لوگو طاقچه
مجموعه رمان های ترسناک

معرفی مجموعه رمان‌های ترسناک

2,687 بازدید

اگر از طرف‌داران ادبیات ترسناک باشید می‌دانید این ژانر می‌تواند شما را معتاد کند. هرچه بیشتر داستان و رمان ترسناک بخوانید بیشتر دلتان می‌خواهد کتاب تازه پیدا کنید. احساس لذت بعد از خواندن کتاب ترسناک می‌تواند تا مدت‌ها در شما باقی بماند و دنبال کتاب بیشتری بگردید. اما چرا طرف‌داران این ژانر همیشه دنبال کتاب جدیدی هستند؟ ما در این یادداشت سعی کردیم هم دلیل اعتیاد به ترس را توضیح دهیم و هم چند مجموعه رمان ترسناک معرفی کنیم.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «بهترین رمان‌های ترسناک از نظر خوانندگان» را هم بخوانید.

جویندگان ترس

شاید تابه‌حال کلمه‌ی جویندگان طلا را شنیده باشید. گروهی که همه‌جا را در جست‌وجوی طلا می‌گشتند. حالا می‌خواهیم درباره‌ی جویندگان ترس بگوییم. کسانی که همه‌جا را به دنبال ترس می‌گردند. این آدم‌ها علاقه‌ی زیادی به ترشح هورمون اپی‌نفرین یا همان آدرنالین دارند.

هورمون آدرنالین از غدد فوق‌کلیوی در زمان ترس ترشح می‌شود. این هورمون یادگار اجداد ما برای نجاتشان از مرگ است. دلیل ترشح این هورمون را در یادداشت دیگری با عنوان «معرفی کتاب‌های ترسناک ایرانی» توضیح داده‌ایم.

این هورمون با خواندن کتاب‌های ترسناک، تماشای فیلم‌های ترسناک یا یک ورزش پرخطر در بدن ترشح می‌شود. ضربان قلب، فشارخون و تنفس ما را بالا می‌برد. فرایند ترسیدن کم‌کم تبدیل به هیجان مثبت می‌شود. این هورمون باعث ایجاد احساسی شبیه به خوش‌گذرانی با دوستان می‌شود و بعد از تمام شدن کتاب و فیلم و ورزش مدتی اثرش در بدن باقی می‌ماند.

این احساس مثبت بر احساسات منفی‌ای که طی روز تجربه‌ کرده‌ایم سایه می‌اندازد. قدرت آدرنالین آن‌قدر زیاد است که یک اسکی‌باز موقع پریدن ناگهان دو کیلو از وزنش کم می‌شود. همین قدرت زیاد و حس شادی بعد از ترسیدن باعث می‌شود بخواهیم تجربه را تکرار کنیم.

ژانر ترسناک برای برانگیختن احساسات ما طراحی شده‌ است و در اکثر داستان‌ها الگوهای تکرارشونده باعث ایجاد ترس می‌شوند. وجود سه عنصر در داستان‌های ترسناک باعث جذابیت آن‌ها می‌شود، اولین ویژگی «تنش» است. ما در زمان خواندن یک کتاب ترسناک دچار حس شوک و ترس می‌شویم و رمز و راز کتاب ما را وادار می‌کند به خواندن ادامه دهیم.

ویژگی دوم «ارتباط» است. اتفاق‌هایی که در کتاب‌های ترسناک پیش می‌آید برای ما تکراری است. زیرزمین‌های تاریک، در زدن‌های نیمه‌شب، صدای نامفهوم از زیر تخت و کمد و حس وجود فرد دیگری در حمام، چیزهایی است که همه‌ی ما تجربه کرده‌ایم و همین موضوع باعث احساس نزدیکی ما به قهرمان داستان می‌شود.

ویژگی سوم غیرواقع‌گرایی است. داستان‌های ترسناک یک عنصر غیرواقعی دارند. این عنصر می‌تواند موجودی ترسناک باشد که در حمام زندگی می‌کند یا انسانی با اختلالات شدید که فقط با قتل آرام می‌شود. همین عنصر غیرواقعی ما را از زندگی روزمره جدا می‌کند و باعث می‌شود به خواندن داستان بیشتر علاقه‌مند شویم.

علاقه‌‌ی شدید طرف‌داران ژانر ترسناک باعث شده نویسندگان به فکر نوشتن کتاب‌های چندجلدی برای داستان‌های ترسناک باشند. بسیاری از نویسندگان ترجیح می‌دهند یک فضا خلق کنند یا یک شخصیت کلیدی بسازند و موقعیت‌ها و حوادث بعدی را در این محیط و با همان شخصیت ادامه دهد. نویسنده‌ها با این کار در زمان صرفه‌جویی می‌کنند. در ادامه‌ی این یادداشت، قصد داریم تعدادی از بهترین مجموعه‌های ترسناک را معرفی کنیم.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

معرفی ۱۶ داستان ترسناک

در ۶ دقیقه بخوانید

فراطبیعی

کتاب صوتی «فراطبیعی» نوشته‌ی دیث دی کندیدو است. این کتاب داستان دو برادر به اسم‌های سم و دین وینچستر است. برادران وینچستر مشهورترین شکارچیان موجودات فراطبیعی هستند. آن‌ها به تمام آمریکا سفر می‌کنند و در موقعیت‌های خطرناکی که جان انسان‌ها از طرف اجنه و شیاطین و ارواح در خطر است از انسان‌ها دفاع می‌کنند. برادران وینچستر ۲۲ سال قبل مادرشان را در یک حادثه‌ی فراطبیعی ازدست‌داده‌اند. جان وینچستر؛ پدر دین و سم، شکارچی موجودات فراطبیعی بوده و فرزندانش هم برای مبارزه تربیت کرده است. آن‌ها در کتاب صوتی فراطبیعی قرار است با قتل‌های هولناکی روبه‌رو شوند که ارتباط مستقیمی با یکی از داستان‌های نویسنده‌ی داستان‌های ترسناک «ادگار آلن پو» دارد. برادران وینچستر باید این پرونده را حل کنند وگرنه خودشان قربانی‌های یک قاتل زنجیره‌ای خطرناک خواهند شد.

از کتاب فراطبیعی (Supernatural) یک سریال مشهور با همین نام به کارگردانی اریک کریپک و بازی جرد پادالکی و جرد اکلس ساخته شده است. این سریال با ۱۵ فصل طولانی‌ترین سریال تاریخ در این ژانر است. 

اگر به‌ دنبال کتابی با موضوعات جذاب هستید می‌توانید مجموعه کتاب صوتی فراطبیعی را بشنوید.

بخشی از کتاب صوتی فرا طبیعی (جلد اول: دیگر هرگز) را بشنوید.

فرا طبیعی (جلد اول: دیگر هرگز) دیث دی کندیدو

گوینده: میثاق ابطحی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

رقص با عفریت

مجموعه کتاب صوتی «رقص با عفریت» نوشته‌ی مسعود داوود است. این مجموعه رمان ترسناک داستان مردی به اسم جمال است که بدون اینکه بخواهد درگیر ماجرایی پیچیده و ترسناک می‌شود. جمال بدهکار است و وضعیت مالی‌اش روزبه‌روز بدتر می‌شود. او باید بدهی‌هایش را بدهد؛ اما مبلغ آن بسیار زیاد است. او با موتورش کار می‌کند و سعی می‌کند پول بیشتری در بیاورد. روزی بسته‌ای را برای کسی می‌برد و می‌فهمد صاحب بسته، حمید دوست دوران مدرسه‌اش است. حمید همان شب جمال را به خانه‌اش دعوت می‌کند. دعوتی شوم که عواقب بدی برای جمال به همراه دارد و او را وارد ماجرایی می‌کند که نمی‌تواند به‌راحتی از آن رها شود. حمید، جمال را برای کار به شخصی مشهور به «استاد» معرفی می‌کند و این آغاز ماجراهای غیرمعمول بعدی است. جمال با موجودات و اتفاقات عجیبی روبه‌رو می‌شود که هرکدام می‌تواند به قیمت جانش تمام شود. ویژگی این مجموعه داستان روایت آن در ایران است، خواننده‌ی ایرانی زمینه‌ی ذهنی مشترک با قهرمان دارد و می‌تواند ترس‌های او را بیشتر و بهتر درک کند. 

رقص با عفریت مجموعه داستان ترسناکی است که با شنیدن آن خون در رگ‌هایتان منجمد خواهد شد.

بخشی از کتاب صوتی رقص با عفریت (قسمت اول) را بشنوید.

رقص با عفریت (قسمت اول) مسعود داوود

گوینده: محمد مهدی رستمی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

خاطرات یک خون‌آشام یا سه‌گانه‌ی شکارچیان

مجموعه کتاب ترسناک «سه‌گانه‌ی شکارچیان» که با نام «خاطرات خون‌آشام» مشهور است، داستانی ترسناک و عاشقانه است که شما را با خود همراه می‌کند. 

خون‌آشام‌ها یکی از محبوب‌ترین موجودات دنیای وحشت هستند. آن‌ها از موجودی منفی کم‌کم به موجوداتی مثبت تبدیل شده‌اند و قهرمان داستان‌ها هستند. 

مجموعه کتاب خاطرات خون‌آشام درباره‌ی موجودات عجیب و ترسناکی مانند خون‌آشام‌ها، گرگینه‌ها و ارواح است. این کتاب داستان یک مثلث عشقی مرگبار است که خون و جنگ به همراه دارد.

الینا گیلبرت دختر زیبا و جذابی است که در دبیرستان همه به او توجه می‌کنند و مورد علاقه‌ی تمام دانش‌آموزان است. یک پسر تازه‌وارد هیچ توجهی به الینا ندارد. پسری به اسم استفن تازه وارد شهر شده و مقابل عشق الینا هیچ واکنشی نمی‌دهد و او را از خود دور می‌کند. چه رازی پشت این رفتار استفن است؟

استفن و برادرش هرگز مدت طولانی در یک شهر نمی‌مانند. آن‌ها پیش از اینکه اهالی شهر متوجه جوانی ابدی آن‌ها شوند مهاجرت می‌کنند. بعد از سال‌ها آن‌ها به شهر ویرجینیا برگشته‌اند. شهری که قرن‌ها قبل در آن تبدیل به خون‌آشام شدند. خون‌آشام بودن و در کنار مردم بدون جنایت زندگی‌کردن اصلاً آسان نیست. آن‌ها باید از خون خوردن خودشان جلوگیری کنند و این موضوع نیاز به‌سختی و تمرین زیادی دارد. استفن درگیر عشق به الینا شده؛ اما باید تمرکزش را روی مخفی کردن هویتش و در امان نگه‌داشتن الینا کند. از طرفی‌ دیگر برادرش دیمن چندان مانند او درستکار نیست و افکار و رفتار شیطانی‌اش بسیار خطرناک است. با آمدن دیمن به شهر او هم گرفتار عشق به الینا می‌شود. این مثلث عشقی با اتفاقات ترسناک بسیاری روبه‌رو می‌شود.

سال ۲۰۰۹ سریالی از کتاب خاطرات یک خون‌آشام ساخته شد که به‌سرعت به شهرت و محبوبیت رسید. این سریال به کارگردانی کوین ویلیامسون و بازی نینا دوبرو، پاول وسلی و ایان سامرهلدر در ۱۷۱ قسمت منتشر شد. 

اگر به داستان‌های ترسناک و عاشقانه علاقه دارید می‌توانید کتاب سه‌گانه‌‌ی شکارچیان و خاطرات یک خون‌آشام را در طاقچه بخوانید و بشنوید.

بخشی از کتاب صوتی خاطرات خون آشام (جلد اول:بیداری) را بشنوید.

خاطرات خون آشام (جلد اول:بیداری) ال. جی. اسمیت

گوینده: نوتاش نیک‌نژاد
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

رادیو کابوس

مجموعه کتاب صوتی «رادیو کابوس» نوشته‌ی مرضیه فلاح و حسین مسعودی آشتیانی است. مجموعه‌ی رادیو کابوس داستان‌های ترسناک واقعی است که در هر قسمت شما را با روایتی هولناک روبه‌رو می‌کند. 

در این مجموعه داستان در هر قسمت یک داستان متفاوت می‌شنوید. داستان‌هایی که در رادیو کابوس می‌شنوید اتفاقات باورنکردنی اما واقعی از دنیای موجودات ترسناک است. نویسندگان این کتاب به شنونده‌ها هشدار داده‌اند که اگر کمتر از ۱۵ سال سن دارند و یا بیماری قلبی دارند سراغ شنیدن کتاب نروند. این کتاب با داستان و موسیقی و صدا شما را می‌ترساند. 

اگر می‌خواهید داستان‌هایی رمزآلود و سرشار از ترس بشنوید و ضربان قلبتان بالا برود، رادیو کابوس را از دست ندهید. 

کاست کابوس

مجموعه داستان صوتی «کاست کابوس» در رادیو گوشه منتشر شده است. مجموعه‌ی کاست کابوس داستان‌های متفاوت و مستقلی است که هرکدام ماجرایی ترسناک روایت می‌کنند. 

تابه‌حال شش قسمت از این مجموعه منتشر شده که پنج قسمت آن داستان‌های ترسناک سیامک گلشیری است و قسمت ششم، داستانی جذاب از ادگار آلن‌پو.

پنج داستان اول این مجموعه مخاطب ایرانی را در موقعیتی قرار می‌دهد که آن را تجربه کرده است. داستان‌ها در ایران و در موقعیت‌های روایت می‌شود که خواننده احساس نزدیکی و آشنایی با آن دارد، موقعیت‌هایی مانند تاکسی سوارشدن، همین موضوع حس ترس را در این داستان‌ها بیشتر کرده است. 

قسمت ششم این مجموعه داستانی از ادگار آلن‌پو است. ادگار آلن‌پو هم از آغازگران داستان‌ کوتاه در جهان است و هم پدر داستان ترسناک محسوب می‌شود.

داستان‌های آلن‌پو روایت‌هایی از موجودات پیش‌بینی نشده، قتل‌های پنهانی و جنایت‌های مخوف است که در سایهٔ ترس و هراس پیش می‌رود و باعث شهرت این نویسنده شده است. ویژگی‌ مهم دیگر داستان‌های او وهم‌ است، در داستان‌های آلن‌پو شما در وهم و معما غرق می‌شوید. 

اگر می‌خواهید تجربه‌ای تازه در داستان ترسناک داشته باشید مجموعه کتاب صوتی کاست کابوس برای شما جذاب خواهد بود.

بخشی از کتاب صوتی کاست کابوس ـ شماره‌ی ۱ ـ فقط پنج دقیقه فرقشه را بشنوید.

کاست کابوس ـ شماره‌ی ۱ ـ فقط پنج دقیقه فرقشه سیامک گلشیری

گوینده: مجید آقاکریمی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

برج تاریک

مجموعه کتاب ترسناک «برج تاریک» نوشته‌ی پادشاه داستان‌های ترسناک استیون کینگ است. منتقدان این نویسنده‌ی مشهور که بیش از ۳۵۰ میلیون نسخه از کتاب‌هایش در جهان به فروش رفته است را جزو سه نویسنده‌ی اصلی وحشت در دنیای مدرن می‌دانند. 

مجموعه‌ی برج تاریک هشت جلد دارد که چهار جلد آن فعلاً به فارسی ترجمه شده است. دست‌نویس اولیه‌ی این کتاب ۲۵۰۰ صفحه بوده و استیون کینگ برای نوشتن جلد اول آن ‍۱۲ سال وقت صرف کرده است. 

این مجموعه مانند آثار دیگر کینگ، فضایی ترسناک دارد با این تفاوت که این بار کینگ به سبک نویسنده‌ی مورد علاقه‌اش جی. آر. آر. تالکین سراغ ساختن یک دنیای متفاوت رفته است.

دنیایی که استیون کینگ توصیف کرده است جهانی شبیه غرب وحشی آمریکا است، با این تفاوت که تکنولوژی بسیار پیشرفت کرده و نیرویی جادویی در سراسر جهان حضور دارد. این جهان در حال ازهم‌پاشیدن است، شهرها یکی‌یکی محو می‌شوند، زمان به شکل خطی پیش نمی‌رود و قوانین طبیعت به‌هم‌ریخته است. خورشید گاهی از شمال طلوع می‌کند و در شرق غروب می‌کند. در میان همه‌ی این ناآرامی‌ها یک گروه شوالیه‌ای که با نام «هفت‌تیرکش‌ها» سعی دارند جهان را نجات دهند. آخرین باقی‌مانده از این گروه، «رولند» سعی دارد با پیداکردن برج تاریک جهان سیاه و در حال نابودی اطرافش را به دنیای پر از نور گذشته برگرداند. اما چیزی که در این داستان به یکی از معماهای اصلی تبدیل شده این است که رولند واقعاً کیست؟ او چه از برج تاریک می‌خواهد و چقدر ممکن است این برج بتواند جهان در حال فروپاشی را نجات دهد؟

استیون کینگ در دنیای وسترن جادویی خودش خواننده را با معماها و اتفاقات زیادی روبه‌رو می‌کند و کم‌کم این معماها را حل می‌کند. در مجموعه کتاب برج تاریک هر لحظه باید منتظر شگفت‌زده شدن و ترسیدن باشید؛ چون در دنیایی هستید که هیچ‌چیز درباره‌ی آن نمی‌دانید. 

 هرکدام از کتاب‌های استیون کینگ می‌تواند شما را غافلگیر کند. اگر به خواندن کتاب‌های هیجان‌انگیز با چاشنی ترس علاقه دارید، مجموعه کتاب برج تاریک را از دست ندهید. 

آثار دن براون 

مجموعه آثار دن براون شامل با نام‌های «دوزخ»، «فرشتگان و شیاطین» و «راز داوینچی» در طاقچه منتشر شده است.

مشهورترین رمان دن براون راز داوینچی یا کد داوینچی است که در سال ۲۰۰۳ منتشر شد. در کتاب راز داوینچی پرفسور رابرت لنگدون، استاد نمادشناسی هاروارد در یک پرونده‌ی مهم باید به دنبال یکی از مشهورترین وسایل دنیای مسیحیت بگردد. چیزی که گروهی خاص قرن‌ها از آن مراقبت کرده‌اند. کتاب راز داوینچی در روز انتشارش ۶۰۰۰ نسخه فروخت و تبدیل به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های دن براون شد. در این کتاب اسقف اعظم دیر صهیون که رئیس موزه‌ی لوور است متوجه می‌شود جام مقدس؛ بزرگ‌ترین یادگار مسیح، در خطر است و باید از آن مراقبت کرد؛ اما پیش از انجام کاری به شکل فجیعی در سالن اصلی موزه به قتل می‌رسد. او از نوه‌اش؛ سوفی، می‌خواهد با کمک‌گرفتن از پرفسور لنگدون جام مقدس را پیدا کنند و نجات دهند. پلیس فرانسه به سوفی و رابرت مشکوک است و آن‌ها را تعقیب می‌کند و آن‌ها باید هم از پلیس فرار کنند هم از قاتل اسقف.

بخشی از کتاب صوتی راز داوینچی را بشنوید.

راز داوینچی دن براون

گوینده: مهبد قناعت پیشه
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

دن براون سال‌ ۲۰۰۰ با کتاب فرشتگان و شیاطین اولین‌بار شخصیت پرفسور رابرت لنگدون را معرفی کرده بود. او مرد باهوشی است که هر بار وارد یک پرونده‌ی عجیب و ترسناک می‌شود. اولین باری که رابرت در کتاب‌های دن براون حضور پیدا می‌کند، جامعه‌ی مسیحیت به‌هم‌ریخته است، گروهی که قبلاً تحت سلطه‌ی کامل کلیسا بودند حالا تصمیم گرفته‌اند از کلیسا انتقام بگیرند و چهار کاردینال اعظم را به قتل برسانند.

این کتاب داستانی پر از حادثه‌های باورنکردنی و ترسناک بود که خواننده را با خود همراه می‌کرد.

بخشی از کتاب صوتی فرشتگان و شیاطین را بشنوید.

فرشتگان و شیاطین دن براون

گوینده: مهبد قناعت پیشه
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

کتاب دوزخ داستان دیگری از پرفسور رابرت لنگدون است که بعد از راز داوینچی نوشته شد. در این کتاب پرفسور ناگهان در یک بیمارستان در ایتالیا به هوش می‌آید و نمی‌تواند به یاد بیاورد چه اتفاقی برایش افتاده است و چرا در ایتالیا است. او شهر به شهر در ایتالیا می‌گردد و با کمک کتاب دوزخ دانته سعی می‌کند معماهای مهمی را حل کند.

بخشی از کتاب صوتی دوزخ را بشنوید.

دوزخ دن براون

گوینده: مهبد قناعت پیشه
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

ویژگی ترس داستان‌های دن براون رنگ و بوی باورهای مسیحیت آن است. روایت‌ها و داستان‌هایی که ریشه در اعتقادات مسیحیت دارد شکل متفاوتی از ترس را منتقل می‌کند.

 اگر به شنیدن کتاب‌های ترسناک با روایتی متفاوت علاقه‌ دارید کتاب‌های دن براون برایتان جذاب خواهد بود.

دیگری (جلد اول)

دیگری (جلد اول)

نویسنده: یوکیتو آیاتسوجی

مترجم: ارنواز صفری

انتشارات آوند دانش

اطلاعات بیشتر و خرید

مجموعه کتاب «دیگری» نوشته‌ی یوکیتو آیاتسوچی است. داستان زمانی آغاز می‌شود که دانش‌آموزی به نام کویچی به مدرسه‌ی جدیدش می‌آید. او خیلی زود متوجه می‌شود که چیزی در این کلاس طبیعی نیست، در این کتاب همیشه تعداد دانش‌آموزان یک نفر بیشتر از تعداد معمول است. کویچی متوجه می‌شود همه او را نادیده می‌گیرند و با او جوری رفتار می‌کنند انگار وجود ندارد. همه‌ی اهالی مدرسه از چیزی مثل نفرین مرگ می‌ترسند.

داستان از ۲۶ سال قبل شروع شده است، وقتی دانش‌آموزی در کلاس سوم مدرسه‌ مرده است. بعد از مرگ او هم‌کلاسی‌هایش طوری رفتار کرد‌ند که انگار دوستشان زنده است. حتی در مراسم فارغ‌التحصیلی آخر سال برای او صندلی گذاشتند و همه چیز از زمانی ترسناک شده که آن دانش‌آموز در عکس‌های یادگاری حضور داشته است. حالا هرسال در این کلاس دانش‌آموزی می‌میرد مگر آنکه یکی از دانش‌آموزها از سوی هم‌کلاسی‌هایش نادیده گرفته شود. روح کینه‌جویی در کلاس اجازه نمی‌دهد همه چیز عادی باشد. مجموعه کتاب ترسناک «دیگری» به سبک فیلم‌های ترسناک ژاپنی نوشته شده است و شما را با جنایت و ترس همراه می‌کند. 

از این مجموعه کتاب ترسناک، انیمه‌‌ی زیبای another ساخته شده است.

اگر به داستان‌های ترسناک و پر از هیجان که نفستان را در سینه حبس کند علاقه‌ دارید، مجموعه کتاب دیگری را از دست ندهید. 

بچه‌های عجیب و غریب یتیم‌خانه‌ی خانم پرگرین

بچه‌های عجیب و غریب یتیم‌خانه‌ی خانم پرگرین

نویسنده: رنسام ریگز

مترجم: شبنم سعادت

انتشارات پریان

اطلاعات بیشتر و خرید

مجموعه‌ی «بچه‌های عجیب و غریب خانم پرگرین» نوشته‌ی رنسام ریگز است. این کتاب ماجرایی است که با کتاب «بچه‌های عجیب‌وغریب یتیم‌خانه‌ی خانم پرگرین» آغاز می‌شود و با «تهی شهر» ادامه پیدا می‌کند و در «کتابخانه ارواح» به پایانی هیجان‌انگیز می‌رسد. 

داستان این کتاب‌ها درباره‌ی پسری ۱۶ساله به اسم جیکوب است. جیکوب پدربزرگش را ازدست‌داده و حال خوبی ندارد. این حال بد فقط نتیجه‌ی ناراحتی برای ازدست‌دادن پدربزرگش نیست. او شاهد به‌قتل‌رسیدن پدربزرگش بوده و کسی حرف‌هایش را باور نمی‌کند. از نظر پدرش و پلیس اینکه موجودی عظیم با شاخک‌های بزرگ از راه برسد و یک پیرمرد عجیب که همه‌ی عمر درباره‌ی موجودات فراطبیعی حرف می‌زده را بکشد اصلاً طبیعی نیست. پدر و مادر جیکوب حرفش را باور نمی‌کنند، مدام او را پیش روانپزشک و مشاور می‌برند و امیدوارند او خوب شود، اما زندگی جیکوب خراب شده است. او از ترس موجودات فراطبیعی با شاخک‌های کشنده خودش را در خانه حبس کرده است و نمی‌خواهد هیچ‌کس را ببیند. اوضاع آن‌طور که جیکوب فکر می‌کند باقی نمی‌ماند. او متوجه می‌شود نیروی ماورایی و عجیبی دارد و به‌زودی مجبور می‌شود به  قعر تاریخ برود تا دوستان عجیب ‌و غریبش را از قلعه‌ای محافظت‌شده نجات دهد. در سفر جیکوب اِما بلوم، دختری با سرانگشتان آتشین و موجوداتی دیگر همراهی‌اش می‌کنند.

در کتاب تهی شهر جیکوب پورتمن و دوستان به لندن سفر می‌کنند. آن‌ها امیدوارند آنجا برای خانم مدیر محبوبشان، خانم پرگرین، درمانی پیدا کنند که بتوانند نجاتش دهند، اما در هر کنج این شهر جنگ‌زده اتفاق غافلگیرکننده‌ی ترسناکی کمین کرده است.

در کتاب تهی شهر به پایان ماجراهای جیکوب و دوستانش نزدیک می‌شویم، او به لندن دوره‌ی ویکتوریایی می‌رود تا یک‌بار برای همیشه سرنوشت دوستانش را مشخص کند.

از مجموعه کتاب بچه‌های عجیب‌وغریب خانم پرگرین سال ۲۰۱۶ یک اثر سینمایی به کارگردانی تیم برتون و با بازی اوا گرین، ترنس استامپ و ایسا باترفیلد ساخته شد. 

اگر به کتاب‌های پر از خلاقیت و ترس علاقه دارید مجموعه‌ی بچه‌های عجیب و غریب خانم پرگرین را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

‌‌

2,687 بازدید
برچسب ها

Avatar

مرضیه صادقی


اشتراک گذاری یادداشت
3.5 2 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه