لوگو طاقچه
تصویر جلد کتاب‌های صوتی مهارت‌های ارتباطی

معرفی کتاب‌‌های صوتی مهارت‌‌های ارتباطی

565 بازدید

همه‌‌ی ما انسان‌‌ها در تمامی مراحل زندگی به مهارت‌‌های ارتباطی نیاز داریم. در کودکی که قرار است با هم‌‌سن‌وسال‌‌هایمان بازی کنیم؛ در دوران مدرسه و دانشگاه که نحوه‌‌ی همکاری با سایر دانش‌‌آموزان و دانشجویان اهمیت می‌‌یابد؛ در دوران جوانی که قرار است وارد حوزه‌ی کاریابی و ازدواج شویم؛ در دوران میانسالی که قرار است سرپرستی یک خانواده را برعهده بگیریم و در نهایت در دوران کهنسالی که قرار است تجارب خود را به جوان‌‌ترها انتقال دهیم همواره در معرض یادگیری و استفاده از مهارت‌‌های ارتباطی هستیم. از سویی دیگر اهمیت مهارت‌‌های ارتباطی در دوران کنونی که ما انسان‌‌ها گرفتار زندگیٍ ماشینی، فضای مجازی و ابزار تکنولوژیک شده‌ایم، دوچندان است. با توجه به مقدمه‌‌ی ارائه‌شده، در ادامه‌ی این یادداشت از وبلاگ طاقچه به سراغ برخی از کتاب‌‌های صوتی مهم در حوزه‌‌ی مهارت‌‌های ارتباطی اعم از یادگیری، آموزش، استفاده‌‌ی کاربردی از آن و غیره خواهیم رفت.

شاید بهتره با یکی حرف بزنی

تا اسم روان‌‌درمانگری می‌‌آید، ناخودآگاه ذهن انسان سراغ بیماری‌‌ها و اختلالات روانی می‌‌رود. حال آنکه مراجعه به روان‌‌درمانگر صرفا برای مشکلاتی از این دست نیست. وقتی ما نیاز داریم که مشکلات ریز و درشتمان را حل کنیم، شاید به‌تنهایی نتوانیم بر این مشکلات فائق آییم. کتاب صوتی «شاید بهتره با یکی حرف بزنی» اثر لوری گاتلیب دقیقا درباره‌‌ی این موضوع به مخاطب اطلاعات می‌‌دهد. نکته‌‌ی جالب این کتاب صوتی این است که نویسنده –که خود یک روان‌‌درمانگر حرفه‌‌ای بوده است– پس از ترک یکی از مراجعانش به این نکته پی می‌‌برد که چقدر نیاز به این داشته که با آن مراجعه‌‌کننده صحبت کند، یعنی نحوه‌‌ی تعامل او با مراجعه‌‌کننده‌‌اش دوسویه بوده است و این ترک، باعث از بین رفتن این تعامل شده است. درست در همین لحظه، گاتلیب پی می‌‌برد که هر انسانی نیاز دارد با فردی دیگر درباره‌‌ی خود و مشکلاتش گفت‌وگو کند. او پس از کسب این تجربه، تمرکز روی حالات رفتاری مراجعه‌‌کنندگانش را بررسی، ثبت و ضبط آن‌ها می‌کند و بررسی ها را در کتاب «شاید بهتره با یکی حرف بزنی» گردآوری می‌‌کند. این کتاب، اثری پژوهشی است که درباره‌‌ی روان‌‌درمانگری صحبت می‌کند و به‌دلیل تجربه‌‌ی شخصی نویسنده درباره‌‌ی گفت‌وگو با اشخاص دیگر، کتابی مفید در این حوزه است.

کتاب صوتی «شاید بهتره با یکی حرف بزنی» با ترجمه‌‌ی الهام سلمانی فروغی و گویندگی شرگان انورزاده توسط انتشارات ماه‌آوا منتشر گردیده و در سایت و اپلیکیشن طاقچه موجود است.

بخشی از کتاب صوتی شاید بهتره با یکی حرف بزنی را بشنوید.

شاید بهتره با یکی حرف بزنی لوری گاتلیب

گوینده: شرگان انورزاده
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

هنر گفتگو

در روزگاری زندگی می‌کنیم که میکروکتاب‌های صوتی به‌سرعت می‌‌توانند خلاصه‌‌ای از مطالب یک کتاب حجیم و شاید طولانی را در اختیارمان قرار دهند. میکروکتاب صوتی «هنر گفتگو» درباره‌‌ی گفت‌وگو و نقش مهم آن در مهارت‌‌های ارتباطی اثر کاترین بلیث است. این اثر درباره‌‌ی آداب معاشرت، فن بیان و یا مفاهیمی از این دست نیست. کاترین بلیث سعی بر این دارد که در این کتاب صوتی، به مخاطبش القاء کند که هرچند یک گفت‌وگو الزاما با یک برنامه‌‌ریزی ازپیش‌‌تعیین‌‌شده آغاز نمی‌‌شود اما می‌‌توان در همین گفت‌وگو نقشی تأثیرگذار ایفا کرد.

«هنر گفتگو» تکیه خود را روی چگونگی مهارت‌‌های کلامی در هنگام گفت‌وگو، اصول گفت‌وگومندی و… قرار می‌‌دهد. کاترین بلیث برای رسیدن به ملزومات اشاره‌شده، یک گام به عقب برمی‌‌دارد و ابتدا توضیح می‌‌دهد که چرا انسان به گفت‌وگو کردن نیازمند است؟ در پاسخ به این چرایی ارکان یک گفت‌وگوی خوب و مؤثر را تبیین می‌‌کند و در ادامه شش نکته‌‌ی کلیدی درباره‌‌ی گفت‌وگو را تشریح می‌‌کند.

میکروکتاب صوتی «هنر گفتگو» با ترجمه‌‌ی هاجر بیگدلی و صدای شنیدنی ندا پوریان توسط نشر نوین کتاب گویا منتشر شده است.

بخشی از کتاب صوتی هنر گفتگو را بشنوید.

هنر گفتگو کاترین بلیث

گوینده: ندا پوریان
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

چرا با آدم عوضی ازدواج می‌‌کنیم؟

یکی از مهم‌‌ترین مراحل زندگی انسان که نیاز به عمیق شدن در مفاهیم بنیادین آن احساس می‌‌شود، ازدواج است. احتمالا برای شما یا خیلی از اطرافیانتان پیش آمده که پس از ازدواج از نتیجه‌‌ی امر راضی نیستید و از فرجام ازدواج پشیمانید. بااین‌حال آیا این پشیمانی بد است و باید به‌خاطر آن خود را عذاب داد؟ آلن دوباتن در کتاب صوتی «چرا با آدم عوضی ازدواج می‌‌کنیم؟» به این سؤال این‌‌گونه پاسخ می‌‌دهد که آن‌‌قدرها هم نباید بابت این موضوع ناراحت بود. دوباتن دلیل این امر را در پیش از ازدواج و حتی در دوران کودکی جست‌وجو می‌‌کند. او معتقد است که هیچ انسانی خیر مطلق یا شر مطلق نیست و وقتی این تلقی به ذهن انسان خطور می‌‌کند که خود خوب و طرف مقابل بد است، ناشی از این نکته است که او پیش از آن‌که بتواند طرف مقابلش را بشناسد نیازمند بازنگری در خودشناسی است. محیط ایزوله‌‌ی خانواده (چه در خوب تعریف شدن انسان و چه در بد تعریف شدن او) باعث این عدم خودشناسی است. اما با چنین ازدواجی چه کاری باید کرد؟

این کتاب صوتی مفهوم سازش و سازگاری را برای فرجام چنین ازدواج‌‌هایی ضروری می‌‌داند. ما اغلب گمان می‌‌بریم در یک رابطه‌‌ی دوسویه زمانی که ما به‌ناچار سازش می‌‌کنیم، عملا شکست خورده‌‌ایم اما دوباتن چنین ذهنیتی را از اساس باطل می‌‌داند. او توضیح می‌‌دهد که پس از ازدواج و به‌مرور، چه مرد و چه زن کم‌‌کم یاد می‌‌گیرند که نمی‌‌توانند طرف مقابلشان را آن‌‌گونه که می‌‌خواهند تغییر دهند، از این لحظه سازش شروع می‌‌شود. این سازش دوبُعدی است، یعنی هم هرکدام از طرف‌‌ها شروع به سازش با طرف مقابل می‌‌کنند و هم به این نتیجه رسیده‌‌اند که خودشان نیز چندان فرد پاک و منزه از خطایی نیستند. تلنگر فرجامینِ کتاب صوتی آلن دوباتن شاید به مذاق خیلی‌‌ها خوش نیاید اما باعث تفکر دوباره پیرامون خودشناسی و مهارت‌‌های ارتباطی می‌‌شود.

کتاب صوتی «چرا با آدم عوضی ازدواج می‌‌کنیم؟» با ترجمه‌‌ی بامداد صالحی و گویندگی محمد یاغچیان توسط انتشارات رخداد کویر منتشر شده است.

بخشی از کتاب صوتی چرا با آدم عوضی ازدواج می‌کنیم؟ را بشنوید.

چرا با آدم عوضی ازدواج می‌کنیم؟ آلن دو باتن

گوینده: محمد یاغچیان
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

چگونه جوجه‌‌تیغی را در آغوش بگیریم

همه‌‌ی ما دوران نوجوانی و چالش‌هایش را تجربه‌‌ کرده‌‌ایم؛ دورانی که بر شکل‌‌گیری شخصیت اجتماعی ما در دوران جوانی به‌شدت تاثیر گذاشته است. احتمالا خیلی‌‌ها در این دوران رابطه‌‌ای چالشی با پدر و مادر خود داشته‌‌اند. ماجرای پربحث درباره‌‌ی کشمکش‌‌های میان والدین و نوجوان، موضوع کتاب صوتی «چگونه جوجه‌‌تیغی را در آغوش بگیریم»  نوشته‌ی جولی ا. راس است. او در ابتدای این کتاب گویا توصیف باورپذیری از محتوای موجود در آن داده است.

راس برای مخاطبانش -احتمالا والدینی که فرزند نوجوانی دارند- چنین موقعیتی را تصور می‌‌کند: آخر چطور می‌‌شود بچه‌‌ی ما که چند سال گذشته در هشت‌سالگی آن‌‌قدر شیرین، بامزه و خوش‌‌اخلاق بود، در دوازده‌سالگی این‌‌چنین بی‌‌ادب، بد‌‌اخلاق و تندمزاج شده است؟ و سپس توضیح می‌‌دهد که این موقعیت اصلا فاجعه‌‌بار نیست و با تکنیک‌‌هایی که یاد می‌‌دهد، می‌‌توان از بروز مشکلات جدی‌‌تر و عمیق جلوگیری کرد. استفاده از تجربیات والدین دیگر که فرزندان خوبی را تربیت کرده‌‌اند؛ مسئولیت‌دادن به فرزند نوجوان و نتیجه‌خواستن از او برای نزدیک شدن به فرزندش؛ گفت‌وگو پیرامون رابطه‌‌ی جنسی، مواد مخدر و الکل با نوجوان و در نهایت گفت‌وگوهای مداوم با نوجوان برای کاستن فشار روحی این دوران، از تکنیک‌‌هایی است که راس در این کتاب صوتی به والدین یاد می‌‌دهد.

کتاب صوتی «چگونه جوجه‌‌تیغی را در آغوش بگیریم» با ترجمه‌‌ی مهین میلانی و گویندگی نسرین رضایی از طریق انتشارات ماه‌آوا در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. نسخه‌‌ای از این کتاب صوتی مفید در سایت و اپلیکیشن کتاب صوتی طاقچه موجود است.

بخشی از کتاب صوتی چگونه جوجه تیغی را در آغوش بگیریم را بشنوید.

چگونه جوجه تیغی را در آغوش بگیریم جولی ا. راس

گوینده: نسرین رضائی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

هنر برقراری ارتباط

چالش ارتباط‌‌گیری و تداوم یک ارتباط مؤثر در دوگانه‌‌ی گفتن و شنیدن از مهم‌‌ترین مسائل در مهارت‌‌های ارتباطی است. از یک سمت یافتن راه‌‌حلی مناسب برای آغاز یک گفت‌وگوی موثر، تثبیت این فرآیند در ادامه و در نهایت پایان تاثیرگذار برای گفتن و از سمت دیگر فرآیند تسلط برای تمرکز حواس در حین شنیدن حرف‌‌های مقابل در یک پروسه‌‌ی شنیدن، بحثی است که تیچ نات هان در کتاب صوتی «هنر برقراری ارتباط» سعی دارد به آن بپردازد.

نکته‌‌ی قابل توجه درباره‌‌ی این کتاب صوتی این است که نات هان، نویسنده و شاعر معروف بودایی، با سیر‌و‌سلوک شرقی به فرآیند هنر تفکر آگاهانه توجه کرده است. او در این کتاب صوتی یاد می‌‌دهد که بیش و پیش از هر چیزی در یک پروسه‌‌ی گفت‌وگو، نیاز است که هر شخصی خود را بشناسد. تا زمانی که شخص، خود را نشناخته است نه‌تنها نمی‌‌تواند با خود ارتباط بگیرد بلکه در ارتباط‌‌گیری با دیگران نیز دچار مشکل خواهد بود. او در مرحله‌‌ی بعد ماهیت محتوای کلام را در هنر گفت‌وگو تاثیرگذار می‌‌داند و در دسته‌‌بندی خود، محتوای هر گفت‌وگو را یا سازنده و یا مخرب می‌‌داند. دانستن این نکته که چه محتوایی مخرب و چه محتوایی سازنده است، یکی از هنرهای گفت‌وگو است. در نهایت تفکر شرقی نات هان در «هنر برقراری ارتباط» این‌‌چنین بروز می‌‌یابد که او از مخاطبش می‌‌خواهد که پیوسته دل‌سوز و صادق بماند تا مکالمه محفلی برای پرورش گفتار محبت‌‌آمیز شود.

کتاب صوتی «هنر برقراری ارتباط» با ترجمه‌‌ی مهین خالصی و صدای شنیدنی سپیده مالمیر توسط انتشارات ماه‌آوا تولید و در دسترس عموم قرار گرفته است.

بخشی از کتاب صوتی هنر برقراری ارتباط را بشنوید.

هنر برقراری ارتباط تیچ نات هان

گوینده: سپیده مالمیر
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

شش کلاه تفکر

وقتی افکار یک فرد روی یک چیز متمرکز نیست و یا وقتی افکار یک فرد با فردی دیگر درون یک گروه کاری متفاوت است، چالش‌‌های متعددی پیش می‌‌آید. این چالش‌‌ها باعث از دست رفتن زمان، نیروی فکری و نیروی جسمی می‌‌شود. ادوارد دِبونو در «شش کلاه تفکر» پیشنهاد می‌‌دهد که با تکنیک‌‌هایی که او آن‌‌ها را شش کلاه می‌‌نامد می‌‌توان بر چالش‌‌های مذکور فائق آمد.

یادمان نرود که تمامی بحث این کتاب صوتی پیرامون تمرکز حواس و افکار برای بهبود امور و مهارت‌‌های ارتباطی است. موانعی که ناشی از عدم تمرکز کافی ایجاد می‌‌شوند، در مهارت‌‌های ارتباطی شخصی و جمعی تاثیرگذار هستند. دبونو بهبود مهارت‌‌های ارتباطی شخصی و جمعی را پیرامون شش کلاه (کلاه سفید، کلاه قرمز، کلاه سیاه، کلاه زرد، کلاه سبز و کلاه آبی) می‌‌داند. وی از تحلیل داده و فرآیند یک امر پیش از انجام عمل، کنار گذاشتن احساسات برای کاهش زمان ازدست‌رفته، احتیاط نمودن و ارزیابی میزان ریسک یک عمل، تمرکز روی ارزش و مزایای یک عمل، بروز خلاقیت و ایده‌‌های جدید و در نهایت کنترل فرآیند و مدیریت تفکر سخن به میان می‌‌آورد. با تمرین روی این شش مورد می‌‌توان مهارت‌‌های ارتباطی را بهبود بخشید.

کتاب صوتی «شش کلاه تفکر» با ترجمه‌‌ی منصور فلاحتی‌نوین و گویندگی مجری باسابقه‌‌ی رادیو و تلویزیون یعنی حافظ کاظم‌‌زاده توسط انتشارات نوین کتاب گویا منتشر گردیده و در سایت طاقچه موجود است.

بخشی از کتاب صوتی شش کلاه تفکر را بشنوید.

شش کلاه تفکر ادوارد دبونو

گوینده: حافظ کاظم‌زاده
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

برای رسیدن به آزادی به چه چیزهایی نیاز داریم؟

آزادی از اولین مفاهیمی است که بشر در طول تاریخ در پی آن بوده است، اما چرا هیچ‌‌وقت آن‌‌گونه که باید و شاید به آن نرسیده است؟ این موضوعی است که داریوس فوروکس در کتاب صوتی «برای رسیدن به آزادی به چه چیزهایی نیاز داریم؟» به سراغ آن رفته است. فوروکس معتقد است که آزادی، نحوه‌‌ی دلخواه زندگی بدون آسیب رساندن به دیگران است. برای دستیابی به این چنین آزادی شخصی باید چند کار مهم انجام داد. شنونده‌‌ی این اثر اولا معنای آزادی را درک می‌‌کند و آگاهی نسبی درباره‌‌ی آن می‌‌یابد. ثانیا از قیمت و هزینه‌‌ی به دست آوردن آزادی در زندگی فردی و اجتماعی مطلع می‌‌گردد. ثالثا پس از آگاهی نسبی درباره‌‌ی معنای آزادی و بهای این آزادی، شروع به برنامه‌‌ریزی و اصلاح امور در جهت نزدیک شدن به این آزادی می‌‌کند. این کتاب صوتی مسیر پرپیچ‌وخمی را پیش روی شنونده قرار می‌‌دهد اما به وی اطمینان می‌‌دهد که با طی کردن این مسیر (مانند ایجاد مسئولیت شخصی، رهایی از ترسِ رنج و شکست، تشویق و ایجاد شادی‌‌های طولانی‌مدت در خود، مبارزه با عدم عزت‌نفس و غیره) نه‌تنها آزادی شخصی در زندگی دست‌‌یافتنی خواهد شد بلکه سایر مهارت‌‌های زندگی فرد نیز بهبود خواهد یافت.

کتاب صوتی «برای رسیدن به آزادی به چه چیزهایی نیاز داریم؟» با ترجمه‌‌ی شاهین غفاری و گویندگی علی حقیقی توسط انتشارات فلسفه روانه‌‌ی بازار گردیده است. نسخه‌‌ای از این کتاب صوتی در سایت طاقچه موجود است.

بخشی از کتاب صوتی برای رسیدن به آزادی به چه چیزهایی نیاز داریم؟ را بشنوید.

برای رسیدن به آزادی به چه چیزهایی نیاز داریم؟ داریوس فوروکس

گوینده: علی حقیقی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

روابط از دست رفته

آیا تابه‌حال به این فکر کردید ممکن است تنها راه درمان افسردگی دارو نباشد و راه‌‌های بهتر و کم‌‌خطرتری نیز وجود داشته باشد؟ افسردگی چیز عجیب‌و‌غریبی نیست و احتمالا خیلی از ما انسان‌‌ها درگیر آن هستیم؛ حال آن‌‌که یا خود افسرده‌‌ایم و یا شخصی را می‌‌شناسیم که درگیر افسردگی است. بعضی از افراد گمان می‌‌کنند که افسردگی تنها با دارو قابل درمان است اما جوهن هری نظر دیگری دارد.

جوهن هری در کتاب صوتی «روابط ازدست‌رفته» روی یکی از مهم‌‌ترین مهارت‌‌های ارتباطی یعنی بازیابی ارتباطات ازدست‌رفته تاکید می‌‌کند. نویسنده این کتاب معتقد است که افسردگی بیماری بیولوژیک نیست و درمانش تنها ازطریق داروهای شیمیایی نخواهد بود. راه درمانِ افسردگی غلبه بر عوامل محیطی و روانی انسان است که درمانی جز بازیابی روابط از‌دست‌رفته ندارد. پس از تأکید ابتدایی او روی محیطی و روانی بودن افسردگی، وی دلایل اصلی افسردگی را برمی‌‌شمرد. او علت‌‌العلل افسردگی را شرایط سخت زندگی می‌‌داند که فرد را به‌سمت افسردگی سوق می‌‌دهد. شنیدن کتاب صوتی «روابط ازدست‌رفته» برای افرادی که حسی از افسردگی را درون خود دارند، به‌شدت توصیه می‌‌شود. 

این کتاب صوتی با ترجمه‌‌ی مهدی قراچه‌‌داغی و گویندگی مجتبی حیدری توسط انتشارات دیجیتال آوای موج کتاب منتشر شده و در سایت طاقچه موجود است.

بخشی از کتاب صوتی روابط از دست رفته را بشنوید.

روابط از دست رفته جوهن هری

گوینده: مجتبی حیدری
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

مدیریت خشم همین امروز 

یکی از موانع اصلی دست‌یابی به مهارت‌‌های ارتباطی، بروز خشم و پرخاشگری است. قطعا برای شما پیش آمده که یا خودتان از مسئله‌‌ای خشمگین شوید و آن را بروز دهید یا خشم و عصبانیت دیگران را از نزدیک دیده‌‌اید. وقتی شما به‌عنوان یک ناظر به فرآیند خشم و یا پرخاشگری نگاه می‌‌کنید، در برقراری ارتباط با کسی که خشمگین است دچار مشکل خواهید شد. حال برای رفع این مشکل چه باید کرد؟

ویلیام دویل جنتری در کتاب صوتی «مدیریت خشم همین امروز» یک اقدام موثر و سریع مانند ترک محیط مسبب خشم، سکوت کردن هنگام خشم، دویدن هنگام خشم و غیره در کوتاه‌مدت را مفید می‌‌داند. این کتاب صوتی اساس خود را روی این گذاشته است که نباید خشم را به مرحله‌‌ی بعدی که غضب و عصبانیت ناشی از خشم است، رساند. برای این منظور چنین پیشنهاد می‌‌دهد که پس از اقدامات سریع مطروحه، فرد در میان‌مدت در هنگام خشم، صحبت کردن خود را کنترل کند و در نهایت در یک برنامه‌‌ی بلند‌مدت ضمن حفظ خونسردی از خشم بروزیافته جلوگیری کند. کتاب صوتی «مدیریت خشم همین امروز» از آن دست کتاب‌‌های صوتی است که به‌دلیل عملی بودن تمریناتش می‌‌تواند راهنمایی گام‌به‌گام و مؤثر در کنترل خشم و پرخاشگری اشخاص معرفی شود.

این کتاب صوتی با ترجمه‌‌ی سعید گرامی و عزیزالله سمیعی و گویندگی مصطفی هرآیینی توسط نوین کتاب گویا منتشر گردیده است و این کتاب صوتی مفید و شنیدنی در طاقچه موجود است.

بخشی از کتاب صوتی مدیریت خشم همین امروز را بشنوید.

مدیریت خشم همین امروز ویلیام دویل جنتری

گوینده: مصطفی هرآیینی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

کم‌‌تر بحث کنید بیش‌‌تر عشق بورزید

مرد و زن پس از ازدواج، به‌دلیل متفاوت بودن سلیقه‌‌شان با یکدیگر دچار مشکل می‌‌شوند. این مشکل می‌‌تواند به‌سمت تنش و درگیری میان آن دو رود. به‌عقیده‌‌ی لوری پون –نویسنده‌‌ی «کم‌‌تر بحث کنید بیش‌‌تر عشق بورزید»- عمده مشکلی که باعث چنین مسئله‌‌ای می‌‌شود این است که طرفین در ازدواج در برقراری مهارت‌‌های ارتباطی ضعیف عمل می‌‌کنند. پون برای حل این مشکل پیشنهاد می‌‌دهد که زوج‌ها روی نقاط مثبت خود دست گذارند و از آن تعریف کنند. او از فرمولی سخن می‌‌گوید که زندگی پس از ازدواج را راحت‌‌تر می‌‌کند. فرمول مورد نظراو «شرایط پنج‌‌گانه‌‌ی عشق» است. او می‌‌گوید فرد در مقابل همسر خود بایستی قدردانی انجام دهد، احترام کند، طرف مقابل را مورد شفقت قرار دهد، اعتماد بورزد و همراهی کند. فرد زمانی که شرایط پنج‌‌گانه‌‌ی عشق را در طول زندگی انجام دهد، کشمکش‌‌ها و تنش‌‌ها به میزان قابل توجهی کاهش می‌‌یابد. او همچنین تاکید می‌‌کند که هیچ‌‌گاه اختلاف سلیقه مابین زن و مرد از بین نخواهد رفت اما وقتی فرد قبول کند که هم خود و هم همسرش نقاط ضعفی دارند که چشم‌‌پوشی از این نقاط ضعف و تأکید روی نقاط قوت می‌‌تواند آرامش را در محیط خانه تضمین کند، شرایط در مهارت‌‌های ارتباطی میان زن و مرد به‌‌طور محسوس بهبود خواهد یافت.

کتاب صوتی «کم‌‌تر بحث کنید بیش‌‌تر عشق بورزید» با ترجمه‌‌ی عباس نتاج و گویندگی گوینده‌‌ی باسابقه‌‌ی رادیو رضا عمرانی توسط انتشارات ماه‌آوا روانه‌‌ی بازار گردیده است. نسخه‌‌ای از این کتاب صوتی مفید در سایت طاقچه موجود است.

بخشی از کتاب صوتی کمتر بحث کنید بیشتر عشق بورزید را بشنوید.

کمتر بحث کنید بیشتر عشق بورزید لوری پون

گوینده: رضا عمرانی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

کلام آخر

در پایان ضروری است که دوباره به بحث ابتدایی این مطلب بازگردیم که مهارت‌‌های ارتباطی آن‌‌قدر مهم هستند که ما را از ابتدا تا انتهای زندگی، همراهی می‌‌کنند. یادگیری و تمرکز روی بهبود این مهارت‌‌ها، زندگی را در روزگار کنونی آسان‌‌تر می‌‌کند. یکی از مهم‌‌ترین راه‌‌های بهبود مهارت‌‌های ارتباطی، شنیدن کتاب‌‌های صوتی معرفی‌شده در این مطلب است. امیدوارم که معرفی این کتاب‌‌ها، بتواند ما را به بازشناسی و درک بهتر از مهارت‌‌های ارتباطی سوق دهد.

565 بازدید
برچسب ها

Avatar

محمدرضا رسولی


اشتراک گذاری یادداشت
0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه