او را می‌دید و درباره‌ی زندگی‌اش خیال‌پردازی می‌کرد. اکنون راشل این فرصت را دارد که تبدیل به بخش مهمی از زندگی زوجی‌ شود که تاکنون فقط از دور آن‌ها را نظاره کرده است.

این کتاب، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز و کتاب سال USA Today بوده و در نهایت به فیلم سینمایی پرطرفداری با بازی امیلی بلانت تبدیل شده است. این اثر هیجان‌انگیز، روان‌شناسانه و اعتیادآور، می‌تواند نگاه خوانندگان به زندگی دیگران را برای همیشه تغییر دهد.

بسیاری از افراد، این کتاب را رمانی مشابه کتاب دختر گم‌شده می‌دانند که روایتی غیرقابل اعتماد و چالش‌برانگیز دارد، با این حال می‌توان بسیار از آن لذت برد.

بخشی از کتاب صوتی دختری در قطار را بشنوید.

دختری در قطار پائولا هاوکینز

گوینده: سارا فیض
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

باشگاه مشت زنی

باشگاه مشت زنی

نویسنده: چاک پالانیک

مترجم: پیمان خاکسار

پیمان خاکسار

اطلاعات بیشتر و خرید

«اولین قانون باشگاه مشت‌زنی اینه که درباره‌ی باشگاه مشت‌زنی حرفی نزنی!»

باشگاه مشت‌زنی، اثر چاک پالانیک، رمانی هیجان‌انگیز و روان‌شناسانه است که از آن در ساخت فیلم بسیار مشهور باشگاه مشت‌زنی (به کارگردانی دیوید فینچر و با بازی برد پیت) نیز اقتباس شده است. شخصیت اصلی داستان کتاب، جوانی است دچار روزمرگی شدید که در طول داستان «راوی» نامیده می‌شود. اما این روزمرگی برای راوی درست در جایی تغییر می‌کند که با تایلر داردن آشنا می‌شود؛ مرد جوان و مرموزی که مسابقات مبارزه‌ی مخفیانه‌ و شبانه‌ را در زیرزمین بارها برگزار می‌کند. راوی تحت‌تاثیر تایلر، شغل خود را ترک می‌کند و کاملا تحت سلطه‌ی او در‌می‌آید. در مبارزه‌های باشگاه مشت‌زنی، مردان زیادی با هم به مبارزه می‌پردازند و با انجام این کار احساس آزادی و رهایی از هر قید و بندی می‌کنند. این کتاب، اثری باشکوه و بدیع است که آن‌چه را که در هسته‌ی دنیای مدرن ما رخ می‌دهد، به نمایش می‌گذارد.

باشگاه مشت‌زنی ماجراجویی منحصربه‌فردی است که تمامی خوانندگان را به فکر وامی‌دارد. تمام شخصیت‌های این داستان به شکلی بسیار ملموس معرفی می‌شوند، خوانندگان با آن‌ها آشنا می‌شوند و به آن‌ها علاقه پیدا می‌کنند. پیچ‌‌وخم‌های کتاب، به خصوص پایان سورپرایزکننده‌ی آن، فوق‌العاده هوشمندانه نوشته شده‌اند. حتی اگر فیلم آن را دیده باشید، باز هم این کتاب ارزش خواندن خواهد داشت!

بخشی از کتاب صوتی باشگاه مشت زنی را بشنوید.

باشگاه مشت زنی چاک پالانیک

گوینده: اشکان عقیلی‌پور
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

در یک جنگل تاریک تاریک

در یک جنگل تاریک تاریک

نویسنده: روث ور

مترجم: شادی حامدی آزاد

نشر نون

اطلاعات بیشتر و خرید

در کتاب جنگل تاریک تاریک (اثر روث ور، منتشرشده در سال ۲۰۱۵)، داستانی که در واقع باید ماجرای یک آخر هفته‌ی دنج و جذاب در اعماق حومه‌های انگلیسی باشد، به داستانی ترسناک و روان‌شناسانه تغییر شکل می‌دهد.

لئونورا که نویسنده‌ای منزوی است، با اکراه موافقت می‌کند که برای تعطیلات آخر هفته، راهی یک حومه‌‌ی شهری انگلیسی شود که به آن دعوت شده است. اما با فرا رسیدن شب اول، رازهایی میان دوستان قدیمی و جدید آشکار می‌شود، خاطره‌ای آزاردهنده آرامش لئونورا را بهم می‌ریزد و نهایتا همگی به نتیجه‌ای مشترک می‌رسند: آن‌ها تنها کسانی نیستند که در جنگل مستقر شده‌اند!

زمانی که لئونورا در بیمارستان با زخمی در سر به هوش می‌آید و چیزهایی را نیز به خاطر نمی‌آورد، نخستین سوالی که برایش پیش می‌آید این است که «من چه کرده‌ام؟». از طریق فلش‌بک‌های ذهن او، رازها به آرامی آشکار می‌شوند و صحنه‌ای عمیقا ترسناک رقم می‌خورد که در آن، شش فرد نسبتا غریبه در خانه شیشه‌ای که از همه‌جا دور است، جمع شده‌اند و ازدواج آتی یکی از دوستانشان را جشن می‌گیرند. ارتباطی که این افراد در گذشته با یکدیگر داشته‌اند، منجر به رخ‌ دادن اتفاقات مختلفی می‌شود که محیطی منحصر‌به‌فرد برای به وجود آمدن ترس‌های روانی ایجاد می‌کند. شخصیت‌ها نیز به اندازه‌ای عمیق شخصیت‌پردازی شده‌اند که طرفداران باهوش ژانر معمایی را فریب دهند.

چیزهای تیز

چیزهای تیز

نویسنده: گیلین فلین

مترجم: سمیه کرمی

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

چیزهای تیز، اثری دیگر از گیلین فلین است که در سال ۲۰۰۶ منتشر شده و مانند کتاب دختر گمشده، پایانی عجیب و دورازانتظار دارد. در داستان این کتاب، کامیل پریکر، خبرنگاری که به تازگی از اقامتی کوتاه در یک بیمارستان روانی رها شده است، با ماموریتی بسیار دردسرساز روبه‌رو می‌شود: او باید به زادگاه کوچک خود بازگردد تا موضوع قتل حل‌نشده‌ی یک دختر نوجوان و ناپدید شدن دختری دیگر را پوشش دهد. کامیل سال‌هاست که به سختی با مادر روان‌رنجور خود و همچنین خواهر ناتنی‌اش که تقریبا به سختی او را می‌شناسد صحبت نکرده است؛ دختری سیزده‌ساله‌ و زیبا که در تمام شهر شهره است و کنترل نگران‌کننده‌ای نیز بر هم‌سن‌وسالان خود دارد. کامیل، زمانی که در اتاق خواب قدیمی خود در عمارت ویکتوریایی خانواده‌اش مستقر می‌شود، کم‌کم با قربانیان جوان همذات‌پنداری می‌کند. کامیل که تحت سلطه‌ی شیاطین درون خودش است، اگر بخواهد وقایع را تحت کنترل خود درآورد و از این سفر جان سالم به در ببرد، باید معمای روان‌شناختی گذشته‌ی ‌خود را نیز حل کند.

مغازه خودکشی

مغازه خودکشی

نویسنده: ژان تولی

مترجم: احسان کرم‌ویسی

نشر چشمه

اطلاعات بیشتر و خرید

مغازه خودکشی داستانی جذاب، عجیب و یکی دیگر از آثار فهرست کتاب‌هایی با پایان‌های عجیب و سورپرایزکننده است. این کتاب اثر ژان تولی، نویسنده‌ی فرانسوی و منتشرشده در سال ۲۰۰۶ است.  این اثر، یکی از درخشان‌ترین و تکان‌دهنده‌ترین آثار در ژانر فانتزی سیاه است. این رمان در زمان انتشار، توجه همگان را به خود جلب کرد و تا به امروز، به بیش از 20 زبان ترجمه شده است.

در سراسر داستان حضور مرگ کاملا احساس می‌شود و تولی با جنگی نمادین که علیه تلاش برای امید در زندگی به راه انداخته است، با بهره‌گیری از شوخی‌های ظریف در طول داستان، نهایتا تمام خوانندگان را شگفت‌زده خواهد کرد؛ در واقع این کتاب طنزی کامل دربار‌ه‌ی مرگ و امید است.

اگرچه خودکشی موضوعیت کلی داستان است، اما خواننده زمانی که به جملات پایانی کتاب می‌رسد بسیار شگفت‌زده خواهد شد. جملات پایانی کتاب، ضربه‌ی کوبنده‌ای به مخاطب وارد می‌کند، ضربه‌ای که قابل پیش‌بینی نیست و ممکن است هر آن‌چه را که خواننده در ذهن دارد، از بین ببرد.

داستان کتاب در جهانی تیره‌وتار، سیاه و عاری از امید رخ می‌دهد. اما عجیب‌ترین بخش این جهان شاید این باشد که مغازه‌ای به نام مغازه خودکشی که توسط خانواده‌ی تواچ اداره می‌شود، به مردم ابزار خودکشی می‌فروشد!

در داستان کتاب، راه‌های متنوع و شگفت‌انگیزی برای پایان دادن به زندگی هر کس، متناسب با بودجه‌اش وجود دارد. تواچ‌ها با غم و اندوه به تجارت خود می‌پردازند و به خدمات بیمارگونه‌ای که ارائه می‌دهند، افتخار می‌کنند. این رویه سال‌ها طی شده است، تا این که جوان‌ترین عضو خانواده، آن‌ها را با چیزی تهدید می‌کند که هرگز با آن روبه‌رو نشده‌اند: عشق به زندگی.

بخشی از کتاب صوتی مغازه خودکشی را بشنوید.

مغازه خودکشی ژان تولی

گوینده: هوتن شکیبا
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

موش‌ها و آدم‌ها

موش‌ها و آدم‌ها

نویسنده: جان اشتاین‌بک

مترجم: سروش حبیبی

نشر ماهی

اطلاعات بیشتر و خرید

موش‌ها و آدم‌ها، اثر مشهور جان اشتاین بک، نویسنده‌ی آمریکایی است. این کتاب داستانی جنجالی از دوستی‌ها و تراژدی‌ها در دوران رکود بزرگ است.

موش‌ها و آدم‌ها داستان دو فرد به نام‌های جورج و لنی را روایت می‌کند؛ جورج اگرچه جثه‌ی کوچکی دارد، با این حال زرنگ است و لنی علی‌رغم جثه‌ی فوق‌العاده‌اش، ذهن یک کودک خردسال را دارد. با این حال، این‌دو یک «خانواده» را تشکیل داده‌اند که در مواجهه با تنهایی و بیگانگی، به یکدیگر کمک می‌کنند.

جورج و لنی که کارگرانی در مزارع سبزیجات پرگردوغبار کالیفرنیا هستند، تا جایی که می‌توانند کار خود را سریع انجام می‌دهند و زندگی بخور و نمیری دارند. با این حال، جورج و لنی نقشه‌ای دارند: داشتن یک هکتار زمین و کلبه‌ای که بتوانند آن را مال خودشان بنامند. زمانی که آن‌ها در مزرعه‌ای در دره‌ی سالیناس مشغول به کار هستند، رویای دو‌نفره‌شان تحقق‌پذیر به نظر می‌رسد، اما دقیقا همین‌جاست که تفاوت‌های این دو، کم‌کم کار دست رویایشان می‌دهد.

علی‌رغم این که ناتوانی طبقه‌ی کارگر موضوعی تکرارشونده در آثار اشتاین بک خصوصا در اواخر دهه‌ی ۱۹۳۰ است، او هنگام نوشتن داستان موش‌ها و آدم‌ها، تمرکز خود را محدود کرده و پرتره‌ای قابل لمس از دو مرد را خلق کرده که در دنیایی که با استبداد، سوءتفاهم‌ها، حسادت و بی‌عاطفگی بسیاری احاطه شده است، گیر افتاده‌اند. این داستان با نگاهی منحصربه‌فرد به سختی‌های زندگی، به دلیل موفقیت چشمگیرش به عنوان یک رمان و همچنین مورد اقتباس واقع شدن در آثار مختلف دیگر، به جایگاه یک اثر کلاسیک جاودانه دست یافته است.

بخشی از کتاب صوتی موش ها و آدم ها را بشنوید.

موش ها و آدم ها جان اشتاین‌بک

گوینده: مصطفی طالبیان مقدم
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی
944 بازدید
برچسب ها

Avatar

مریم شعبانی


اشتراک گذاری یادداشت
4 1 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه