لوگو طاقچه
معرفی کتاب‌های صوتی جنایی

بهترین و مشهورترین کتاب‌های صوتی جنایی

83 بازدید

با اینکه جنایت در سرتاسر جهان واژه‌ای هولناک و عملی هولناک‌تر به شمار می‌رود، اما باید پذیرفت که بسیاری از جنایت‌ها به‌عنوان یک روایت یا ماجرا از چنان قابلیتی برخوردارند که می‌توانند مخاطب را مجذوب خود سازند.

در دنیای کتاب‌های جنایی، شما با کارآگاهان زبده همراه می‌شوید، قاتلان مرموز را دنبال می‌کنید و سرنخ‌ها را برای حل معماهای پیچیده در کنار یکدیگر قرار می‌دهید. این کتاب‌ها پر از هیجان و تعلیق‌اند و همین موضوع می‌تواند شما را تا انتها با خود همراه سازد. علاوه‌براین، کتاب‌های جنایی این امکان را دارند که ابعاد تاریک و پنهان شخصیت آدمی را به شما بشناسانند؛ موضوعی که احتمالاً و البته خوشبختانه در دنیای واقعی کمتر مجال مواجهه با آن را خواهید داشت.

بنابراین اگر به دنبال‌کردن داستان‌های جنایی علاقه‌مندید و به دلایلی چون محدودیت زمان، شنیدن کتاب را به خواندن آن ترجیح می‌دهید، در این یادداشت از وبلاگ طاقچه، فهرستی از بهترین کتاب‌های صوتی جنایی را در اختیار شما قرار داده‌ایم تا پیش از شروع هر یک، با حال‌وهوای آن بیشتر آشنا شوید.

‌‌‌‌

خاطرات یک آدمکش

تصور اغلب انسان‌ها از داستان‌های جنایی، روایت جزئیات یک ماجرای هولناک نظیر قتل یا  آدم‌ربایی است؛ بااین‌حال در میان کتاب‌های جنایی، آثاری وجود دارد که در کنار شرح ماجرا، فرصت سفر به اعماق ذهن عامل جنایت و کندوکاو در آن را نیز فراهم می‌کند.

کتاب خاطرات یک آدمکش اثر کیم یونگ ها، یکی از بهترین آثاری است که با مرور خاطرات یک قاتل حرفه‎ای به شرح درونیات و انگیزه‌های او برای مخاطب می‌پردازد. 

شخصیت محوری این کتاب قاتل بازنشسته‌ای است که اینک به آلزایمر مبتلا شده و با ورود یک قاتل زنجیره‌ای به شهر که قربانیان او همگی دختران جوان هستند، تصمیم می‌گیرد برای محافظت از جان دخترش تجربیات خود را به کار گیرد.

این اثر به‌واسطه‌ی شخصیت‌پردازی قوی، فضاسازی بی‌نظیر و روایتی گیرا، مخاطب را تا انتهای داستان مجذوب خود می‌کند. خواننده در این رمان با ترس‌ها، تردیدها، پشیمانی‌ها و تناقضات شخصیتی قاتل روبه‌رو می‌شود و به درک عمیق‌تری از تاریکی درون انسان‌ها دست می‌یابد.

نسخه‌ی صوتی این کتاب با خوانش هوتن شکیبا توسط رادیو گوشه منتشر شده است و اگر به دنبال کتابی هستید که شما را به چالش بکشد، دیدگاهتان را نسبت به جهان تغییر دهد و تا مدت‌ها در ذهنتان باقی بماند، شنیدن آن را از دست ندهید. 

بخشی از کتاب صوتی خاطرات یک آدم کش را بشنوید.

خاطرات یک آدم کش کیم یونگ ها

گوینده: هوتن شکیبا
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب

اکثر طرفداران آثار جنایی و معمایی بر سر این موضوع اتفاق نظر دارند که لحظه‌ی کشف و بازشدن گره معما در داستان، لذتی است که کمتر کسی در زندگی واقعی فرصت تجربه‌ی آن را خواهد داشت؛ بنابراین آنچه هالی جکسون در کتاب راهنمای کشف قتل در اختیار مخاطب قرار می‌دهد، نه‌تنها یک داستان جنایی بی‌نظیر، که فرصت همراهی در رمزگشایی از یک پرونده‌ی پیچیده است.

هالی جکسون که سابقه‌ی نوشتن رمان در ۱۵سالگی و تحصیل در رشته‌های زبان انگلیسی و ادبیات و نوشتن خلاقانه را دارد، امروزه بیش از هرچیز با رمان پرفروش راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب نزد مخاطبان و منتقدین ادبیات شناخته می‌شود. این کتاب به ماجرای دختری به نام پیپا می‌پردازد که بازخوانی پرونده‌ی یک قتل قدیمی را به عنوان پروژه‌ی سال آخر مدرسه‌اش انتخاب کرده است و یافته‌های او، نتیجه‌ی این پرونده‌ی مختومه را تغییر می‌دهد.

راهنمای کشف قتل، رمانی پرکشش و جذاب است که با روایتی گیرا و شخصیت‌پردازی دقیق، خواننده را تا انتها با خود همراه می‌سازد. علاوه‌بر این، جکسون در این کتاب با پرداختن به موضوعاتی مانند ظلم اجتماعی، تبعیض جنسیتی و قدرت رسانه‌ها، فراتر از یک داستان سرگرم‌کننده، اثری قابل‌تأمل و خواندنی خلق کرده است.

انتشار این اثر در قالب کتاب صوتی فرصت خوبی برای شنیدن بهترین رمان جنایی سال به انتخاب مخاطبین سایت گودریدز در سال ۲۰۲۰ است که پیشنهاد می‌کنیم آن را به هیچ‌وجه از دست ندهید.

بخشی از کتاب صوتی راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب را بشنوید.

راهنمای کشف قتل از یک دختر خوب هالی جکسون

گوینده: سحر بیرانوند
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

قاتلان ماه گل

اگر به دنبال شنیدن یک داستان جنایی متفاوت هستید، قاتلان ماه گل می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های موجود برای شما باشد. این کتاب روایتگر نسل‌کشی خاموش در یکی از تاریک‌ترین ادوار تاریخ آمریکا است.

کتاب قاتلان ماه گل نوشته‌ی دیوید گران، داستان واقعی و هولناک قتل‌هایی است که در پی کشف نفت در سرزمین‌های شمال‌شرقی اوکلاهاما رخ داده و قوم اوسِیج را که پیش از این به اجبار به این منطقه کوچانده شده‌اند، هدف قرار می‌دهد.

در این میان، ارنست برکهارت، مأمور اف.‌بی.‌آی، عهده‌دار تحقیقات این پرونده‌ی پیچیده می‌شود. او در مسیر پرده‌برداری از این جنایت هولناک، با توطئه‌ها، دروغ‌ها و تباهی عمیقی روبه‌رو می‌شود که زندگی تمام ساکنان این منطقه را در بر گرفته است.

گران در این کتاب با ظرافتی مثال‌زدنی، حقایق تاریخی را با داستان‌پردازی جذاب در هم می‌آمیزد و با خلق شخصیت‌های پیچیده و به‌یادماندنی، تا مدت‌ها ذهن خواننده را به خود معطوف می‌سازد. بنابراین اگر به ژانرهای جنایی، تاریخی و واقع‌گرایانه علاقه دارید، شنیدن قاتلان ماه گل با صدای نیما رئیسی را از دست ندهید.

بخشی از کتاب صوتی قاتلان ماه گل را بشنوید.

قاتلان ماه گل دیوید گرن

گوینده: نیما رئیسی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

هشت قتل حرفه‌ای

«هشت‌ قتل بی‌عیب‌ونقص که جزئیاتشان هم‌چون قطعات یک پازل همدیگر را تکمیل می‌کنند…». خواندن همین یک جمله درباره‌ی کتاب هشت قتل حرفه‌ای برای علاقه‌مندان به ژانر جنایی و معمایی کافی است تا آن را در صدر فهرست مطالعه‌ی خود قرار دهند. 

راوی داستان این رمان، یک کتاب‌فروش به نام مالکوم کرشاو است که مدتی پس از انتشار لیستی از چند کتاب جنایی و معمایی در وبلاگ خود درمی‌یابد که در اطراف او جنایت‌های هولناکی مطابق شیوه‌های ذکرشده در همان کتاب‌ها در حال وقوع است. مالکوم که از وقوع این اتفاقات وحشت‌زده است به درخواست یک مأمور اف.‌بی.‌آی برای پیدا‌کردن این قاتل زنجیره‌ای فرا خوانده می‌شود؛ این در حالی است که خود او هم رازهای پنهانی دارد و نگران است درگیرشدن در این پرونده و حضور پررنگ قاتل ناشناس در زندگی‌اش، رازهایش را بر ملا کند.

رمان هشت قتل حرفه‌ای اثر پیتر سوانسون، شما را به خواندن داستانی پرهیجان دعوت می‌کند که در آن مرزهای بین واقعیت و خیال به طرز ماهرانه‌ای در هم تنیده شده‌اند؛ بنابراین اگر به دنبال کتابی هستید که تا انتها شما را درگیر معمای خود کرده و در پایان نیز غافلگیرتان کند، نسخه‌ی صوتی این کتاب را بشنوید و در دنیای هیجان‌انگیز آن غرق شوید!

بخشی از کتاب صوتی هشت قتل حرفه ای را بشنوید.

هشت قتل حرفه ای پیتر سوانسون

گوینده: تایماز رضوانی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

‌‌‌

تصویر دختری در آخرین لحظه

برای مخاطب فارسی‌زبان علاقه‌مند به داستان‌های جنایی، یافتن کتابی که با برترین‌های این ژانر در دنیا قابل‌مقایسه باشد کار دشواری است؛ با‌این‌حال، انتشار کتاب تصویر دختری در آخرین لحظه نوشته‌ی سیامک گلشیری در سال‌های اخیر، توانسته است این خلأ را تا حد زیادی برطرف سازد.

قهرمان این داستان، یک رمان‌نویسی جنایی است که در‌حالی‌که پس از مدت‌ها قصد نگارش کتاب جدید خود را دارد، با یک تماس تلفنی عجیب مواجه می‌شود. یکی از دانشجویانش پشت خط است و می‌گوید نامزدش که دختری است به نام شقایق دزدیده شده و برای پیداکردن او به کمک استاد نیاز دارد.

تصویر دختری در آخرین لحظه فقط یک داستان جنایی معمولی نیست، بلکه گلشیری با قلم خود، لایه‌های مختلف داستان را به‌تدریج می‌شکافد و خواننده را در کشف حقیقت همراه می‌کند. در این مسیر، مخاطب ردپای دروغ و فریب را در همه‌جا می‌بیند و رفته‌رفته درمی‌باید هیچ کس آن‌طور که به نظر می‌رسد، نیست.

نسخه‌ی صوتی این کتاب با صدای نیما رئیسی منتشر شده است و لحن گیرا و جذاب او بر اثرگذاری روایت گلشیری افزوده است.

بخشی از کتاب صوتی تصویر دختری در آخرین لحظه را بشنوید.

تصویر دختری در آخرین لحظه سیامک گلشیری

گوینده: نیما رئیسی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

‌‌

کسی که می‌شناسیم

همیشه در میان اطرافیان ما کسانی هستند که فکر می‌کنیم آن‌ها را می‌شناسیم، اما گاهی وقوع یک اتفاق می‌تواند تمام تصوراتمان را زیر و رو کند… این درست همان موضوعی است که شاری لاپنا در کتاب کسی که می‌شناسیم به طرح آن پرداخته است.

داستان حول محور زندگی زوجی به نام آنی و کوین می‌چرخد که در ظاهر خوشبخت‌اند، اما با ناپدیدشدن آنی در مسیر بازگشت از محل کار، دنیای کوین به کلی دگرگون می‌شود. او که مملو از تردید و اضطراب است، به دنبال سرنخ‌هایی برای یافتن همسرش می‌گردد، ولی هرچه بیشتر در این مسیر پیش می‌رود، با حقایق هولناکی روبه‌رو می‌شود که تمام تصورات او را از آنی و زندگی مشترکشان تحت‌الشعاع قرار می‌دهد.

کسی که می‌شناسیم مملو از لایه‌های پنهان و شخصیت‌های پیچیده‌ای است که هر کدام رازهای خود را دارند و لاپنا، در مسیر بازکردن گره داستان با مهارت تمام خواننده را در تاریکی نگه می‌دارد و در انتها او را غافلگیر می‌کند.

بخشی از کتاب صوتی کسی که می شناسیم را بشنوید.

کسی که می شناسیم شاری لاپنا

گوینده: سحر بیرانوند
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند

با اینکه طی سالیان اخیر اکثر جنایت‌ها و به تبع آن، داستان‌های جنایی در دل شهرها اتفاق افتاده‎اند، اما طبیعت هنوز هم می‌تواند یکی از بهترین بسترهای روایت داستان‌های جنایی به شمار رود.

جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند، نوشته دیلیا اوئینز، داستانی از قتل، عشق و بقا در دل مرداب‌های کارولینای شمالی است. این رمان که به عنوان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز شناخته می‌شود، خواننده را به سفری پرماجرا در دل طبیعت می‌برد.

داستان در دو بازه‌ی زمانی از زندگی دختری به نام کیا کلارک روایت می‌شود: گذشته که در آن شاهد بزرگ‌شدن کیا در کنار مرداب‌ها هستیم و حال که او تنها مظنون قتل مردی ثروتمند به نام چیس اندروز است. اما کیا واقعاً چه کسی است؟ آیا او یک قاتل بی‌رحم است یا زنی که قربانی شرایط شده؟ 

جایی که خرچنگ‌ها آواز می‌خوانند، رمانی پر از رمز و راز و هیجان است که مخاطب را به تفکر درباره‌ی موضوعاتی چون عدالت، گناه و قدرت عشق وامی‌دارد. علاوه‌بر‌این، علاقه‌مندان با خواندن و شنیدن این کتاب  از توصیفات غنی اوئینز از طبیعت بکر و وحشی کارولینای شمالی نیز لذت خواهند برد. 

بخشی از کتاب صوتی جایی که خرچنگ‌ ها آواز می خوانند را بشنوید.

جایی که خرچنگ‌ ها آواز می خوانند دیلیا اوئینز

گوینده: مریم پاک‌ذات
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

دختری در قطار 

سفر با قطار در یک مسیر ثابت هررزوه می‌تواند بخشی از روتین ساده و حتی خسته‌کننده‌ی زندگی هرکدام از ما باشد اما برای ریچل، شخصیت اصلی داستان دختری در قطار، شروع داستانی است که زندگی او را تغییر می‌هد.

ریچل هر روز با قطار لندن رفت‌وآمد می‌کند و زندگی آشفته‌ای دارد. او در بحران روانی ازدست‌دادن همسر خود به سر می‌برد و حالا در حسرت گذشته و ترس از آینده زندگی می‌کند. تام، شوهر سابقش، او را به خاطر معشوقه‌ی خود، آنا، رها کرده و اکنون یک دختر دارد. در اواسط داستان است که ریچل متوجه می‌شود تام با زن همسایه، مگان، ارتباط دارد. او سعی می‌کند تا به آنا و مگان در رابطه با رفتارهای دوگانه‌ی تام هشدار دهد، اما با ناپدیدشدن مگان، روند داستان به‌کلی تغییر می‌کند.

پائولا هاوکینز در این کتاب با روایت داستان از دیدگاه چند شخصیت مختلف، خواننده را در میان تناقضات و سرنخ‌های گمراه‌کننده رها می‌کند و با طرح گره‌های پیچیده‌، شما را به چالش می‌کشد تا حدس بزنید چه کسی پشت این ماجرای هولناک قرار دارد.

دختری در قطار انتخابی عالی برای علاقه‌مندان به ژانر جنایی و معمایی است که به دنبال داستانی پرکشش و غیرقابل پیش‌بینی هستند.

بخشی از کتاب صوتی دختری در قطار را بشنوید.

دختری در قطار پائولا هاوکینز

گوینده: بهناز بستاندوست
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

آرامش ابدی سارا

انسان‌ها در شرایط مختلف انگیزه‌های متنوعی برای کشف حقیقت دارند و در این میان، افرادی هستند که فارغ از مسائل مادی، اخلاقی و …، آرامش خود را در گرو یافتن حقیقت دانسته و تمام تلاش خود را برای تحقق آن به کار می‌گیرند. 

این موضوع درست همان‌چیزی است که رابرت داگونی، رمان جذاب خود را براساس آن نگاشته است: تلاش‌های بی‌دریغ و تحسین‌برانگیز یک زن جوان برای کشف حقیقت قتل خواهرش.

داستان رمان آرامش ابدی سارا حول محور شخصیت تریسی می‌چرخد، زنی که بیست سال کابوس ناپدیدشدن خواهرش، سارا، را با خود به دوش کشیده و با پیداشدن بقایای جسد سارا، او که تشنه‌ی حقیقت است خود را درگیر پرونده‌ای می‌کند که مملو از تاریکی است.

این کتاب با فضاسازی کم‌نظیر و شخصیت‌هایی ملموس، خواننده را به دنیایی از رازها می‌برد و در این مسیر، با ظرافت، لایه‌های مختلف داستان را ورق می‌زند و در هر فصل، گره‌ای تازه از این معمای پیچیده را می‌گشاید.

بخشی از کتاب صوتی آرامش ابدی سارا را بشنوید.

آرامش ابدی سارا رابرت داگونی

گوینده: مریم پاک‌ذات
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

عینک دورطلایی

هر جنایتی که در دنیای ادبیات رخ می‌دهد عموماً دارای دو وجه خیر و شر است: یکی عامل جنایت که در تلاش برای پنهان‌کردن حقیقت ماجرا است و دیگری، انسان شریف و درستکاری که که در پی کشف آن است. در میان دسته‌ی دوم، افراد شناخته‌شده‌ای حضور دارند که بی‌شک شرلوک هولمز یکی از محبوب‌ترین آن‌ها است.

کتاب عینک دورطلایی اثر برجسته‌ی آرتور کانن دویل، شما را به قلب داستانی نفس‌گیر می‌برد که در آن شرلوک هولمز، کارآگاه نابغه، با یکی از پیچیده‌ترین پرونده‌های جنایی دوران حرفه‌ای خود مواجه است.

همه‌چیز با قتل هولناک پروفسور جان پریورا، استاد برجسته‌ی دانشگاه، آغاز می‌شود. جسد بی‌جان او در اتاق کارش پیدا می‌شود و تنها سرنخ موجود، عینکی دورطلایی است که در کنار او افتاده است.

دکتر واتسون، دوست و همکار همیشگی هولمز که شاهد صحنه‌ی جنایت است، بلافاصله از او طلب کمک می‌کند. هولمز با ذکاوت و تیزبینی بی‌نظیر خود، پا به میدان می‌گذارد و با بررسی دقیق صحنه‌ی جرم و جمع‌آوری شواهد، به دنبال قاتل می‌گردد.

تحقیقات هولمز او را به سمت کشف روابط پنهان و پر از حسادت دنیای آکادمیک سوق می‌دهد و در این مسیر با شخصیت‌های مختلفی روبه‌رو می‌سازد که هر کدام انگیزه‌های خاص خود را برای قتل پروفسور پریورا دارند.

نسخه‌ی صوتی این کتاب به‌خوبی توانسته قلم جذاب دویل و نثر روان و خواندنی این کتاب را به مخاطب منتقل کند، بنابراین اگر به شنیدن داستان‌های جنایی کلاسیک علاقه‌مندید، این کتاب را از دست ندهید.

بخشی از کتاب صوتی عینک دور طلایی را بشنوید.

عینک دور طلایی آرتورکانن دویل

گوینده: کامیار محبی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

شیطان به قتل می‌رسد

نمی‌شود از کتاب‌های جنایی گفت و نامی از آگاتا کریسی به میان نیاورد. به گواه کتاب رکوردهای جهانی گینس، کریستی پرفروش‌ترین نویسنده‌ی داستان در تمام ادوار به‌شمار می‌رود و تاکنون بیش از دو میلیارد نسخه از آثار او در جهان به فروش رسیده است. 

در کتاب شیطان به قتل می‌رسد، کریستی خواننده را با خود به عمارتی مجلل در انگلستان می‌برد، جایی که مهمانی مجللی به مناسبت بازگشت صاحب ثروتمند خانه در حال برگزاری است. اما این مهمانی به‌زودی به کابوسی وحشتناک تبدیل می‌شود، چرا که جسد بی‌جان صاحبخانه در اتاق کارش کشف می‌شود.

هرکول پوآرو، کارآگاه مشهور، برای حل این معمای هولناک وارد عمل می‌شود. او با بررسی سرنخ‌ها و پرس‌و‌جو از مهمانان عمارت متوجه می‌شود که هر یک از آن‌ها رازها و انگیزه‌های پنهانی برای ارتکاب این قتل داشته‌اند.

شیطان به قتل می‌رسد با فضاسازی درست و شخصیت‌های پرداخته‌شده، خواننده را تا انتها با خود همراه می‌کند. علاوه‌براین، معمای پیچیده و غیرقابل پیش‌بینی داستان، ذهن شما را به چالش می‌کشد و تا لحظه آخر، شما را در حدس و گمان نگه می‌دارد.

بخشی از کتاب صوتی شیطان به قتل می‌رسد را بشنوید.

شیطان به قتل می‌رسد آگاتا کریستی

گوینده: جمعی از گویندگان
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی
84 بازدید
برچسب ها

Avatar

فاطمه ارغوان


اشتراک گذاری یادداشت
0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه