لوگو طاقچه
کتاب هایی برای غلبه بر احساس کمرویی و خجالت

معرفی کتاب هایی برای غلبه بر کمرویی و خجالت

25,074 بازدید

احساس خجالت، یکی از موانع بزرگ همه انسان‌ها در راه رسیدن به اهداف و خواسته‌هایشان است. حتما برای همه ما لحظاتی پیش آمده است که با خجالت به اطرافمان نگاه کردیم و نتوانستیم حرفی را که می‌خواستیم، بزنیم. مطمئنا تجربه چنین حسی به خودی خود کافی و دردناک است اما احتمالا آسیبی که از این احساس دیده‌ایم هم در زندگی ما نقش پررنگی داشته است. دانستن اینکه ما تنها افرادی نیستیم که این حس را تجربه کرده‎ایم می‌توان به بهتر شدن حال ما کمک کند ولی بهرحال زمانی می‌رسد که باید با این حس خداحافظی کنیم. در این یادداشت به معرفی کتاب‌های خوب برای مطالعه می‌پردازیم که مانند یک راهنما در کنار ما قدم برمی‌دارند تا با خجالت برای همیشه خداحافظی کنیم. این کتاب ها از بهترین گزینه‌هایی هستند که برای غلبه بر احساس خجالت و کمرویی می‌توانند به ما کمک کنند.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «کتاب‌هایی که افراد درونگرا باید بخوانند» را هم بخوانید.

شجاعت در برهوت

شجاعت در برهوت

نویسنده: برنه براون

مترجم: سیده فرزانه حسینی

انتشارات میلکان

اطلاعات بیشتر و خرید

برنی براون در کتاب شجاعت در برهوت دنیای عجیبی را ترسیم می‌کند: برهوت. دنیایی ترسناک که در آن ما را به دلیل آنکه همرنگ جماعت نیستیم، قبول ندارند و از خود می‌رانند. شجاع بودن در چنین مکانی واقعا هم ترسناک است. شاید اگر عمیق‌تر به این موضوع نگاه کنیم می‌بینیم که ما همیشه به دنبال تایید دیگران هستیم و از این طریق احساس تعلق به جمع یا گروه را در خودمان ارضا می‌کنیم. اما قرار است این کتاب به ما کمک کند تا این احساس تعلق را در وجود خودمان، باورها و عقایدمان آنچنان عمیق کنیم که نیازی به تایید دیگران نداشته باشیم.

این کتاب مناسب برای غلبه بر خجالت که در دسته‌بندی کتاب‌های موفقیت و خودیاری قرار دارد به شما راهکار مشخص و واحد ارائه نمی‌کند. بلکه شما را وادار می‌کند تا با خواندن کتاب و تطبیق آن با شرایط خودتان در زندگی، راهکار عملی مخصوص به خودتان را پیدا کنید. علاوه بر این، نویسنده مثال‌های بسیاری هم از زندگی شخصی خودش می‌زند که به وضوح بیشتر مطالب کمک می‌کند.

اگر دوست دارید درباره تفوات‌های کتاب‌های روانشناسی، موفقیت و خودیاری بیشتر بدانید، پیشنهاد می‌کنم یادداشت پریا نقی‌زاده کارشناس ارشد روانشناسی بالینی را بخوانید.

بهترین خودت باش

بهترین خودت باش

نویسنده: ایلین ولتروت

مترجم: سوسن موسوی

انتشارات شمشاد

اطلاعات بیشتر و خرید

اگر قرار باشد که فقط یک کار برای خداحافظی کردن با حس شرم یا خجالت انجام دهیم، آن کار، این است که خودمان را بپذیریم. همانگونه که هستیم. با تمام خوبی‌ها و بدی‌ها. با تمام تجربه‌هایی که از سر گذراندیم و بالاخره با تمام کاستی‌هایی که داریم. در بسیاری از موارد حس خجالت فقط به این دلیل پیش می‌آید که ما خودمان را دست‌کم می‌گیریم و یا خود را کمتر از دیگران می‌پنداریم. حالا برای بالا بردن عزت نفس و پذیرش خود راه حلی هم هست؟

ایلین ولتروت در کتاب بهترین خودت باش، راه حلی عالی برای ما دارد. او برای ما یک چیز را واضح می‌کند و آن این است که نباید اجازه دهیم انتظارات دیگران از ما، انتظارات ما از خودمان را شکل دهند. در واقع او به کمک این کتاب به ما می‌آموزد که با اختصاص دادن زمانی به خودمان در طول روز، آرامش را پیدا می‌کنیم. آرامشی که به ما اجازه متفاوت بودن، اظهار نظر کردن، نترسیدن و غلبه بر خجالت را می‌دهد.

چاره کمرویی، قدرت اراده، دقت

چاره کمرویی، قدرت اراده، دقت

نویسنده: ریموند دوسن لوران

مترجم: محمدحسین سروری

انتشارات نگاه

اطلاعات بیشتر و خرید

اگر شما هم جز آن دسته از افراد خجالتی هستید، حتما بارها و بارها از خود پرسیده‌اید که چاره کمرویی چیست؟ ریموند دوسن لوران در کتاب چاره کمرویی به شما پاسخ می‌دهد. او معتقد است که چاره کمرویی، بالا بردن قدرت اراده و دقت است. حتما می‌پرسید چگونه؟

بالا بردن اراده به ما کمک می‌کند تا با مشکلات بجنگیم. مبارزه‌ای که به ما قدرت می‌دهد. ما را از جسم بی‌جانی که بدون اراده تسلیم شرایط می‌شود، تغییر می‌دهد. در این کتاب، راهکارهای عملی برای بالا بردن اعتماد به نفس، غلبه بر کمرویی و خجالت، تقویت قدرت اراده و بالا بردن دقت ارائه شده است. راهکارهایی که به ما کمک می‌کنند تا خود را از یک چرخه معیوب رها کنیم و مسیر زندگی‌مان را در دستان خودمان بگیریم.

صحبت در جمع به زبان ساده

صحبت در جمع به زبان ساده

نویسنده: لوری روزاکیس

مترجم: آزیتا نجات‌مهر

انتشارات نسل نواندیش

اطلاعات بیشتر و خرید

صحبت کردن در جمع فقط به معنای گفتگو و خوش و بش کردن با جمع دوستان و فامیل نیست. بلکه دنیای وسیع‌تری را در بر می‌گیرد. سخنرانی کردن یا به عبارتی، نطق کردن هم یکی از همان دنیاها است. حال تصور کنید که قرار است جلوی جمعی بایستید و برایشان سخنرانی کنید. علاوه بر اینکه باید بر احساس خجالتی که دارید، غلبه کنید، موارد دیگری هم هست که باید در خاطر داشته باشید. چگونه متن سخنرانی خود را آماده کنید؟ چگونه حرف‌هایتان را به صورت تاثیرگذار بیان کنید؟ چگونه توجه افراد را به خودتان جلب کنید و در نهایت، چطور نطقی ایراد کنید که زندگی حداقل یک نفر را تغییر دهد؟

 این آن چیزی است که کتاب صحبت کردن در جمع به زبان ساده به شما می‌آموزد.

خجالت

خجالت

نویسنده: بگونیا ایبارولا

مترجم: نوشین جعفری

انتشارات با فرزندان

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب خجالت، یک داستان کودکانه از مجموعه «احساسات خود را بشناسیم» است. این کتاب و کتاب‌های دیگر این مجموعه در قالب یک داستان به کودکان و به والدین آن‌ها کمک می‌کنند تا احساساتشان را بشناسند و بتوانند در شرایط مختلف، آن‌ها را بروز دهند، یا در بعضی موارد، مثل همین داستان، بر آن غلبه کنند.

 کارلوس، قناری کوچکی است که آواز نمی‌خواند. در خانواده کارلوس همه آوازخوان‌های مشهوری هستند و صدای زیبایی دارند. مادربزرگ کارلوس، حنجره طلا، یک جایزه مهم بین‌المللی آواز خواندن را هم برنده شده است اما چرا تا به حال، کسی صدای کارلوس را نشنیده است؟

پدر و مادر کارلوس که حسابی نگران او هستند، کارلوس را به دکتر می‌برند. اما دکتر بعد از معاینه کارلوس به پدر و مادر او می‌گوید که تارهای صوتی کارلوس هیچ مشکلی ندارند….

خواندن این کتاب هم برای کودکان مفید است و هم می‌تواند والدین را به خوبی با پدیده خجالت، چرایی شکل‌گیری آن و چگونگی غلبه بر خجالت آشنا کند.

آیا می‌توان با خجالت خداحافظی کرد؟

نیل گیمن، نویسنده مشهور در پیام تبریکی به مناسبت سال نو برای همه آرزو کرده بود تا سالی پر از اشتباه داشته باشند! اشتباهاتی که به یادگیری منجر می‌شوند، مسیر جدیدی را پیش پای انسان باز می‌کنند و دری به سوی دنیای شگفت‌انگیز تجربه‌ها می‌گشایند. اگر قرار است برای غلبه بر احساس خجالت، اشتباه کنید، این جمله را از یاد نبرید: «هیچ حسی نمی‌تواند با لذت آن لحظه‌ای که خودتان را در جمعی ابراز می‌کنید، برابری کند.»

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

25,074 بازدید
برچسب ها

Avatar

صدف کاظمی


اشتراک گذاری یادداشت
3.5 2 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه