لوگو طاقچه
بهترین رمان های ماجراجویی و داستان های ماجراجویانه برای نوجوانان

بهترین داستان‌ها و رمان‌های ماجراجویی برای نوجوانان

43,400 بازدید

کتاب خواندن یک عادت خوب است و مزایای بسیاری دارد. اما شاید یکی از دلایل اصلی و مهم برای کتاب خواندن احساس لذتی باشد که بعد از خواندن هر داستان جالب یا رمان خواندنی به ما دست می‌دهد. به‌هرحال، دنیا پر از سرگرمی‌های مختلف و عواملی است که می‌توانند حواس ما را به سادگی پرت کنند. اگر دوست داریم که فرزندانمان کتابخوانی را به چشم یک عادت ببینند، باید به آن‌ها کمک کنیم تا کتاب‌های خوب و باکیفیت را بشناسند. در این یادداشت به سراغ بهترین داستان ها و رمان های ماجراجویی برای نوجوانان رفتیم؛ رمان‌هایی که ماجراجویی‌هایی در دلشان دارند و می‌توانند برای نوجوان‌ها و علاقه‌مند کردن آن‌ها به مطالعه جذاب باشند.

دور دنیا در هشتاد روز

دور دنیا در هشتاد روز

نویسنده: ژول ورن

مترجم: ندا هژیر

انتشارات قدیانی

اطلاعات بیشتر و خرید

شاید اگر امروز از نوجوان‌ها بپرسیم که در طول چه مدت زمانی می‌توانند دنیا را دور بزنند جواب بدهند نهایتا یک ماه. البته چندان هم بی‌راه نگفته‌اند. امروز طولانی‌ترین فاصله‌ای که میان دو قاره است را می‌توان در کمتر از بیست و چهارساعت طی کرد. اما در گذشته، سفر کردن به این آسانی نبود. مسیرهای بسیار طولانی از دریا می‌گذشتند و همین خودش در طولانی کردن مدت زمان سفر، نقش پررنگی داشت. اما زمانی که ژول ورن، پدر داستان‌های علمی تخیلی، شروع به نوشتن کتاب دور دنیا در هشتاد روز کرد، شاید در نظر داشت تا داستانی بنویسد که در آینده‌ای نه چندان دور، به واقعیت بپیوندد. با این حال، هنوز شیرینی و جذابیت داستان به همان اندازه قبل و چه بسا بیشتر از آن است و به همین دلیل در این یادداشت در صدر لیست رمان های ماجراجویی برای نوجوانان قرار گرفته است.

دور دنیا در هشتاد روز

بخشی از کتاب صوتی دور دنیا در هشتاد روز را بشنوید.

دور دنیا در هشتاد روز ژول ورن

گوینده: مهدی مجنونی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

داس مرگ

داس مرگ

نویسنده: نیل شوسترمن

مترجم: آرزو مقدس

انتشارات پرتقال

اطلاعات بیشتر و خرید

داستان کتاب داس مرگ در آینده‌ای دور اتفاق می‌افتد، جایی که مرگ، بیماری و ناراحتی به لطف پیشرفت‌های فناوری عملا از بین رفته‌اند و یک هوش مصنوعی خیرخواهانه به نام ابر تندر، به‌طور مسالمت‌آمیزی بر زمینی متحد حکومت می‌کند. در این داستان، گروهی از انسان‌ها وجود دارند که تنها هدفشان، تکرار مرگ یک سری از افراد به منظور کنترل رشد جمعیت است.

داس مرگ جهانی بدون گرسنگی، بدون بیماری، بدون جنگ و نهایتا بدون بدبختی را به تصویر می‌کشد؛ جهانی که در آن بشریت بر همه‌چیز غلبه کرده است، حتی بر مرگ. اکنون داس‌ها تنها کسانی هستند که می‌توانند طبق دستوری که به آن‌ها داده شده، جمعیت را تحت کنترل خود درآورند. سیترا و روآن نوجوانانی هستند که باید بر «هنر گرفتن زندگی» مسلط شوند، زیرا می‌دانند که نتیجه‌ی شکست می‌تواند به معنای از دست دادن زندگی خودشان باشد.

یک شب فاصله

یک شب فاصله

نویسنده: جنیفر ای.نیلسن

مترجم: عادله قلی‌پور

انتشارات پرتقال

اطلاعات بیشتر و خرید

یک شب فاصله یک رمان ماجراجویی برای نوجوانان و داستانی نفسگیر از ساخته شدن دیوار برلین و اتفاقاتی است که در پی آن رخ می‌دهد. خانواده گرتای ۱۲ ساله، تصمیم گرفتند از آلمان شرقی به آلمان غربی مهاجرت کنند. جایی که می‌توانند زندگی بهتری داشته باشند، پیشرفت کنند و مدام نگران نباشند که چه اتفاقات وحشتناکی ممکن است برایشان بیفتد. بنابراین پدر و یکی از برادرهای گرتا راهی آلمان غربی می‌شوند تا خانه‌ای دست‌وپا کنند و شرایط را برای آمدن بقیه اعضای راحت‌تر کنند. اما در همین فاصله کوتاه، دیواری ساخته می‌شود و مانعی صعب‌العبور برای اعضای خانواده می‌سازد. حالا گرتا باید شجاعانه راهی پیدا کند تا بتواند خودش، مادرش و برادرش را که این طرف دیوار، گرفتار شده‌اند، نجات دهد.

بخشی از کتاب صوتی یک شب فاصله را بشنوید.

یک شب فاصله جنیفر ای.نیلسن

گوینده: مهرانه امروانی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

دختری که ماه را نوشید

دختری که ماه را نوشید

نویسنده: کلی بارن‌هیل

مترجم: فروغ منصورقناعی

انتشارات پرتقال

اطلاعات بیشتر و خرید

قدرت جادویی ماه را نباید دست‌کم گرفت. اما انگار این بار مشکلی پیش آمده است. زان، جادوگری که بچه‌های بی‌سرپرست را از جنگل رد می‌کند تا در آن طرف جنگل آن‌ها را به خانواده‌ای برساند، به جای نوشاندن نور ستاره، نور ماه را به یکی از نوزادان می‌نوشاند. حالا او باید دنبا راه‌حلی بگردد. چون این نوزاد، با این همه نیرو و قدرتی که دارد، به راحتی می‌تواند به خودش و دیگران آسیب برساند…

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

مدرسه‌ی جاسوسی؛ جلد اول

مدرسه‌ی جاسوسی؛ جلد اول

نویسنده: استوارت گیبز

مترجم: مریم رفیعی

انتشارات پرتقال

اطلاعات بیشتر و خرید

نابغه بودن هم مشکلات و بدبختی‌های خاص خودش را دارد. هرچند البته خوبی‌هایی هم دارد که نباید آن‌ها را نادیده گرفت. مثلا اینکه در دوازده سالگی از آدم دعوت می‌کنند تا به آکادمی فوق محرمانه جاسوس‌ها بپیوندی! این از خوبی‌هایش! بدبختی‌هایش اینجاست که کم‌کم متوجه می‌شوی از تو به عنوان یک طعمه استفاده کردند تا یک جاسوس فوق خطرناک را پیدا کنی… به هر حال، اگر دنبال ماجراهایی می‌گردید که حسابی سرگرمتان کند، سراغ مدرسه جاسوسی را بگیرید و مطمئن باشید از جمله بهترین رمان های ماجراجویی برای نوجوانان است.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

کتابخانه‌ی ارواح

کتابخانه‌ی ارواح

نویسنده: ریچارد دنی

مترجم: مشهود غفارکنی

انتشارات پرتقال

اطلاعات بیشتر و خرید

اگر قرار بود یک قدرت جادویی انتخاب کنید، کدام را انتخاب می‌کردید؟ نامرئی شدن؟ سفر به آینده؟ خواندن فکر دیگران یا دیدن و صحبت کردن با ارواح؟ از من می‌شنوید، دور این آخری را خط بکشید. خب، حقیقت این است که من این توانایی را دارم. آخرین بار که داشتم تلاش می‌کردم تا روحی را در یک شیشه خالی مایونز گیر بیندازم، عمویم متوجه این توانایی من شد. حالا ما باید دور تا دور کشور سفر کنیم تا از شر ارواح خلاص شویم. این بار، ماموریت من، پیدا کردن و فراری دادن روحی است که در یک کتابخانه پنهان شده است…

کتاب روزهای مرده

کتاب روزهای مرده

نویسنده: مارکوس سدویک

مترجم: آرزو احمی

نشر پیدایش

اطلاعات بیشتر و خرید

اگر دنبال روزهایی می‌گردید که شهر پر از جادو و البته همراه با ماجراجویی باشد، زمانی بهتر از کریسمس و سال نو را نمی‌توانید پیدا کنید. این روزها، روزهای مخصوص اشباح است. جادو را می‌توانید درست زیر سطح شهر، همانجایی که زندگی می‌کنید، پیدا کنید. اما امسال، علاوه بر رفت و آمد اشباح قرار است اتفاق‌های دیگری هم بیفتد… شعبده بازی معروف، باید بهای قراری را بپردازد که سال‌ها پیش با شیطان بسته بود. او تصمیم گرفته تا دستیارش را، که همیشه همراه و گوش به فرمانش است، قربانی کند…
کتاب روزهای مرده نیز یک رمان ماجراجویی برای نوجوانان است.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

این دختر نامرئی نیست

این دختر نامرئی نیست

نویسنده: مارکوس سجویک

مترجم: آرزو احمی

نشر پیدایش

اطلاعات بیشتر و خرید

توی زندگی گاهی اوقات مشکلاتی پیش می‌آید که برای حل کردنش، نباید دست روی دست گذاشت و منتظر تصمیم بزرگ‌ترها شد. درست مانند همین موقعیتی که ما الان در آن گیر کردیم. پدر قرار بود برای نوشتن کتاب جدیدش به یک مسافرت الهام‌بخش برود. اما من می‌دانم که این موضوع فقط یک مسافرت ساده نیست. پدر را دزدیده‌اند. البته که تمام شواهد هم همین را می‌گویند. هرچند به نظر نمی‌رسد مادر بخواهد برای وضعیتی که در آن گرفتار شدیم، کاری انجام دهد. بنابراین خودم باید دست به کار شوم. کار سختی نیست. پیدا کردن کارت اعتباری مامان، خرید بلیط هواپیما برای خودم و برادرم و سفر به نیویورک. تنها مشکلی که این وسط وجود دارد، مشکل نابینایی من است…

خانه افعی

خانه افعی

نویسنده: بی داونپورت

مترجم: شهره نورصالحی

نشر پیدایش

اطلاعات بیشتر و خرید

واقعا چه کسی است که از کار کردن در یک کاخ بدش بیاید؟ کاخ‌ها می‌توانند مکان‌های بسیار جالبی برای ماجراجویی داشته باشند. راهروهای مخفی، اتاق‌های بزرگ، دلباز و نورگیر، آشپزخانه‌ای با خوشمزه‌ترین خوراکی‌ها و حتی طلا و جواهرات ارزشمند قدیمی و جدید … اما کاخی که آنی قرار است برای کار به آنجا برود، اصلا شبیه چیزی نیست که در ذهنتان تصور کردید. تمام دیوارها سنگی است و پر از طرح‌های مارهای افعی. مشکل زمانی اتفاق می‌افتد که آنی به یکی از مارها دست می‌کشد و ناگهان، به گذشته سفر می‌کند. گذشته‌ای که رازهایی هولناک درباره گذشته کاخ را برای آنی فاش می‌کند.
کتاب خانه افعی یک رمان ماجراجویی هیجان‌انگیز برای نوجوانان به قلم بی داونپورت است.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

این کتاب را ممنوع کنید

این کتاب را ممنوع کنید

نویسنده: اَلِن گرتز

مترجم: سارا عاشوری

انتشارات پرتقال

اطلاعات بیشتر و خرید

یک کتابخانه نمی‌تواند جای ترسناکی باشد. اما می‌تواند پر از ماجراجویی باشد. هرچند آدم پیش خودش فکر می‌کند کتابخانه جایی آرام است که در آن باید سکوت را رعایت کرد و از خواندن یک کتاب و نوشیدن یک فنجان چای لذت برد. اما وقتی کتاب‌های موردعلاقه بچه‌های مدرسه، یکی یکی از کتابخانه ناپدید می‌شوند، ماجراجویی بزرگ آغاز می‌شود. ایمی‌آن می‌خواهد بفهمد چه کسی به چه دلیلی کتاب‌های مورد علاقه او را از کتابخانه حذف می‌کند. نکته مثبت ماجرا این است که دوستانش هم به کمکش می‌آیند.

کبوترهای وحشی

کبوترهای وحشی

نویسنده: ایمی تیمبرلیک

مترجم: نیلوفر امن‌زاده

انتشارات پرتقال

اطلاعات بیشتر و خرید

جرجی برکهارت، دختر نوجوانی است که به دو چیز معروف است: هدف‌گیری‌های ماهرانه و حرف‌هایی که بدون فکر به زبان می‌آورد. یکی از روزها، حرفی می‌زند که خواهرش، آگاتا را حسابی می‌رنجاند. آگاتا از شدت ناراحتی، از خانه فرار می‌کند و چند روز بعد، پلیس با خبری سر می‌رسد: جسد دختری پیدا شده که دقیقا همان لباس‌های آگاتا را به تن دارد. مادر حسابی غصه می‌خورد و تصمیم می‌گیرد برای دخترش، یک مراسم خاک‌سپاری ترتیب دهد و اصلا حاضر نیست به حرف جرجی گوش کند که می‌گوید مطمئن است آگاتا زنده است! به همین خاطر هم جرجی خودش باید دست به کار شود و اتفاقات هیجان‌انگیزی رقم بزند. این رمان ماجراجویی برای نوجوانان بسیار جذاب و به‌یادماندنی است.

دری که به کجا باز شد

دری که به کجا باز شد

نویسنده: سالی گاردنر

مترجم: فرمهر امیردوست

نشر پیدایش

اطلاعات بیشتر و خرید

اگر می‌شد به گذشته سفر کنید، حاضر بودید این کار را انجام دهید؟ حرف از گذشته دور است. گذشته‌ای که آدم‌ها در آن هنوز با کالسکه جابه‌جا می‌شدند و بیماری و کثیفی در خیابان‌ها بیداد می‌کرد. اما خب ای.جی همچین دری را پیدا می‌کند و تصمیم می‌گیرد برای مدتی آن طرف، یعنی در لندن سال ۱۸۳۰ زندگی کند. آنجا هم خبری از زورگوها همیشگی نیست، هم بالاخره فرصتی است برای ای.جی تا پاسخ تمام سوالاتش را بگیرد. سوالاتی که هیچوقت، هیچکسی حاضر نیست به آن‌ها جواب بدهد.

غبار اتمی

سایه جنگ، حسابی ترسناک است. اما وقتی زمزمه‌ها از جنگ اتمی خبر می‌دهند، اوضاع حسابی به هم می‌ریزد. پدر اسکات که از شنیدن زمزمه‌های جنگ، ترسیده است، تصمیم می‌گیرد تا یک پناهگاه برای اعضای خانواده‌اش درست کند. همه دوستان و آشنایان و همسایه‌ها حسابی آن‌ها را مسخره می‌کنند. اما درست زمانی که جنگ آغاز می‌شود، همه آن‌ها به پناهگاه خانواده اسکات هجوم می‌آورند. همه به دنبال جایی می‌گردند که در امان باشند. اما ظرفیت کوچک پناهگاه و میزان غذایی که دارند، برای این تعداد آدم کافی نیست…

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

زنجیره‌ی دروغ

زنجیره‌ی دروغ

نویسنده: بورلی نایدو

مترجم: شهلا انتظاریان

نشر چشمه

اطلاعات بیشتر و خرید

مهاجرت حسابی سخت است. اما بچه‌ها باید با تمام مشکلات، روبه‌رو شوند، درسشان را ادامه دهند و البته هیچ خطایی ازشان سر نزند تا پرونده‌شان با مشکلی مواجه نشود. فمی در مدرسه دوستانی برای خودش پیدا می‌کند. حسابی هیجان‌زده است که به یک گروه دوستی تعلق دارد اما کم‌کم خواسته‌های اعضای گروه از فمی زیاد و خطرناک می‌شود. فمی نمی‌خواهد دوستانش را از دست بدهد؛ بنابراین تصمیم می‌گیرد به خواسته‌های دوستانش عمل کند. اما از طرف دیگر، نباید رفتاری نشان بدهد که پرونده‌شان را با خطر روبه‌رو کند. حالا برقرار کردن یک تعادل درست و حسابی این وسط، خیلی خیلی سخت است.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

هر دو در نهایت می میرند

هر دو در نهایت می میرند

نویسنده: آدام سیلورا

مترجم: الهه مرادی

نشر نون

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب هر دو در نهایت می‌میرند، اثر آدام سیلورا رمان‌نویس پورتوریکویی‌تبار اهل آمریکا است. نویسنده‌ای که در جوانی به یکی از رمان‌نویسان محبوب و پرمخاطب تبدیل شده است. این رمان، داستان دو نوجوان به نام‌های «متیو» و «روفوس» است که اندکی پس از نیمه‌شب پنجم سپتامبر ۲۰۱۷، طی تماسی که قاصد مرگ (Death-Cast) با آن‌ها می‌گیرد، درمی‌یابند یک روز بیش‌تر برای زندگی کردن فرصت ندارند. قاصد مرگ شرکتی است که مرگ افراد را کمی پیش از وقوع پیش‌بینی می‌کند. پس از دریافت این خبر شوک‌آور، متیو و روفوس که هیچ آشنایی پیشینی با هم ندارند، یکدیگر را پیدا می‌کنند و در روز پایانی زندگی، دوستی عمیقی را شکل می‌دهند.

خواندن این کتاب را به طرف‌داران ژانر داستان نوجوان و رمان‌های ماجراجویی و کسانی که علاقه‌مند به خواندن کتاب‌هایی در ستایش زندگی و دوستی هستند، پیشنهاد می‌کنیم.

مجموعه فروشگاه جادویی

نگه‌داری از یک جوجه اژدها، پیدا کردن یک جمجمه سخنگو، وزغی که حرف می‌زند و جواهری در پیشانی‌اش پنهان شده، خریدن گردنبندی که آدم را حسابی مشهور و محبوب می‌کند و پیدا کردن حلقه‌ای که آدم را به هیولا تبدیل می‌کند حتما باید خیلی جالب و هیجان‌انگیز باشد. اما مشکل اینجاست که همه این ماجراها، مشکلاتی را هم همراه خودشان می‌آورند. حالا چطوری باید از شر این وسایل عجیب و غریب و ماجراهایشان خلاص شد؟ پاسخ این سوال را با خواندن این مجموعه رمان ماجراجویی برای نوجوانان پیدا خواهید کرد.

مجموعه مدرسه نابودکنندگان اژدها

اگر شما هم تصور می‌کنید توی خانه کسی قدرتان را نمی‌داند و نمی‌توانید کاری کنید که برادرها و خواهرهایتان دست از سرتان بردارند، در مدرسه نابودکنندگان اژدها ثبت‌نام کنید. آنجا آنقدر اتفاقات عجیب غریب می‌افتند که فکر و خیال خانه، پاک از سرتان می‌رود.

اگر دور و برتان نوجوانی را دیدید که دنبال کتاب می‌گشت، یا تصمیم گرفتید به نوجوان‌های دور و برتان کتاب هدیه بدهید، حتما سراغ این لیست بهترین رمان های ماجراجویی برای نوجوانان را بگیرید.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

43,400 بازدید
برچسب ها

Avatar

صدف کاظمی


اشتراک گذاری یادداشت
3.7 7 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
5 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه