لوگو طاقچه
کتاب صوتی بورس

کتاب صوتی درباره‌ی بورس

680 بازدید

کسب‌وکار در قرن بیست‌ویکم دیگر شبیه گذشته نیست و می‌طلبد که افراد خودشان را به ابزارهای جدید مجهز کنند و با روش‌های جدید پول‌درآوردن آشنا شوند. بورس یکی از این روش‌های متداول است. بورس بازاری دیجیتال است که در آن انواع اوراق بهادار معامله و در آن دارایی‌های واقعی و مالی تعیین قیمت و خرید و فروش می‌شوند. دنیای بورس این روزها این‌قدر گسترده و پرطرفدار شده است که آدم خیال می‌کند تنها کسی که از قواعد این عالم سر در نمی‌آورد خودش است. بورس درست مثل هر تخصص دیگری نیاز به کسب دانش و تجربه دارد. اما اگر کسی بخواهد وارد این حرفه شود باید از کجا شروع کند؟ چطور باید با مقدمات و اصطلاحات آن آشنا شود؟ در این یادداشت وبلاگ طاقچه چند کتاب صوتی معرفی کرده‌ایم که شما را با بورس آشنا می‌کنند. برای آنکه در بورس موفق باشید، فقط اطلاعات بورسی به شما کمک نمی‌کند، بلکه شما باید ویژگی‌های یک سرمایه‌گذار موفق را نیز کسب کنید. در این یادداشت، در کنار چند کتاب صوتی در مورد بورس، با چند کتاب صوتی دیگر نیز آشنا می‌شوید که راه و روش سرمایه‌گذاران موفق در بورس را به شما می‌آموزند.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «معرفی کتاب برای آشنایی با ارز دیجیتال» را هم بخوانید.

جادوی افزایش سرمایه

وقتی که وارد راهروهای تالار بورس می‌شوید یا اینکه وارد صفحات مجازی مربوط به بورس می‌شوید، عبارتی دوکلمه‌ای به‌کرّات به گوش شما می‌خورد. آن دو کلمه «افزایش سرمایه» است. حتما از خودتان می‌پرسید افزایش سرمایه یعنی چه؟

و بعد از این سوال، پرسش‌های بسیار دیگر هم در ذهنتان نقش می‌بندد: انواع روش‌های افزایش سرمایه چیست؟ تعداد سهام بعد از افزایش سرمایه چه تغییری می‌کند؟ قیمت سهام بعد از افزایش سرمایه چه تغییری می‌کند؟ بهترین نوع افزایش سرمایه، کدام است؟ افزایش سرمایه به چه افرادی تعلق می‌گیرد؟ سهام جایزه چیست؟ حق تقدم سهام چیست؟ چرا شرکت‌ها افزایش سرمایه می‌دهند؟ در افزایش سرمایه چه مراحلی طی می‌شود؟ چه زمانی سهم برای افزایش سرمایه بسته می‌شود؟ قیمت تئوریک چیست؟ اگر سهم درگیر افزایش سرمایه شد چه‌کار باید کرد؟ و… . پاسخ این همه سوال را از کجا باید به دست آورد؟

اگر می‌خواهید وارد دنیای بورس شوید اما نمی‌دانید دقیقا باید از کجا شروع کنید، از اصطلاحات تخصصی آن اطلاعی ندارید و البته فرصت آن را ندارید که به کلاس و کارگاه بروید، این کتاب صوتی برای شما نوشته و خوانده شده است.

اگر فعال بورسی هستید این کتاب را دست‌کم سالی یک بار، اما هرسال بخوانید. کتاب صوتی جادوی افزایش سرمایه در عین سادگی بیان آن، دارای نکات ارزشمندی است که هر سهامدار در بورس باید آن را مطالعه کند تا از سقوط و نابودی سهامش جلوگیری کند. این کتاب پر از مثال واقعی از بورس ایران است که به شما در درک مفاهیم و فضا کمک می‌کند.

بخشی از کتاب صوتی جادوی افزایش سرمایه؛ جلد اول را بشنوید.

جادوی افزایش سرمایه؛ جلد اول شهاب سهرابی

گوینده:
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

با این کتاب بازار را قبضه کنید

حتما جسته و گریخته دیده و شنیده‌اید که می‌گویند بهترین هدیه به فرزندانتان آموزش راه و رسم کسب درآمد است. برای اینکه به فرزندانتان راه کسب‌وکار را بیاموزید ابتدا خودتان هم باید آن را بیاموزید. این راه به‌ظاهر سخت است، اما غیرممکن و نشدنی نیست. اگر واقعا می‌خواهید در بازار کسب‌وکار موفق شوید، این را بدانید که اغلب افراد حرفه‌ای و دانشگاهی نمی‌توانند هیچ کمکی به شما بکنند و تنها راه باقی‌مانده این است: خودتان باید وارد عمل شوید.

کتاب «با این کتاب بازار را قبضه کنید» شما را به هدفتان می‌رساند. آموزه‌های این کتاب بسیار ساده است، حتی می‌توان گفت برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای بسیار ساده‌تر، اما هر گام معرفی‌شده در آن با هدف و دلیل خاصی آورده شده است. دستورالعمل‌های این کتاب هم برای تازه‌کاران و هم برای سرمایه‌گذاران حرفه‌ای بسیار مفید خواهد بود.

این کتاب با توضیحات گام‌به‌گام راه و مسیر را به شما نشان می‌دهد و برای کمک بیشتر یک فرمول جادویی هم در اختیارتان می‌گذارد. این فرمول بسیار ساده است و با کمک آن می‌توانید بازار، سرمایه‌گذاران حرفه‌ای و دانشگاهی را کنار بزنید. در این مسیر خواهید آموخت:

۱. چگونه بازار سهام را رصد کنید؟

۲. چرا بسیاری از سهام‌داران حرفه‌ای یا معمولی، با شکست روبه‌رو می‌شوند؟

۳. چگونه می‌توان با قیمت‌های پایین شرکت‌های خوبی را پیدا کرد؟

۴. چگونه می‌توانید به‌تنهایی بازار را قبضه کنید؟

بخشی از کتاب صوتی با این کتاب بازار را قبضه کنید! را بشنوید.

با این کتاب بازار را قبضه کنید! جو گرین بلات

گوینده: حدیثه حیدری
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

روش سرمایه‌گذاری وارن بافت

«وارن بافت» ملقب به حکیم اوماها، یکی از موفق‌ترین و ثروتمندترین سرمایه‌گذاران بازار سهام در ۳۰ سال اخیر است که رویکردش تمرکز روی ارزش کسب‌وکار و قیمت بازار است. شرکت او به نام برکشایر هاتاوِی، یکی از ۵۰۰ شرکت برتر جهان است؛ هلدینگی که کار اصلی آن در زمینه‌ی خدمات بیمه است، اما در مبادلات سهام نیز فعالیت دارد. اما بافت چگونه توانست به طور مداوم در صدر فهرست میلیاردرهای جهان باقی بماند و به یک اسطوره‌ی سرمایه‌گذاری در جهان تبدیل شود؟ چرا بافت تا این اندازه در سرمایه‌گذاری موفق عمل کرده است؟ کتاب صوتی روش سرمایه‌گذاری وارن بافت، راز بافت را برای شما برملا می‌کند:

به محض اینکه بافت، کسب‌و‌کاری را می‌یابد، تمامی ابعاد آن را درک می‌کند و با آن کار احساس راحتی دارد؛ عمل او مانند یک صاحب کسب‌وکار است، نه یک سودآور بازار سهام. بافت قهرمان استراتژی سرمایه‌گذاری با ارزش است و به‌هیچ‌وجه نوسان‌های روزمره در قیمت سهام و به طور کلی، تأثیر خلق و خوی اقتصادی یا هر عامل خارجی دیگر را باور ندارد. او همواره دیدگاه بلندمدتی را در پیش می‌گیرد و هرگز از ارزش اساسی یک کسب‌وکار چشم‌پوشی نمی‌کند.

روش سرمایه‌گذاری وارن بافت ترکیبی از استراتژی‌هایی است که توسط دو مشاور سرمایه‌گذاری دهه‌ی ۱۹۳۰، بن گراهام و فیلیپ فیشر، ارائه شده است. بافت روش حاشیه‌ی امن را از گراهام آموخت؛ و این یعنی، استفاده از دستورالعمل‌های کافی، برای خرید سهام شرکت‌هایی که سهم آن‌ها، ارزان‌تر از سرمایه‌ی خالص خودشان به فروش می‌رسد. همچنین گراهام تأکید می‌کرد که در پی آن نباید به نوسان‌های کوتاه‌مدت بازار سهام توجه داشت؛ چراکه بی‌فایده هستند و در عوض باید شرایط سهام را بلندمدت در نظر گرفت. بافت از فیشر آموخت که باید برای تأثیری که مدیریت می‌تواند بر ارزش هر کسب‌وکار داشته باشد، قدردانی کند و دریافت به جای کاهش خطرپذیری (ریسک)، تنوع در مشارکت را افزایش دهد، زیرا تماشای تمام تخم‌مرغ‌ها داخل تعداد زیادی سبدهای مختلف، غیرممکن است.

در کتاب صوتی روش سرمایه‌گذاری وارن بافت می‌آموزید:

۱. چرا بررسی گزارش سالانه شرکت‌ها بسیار مهم است؟

۲. چگونه ریسک سرمایه‌گذاری خود را پایین بیاوریم؟

۳. در برابر نوسان‌های کوتاه‌مدت بازار چه واکنشی نشان دهیم؟

بخشی از کتاب صوتی روش سرمایه‌ گذاری وارن بافت را بشنوید.

روش سرمایه‌ گذاری وارن بافت رابرت هگستروم

گوینده: فرهاد جان سریان
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

۱۲۵ اصل موفقیت وارن بافت

نویسنده‌ی این کتاب ماری بافت، عروس وارن بافت است. او به مدت ۱۲ سال از سال ۱۹۸۱ تا ۱۹۹۳ عروس وارن بافت بود؛ موفق‌ترین سرمایه‌گذار در جهان و در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین بشردوستان جهان. ماری به‌مرور شروع کرد به جمع‌آوری پندهایی که وارن در فضای خصوصی خانواده یا در گردهمایی‌های اجتماعی می‌گفت. هریک از آن‌ها مانند تشعشعی در فضای کسب‌وکار بود. حضور در گردهمایی‌های وارن و ارتباط نزدیک با دانشجویان مکتب بافت، ماری و دیوید، دیگر نویسنده‌ی کتاب را علاقه‌مند به جمع‌آوری بهترین پند و اندرزهای وارن در حوزه‌ی سرمایه‌گذاری، مدیریت کسب‌وکار، انتخاب یک شغل و یک زندگی موفق کرد. این دو نفر پندهای وارن را «طریقت وارن بافت» نامگذاری کردند. با شنیدن ۱۲۵ اصل موفقیت وارن، این پندها و اندرزها بهترین دوستان شما در زندگی، کسب‌وکار و تحقیق و بررسی مسائل سرمایه‌گذاری می‌شوند. 

کتاب صوتی «۱۲۵ اصل موفقیت وارن بافت» حاصل تلاش و دشواری‌های یکی از موفق‌ترین تاجران عرصه اقتصادی در قرن اخیر است. این کتاب مجموعه‌ای از باورها و اصولی است که این مرد بزرگ در راستای رسیدن به اهدافش آن‌ها را سرلوحه‌ی کار خویش قرار داده است. مهم‌ترین ویژگی این کتاب به‌کارگیری اصول ساده و کاربردی نه‌تنها در حوزه‌ی کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری بلکه در زندگی است. 

بخشی از کتاب صوتی ۱۲۵ اصل موفقیت وارن بافت را بشنوید.

۱۲۵ اصل موفقیت وارن بافت دیوید کلارک

گوینده: محسن زرآبادی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

سرمایه‌گذار هوشمند

پیش از اینکه به فکر سرمایه‌گذاری در یک کسب‌وکار بیفتید، باید به طور دقیق بدانید که چه چیزی به فروش می‌رسد، چگونه اداره می‌شود و برای پول درآوردن چه کاری باید انجام شود. تا زمانی که درک درستی از محیط رقابتی یک شرکت، چالش‌ها، فرصت‌ها و نقاط ضعف و قوتش پیدا نکرده باشید، اطلاعات کافی برای سرمایه‌گذاری در آن کسب‌وکار را هم در اختیار ندارید. هرچه اصولی که برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنید عقلانی‌تر باشد، استراتژی سرمایه‌گذاری‌تان به نتایج بهتری منجر خواهد شد. اگر قصد دارید با سرمایه‌گذاری در بازار بورس یا سایر اوراق بهادار به درآمد قابل‌توجهی دست پیدا کنید، باید فعالیت‌هایتان را براساس اصول عقلانی و درست کسب‌وکار ساماندهی کنید.

سرمایه‌گذاران باهوش پس از اینکه سهامی را خریدند، درست مانند زمانی که می‌خواستند برای خرید آن تصمیم بگیرند، بسیار دقیق و حواس‌جمع، رفتار می‌کنند. از سرمایه‌گذاری کسانی به پول واقعی می‌رسند که سهام را خریداری می‌کنند و برای مدت زیادی نزد خود نگه می‌دارند. سودی که به‌دست می‌آید نتیجه‌ی افزایش ارزش سهام در طولانی‌مدت است. سرمایه‌گذار باید مانند مالک آن کسب‌وکار فکر کند و از تفکر مثل دلال‌ها و تجار دوری کند. بخش عمده‌ی انرژی آن‌ها باید صرف ایجاد اطمینان در خود نسبت به نتایج سرمایه‌گذاری شود. یک سرمایه‌گذار واقعی در بازار سهام، نیازی به دانش و قدرت عقلانی فوق‌العاده‌ای ندارد بلکه نیازمند ویژگی‌های شخصیتی عالی است.

انتظار نداشته باشید از خرید سهام سود ببرید، مگر اینکه به اندازه‌ی ارزش کالایی که در یک معامله می‌خرید، درباره‌ی ارزش این اوراق اطلاعات داشته باشید. کاب صوتی «سرمایه‌گذار هوشمند» تمام این اطلاعات را در اختیار شما می‌گذارد.

بنجامین گراهام، نویسنده‌ی این کتاب صوتی، به‌عنوان پدر سرمایه‌گذاری ارزشی شناخته می‌شود. او یکی از معروف‌ترین فعالین بورس در دهه ۶۰ میلادی بود که توانست نام خودش را به‌عنوان یک کارگزار حرفه‌ای برای همیشه در وال‌استریت ثبت کند. بنجامین کودکی سختی را در فقر گذراند اما توانست در ۲۵سالگی بیش از ۵۰۰ هزار دلار درآمد ماهیانه داشته باشد.

بنجامین از روش‌ها و فرمول‌های مخصوص به خودش استفاده می‌کرد که بعدها با عنوان نظریه گراهام به شهرت زیادی رسید و افراد موفق بسیاری در وال‌استریت از آن استفاده کردند، به طور مثال وارن بافت (همان‌طور که گفتیم)، تمام سرمایه‌گذاری‌های بورسی‌اش را بر اساس روش گراهام انجام می‌دهد.

بخشی از کتاب صوتی سرمایه‌گذار هوشمند (خلاصه کتاب) را بشنوید.

سرمایه‌گذار هوشمند (خلاصه کتاب) بنجامین گراهام

گوینده: دادبه دادمهر
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

معامله‌‌گر منضبط

در بازار، زمانی که یک معامله‌گر یک دلار سود می‌کند به معنای این است که یک معامله‌گر دیگر یک دلار ضرر می‌کند. در واقع سودی که معامله‌گران کوچک به صورت دائم از بازار به دست می‌آورند، به صورت مستقیم از جیب معامله‌گران دیگری می‌آید که به صورتی صادقانه به فعالیت‌های اقتصادی می‌پردازند. حالا همه می‌خواهند بدانند که چطور این اقلیت، بیشترین سود را با کمترین زحمت به دست می‌آورند. باید بدانید که بین این دو معامله‌گر تفاوت‌هایی وجود دارد.

معامله‌گرانی که همیشه سود می‌کنند در همه‌ی معامله‌های خود با یک نظم ذهنی خاص وارد می‌شوند، آنها منضبط هستند، عواطف خود را به‌خوبی کنترل می‌کنند، به خودشان مسلط هستند و همسو با جریان بازار قدم برمی‌دارند.

این موضوع نشان‌دهنده‌ی این است که معامله‌گران موفق از نظر روانشناسی به خوبی روی خود کار کرده‌اند و شرایط بازار هرگونه که باشد آن‌ها می‌توانند کنترل ذهن خود را برای داشتن یک معامله موفق، حفظ کنند. 

کتاب صوتی «معامله‌‌گر منضبط» به بررسی مسائل روان‌شناختی در عرصه‌ی معامله‌گری می‌پردازد.

برای اینکه بتوانید در عرصه‌ی معامله‌گری به خصوص در بازار سهام به موفقیت‌های خوبی برسید باید در نوع تفکر خود تجدید نظر کنید و یک الگوی فکری نوین بیاموزید تا شما را به یک معامله‌گر حرفه‌ای تبدیل کند.

معاملات شما در حقیقت ساختاری برای نشان‌دادن این موضوع است که «چقدر خودتان را دوست دارید.» در واقع حتی وقتی که یاد گرفتید چطور به خودتان اعتماد کنید و همیشه در راستای اهداف خود گام بردارید، تنها چیزی که مانعتان می‌شود «میزان اعتمادبه‌نفس» شما است.

هر میزان پولی که در قالب سود به دست می‌آورید، به صورت مستقیم با باورهایی که در زندگی دارید، مرتبط است. در واقع مشخص می‌کند که چقدر لیاقت دریافت پول را دارید. بنابراین به‌عنوان یک معامله‌گر باید با همه موانعی که شما را از داشتن اعتمادبه‌نفس بالا و دوست داشتن خودتان منع می‌کنند، مقابله کنید. این نکته را همیشه به یاد داشته باشید.

بخشی از کتاب صوتی معامله گر منضبط (خلاصه کتاب) را بشنوید.

معامله گر منضبط (خلاصه کتاب) مارک داگلاس

گوینده:
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

کلام آخر

بورس بازار جذاب و هیجان‌انگیزی است. برای واردشدن به آن باید حتما از آن سر دربیاورید و روحیه‌تان نیز برای آن مناسب باشد. اگر قدم به قدم با آن پیش بروید، به سرمایه‌ی مورد نظرتان می‌رسید. فقط همان‌طور که در این کتاب‌ها خواندید و شنیدید باید «صبور باشید». شاید بعد از چند سال فعالیت در بورس شما هم کتابی درباره‌ی تجربه‌های خودتان نوشتید و آن را با جوان‌تر از خودتان به اشتراک گذاشتید. دنیا مکانی برای کسب تجربه و بعد، یاددادن بی‌منت آن تجربه‌ها به دیگران است.

680 بازدید
برچسب ها

Avatar

افسانه دهکامه


اشتراک گذاری یادداشت
0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه