لوگو طاقچه
معرفی کتاب صوتی رمان های معروف دانلود بهترین کتاب‌های صوتی

کتاب صوتی رمان‌های معروف

335,599 بازدید

در جهان ادبیات آثاری هستند که هر چه از آن‌ها می‌گذرد نه تنها قدیمی نمی‌شوند و گرد زمان بر آن‌ها نمی‌نشیند، بلکه با گذشت سالیان دراز هنوز تازه و جذاب و خواندنی هستند و روز به روز ارزش آن‌ها بیشتر نمایان می‌شود. کتاب‌هایی که مرزهای جغرافیایی و فرهنگی و حتی زمانی را درنوردیده‌اند، زیرا از دغدغه‌های انسانی گفته‌اند و جهانی شده‌اند. اگر تا به امروز نداشتن وقت کافی، در دسترس نبودن کتاب در شرایط گوناگون، وزن زیاد کتاب کاغذی و بهانه‌های این چنینی باعث دوری شما از این آثار ارزشمند شده، بهانه‌ها را کنار بگذارید و با دانلود کتاب های صوتی از این رمان های معروف لذت ببرید.

در این یادداشت به معرفی تعدادی از آثار ارزشمند ادبیات جهان پرداخته‌ایم که کتاب داستان صوتی آن‌ها در طاقچه وجود دارد.

پیشنهاد می‌کنیم اگر به شنیدن رمان صوتی عاشقانه علاقه دارید، یادداشت زیر را بخوانید:

خبرخوان

کتاب خبرخوان ماجرای دختری است که در کودکی یک قبیله سرخپوست او را دزدیده و او زندگی قبل از این اتفاق را به طور کامل فراموش کرده و تصور می‌کند عضوی از قبیله است. او حالا ده ساله است و با کاپیتان جفرسون آشنا می‌شود. کاپیتان خلبانی است که به واسطه کارش به مناطق مختلفی سفر می‌کند و حالا ماموریت دارد جوهنا را پیش خانواده‌اش در تگزاس ببرد. تلاقی دو شیوه زیست برای جوهنا موضوع جالبی است که ما هم در این رمان همراهش می‌شویم و از این تضادها باخبر می‌شویم.

این کتاب را آتیلا پسیانی خوانده است. آتیلا پسیانی بازیگر معروف و پیشکسوت سینمای ایران است و خبرخوان اولین تجربه گویندگی اوست. همچنین این کتاب اولین کتاب از مجموعه کتاب‌های صوتی نشر خوب است. این نشر قرار است با صدای آشنای بازیگران معروف کتاب‌های صوتی تولید کند.

بخشی از کتاب صوتی خبرخوان را بشنوید.

خبرخوان پولت جایلز

گوینده: آتیلا پسیانی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

دالان بهشت

مهناز شخصیت اصلی رمان عاشقانه دالان بهشت، دختری نوجوان از خانواده‌ای مذهبی و بازاری است. محمد، پسر همسایه آن‌ها، پسری تحصیل‌کرده و عاقل، عاشق مهناز می‌شود و در ۱۷ سالگی به خواستگاری او می‌رود. آن‌ها با هم ازدواج می‌کنند و زندگی زناشویی آن‌ها آغاز می‌شود. اما اوضاع به همین خوشی پیش نمی‌رود. مهناز از سر تجربه کم و تا حدی بچگی، رفتارها و خواسته‌های عجیبی دارد. محمد اوایل با صبوری و پختگی با او صحبت می‌کند و سعی می‌کند او را راهنمایی کند. اما گوش مهناز به این حرف‌ها بدهکار نیست. تا اینکه لج‌بازی‌های مهناز کار را به جدایی و طلاق می‌کشاند. بعد از طلاق مهناز فرصت مواجه شدن با واقعیت زندگیش را پیدا می‌کند.

بخشی از کتاب صوتی دالان بهشت را بشنوید.

دالان بهشت نازی صفوی

گوینده: آنالی طاهریان
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

جزء از کل

داستان در میانهٔ شورشی در زندان آغاز و در یک هواپیما تمام می‌شود و حتا یک صحنهٔ فراموش‌شدنی در این بین وجود ندارد. کمدی سیاه و جذابی که هیچ چاره‌ای جز پا گذاشتن به دنیای یخ‌زده‌اش ندارید. جسپر دین پسر مارتین دین راوی داستان است. رابطه جسپر و پدرش اصلا خوب نیست. آنها به شدت با هم مشکل دارند، پدر مارتین بسیار باهوش است که دوست دارد فلسفه‌ی زندگی و عقایدش را به پسرش منتقل کند؛ اما جسپر از این عقاید بیزار است و سعی می‌کند از آن‌ها فرار کند. او نمی‌خواهد شبیه پدرش شود. جسپر پدرش را باعث زندگی سخت خودش در کودکی می‌داند، او با تربیت عجیب و زخم‌زبانش کودکی را از او گرفته است، برای همین سعی می‌کند دور از پدرش زندگی و کار کند، کمی بعد، تری عموی جسپر هم که مردی خوش‌چهره، ورزشکار و خوشرو اما با یک اشتباه بزرگ در زندگی است، وارد ماجرای آنها می‌شود و کش و قوس روابط جسپر با پدر و حالا عمویش، اوج می‌گیرد.

بخشی از کتاب صوتی جزء از کل را بشنوید.

جزء از کل استیو تولتز

گوینده: رامین بیرق‌دار
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

‌برادران کارامازوف

این کتاب ماجرای خانواده کارامازوف را روایت می‌کند. پدر، سه برادر از دو مادر متفاوت و فردی معلول که فرزند نامشروع یک زن عق‌مانده ذهنی است. همه شخصیت‌های این داستان عجیب و غریب و ناپایدار از نظر روانی هستند.

همه داستان برادران کارامازوف پر از دیالوگ‌های دولایه است. یکی لایه رویی و سطحی و دیگری لایه ای که با فکر کردن به آن رعب و وحشت همه وجود ما را فرا می‌گیرد. حالا تصور کنید به جای خواندن این کتاب، با صدای آرمان سلطانزاده و با کیفیت سه بعدی این داستان را گوش کنیم. وحشت همه وجود را ما فرا خواهد گرفت. این کتاب طولانی است و کل مدت زمان این رمان صوتی بیش از ۵۰ ساعت است. معرفی کامل این کتاب را در ویدیو زیر می‌توانید مشاهده کنیبد:

بخشی از کتاب صوتی برادران کارامازوف (با صدای سه بعدی) را بشنوید.

برادران کارامازوف (با صدای سه بعدی) فئودور داستایفسکی

گوینده: آرمان سلطان‌زاده
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

جنایت و مکافات

جنایت و مکافات اثری ماندگار از فئودور داستایوفسکی، نویسنده مشهور روس است که در تمام تقسیم‌ بندی‌های ادبی جزء یکی از ده شاهکار ادبیات جهان قرار می‌گیرد. این داستان که در سال ۱۸۶۶ در مجله‌ای به نام روسکی وستنیک منتشر شده، در ایران در سال ۱۳۷۹ به عنوان برنده نوزدهمین دوره کتاب سال و بهترین ترجمه در حوزه ادبیات داستانی انتخاب شده است.

داستایوفسکی در این رمان معروف داستان دانشجویی به نام راسکلینکف را روایت می‌کند که مجبور به ترک تحصیل می‌شود و به دلیل تنگدستی و به خاطر اصولی که خودش هم نمی‌تواند به درستی آن‌ها را توجیه کند، مرتکب قتل می‌شود. داستایوفسکی یک داستان نویس ساده نیست، بلکه مانند یک فیلسوف یا روانشناس به عمق روان و تفکرات شخصیت هایش نفوذ می‌کند. او در این کتاب به تحلیل انگیزه های قتل و تاثیر قتل بر قاتل می‌پردازد و رابطه انسان با خویشتن و جهان پیرامون را مورد بررسی قرار می‌دهد.

جنایت و مکافات مهم‌ترین اثر داستایوفسکی است و پرخواننده‌ترین کتاب او به حساب می‌آید. این کتاب قضاوت ما را در مقابل خوب و بد و خیر و شر سخت می‌کند. شاید کسی که قاتل است نفس پاکی داشته باشد و کسی که مرتکب قتل نشده لزوما خوب نباشد. در رمان صوتی جنایت و مکافات ما با راسکلینکف قدم به قدم همراه می‌شویم، با او تبر به دست می‌گیریم و با او جنایت می‌کنیم، با او مکافات می‌شویم و در نهایت احساس درونی او را کشف می‌کنیم.

بخشی از کتاب صوتی جنایت و مکافات را بشنوید.

جنایت و مکافات فئودور داستایفسکی

گوینده: آرمان سلطان‌زاده
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

‌یک عاشقانه آرام

کتاب یک عاشقانه آرام، یکی از بهترین آثار نادر ابراهیمی، تلفیقی است از داستان و شعر. این رمان ایرانی که در سال ۱۳۷۳ نگارش شده تا امروز بیش از چهل بار تجدید چاپ شده و با گذشت ۲۵ سال هنور هم به عنوان یک عاشقانه پرطرفدار در قفسه کتاب‌فروشی‌ها خودنمایی می‌کند. کتاب صوتی یک عاشقانه آرام روایت زندگی عاشقانه زن و مردی انقلابی است که نمی‌گذارند عشقشان به عادت دوست‌داشتن تبدیل شود.

ماجرای کتاب یک عاشقانه آرام در سال ۵۷ و بحبوحه انقلاب ایران می‌گذرد، مردی گیلانی و اهل سیاست عاشق دختری آذری به نام عسل می‌شود که او نیز یک انقلابی پرشور است. گیله‌مرد و عسل زندگی پرالتهابی را آغاز می‌کنند اما زندگیشان در تمام سختی‌ها بر پایه عشق استوار می‌ماند. شحصیت‌های این کتاب به قدری باورپذیر هستند که به راحتی می‌توانیم خودمان را در آنها پیدا کنیم و از آن‌ها درس بگیریم و عاشقانه خود را زندگی کنیم. همراهی عشق و لطف قلم نادر ابراهیمی با صدای گرم و گوش‌نواز پیام دهکردی و موسیقی شنیدنی کریستف رضاعی ترکیبی دلنشین است که نمی‌توان به راحتی از این رمان صوتی ایرانی گذشت.

بخشی از کتاب صوتی یک عاشقانه آرام را بشنوید.

یک عاشقانه آرام نادر ابراهیمی

گوینده: پیام دهکردی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

کتاب صوتی رمان‌های معروف

در ۶ دقیقه بخوانید

هری پاتر و سنگ جادو

هری پاتر و سنگ جادو که با نام هری پاتر و سنگ فیلسوف هم شناخته می‌شود، نخستین جلد از مجموعه ۸ جلدی جی کی رولینگ است. در این جلد درباره فرایند کشته شدن پدر و مادر هری پاتر در ولدمورت و چگونگی زنده ماندن او صحبت شده است. ولدمورت جادگر سیاه است.

این کتاب در ۲۶ ژوئن ۱۹۹۷ در لندن منتشر شد. پس از آن در سال ۱۹۹۸ در آمریکا انتشار یافت و در آن سال‌ها به رکورد فوق‌العاده‌ای در فروش دست پیدا کرد. در سال ۲۰۰۱ فیلمی اقتباسی از آن ساخته شد و نسخه سینمایی هم مورد استقبال گسترده‌ای قرار گرفت.

کتاب صوتی هری پاتر را آرمان سلطانزاده براساس ترجمه مسعود کبریایی و ویراستاری ویدا اسلامیه خوانده است. این نسخه بهترین ترجمه موجود از کتاب هری پاتر و سنگ جادو است. پیشنهاد می‌کنیم اگر به دنیای جادو و خیال علاقه دارید، این رمان صوتی را دانلود کنید و بشنوید.

بخشی از کتاب صوتی هری پاتر و سنگ جادو را بشنوید.

هری پاتر و سنگ جادو جی.کی. رولینگ

گوینده: آرمان سلطان‌زاده
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اگر به هری پاتر علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «معرفی کتاب‌هایی برای عاشقان هری پاتر» را هم بخوانید. در این یادداشت سعی کردیم کتاب‌هایی مشابه با هری پاتر را معرفی کنیم. همچنین می‌توانید یادداشت «نگاهی به زندگی و آثار جی کی رولینگ، نویسنده‌ کتاب هری پاتر» را هم بخوانید.

ناطور دشت

کتاب ناطور دشت با عنوان اصلی The Catcher in the Rye اثر مشهور جروم دیوید سلینجر است. این کتاب که در سال ۱۹۵۱ منتشر شد، یکی از شاخص ترین کتاب‌های ادبیات آمریکاست که تا کنون بیش از ۶۵ میلیون نسخه از آن در سراسر جهان به فروش رفته است. مجله گاردین نیز این رمان را در رتبه ۷۲ از ۱۰۰ رمان برتر قرار داده است.

داستان کتاب از زبان هولدن کالفیلد، نوجوانی ۱۷ ساله روایت می‌شود که در جایی شبیه به مرکز درمانی است. او داستان خود را از زمانی شروع می‌کند که از مدرسه اخراج شده و این مساله را از خانواده‌اش مخفی نگه داشته است. او می‌خواهد تا زمانی که نامه مدرسه به پدر و مادرش می‌رسد چند روزی آزاد باشد. هولدن پس از دعوایی شدید با هم‌اتاقی‌اش از خوابگاه خارج می‌شود و ماجراهای اصلی از همین جا شروع می‌شود. خروج هولدن از خوابگاه و ورودش به جامعه نماد انتقال از دوران کودکی به بزرگسالی است که سلینجر در این کتاب به خوبی به آن پرداخته است.

شما هم شاید مثل من قبل از شنیدن عنوان این کتاب کلمه “ناطور” به گوشتان نخورده باشد. با نگاهی به لغت نامه دهخدا در می‌یابیم که ناطور به معنای حافظ و نگهدار باغ و دشت است. احمد کریمی که در سال ۱۳۴۵ برای اولین بار این کتاب را به فارسی ترجمه کرده عنوان کتاب را از این بیت سعدی وام گرفته است: جهاندیده پیری بر او گذشت / چنین گفت خندان به ناطور دشت.

ناطور دشت در واقع کاری است که هولدن دوست دارد انجام دهد، او نمی‌خواهد دانشمند شود یا مانند پدرش وکیل شود، او دوست ندارد معلم شود یا هر شغل دیگری که به نظر آدم‌بزرگ‌ها خوب است داشته باشد، او می‌خواهد ناطور دشت شود.

بخشی از کتاب صوتی ناطور دشت را بشنوید.

ناطور دشت جی. دی. سلینجر

گوینده: آرمان سلطان‌زاده
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

پیشنهاد می‌کنیم اگر به این کتاب علاقه‌مندید یادداشت «معرفی کتاب‌هایی مشابه با ناتور دشت» را هم بخوانید.

کیمیاگر

کتاب کیمیاگر نوشته پائولو کوئیلو برزیلی، یکی از پرفروش‌ترین کتاب های جهان به شمار می‌رود. این رمان معروف در سال ۱۹۸۸ منتشر شده و در بیش از ۱۵۰ کشور و به بیش از ۵۰ زبان ترجمه شده است. کتاب صوتی کیمیاگر روایت روحی بی‌قرار و به دنبال سلوک است، داستان چوپانی اسپانیایی که بعد از دیدن رویایی تکراری درباره گنجی در کنار اهرام مصر، شهر و کشور و تمام دارایی خود یعنی گوسفندانش را رها می‌کند و برای یافتن گنج راهی شمال آفریقا می‌شود.

او در این مسیر پستی و بلندی‌هایی را تجربه می‌کند، اموالش را از دست می‌دهد، خسته می‌شود، عاشق می‌شود، اما افسانه شخصی‌اش را فراموش نمی‌کند و به مسیرش ادامه می‌دهد تا گنجش را پیدا کند. کتاب صوتی کیمیاگر را با صدای محسن نامجو، خواننده جنجالی می‌توانید دانلود کنید.

در قسمتی از پشت جلد کتاب کیمیاگر آمده است: این گنج فقط برای شماست و به غیر از شما هیچ کس دیگری نمی‌تواند به آن دست پیدا کند.

بخشی از کتاب صوتی کیمیاگر را بشنوید.

کیمیاگر پائولو کوئیلو

گوینده: محسن نامجو
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

ملت عشق

کتاب ملت عشق نوشت الیف شافاک، نویسنده ترکیه تبار، کتابی فلسفی، عاشقانه و عرفانی برگرفته از زندگی مولانا و شمس تبریزی است که در سال ۲۰۱۰ به دو زبان ترکی و انگلیسی منتشر شد. این کتاب محبوب‌ترین رمان ترکیه و یکی از پرخواننده‌ترین کتاب‌های جهان به شمار می‌رود.

در کتاب ملت عشق دو داستان به صورت موازی پیش می‌رود، داستان زنی به نام اللا روبینشتاین در آمریکا در عصر حاضر و داستان شمس و مولانا در قرن هفتم هجری. اللا که زندگی آرام و یکنواختی دارد با اندیشه و عرفان شرقی آشنا می‌شود و زندگی‌اش که چون برکه‌ای آرام و راکد بود با افتادن سنگی دچار تلاطم می‌شود. او کتابی درباره ماجرای ملاقات مولانا با شمس تبریزی می‌خواند، مردی که در کمال بزرگی و فقاهت به درویشی غریب و ساده‌پوش بر می‌خورد و بعد از این آشنایی زندگی‌اش زیر و رو می‌شود.هر آنچه تا پیش از این اصل می‌شمرده به کناری می‌رود، «قیل و قال» را به فراموشی می‌سپرد و همه «عشق و حال» می‌شود.

در این دو داستان به عشق و نقش آن در دنیای امروز با نگاهی به گذشته پرداخته شده است. الیف شافاک عشق را به زیبایی از شرق به غرب گسترش داده و به زندگی رنگ و بویی عاشقانه و عارفانه می‌دهد.

تا به حال دو نسخه‌ی صوتی از کتاب ملت عشق تهیه شده است. نسخه‌ی اول را پروین محمدیان به تنهایی خوانده است. اما نسخه‌ی دیگر را جمعی از گوینده های کتاب صوتی خوانده‌اند و بسته به سلیقه‌ی خود می‌توانید یکی از این دو شیوه را انتخاب کنید.

بخشی از کتاب صوتی ملت عشق (اجرای جدید) را بشنوید.

ملت عشق (اجرای جدید) الیف شافاک

گوینده: شیما درخشش
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اگر به شنیدن خلاصه کتاب‌های صوتی نیز علاقه‌مندید پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «بهترین خلاصه کتاب‌های صوتی» را از دست ندهید.

عقاید یک دلقک

کتاب عقاید یک دلقک نوشته هایریش بل، نویسنده آلمانی، یکی از رمان های تاثیرگذار و پرمخاطب قرن بیستم است. در این داستان بل تصویری طنزآمیز از آلمان بعد از جنگ جهانی دوم را عرضه می‌کند و به شرایط جامعه آلمان پس از اقدامات هیتلر، آثار مخرب جنگ، اختلافات میان کاتولیک‌ها و پروتستان‌ها با نگاهی انتقادآمیز می‌نگرد.

داستان از زبان دلقکی به نام هانس شنیر روایت می‌شود. او که فرزند خانواده‌ای ثروتمند است، خانواده‌اش را به دلیل تفاوت در نوع نگرش به زندگی و مذهب ترک کرده و حالا به عنوان دلقک  در یک سیرک کار می‌کند. داستان از جایی شروع می‌شود که هانس در یکی از اجراهایش زمین می‌خورد و زانویش به شدت آسیب می‌بیند. در همان زمان ماری، دختری کاتولیک و بسیار مذهبی، پس از شش سال زندگی با هانس و احساس گناه ناشی از آن، بدون هیچ گفتگویی او را ترک می‌کند و به طور رسمی با فردی مذهبی ازدواج می‌کند. در این شرایط است که هانس شروع به درددل می‌کند و قصه زندگی‌اش را می‌گوید.

کتاب عقاید یک دلقک بعد از انتشارش در سال ۱۹۶۳ به دلیل محتوای انتقادی و نگاه آزاداندیش نویسنده به مذهب و مسائل اجتماعی خشم محافظه‌کار های را در آلمان برانگیخت و بحث و جدل‌های بسیاری را به همراه داشت. خوانش صوتی این رمان معروف را آرمان سلطان‌زاده اجرا کرده است و شما می‌توانید با صدای او دانلود کنید.

بخشی از کتاب صوتی عقاید یک دلقک را بشنوید.

عقاید یک دلقک هاینریش بل

گوینده: آرمان سلطان‌زاده
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

وقتی نیچه گریست

روزی لو سالومه برای دکتر برویر نامه‌ای می‌فرستد و از او می خواهد برای نجات فلسفه دنیا با او ملاقات کند تا درباره موضوعی فورا تصمیم بگیرند. دکتر برویر در این قرار حاضر می‌شود و آنجا لوسالومه که زنی جذاب و باهوش است، ملاقات می‌کند سالومه به او می‌گوید فردی به نامه نیچه که در دانشگاه بازل مدتی به تدریس فلسفه پرداخته و بدون شک یکی از مهم‌ترین فیلسوف‌ها خواهد شد، به تازگی به نوعی بیماری روحی مبتلا شده که حتما باید این بیماری درمان شود. اما از طرفی او نباید بفهمد من این درخواست را از شما کرده‌ام. برای همین نقشه‌ای می‌کشند که نیچه و دکتر برویر نه به عنوان یک دکتر و بیمار رسمی، که به عنوان دو هم‌صحبت با یکدیگر بتوانند حرف بزنند تا نیچه از شر سردردهای همیشگی و بیماری‌اش رها شود. گفتگویی که باعث می‌شود هردو آن‌ها زندگی بهتری را بتوانند تجربه کنند.

این کتاب صوتی معروف را اروین یالوم روانشناسی آمریکایی نوشته و در آن توانسته مفاهیم مختلفی را از علم روانشناسی در قالب داستان روایت کند. این رمان معروف ترین اثر اروین یالوم است و می‌توانید با صدای آرمان سلطانزاده که یکی از بهترین گویندگان کتاب صوتی است بشنوید.

بخشی از کتاب صوتی وقتی نیچه گریست را بشنوید.

وقتی نیچه گریست اروین د. یالوم

گوینده: آرمان سلطان‌زاده
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

سمفونی مردگان

کتاب سمفونی مردگان اثر ستوده شده عباس معروفی است که در سال ۲۰۰۱ برنده جایزه بنیاد ادبی فلسفی سورکامپ شده است. عباس معروفی، نویسنده و روزنامه‌نگار برجسته ایرانی، رمان سمفونی مردگان را در کدت چهار سال و هفت ماه نوشته و داستانی زیبا، تراژیک و غم‌انگیز را خلق کرده که هر چقدر در آن جلوتر بروید جذاب‌تر می‌شود. در پشت جلد می‌خوانیم: این رمان حکایت شوربختی مردمانی است که مرگی مدام را بر دوش می‌کشند و در جنون ادامه می‌یابند.

شخصیت اصلی داستان سمفونی مردگان آیدین است، پسری روشنفکر، شاعر و بسیار فعال که در خانواده‌ای کاملا سنتی و پدرسالار زندگی می‌کند. آیدین در مقابل پدر سنتی خود قرار می‌گیرد و می‌خواهد مهار زندگی خود را در دست بگیرد. نوع روایت داستان در این کتاب به گونه‌ای است که راوی چندین بار عوض می‌شود و هر بار ماجرا از زبان شخص دیگری بیان می‌شود. در بخش‌هایی از داستان یک واقعه از زاویه دید دو نفر روایت می‌شود و همین امر باعث می‌شود خواننده احساس و افکار دو شخصیت و تفاوت‌های آن‌ها را به خوبی درک کند.

داستان از چهار موومان تشکیل شده و سوالی که پیش می‌آید این است که چرا نویسنده به جای بخش یا فصل از کلمه موومان استفاده کرده است؟

موومان یک کلمه فرانسوی است و به معنای بخش کاملی از یک مویسقی بزرگ‌تر استفاده می‌شود. کلمه موومان برای سمفونی‌ها یا موسیقی‌های چند بخشی به کار می‌رود. استفاده از این کلمه برای بخش‌های کتابی که نام آن با سمفونی شروع می‌شود از انتخاب‌های زیرکانه عباس معروفی است و نشان‌دهنده میزان توجه او به جزئیات است. همین توجه به جزئیات کوچک و به ظاهر بی‌اهمیت است که رمان سمفونی مردگان را به اثری تبدیل کرده که برای همیشه در ذهن مخاطب می‌ماند.

بخشی از کتاب صوتی سمفونی مردگان را بشنوید.

سمفونی مردگان عباس معروفی

گوینده: حسین پاکدل
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

یکی از نکته‌هایی که باید هنگام خرید و دانلود کتاب صوتی رمان های معروف به آن دقت کنیم، گوینده کتاب صوتی است. پیشنهاد می‌کنیم یادداشت « کتاب‌های صوتی را با صدای چه کسی گوش کنیم؟ » را هم بخوانید. در این یادداشت چند گوینده معروف و محبوب کتاب صوتی را معرفی کرده‌ایم.

بهترین اپلیکیشن کتاب صوتی برای اندروید و ios کدام است؟

در حال حاضر اپلیکیشن‌های مختلفی برای گوش دادن به کتاب صوتی وجود دارد. در یادداشت «نقد و بررسی بهترین اپلیکیشن‌های کتاب صوتی» به تفصیل آن‌ها را بررسی کردیم.

بهترین داستان‌های صوتی برای گوش دادن، کدامند؟

علاوه بر کتاب صوتی رمان‌های معروف که در این یادداشت معرفی کردیم، در یادداشتی جداگانه مجموعه‌ای از داستان‌های صوتی در ژانرهای مختلف هم با عنوان بهترین داستان‌های صوتی معرفی کردیم. کتاب‌های معرفی‌شده در این مجموعه از داستان کوتاه گرفته تا داستان‌های ترسناک و جنایی و همچنین داستان‌های مناسب برای نوجوانان هستند.

بهترین کتاب های صوتی موفقیت کدامند؟

در این قسمت از سایت طاقچه سعی کردیم مجموعه‌ای از بهترین کتاب‌های صوتی روانشناسی را معرفی کنیم. پیشنهاد می‌کنیم سری به قفسه «صدای موفقیت را بشنویم» بزنید.

در دانلود کتاب صوتی رمان های معروف چه نکاتی را باید رعایت کنیم؟

ابتدا باید کتاب مورد نظرمان را انتخاب کنیم. فایل بعضی از کتاب های صوتی امکان ذخیره شدن در دستگاه و انتقال آن به حافظه‌های جانبی مانند فلش و رم را دارند. این موضوع را در صفحه جزئیات کتاب‌ها در اپلیکیشن طاقچه مشخص کردیم. نکته بعدی موضوع حجم فایل‌های کتاب صوتی است. کل حجم فایل را در قسمت جزئیات نوشته‌ایم. اما باید این را گوشزد کنیم که اگر فیلتر شکن دستگاه شما روشن باشد، حجم بیشتری برای دانلود فایل استفاده می‌شود. همچنین پیشنهاد می‌کنیم به جای پخش آنلاین، ابتدا کل فایل را دانلود کنید و بعد کتاب را پخش کنید تا در مصرف اینترنت شما صرفه جویی شود.

پیشنهاد می‌کنیم کتاب صوتی از قیطریه تا اورنج کانتی را هم با صدای رضا کیانیان و فاطمه معتمد آریا گوش کنید. این کتاب خاطرات حمیدرضا صدر از آخرین روزهای زندگیش است که قرار شده پس از مرگش به انتشار برسد.

335,599 بازدید
برچسب ها

Avatar

مرجان ربیعیان


اشتراک گذاری یادداشت
3.4 7 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
2 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه