لوگو طاقچه
بهترین رمان های جدید سال ۹۹

معرفی رمان های جدید طاقچه در سال ۹۹

20,531 بازدید

سالی که گذشت رمان‌ها و کتاب‌های جدیدی منتشر شدند و تقریبا با فاصله‌ای اندک در طاقچه هم به صورت الکترونیکی در دسترس قرار گرفتند. در این یادداشت وبلاگ طاقچه سعی کردیم بخشی از رمان های جدید در سال ۹۹ را که نسخه‌ی الکترونیکی آن‌ها در طاقچه وجود دارد، معرفی کنیم. شما هم اگر از تازه‌های نشر کتابی را خوانده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم در قسمت دیدگاه‌ها آن را معرفی کنید تا بقیه‌ی همراهان طاقچه هم با آن آشنا شوند.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «معرفی تعدادی از رمان های منتشر شده در سال ۹۸» را هم بخوانید.

پنهان

پنهان

نویسنده: الیف شافاک

مترجم: صابر حسینی

نشر نیماژ

اطلاعات بیشتر و خرید

رمان ملت عشق را اگر نخوانده باشید، حتما اسمش را شنیده‌اید. رمانی که به خاطر اشاره به زندگی مولانا و شمس و داشتن بریده‌ها و نقل قول‌های جذاب، به سرعت در لیست کتاب‌های پرفروش قرار گرفته است. پنهان هم از همان نویسنده کتاب ملت عشق است که موضوعی مشابه با ملت عشق دارد. در پنهان، پسر ترنسی وارد خانقاه می‌شود. استاد و پیر طریقت پسر نام پنهان را برای او انتخاب می‌کند. این کتاب هم بخش‌ها و جمله‌های جذاب و تاثیرگذاری دارد.


اگر فقط به دیده‌هایت اکتفا کنی، تنها کرم را می‌بینی. کرم زشت است، نمی‌تواند توجه تو را به خود جلب کند. اگر بخواهی فراتر از ظاهر را ببینی، اگر پرده را کنار بزنی و با چشم دل نگاه بکنی، می‌توانی پروانه را مقابل خود ببینی. پروانه زیباست، توجه‌ات را جلب می‌کند. اگر با چشم دل ببینی عاشق پروانه نه، بلکه عاشق کرم می‌شوی…

خاک آمریکا

خاک آمریکا

نویسنده: جنین کامینز

مترجم: سمیه صادقی

انتشارات ورا

اطلاعات بیشتر و خرید

خاک آمریکا رمانی است که بسیاری از منتقدان آن را با رمان معروف «خوشه‌های خشم» مقایسه می‌کنند. موضوع اصلی این رمان مهاجرت در آمریکاست. مردم ایالت‌های جنوبی مانند اوکالاهاما زمانی که می‌بینند نمی‌توانند با کشاورزی زندگی خود را تامین کنند، غالبا بار سفر می‌بندند و راهی ایالت‌های دیگر مانند کالیفرنیا می‌شوند. اما باز هم سختی زندگی همراه آن‌ها خواهد بود.

خاک آمریکا از زبان شخصیت‌های اصلی رمان روایت می‌شود و میان آن‌ها می‌چرخد. فضای کتاب کمی خشونت‌آمیز و تلخ است.

سفرهای گالیور

سفرهای گالیور

نویسنده: جاناتان سوئیفت

مترجم: محمود گودرزی

نشر برج

اطلاعات بیشتر و خرید

احتمالا با خواندن عنوان این کتاب حسابی از این یادداشت مایوس شدید و با خودتان گفتید که مگر سفرهای گالیور هم رمان جدید محسوب می‌شود؟ راستش تا به حال نسخه‌ی با کیفیتی به زبان فارسی وجود نداشته و تازه امسال نشر تازه‌کار برج این کتاب را منتشر کرده است. نشر برج که فعالیتش را از مهرماه آغاز کرده تا به حال کتاب‌های جذاب و خواندنی بسیاری را با ترجمه خوب و قابل قبول منتشر کرده است.

خبرخوان

خبرخوان

نویسنده: پولت جایلز

مترجم: مهرداد وثوقی

انتشارات خوب

اطلاعات بیشتر و خرید

خبرخوان درباره دختر بچه‌ای است که در کودکی از خانواده‌اش دزدیده شده و در قبیله‌ای بدوی بزرگ می شود. حالا در ده سالگی کاپیتانی ۷۱ ساله ماموریت دارد تا جوهنا را نزد عمه‌اش ببرد.

کاپیتان، یک سرباز آمریکایی است که در حال حاضر به روستاهای مختلف سفر می‌کند و برای مردم خبر می‌خواند و مردم هم به او کمی پول می‌دهند. او هم با خانواده‌اش مشکلاتی دارد. در طول سفر جوهنا و کاپیتان با هم کم کم صحبت می‌کنند و ماجراهای جالبی برایشان اتفاق می‌افتد.

این کتاب را نشر خوب منتشر کرده است. نشر خوب به تازگی فعالیتش را آغاز کرده و در سال ۹۹ کتاب‌های جذاب و جالبی را در دسترس خوانندگان قرار داده و تقریبا تمام آن‌ها را به صورت الکترونیکی و با فاصله‌ای کم در طاقچه گذاشته است. همچنین نسخه‌ی صوتی بخشی از کتاب‌هایش را با گویندگی چهره‌های مشهور تهیه کرده است. پیشنهاد می‌کنیم حتما سری به صفحه کتاب‌های نشر خوب در طاقچه بیاندازید.

شواهد

شواهد

نویسنده: مارگارت اتوود

مترجم: سهیل سُمّی

نشر ثالث

اطلاعات بیشتر و خرید

رمان شواهد جدیدترین اثر مارگارت اتوود نویسنده رمان سرگذشت ندیمه است که در سال ۲۰۱۹ جایزه بوکر را نصیب نویسنده‌اش کرده است. شواهد ادامه‌ی سرگذشت ندیمه است. در سرگذشت ندیمه خواندیم که در آمریکا به خاطر رواج گرایش افراطی به دین و مشکلات زیست محیطی، پس از یک شبه‌انقلاب نظامی دیکتاتوری به نام «گیلیاد» بر آن حاکم می‌شود. حالا مردم و به خصوص زنان زیر سایه زورگویی‌های نظام نمی‌توانند آزادی‌های زندگی قبلی خودشان را داشته باشند. در رمان شواهد، همچنان گیلیاد بر سر قدرت است اما نشانه‌هایی از افول آن هم دیده می‌شود و شخصیت‌های اصلی رمان دوباره زندگیشان به یکدیگر گره می‌خورد.

زمانی که شواهد برنده جایزه بوکر شد، نشرهای بسیاری تصمیم گرفتند نسخه‌ی فارسی آن را تهیه کنند. برای همین می‌توانید این کتاب را با عنوان‌هایی مانند وصایا و وصیت‌ها هم تهیه کنید و بخوانید.

پیرزن دوباره قانون شکنی می کند

پیرزن دوباره قانون شکنی می کند

نویسنده: کترینا اینگلمن سوندبرگ

مترجم: کیهان بهمنی

نشر آموت

اطلاعات بیشتر و خرید

پیرزن دوباره قانون شکنی می‌کند سومین کتابی است که کترینا اینگلمن سوندبرگ درباره‌ی ماجراهای مارتا اندرسون و دوستانش است. در این مجموعه ما همراه با پنج پیرزن می‌شویم که باند بازنشستگان را تاسیس می‌کنند و از خانه سالمندان فرار می‌کنند تا در دنیای بیرون دست به ماجراجویی‌های مختلف بزنند. آن‌ها در این قسمت بعد از تجربه‌های خنده‌دار و جذاب خودشان تصمیم گرفته‌اند یک روستای رویایی ویژه سالمندان بسازند. اما برای تحقق این رویا نیاز به پول زیادی دارند. برای همین نقشه‌ی یک سرقت بزرگ را می‌کشند.

این رمان و ماجراهایش بی شباهت به ماجراهای مرد صد ساله‌ای که از پنجره بیرون پرید نیست. همچینن خیلی از منتقدان اعتقاد دارند طنزهای این رمان به کتاب‌های فردریک بکمن هم شباهت دارد.

نکته‌ی دیگر اینکه در سال ۹۹ نشر آموت بخش زیادی از کتاب‌های جدید و جذابش را در طاقچه به صورت الکترونیکی منشتر کرد. پیشنهاد می‌کنیم اگر به کتاب‌های این نشر علاقه دارید، حتما سری به صفحه‌ی نشر آموت بزنید.

من، شماره سه

من، شماره سه

نویسنده: عطیه عطارزاده

نشر چشمه

اطلاعات بیشتر و خرید

در این لیست جای یک رمان ایرانی خالی بود. من شماره سه جدیدترین رمان عطیه عطارزاده است که در آن پسری ساکن یک تیمارستان که قدرت حرف زدن ندارد و بیسواد است و تنها راه اربتاطیش با بیرون نقاشی کشیدن است، دنیا را از زاویه دید خودش روایت می‌کند.

در این رمان جدید سال ۹۹ هم مانند رمان قبلی عطیه یعنی راهنمای مردن با گیاهان دارویی با شخصیت همراه می‌شویم که نسبت به بقیه کمبودی دارد و در عین حال آرام و بی‌دردسر زندگی می‌کند تا اینکه اتفاق‌های ریز و درشتی یکی پس از دیگری به سمتش هجوم می‌اورند و او باید با آن‌ها کنار بیاید.

روزگار سخت

روزگار سخت

نویسنده: ماریو بارگاس یوسا

مترجم: مهدی سرائی

نشر نیماژ

اطلاعات بیشتر و خرید

روزگار سخت آخرین رمان ماریو بارگاس یوسا است که در سال ۲۰۱۹ به زبان اسپانیایی منتشر شده است. این رمان درباره مداخله‌ی آمریکا در گواتمالا و مشکلات سر راه دولت خاکوبو آربنز در نیمه قرن بیستم است. در این ماجرا آمریکا با هدف کنترل قیمت تمام شده موز صادراتی از گواتمالا ترتیب یک کودتا علیه دولت مردمی را امی‌دهد تا دیکتاتوری بر این سرزمین حاکم شود. اما خب سیاست آمریکا این بود که مردم را از حضور شوروی بترساند.

داستان روزگار سخت در دو برهه زمانی روایت می‌شود. اگر سور بز را از یوسا خوانده باشید، حتما از خواندن این رمان تاریخی-اجتماعی هم لذت خواهید برد. نشر نیماژ یکی از بهترین نشرهایی است که می‌توانید رمان‌ها و داستان‌های ایرانی و غیر ایرانی را با خیال راحت از میان آثارش انتخاب کنید.

زنبوردار حلب

زنبوردار حلب

نویسنده: کریستی لفتری

مترجم: محمدصالح نورانی‌زاده

کتاب کوله پشتی

اطلاعات بیشتر و خرید

نوری زنبورداری ساکن شهر حلب است که همراه همسرش افرا که نقاش است زندگی ساده ای دارند. با فروش عسل و تابلوهای نقاشی افرا روزگار می‌گذرانند. تا اینکه با آمدن داعش اوضاع و احوال زندگیشان به کلی تغییر پیدا می‌کند. آن‌ها تصمیم می‌گیرند خانه را ترک کنند و به کشوری دیگر مهاجرت کنند. اما مهاجرت برای آن‌ها، آن هم زمانی که افرا بیناییش را از دست داده کار چندان راحتی نیست.

زنبور دار حلب حکایت زندگی خیلی از جنگ‌زده‌های سوری است که با شروع جنگ در وطنشان دیگر رنگ زندگی ساده و عادی را ندیدند. این کتاب به سرعت به فارسی ترجمه شد و تا به حال چندین ترجمه از آن به بازار نشر آمده است.

20,531 بازدید
برچسب ها

Avatar

صبا محبی


اشتراک گذاری یادداشت
3.7 3 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
2 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه