لوگو طاقچه
کتاب صوتی برای آموزش و تقویت زبان انگلیسی

کتاب‌های صوتی برای آموزش و تقویت زبان انگلیسی

1,583 بازدید

چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟ شما چه جوابی برای این سوال دارید؟ زبان انگلیسی یکی از رایج‌ترین زبان‌های بین‌المللی دنیا است. دانستن زبان انگلیسی به ما کمک می‌کند تا در کارمان پیشرفت کنیم. برای کسانی که قصد مهاجرت و شروع زندگی در یک کشور جدید را دارند، دانستن زبان انگلیسی یک اصل بسیار مهم است و به‌طور کلی زبان‌آموزی از زوال مغز نیز جلوگیری می‌کند. 

ما در این یادداشت وبلاگ طاقچه به سراغ کتاب‌هایی رفتیم که برای آموزش و تقویت زبان انگلیسی مفیدند. این کتاب‌ها را در سه بخش به شما پیشنهاد می‌کنیم؛ کتاب‌هایی که به ما در افزایش دایره‌ی واژگان کمک می‌کنند، کتاب‌هایی که برای تقویت و بهبود ارتباط به‌ویژه ارتباطات کاری مفیدند و در نهایت، داستان‌هایی جذاب برای اینکه زبان‌خواندن را دلچسب کنند.

چرا واژه‌ها مهمند؟

احتمالا شما هم خاطرات زبان خواندن به شیوه‌ی مدرسه را به یاد دارید. با همراهی همیشگی دفترچه کوچکی به نام دفتر لغات که ستون‌بندی شده بود و جایگاه خاصی برای یادداشت کردن کلمات جدید و معانی‌شان داشت. افزایش دایره لغات در آموزش زبان اهمیت دارد. چراکه به بهبود ارتباطات منجر می‌شود. فرقی نمی‌کند در یک رستوران در حال سفارش غذا باشید یا در یک مصاحبه برای شغل رویایی‌تان. دانستن لغات بیشتر و به‌کاربردن صحیح لغات در جای خودشان، به شما کمک می‌کند تا راحت‌تر به چیزی که می‌خواهید دست پیدا کنید. 

اما کدام کتاب‌ها می‌توانند به ما در یادگیری واژگان انگلیسی و تلفظ آن‌ها کمک کنند؟ 

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «معرفی کتاب صوتی انگلیسی» را هم بخوانید.

کتاب صوتی آموزش زبان انگلیسی (درس ۱ تا ۱۵)

اگر از شما بپرسند که زبان مادری را چگونه یاد گرفتید، چه می‌گویید؟ آموزش زبان دوم برای آدم‌ها سخت است چون معمولا روش مناسبی برای آموزش زبان در دسترس نیست. اما اگر در آموزش زبان دوم، مثلا زبان انگلیسی از همان روش آموزش زبان مادری استفاده شود، زبان‌آموزی لذتبخش می‌شود.

زینب تیموری و محسن معرفی در کتاب صوتی آموزش زبان انگلیسی (درس ۱ تا ۱۵) زبان انگلیسی را به روش آموزش زبان مادری به مخاطبان می‌آموزند. به این ترتیب شما می‌توانید با روشی لذت‌بخش شانسی دوباره به زبان خواندن بدهید.

بخشی از کتاب صوتی آموزش زبان انگلیسی (درس ۱ تا ۱۵ ) را بشنوید.

آموزش زبان انگلیسی (درس ۱ تا ۱۵ ) زینب تیموری

گوینده: محسن معرفی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

کتاب صوتی آموزش زبان انگلیسی (درس ۱۶ تا ۳۰)

پل پیمزلر بنیان‌گذار روش آموزشی پیمزلر، اعتقاد داشت که در ابتدای یادگیری زبان بهتر است به روش یادگیری طبیعی عمل کرد. تاکید او بر استفاده و یادگیری مهارت‌های گفتن (Speaking) و شنیدن (Listening) در ابتدای راه بود نه استفاده از روش‌های دیگر مانند نوشتن یا استفاده از کتاب‌ها. کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی نیز بر اساس همین متد آموزشی تدوین شده است. 

کتاب صوتی آموزش زبان انگلیسی (درس ۱۶ تا ۳۰) که در ادامه‌ی‌ کتاب قبلی قرار دارد به شما کمک می‌کند تا از زمان‌های کوتاهی که در طول روز دارید استفاده کنید تا زبان انگلیسی بیاموزید. شما کافی است در طول روز مدت زمان سی دقیقه را به شنیدن این کتاب اختصاص دهید تا همانطور که حرف زدن به زبان مادری را یاد گرفتید، انگلیسی را نیز بیاموزید.

بخشی از کتاب صوتی آموزش زبان انگلیسی (درس ۱۶ تا ۳۰) را بشنوید.

آموزش زبان انگلیسی (درس ۱۶ تا ۳۰) زینب تیموری

گوینده: محسن معرفی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

۵۰۴ واژه‌ی مطلقا ضروری (فلش کارت)

شما چقدر به استفاده از فلش کارت‌ها در آموزش اعتقاد دارید؟ فلش کارت‌ها ابزاری کاربردی در آموزش هستند. از فلش کارت می‌توانید در زمان‌های مختلف استفاده کنید و زمان‌های مرده و هدررفته در طول روز را به زمان یادگیری تبدیل کنید. فلش کارت، به کارت‌های کوچکی گفته می‌شود که اطلاعات مختلفی را در خود جای می‌دهد و به دلیل حجم و وزن کمی که دارد، قابل حمل و نقل و استفاده است.

کتاب ۵۰۴ واژه‌ی مطلقا ضروری که به شکل فلش کارت و البته کتاب صوتی قابل‌استفاده است، منبعی خوب برای مرور واژگان مختلف است. اگر برای امتحان زبان یا حتی کنکور آماده می‌شوید، استفاده از این فلش کارت‌ها می‌تواند سرعت بسیاری بر روند یادگیری‌تان بگذارد. 

بخشی از کتاب صوتی ۵۰۴ واژه مطلقا ضروری (فلش کارت) را بشنوید.

۵۰۴ واژه مطلقا ضروری (فلش کارت) هادی ابراهیمی

گوینده:
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

۶۰۴  واژه‌ی مطلقا ضروری

زبان اجزای بسیاری دارد اما کلمات یکی از مهم‌ترین اجزای زبان است؛ با کمک کلمات است که ما می‌توانیم جملات را بسازیم و حتی فکر کنیم. پس آموزش لغات یکی از مهم‌ترین مراحل در آموزش یک زبان دیگر است. اما به حافظه سپردن لغات بسیاری که بعدا در مکالمه‌ها و گفتگوهای روزانه به کار می‌آید کار آسانی نیست. 

کتاب ۶۰۴  واژه‌ی مطلقا ضروری یکی دیگر از کتاب‌هایی است که می‌توانید برای یادگیری و به‌خاطر سپردن لغات از آن استفاده کنید. این کتاب نیز از جمله کتاب‌هایی است که به شما برای آماده شدن در آزمون‌های زبان کمک می‌کند. 

بخشی از کتاب صوتی ۶۰۴ واژه‌ی مطلقا ضروری (کتاب) را بشنوید.

۶۰۴ واژه‌ی مطلقا ضروری (کتاب)

گوینده: هادی ابراهیمی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

چرا بهبود زبان در ارتباط کاری موثر است؟

اگر برای مهاجرت به خارج از کشور شروع به خواندن زبان کرده‌اید یا تصمیم گرفته‌اید که به‌صورت پروژه‌ای و مستقل با شرکت‌های خارجی کار کنید، باید زبان انگلیسی خود را تقویت کنید. در واقع شما نیاز دارید تا سطح زبان انگلیسی خود را از سطح گفتگوهای روزانه بالاتر ببرید. دانستن اصطلاحات مختلف به شما کمک می‌کند تا در مصاحبه‌ها و انجام امور کاری، حرفه‌ای به نظر برسید. کتاب‌های بسیاری هستند که به شما کمک می‌کنند تا ارتباطات کاری خودتان به زبان انگلیسی را گسترش و بهبود دهید. در ادامه چند نمونهاز این کتاب‌ها را معرفی می‌کنیم. 

مذاکرات به زبان انگلیسی

در دنیای کاری امروز، شاخص‌های مهمی برای موفقیت وجود دارد. یکی از موثرترین این مولفه‌ها، دانش مذاکره است. شما می‌توانید با تسلط به اصول مذاکره، کارهای ناممکن را ممکن کنید. اما مذاکره‌کردن آن هم به یک زبان دیگر به غیر از زبان مادری ممکن است استرس‌آور باشد. راه‌حل این است که اصول اولیه‌ی‌ چنین کاری را یاد بگیریم، و بیاموزیم چطور مذاکره کنیم تا حرفه‌ای به نظر برسیم. 

کتاب مذاکرات به زبان انگلیسی دامیز از سری کتاب‌های کاربردی است که به ما کمک می‌کند تا اصول مذاکره به زبان انگلیسی را یاد بگیریم. به‌این‌ترتیب می‌توانیم در جلسه‌ها و قرارهای کاری با اعتمادبه‌نفس و حرفه‌ای ظاهر شویم و مسیر گفتگوها را به سمت و سویی که می‌خواهیم ببریم.

بخشی از کتاب صوتی مذاکرات به زبان انگلیسی را بشنوید.

مذاکرات به زبان انگلیسی لارس ام. بلودورن

گوینده: ندا پوریان
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

سری کتاب‌های دامیز (به زبان آدمیزاد)، از مجموعه کتاب‌هایی هستند که روش و اصول انجام کارهای مختلف را به زبان ساده و با روشی کاربردی به مخاطبان می‌آموزند. این کتاب‌ها تنوع موضوعی گسترده‌ای دارند و شما می‌توانید با توجه به نیازی که دارید، کتاب موردنظرتان را انتخاب کنید. 

برگزاری جلسات به زبان انگلیسی دامیز

شما چقدر در برگزارکردن یک جلسه موفق هستید؟ اگر قرار باشد تا یک جلسه کاری برگزار کنید، چه چیزهایی را باید در نظر بگیرید؟ چطور می‌توانید در یک جلسه اعتماد و اطمینان کارفرماها و نیز شرکا و همکارانتان را به دست بیاورید؟ چطور باید از عادات، رفتارها و فرهنگ‌های مختلف اطلاع داشته باشید تا بتوانید جلسه‌ای برگزار کنید که برای همه مفید و سوددهنده باشد؟ 

دانستن پاسخ تمام این سوالات به شما کمک می‌کند تا جلسات کاری که برگزار می‌کنید با کیفیت باشند و شما را به خواسته‌هایتان برسانند. تجربه داشتن در این مسیر می‌تواند حسابی به شما کمک کند اما داشتن تجربیات کافی و نیز اطلاعات و آگاهی نیز مسیر حرفه‌ای جلسات را دگرگون می‌کند. 

لارس ام. بلودورن در کتاب برگزاری جلسات به زبان انگلیسی دامیز به تمام این سوالات پاسخ داده است. بنابراین شما با یک منبع بزرگ اطلاعات و تجربه روبه‌رو هستید که به شما در مسیر موفقیت و حرفه‌ای شدن کمک می‌کند. 

بخشی از کتاب صوتی برگزاری جلسات به زبان انگلیسی دامیز را بشنوید.

برگزاری جلسات به زبان انگلیسی دامیز لارس ام. بلودورن

گوینده: اعظم حبیبی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

نقش داستان‌ها در آموزش زبان چیست؟

برای یادگیری زبان انگلیسی و جذاب‌تر شدن مسیر آموزش زبان دوم از چه روش‌هایی می‌توان استفاده کرد؟ اگر لذت بردن را به‌عنوان یک عنصر به زبان خواندن و به‌طور کلی آموزش اضافه کنیم، مسیر یادگیری خوشایندتر می‌شود. خواندن کتاب و یا گوش دادن به کتاب‌های داستانی صوتی برای تقویت مهارت شنیداری زبان یکی از این روش‌ها است. شما با این کار می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید؛ هم از داستان لذت ببرید و هم زبان بیاموزید!

خاطرات شرلوک هولمز

شرلوک هولمز یکی از مهم‌ترین کارآگاهان تاریخ ادبیات جهان است و بیش از یک قرن است در سراسر جهان، خوانندگان و طرفدارانی دارد. او که به همراه کارآگاه واتسون از پرونده‌های جنایی رمزگشایی می‌کند، بارها و بارها سوژه‌ای برای اقتباس‌های سینمایی و تلویزیونی بوده است. پرونده‌های جذابی که شرلوک هولمز به سراغشان می‌رود، این قابلیت را دارد که ذهن مخاطبان را برای مدت‌های طولانی درگیر کند و مهارت‌های مختلف حل مسئله را به چالش بکشد. 

اگر در مسیر یادگیری زبان انگلیسی هستید، گوش دادن به رمان‌های صوتی می‌تواند به شما کمک کند تا در کنار لذت‌بردن از یک کتاب خوب و یک داستان قوی، مهارت‌های شنیدن (Listening) خودتان را نیز تقویت کنید. کتاب صوتی The Memories of Sherlock Holmes (خاطرات شرلوک هولمز) یکی از گزینه‌های عالی برای انجام این دو کار است؛ هم لذت ببرید و هم زبان انگلیسی‌تان را تقویت کنید. 

بخشی از کتاب صوتی The Memoirs of Sherlock Holmes را بشنوید.

The Memoirs of Sherlock Holmes Arthur Conan Doyle

گوینده:
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

غرور و تعصب

جین آستن در طول عمرش کتاب‌ها و رمان‌های بسیاری نوشت که محور اصلی تمام آن‌ها زنان، چالش‌هایشان به‌عنوان زن و نگاهشان به زندگی، ازدواج و آینده بود. او با این کار کمک بسیار بزرگی به وضعیت زنان کرد. زیرا با نوشتن داستان‌ها و خلق کتاب‌هایی که شخصیت اصلی‌شان بانوان بودند، سبب شد تا زنان در جامعه دیده شوند.

در میان تمام کتاب‌هایی که از جین آستن منتشر شده است، کتاب غرور و تعصب (Pride and Prejudice) از دیگر کتاب‌ها معروف‌تر است و جالب اینجاست که خود نویسنده هم به این کتاب به‌طور خاصی علاقه داشته است و این رمان را محبوب‌ترین اثر خودش می‌داند. 

داستان کتاب غرور و تعصب، داستان زندگی و عشق الیزابت بنت و آقای دارسی است. این دو نفر به دلیل پیش‌داوری‌هایی که درباره‌ یکدیگر دارند و همچنین غرورشان نمی‌توانند ارتباطی صمیمانه با یکدیگر برقرار کنند اما شعله کوچک عشقی که میانشان وجود دارد، کم‌کم افروخته‌تر می‌شود و حالا آن‌ها باید فکری به حال خودشان بکنند. جین آستن با قلمی توانا داستان‌ها و ماجراهای جذابی را پیش پای الیزابت بنت و آقای دارسی قرار می‌دهد تا آن‌ها را به یکدیگر برساند. 

بخشی از کتاب صوتی Pride and Prejudice را بشنوید.

Pride and Prejudice Jane Austen

گوینده:
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

شاهدخت کوچک

داستان یک شاهدخت کوچک، داستان شیرین و جذابی از زندگی دختری به نام سارا کورو است. سارا در هند در خانواده‌ای ثروتمند بزرگ شده است. پدرش که مدام در سفرهای کاری است، سارا را به مدرسه‌ی‌ شبانه‌روزی می‌برد اما خودش در یکی از سفرها جانش را از دست می‌دهد. حالا که سارا پدرش را از دست داده است، رفتار مدیر مدرسه با او تغییر می‌کند و هرچه را که سارا دارد از او می‌گیرد. اما سارا تغییر نمی‌کند. هنوز با دیگران مهربان است و هنوز سعی می‌کند با محبت و خوش‌اخلاقی زندگی کند. 

فرانس هاجسون برنت در کتاب یک شاهدخت کوچک (A Little Princess) روایت زیبایی از یک زندگی را تعریف می‌کند و در کنارش، درس مهمی هم به مخاطبانش می‌دهد. با دیگران همانطور برخورد کن که دوست داری آن‌ها با تو رفتار کنند. سارا کورو، یک شاهدخت واقعی است که نشان می‌دهد چطور می‌توان خوبی‌ها را در درون خود حفظ کرد. حتی اگر دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم، از بدی‌ها پر شده باشد. 

بخشی از کتاب صوتی A Little Princess را بشنوید.

A Little Princess France Hodgson Burnett

گوینده:
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

رابینسون کروزوئه

رابینسون کروزوئه نوشته‌ی دانیل دفو یکی از داستان‌های مشهور کلاسیک دنیا است؛ ماجراهای پسر نوجوان سرکشی که برخلاف میل پدر و مادرش به سفر دریایی می‌رود، همه‌جا خواننده دارد و خواننده‌هایش هم فقط نوجوانان نیستند. بزرگسال‌های زیادی هم از خواندن آنچه که رابینسون پشت سر گذاشته و تلاشش برای پیدا کردن راهی برای زنده‌ماندن لذت برده‌اند. این کتاب حتی در میان منتقدان ادبیات نیز همواره محل بحث و گفتگو بوده است. تا حدی که بسیاری آغاز رمان مدرن را با تولد این کتاب یکی می‌دانند. 

رابینسون کروزوئه که تنها بازمانده‌ی یک سانحه‌ی دریایی است، به جزیره‌ای می‌رسد و حالا باید برای نجات جان خودش، همه چیز را از ابتدا بسازد. او بیست و هشت سال در جزیره زندگی می‌کند و همه‌ی چیزهایی را که احتیاج دارد، با دستان خودش خلق می‌کند. در نهایت نیز با نجات دادن جان یکی از بومیان جزیره، دوستی برای خودش دست و پا می‌کند…

کتاب صوتی An American Robinson Crusoe (یک رابینسون کروزوئه آمریکایی) نسخه‌ی خلاصه‌شده‌ای از این رمان مشهور به زبان انگلیسی است. ساموئل بی. آلیسون با نوشتن این اثر لذت شنیدن نسخه‌ای از این کتاب را به مخاطبانش هدیه داد.

بخشی از کتاب صوتی An American Robinson Crusoe را بشنوید.

An American Robinson Crusoe Samuel B. ALLISON

گوینده:
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

کلام آخر

شما کدام یک از کتاب‌های صوتی که در این یادداشت معرفی شد، خوانده‌اید؟ جای کدام کتاب‌ها را در این فهرست خالی می‌بینید؟ شما هم می‌توانید در بخش نظرات از روش‌ها و ترفندهایی بنویسید که برای آموزش و یادگیری یک زبان دیگر به‌ویژه زبان انگلیسی استفاده کرده‌اید.

1,583 بازدید
برچسب ها

Avatar

صدف کاظمی


اشتراک گذاری یادداشت
1 1 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه