لوگو طاقچه
تصویر جلد چند رمان جنایی عاشقانه

معرفی رمان‌های جنایی عاشقانه

5,810 بازدید

داستان جنایی عاشقانه ترکیب عجیبی به‌ نظر می‌رسد. حل‌کردن یک پرونده‌ی قتل در کنار حل‌کردن پرونده‌ی احساسات عاشقانه می‌توانند به یک اندازه دشوار باشد. حل یک معما و درگیر احساسات شخصیت‌‌های داستان شدن لذت خواندن کتاب را چندبرابر می‌کند. در این یادداشت کمی درباره‌ی تاریخچه‌ی ادبیات جنایی می‌گوییم و در ادامه چند رمان جذاب جنایی عاشقانه را به علاقه‌مندان دنیای ترس و هیجان معرفی می‌کنیم.

جنایت با چاشنی عشق

اولین داستان جنایی دنیا را یکی از قصه‌های هزار و یک شب می‌دانند. این داستان نمونه‌ی کامل یک داستان هیجان‌انگیز است.  این داستان با نام «سه سیب» مشهور است. در این داستان، یک ماهیگیر در کنار رود دجله، یک صندوق قفل‌شده را پیدا می‌کند و آن را به خلیفه‌ی عباسی، هارون‌الرشید می‌فروشد.  خلیفه جعبه را باز می‌کند و داخل آن جسد زن جوان و زیبایی را می‌بیند که بدنش تکه‌تکه شده است. هارون‌الرشید به وزیر خود جعفر برمکی دستور می‌دهد که در سه روز معمای جنایت را حل کند و قاتل را پیدا کند و اگر نتواند این کار را انجام دهد خودش اعدام خواهد شد. این داستان هزار و یک شب را به‌عنوان اولین پرونده‌ی معمایی قتل می‌دانند.

اولین داستان جنایی مدرن کتاب «مادمازل د اسکودری» اثر ای. ت. ای هافمن است که اولین‌بار در سال ۱۸۱۹ منتشر شد. بعد از آن کم‌کم داستان‌های جنایی بین مردم محبوب شدند و شخصیت‌های مشهوری مثل شرلوک هولمز، خانم مارپل و پوآرو خلق شدند.

نویسندگان داستان‌های جنایی برای نشان‌دادن خلاقیت خودشان داستان‌هایشان را با موضوعات دیگر ترکیب کردند. موضوعاتی مانند روان‌شناسی، فراطبیعی، وحشت و عشق.

ژانر جنایی عاشقانه یکی از محبوب‌ترین ژانرهای دنیا است که در آن جنایت و عشق ترکیب به‌ظاهر متضادی را می‌سازد، اما خواننده را بیشتر از یک معمای ساده درگیر می‌کند. کتاب‌های جنایی عاشقانه پیچیدگی‌های بیشتری دارند، چون شخصیت‌ها با احساساتشان در داستان روبه‌رو هستند و باید هم‌زمان نجات پیدا کنند یا کسی را نجات دهند. در این یادداشت تعدادی از داستان و رمان های جذاب جنایی عاشقانه را به علاقه‌مندان به این ژانر معرفی می‌کنیم.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

همسری در طبقه بالا

همسری در طبقه بالا

نویسنده: راشل هاوکینز

مترجم: فرانک سالاری

نشر البرز

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب همسری در طبقه بالا نوشته‌ی ریچل هاوکینز است. این کتاب داستان دختری جوان به اسم جین است که شهر خودش را رها کرده است و برای زندگی به شهر دیگری آمده است. او در یک آپارتمان قدیمی و کهنه زندگی می‌کند. جین در یک محله‌ی بالای شهر و بسیار ثروتمند پرستار سگ‌ها است. او سگ آدم‌های ثروتمند را به گردش می‌برد. جین یک روز بارانی وقتی یک سگ را به گردش برده است با یک مرد جوان و خوش‌چهره برخورد می‌کند. مرد جوان خودش را ادی معرفی می‌کند. او بسیار ثروتمند است و صاحب خانه‌ی بزرگی در محله است. کم‌کم بین آن‌ها رابطه‌ی عاطفی شکل می‌گیرد. ابتدا به نظر جین همه چیز عادی است؛ اما کم‌کم چیزهایی در خانه و گذشته‌ی ادی اوضاع را تغییر می‌دهد. جین سعی می‌کند خوش‌بین باشد؛ اما با شنیدن حرف‌هایی از اهالی محل و رفتارهای متناقض ادی کم‌کم شک می‌کند و احساس می‌کند چیزی درمورد گذشته‌ی ادی پنهان شده است.

اگر به داستان‌های معمایی و جنایی که پشت پرده‌ی یک ماجرای عاشقانه پنهان شده است علاقه دارید از کتاب همسری در طبقه بالا لذت خواهید برد.

پستچی همیشه دوبار زنگ می زند

پستچی همیشه دوبار زنگ می زند

نویسنده: جیمز ام. کین

مترجم: بهرنگ رجبی

نشر چشمه

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب پستچی همیشه دو بار زنگ می‌زند یک رمان جنایی عاشقانه نوشته‌ی جیمز. ام. کین است. این کتاب ترکیبی از عشق و خیانت و جنایت است.

جیمز. ای. کین یکی از مشهورترین نویسندگان جنایی در جهان است. این کتاب داستان مردی به اسم فرانک چمبرز است.  فرانک چمبرز زندگی آشفته‌ای دارد و اهل نیویورک است. فرانک برای غذا خوردن وارد یک رستوران بین‌راهی می‌شود. صاحب رستوران مردی به نام «نیک» است و به دنبال کارگری برای رستورانش می‌گردد، به فرانک پیشنهاد کار می‌دهد. فرانک اول نمی‌خواهد قبول کند، اما با دیدن کورا؛ همسر زیبای نیک، می‌پذیرد آنجا کار کند. کم‌کم روابط پنهان بین نیک و کورا عمیق‌تر می‌شود و آن‌ها تصمیم می‌گیرند «نیک» را از سر راه خود بردارند.

اگر به داستان‌های جذاب جنایی که با عشق و خیانت گره‌خورده‌اند علاقه دارید از کتاب پستچی همیشه دو بار زنگ می‌زند لذت خواهید برد.

غرامت مضاعف

غرامت مضاعف

نویسنده: جیمز ام. کین

مترجم: بهرنگ رجبی

نشر چشمه

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب غرامت مضاعف نوشته جیمز. ام. کین است. این کتاب یکی از آثار آغازگر رمان نوآر است. نوآر ابتدا در ادبیات آغاز شد و بعد وارد سینما شد. این سبک از رمان‌ها کارآگاه باهوش یا قهرمان ندارد، شخصیت اصلی آدم‌های خاکستری و دور از اجتماع هستند که  درگیر ماجراهای پیچیده می‌شوند. زن یا مرد زیبا و اغواگر هم از عناصر مهم دیگر سبک نوآر است. کتاب غرامت مضاعف داستان جذابی در این سبک است.

یک مأمور بیمه داستان خیانت و جنایت را روایت می‌کند. داستانی که شما را میخکوب می‌کند و با جنایتی پیچیده و عجیب همراه می‌کند. در این کتاب با آدم‌های به‌ظاهر معمولی همراه می‌شوید که رازهای شومی را پنهان می‌کنند. مردی مرده است و به نظر مرگش طبیعی است، اما حقیقت چیز دیگری است.

خشونت، مسائل جنسی و جنایت مهم‌ترین عناصر داستان غرامت مضاعف هستند. اگر به خواندن داستان‌های پیچیده و جذاب علاقه دارید این کتاب را از دست ندهید.

خواهرم، قاتل زنجیره ای

خواهرم، قاتل زنجیره ای

نویسنده: اویینکان بریت ویت

مترجم: سحر قدیمی

گروه انتشاراتی ققنوس

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب خواهرم قاتل زنجیره‌ای نوشته‌ی نویسنده‌ی مشهور اهل نیجریه، اویینکان بریثویت است.

شخصیت اصلی رمان دختری به اسم کورید است. او آرام و مهربان است و چهره‌ای معمولی دارد. خواهرش، آیولا بسیار زیباست و محبوبیتش خیلی بیشتر از کورید است. کورید تمام زندگی‌اش سعی کرده مراقب خواهرش باشد و اجازه ندهد چیزی او را به خطر بیندازد. اما آیولا عادت به کشتن دوست‌پسرهایش دارد. کورید همیشه تلاش می‌کند دیگران متوجه راز خواهرش نشوند. او بهترین مواد سفیدکننده را استفاده می‌کند تا اثری از خون نماند و خواهرش را کنترل می‌کند تا جلوی دیگران مانند آدم‌های غمگین رفتار کند تا به او شک نکنند. در همین زمان کورید عاشق پزشک جوانی در محل کارش می‌شود. ولی این پزشک شماره‌ی خواهرش را می‌خواهد و این یعنی خطری بزرگ نزدیک است.

رمان خواهر من، قاتل زنجیره‌ای افتخارات بسیاری کسب کرده است. این اثر برنده‌ی جایزه‌ی «بهترین کتاب معمایی لس‌آنجلس تایمز» بوده است و نامزدی جایزه‌ی بوکر و بهترین رمان ادبیات داستانی زنان، نامزدی جایزه‌ی بهترین رمان دلهره‌آور و معمایی در کارنامه‌ی خود دارد و عنوان بهترین کتاب اول از دیدگاه خوانندگان گودریدز را دریافت کرده است.

اگر به کتاب‌های جنایی عاشقانه با درون‌مایه‌ی روان‌شناسی علاقه‌ دارید از کتاب خواهرم، قاتل زنجیره‌ای لذت خواهید برد.

ربکا

ربکا

نویسنده: دافنه دوموریه

مترجم: صدف محسنی

بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب ربکا نوشته‌ی دافنه دوموریه است. این کتاب یکی از مشهورترین رمان‌های کلاسیک جهان و ترکیبی از عشق و جنایت است.

وان هاپر، زن ثروتمندی است که همه‌ی زندگی‌اش به خوشگذرانی می‌گذرد و از شهری به شهری دیگر می‌رود و با افراد ثروتمند معاشرت می‌کند. روزی در یکی از همین سفرها، وان هاپر تصمیم می‌گیرد به هتلی ییلاقی برود. طبق معمول ندیمه‌ی جوانش را هم با خود می‌برد.

ندیمه‌ی جوان خانم هارپر راوی بدون نام کتاب ربکا است. در این کتاب داستان او را می‌خوانیم که در سفر با خانم خود، در هتل با یک مرد ثروتمند و مشهور به اسم ماکسیم دووینتر آشنا می‌شود. کمی بعد از آشنایی ماکسیم از ندیمه‌ی جوان خواستگاری می‌کند و او در کمال ناباوری به درخواست دووینتر ثروتمند جواب مثبت می‌دهد. 

دختر جوان همراه همسرش به قصر او می‌رود و متوجه می‌شود چیزی در این قصر طبیعی نیست. سایه‌ی همسر مرده‌ی شوهرش «ربکا» همه‌جا وجود دارد. خدمتکاران و مردم مانند یک افسانه از ربکا حرف می‌زنند؛ ولی حقیقت چیز هولناکی است.

بخشی از کتاب صوتی ربه کا (ربکا) را بشنوید.

ربه کا (ربکا) دافنه دوموریه

گوینده: ابوذر عزیزی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

دختری از بروکلین

دختری از بروکلین

نویسنده: گیوم موسو

مترجم: آریا نوری

نشر البرز

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب دختری از بروکلین نوشته‌ی گیوم موسو است. این کتاب درباره‌ی رازی پنهان است که همه چیز را تغییر می‌دهد.

رافائل بارتلمی در گذشته ازدواجی ناموفق داشته است و بعد از مدت‌ها فاصله‌گرفتن از گذشته‌اش با پسر کوچکش زندگی می‌کند. او نویسنده‌ی کتاب‌های پلیسی است و شهرت خوبی بین مردم دارد. پسر کوچک رافائل بیمار می‌شود و او مجبور از پسرش را پیش دکتر ببرد. در همین زمان با پزشک جوانی به نام «آنا» آشنا می‌شود. رابطه‌ی آن‌ها سریع پیش می‌رود و صمیمی و عاشقانه می‌شود. رافائل می‌خواهد از گذشته‌ی آنا باخبر شود، اما این راز می‌تواند زندگی هر دوی آن‌ها را نابود کند.

اگر به داستان‌های پر از تعلیق و پرهیجان علاقه دارید کتاب دختری از بروکلین را از دست ندهید.

بخشی از کتاب صوتی دختری از بروکلین را بشنوید.

دختری از بروکلین گیوم موسو

گوینده: آرمان سلطان‌زاده
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

همسر دوست داشتنی من

همسر دوست داشتنی من

نویسنده: سامانتا داونینگ

مترجم: زهرا ظریفکار

نشر البرز

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب همسر دوست‌داشتنی من نوشته‌ی سامانتا داونینیگ داستانی متفاوت و جذاب است.

زوج‌های میان‌سال و عاشق همیشه به نظر همه جذاب هستند. زوج‌هایی که به‌ظاهر با هم مشکلی ندارند و زندگی عاشقانه‌ی موفقی دارند که همه را متحیر می‌کند. اگر یک زوج عاشق و میان‌سال در زندگی دچار مشکل شوند چطور مشکلشان را حل می‌کنند. آدم‌های عادی یا به سراغ مشاوره می‌روند و یا از هم جدا می‌شوند. اما این زوج، تصمیم دیگری برای خودشان گرفته‌اند. آن‌ها می‌خواهند با قتل، ارتباطشان را بهتر کنند!

وقتی کتاب همسر دوست داشتنی من را بخوانید نگاهتان به تمام زوج‌های میان‌سال اطرافتان تغییر می‌کند. دیگر به نظر شما آدم‌های ساده و عاشقی نیستند که همه چیز را زیبا ببیند و به جوان‌ترها کمک کنند. این زوج‌ها می‌توانند موجودات ترسناکی باشند.

کتاب همسر دوست داشتنی من هم درون‌مایه‌ی جنایی دارد و هم عاشقانه و زبانی شاد و طنز روایت می‌شود. اگر می‌خواهید کتابی جنایی و شاد بخوانید این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی همسر دوست داشتنی من را بشنوید.

همسر دوست داشتنی من سامانتا داونینگ

گوینده: تایماز رضوانی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

قتل در کرانه نیل

قتل در کرانه نیل

نویسنده: آگاتا کریستی

مترجم: بهرام افراسیابی

انتشارات مهرفام

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب قتل در کرانه نیل نوشته‌ی ملکه‌ی داستان‌های جنایی آگاتا کریستی است.

قهرمان اصلی این کتاب هرکول پوآرو کارآگاه مشهور بلژیکی داستان‌های آگاتا کریستی است. پوآرو در ۳۰ رمان و ۵۰ داستان کوتاه قهرمان اصلی بوده و یکی از مشهورترین شخصیت‌های رمان‌های جنایی در جهان است. پوآرو بلژیکی است و قبلاً عضو نیروی پلیس بلژیک بوده؛ اما داستان‌های او از زمانی آغاز می‌شود که به انگلستان می‌آید و کارآگاه خصوصی می‌شود. پوآرو بسیار باهوش است و وسواس شدیدی به تمیزی دارد. عاشق غذا خوردن است و آداب معاشرت برایش خیلی زیاد اهمیت دارد. وقتی کتابی با حضور پوآرو می‌خوانید، باید بدانید قرار است با یک معمای پیچیده روبه‌رو شوید که به لطف سلول‌های خاکستری مغز هرکول پوآرو حل می‌شود و تبهکار به سزای اعمالش می‌رسد.

کتاب قتل در کرانه نیل داستان سفر پوآرو با یک کشتی تفریحی بر روی رود نیل است. در این کتاب افراد دیگری هم با او همراه هستند، اما داستان اصلی کمی قبل شروع شده است.

ژاکلین و سایمون نامزد بودند و قصد داشتند با هم ازدواج کنند، اما سایمون هنوز نتوانسته بود کاری برای خودش پیدا کند. ژاکلین از دوست بسیار ثروتمند و زیبایش «لیننت» می‌خواهد کاری برای نامزدش پیدا کند. کمی بعد لیننت و سایمون به هم علاقه‌مند می‌شود و سایمون ژاکلین را رها می‌کند. با این کار ژاکلین خشمگین و عصبانی می‌شود و شروع به آزار و تعقیب لیننت می‌کند. لیننت از هرکول پوآرو کارآگاه معروف می‌خواهد همراه آن‌ها شود تا مراقب او باشد، اما ماجرایی هولناک در انتظار عشق آتشین لیننت و سایمون است.

از کتاب قتل در کرانه نیل فیلمی به نام Death on the Nile به کارگردانی کنت برانا و با بازی خودش در نقش پوآرو سال ۲۰۲۲ منتشر شد که توانست نظر منتقدان را به خود جلب کند. بعد از فیلم «قتل در قطار سریع‌السیر شرق»ِ، فیلم قتل بر کرانه نیل دومین نقش‌آفرینی کنت برانا در نقش پوآرو بود.

اگر به داستان‌های کارآگاه مشهور پوآرو علاقه‌مندید، خواندن کتاب قتل در کرانه نیل را از دست ندهید.

ایستگاه پایانی

ایستگاه پایانی

نویسنده: کارین ژیه‌بل

مترجم: آریا نوری

نشر البرز

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب ایستگاه پایانی رمانی عاشقانه و هیجان‌انگیز نوشته‌ی گابریل ژیه‌بل است.

ایستگاه پایانی داستان دختری آرام و ساده به اسم ژان است. ژان در اداره‌ی پلیس منشی است و کار یک‌نواختی دارد. او هر روز مسیر مشخصی را با قطار به خانه و سر کارش می‌رود و همه چیز عین روز قبل تکرار می‌شود. ژان با مادرش در مارسی زندگی می‌کند و دقیقاً مانند مادرش شخصیتی محافظه‌کار دارد. ژان دوست دارد چیزی در زندگی‌اش تغییر کند. چیزی مانند یک رابطه‌ی عاشقانه پرهیجان که زندگی را از روزمرگی خارج کند.

یک قاتل زنجیره‌ای در مارسی پیدا شده است که همه چیز را تغییر داده است. دو زن در فاصله‌ی پانزده روز کشته شده‌اند. یک روز ژان روی صندلی‌اش در قطار نامه‌ای عاشقانه پیدا می‌کند که روی آن نوشته شده است «ژان، شما چقدر زیبا هستید».

 ژان با این نامه احساس می‌کند به آرزویش رسیده است و تغییر و هیجانی را که آرزو داشت پیدا کرده است. اما یک سؤال مهم وجود دارد؛ این نامه را چه کسی نوشته است؟ کسی که فقط از زیبایی ژان خوشش آمده است؟ یا همان قاتل سریالی مشهور؟ ژان برای اینکه به جواب این سؤال برسد، جواب نامه را می‌دهد و تغییرات از همین‌جا در زندگی‌اش شروع می‌شود. او ناخواسته وارد اتفاقات پیچیده و مرموزی می‌شود که می‌تواند زندگی‌اش را برای همیشه تغییر دهد.

اگر به کتاب‌های غافلگیرکننده و جذاب علاقه دارید، کتاب ایستگاه پایانی برای شما جذاب است.

بخشی از کتاب صوتی ایستگاه پایانی را بشنوید.

ایستگاه پایانی کارین ژیه‌بل

گوینده: هستی‌دخت توکل
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

5,811 بازدید
برچسب ها

Avatar

مرضیه صادقی


اشتراک گذاری یادداشت
5 1 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه