لوگو طاقچه
آشنایی با کتاب های پائولو کوئلیو

معرفی بهترین کتاب‌ها و آثار مشهور پائولو کوئیلو

9,772 بازدید

پائولو کوئلیو نامی است که بسیاری از ما با شنیدنش به یاد رمان کیمیاگر می‌افتیم. همان کیمیاگری که بعدها محسن نامجو لذت شنیدنش را به ما هدیه کرد. همان نامی که در بسیاری از مجامع و جمع‌های کتاب‌خوانی می‌درخشد. البته برای کتابی که به بیش از هفتاد زبان ترجمه شده و در صدوپنجاه کشور، خواننده دارد، عجیب نیست. در این یادداشت به سراغ بعضی از کتاب‌ها و رمان‌های مشهور این نویسنده رفتیم.

معرفی کتاب‌های پرفروش پائولو کوئلیو

پائولو کوئلیو نویسنده شدن را رویای خودش می‌داند. او زمانی که به‌عنوان یک ترانه‌سرا کار می‌کرد ثروت بسیاری داشت اما یک روز دوباره رویایش را به یاد آورد و از شغل پردرآمدش خداحافظی کرد تا بنویسد. حالا او یکی از مشهورترین نویسنده‌های دنیا است و تجربیات بی‌شمارش هم در جذاب و تاثیرگذار بودن قلمش بی‌تاثیر نبوده‌اند. در این یادداشت بعضی از کتاب‌های مشهو و محبوب پائولو کوئلیو را مرور می‌کنیم. برای دانلود و خرید کتاب‌های الکترونیکی و صوتی پائولو کوئیلو می‌توانید به سایت طاقچه سر بزنید.

کیمیاگر

کیمیاگر

نویسنده: پائولو کوئیلو

مترجم: حسین نعیمی

انتشارات: نشر ثالث

خرید کتاب

کیمیاگر کتابی است که پائولو کوئلیو با نوشتن آن در تمام دنیا تبدیل به چهر‌ه‌ای شناخته شده شد. کوئلیو برای نوشتن رمان‌هایش از تمات تجربیات و آموخته‌هایش استفاده می‌کند و واقعا از جان و دل مایه می‌گذارد. مثلا همین که برای نوشتن کیمیاگر، یازده سال را صرف یادگرفتن کیمیاگری کرده است، یک گواه‌ بر این حرف است. کیمیاگر داستان چوپان اسپانیایی جوانی به نام سانتیاگو است که زادگاهش را در اندلس ترک می‌کند و به شمال آفریقا می‌رود تا گنجی مدفون را در حوالی اهرام مصر پیدا کند. در این راه با زنی کولی، مردی که خودش را پادشاه می‌داند و یک کیمیاگر آشنا می‌شود. دل به عشق فاطمه، دختر صحرا می‌بازد و هرکدام از این رویدادها و هر کدام از این افراد، نشانه‌ای به سانتیاگو برای رسیدن به گنجش می‌دهند. نشانه‌ها در این کتاب، و تمام زندگی پائولو کوئلیو به چشم می‌خورند و او هم می‌خواهد همین پیام را به دنیا بدهد. نشانه‌ها را دنبال کنید تا به رویای شخصی‌تان برسید.

بخشی از کتاب صوتی کیمیاگر را بشنوید.

کیمیاگر

نویسنده: پائولو کوئیلو

گوینده: محسن نامجو

انتشارات: نوین کتاب گویا

بستن تبلیغ

ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد

ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد

نویسنده: پائولو کوئیلو

مترجم: بهناز سلطانیه

انتشارات: داهی

خرید کتاب

ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد، شیطان و دوشیزه پریم و کنار رودخانه‌ی پیدرا نشستم و گریستم سه‌گانه‌ای هستند که یک هفته‌ی زندگی انسان‌ها را نشان می‌دهند. در کتاب اول، ورونیکا، دختری است که زندگی نرمال و خوبی دارد، اما چون احساس خلا می‌کند، تصمیم می‌گیرد خودکشی کند. خودکشی ناموفق او باعث می‌شود تا دید دیگری نسبت به زندگی پیدا کند.

بخشی از کتاب صوتی ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد را بشنوید.

ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد

نویسنده: پائولو کوئیلو

گوینده: سارا فیض

انتشارات: آوانامه

شیطان و دوشیزه پریم

شیطان و دوشیزه پریم

نویسنده: پائولو کوئیلو

مترجم: بهناز سلطانیه

انتشارات: داهی

خرید کتاب

شیطان و دوشیزه پریم، داستان یک هفته از زندگی مردم یک دهکده است که گرفتار حرص و طمع شده‌اند و حالا مسافری با یازده شمش طلا از آن‌ها درباره‌ی ماهیت انسان‌ها می‌پرسد؛ او می‌خواهد بداند آیا انسان‌ها، ذاتا نیک‌فطرتند یا پست؟ کنار رودخانه‌ی پیدرا نشستم و گریستم، داستان دختر جوانی به اسم پیلار است که عشق دوران کودکی‌اش را می‌بیند و این ملاقات تمام زندگی‌اش را دگرگون می‌کند.

بخشی از کتاب صوتی شیطان و دوشیزه پریم را بشنوید.

شیطان و دوشیزه پریم

نویسنده: پائولو کوئیلو

گوینده: مریم رادپور

انتشارات: داهی

مکتوب

مکتوب

نویسنده: پائولو کوئیلو

مترجم: وحید بهلول

انتشارات: نشر آسیم

خرید کتاب

مکتوب یک اثر کمتر داستانی از پائولو کوئلیو است. او در کتاب‌های مکتوب و دومین مکتوب چیزهایی نوشته است که برای انسان‌ها بصیرتی به ارمغان می‌آورند و یا نشانه‌ای در دل خود دارند. مکتوب‌ها از آن دسته کتاب‌هایی هستند که گاه باید تفالی بهشان زد. چراکه هر کدامشان می‌توانند مانند چراغی، مسیرتان را روشن کنند یا آرامشی بهتان ببخشند.

اعترافات یک سالک

اعترافات یک سالک، یک گفتگوی خواندنی میان خوان آریاس و پائولو کوئلیو است که رازها و ابعاد پنهان زندگی او را نمایان می‌کند. پائولو کوئلیو در کتاب اعترافات یک سالک، درباره‌ی همه‌چیز صحبت کرده است: زندگی شخصی و تجربه‌هایش، زندگی کاری، سیاست و اخلاق، بازیافتن ایمان دوباره، زنان، جادو و … این اثر مانند یک آلبوم شخصی است که می‌تواند شما را با این مرد بزرگ، افکار و دیدگاهش نسبت به دنیا، آشنا کند.

بخشی از کتاب صوتی اعترافات یک سالک را بشنوید.

اعترافات یک سالک

نویسنده: پائولو کوئیلو

گوینده: سینا ایجادی

انتشارات: واوخوان

کلام آخر

پائولو کوئلیو، نویسنده‌ی مشهوری است که با زبان نشانه‌ها صحبت می‌کند و با نوشته‌هایش، خوانندگانش را به سفری متفاوت و عمیق به درون می‌برد. در بسیاری از کشورهای دنیا، کیمیاگر را در زمره‌ی کتاب‌های درسی قرار داده‌اند و دانشگاه شیکاگو، آن را در دستیابی به بصیرت شخصی مفید می‌داند. او در تمام زندگی‌اش معتقد بوده است که «آنچه یکبار اتفاق می‌افتد ممکن است هرگز تکرار نشود. اما آنچه دوبار واقع می‌شود قطعا بار سوم نیز واقع خواهد شد» تجربیات خاص خودش را هم با همین نشانه تفسیر می‌کند و با نوشتن داستان‌های الهام‌بخشش از مردم می‌خواهد نشانه‌هایی را دنبال کنند که آن‌ها به رویاهای شخصی‌شان برساند.

9,772 بازدید
برچسب ها
بستن تبلیغ

Avatar

صدف کاظمی


اشتراک گذاری یادداشت
2.7 3 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
2 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه