لوگو طاقچه
تصویر جلد کتاب‌های انگیزشی برای دانش آموزان

معرفی کتاب‌های انگیزشی برای دانش آموزان

با رسیدن فصل پاییز، سال تحصیلی جدید شروع شده و دانش‌آموزان به مدرسه برگشته‌اند. مدت کوتاهی که از شروع سال تحصیلی جدید بگذرد، شور و شوق ابتدایی جای خود را به بی‌انگیزگی و بی‌علاقگی می‌دهد و عده‌ی زیادی از دانش‌آموزها انگیزه‌‌ی خود را از دست می‌دهند. به همین دلیل در این یادداشت از وبلاگ طاقچه به سراغ کتاب‌های انگیزه‌دهنده‌ برای دانش‌آموزان رفتیم. در ابتدا یک فهرست ۲۰تایی از بهترین کتاب‌های انگیزشی را مشاهده می‌کنید و بعد ۱۰ کتاب از بهترین‌های این فهرست را به شما معرفی می‌کنیم. 

فهرست ۲۰ کتاب انگیزشی برای دانش‌آموزان 

کتاب‌های این فهرست پرفروش‌ترین‌های انگیزشی برای دانش‌آموزان در آمازون هستند، اما تعدادی از آنها به فارسی ترجمه نشده‌اند. در ادامه‌ی همین بخش آن دسته از کتاب‌های انگیزشی مناسب برای دانش‌آموزان که به فارسی ترجمه شده‌اند را معرفی می‌کنیم. 

  • تو همانی که می‌اندیشی 
  • ۶ راز شاگرد اول‌ها که به شما نمی‌گویند
  • کار عمیق 
  • باشگاه ۵ صبحی‌ها 
  • پرواز کردن را بیاموز – درس‌های زندگی برای جوان‌ها 
  • نقاط عطف – سفری از میان چالش‌ها 
  • قدرت نگرش مثبت – جاده‌ی اختصاصی شما برای موفقیت 
  • رازهای شگفت‌آور زندگی
  • تو می‌توانی 
  • بیندیشید و ثروتمند شوید 
  • اگر می‌توانم تصورش کنم، می‌توانم انجامش دهم
  • ذهن‌های روشن
  • سیدارتا – افسانه‌ی هندی
  • امروز انجامش بده
  • قانون موفقیت 
  • هرآن‌چه فکر می‌کنی باور نکن
  • آیین دوست‌یابی
  • قدرت ذهن ناخودآگاه 
  • در نبردهای درونی‌ات پیروز شو
  • فلسفه‌ی موفقیت 

معرفی بهترین کتاب‌های انگیزشی برای دانش‌آموزان  

در این قسمت از یادداشت ۱۰ کتاب از فهرست بهترین‌های انگیزشی برای دانش‌آموزان را انتخاب شده‌اند و مختصر و مفید معرفی می‌شوند.

کار عمیق

کار عمیق

نویسنده: کال نیوپورت

مترجم: ناهید ملکی

نشر نوین

اطلاعات بیشتر و خرید

کار عمیق کتاب پرفروش و تاثیرگذاری است که مخاطب را از غرق شدن در دنیای دیجیتال نجات می‌دهد و همچنین با دنیای جدید و تکنولوژیک همسو و همگام می‌کند تا بتواند نتیجه‌ی دلخواهش را از آن به دست بیاورد. 

کار عمیق نوشته‌ی کال نیوپورت نویسنده‌ی آمریکایی است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. نیوپورت فارغ‌التحصیل رشته‌ی علوم کامپیوتر از دانشگاه ام‌آی‌تی و استاد دانشگاه جورج تاون است. او در این کتاب راهکارهایی در ارتباط با تمرکز و تعمق بیشتر بر کار را ارائه می‌دهد که افراد برجسته و نوابغ در زندگی حرفه‌ای خود اعمال کرده و از آن نتیجه‌های شگرفی گرفته‌اند. نیوپورت در کار عمیق علاوه بر ارائه‌ی راهکار، از نوابغ هر یک از رشته‌ها داستان‌های بسیار کوتاهی را آورده که نشان می‌دهد هر یک از آنها به چه شکل عمق را به کار خود آورده‌ و چه دستاوردهایی از آن داشته‌اند. 

این کتاب برای دانش‌آموزانی که باید مطالب پیچیده‌ی بسیاری را در مدت زمان کوتاهی فرا بگیرند، بسیار کاربردی و تاثیرگذار خواهد بود. به این علت که نیوپورت از توانایی مهمی به نام کار عمیق صحبت می‌کند که فرصت‌های زیادی را در اختیار فرد قرار می‌دهد، اما در صورتی که افراد این توانایی را نداشته باشند، خیلی زود از یادگیری موضوعات و مفاهیم فناورانه‌ی روز باز می‌مانند و در نتیجه طولی نمی‌کشد از چرخه‌ی اقتصادی بیرون خواهند ماند. 

بخشی از کتاب صوتی کار عمیق را بشنوید.

کار عمیق کال نیوپورت

گوینده: محمد ولیان
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

امروز انجامش بده

امروز انجامش بده

نویسنده: داریس فوروکس

مترجم: فاطمه حسین‌بیگ

نشر افرا

اطلاعات بیشتر و خرید

امروز انجامش بده یک کتاب ساده، خوش‌خوان و سرراست که حرف‌های مهمی برای نوجوانان و دانش‌آموزان دارد. بخش‌های آن به کوتاهی یک یادداشت وبلاگ در مورد بهره‌وری و استفاده‌ی تمام عیار از روز است. داریس فوروکس نویسنده‌ی کتاب اقرار می‌کند که پیش از نوشتن این کتاب یک اهمال‌کار تمام‌عیار بوده و هر چه در این کتاب نوشته حاصل تحقیق و تجربه‌ی خودش در غلبه بر اهمال‌کاری و پشت گوش انداختن کارهای مهم است. 

این کتاب جزئیاتی را جلوی چشم مخاطبش می‌آورد که معمولا با چشم غیرمسلح قابل‌رویت نیستند! نویسنده‌ی کتاب کاملا به تله‌هایی که افراد عادی در طول روز در آنها می‌افتند اشراف دارد و همین موضوع این کتاب را از دیگر کتاب‌های انگیزشی متمایز می‌کند. 

فوروکس در این اثر، بیشتر از این که بر هدف‌گذاری تکیه کند، روی دیدن عادت‌های کوچک و به ظاهر کم‌اهمیت، تلاش برای تغییر این عادات، استمرار و کوتاه نیامدن پافشاری می‌کند. در واقع او پیشنهاد می‌دهد که افراد ابتدا سیستم فعلی که بر اساس عادت‌ها در طول سا‌ل‌ها شکل گرفته را بشناسند و بعد آن را به سیستمی با عادت‌هایی جدید تعویض کنند. در این صورت به جای دویدن به دنبال اهداف، خستگی از تلاش، پشت‌گوش انداختن و جا زدن، تنها با تغییر سیستم و عادت‌ها‌، خروجی‌ها و محصول‌های متفاوت و غیرقابل‌انکاری را خلق می‌کنند. 

بخشی از کتاب صوتی همین امروز انجامش بده را بشنوید.

همین امروز انجامش بده داریوس فوروکس

گوینده: احسان صمدیار
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

باشگاه پنج صبحی ها

باشگاه پنج صبحی ها

نویسنده: رابین شارما

مترجم: رضا اسکندری آذر

نشر نون

اطلاعات بیشتر و خرید

باشگاه پنج صبحی‌ها یکی از کتاب‌های انگیزشی پرطرفداری است که سروشکل داستانی دارد. این کتاب دارای یک داستان نسبتا طولانی است و شخصیت‌های اصلی آن دو دوست نسبتا ناموفق هستند. این دو با افراد زیادی سروکار پیدا می‌کنند و داستان ثروتمند شدن، بی‌خانمان شدن، موفق شدن و تغییر کردن‌شان را می‌شنوند. این دو دوست با شنیدن این داستان‌ها سر از موضوعاتی مثل دلیل شکست‌ها، علت موفقیت‌ها، نیروی پیش‌راننده برای بلند شدن بعد از هر شکست و چیزهایی از این قبیل درمی‌آورند که می‌تواند برای مخاطب نوجوان جالب و آموزنده باشد.

رابین شارما نویسنده‌ی هندی‌تبار کانادایی است که پیش از نوشتن کتاب‌های انگیزشی مثل راهبی که فراری‌اش را فروخت، باشگاه پنج صبحی‌ها و مانیفست قهرمان هر روزه، به کار وکالت مشغول بود. او پیش از ۲۵ سالگی آرزو داشت که یک سخنران انگیزشی و نویسنده‌ی کتاب‌های پرفروش باشد. بنابراین برای تحقق این آرزو دست به کار شد و شروع به نوشتن کرد. کتاب اول شارما (۳۰ روز تا آرامش) یک شکست تمام عیار برای او بود، اما او دست از رویای خودش نکشید و به نوشتن ادامه داد. کتاب دوم شارما (راهبی که فراری‌اش را فروخت) توانست نام او را به عنوان نویسنده‌ی خلاق و انگیزشی بر سر زبان‌ها بیاندازد. تا امروز که شارما به یکی از شناخته‌شده‌ترین نویسندگان و سخنرانان انگیزشی کانادا شده و کتاب‌هایش یکی پس از دیگری منتشر و پرفروش می‌شوند. 

بخشی از کتاب صوتی باشگاه پنج صبحی ها را بشنوید.

باشگاه پنج صبحی ها رابین شارما

گوینده: شاهین علایی‌نژاد
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

قانون موفقیت

قانون موفقیت

نویسنده: ناپلئون هیل

مترجم: الهام شریف

انتشارات نسل نواندیش

اطلاعات بیشتر و خرید

قانون موفقیت اثر ناپلئون هیل نویسنده آمریکایی قرن بیستمی است. او در این کتاب پانزده اصل برای دستیابی به موفقیت را به خوانندگانش توضیح می‌دهد و برای هر یک از موضوعات داستان‌های مرتبط و واقعی را تعریف می‌کند. این کتاب یکی از پرفروش‌ترین آثار هیل است که حتی بعد از مرگش هم به عنوان یکی از پرفروش‌های انگیزشی آمریکا شناخته می‌شود. 

هیل در این کتاب اعتقاد دارد که همه می‌توانند شروع کنند، اما فقط افراد مصمم هستند که ادامه می‌دهند. به همین دلیل درس‌هایی را آموزش می‌دهد که اراده و قدرت فرد برای رسیدن به مقصد را تقویت می‌کند، بعد نقشه‌ی مسیری را نشان می‌دهد که شش شخص توانسته‌اند با طی کردن آن به سودی معادل با ۲۵ میلیون دلار در سال برسند و در قدم‌های بعدی به سراغ موضوعاتی موثر بر موفقیت مثل استفاده از تخیل، مفاهیم فیزیک کوانتومی مثل ارتعاش و تاثیر باورها را به مخاطب می‌آموزد. 

بخشی از کتاب صوتی قانون موفقیت را بشنوید.

قانون موفقیت ناپلئون هيل

گوینده: گشتاسب امجدی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

تو همانی هستی که می‌اندیشی

تو همانی هستی که می‌اندیشی

نویسنده: جیمز آلن

مترجم: هانیه منشی‌زاده

شادن پژواک

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب تو همانی که می‌اندیشی ۱۰۱ سال قبل نوشته و منتشر شد و می‌توان گفت سرمنشا حیات و شکل‌گیری کتاب‌های انگیزشی و خویاری در انگلستان است. جیمز آلن نویسنده‌ی این کتاب اعتقادی راسخ دارد که انسان یقینا همان چیزی است که خود می‌پندارد. او در این کتاب ذهن انسان را یک زمین حاصل‌خیز و آماده می‌داند که اگر رسیدگی نبیند و بذر خوب در آن کاشته نشود، علف‌های هرز و بی‌حاصل در آن فرصت رشد خواهند یافت و زمین را نابود خواهند کرد.

هر آن چه فکر می کنی باور نکن

هر آن چه فکر می کنی باور نکن

نویسنده: جوزف انگوین

مترجم: شاهین غفاری

موسسه انتشارات فلسفه

اطلاعات بیشتر و خرید

جوزف انگوین نویسنده‌ی بسیار جوان کتاب هر‌آنچه فکر می‌کنی باور نکن اعتقاد دارد که درد اجتناب‌ناپذیر است، اما رنج بردن دائمی یک انتخاب است. بنابراین باید ریشه‌ی رنج‌های دائمی را در روان جستجو کرد تا آرامش، عشق و شادی را در زندگی متبلور ساخت. 

انگوین در این کتاب با ارائه‌ی یک مسیر معنوی به مخاطب کمک می‌کند تا ریشه‌ی دردها و رنج‌هایش را در ذهن خود پیدا کند و بعد به فرآیند بازسازی بپردازد. او در این اثر مختصر اما مفید و به سادگی هر چه تمام‌تر صحبت کرده و همین موضوع یکی از نقاط برجسته‌ی کتاب برای مخاطب نوجوان به حساب می‌آید. 

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

آیین دوست یابی

آیین دوست یابی

نویسنده: دیل کارنگی

مترجم: سید حسن حسینی

انتشارات قدیانی

اطلاعات بیشتر و خرید

دیل کارنگی در سال ۱۹۳۷ آیین دوست‌یابی را نوشت و منتشر کرد. نه نویسنده و نه ناشرش هرگز انتظار نداشتند که ۳۰ میلیون نسخه از این کتاب را بفروشند، به همین خاطر در سری اول فقط ۵ هزار نسخه از آن منتشر شد! کتاب آرام‌آرام جای خود را بین مردم باز کرد و در طول چند دهه به فروشی میلیونی در کشورهای مختلف دنیا رسید. 

این کتاب در دسته‌ی کتاب‌های خودیاری می‌گنجد تا به مخاطبان کمک کند روابط پرمعنا و دوستی‌های ماندگار خلق کنند، روی مردم تاثیر مثبتی بگذارند و افراد را متقاعد کنند. نکات ریز و درشتی که در این کتاب ذکر شده به افراد کمک می‌کند تا با موقعیت‌ها و مسائل گوناگون مواجه شوند و از آنها فرار نکنند، با مردم برخوردهای دلنشین داشته باشند و به قلب افراد نفوذ کنند. موضوعات کتاب شامل ۶ درس در مورد دوستی، ۱۲ درس در مورد متقاعد کردن دیگران و ۹ راه برای تغییر دادن بدون دلخوری است. 

قدرت ذهن ناخودآگاه شما

قدرت ذهن ناخودآگاه شما

نویسنده: یان مک ماهان

مترجم: رامین بختیاری

انتشارات نسل نواندیش

اطلاعات بیشتر و خرید

قدرت ذهن ناخودآگاه نوشته‌ی جوزف مورفی کشیش و روانشناس ایرلندی است. مورفی در جوانی پیرو عقاید اجدادی‌اش بود، اما کمی بعد راه خود را جدا کرد و از انگلستان به آمریکا مهاجرت کرد. این کتاب اولین‌بار در سال ۱۹۶۱ در آمریکا منتشر شد و تا امروز چیزی حدود یک میلیون نسخه از آن در جهان فروخته شده است. این کتاب یک راهنمای کامل و جامع برای تغییر نگرش و افکار است. افراد می‌توانند با استفاده از آموزه‌های این کتاب دست از بحران‌سازی در زندگی خود بردارند و در عوض خلق‌کننده‌ی خوشبختی، عشق و آرامش را در زندگی‌شان باشند.

بخشی از کتاب صوتی قدرت ذهن ناخودآگاه شما (خلاصه کتاب) را بشنوید.

قدرت ذهن ناخودآگاه شما (خلاصه کتاب) ژوزف مورفی

گوینده: هوتن شاطری‌پور
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

در نبردهای درونی ات پیروز شو

در نبردهای درونی ات پیروز شو

نویسنده: داریس فوروکس

مترجم: صبا میرزاخانی

نشر افرا

اطلاعات بیشتر و خرید

در نبردهای درونی‌ات پیروز شو یک کتاب کوتاه، ساده و کاربردی است که برای غلبه بر موانع درونی و از بین بردن ترس‌های فلج‌کننده نوشته شده. هدف کتاب بالا بردن قدرت تصمیم‌گیری و باور احساس توانمندی در افراد است. به عقیده‌ی داریس فوروکس؛ نویسنده‌ی کتاب، افرادی که به اهداف‌شان می‌رسند، در تصمیم‌گیری توانمندتر هستند و توانسته‌اند بر ترس‌هایشان غلبه کنند و دل به جاده‌های ناآشنا بزنند. او یک خبر خوش برای خوانندگان کتابش دارد: امکان‌های بی‌نظیری برای رسیدن شما به اهداف‌تان وجود دارد! کافی است که در نبردهای درونی پیروز شوید!

فلسفه موفقیت

فلسفه موفقیت

نویسنده: ناپلئون هیل

مترجم: مهدی قراچه‌داغی

انتشارات ذهن آویز

اطلاعات بیشتر و خرید

ناپلئون هیل در فلسفه‌ موفقیت زندگی ۵۰۰ شخصیت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و علمی ابتدای قرن بیستم را بررسی کرده است و به ۱۷ اصل مشترک در طرز فکر، عادات و رفتارهای آن‌ها دست پیدا کرده است. هیل این اصول را جوهر موفقیت نامید و در این کتاب با زبانی ساده و الهام‌بخش به مخاطب‌هایش آموزش می‌دهد.

هنر نه گفتن

هنر نه گفتن

نویسنده: دیمون زاهاریادس

مترجم: میترا میرشکار

نشر علم

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب هنر نه گفتن در سال ۲۰۱۷ منتشر شد و همانطور که از اسم آن انتظار داریم، محتوای کتاب بر مهارت نه گفتن متمرکز است. زاهاریادس؛ نویسنده‌ی کتاب، با تجزیه‌ و تحلیل موقعیت‌های مختلف به مخاطب آموزش می‌دهد که چگونه از نه گفتن طفره نرود، نترسد، خجالت نکشد و به راحتی نه بگوید. این کتاب خوش‌خوان، ساده و گیرا ذهنیت مخاطبی که از نه گفتن می‌ترسد را تغییر می‌دهد و او را به نه گفتن عادت می‌دهد. ناگفته پیدا است که مهارت نه گفتن برای دانش‌آموزان امروزی تا چه اندازه حیاتی است.

2,271 بازدید
برچسب ها

Avatar

شقایق ابراهیم‌زاده


اشتراک گذاری یادداشت
0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه