لوگو طاقچه
تصویر جلد کتاب‌های ارز دیجیتال

ارز دیجیتال، چهره‌ی مدرن پول

597 بازدید

این روزها اگر وارد دنیای ارز دیجیتال نشده باشید هم حتماً اسمش به گوشتان خورده است. چهره‌ی نوی پول و سرمایه‌گذاری که درِ جدیدی را به روی دنیای معاملات و سرمایه‌گذاری باز کرده است. بسیاری معتقدند آینده‌ی تجارت و سرمایه‌گذاری در دست ارزهای دیجیتال است و هرکس زودتر به این فضا مسلط شود، برگ برنده‌ای در دستش دارد. در هر صورت جهان با سرعت به پیش می‌رود و اگر پابه‌پای آن حرکت نکنیم، ممکن است از جریان زندگی جا بمانیم.

پدید آمدن ارز دیجیتال، دنیای اقتصاد و تجارت را جان تازه‌ای می‌بخشد؛ معاملات را ساده‌تر می‌کند و واسطه‌ها را کنار می‌زند. آشنایی با ارز دیجیتال این روزها ضروری به نظر می‌رسد ولی چطور می‌شود با این دنیای پیچیده آشنا شد؟ 

در این یادداشت از وبلاگ طاقچه به معرفی کتاب‌هایی برای آشنایی با ارز دیجیتال می‌پردازیم.

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «بهترین کتاب‌های سرمایه گذاری» را هم بخوانید.

کتاب‌هایی که شما را به دنیای ارز دیجیتال می‌برند

مثل هر مسئله‌ی نو و تازه‌ی دیگری، در مورد ارز دیجیتال هم نباید بی‌گدار به آب بزنید. بهتر است اول به فنون و چم‌و‌خم کار مسلط شوید و بعد پا به این دنیا بگذارید. چطور به فنون مسلط شوید؟ بهترین راه مطالعه است. مطالعه‌ی اساسی و گسترده‌ای که باعث شود با دانش کافی وارد این حیطه شوید. 

دنیای ارز دیجیتال در کنار تمام مزایایش، معایبی هم دارد و می‌تواند سرمایه‌ی شما را از بین ببرد، شما را در دام کیف‌پول‌های تقلبی یا بدافزارها بیندازد یا کلاهبردارها را در مسیرتان قرار دهد؛ بنابراین بهتر است خودتان را حسابی به دانش و فنون مجهز کنید و بعد به این میدان بروید. خوشبختانه در سال‌های اخیر کتاب‌های خوب و مفیدی در زمینه‌ی ارز دیجیتال منتشر شده که هر‌کدام می‌توانند راهنمایی جامع و مورد این حوزه باشند و به شما کمک کنند با استفاده از ارز دیجیتال رشد کنید و در این زمینه موفق شوید.

در ادامه به سراغ بهترین نمونه‌های این کتاب‌ها می‌رویم و با آن‌ها آشنا می‌شویم:

بازار جدید ارز دیجیتال

بازار جدید ارز دیجیتال

نویسنده: محمد حسین طالب بیدختی

سبزان

اطلاعات بیشتر و خرید

«بازار جدید ارز دیجیتال: می‌خواهید تجارت کنید؟ دم در بد است!» با قلم محمدحسین طالب بیدخت منتشر شده است. اگر می‌خواهید ارز دیجیتال را از نقطه‌ی صفر بشناسید و پایه‌ای شروع کنید، این کتاب معلمی ساده‌گو و بسیار ماهر است. 

در کتاب بازار جدید ارز دیجیتال با تک‌تک مفاهیم این حوزه مثل بانکداری الکترونیک، ارز دیجیتال و انواع آن، کیف پول و انواع آن، بلاکچین و… آشنا می‌شوید و کاربردشان را می‌شناسید.

 نقطه‌ی قوت این کتاب نسبت به سایر آثار مشابه این است که: مباحث مطرح‌شده در کتاب بازار جدید ارز دیجیتال برای مخاطبین ناآشنا با این حوزه اصلاً گنگ نیست و در واقع گامی برای شروع است. نویسنده در این کتاب تجربیات خودش را در اختیار مخاطب می‌گذارد و احتمال خطا و اشتباه او در معاملات را کاهش می‌دهد. 

ارز دیجیتال (کتاب‌ راهنمای تجارت)

ارز دیجیتال (کتاب‌ راهنمای تجارت)

نویسنده: مارچین کاسپرچیک

مترجم: امید خیاط

نشر نوین

اطلاعات بیشتر و خرید

«ارز دیجیتال (کتاب راهنمای تجارت): راهنمای جامع چگونگی داد‌و‌ستد با بیت کوین و آلت کوین‌ها» نوشته‌ی ماروین نیوفیند و مارچین کاسپرچیک، از آثار مهم حوزه‌ی ارز دیجیتال است. نویسندگان این کتاب تجربه‌های زیادی در زمینه‌ی ارز دیجیتال دارند و در واقع خاک‌خورده‌های این دنیای جدیدند؛ آن‌ها در این اثر اول شما را با مفاهیم اصلی آشنا می‌کنند، بعد نحوه‌ی کار با ارز دیجیتال را به شما یاد می‌دهند و در نهایت فوت‌و‌فن‌هایی در اختیارتان می‌گذارند تا در این فضا عملکرد موفقی داشته باشید و در تله‌ها نیفتید.

نحوه کار رمزارزها، چگونه می توان از رمزارزها در اقتصاد استفاده کرد، چگونه می‌توان یک تحلیل اساسی انجام داد، چگونگی تجزیه و تحلیل فنی، چگونه سرمایه‌گذاری مطمئن و موفقی داشته باشیم و… از مطالب این کتاب هستند. 

استخراج ارز دیجیتال

استخراج ارز دیجیتال

نویسنده: تیلور بین

مترجم: محمدحسین صالحی

نشر کتاب مهربان

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب استخراج ارز دیجیتال به قلم پیتر کنت و تیلور بین با ترجمه‌ی محمدحسین صالحی اثری است که از ماینینگ رمز‌ارز می‌گوید و در استخراج ارزها که کاری پیچیده و نیازمند تخصص است، همراهی‌تان می‌کند. این کتاب کمکتان می‌کند استخراج رمز‌ارز را از ریشه بشناسید، با شکل‌های مختلف ماینینگ آشنا شوید، سیر تکاملی آن را بدانید و در نهایت بهترین رمز‌ارز را برای استخراج انتخاب کنید. همچنین در این کتاب می‌توانید نکاتی کاربردی در مورد تجهیزات ماینینگ و راه‌اندازی سخت‌افزار آن بخوانید و پاسخ ابهام‌هایتان را بگیرید.

انواع مختلف استخراج رمز‌ارز، انواع سخت‌افزارهای مخصوص استخراج و شیوه‌ی راه‌اندازی آن‌ها، نکاتی در مورد افت بازار، بهترین شیوه‌ی انتخاب رمز‌ارز، محاسبه درآمد یا ضرر احتمالی از روش‌های مختلف و… از مباحث کاربردی این کتاب هستند. 

بیت کوین

بیت کوین

نویسنده: شرکت پریپتو

مترجم: بهروز خدارحمی

انتشارات آوند دانش

اطلاعات بیشتر و خرید

بیت‌کوین اولین رمز‌ارزی است که به بازار آمد و با افزایش قیمت ناگهانی تبدیل به یکی از محبوب‌ترین و شناخته‌شده‌ترین رمز‌ارزها شد. از جایی که بیت‌کوین دنیایی خارج از اختیار دولت‌هاست، بسیار سودده محسوب می‌شود و به عقیده‌ی بسیاری در آینده جای پول را خواهد گرفت. کتاب «بیت‌کوین» اثری از شرکت پریپتو است که با ترجمه‌ی بهروز خدارحمی در نشر آوند دانش منتشر شده است.

در این کتاب شما بیت‌کوین را به‌صورت مفصل می‌شناسید و فوت‌وفن‌های کار کردن با آن را یاد می‌گیرید. بیت‌کوین چیست؟ چرا استفاده می‌شود؟ چطور می‌توان با استفاده از آن به درآمد بالا رسید؟ بانکداری بیت‌کوین چیست و چطور باید با کیف پول بیت‌کوین کار کرد. این کتاب به صورت گام‌به‌گام و با زبانی ساده شما را با یکی از مهم‌ترین رمز‌ارزها آشنا می‌کند و خطرهای این مسیر را برایتان روشن می‌سازد. 

آشنایی با نحوه کار و رمزگذاری بیت‌کوین‌‌، ذخیره‌سازی و حفظ امنیت آن‌‌، حقایقی درباره معامله بیت‌کوین و تامین مالی جمعی‌‌، تنظیم مقررات آن، ممنوعیت بیت‌کوین در برخی کشورها‌‌، خدمات محاسبه مالیات بر بیت‌کوین‌‌، موافقان و مخالفان بیت‌کوین‌‌ و ده روش برتر برای استفاده از این ارز دیجیتال، مطالبی هستند که در این کتاب در موردشان می‌خوانید. 

بیت‌کوین، پول آینده

بیت‌کوین، پول آینده

نویسنده: الیندا لارا

مترجم: امیرحسین فاضلی مقدم

کتاب کوله پشتی

اطلاعات بیشتر و خرید

«بیت‌‌کوین، پول آینده: کتابی که سرمایه‌تان را حفظ و چند برابر می‌کند» با قلم الیندا لارا و ترجمه‌ی امیرحسین فاضلی مقدم در نشر کوله‌ پشتی منتشر شده است. جهش باورنکردنی بیت‌کوین در دهه‌های اخیر باعث شده بسیاری به سمت آن حرکت کنند. پدیده‌ای نسبتاً نو که طبق پیش‌بینی متخصصان در آینده هم نقش مهمی خواهد داشت. الیندا لارا در کتاب «بیت‌کوین، پول آینده» به شما می‌گوید که سروکله‌ی بیت‌کوین از کجا پیدا شد، چرا رشد کرد، چرا محبوب است و اصلاً چه دلیلی دارد که آدم‌ها در سراسر دنیا به سراغش می‌روند. فرقی ندارد مبتدی هستید یا چیزهایی در مورد بیت‌کوین می‌دانید، در هر صورت می‌توانید از کتاب لارا برای خودتان نکاتی بردارید که در این سرمایه‌‌گذاری کمکتان کنند و مانع خطا رفتنتان بشوند.

پول چیست؟، بیت‌کوین چیست؟، چرا بیت‌کوین؟، چطور بیت‌کوین داشته باشم؟، ذخیره و حفاظت از بیت‌کوین، قیمت و ارزش‌گذاری و آینده‌ی بیت‌کوین از عناوین اصلی فصل‌های این کتاب هستند. 

بخشی از کتاب صوتی بیت کوین پول آینده را بشنوید.

بیت کوین پول آینده الیندا لارا

گوینده: امیر فرحان‌نیا
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

دانشنامه جامع ارز دیجیتال

دانشنامه جامع ارز دیجیتال

نویسنده: نکیسا حیدریان

انتشارات رهنج

اطلاعات بیشتر و خرید

دانشنامه جامع ارز دیجیتال با قلم محمد هلاکوئی و نکیسا حیدریان در انتشارات رهنج به چاپ رسیده است. 

این کتاب یک دانشنامه‌ی تمام و کمال است که می‌توانید تمام مفاهیم، اصطلاحات و کلمات تخصصی دنیای رمز‌ارز را در آن پیدا کنید. اگر می‌خواهید پا به دنیای رمز‌ارزها بگذارید، کتاب دانشنامه جامع ارز دیجیتال باعث می‌شود کمتر دچار سردرگمی شوید و بتوانید خبرهای روز این جهان را دنبال کنید و بخوانید.

لغات، اصطلاحات و اختصارات جهان ارز دیجیتال به ساده‌ترین شکل ممکن در این کتاب در اختیار مخاطبان قرار گرفته‌اند. این کتاب چه برای مبتدی‌ها و چه برای کسانی که قبلاً وارد این حوزه شده‌اند، اثری ضروری است چون مثل یک راهنمای همراه در مواقع ابهام به دادتان می‌رسد. 

یک ساتوشی

یک ساتوشی

نویسنده: نیما ملک‌پور

راه پرداخت

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب یک ساتوشی به قلم محمد آذرنیوار و نیما ملک‌پور از ارزشمندترین و روان‌ترین آثار در مورد ارزهای دیجیتال است. این کتاب در واقع تلاشی موثر برای روان‌ ساختن و توصیف مفاهیم ارز دیجیتال برای مخاطبان فارسی‌زبان به شمار می‌رود و با دقت مفاهیم را می‌شکافد. توضیحات این کتاب از ابتدای ابتدا یعنی از تاریخچه‌ی پول شروع می‌شود و به بلاک چین و انواع رمز‌ارزها می‌رسد.

حرف آخر

در سال‌های اخیر و با رونق گرفتن دنیای ارز دیجیتالی، آثار مختلفی در این زمینه منتشر شدند. بااین‌حال باید در انتخاب منبع وسواس به خرج دهید و سراغ منابعی بروید که به ساده‌ترین شکل ممکن و در کوتاه‌ترین زمان ممکن، بهترین و مفیدترین اطلاعات را در اختیارتان بگذارند. انتقال سرمایه به دنیای ارز دیجیتال یک ریسک است و باید طوری رفتار کنید که کمترین احتمال آسیب و ضرر را داشته باشید. 

کتاب‌هایی که در این یادداشت خواندید جزو بهترین و تاییدشده‌ترین آثار دنیای ارز دیجیتال هستند و هریک می‌توانند برای پیش رفتن در این حوزه کمکتان کنند. 

597 بازدید
برچسب ها

Avatar

سپیده بیگدلی


اشتراک گذاری یادداشت
0 0 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه