لوگو طاقچه
کتاب هایی که حال آدم را خوب می کنند

کتاب‌هایی که حال آدم را خوب می‌کنند

35,186 بازدید

آن‌هایی که زیاد کتاب می‌خوانند، می‌دانند مطالعه چه حس لذت‌بخش و متفاوتی دارد! کتاب‌خواندن نه تنها فرد را سرگرم می‌کند و آموزنده است، بلکه قوه تخیل را به کار می‌گیرد و ما را با اتفاقات خوب و بد شخصیت‌های داستان همراه می‌کند. علاوه بر این، گفته می‌شود که مطالعه باعث تحریک ذهن و فعالیت مغز می‌شود، استرس و فشار را از شما دور می‌کند و حافظه را تقویت می‌کند. اما کتاب‌هایی هستند که علاوه بر مواردی که گفته شد، می‌توانند حال لحظه‌ای شما را هم بهبود بدهند. در این یادداشت، از کتاب های حال خوب کن گفته‌ایم. با ما همراه باشید و با نمونه کتاب هایی که حال آدم را خوب می کنند آشنا بشوید.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «چه کتاب‌هایی قبل از خواب بخوانیم؟» را هم مطالعه کنید چرا که به بازیابی آرامش پیش از خواب به شما کمک خواهد کرد.

سه داستان مصور برای وقتی بی‌حوصله‌اید

پاندای بزرگ و اژدهای کوچک

پاندای بزرگ و اژدهای کوچک

نویسنده: جیمز نوربری

مترجم: نازنین فیروزی

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب «پاندای بزرگ و اژدهای کوچک» نوشته‌ی جیمز نوربری هنرمند، نویسنده و تصویرگر انگلیسی است که عشق آشکاری به طبیعت و حیوانات دارد. این داستان درباره‌ی پاندای بزرگ و اژدهای کوچکی است که با هم سفری را در فصول مختلف سال آغاز می‌کنند. آن‌ها مانند بسیاری از انسان‌ها در مسیر گم می‌شوند. اما در حالی که گم شده‌اند، مناظر زیبای زیادی را کشف می‌کنند که اگر راه درست را می‌رفتند هرگز پیدایشان نمی‌کردند.

در این داستان، که به کمک مجموعه‌‌ای از نقاشی‌های زیبا و مکالمات آرام و گاهی احمقانه روایت می‌‌شود، پاندا و اژدها افکار و احساسات، سختی‌ها و شادی‌هایی را که همه‌ی ما را به هم مرتبط می‌‌کند، کشف می‌کنند. آن‌ها در طبیعت یاد می‌گیرند که چگونه در لحظه زندگی کنند، چگونه با عدم اطمینان در آرامش باشند و چگونه با هم قدرتی برای غلبه بر موانع زندگی پیدا کنند. جیمز امیدوار است که کلمات و تصاویر کتاب به دیگران الهام بخشد تا مکث کنند و به زندگی به شیوه‌ای جدید و مثبت نگاه کنند.

پسرک، موش کور، روباه و اسب

پسرک، موش کور، روباه و اسب

نویسنده: چارلی مکسی

مترجم: سیدوحید کریمیان

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب پسرک، موش کور،‌ روباه و اسب از چارلی مکسی کتابی است که داستان آن حول تعامل بین چهار شخصیت اصلی می‌چرخد: پسر، موش کور، روباه و اسب. هر شخصیت دیدگاه و خرد منحصربه‌فرد خود را به روایت می‌آورد و بینش‌ها و درس‌های عمیقی را در طول مسیر ارائه می‌دهد. مکالمات بین پسرک و دوستان تازه‌یافته‎‌اش پر از گرما، شوخ‌‎طبعی و راهنمایی در باب زندگی است. آن‌ها درباره موضوعاتی مانند اهمیت مهربانی، زیبایی طبیعت، اهمیت پذیرفتن عیوب و شجاعت رویارویی با چالش‌های زندگی بحث می‌کنند.

چارلی مکسی با این کتاب ساده زندگی خوانندگان سراسر جهان را تحت تأثیر قرار داده است. پیام‌های جهانی عشق، پذیرش و انعطاف‌پذیری این کتاب، خوانندگان را تحت تأثیر قرار داده است و به محبوبیت و تحسین گسترده آن منجر شده است.

آقای باکلاه و آقای بی‌کلاه

آقای باکلاه و آقای بی‌کلاه

نویسنده: شل سیلوراستاین

مترجم: رضی هیرمندی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

اطلاعات بیشتر و خرید

آقای باکلاه تعداد زیادی کلاه داشت که هیچ کدام مثل هم نبود. آقای بی‌کلاه نیز تعداد زیادی سر داشت و تنها یک کلاه. زمانی که این دو آقا با یکدیگر ملاقات می‌کنند، اتفاق عجیبی می‌افتد…

کتاب «آقای باکلاه و آقای بی‌کلاه» از شل سیلوراستاین قطعا از کتاب‌هایی است که حال آدم را خوب میکنند. این اثر علاوه بر اینکه با طرح‌های زیبای خود شما را سرگرم می‌کند و با داستان‌هایش شما را می‌خنداند، نکات آموزشی و اخلاقی‌ای هم دارد که باعث می‌شود مخاطب به تفکر درباره مسائل مطرح‌شده در داستان‌ها بپردازد.

دو رمان که با شخصیت اصلی آن همراه می‌شوید و می‌خندید

مردی به نام اوه

مردی به نام اوه

نویسنده: فردریک بکمن

مترجم: الناز فرحناکیان

نشر نون

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب «مردی به نام اوه»، اثری از فردریک بکمن نویسنده، وبلاگ‌نویس و مقاله‌نویس سوئدی است. این کتاب و بسیاری از آثار دیگر او، پرفروش‌ترین کتاب‌ها در سوئد بودند. کتاب‌های بکمن به بیش از بیست و پنج زبان منتشر شده است.

این اثر درباره یک آدم بداخلاق است. مردی که به افرادی که از آن‌ها بدش می‌آید با دست اشاره می‌کند، گویی آن‌ها سارقانی هستند که بیرون پنجره اتاق خواب او دستگیر شده‌اند. او قوانینی ثابت، روتین‌های سختگیرانه، و ظرفیت کمی دارد و سریع از کوره در می‌رود. طوری که مردم و همسایه‌ها به او لقب «همسایه‌ی تلخی از جهنم» را داده‌اند. اما آیا اوه فقط به این دلیل تلخ است که هیچ‌گاه لبخند نمی‌زند؟ پشت این شخصیت بداخلاق یک داستان و یک غم وجود دارد. این رمان، کاوشی متفکرانه بر روی تأثیر عمیق یک زندگی بر تعداد بی‌شماری زندگی دیگر دارد.

بخشی از کتاب صوتی مردی به نام اوه را بشنوید.

مردی به نام اوه فردریک بکمن

گوینده: آرمان سلطان‌زاده
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

دایی جان ناپلئون

دایی جان ناپلئون

نویسنده: ایرج پزشکزاد

فرهنگ معاصر

اطلاعات بیشتر و خرید

از جمله کتاب هایی که حال آدم را خوب می‌کنند کتاب دایی جان ناپلئون است. این کتاب اولین بار در دهه ۱۹۷۰ در ایران، به قلم ایرج پزشکزاد منتشر شد.

دایی جان ناپلئون یک طنز جاودانه درباره‌ی عشق اول یک نوجوان و دسیسه‌ی خانوادگی است. اتفاقات این داستان در زمان اشغال ایران توسط نیروهای متفقین در جنگ جهانی دوم رخ می‌دهد. بیشتر داستان در خانه راوی رخ می‌دهد، یک عمارت بزرگ به سبک ایرانی اوایل قرن بیستم که در آن سه خانواده ثروتمند تحت ظلم یک پدرسالار پارانوئید، دایی جان ناپلئون، که در واقع یک افسر سطح پایین بازنشسته از بریگاد قزاق ایرانی به فرماندهی سرهنگ ولادیمیر لیاخوف است، زندگی می‌کنند. راوی داستان، یک دانش‌آموز دبیرستانی است که عاشق دختر دایی‌اش لیلی، دختر دایی جان است. این رمان که در اصل یک داستان عاشقانه است، حول تلاش‌های راوی برای متوقف کردن ازدواج ازپیش‌تعیین‌شده لیلی با پسرعمویش پوری می‌گذرد، عشقی که پیوسته توسط اعضای خانواده و فتنه‌ها و دسیسه‌های آن‌ها علیه‌شان به خطر می‌افتد.

دو داستان کودک و نوجوان که حال آدم بزرگ‌ها را هم خوب می‌کنند

شازده کوچولو

شازده کوچولو

نویسنده: آنتوان دوسنت اگزوپری

مترجم: احمد شاملو

انتشارات نگاه

اطلاعات بیشتر و خرید

«شازده کوچولو» نوشته‌ی نویسنده فرانسوی، آنتوان دو سنت اگزوپری است. این داستان شاهزاده جوانی را دنبال می‌کند که از سیارات مختلف در فضا از جمله زمین بازدید می‌کند و به موضوعاتی مانند تنهایی، دوستی، عشق و از دست دادن می‌پردازد. شازده کوچولو علیرغم سبکی که به عنوان یک کتاب کودک دارد، مشاهداتی درباره زندگی، بزرگسالان و طبیعت انسان ارائه می‌دهد. این کتاب با فروش حدود ۱۴۰ میلیون نسخه در سراسر جهان به موفق ‌ترین اثر سنت اگزوپری و یکی از کتاب هایی که حال آدم را خوب می کنند تبدیل شده است. شازده‌کوچولو با اشکال هنری و رسانه‌های متعددی، از جمله ضبط‌های صوتی، نمایش‌های رادیویی، تئاتر، فیلم، تلویزیون، باله و اپرا اقتباس شده است.

بخشی از کتاب صوتی شازده کوچولو را بشنوید.

شازده کوچولو آنتوان دوسنت اگزوپری

گوینده: جمعی از گویندگان
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

پاستیل‌های بنفش

پاستیل‌های بنفش

نویسنده: کاترین اپل‌گیت

مترجم: آناهیتا حضرتی کیاوندانی

انتشارات پرتقال

اطلاعات بیشتر و خرید

کاترین اپلگیت در اولین رمان خود پس از کتاب تنها ایوان، برنده‌ی مدال نیوبری، داستانی فراموش‌نشدنی و جادویی درباره خانواده، دوستی و انعطاف‌پذیری را روایت می‌کند. جکسون و خانواده‌اش روزهای سختی را پشت سر گذاشته‌اند. دیگر پولی برای اجاره و حتی غذا هم نیست. والدین، خواهر کوچکش و سگشان ممکن است مجبور شوند در مینی ون خود زندگی کنند و زندگی جدیدی را شروع کنند. کرنشاو که یک گربه خیالی است، به زندگی جکسون بازگشته تا به او کمک کند. اما آیا یک دوست خیالی برای نجات این خانواده کافی است؟ نویسنده محبوب کتاب «پاستیل‌های بنفش» به روش‌های غیرمنتظره‌ای ثابت می‌کند که دوستان مهم هستند، چه واقعی باشند و چه خیالی.

دو داستان طنز که شما را حسابی می‌خنداند

آب‌نبات پسته‌ای

آب‌نبات پسته‌ای

نویسنده: مهرداد صدقی

انتشارات چرخ‌و‌فلک

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب «آبنبات پسته‌ای» از آثار مهرداد صادقی، طنزنویس بجنوردی است که او را بیشتر به خاطر کتاب آبنبات هل‌دار می‌شناسند. کتاب آبنبات پسته‌ای مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه  برای نوجوانان است که با طنزی شیرین آمیخته شده است و خواندن آن حس و حال خوبی به آدم می‌دهد و مطمئن باشید از کتاب هایی است که حال آدم را خوب میکنند.

داستان این کتاب از نگاه یک پسربچه به نام محسن روایت می‌‌شود. محسن که نوجوانی بازیگوش و سروزبان‌دار است، یک خواهر دارد که خواستگارهای زیادی دارد و شخصیت اصلی داستان‌های جالب و خنده‌داری را با آن‌ها دارد. در میان داستان‌های طنز محسن، مهرداد صدقی به روایت رویدادهای سال‌های هفتاد تا هفتاد و دو که تاثیر زیادی بر زندگی محسن و خانواده‌اش داشته است، می‌پردازد.

دزد مو وزوزی و انسان فرهیخته

دزد مو وزوزی و انسان فرهیخته

نویسنده: محسن پوررمضانی

نشر چشمه

اطلاعات بیشتر و خرید

به آن‌هایی که به دنبال کتاب هایی که حال آدم را خوب می‌کنند ، می‌گردند توصیه می‌کنیم مجموعه داستان «دزد مو وزوزی و انسان فرهیخته» را از دست ندهند. در این کتاب دوازده داستان طنز می‌خوانید که بعضی‌هاشان شما را می‌خندانند و بعضی‌هاشان هم ممکن است تلخ باشند. محسن پوررمضانی در این کتاب از همان مقدمه، با همه چیز شوخی می‌کند. او با عادت‌ها، روزمرگی‌ها، سرخوردگی‌ها ارتباطات میان آدم‌ها و بعضی از رسوم و بایدها و نبایدها شوخی‌های بامزه‌ای کرده‌ است. زبان کتاب هم بسیار گرم و دوست‌داشتنی است.

شما هم می‌توانید در کامنت‌ها برایمان بنویسید چه کتاب‌هایی حالتان را خوب می‌کنند.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

35,187 بازدید
برچسب ها

Avatar

مهتاب عبادتی


اشتراک گذاری یادداشت
3.7 6 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
4 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه