لوگو طاقچه
آشنایی با کتاب های پائولو کوئلیو

از زندگی و بهترین کتاب‌های پائولو کوئیلو

5,976 بازدید

پائولو کوئلیو نامی است که بسیاری از ما با شنیدنش به یاد رمان کیمیاگر می‌افتیم. همان کیمیاگری که بعدها محسن نامجو لذت شنیدنش را به ما هدیه کرد. همان نامی که در بسیاری از مجامع و جمع‌های کتاب‌خوانی می‌درخشد. البته برای کتابی که به بیش از هفتاد زبان ترجمه شده و در صدوپنجاه کشور، خواننده دارد، عجیب نیست. باید دید صاحب این قلم کیست که توانسته است اینگونه در تمام دنیا، دوستانی برای خودش پیدا کند؟

زندگی شخصی؛ گستره‌ای از تجربیات خاص و دردآور

پائولو کوئلیو در ۲۴ اوت سال ۱۹۴۷ در ریودوژانیرو، برزیل به دنیا آمد. سالروز تولد او البته همزمان با تولد بت برزگش در ادبیات، خورخه لوئیس بورخس بود. او در خانواده‌ای به دنیا آمد که به شدت به درس اهمیت می‌دادند. همین شد که او را در یکی از کالج‌های سخت‌گیر به نام کالج ژزوئیت‌ها ثبت‌نام کردند. مادر مذهبی و پدر مهندس پائولو می‌خواستند پسرشان وکیل شود اما او رویای نویسنده شدن را در سر می‌پروراند. در آن کالج سخت‌گیر او نظم و انضباط را یاد گرفت اما ایمانش را از دست داد. اما در پی کسب تجربیات معنوی بود. همین‌ها به علاوه‌ی ذهن پرسشگرش باعث شد  تا به جنبش‌های هیپی‌گری بپیوندد، مواد مخدر را امتحان کند، در فرقه‌های مختلف عضو شود و تمام آمریکای لاتین را بگردد تا چیزی را که می‌خواست، یعنی جادو را، پیدا کند. علاوه بر این، پدر و مادر همیشه نگرانش از اینکه پسرشان می‌خواست نویسنده شود عصبانی بودند. آن‌ها به همین دلیل او را سه‌بار در بیمارستان روانی بستری کردند و تا زمانی که روانپزشکی تایید کرد او نیازی به بستری شدن ندارد، از کارشان دست نکشیدند. البته فرار کردن‌های هرباره‌ی او هم بی‌تاثیر نبود.

رنجی فراموش‌نشدنی

پائولو کوئلیو مدتی را به عنوان یک ترانه‌سرا کار کرد. البته این ترانه‌ها بعدا برایش دردسرساز شدند. او و همسرش را به خاطر ترانه‌هایش، که فکر می‌کردند با سازمان‌های چریکی مرتبط است دستگیر کردند. او یک هفته در زندان بود و شکنجه شد. یکی از روزها وقتی به توالت رفته بود، صدای همسرش را می‌شنود که در توالت بغل بوده. او می‌گوید: «اگر تو پائولو هستی با من حرف بزن.» اما پائولو که به شدت ترسیده بود، واکنشی نشان نمی‌دهد. بعد از این ماجرای دردناک، همسرش موقع آزادی از از می‌خواهد که دیگر اسمش را هم نبرد. پائولو کوئلیو همیشه از او با نام همسر بدون نام من یاد می‌کند.

زندگی حال حاضر

پائولو کوئلیو و همسرش کریستینا اویتیسیکا حالا بنیاد خودشان را اداره می‌کنند. این بنیاد اهداف مختلفی مانند کمک به نیازمندان و حمایت و تعالی فرهنگی برزیل را دنبال می‌کند. کریستینا نقاش است. آن‌ها سال‌هاست که در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و باهم سفر می‌کنند. سفرشان به بازداشتگاه داخائو در آلمان، باعث شد تا پائولو دوباره ایمانش را به دست بیاورد و سفری هفتصد کیلومتری در جاده‌ی سن‌ژاک دِ کمپوستل برود. همان مسیری که زائران قرون وسطی طی می‌کردند.

معرفی بهترین کتاب‌های پرفروش پائولو کوئلیو

پائولو کوئلیو نویسنده شدن را رویای خودش می‌داند. او زمانی که به‌عنوان یک ترانه‌سرا کار می‌کرد ثروت بسیاری داشت اما یک روز دوباره رویایش را به یاد آورد و از شغل پردرآمدش خداحافظی کرد تا بنویسد. حالا او یکی از مشهورترین نویسنده‌های دنیا است و تجربیات بی‌شمارش هم در جذاب و تاثیرگذار بودن قلمش بی‌تاثیر نبوده‌اند. در این یادداشت بعضی از کتاب‌های مشهو و محبوب پائولو کوئلیو را مرور می‌کنیم. برای دانلود و خرید کتاب‌های پائولو کوئیلو می‌توانید به سایت طاقچه سر بزنید.

کیمیاگر

کیمیاگر

نویسنده: پائولو کوئیلو

مترجم: حسین نعیمی

نشر ثالث

اطلاعات بیشتر و خرید

کیمیاگر کتابی است که پائولو کوئلیو با نوشتن آن در تمام دنیا تبدیل به چهر‌ه‌ای شناخته شده شد. کوئلیو برای نوشتن رمان‌هایش از تمات تجربیات و آموخته‌هایش استفاده می‌کند و واقعا از جان و دل مایه می‌گذارد. مثلا همین که برای نوشتن کیمیاگر، یازده سال را صرف یادگرفتن کیمیاگری کرده است، یک گواه‌ بر این حرف است. کیمیاگر داستان چوپان اسپانیایی جوانی به نام سانتیاگو است که زادگاهش را در اندلس ترک می‌کند و به شمال آفریقا می‌رود تا گنجی مدفون را در حوالی اهرام مصر پیدا کند. در این راه با زنی کولی، مردی که خودش را پادشاه می‌داند و یک کیمیاگر آشنا می‌شود. دل به عشق فاطمه، دختر صحرا می‌بازد و هرکدام از این رویدادها و هر کدام از این افراد، نشانه‌ای به سانتیاگو برای رسیدن به گنجش می‌دهند. نشانه‌ها در این کتاب، و تمام زندگی پائولو کوئلیو به چشم می‌خورند و او هم می‌خواهد همین پیام را به دنیا بدهد. نشانه‌ها را دنبال کنید تا به رویای شخصی‌تان برسید.

بخشی از کتاب صوتی کیمیاگر را بشنوید.

کیمیاگر پائولو کوئیلو

گوینده: محسن نامجو
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد

ورونیکا تصمیم می گیرد بمیرد

نویسنده: پائولو کوئیلو

مترجم: بهناز سلطانیه

انتشارات مجید

اطلاعات بیشتر و خرید

ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد، شیطان و دوشیزه پریم و کنار رودخانه‌ی پیدرا نشستم و گریستم سه‌گانه‌ای هستند که یک هفته‌ی زندگی انسان‌ها را نشان می‌دهند. در کتاب اول، ورونیکا، دختری است که زندگی نرمال و خوبی دارد، اما چون احساس خلا می‌کند، تصمیم می‌گیرد خودکشی کند. خودکشی ناموفق او باعث می‌شود تا دید دیگری نسبت به زندگی پیدا کند.

بخشی از کتاب صوتی ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد را بشنوید.

ورونیکا تصمیم می‌گیرد بمیرد پائولو کوئیلو

گوینده: سارا فیض
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

شیطان و دوشیزه پریم

شیطان و دوشیزه پریم

نویسنده: پائولو کوئیلو

مترجم: بهناز سلطانیه

انتشارات مجید

اطلاعات بیشتر و خرید

شیطان و دوشیزه پریم، داستان یک هفته از زندگی مردم یک دهکده است که گرفتار حرص و طمع شده‌اند و حالا مسافری با یازده شمش طلا از آن‌ها درباره‌ی ماهیت انسان‌ها می‌پرسد؛ او می‌خواهد بداند آیا انسان‌ها، ذاتا نیک‌فطرتند یا پست؟ کنار رودخانه‌ی پیدرا نشستم و گریستم، داستان دختر جوانی به اسم پیلار است که عشق دوران کودکی‌اش را می‌بیند و این ملاقات تمام زندگی‌اش را دگرگون می‌کند.

بخشی از کتاب صوتی شیطان و دوشیزه پریم را بشنوید.

شیطان و دوشیزه پریم پائولو کوئیلو

گوینده: مریم رادپور
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

مکتوب

مکتوب

نویسنده: پائولو کوئیلو

مترجم: وحید بهلول

نشر آسیم

اطلاعات بیشتر و خرید

مکتوب یک اثر کمتر داستانی از پائولو کوئلیو است. او در کتاب‌های مکتوب و دومین مکتوب چیزهایی نوشته است که برای انسان‌ها بصیرتی به ارمغان می‌آورند و یا نشانه‌ای در دل خود دارند. مکتوب‌ها از آن دسته کتاب‌هایی هستند که گاه باید تفالی بهشان زد. چراکه هر کدامشان می‌توانند مانند چراغی، مسیرتان را روشن کنند یا آرامشی بهتان ببخشند.

اعترافات یک سالک

اعترافات یک سالک، یک گفتگوی خواندنی میان خوان آریاس و پائولو کوئلیو است که رازها و ابعاد پنهان زندگی او را نمایان می‌کند. پائولو کوئلیو در کتاب اعترافات یک سالک، درباره‌ی همه‌چیز صحبت کرده است: زندگی شخصی و تجربه‌هایش، زندگی کاری، سیاست و اخلاق، بازیافتن ایمان دوباره، زنان، جادو و … این اثر مانند یک آلبوم شخصی است که می‌تواند شما را با این مرد بزرگ، افکار و دیدگاهش نسبت به دنیا، آشنا کند.

بخشی از کتاب صوتی اعترافات یک سالک را بشنوید.

اعترافات یک سالک پائولو کوئیلو

گوینده: سینا ایجادی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

کلام آخر

پائولو کوئلیو، نویسنده‌ی مشهوری است که با زبان نشانه‌ها صحبت می‌کند و با نوشته‌هایش، خوانندگانش را به سفری متفاوت و عمیق به درون می‌برد. در بسیاری از کشورهای دنیا، کیمیاگر را در زمره‌ی کتاب‌های درسی قرار داده‌اند و دانشگاه شیکاگو، آن را در دستیابی به بصیرت شخصی مفید می‌داند. او در تمام زندگی‌اش معتقد بوده است که «آنچه یکبار اتفاق می‌افتد ممکن است هرگز تکرار نشود. اما آنچه دوبار واقع می‌شود قطعا بار سوم نیز واقع خواهد شد» تجربیات خاص خودش را هم با همین نشانه تفسیر می‌کند و با نوشتن داستان‌های الهام‌بخشش از مردم می‌خواهد نشانه‌هایی را دنبال کنند که آن‌ها به رویاهای شخصی‌شان برساند.

5,976 بازدید
برچسب ها

Avatar

صدف کاظمی


اشتراک گذاری یادداشت
2.7 3 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
2 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه