لوگو طاقچه
بهترین کتابهای صوتی کنترل خشم

معرفی بهترین و پرفروش‌ترین کتاب‌های صوتی درباره خشم و برای کنترل و مدیریت آن

3 بازدید

کتاب‌های صوتی به دلیل صرفه‌جویی در زمان و دسترسی آسان مفید هستند. آن‌ها به ما این امکان را می‌دهند که در زمان‌های ازدست‌رفته مانند رانندگی، در ترافیک، انجام کارهای خانه و فعالیت‌هایی که نیاز به تمرکز ندارند، به محتوای ارزشمند کتاب‌ها گوش دهیم و بهره‌وری خود را افزایش دهیم. همچنین، با دسترسی سریع و ساده از طریق دستگاه‌های هوشمند، می‌توان به‌راحتی و در هر مکان به کتاب‌های مورد علاقه‌ خود گوش دهیم. در این یادداشت از وبلاگ طاقچه، به معرفی پرفروش‌ترین و بهترین کتاب‌های صوتی کنترل خشم می‌پردازیم.

خشم یکی از احساسات طبیعی ماست و مانند اغلب احساسات، ماهیت محافظت‌کننده دارد. اما گاهی واکنشی که ما با حس خشم نشان می‌دهیم متناسب با دلیل به‌وجود آمدنش نیست و عواقب ناخوشایندی برایمان دارد. این عواقب ممکن است باعث خدشه‌دار شدن روابط مهم، ازدست‌دادن فرصت‌های خوب برای پیشرفت، بی‌احترامی به افراد و… شود که در نهایت، باعث ایجاد احساس نارضایتی می‌شود. به همین دلیل بسیار مهم است که ما توانایی کنترل خشم داشته باشیم.

در ادامه‌ی یادداشت ابتدا به معرفی پرفروش‌ترین کتاب‌های صوتی کنترل خشم پرداخته و سپس بهترین کتاب‌های صوتی در این زمینه را معرفی می‌کنیم.

پرفروش‌ترین کتاب‌های صوتی کنترل خشم در طاقچه

در این قسمت، با کتاب‌های پرفروش در طاقچه در زمینه‌ی کنترل خشم و همچنین آشنایی با سازوکار خشم آشنا می‌شوید:

اینقدر عصبانی نباش

کتاب صوتی اینقدر عصبانی نباش نوشته‌ی رونالد تی.پاتر افرون و ترجمه‌ی نفیسه معتکف با گویندگی سپیده مالمیر توسط انتشارات ماه آوا منتشر شده است.

همه‌ی ما تجربه‌ی این را داشته‌ایم که به صورت ناگهانی عصبانی شویم و واکنشی بسیار تند از خود بروز دهیم. اگر این موضوع تکرارشونده باشد، هم برای خودمان و هم برای اطرافیانمان ناخوشایند است و باعث ایجاد تنش در روابطمان می‌شود.

نویسنده در این کتاب ابتدا دلیل ابراز شدید خشم را شرح داده و سپس به ارائه‌ی راهکارهایی برای کنترل این وضعیت پرداخته است. او موشکافانه شرایطی که باعث بروز و تشدید خشم می‌شود را بررسی می‌کند و کمک می‌کند محرک خشممان را پیدا کنیم. از طریق ریشه‌یابی، می‌توانیم کنترل خشم خود را به دست بگیریم تا در شرایط برعکس گیر نکنیم که خشم و عصبانیت ما را کنترل کند.

رونالد پاتر افرون نویسنده و روان‌درمانگر آمریکایی است و در زمینه‌ی درمان اعتیاد و مدیریت خشم فعالیت می‌کند.

سپیده مالمیر با لحنی گیرا و شنیدنی این کتاب را روایت می‌کند. در کتاب صوتی اینقدر عصبانی نباش زمانی که متن اصلی کتاب را می‌خواند، بدون موسیقی پس‌زمینه ارائه می‌شود تا بدون حواس‌پرتی و با تمرکز کامل به محتوای کتاب توجه شود. اما در بخش‌های دیگر موسیقی پس‌زمینه اضافه شده است تا تجربه‌ی شنیدنی جذاب و متنوعی را برای شنونده رقم بزند.

بخشی از کتاب صوتی اینقدر عصبانی نباش را بشنوید.

اینقدر عصبانی نباش

نویسنده: رونالد تی پاتر افرون

گوینده: سپیده مالمیر

انتشارات: انتشارات ماه آوا

بستن تبلیغ

مجموعه‌کتاب‌های صوتی دامیز نوین درمورد خشم

انتشارات نوین کتاب گویا مجموعه‌ای از کتاب‌های دامیز به قلم ویلیام دویل جنتری با ترجمه‌ی عزت‌الله سمیعی و سعید گرامی و گویندگی مصطفی هرآیینی را منتشر کرده است. این مجموعه‌کتاب مسئله‌ی خشم را از ریشه‌ی اصلی و دلیل به‌وجودآمدن بررسی کرده و کمک می‌کند افراد توانایی کنترل خشم خود را به‌دست آورند.

کتاب‌های این مجموعه به شرح زیر هستند:

مدیریت خشم در رابطه‌های کلیدی 

خشم ممکن است به روابط بسیار مهم کاری، دوستانه و خانوادگی که ما به آن‌ها احتیاج داریم، صدمه بزند. در کتاب صوتی مدیریت خشم در رابطه‌های کلیدی، انواع رفتارهای غیرسازنده در این روابط که هزینه‌های زیادی برای ما دارد، معرفی شده‌اند و تکنیک‌های کلیدی برای مدیریت‌کردن آن را به ما آموزش داده است.

بخشی از کتاب صوتی مدیریت خشم در رابطه‌های کلیدی را بشنوید.

مدیریت خشم در رابطه‌های کلیدی

نویسنده: ویلیام دویل جنتری

گوینده: مصطفی هرآیینی

انتشارات: نوین کتاب گویا

مدیریت خشم همین امروز 

وقتی برای موارد جزئی عصبانی می‌شویم ممکن است واکنش‌های متفاوتی داشته باشیم، مثلاً واکنش بسیار تند از خود نشان دهیم یا کلا آن را نادیده بگیریم که هر دوی این موارد آسیب‌زا هستند. اگر به عصبانیت‌های جزئی واکنش درست ندهیم روی هم تلنبار شده و بالاخره یک روز فوران می‌کند.

کتاب مدیریت خشم همین امروز راهنمای عملی برای بروز عکس‌العمل درست و مفید نسبت به خشم است که در سه مرحله طراحی شده است. این مراحل شامل واکنش فوری، حرف‌زدن با خشم و حفظ خونسردی است. نویسنده هر سه این مراحل را با جزئیات توضیح داده است تا بتوانیم از احساس خشم خود به صورت صحیح به نفع خودمان استفاده کنیم.

بخشی از کتاب صوتی مدیریت خشم همین امروز را بشنوید.

مدیریت خشم همین امروز

نویسنده: ویلیام دویل جنتری

گوینده: مصطفی هرآیینی

انتشارات: نوین کتاب گویا

مدیریت خشم 

این کتاب صوتی از بقیه‌ی کتاب‌های این مجموعه مفصل‌تر است و مطالب بقیه‌ی کتاب‌های این لیست را در خود جای داده است. نویسنده خشم را به‌عنوان یک احساس ضروری که اگر توانایی مدیریت آن را نداشته باشیم تبدیل به یک معضل بزرگ می‌شود بررسی کرده است. هدف کتاب کمک به مخاطب، برای تبدیل خشم از یک هیجان آسیب‌زا به یک احساس مفید است تا به‌جای اینکه کاممان را تلخ کند، بتوانیم از آن به عنوان یک احساس سالم و ضروری بهره ببریم.

بخشی از کتاب صوتی مدیریت خشم را بشنوید.

مدیریت خشم

نویسنده: ویلیام دویل جنتری

گوینده: مصطفی هرآیینی

انتشارات: نوین کتاب گویا

پایه‌‌های خشم

در کتاب پایه‌های خشم، تفاوت بین واکنش سالم و ناسالم به احساس خشم را بیان می‌کند. نویسنده با بررسی اثرات این هیجان در زندگی، ما را به این بینش می‌رساند که خشم چه بلایی بر سر زندگی ما می‌آورد؟ 

بخشی از کتاب صوتی پایه‌های خشم را بشنوید.

پایه‌های خشم

نویسنده: ویلیام دویل جنتری

گوینده: مصطفی هرآیینی

انتشارات: نوین کتاب گویا

برخورد با خشم از گذشته 

بروز ناسالم و شدید خشم مثل هر رفتار دیگری ممکن است در طول زمان تبدیل به یک عادت شده باشد. در این کتاب راهنمایی داریم که ما را از این عادت ناسالم به سمت بخشش کسی که ما را خشمگین کرده و حفظ خونسردی برای ساختن یک زندگی سرشار از لحظات شاد هدایت می‌کند.

بخشی از کتاب صوتی برخورد با خشم از گذشته را بشنوید.

برخورد با خشم از گذشته

نویسنده: ویلیام دویل جنتری

گوینده: مصطفی هرآیینی

انتشارات: نوین کتاب گویا

پیشگیری از خشم فردا 

کتاب با آگاهی‌بخشی از آسیب خشم‌های سرکوب‌شده کمک می‌کند دیدگاه درستی از خشم به‌دست آوریم و با این دیدگاه درست، بدون تلخ‌کامی به سمت بروز خشم سالم و بیان آنچه در فکرمان می‌گذرد، پیش رویم.

بخشی از کتاب صوتی پیشگیری از خشم فردا را بشنوید.

پیشگیری از خشم فردا

نویسنده: ویلیام دویل جنتری

گوینده: مصطفی هرآیینی

انتشارات: نوین کتاب گویا

تغییر شیوه زندگی برای مدیریت خشم 

بهترین راه برای اینکه بتوانیم کنترل خشم خود را به دست بگیریم، تغییر شیوه‌ی زندگی است. در این کتاب راه‌هایی برای ایجاد تعادل در زندگی در راستای مدیریت خشم و حفظ آرامش می‌آموزیم.

بخشی از کتاب صوتی تغییر شیوه زندگی برای مدیریت خشم را بشنوید.

تغییر شیوه زندگی برای مدیریت خشم

نویسنده: ویلیام دویل جنتری

گوینده: مصطفی هرآیینی

انتشارات: نوین کتاب گویا

ده فکر رهایی‌بخش از خشم 

مهار افکار یکی از بهترین راه‌های مدیریت احساسات است. در کتاب ده فکر رهایی‌بخش از خشم با افکاری آشنا می‌شویم که منجر به ابراز سازنده خشم و حفظ آرامش می‌شود.

بخشی از کتاب صوتی ده فکر رهایی‌بخش از خشم را بشنوید.

ده فکر رهایی‌بخش از خشم

نویسنده: ویلیام دویل جنتری

گوینده: مصطفی هرآیینی

انتشارات: نوین کتاب گویا

ده روش برای مبارزه با خشم هنگام رانندگی 

رانندگان خشمگین پتانسیل بیشتری برای درگیری لفظی و فیزیکی با سایر افراد دارند که ممکن است اتفاقات جبران ناپذیری رقم بزنند در این کتاب با روش‌هایی برای مدیریت این احساس در هنگام رانندگی آشنا می‌شویم.

بخشی از کتاب صوتی ده روش برای مبارزه با خشم هنگام رانندگی را بشنوید.

ده روش برای مبارزه با خشم هنگام رانندگی

نویسنده: ویلیام دویل جنتری

گوینده: مصطفی هرآیینی

انتشارات: نوین کتاب گویا

ده روش برای پرورش فرزندان غیر خشمگین

بسیار مهم است که کودکان از همان ابتدا با احساسات خود آشنا باشند و برای آن‌ها ارزش قائل شوند. آشنایی با خشم می‌تواند به رشد شخصیت کودک کمک کند. در کتاب پرورش فرزندان غیر خشمگین، درس‌هایی برای کمک به کودکانمان می‌آموزیم، که بتوانند با حفظ آرامش به خواسته‌های خود برسند.

بخشی از کتاب صوتی ده روش برای پرورش فرزندان غیر خشمگین را بشنوید.

ده روش برای پرورش فرزندان غیر خشمگین

نویسنده: ویلیام دویل جنتری

گوینده: مصطفی هرآیینی

انتشارات: نوین کتاب گویا

مصطفی هرآیینی با صدایی گیرا و جذاب گوینده این مجموعه کتاب است و نحوه‌ی روایت به‌گونه‌ای است که توجه ما را به مطلبی که می‌خواند جلب می‌کند. کتاب هنگام خواندن متن اصلی موسیقی پس‌زمینه ندارد، اما در بین مطالب اضافه شدن موسیقی، باعث تنوع می‌شود.

مدیریت خشم در زنان

کتاب صوتی مدیریت خشم در زنان نوشته‌ی میشل مارتین و ترجمه‌ی پروانه نجفی‌فرد است. انتشارات ترانه پدرام این کتاب را با صدای سحر حمیدی منتشر کرده است.

در کتاب ابتدا با تعریف خشم به‌عنوان یک احساس، سعی می‌کند دید درستی به مخاطب نسبت به موضوع کتاب بدهد. نویسنده خشم را یک احساس منفی نمی‌داند، او توضیح می‌دهد که واکنش نامناسبی که ما به دلیل خشم انجام می‌دهیم باعث ایجاد احساسات ناخوشایند می‌شود. در صورتی که اگر خشم را بشناسیم و با آگاهی تلاش کنیم آن را درست و به‌موقع بروز دهیم، مفید و در حفظ جرأت‌مندی ما موثر است.

این کتاب صوتی به طور اختصاصی به خشم مربوط به زنان پرداخته است. متاسفانه زنان به‌عنوان نیمی از جامعه، در اغلب مواقع در محیط کاری و به‌طور کلی در اجتماع با بی‌عدالتی و تبعیض روبه‌رو می‌شوند، که در مقابل آن یا سکوت می‌کنند یا خشم انفجاری از خود نشان می‌دهند.

نویسنده برای رفع این مشکل برداشتن گام‌هایی را توصیه می‌کند که زنان بتوانند با حفظ آرامش حق خود را بگیرند. روشی که در آن نه خشم خود را سرکوب و انکار می‌کنند، نه با فوران آن به خود و روابطشان آسیب می‌زنند. میشل مارتین معتقد است با حفظ تعادل در بروز خشم می‌توان به راه‌حل‌های منطقی برای حل مشکلات رسید.

لحن گوینده آرامش‌بخش و شنیدنی است که علاوه‌بر یادگیری محتوای کتاب باعث می‌شود از شنیدن آن لذت ببرید.

بخشی از کتاب صوتی مدیریت خشم در زنان را بشنوید.

مدیریت خشم در زنان

نویسنده: میشل مارتین

گوینده: سحر حمیدی

انتشارات: انتشارات ترانه پدرام

تقویت هشیاری عاطفی در بزرگسالان

کتاب تقویت هشیاری عاطفی در بزرگسالان نوشته‌ی سوساین ریو، جوآن براینر و لارنس بوکبیندر و ترجمه‌ی حمیدرضا بلوچ با گویندگی فریبا فصیحی توسط انتشارات کتابسرای نیک منتشر شده است.

در کتاب از مفهومی به‌نام هوش عاطفی- هیجانی صحبت می‌کند. هوش عاطفی- هیجانی یعنی توانایی شناخت احساسات و عواطف خود و دیگران، همچنین توانایی تفکیک احساسات مختلف از یکدیگر. وقتی فرد توانایی تشخیص عواطف و احساسات مختلف را داشته باشد، در ادامه مسیر می‌تواند آن‌ها را کنترل و مدیریت کند.

یکی از مصداق‌های هوش عاطفی – هیجانی توانایی کنترل خشم است. در این کتاب پرسشنامه‌ای برای سنجش میزان کنترل بر خشم طراحی شده‌است. وقتی طبق پرسشنامه میزان تسلط بر احساس خشم را متوجه شدیم، با استفاده از تکنیک‌ها و راهبردهایی که مطرح شده است می‌توانیم تسلط بر خشممان را افزایش دهیم.

در کتاب عوامل دیگری مثل خودتنظیمی، خودآگاهی، همدلی، انگیزه، عزت نفس که مصداق‌های دیگری از هوش عاطفی-هیجانی هستند هم مورد بررسی قرار گرفته است.

صدای گوینده از کیفیت بالایی برخوردار بود و به‌وضوح شنیده می‌شد، اما سرعت صحبت‌کردن او نسبتاً کند بود که ممکن است برخی شنوندگان را به چالش بکشد. همچنین، موسیقی پس‌زمینه‌‌ی آرامی در طول خواندن کتاب وجود داشت که به جذابیت کلی محتوا افزوده بود.

بخشی از کتاب صوتی تقویت هشیاری عاطفی در بزرگسالان را بشنوید.

تقویت هشیاری عاطفی در بزرگسالان

نویسنده: لارنس بوکبیندر

گوینده: فریبا فصیحی‌تاش

انتشارات: کتاب‌های صوتی کتابسرای نیک

بهترین کتاب‌های صوتی برای کنترل خشم

 در قسمت قبل، پرفروش‌ترین کتاب‌های صوتی برای کنترل خشم را معرفی کردیم. در ادامه‌ی این یادداشت به معرفی بهترین کتاب‌ها در این زمینه می‌پردازیم.

رام کردن خشم سرکش

کتاب صوتی رام کردن خشم سرکش با قلم فیث.جی هارپر و ترجمه‌ی نگار عطایی آشتیانی به چاپ رسیده است. رادیو گوشه این کتاب را با گویندگی حامد عابدینی منتشر کرده است.

بسیاری از افراد پس از احساس خشم و واکنش نشان‌دادن دچار احساس شرم می‌شوند. آن‌ها از اینکه به خود یا دیگران آسیب زده‌اند، با عذاب وجدان درگیرند. اما همه‌ی این موارد به این دلیل رخ می‌دهد که افراد درک درستی از خشم خود ندارند. وقتی نسبت به خشم آگاهی وجود داشته باشد و محرک‌ها و عوامل تشدیدکننده‌ی آن شناسایی شود، کنترل آن راحت‌تر می‌شود.

نویسنده در این کتاب علاوه بر اینکه به خشم به‌عنوان یک احساس می‌پردازد و تکنیک و راهکارهایی برای کنترل خشم ارائه می‌دهد، مغز انسان را هنگام مواجه شدن با خشم بررسی می‌کند. وقتی با تغییرات مغز هنگام عصبانیت آشنا باشیم، آگاهی و در نتیجه مهارت بیشتری برای کنترل این احساس داریم.

فیث جی.هارپر نویسنده‌، روان‌درمانگر و مشاور آمریکایی است که در زمینه‌ی سلامت روان به افراد و گروه‌ها مشاوره می‌دهد. هارپر معلم یوگا و مدیتیشن نیز هست که در کیفیت سلامت روان بسیار موثر هستند.

حامد عابدینی در گویندگی این اثر بسیار موفق بوده و با لحنی گیرا و ملایم کتاب را روایت می‌کند.

بخشی از کتاب صوتی رام کردن خشم سرکش را بشنوید.

رام کردن خشم سرکش

نویسنده: فیث جی. هارپر

گوینده: حامد عابدینی

انتشارات: رادیو گوشه

نمی‌گذارم کسی اعصابم را به‌هم بریزد

کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به‌هم بریزد نوشته‌ی آلبرت الیس و آرتور لانگ و ترجمه‌ی شمس‌الدین حسینی و الهام آرام‌نیا با صدای مریم پاک‌ذات توسط انتشارات آوانامه منتشر شده است.

انسان‌ به عنوان یک موجودات اجتماعی، برای حفظ سلامت روان و احساس تعلق نیازمند ارتباط با دیگران است. همچنین، در محیط کاری ناگزیریم که با دیگران در ارتباط باشیم. با این حال، طی این ارتباطات ممکن است با افرادی روبه‌رو شویم که باعث ناراحتی و افزایش استرس ما شوند.

برای اینکه اجازه ندهیم کلید آرامش و خشم ما در دست دیگران باشد باید به مهارت‌های هیجانی و ذهنی مجهز باشیم. در کتاب نمی‌گذارم کسی اعصابم را به‌هم بریزد مجموعه مهارت‌هایی می‌آموزیم که کمک می‌کند واکنش‌های خود را نسبت به افرادی که دست روی نقاط حساس اعصابمان می‌گذارند، مهار کنیم.

شنیدن این کتاب با لحن گرم و صمیمی مریم پاک‌ذات بسیار لذت‌بخش است و هنگام خواندن کتاب موسیقی پس‌زمینه‌ای اضافه نشده‌است.

بخشی از کتاب صوتی نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد را بشنوید.

نمی گذارم کسی اعصابم را به هم بریزد

نویسنده: آرتور لانگ

گوینده: مریم پاک‌ذات

انتشارات: آوانامه

گل نیلوفر از گل برآید

کتاب صوتی گل نیلوفر از گل برآید نوشته‌ی تیچ نات هان با ترجمه‌ی سولماز کفاش‌زاده و گویندگی آرش راسخ توسط رادیو گوشه منتشر شده است.

تیچ نات هان راهب بودایی است و به‌خاطر فعالیت‌های بشردوستانه برنده‌ی جایزه‌ی صلح نوبل شده است.

نویسنده اعتقاد دارد که می‌توان با وجود سختی‌‌ها، غم و رنج در زندگی شادی را پیدا کرد. اگر ما بتوانیم درست رنج بکشیم شاد زیستن را خواهیم آموخت. همان‌طور که گل نیلوفر فقط در میان گل و لای مرداب رشد می‌کند، شادی و آرامش هم بدون رنج ممکن نیست.

بارها تجربه کرده‌ایم که اتفاقی باعث رنج و خشم ما شده است، اما با گذر زمان متوجه شده‌ایم که مسئله به اندازه‌ی واکنش ما بزرگ نبوده است، و با حفظ آرامش و تعادل می‌توانستیم از لحظات بدون بازگشت زندگی لذت ببریم.

نویسنده پس از تغییر دیدگاه ما نسبت به رنج تمرین‌هایی برای شادزیستن ارائه می‌کند.

آرش راسخ به‌خوبی از پس گویندگی این کتاب برآمده است. با شنیدن این کتاب می‌توانید علاوه بر آموختن مهارت‌های ذهن‌آگاهی و شاد زیستن تجربه‌ای لذت‌بخش از شنیدن یک کتاب صوتی رقم بزنید.

بخشی از کتاب صوتی گل نیلوفر از گل برآید را بشنوید.

گل نیلوفر از گل برآید

نویسنده: تیک نات هان

گوینده: آرش راسخ

انتشارات: رادیو گوشه

راهنمای عملی رواقی زیستن

کتاب صوتی راهنمای عملی رواقی زیستن نوشته‌ی ویلیام اروین و ترجمه‌ی شادی نیک‌سرشت با صدای مهران نوروزی در نشر لحن دیگر منتشر شده است.

کتاب با توصیف فلسفه رواقی سعی می‌کند نوعی دیگر از زیستن را معرفی کند. در این فلسفه، احساسات خشم و استرس ما کاملاً درگیر رخدادهای ناگوار زندگی نیست. بلکه کمک می‌کند ما مشتاق سختی‌ها باشیم تا بتوانیم در کنار آن‌ها رشد کنیم. فلسفه رواقی راهنمایی برای بهتر زیستن است.

در این کتاب صوتی، صدای گوینده از کیفیت خوبی برخوردار است و به‌خوبی با محتوا همخوانی دارد، به طوری که مخاطب به راحتی می‌تواند مطالب را دنبال کند. لحن گرم و محکم مهران نوروزی به انتقال پیام کتاب، با تاثیرگذاری بیشتر، کمک کرده است. همچنین نبود موسیقی پس‌زمینه باعث شده است که تمرکز بر روی محتوای اصلی حفظ شود.

بخشی از کتاب صوتی راهنمای عملی رواقی زیستن را بشنوید.

راهنمای عملی رواقی زیستن

نویسنده: ویلیان اروین

گوینده: مهران نوروزی

انتشارات: انتشارات شرکت توسعه محتوای لحن دیگر

ببخش و بگیر

کتاب صوتی ببخش و بگیر نوشته‌ی آدام گرانت و ترجمه‌ی علیرضا خاکساران با صدای سعید یاراحمدی در انتشارات نوین کتاب گویا منتشر شده است.

آدام گرانت نویسنده و روانشناس سازمانی آمریکایی است و در تلاش است که فرهنگ زندگی خلاقانه و سخاوتمندانه را رواج دهد. زندگی در عصر امروز به سمت فردگرایی و کمرنگ شدن بخشش پیش‌ رفته است. این روند به کاهش همدلی و توجه به نیازهای دیگران و منجر شده و باعث افزایش استرس و خشم می‌شود.

آدام گرانت در این کتاب تلاش می‌کند فرهنگ بخشش را احیا کند و توضیح می‌دهد که چگونه بخشندگی باعث موفقیت افراد می‌شود.

سعید یاراحمدی با لحنی گرم و گیرا این کتاب را روایت کرده است و هنگام گوش‌کردن به کتاب می‌توان از موسیقی آرام پس‌زمینه لذت برد.

بخشی از کتاب صوتی ببخش و بگیر را بشنوید.

ببخش و بگیر

نویسنده: آدام گرانت

گوینده: احسان چریکی

انتشارات: نوین کتاب گویا

مرزبندی = آزادی

کتاب صوتی مرزبندی = آزادی (چگونه مرزهایی ترسیم کنیم که ما را بدون احساس گناه آزاد کنند) نوشته‌ی جوزف انگوین و ترجمه‌ی شاهین غفاری است. انتشار این کتاب با گویندگی مهدی سعادتی برعهده‌ی موسسه انتشارات فلسفه بوده است.

ناتوانی در تعیین مرزهای شخصی و نه‌گفتن می‌تواند منجر به ایجاد احساس خشم شود، زیرا این وضعیت باعث می‌شود ما احساس کنیم دیگران از ما سوءاستفاده می‌کنند و نیازهایمان نادیده گرفته می‌شود. با تلنبارشدن احساسات منفی ناشی از همیشه بله گفتن، این احساسات به خشم تبدیل می‌شوند.

این عدم تعادل در روابط می‌تواند منجر به نارضایتی شود، زیرا احساس می‌کنیم که به ما احترام کافی گذاشته نمی‌شود و ارزش‌های ما به‌درستی شناخته نمی‌شوند.

در این کتاب با ارائه‌ی راه‌هایی برای ایجاد مرزبندی به ما کمک می‌کند تا آزادی شخصی برای ما ایجاد شود. ایجاد آزادی شخصی منجر به افزایش عزت نفس و رضایتمندی از زندگی خواهد شد.

کیفیت صدا و لحن راوی این کتاب را شنیدنی و لذت‌بخش کرده است. کم‌حجم بودن این کتاب صوتی باعث می‌شود تجربه‌ی گوش‌دادن متمرکزتر و بدون خستگی باشد. این کتاب‌ برای پرکردن فرصت‌های کوتاه، مانند مسیر رفت‌وآمد یا استراحت‌های کوتاه بسیار مناسب است. موسیقی پس‌زمینه‌ای که هنگام خواندن کتاب پخش می‌شود، احساس خوبی را از شنیدن این کتاب ایجاد می‌کند.

بخشی از کتاب صوتی مرزبندی = آزادی را بشنوید.

مرزبندی = آزادی

نویسنده: جوزف انگوین

گوینده: مهدی سعادتی

انتشارات: موسسه انتشارات فلسفه

هنر گفتگوهای آگاهانه

کتاب هنر گفتگوهای آگاهانه با عنوان فرعی تغییر شیوه‌ی صحبت‌کردن، گوش‌کردن و تعامل، نوشته‌ی چاک ویزنر و ترجمه‌ی شاهین غفاری است. این کتاب با گویندگی مهدی سعادتی در نشر موسسه انتشارات فلسفه منتشر شده است.

هنر تعامل با دیگران نقش مهمی در افزایش رضایت از زندگی و آرامش دارد. ارتباطات مؤثر و سازنده می‌تواند به ایجاد روابط مثبت و احساس تعلق کمک کند. وقتی فرد بتواند به‌خوبی با دیگران ارتباط برقرار کند، کمتر در معرض سوءتفاهم‌ها و درگیری‌ها قرار می‌گیرد، که این موضوع از تنش‌ها و استرس‌های روزمره می‌کاهد. 

تعاملات مثبت باعث ایجاد حس امنیت و اعتماد می‌شود که به آرامش ذهنی و عاطفی کمک می‌کند. توانایی درک و احترام به نظرات و احساسات دیگران که از پس هنر تعامل به‌دست می‌آید، به فرد کمک می‌کند تا روابط پایداری بسازد که منجر به رضایت بیشتر از زندگی و احساس شادی پایدارتر می‌شود.

شاهین غفاری با صدایی گرم و محکم این کتاب را روایت کرده است. کیفیت صدای این کتاب رضایت‌بخش است و موسیقی پس‌زمینه‌ در هنگام خواندن کتاب وجود ندارد.

بخشی از کتاب صوتی هنر گفتگوهای آگاهانه را بشنوید.

هنر گفتگوهای آگاهانه

نویسنده: چاک ویزنر

گوینده: مهدی سعادتی

انتشارات: موسسه انتشارات فلسفه

3 بازدید
برچسب ها
بستن تبلیغ

Avatar

فاطمه فاطمی


اشتراک گذاری یادداشت
0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه