لوگو طاقچه
معرفی کتاب‌هایی برای افزایش اعتماد به نفس

معرفی ۵ کتاب برای افزایش اعتماد به نفس

297,663 بازدید

اعتماد به نفس گویی دستی غیبی است که می‌آید و بار روی شانه‌های ما را برمی‌دارد و به مقصد می‌رساند. یک نیروی کمکی درونی است که همیشه و همه‌جا همراهمان هست. اوست که باعث می‌شود گام‌های ما استوار و بی‌ترس باشند. اگر وجودش را باور داشته باشیم و اگر به او اعتماد کنیم بی‌شک مسیر زندگی خویش را به نحو بهتری خواهیم پیمود. این موهبت گرچه کمی ذاتی به نظر می‌رسد اما کاملا قابل ایجاد و پرورش است. کافی است فرد همت کند، راهنمای خوبی همراه داشته باشد و قدم در مسیر بگذارد. کمک گرفتن از مربی آگاه و دلسوز یکی از راه‌هاست. راه دیگر بهره‌گیری از آموزه‌های مکتوب اساتیدی است که با تکیه‌بر دانش خویش و با در نظر گرفتن تمام مشاهداتی که در دوره‌های مختلف داشته‌اند، پدید آمده است. نکته کلیدی اما این است که خواندن به‌تنهایی کافی نیست. این موضوع در کنار استمرار،‌ تمرین فراوان نیز می‌طلبد. باید آهسته و با دقت زیاد خواند و همگام با کتاب‌ها  مواردی را که یادآور شده‌اند، به‌صورت عملی و در مراودات و تعامل‌های روزانه‌ی شخصی و حتی اجتماعی، پیاده‌سازی کرد. تبدیل کردن آموزه‌ها به عمل و هم‌نشین کردن آنها در رفتار تنها راه ایجاد و پرورش این نیروی درونیِ همیشه همراه است.در این یادداشت وبلاگ طاقچه سراغ معرفی  ۵ کتاب برای افزایش اعتماد به نفس در برابر دیگران رفتیم.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «چگونه شاد باشیم؟» را هم بخوانید. در این یادداشت کتاب‌هایی را که به ایجاد احساس شادی کمک می‌کنند، معرفی کردیم.

در باب اعتماد به نفس

در باب اعتماد به نفس

نویسنده: آلن دوباتن

مترجم: محمد کریمی

انتشارات کتاب‌سرای نیک

اطلاعات بیشتر و خرید

بی‌شک رمز موفقیت را در هر عرصه‌ای می‌توان «خودباوری» دانست. حقیقتی که در فقدان آن توانایی‌های درونی و ذاتی خویش را نادیده انگاشته و موفقیت دیگران را موهبتی خدادادی می‌انگاریم که نصیب آنها شده و سهم ما تماشای آن و گاه حسرت و در تمنا ماندن است. همین باور، دیدگاه ما در احساس شکست خوردن در یک موضوع و یا حس موفق شدن در موضوعی دیگر است. این دیدگاه از فقدان آموزش فرد و ناآگاهی او از توانایی خفته در درون او است. کافی است موانع پیش رو و بازدارنده را شناسایی کنیم و گام‌به‌گام در راستای حذف آنها پیش برویم؛ و این میسر نخواهد شد جز با علم بر عدم شناخت و آگاهی و تمرکز بر توانایی‌های بالقوه وجود خودمان. البته که نمی‌توان یک نسخه برای تمام مردم جهان پیچید.

 «در باب اعتماد به نفس» یک کتاب درباره اعتماد به نفس است که آلن دوباتن آن را نوشته. او با شناسایی این موانع در افرادی با ویژگی‌های مختلف، تلاش کرده راه‌حل‌هایی کارا پیشنهاد دهد. آلن دوباتن این راه‌حل‌ها را با توجه به ویژگی‌های فردی افراد ارائه می‌دهد و در پی ارائه یک راه برای همگان نیست. او در فصل‌های مختلف کتاب به وجوه مختلف اعتمادبه‌نفس، پرداخته است. او در این کتاب و پاسخ به کسانی که اعتمادبه‌نفس را غیرقابل تغییر دانسته و معتقدند که آن امری ذاتی است و حدی مشخص و غیرقابل تغییر دارد، گفته است: «اعتمادبه‌نفس نوعی مهارت است و نه هدیه‌ای از سوی خداوند، اعتمادبه‌نفس درواقع مجموعه‌ای از ایده‌ها در مورد جهان و موقعیت طبیعی ما در آن است».

پیش از این که معرفی کتاب بعدی را بخوانید، از شما دعوت می‌کنیم تا ویدیو زیر را ببینید. این ویدیو محصول «مدرسه زندگی» است که آلن دوباتن بنیان‌گذار آن است. درباره‌‌‌‌‌‌ی این مدرسه در یادداشت «معرفی آلن دوباتن» توضیح دادیم. در این ویدیو آموزشی درباره‌ی عزت نفس و ریشه‌های آن توضیح داده شده است.

اعتماد به نفس؛ دستیابی به آن و زندگی با آن

اعتماد به نفس؛ دستیابی به آن و زندگی با آن

نویسنده: باربارا دی‌آنجلیس

مترجم: هادی ابراهیمی

انتشارات نسل نواندیش

اطلاعات بیشتر و خرید

باربارا دی انجلیس در این کتاب از رموز موفقیت خودش صحبت کرده. او در مقدمه این کتاب اعلام کرده که خودش هم در زمانی مبتلا به بی‌اعتماد به نفسی بوده، اما در جایی از زندگیش متوجه شده برای داشتن موفقیت بیشتر و رسیدن به رویاهایش، نیاز دارد به خودش اعتماد بیشتری داشته باشد.

باربارا دی آنجلیس در این کتاب کم حجم سعی کرده مسیری که خودش در زندگی رفته و جواب گرفته، روایت کند و به سوال‌هایی که در زمینه اعتماد به نفس از او پرسیده می‌شود، پاسخ دهد. پیشنهاد می‌کنیم این کتاب کم حجم را بخوانید و از مسیر دی آنجلیس با خبر شوید.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «معرفی کتاب‌هایی درباره غلبه بر کمرویی و خجالت» را هم بخوانید.

کتاب هایی برای غلبه بر احساس کمرویی و خجالت

رمز اعتماد به نفس

رمز اعتماد به نفس

نویسنده: کلیر شیپمن

مترجم: مهسا ساعی شیرازی

نشر نوین

اطلاعات بیشتر و خرید

سوال اصلی این است که این چیست که سبب تمایز برخی افراد در کار، زندگی و دیگر امور روزمره می‌شود؟ چه چیزی باعث تمایز دو فرد با ویژگی‌های تقریبا یکسان و امکانات مشابه خواهد شد؟ اولین جواب «اعتماد به نفس» است. عاملی که همچون یک نیروی محرکه‌ی پرفشار، قابلیت‌های فردی را چندین برابر کرده و تاثیرگذاری آنها را بیش‌ازحدِ تصور می‌کند. تلاش انسان‌ها در پیشرفت ستودنی است اما اگر همراه با این عنصر نباشد پیمودن مسیر بس دشوار و طاقت‌فرساست. این موضوع در زنان نمود بیشتری دارد چراکه آنها به‌واسطه نگرش‌های غلط رایج در جوامع، به‌خودی‌خود عقب نگه‌داشته شده‌اند و همین امر به‌مرور سبب شده تا حتی خود آنها نیز در ناخودآگاهشان قابلیت و توانایی کمتری برای خود قائل باشند. این در حالی است که تنها کمی اعتمادبه‌نفس کل جریان را وارونه کرده و اگر آنها را پیش نیندازد در رده‌ای هم‌تراز با مردان قرار می‌دهد.

«کتی کی» و «کلیر شیپ من» نویسندگان کتاب رمز اعتماد به نفس تلاش کرده‌اند با بیان و بررسی تاثیر اعتماد به نفس در موفقیت زنان، آنها را نسبت به این مقوله هشیارتر کنند و نقشه راه تازه‌ای پیش رویشان بگذارند. آنها زنان مختلف از هر رده و جایگاه را مخاطب خویش قرار داده‌اند تا اطلاعات مفیدی را در این حوزه به اطلاع آنها برسانند. حقیقت غیرقابل‌انکار این است که در دنیای مدرن امروز زنان شایسته و توانمند کم نیستند. این در حالی است که آنها در مقایسه با مردانی با همین درجه از دانش و توانایی در رده‌هایی پایین‌تر مشغول به کار و فعالیت‌اند. نویسندگان بااینکه از تاثیر ژن در بهره‌گیری از چنین قابلیتی غافل نیستند، تلاش کرده‌اند راهکارهایی موثر و درعین‌حال کارا برای پیمودن مسیر تعالی پیش روی تا رسیدن به هدف اصلی ارائه دهند. این کتاب برای افزایش اعتماد به نفس در زنان مفید است.

ایجاد اعتماد به نفس به زبان آدمیزاد

ایجاد اعتماد به نفس به زبان آدمیزاد

نویسنده: برینلی پلتز

مترجم: زینب شاهدی

نشر هیرمند

اطلاعات بیشتر و خرید

گاه برخی مسائل به نظر ما سخت و دور از ذهن می‌آیند. فکر می‌کنیم دانستن و یادگرفتن آنها پیچیدگی‌هایی عجیب دارد، مهارت خاص و اطلاعات‌پایه ویژه‌ای می‌طلبد و احتمالا از پس آن برنخواهیم آمد و درنتیجه هیچ‌وقت حتی نزدیکشان هم نمی‌شویم. فکر می‌کنیم افراد معدودی که احتمالا یا دانشمند هستند و یا فیلسوف از این حرف‌ها می‌زنند و درنتیجه در همان حد تصور و برداشت اولیه و خام خود رهایشان می‌کنیم. همین می‌شود که راه‌های بسیاری را در جهان به روی خود می‌بندیم بی‌آنکه بدانیم دیگرانی بوده‌اند که نه‌تنها به موضوع مسلط بوده‌اند که مهارت دیگری نیز داشته‌اند و آن بیان مفاهیم به زبان ساده است و ما می‌توانسته‌ایم از آنها کمک بگیریم، حرف‌هایشان را بشنویم و یا نوشته‌هایشان را بخوانیم. اینها که گفتم همان حکایت طنز نهفته در عنوان کتاب و آن عبارت «به زبان آدمیزاد» است.

«کیت برتون» و «برینلی پلتز» نویسندگان کتاب ایجاد اعتماد به نفس به زبان آدمیزاد تلاش کرده‌اند به بیانی ساده و روان از اعتماد به نفس بگویند. آنها از مبانی اولیه شروع کرده و به ما یاد می‌دهند چطور از همان ابتدا اعتمادبه‌نفس داشته باشیم و چگونه در جهات افزایش اعتماد به نفس در زندگی قدم برداریم. آموزه‌هایی که در تمامی جوانب زندگی به کار ما آمده و کمک می‌کند تا روابط شخصی و اجتماعی بهتری را برای خود سامان دهیم. غلبه کردن بر ترس‌هایی که درونمان ریشه دوانیده و ما را از انجام اموری بازمی‌دارد، تمرکز بر انرژی درونی خود و کمک گرفتن از توانایی‌های شخصی‌مان کمک خواهد کرد در عرصه‌های متفاوت بدرخشیم و رضایتی درونی برای ما به ارمغان خواهد آورد.

این کتاب برای افزایش اعتماد به نفس یکی از بهترین گزینه‌هاست. چرا که با زبانی ساده و روان درباره همه‌ی زیر و بم‌های این حس و یا بهتر بگوییم مهارت صحبت می‌کند.

شجاعت

شجاعت

نویسنده: دبی فورد

مترجم: ناهید سپهرپور

بنیاد فرهنگ زندگی دیجیتال

اطلاعات بیشتر و خرید

اعتماد به نفس با ما چه می‌کند؟ او در گوش ما از توانایی‌هایمان می‌گوید و دست ما را می‌گیرد تا از پله‌ها بالا برویم، سربالایی‌ها را پشت سر بگذاریم و جهان‌های پیش رو را یکی پس از دیگری کشف کنیم. اوست که ما را مطمئن می‌کند که کسی هستیم که شایسته‌ی رسیدن به تمامی اینهاست. او ما را شجاع می‌کند. شجاع می‌کند تا خواسته‌هایمان را به زبان بیاوریم و از قضاوت دیگران در مورد خودمان ترسی به دل راه ندهیم. بی‌گمان شجاع که باشی اهل راه رفتن در مسیرهای گوناگون و ناشناخته خواهی شد. سر از لاک بیرون آورده و سلانه‌سلانه پیش خواهی رفت.

شجاعت و دلیری، انسان دیگری از ما می‌سازد و ما را به‌جاهایی می‌رساند که شاید تا همین چند وقت پیش به هزاران دلیل آنها را شایسته خود نمی‌دانستیم و یا فکر می‌کردیم هرگز نخواهیم توانست به آنجا برسیم. شجاعت، سردار درون وجود هر یک از ما را آماده‌ی رزم می‌کند.

«دبی فورد» در کتاب «شجاعت» با پرداختن به همین مسائل از نقش آن در غلبه بر ترس‌های درونی می‌گوید و شجاعت را مهره‌ای کلیدی در پرورش اعتماد به نفس می‌داند. او معتقد است گذر از این مسیر درنهایت سبب می‌شود تا فرد در زندگی انتخاب‌های مناسب‌تری داشته باشد و همین امر سرنوشت متفاوتی را برای او رقم خواهد زد. اگر فکر می‌کنید اعتماد به نفس کمی دارید و یا حتی اگر مایل به رشد و پرورش نیروهای درونی خویش هستید، بد نیست سری به این کتاب بزنید.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

شیوه‌های افزایش اعتمادبه‌نفس در کودکان و نوجوانان

شیوه‌های افزایش اعتمادبه‌نفس در کودکان و نوجوانان

نویسنده: رضا یوسفی

انتشارات مینوفر

اطلاعات بیشتر و خرید

بسیاری چیزها به‌تدریج در درون آدمی شکل می‌گیرند. خیلی چیزها نیاز به پرورش، نگهداری و توجه ویژه دارند تا آهسته‌آهسته و به‌مرور پا بگیرند. بهترین زمان برای توجه به این امور همان ابتدای زندگی انسان است؛ همان سال‌هایی که وجود آدمی در حال شکل‌گیری و شناخت خوب و بد است و دارد تجربه می‌کند. بچگی پذیراترین دوران زندگی انسان است. اشتیاق به یادگیری در او بیداد می‌کند و همین امر سبب آموزش‌پذیر بودن اوست.

کاری به درس و مدرسه و گریزانی از آنها نداریم که از طرفی خصلت چنین فضاهایی است و از سوی دیگر کاستی‌های موجود در سیستم آموزشی سبب بروز چنین رفتارهایی در کودکان و نوجوانان می‌شود، از آموزش به‌صورت کلی می‌گوییم و اینجا روی سخن بیشتر با پدران و مادران است چراکه خانواده نخستین نهاد آموزشی است که کودک آن را تجربه می‌کند. او پیش از آنکه بخواهد بر سر کلاس و درس و بحث بنشیند در خانه خود، زندگی و منش آن را می‌آموزد.

اینجاست که اگر پدر و مادر دانش کافی نداشته باشند و یا خود از کمبود اعتماد به نفس رنج ببرند، کار دشوار می‌شود. کتاب شیوه های افزایش اعتماد به نفس در کودکان و نوجوانان حاوی نکاتی است که به والدین کمک می‌کند این مسیر نه‌چندان آسان را پیش بروند. نویسنده تلاش کرده به موارد پایه‌ای بپردازد چرا که مخاطب او گرچه والدین هستند اما نقطه اثر ماجرا کودکان‌اند. اگر کودک و یا نوجوانی در خانه و یا در نزدیکان خود دارید و یا حتی به‌واسطه شغل خود با آنها در ارتباط هستید، پیشنهاد می‌کنیم این کتاب را برای افزایش اعتماد به نفس آن‌ها بخوانید تا هم بتوانید به بهترین نحو با کودکانه و نوجوانان ارتباط برقرار کنید و هم کمک‌حال آنها در پرورش نیروهای درونی‌شان باشید.

آیا شما اعتماد به نفس کافی برای انجام کارهایتان را دارید؟ لطفا تجربه خودتان را با ما به اشتراک بگذارید.

297,663 بازدید
برچسب ها

Avatar

بنوشه فرهت


اشتراک گذاری یادداشت
3.2 6 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
19 دیدگاه ها
قدیمی ترین
جدیدترین بیشترین رای
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه