لوگو طاقچه
کتاب های ترسناک ایرانی

معرفی بهترین کتاب‌های داستان و رمان ترسناک ایرانی

7,487 بازدید

اگر یک داستان یا رمان ترسناک خوانده باشید، می‌دانید که این ژانر تخیلی برای ترساندن و ایجاد احساس ناراحتی طراحی شده است. تابه‌حال فکر کرده‌اید انسان چرا داوطلبانه به سمت تجربه‌ی ناخوشایند می‌رود؟ چه چیزی باعث می‌شود انسان از احساس آرامش و خواب راحت خود فاصله بگیرد و ترس و دلهره و اضطراب را خودخواسته تجربه کند؟ ما در این یادداشت سعی کردیم ضمن پیداکردن یک جواب علمی برای این سؤال‌ها، به معرفی کتاب های ترسناک ایرانی بپردازیم.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «داستان های ترسناک واقعی» را هم بخوانید.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

معرفی ۱۶ داستان ترسناک

در ۶ دقیقه بخوانید

وقتی می‌دانیم زنده می‌مانیم

بعضی از دانشمندان معتقدند معنای ترس برای انسان نخستین و انسان امروز متفاوت است. ترس برای اجداد اولیه‌ی ما به معنی مرگ و یا مبارزه‌ای خطرناک بوده است. انسان اولیه چه در دوره‌ی زندگی تنها و چه در آغاز زندگی جمعی زمانی که با ترس روبه‌رو می‌شده، منتظر اتفاق‌هایی بوده که به‌احتمال زیاد به مرگ و یا آسیب جدی‌اش ختم می‌شده. این ترس می‌توانسته حمله‌ی یک ببر دندان خنجری گرسنه، حمله‌ی قبایل عصبانی دیگر یا بلایای طبیعی مانند سیل و طوفان باشد. 

اجداد ما با شروع حس ترس با یک دوراهی روبه‌رو می‌شدند «جنگ یا مبارزه». در این زمان تپش قلبشان بالا می‌رفته تا خون بیشتری به عضلاتشان برسد، بدنشان سرد می‌شده؛ چون تمام خون بدنشان به سمت عضلات حرکت می‌کرده تا آماده‌ی مبارزه یا دویدن شوند. مردمک‌های چشمشان بدون اهمیت به میزان نور گشاد می‌شده تا فرصت بهتر دیدن فراهم شود. فعالیت‌های گوارششان متوقف می‌شده (البته این برای جد غارنشین ما که گوشت و گیاه خام و نیمه‌خام می‌خورده اصلاً اتفاق خوشایندی نبوده) و همه چیز آماده بوده تا جد غارنشین و ترسیده‌ی ما انتخاب کند فرار می‌تواند جانش را نجات دهد یا جنگ. اما امروز اگر می‌ترسیم یک حیوان درنده پشت در غار منتظر ما نیست. قبیله‌‌ی دیگری هم با نیزه به ما حمله نکردند تا بقیه‌ی شکار ما را بدزدند. ما ترس را انتخاب می‌کنیم چون می‌دانیم زنده می‌مانیم. در حقیقت علاقه‌مندان به ژانر وحشت می‌دانند که در امنیت کامل هستند. آن‌ها پشت میز اتاقشان نشسته‌اند، روی تخت دراز کشیده‌اند و یا با یک بسته ذرت بوداده روی صندلی‌های راحت سینما منتظر ترسیدن هستند.

ما ترسیدن را انتخاب می‌کنیم؛ چون از حس امنیت لذت می‌بریم. می‌دانیم هیچ اتفاقی برایمان نمی‌افتد پس از ترشح آدرنالین و تپش قلب لذت می‌بریم. همین حس لذت، ژانر وحشت را به یکی از محبوب‌ترین ژانرهای جهان در سینما و ادبیات تبدیل کرده است.

ادبیات ژانر وحشت دو دسته‌ی اصلی دارد، در دسته‌ی اول وحشت ایجادشده در داستان انسانی است. انسان و رفتارهای پیش‌بینی‌نشده‌ی خطرناکش مرکز ایجاد ترس است. داستان‌های روان‌شناختی مهم‌ترین زیرگروه این دسته هستند.

دسته‌ی دوم داستان‌هایی هستند که ویژگی‌های فراطبیعی باعث ایجاد ترس می‌شوند. داستان‌های خون‌آشامی، اجنه، انسان‌های از مرگ برگشته، ارواح و… مهم‌ترین گروه‌های این دسته هستند.

در ایران با شروع داستان‌نویسی، کم‌کم عناصر ترسناک به داستان‌ها راه پیدا کرد. داستان‌ کوتاه «عروسک پشت پرده» و رمان «بوف کور» صادق هدایت نمونه‌های موفق حضور عناصر ترسناک در داستان هستند. با گذشت زمان ادبیات وحشت با استفاده از باورها و تفکرات ایرانی رشد کرد و به یکی از ژانرهای موفق تبدیل شد. 

در ادامه‌ی یادداشت، قصد داریم تعدادی از بهترین آثار و کتاب های ترسناک ایرانی را معرفی کنیم.

بوف کور

بوف کور

نویسنده: صادق هدایت

طاقچه

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب «بوف کور» معروف‌ترین اثر صادق هدایت از پیشگامان داستان‌نویسی مدرن ایران است. این رمان به عقیده‌‌ی بسیاری از منتقدان جزو ۱۰ رمان برتر سوررئال جهان است. 

کتاب بوف کور دو بخش دارد. بخش اول مربوط به مردی است که میان روزمرگی‌هایش مرتکب جنایت هولناکی می‌شود و برای جبران این جنایت کارهای ترسناک‌تری انجام می‌دهد. بخش دوم کتاب، مربوط به همان مرد در زندگی‌ای دیگر است. در این زندگی مرد زن دارد، اما اتفاقات ناخوشایند زندگی زناشویی، او را باز هم به سمت جنایت هدایت می‌کند. عنصر مشترک در هر دو بخش کتاب، جنایت و خون است.  

کتاب بوف کور ترکیبی از ترس روان‌شناختی و فراطبیعی است. بخش روان‌شناختی داستان به راوی کتاب مربوط است. شخصیت اصلی داستان که نام مشخصی ندارد و با زندگی و جنایت‌هایش داستان بوف کور را پیش می‌برد. بخش فراطبیعی داستان به شخصیت‌های «زن اثیری» و «پیرمرد خنزرپنزری» مربوط می‌شود. این شخصیت‌ها با حضورشان در داستان زنجیره‌ای از اتفاقات ماورایی را می‌سازند.

کتاب بوف کور تاکنون به زبان‌های گوناگونی از جمله فرانسوی، انگلیسی، آلمانی، سوئدی، اسپانیایی، عبری، چکی، مجارستانی، ترکی و ارمنی ترجمه شده است.

آندره برتون مؤسس مکتب فراواقع‌گرایی (سوررئالیسم) در فرانسه، بوف کور را جزو بیست شاهکار سده‌ی بیستم میلادی معرفی می‌کند. 

پیشنهاد می‌کنیم برای تجربه‌ی حس ترس نسخه‌ی الکترونیکی و چاپی این کتاب را از طاقچه دریافت کنید و یا کتاب صوتی بوف کور را بشنوید. 

بخشی از کتاب صوتی بوف کور را بشنوید.

بوف کور صادق هدایت

گوینده: مصطفی طالبی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

ملکوت 

کتاب «ملکوت» نوشته‌ی بهرام صادقی با جمله‌ی «در ساعت یازده شب چهارشنبهٔ آن هفته جن در آقای مودت حلول کرد…» آغاز می‌شود. 

آقای مودت در یک مهمانی که در باغ خودش برگزار کرده، به‌ظاهر مسموم می‌شود. سه نفر از دوستانش او را برای معالجه به شهر و به مطب «دکتر حاتم» می‌برند. دکتر حاتم در گفت‌وگو با منشی جوان آقای مودت، روایت هولناک زندگی خودش را آغاز می‌کند. 

«م.ل» یکی دیگر از شخصیت‌های عجیب این داستان است. او اندام‌ بدنش را مرحله‌به‌مرحله قطع کرده است و حالا فقط یک دست دارد تا خاطراتش را بنویسد. کتاب ملکوت با روایت دکتر حاتم از زندگی و اعمالش کم‌کم جلوه‌ی ترسناک خود را نشان می‌دهد. دکتر حاتم هرکجا پا می‌گذارد چیزی جز مرگ و ویرانی با خودش به همراه ندارد. 

اگر به فضاهای وهم‌آلود و ترسناک و معماهای عجیب علاقه‌ دارید می‌توانید کتاب صوتی ملکوت را بشنوید.

بخشی از کتاب صوتی ملکوت را بشنوید.

ملکوت بهرام صادقی

گوینده: بهنام تشکر
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

سورمه‌ ‌سرا 

کتاب سورمه‌ سرا نوشته‌ی رامبد خانلری، نویسنده‌ی ایرانی، داستان مردی است که در فضایی ترسناک اسیر شده است. راوی مرد افسرده‌ای است که نامه‌ای مرموز از همسر مرده‌اش دریافت می‌کند و برای پیداکردن زنش به جایی عجیب به اسم سورمه سرا می‌رود. مکانی که مرد در آن گیرکرده، هیچ مسافری را زنده نمی‌گذارد و حالا راوی باید تا صبح زنده بماند تا همسر مرده‌اش را پیدا کند. مرد آدم‌ها و اتفاقات را می‌بیند و سعی می‌کند با محیط ارتباط برقرار کند، اما هرچه بیشتر تلاش می‌کند اتفاقات ترسناک‌تر می‌شود. فضای کتاب سورمه‌سرا وهم‌آلود و تاریک است، اغلب اتفاقات در کنار گورهای گورستانی روایت می‌شود که مرد مجبور شده شب را در آنجا بماند.

کتاب سورمه‌ سرا روایتی ترسناک از مکانی با آدم‌های عجیب است. آدم‌هایی که از گور بیرون می‌آیند و هر بار داستان متفاوتی تعریف می‌کنند. قطعی نبودن اتفاقات و حوادث فراطبیعی تجربه‌ای متفاوت برای مخاطب می‌سازد. 

اگر به دنبال کتابی ترسناک از نویسنده‌ای ایرانی با موقعیت‌های باورنکردنی هستید شنیدن کتاب سورمه سرا را از دست ندهید.

بخشی از کتاب صوتی سورمه‌سرا را بشنوید.

سورمه‌سرا رامبد خانلری

گوینده: شاهرخ فروتنیان
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

برف و سمفونی ابری

برف و سمفونی ابری

نویسنده: پیمان اسماعیلی

نشر چشمه

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب برف و سمفونی ابری نوشته‌ی پیمان اسماعیلی مجموعه‌ی هفت داستان با نام‌های «میان حفره‌های خالی»، «مرض حیوان»، «لحظات یازده‌گانهٔ سلیمان» «مردگان»، «یک هفته خواب کامل»، «یک تکه شازده در تاریکی» و «گرای پنجاه و پنج» است. 

اتفاقات داستان‌های کتاب برف و سمفونی ابری شاید به‌ظاهر به هم ارتباطی نداشته باشد؛ اما وهم و ترس نقطه‌ی مشترکی است که تمام داستان‌ها را به هم وصل می‌کند. 

در تمام داستان‌ها شخصیت اصلی در جایی که به آن تعلق ندارد و تجربیات عجیبی را پشت سر می‌گذارد. 

اکثر آدم‌های این داستان‌ها در موقعیتی قرار دارند که با آرامش و زندگی معمولی در تناقض است. اکثر این آدم‌ها برای کار مجبور شده‌اند این مکان‌ها را انتخاب کنند. آن‌ها نمی‌دانند خطر و موجودات ترسناک چقدر به آن‌ها نزدیک است و ممکن است مرگی دردناک در انتظارشان باشد. 

اگر می‌خواهید درباره‌ی بیماری واگیرداری که انسان‌ها را به موجودات ترسناک تبدیل می‌کند یا آدم‌هایی که روی سیم‌های برق می‌دوند و آدم می‌کشند بدانید، کتاب برف و سمفونی ابری را در طاقچه بخوانید. 

نگهبان

نگهبان

نویسنده: پیمان اسماعیلی

نشر چشمه

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب نگهبان اثر دیگری از پیمان اسماعیلی است. سیامک؛ قهرمان داستان، مجبور شده از تهران به یکی از شهرهای غربی برود. او در منطقه‌ای بسیار سرد و کم‌جمعیت اسیر شده و باید برای زنده‌ ماندن تلاش کند. سیامک خبر شیوع بیماری‌ خطرناکی را می‌شنود. بیماری‌ای که در آن آدم‌ها به موجوداتی تبدیل می‌شوند که خوابش را می‌بینند. فرق نمی‌کند در خواب گرگ ببینند یا درخت، به‌محض عمیق شدن خواب، ویژگی‌های ظاهری و رفتاری‌شان تغییر می‌کند و به چیزی که در خواب دیده‌اند تبدیل می‌شود. 

سیامک باید در میان برف و سرمای شدید زنده بماند و به چیزی که در خواب‌هایش می‌بیند تبدیل نشود. او هم‌زمان باید از انسان‌های دیگری که در خواب به موجودات عجیب تبدیل شده‌اند، فرار کند. 

کتاب نگهبان سرما و ترس را تا مغز استخوان شما پیش می‌برد و داستانی متفاوت را روایت می‌کند که در آن آدم‌ها حتی از خوابیدن می‌ترسند. 

اگر به داستان‌های ترسناک متفاوت علاقه دارید کتاب نگهبان را از دست ندهید.

بخشی از کتاب صوتی نگهبان را بشنوید.

نگهبان پیمان اسماعیلی

گوینده: منوچهر زنده‌دل
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

بهار برایم کاموا بیاور

بهار برایم کاموا بیاور

نویسنده: مریم حسینیان

نشر چشمه

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب بهار برایم کاموا بیاور نوشته‌ی مریم حسینیان داستان زنی است که عشق و وفاداری به همسرش او و دو فرزندش را راهی سفر به یک نقطه‌ی دورافتاده می‌کند. 

زن در روزهای اول سکونت در شهر محل کار همسرش، فقط از سرمای منطقه ناراحت است، اما کم‌کم متوجه می‌شود چیزهای دیگری هم در این شهر کوچک طبیعی نیست. زن همسایه ابتدا سعی دارد با رابطه‌ی دوستانه و محبت وارد زندگی او شود؛ اما کم‌کم رفتارش تغییر می‌کند و سعی دارد او را دیوانه کند.

اتفاق شومی که برای فرزند زن می‌افتد همه‌ چیز را پیچیده‌تر می‌کند. کتاب بهار برایم کاموا بیاور می‌تواند شما را بترساند. در این داستان در هر بخش با اتفاقی باورنکردنی و ترسناک روبه‌رو می‌شوید که پیش‌بینی‌ آن غیرممکن است. این کتاب شما را به زندگی زنی می‌برد که مرز حقیقت و خیال برایش از بین رفته است.

اگر به داستان های ترسناک ایرانی با پایان غافل‌گیرکننده علاقه دارید کتاب بهار برایم کاموا بیاور را از دست ندهید. 

بخشی از کتاب صوتی بهار برایم کاموا بیاور را بشنوید.

بهار برایم کاموا بیاور مریم حسینیان

گوینده: گلاره عباسی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

یخ

یخ

نویسنده: سینا حشمدار

نشر چرخ

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب «یخ» نوشته‌ی سینا حشمدار داستان مردی است که در سرمایی سخت در جاده‌ای تاریک و خلوت درگیر اتفاقات ترسناکی می‌شود. 

«کیا» در سرمای شدید زمستان عازم سفری مهم است. جاده لحظه‌به‌لحظه خطرناک‌تر می‌شود و هوا تاریک است. او در یک پمپ‌بنزین متروک می‌ایستد و با پیرمردی روبه‌رو می‌شود که سعی دارد مسافران را از ادامه‌ی مسیر منصرف کند. او مدام درباره‌ی این صحبت می‌کند که جاده بسیار خطرناک و کشنده‌تر از چیزی است که فکر می‌کنند. پیرمرد در میان حرف‌هایش درباره‌ی زن و مرد جوانی می‌گوید که سال قبل در این جاده مرده‌اند.

 کیا شبی عجیب و پرحادثه را با وحشت و سرما و کابوس می‌گذراند. او از دنیای عادی ناگهان وارد جهانی می‌شود که هیچ‌چیز در آن بر پایه‌ی عقل و منطق نیست. کتاب یخ بر پایه‌ی ترس روان‌شناختی نوشته شده است. این داستان ترکیبی از ترس و خشونت مهارنشدنی است که خواننده را میخکوب می‌کند.

اگر به داستان‌های پر از خشونت و ترس علاقه دارید کتاب یخ برای شما بسیار جذاب خواهد بود.

سرداب وحشت

سرداب وحشت

نویسنده: مرضیه کاظمی ونهری

انتشارات کنکاش

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب «سرداب وحشت» نوشته‌ی مرضیه کاظمی ونهری است. این کتاب نمونه‌ی خوبی از آثار ترسناک فراطبیعی است.

پیمان و مهتاب ۱۰ سال است با هم ازدواج کرده‌اند و حاصل این ازدواج پسر هفت‌ساله‌شان پوریا است. مهتاب و پیمان به دلیل کار پیمان مجبورند مدام از شهری به شهر دیگر بروند. هنوز دو سال از زندگی‌شان در زنجان نگذشته که پیمان به مهتاب خبر می‌دهد باید به شمال کشور بروند. آن‌ها خانه باغی زیبا پیدا می‌کنند که قیمتش بسیار کمتر از ارزش واقعی آن است. این خانواده در خانه ساکن می‌شوند و زمان زیادی نمی‌گذرد که مهتاب متوجه چیزهای عجیبی در خانه می‌شود. نیرویی شوم و ترسناک در خانه وجود دارد که مهتاب پیش از همسرش متوجه آن می‌شود اما نمی‌تواند حرفش را به پیمان ثابت کند. پیمان که فکر می‌کند مهتاب دچار توهم شده و پیشنهاد می‌کند مهتاب به روان‌شناس مراجعه کند، اما این نیروی شوم و ترسناک آن‌قدر قوی است که پیمان هم کم‌کم متوجه خطری که در کمین است، می‌شود.

اگر کتاب ترسناک فراطبیعی برای شما لذت‌بخش است، کتاب سرداب وحشت را از دست ندهید. 

نفرین جسد

نفرین جسد

نویسنده: دل‌آرا دشت بهشت

انتشارات کتاب آترینا

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب نفرین جسد نوشته‌ی دل‌آرا دشت بهشت است. این کتاب داستان دختر جوان و دانشجویی به اسم مهناز است. مهناز دنبال کار می‌گردد تا بتواند هزینه زندگی و تحصیلش را تأمین کند. در همین زمان از طرف دوستش زهرا به خانواده‌ای سرشناس معرفی می‌شود که برای خانم خانه دنبال همدم می‌گردند. مهناز با خود فکر می‌کند پول این کار می‌تواند زندگی را برایش آسان‌تر کند. او وارد خانه‌باغی بزرگ می‌شود که روبه‌روی دریا قرار دارد. همه چیز به نظر عادی است که کم‌کم متوجه چیزهای ترسناک و خطرناکی در خانه می‌شود.  

مهناز شب‌ها چیزهایی می‌بیند و صداهایی می‌شنود که طبیعی نیستند. او حس می‌کند روح یا ارواحی در خانه حضور دارند. به نظر می‌رسد خانه‌ی خالی و متروک انتهای باغ مرکز این اتفاقات ترسناک است.

اگر به داستان‌های ترسناکی که در فضایی وهم‌آلود روایت می‌شوند علاقه دارید این کتاب را بخوانید. 

مردمک‌های قرمز

مردمک‌های قرمز

نویسنده: جیران ماهتابی

نشر موج

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب مردمک‌های قرمز نوشته‌ی جیران ماهتابی داستانی ترسناک با موضوع خون‌آشام‌ها است.

داستان کتاب مردمک‌های قرمز با زنی به نام «جرن» آغاز می‌شود. او ۲۷۶ سال است که جوان و زیباست. جرن دختر ترکمنی است که شب نامزدی‌اش با پسر جوانی به اسم «سالور»، توسط چند خون‌آشام روس دزدیده می‌شود. خون‌آشام‌ها اول قول می‌دهند با او و نامزدش کاری نداشته باشند، اما چون ماه کامل است آن‌ها تصمیم می‌گیرند «جرن» را به خون‌آشام تبدیل کنند و سالور را بعد از کتک زدن با خودشان ببرند. 

حالا سال‌ها گذشته است و «جرن» به خون‌آشامی جوان و زیبا تبدیل شده است. او امیدی کوچک در قلبش دارد که شاید سالور زنده باشد. با همین امید همهٔ جهان را دنبال سالور گشته است. اتفاقات خطرناک زیادی سر راه جرن است و او از جست‌وجو دست بر نمی‌دارد.

اگر به داستان‌های خون‌آشامی علاقه دارید کتاب مردمک‌های قرمز برای شما جذاب است. 

آترا و گردنبند نفرین شده در سرزمین جنیان

آترا و گردنبند نفرین شده در سرزمین جنیان

نویسنده: فخرالدین هاشمی

انتشارات آناپل

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب «آترا و گردنبند نفرین شده در سرزمین جنیان» نوشته‌ی فخرالدین هاشمی داستانی فراطبیعی است که از باورها و اندیشه‌های ایرانیان ریشه گرفته است.

نویسنده در این کتاب با پرداختن به داستان پریان و جنگ بین خیر و شر داستانی جذاب روایت می‌کند. 

کتاب جایی شروع می‌شود که موجودی عظیم با موهای سفید و چشمانی قرمز روی کوهی ظاهر می‌شود و خبر از تولد ستاره‌ای می‌دهد که نشان نابودی شیاطین است. در ادامه، دختری زیبا به نام پریزاد از حمله‌ی گرگ‌ها فرار کرده است و کمک می‌خواهد؛ اما کسی به او کمک نمی‌کند، پریزاد آماده‌ی مرگ است که شاهزاده‌ی جوانی به کمکش می‌آید. شاهزاده با شلیک تیر گرگ‌ها را فراری می‌دهد و پریزاد را نجات می‌دهد. شاهزاده‌ی جوان بدون اینکه بداند درگیر چه دردسر بزرگی شده است، عاشق پریزاد می‌شود. پریزاد انسان نیست و از نژاد پریان است. طبق قوانین پریان، ازدواج آن‌ها با انسان‌ها ممنوع است اگر آن‌ها با یک انسان ازدواج کنند و یا بردهٔ انسانی شوند، پریان دیگر برای مجازات سراغشان می‌آیند. شاهزاده و پریزاد قرار است با اتفاقات ترسناک زیادی روبه‌رو شوند و برای زنده ‌ماندن بجنگند.

اگر به داستان‌های ترسناک که از باورهای بومی ایرانی ریشه گرفته‌اند علاقه‌مندید کتاب آترا و گردنبند نفرین شده در سرزمین جنیان را به شما پیشنهاد می‌کنیم. 

ماه پری

ماه پری

نویسنده: مهسا صحرایی

انتشارات ندای الهی

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب «ماه پری» نوشته‌ی مهسا صحرایی داستان دختری به اسم آلما است که ناخواسته درگیر نفرینی هولناک شده است. 

آلما و الشن خواهر و برادر دوقلو هستند. آن‌ها به همراه خانواده‌شان در یک روستا زندگی می‌کنند. آلما دختر زیبا و ۱۷ ساله‌ای است که قرار است مدتی جای معلم در مدرسه تدریس کند. آلما هیچ‌وقت زندگی آرامی نداشته است. او همیشه حس می‌کرده چیزی یا کسی همیشه همراه او است. آلما وجود سایه‌ای نامرئی را حس می‌کند که با او می‌نشیند، بلند می‌شود، غذا می‌‌خورد و از همه ترسناک‌تر، همیشه در حمام همراه او است. آلما از حمام رفتن می‌ترسد؛ چون چیزی نامرئی در حمام حضور دارد که وقتی چشم‌هایش را می‌بندد بیشتر از قبل به او نزدیک می‌شود و حتی او را نوازش می‌کند. آلما نمی‌تواند بفهمد این موجود نامرئی چه چیزی است، اما حضور این موجود کم‌کم پررنگ‌تر می‌شود و شروع به صحبت با آلما می‌کند. این موجود عجیب به آلما می‌گوید که عاشق او است و اگر آلما به کس دیگری علاقه‌مند شود، زندگی‌اش را نابود می‌کند. زمانی که آلما از ترس، ماجرا را برای مادرش تعریف می‌کند، مادرش حضور این نیرو را تأیید می‌کند و به او و برادرش می‌گوید که باید بیشتر مواظب خودشان باشند، چون همزادهایشان از دنیایی دیگر به‌زودی سعی می‌کنند، زندگی آن‌ها را خراب کنند. آلما و برادرش الشن باید دنبال راهی برای نجات باشند.

اگر به داستان‌های فراطبیعی علاقه دارید با خواندن کتاب ماه پری می‌توانید ترس را تجربه کنید. 

آتش جن، خاک آدم

آتش جن، خاک آدم

نویسنده: محمدرضا عابدی شاهرودی

انتشارات پرنده

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب «آتش جن، خاک آدم» نوشته‌ی محمدرضا عابدی شاهرودی مانند کتاب‌های دیگر ترسناک یک روایت داستانی یکپارچه نیست. این کتاب شامل سرفصل‌هایی با عناوین پیشگفتار، خلقت جن، اسرارگانان، سحر و جادو، نفس حمیسه، امتحان بزرگ اجنه نر، دوره‌ی خونی چهارم زمین، گناه نخستین، ظهور شیطان، هفت شیطان، هفت جهنم، خاندان‌های بزرگ اجنه، تسخیر اجنه، ماجرای هراس‌انگیز اجنه مشرک، هاله‌ی تاریکی، رقصیدن به دور اجنه، زافان‌ها در نَجافا، انجمن هفتاد و هفت، از خاکستر به نور، ارباب اجنه، عناصر دنیای اجنه، قلب اجنه، طلسمات اجنه، سایه‌های غم‌زده، نمایه و تاریخچه است.

کتاب آتش جن، خاک آدم داستان‌هایی خیالی از دنیای اجنه است که به تولد و زندگی و جنگ‌های این موجودات عجیب و ترسناک می‌پردازد. نویسنده در این کتاب دنیایی ساخته است که خواننده حیرت‌زده می‌کند. روایت‌های ترسناک و اتفاق‌های داستان دنیایی جدا از دنیای شناخته‌شده‌‌ی اطرافمان است.

نویسنده در این کتاب مکانی را توصیف می‌کند که نه زمین است و نه آسمان. جایی در میان زمین و آسمان است که هیچ‌کس توان عبور از آن را ندارد. سرزمینی که در سایه و هزاران زمزمهٔ شبانه، آرام‌ گرفته است. هوایش، خاکستر آتش است و چهارده ماه در آسمان همیشه شبش می‌درخشند.

اگر به داستان‌های ترسناک فراطبیعی که زندگی و دنیای اجنه را تعریف می‌کند علاقه دارید، کتاب آتش جن، خاک آدم را بخوانید یا بشنوید. 

‌‌

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

7,487 بازدید
برچسب ها

Avatar

مرضیه صادقی


اشتراک گذاری یادداشت
5 2 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
1 دیدگاه
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه