لوگو طاقچه
معرفی کتاب‌هایی برای آموزش حسابداری

معرفی کتاب‌هایی برای آموزش حسابداری

وارن بافت، نابغه‌ی آمریکایی در سرمایه‌گذاری، حسابداری را زبان رایج در دنیای کسب‌وکار و تجارت می‌شناسد. به همین جهت سررشته‌‌داشتن از امور مالی، حسابداری و حسابرسی را برای یک صاحب کسب‌وکار ضروری می‌داند. در این یادداشت به سراغ کتاب‌هایی رفتیم که دید خوبی نسبت به حسابداری به مخاطب می‌دهند. کتاب‌هایی که در این یادداشت معرفی می‌کنیم قرار نیست کسی را که هیچ آشنایی با حسابداری و امور مالی ندارد، به حسابدار حرفه‌ای تبدیل کند، اما حتما دانش خوانندگان را در ابعاد مختلف این رشته (حسابداری مالیاتی، حسابداری مدیریت، حسابرسی و…) عمیق‌تر و گسترده‌تر می‌کند. بنابراین این کتاب‌ها را به دانشجویان حسابداری، کارآموزهای این رشته، سرمایه‌گذارها و مدیران کسب‌وکار توصیه می‌کنیم. 

کلید حسابداری در excel

کلید حسابداری در excel

نویسنده: حمید رضا خداپرست

انتشارات کلید آموزش

اطلاعات بیشتر و خرید

در دنیای امروز، معنای سنتی حسابداری از بین رفته و ابزارهای مورد استفاده در دنیای حسابداری کاملا تغییر کرده‌اند. یکی از اولین و ابتدایی‌ترین ابزارهایی که کارآموز یا دانشجوی حسابداری برای ورود به دنیای حرفه‌ای این رشته نیاز دارد، نرم‌افزار پرکاربرد اکسل است. حسابدارها از اکسل برای برای تهیه‌ی صورت‌های مالی، رسم نمودارها و تابع‌های پرکاربرد عمومی و… استفاده می‌کنند. در این کتاب به‌‌سادگی این موضوعات از مراحل ابتدایی توضیح داده شده‌اند.

کتاب کلید حسابداری در اکسل یکی از کتاب‌های ساده و پرنکته‌ای است که می‌تواند دم دست یک کارآموز حسابداری یا دانشجوی این رشته باشد تا در هنگام شکل‌‌دادن تابع‌های مورد نیاز مالی، مواجه‌‌شدن با پیغام‌های خطا، طراحی صورت‌های مالی و گزارش‌گیری دائما به آن رجوع کند. 

خودآموز حسابداری بازار کار

خودآموز حسابداری بازار کار

نویسنده: سیدمحمد جواد حسینی

موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران

اطلاعات بیشتر و خرید

رشته‌ی حسابداری کاملا وابسته به تکنولوژی روز است و به آنچه که در جهان می‌گذرد نزدیکی عمیقی دارد. به همین علت است که دانشجویان و کارآموزهای این رشته دائما باید با دانش روز و ابزارهای رایج آن در دنیای حسابداری در تماس باشند. کتاب خودآموز حسابداری بازار کار یکی از منابع خوبی است که می‌تواند دید خوب و واضحی نسبت به زیروبم این رشته در دنیای امروز به مخاطب خود بدهد. 

این کتاب برای افرادی که در ابتدای مسیر حسابداری و حسابرسی هستند، منبعی خوب به شمار می‌رود و می‌توان با مراجعه‌ی هر روزه به آن خیلی زود سر از دنیای حرفه‌ای حسابداری درآورد. متن کتاب به‌‌سادگی محتوا را به مخاطب انتقال می‌دهد و در انتهای هر فصل سوال و تست‌های مرتبط با دروس قرار گرفته که به فهم عمیق درس‌ها کمک می‌کند. 

کتاب کار حسابداری مقدماتی

کتاب کار حسابداری مقدماتی

نویسنده: موسی رشیدی خزایی

موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب کار حسابداری مقدماتی منبعی خارق‌العاده برای فهمیدن دقیق مفاهیم حسابداری و کارکردن عملی با این مفاهیم است. متن کتاب ساده است، پیچیدگی خاصی ندارد و در هشت فصل به عناوینی مثل عملیات مالی حساب‌ها، ثبت و گزارش‌ حساب‌ها، تهیه‌ی صورت‌های مالی، عملیات حسابداری در موسسات بازرگانی، اسناد تجاری، تن‌خواه‌گردانی، اصلاح حساب‌ها و بستن حساب‌های موقت می‌پردازد. این کتاب علاوه‌ بر دانشجویان حسابداری، کارآموزان این رشته‌ و مسئولان امور مالی، می‌تواند برای مدیران میان‌رده‌ای که امور مالی بخش خود را هم به عهده دارند کارآمد باشد. 

حسابداری حقوق و دستمزد

حسابداری حقوق و دستمزد

نویسنده: امید بیکانی

موسسه فرهنگی هنری دیباگران تهران

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب حسابداری حقوق و دستمزد برای افرادی نوشته شده که با اصول حرفه‌ای حسابداری آشنا هستند، اما نیاز دارند تا از قوانین مربوط به دستمزد و نکات طلایی حقوقی این موضوع اطلاع داشته باشند. به همین جهت، بر عکس سه کتاب پیشین، در هشت فصل این کتاب، دیگر خبری از توضیح اصول ابتدایی حسابداری نیست و فرض بر این است که خواننده‌ی این کتاب در این رشته تحصیل کرده و سابقه‌ی کاری کافی برای فهمیدن اصطلاحات رایج در این حرفه را دارد.

موضوعاتی که در این کتاب آموزش داده می‌شوند عبارت هستند از: قوانین کار و تامین اجتماعی در ایران، قوانین مربوط به مالیات حقوق، نحوه‌ی محاسبه‌ی حقوق و دستمزد، قوانین مرتبط با بیمه و نحوه‌ی محاسبه‌ی بیمه، تسویه‌ی حساب و بیمه‌ی بیکاری. در دو فصل انتهایی این کتاب دو موضوع نسبتا ابتدایی مطرح می‌شود که محتوای کتاب را برای حسابدارهای تازه‌کار هم کاربردی می‌کند. خوانندگان  در این دو فصل با نحوه‌ی ارسال لیست حقوق و دستمزد، ثبت آن در سامانه‌های تامین اجتماعی و مالیات و کارگاه عملی حقوق و دستمزد آشنا می‌شوند. 

راهنمای کامل حسابداری مالیاتی ۱

راهنمای کامل حسابداری مالیاتی ۱

نویسنده: معصومه سادات مالدار سرپل

انتشارات جهاد دانشگاهی استان مرکزی

اطلاعات بیشتر و خرید

حسابداری مالیاتی یکی از زیرمجموعه‌های مهم حسابداری است و فردی که در این موقعیت شغلی استخدام می‌شود وظیفه دارد تا سوابق مالی شرکت را در اظهارنامه‌ی مالیاتی قید کند. بنابراین چنین فردی باید بتواند موشکافانه این سوابق را بررسی کند تا شرکت را درگیر مسائل مالیاتی و حقوقی با دولت نکند.

بررسی صورت‌های مالی، برنامه‌ریزی برای بودجه، سوابق مالی، محاسبه‌ی مالیات، بازرسی سیستم‌های حسابداری از جمله وظایف یک حسابدار مالیاتی است که در کتاب راهنمای کامل حسابداری مالیاتی به‌‌خوبی مورد بررسی قرار می‌گیرند. 

راهنمای کامل حسابداری مالیاتی ۱۰ فصل دارد که در هر فصل به طور جامع و کامل موارد مرتبط با مالیات توضیح داده می‌شوند. کلیات مفاهیم مالیات، مالیات بر ارث، مالیات حق تمبر، مالیات بر درآمد املاک، مالیات حقوق، مالیات حق‌‌الوکاله و… از جمله مواردی هستند که مفصل در هر فصل از این کتاب به آن‌ها پرداخته شده است. 

اطلاعات حسابداری

اطلاعات حسابداری

نویسنده: زهرا افتخاری

انتشارات ندای کارآفرین

اطلاعات بیشتر و خرید

موسسه پژوهش و آموزش همکاران سیستم یک مجموعه‌ی هشت‌‌جلدی را برای آموزش بخش‌های کاملا حرفه‌ای حسابداری و انبارداری تهیه و تدوین کرده که هر یک از این جلدها به مخاطب کمک می‌کند در یک حیطه آگاهی بیشتری پیدا کند. این مجموعه‌ی حسابداری شامل عناوینی از این قرار است: دریافت و پرداخت راهکاران، دفتر کل راهکاران، فروش داخلی راهکاران، کارگزینی راهکاران، جبران خدمات راهکاران، انبار و حسابداری انبار راهکاران، تدارکات راهکاران، دارایی ثابت راهکاران. 

مخاطبان این مجموعه فارغ‌التحصیلان رشته‌ی حسابداری، حسابدارانی که می‌خواهند در حیطه‌های بیشتری دانش به دست بیاورند و مدیرانی که قرار است مدیریت مالی و حسابداری بخش‌های جدیدی مثل انبارداری، کارگزینی و فروش را عهده‌دار شوند. به‌‌هرروی، داشتن دانش و تجربه در حسابداری برای خوانش این کتاب‌ها پیش‌نیاز به شمار می‌رود.

حل المسائل حسابداری برای مدیران

حل المسائل حسابداری برای مدیران

نویسنده: پاول ام. کولیر

مترجم: هانیه بیرامی

انتشارات بورس

اطلاعات بیشتر و خرید

مجموعه‌ی حسابداری و حسابرسی در بازار سرمایه یک مجموعه‌ی حرفه‌ای مالی است که از منابع دست‌ اول خارجی به فارسی ترجمه شده‌اند و مخاطبان آن علاوه بر تحصیلات و دانش حتما باید تجربه‌ی کار در حسابداری و حسابرسی را هم داشته باشند. در این مجموعه از کتاب‌ها موضوعات پرکاربردی مثل تفسیر صورت‌های مالی، ابزارهای مشتقه، گزارش‌گیری، حسابداری برای مدیران، گزارش تفسیری مدیریت گنجانده شده و علاوه بر جامعه‌ی حسابداران کانادا، نویسندگان مهمی مثل ماری بافت، پاول ام کولیر و نابغه‌ای همچون وارن بافت در شکل‌‌گرفتن این مجموعه نقش داشته‌اند. 

233 بازدید
برچسب ها

Avatar

شقایق ابراهیم‌زاده


اشتراک گذاری یادداشت
0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه