لوگو طاقچه
پرفروش‌ترین کتاب‌های برایان تریسی

معرفی پرفروش‌‌ترین کتاب‌‌های برایان تریسی

5,007 بازدید

امروزه وقتی قرار است کتاب‌‌هایی را به دیگران معرفی کنیم که مضمون‌‌شان بهبود کسب‌وکار و موفقیت در شغل و کارآمدی در زندگی فردی و اجتماعی است، بی‌‌گمان به آثار برایان تریسی نویسنده‌‌، سخنران و کارآفرین کانادایی خواهیم رسید. آثار تریسی از جمله «قورباغه‌‌ات را قورت بده»، «روانشناسی فروش»، «خلاقیت و حل مسئله» و غیره همواره از پرفروش‌‌ترین و موردتوجه‌‌ترین کتاب‌‌ها در زمینه‌‌ی خودیاری و انگیزش شغلی بوده است. در این یادداشت وبلاگ طاقچه، قصد داریم برای علاقه‌‌مندان به آثار تریسی، بهترین کتاب‌‌های او از نگاه مخاطبان را معرفی کنیم. گفتنی است برای خرید نسخه الکترونیکی و صوتی کتاب‌های برایان تریسی می‌توانید به سایت طاقچه مراجعه کنید.

قورباغه ات را قورت بده!

قورباغه ات را قورت بده!

نویسنده: برایان تریسی

مترجم: گروه مترجمان نشر مسیر سبز رشد

نشر مسیر سبز رشد

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب مطرح و پرفروش برایان تریسی یعنی «قورباغه‌‌ات را قورت بده» به سادگی مسئله‌‌ای را مطرح می‌‌کند که خیلی از افراد درگیر آن هستند و آن مدیریت زمان است. حتما شما هم افرادی را دیده‌‌اید که بیست و چهار ساعت شبانه‌‌روز آن‌‌ها با شما متفاوت است یعنی تقریبا به تمامی کارهایشان می‌‌رسند، حال آنکه شما درگیر یکی از چند کاری هستید که باید در طول روز آن را انجام دهید و در نهایت فقط می‌‌توانید همان کار را به سرانجام برسانید و به باقی کارها نرسید.

«قورباغه‌‌ات را قورت بده» به این دلیل مورد توجه و پسند خوانندگان قرار گرفته که دست روی نقطه‌‌ضعف انسان امروزی می‌‌گذارد و آن چیزی جز بطالت وقت در دنیای تکنولوژی نیست. انسان امروز به دلیل اولویت و اهمیت دنیای تکنولوژی، کارهای روزمره‌‌ی خود را به عقب می‌‌اندازد و به‌‌نوعی در انجام وظایف روزمره اهمال می‌کند. تریسی دست روی همین نکته می‌‌گذارد و سعی دارد در این کتاب، یک برنامه‌‌ریزی حساب‌‌شده به انسان امروزی تحویل دهد.

کتاب «قورباغه‌‌ات را قورت بده» از جمله مطرح‌‌ترین آثار آسیب‌‌شناسانه و انگیزشی در دنیای امروز است که در ایران هم طرفداران قابل‌توجهی دارد.

بخشی از کتاب صوتی قورباغه ات را قورت بده! را بشنوید.

قورباغه ات را قورت بده! برایان تریسی

گوینده: مجید قائدی
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اهداف: چگونه از هر آنچه تصور می‌کنید زودتر به خواسته‌هایتان برسید (خلاصه کتاب)

اهداف: چگونه از هر آنچه تصور می‌کنید زودتر به خواسته‌هایتان برسید (خلاصه کتاب)

نویسنده: برایان تریسی

سبکتو

اطلاعات بیشتر و خرید

هیچکس نمی‌‌تواند به‌‌طور ناگهانی و خلق‌‌الساعه، در یک حوزه‌‌ی مشخص موفق شود. ضامن موفقیت، هدف‌‌گذاری برای آن مورد خاص است. برایان تریسی در کتاب «اهداف: چگونه از هر آن‌‌چه تصور می‌‌کنید زودتر به خواسته‌‌هایتان برسید» این حقیقت را توضیح می‌‌دهد که هر فرد برای رسیدن به موفقیت (چه در حوزه‌‌ی تجارت و کسب و کار، چه در زندگی اجتماعی و چه در زندگی شخصی) بایستی اهداف خود را مشخص نموده و برای آن‌‌ها تلاش کند.

قدرت اهداف و نحوه‌‌ی تعیین آن‌‌ها چیزی است که تریسی در این کتاب آن را گوشزد می‌‌کند. برایان تریسی در این کتاب، سه فرمول کلیدی برای هر فرد معین می‌‌کند: تغییر طرز فکر اولین گام در تغییر زندگی فرد برای رسیدن به موفقیت خواهد بود. دومین گام برای رسیدن به موفقیت، تعیین مهلت برای یک هدف مشخص و به چالش کشیدن خود از طریق این ضرب‌‌الاجل خواهد بود. سومین و آخرین مرحله‌ی موردنظر تریسی، همان است که او بارها و بارها به آن اشاره می‌‌کند و آن چیزی جز خودشناسی نیست. هرچه فرد بیش‌‌تر خود را بشناسد، تعیین و رسیدن به اهداف برای وی ساده‌تر خواهد بود.

بخشی از کتاب صوتی اهداف: چگونه از هر آنچه تصور می‌کنید زودتر به خواسته‌هایتان برسید (خلاصه کتاب) را بشنوید.

اهداف: چگونه از هر آنچه تصور می‌کنید زودتر به خواسته‌هایتان برسید (خلاصه کتاب) برایان تریسی

گوینده:
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

مغناطیس پول شوید

مغناطیس پول شوید

نویسنده: برایان تریسی

مترجم: مسعود لعلی

انتشارات شمشاد

اطلاعات بیشتر و خرید

بعضی اوقات با خواندن یک اثر از برایان تریسی می‌‌توانید با مجموعه‌‌ای از نظرات او آشنا شوید و از آن‌‌ها نهایت استفاده را ببرید. «مغناطیس پول شوید» نمونه‌‌ای از این کتاب‌‌هاست.

این کتاب عصاره‌‌ای از آثار مختلف تریسی در باب چگونگی جذب سرمایه و ثروت‌‌اندوزی است. این‌‌جا هم تریسی، مهم‌‌ترین اولویت را برای جذب ثروت یا پول، خودیاری و خودشناسی می‌‌داند. او در این کتاب قید می‌‌کند که نباید دیگران را برتر فرض نمود و خود را پایین‌‌تر از افراد دیگر دانست. در هر کاری (در این‌‌جا کارآفرینی و در نتیجه ایجاد ثروت) فرد نیازمند این است که ابتدا خود را بشناسد، نقاط قوت خود را بهبود بخشیده و نقاط ضعفش را کاهش دهد. سپس گام برداشته و برای رسیدن به موفقیت، هدف‌‌گذاری انجام دهد. عنوان اصلی کتاب «مغناطیس پول شوید: هفت قانون قدرتمند برای جذب پول و ثروت کیهانی» دلالتی بر همین موضوع است.

این کتاب که شامل مجموعه سخنرانی‌‌ها و مصاحبه‌‌های تریسی است، باز هم روی بعضی از کلیدواژه‌‌های وی تأکید دارد، کلیدواژه‌‌هایی نظیر خودیاری، هدف‌‌گذاری، تعیین و تأکید روی اهداف، تجسم خلاق، خودباوری از طریق استفاده از بیان تأکیدی، استفاده از احساسات در مسیر موفقیت و نهایتا اقدام برای رسیدن به هدف (در این‌‌جا کارآفرینی و ایجاد پول و سرمایه).

کتاب «مغناطیس پول شوید» برای آن دسته از افرادی که می‌‌خواهند با مقدمات کارآفرینی آشنا شوند، کتاب بسیار مفیدی به حساب می‌‌آید.

۷ قدم تا عادت‌های موفق (خلاصه کتاب)

۷ قدم تا عادت‌های موفق (خلاصه کتاب)

نویسنده: برایان تریسی

مترجم: گروه گردآوری و ترجمه سبکتو

سبکتو

اطلاعات بیشتر و خرید

چرا این کتاب جزو پرفروش‌‌ترین آثار تریسی به حساب می‌‌آید؟ جواب ساده است؛ چون کتاب کم‌‌حجم «هفت قدم تا عادت‌‌های موفق»، راهنمایی گام‌به‌گام برای کسی است که قرار است مسیر موفقیت را طی کند. اما چگونه؟ این‌‌بار تریسی طی پژوهشی به این نتیجه می‌‌رسد که ۹۵ درصد از هر چیزی که یک انسان فکر می‌‌کند، احساس می‌‌کند، انجام می‌‌دهد و در نهایت به دست می‌‌آورد ماحصل عادت‌‌هایی است که وی در طول زندگی آن‌‌ها را بارها و بارها تکرار کرده است.

برایان تریسی در «هفت قدم تا عادت‌‌های موفق»، روش هفت مرحله‌‌ای را پیش می‌‌کشد که در آن به عادات مشترک موفق‌‌ترین افراد در جهان اشاره شده است؛ مراحلی که همه‌‌ی این افراد درباره‌‌ی آن‌‌ها اندیشیده، تصمیم گرفته و در نهایت طی کرده‌‌اند. کتاب کم‌حجم تریسی این امکان را به هر فرد می‌‌دهد تا راه‌‌های میانبر ایجاد عادت‌‌های درست را درون خود آزموده و تجربه نماید.

بخشی از کتاب صوتی ۷ قدم تا عادت های موفق (خلاصه کتاب) را بشنوید.

۷ قدم تا عادت های موفق (خلاصه کتاب) برایان تریسی

گوینده:
اطلاعات بیشتر و دانلود کتاب صوتی

فوق ستاره فروش شوید

فوق ستاره فروش شوید

نویسنده: برایان تریسی

مترجم: مهدی قراچه‌داغی

انتشارات ذهن آویز

اطلاعات بیشتر و خرید

برایان تریسی در سال ۲۰۰۲، کتابی را نوشت که پایه‌‌گذار و زمینه‌‌ساز تفکر درباره رازهای موفقیت ستارگان دنیای فروش شد. این کتاب با نام اصلی «فوق ستاره فروش شوید: ۲۱ روش عالی برای فروش بیش‌‌تر، سریع‌‌تر و آسان‌‌تر در بازارهای سخت» به‌سرعت در میان پرفروش‌‌ترین آثار کسب سرمایه و راه‌‌های موفقیت قرار گرفت.

چرایی پرفروش‌‌‌شدن این کتاب را باید در این جست که هر کسی به‌عنوان یک فوق ستاره‌‌ی فروش به دنیا نمی‌‌آید بلکه در چارچوب و مسیری می‌‌تواند به آن تبدیل شود. این کتاب این مسیر را گام‌به‌گام با مثال‌‌هایی از بزرگان عرصه‌‌ی فروش آموزش می‌‌دهد.

افراد موفقی که تریسی در این کتاب از آن‌‌ها مثال می‌‌زند همه یک ویژگی مشترک دارند و آن دیدگاه مثبت‌‌شان نسبت به زندگی است. فروشندگانی در بازار موفق هستند که ذهنشان را با افکاری مثبت از آرزوها و اهدافشان پر کنند و به آن‌‌ها به‌صورت مستمر بیندیشند.

برایان تریسی مطابق روشی که در کتاب‌‌هایش در پیش می‌‌گیرد اینجا هم قوانینی طلایی برای فوق ستاره شدن در عرصه فروش ارائه می‌‌کند. سه قانون تعالی دادن (فرد همیشه به این فکر کند که در کارش اولین است)، آماده‌‌سازی (آماده شدن و پشتکار برای رسیدن به هدفی که فرد برای آن تلاش می‌‌کند) و در نهایت قانون ۸۰/۲۰ (یعنی ۸۰ درصد فروش ناشی از ۲۰ درصد اقدامات فروشنده است) در این کتاب به‌صورت کاملا روان و ساده برای خواننده توضیح داده شده است.

راه نفوذ بر دلها

راه نفوذ بر دلها

نویسنده: ران آردن

مترجم: مهدی قراچه‌داغی

انتشارات ذهن آویز

اطلاعات بیشتر و خرید

حتما تا به حال در جمعی بوده‌‌اید که یک شخص متمایزتر از دیگران رفتار کرده است؛ به‌‌گونه‌‌ای که اطرافیان و شما آن شخص را جذاب و رفتار و سخنانش را گیرا تلقی کرده‌‌اید. اما آیا این مسئله اتفاقی ذاتی است؟ یعنی نمی‌‌توان با تکرار و تمرین روی خود، به درجه‌‌ای از جذابیت رسید که حرف‌‌ها و رفتارمان دیگران را تحت تأثیر قرار دهد؟

برایان تریسی در کتاب «راه نفوذ بر دل‌‌ها» روی این موضوع دست می‌‌گذارد که چگونه می‌‌توان در زندگی کاری، اجتماعی و شخصی جذاب بود و رفتارهایی از خود بروز داد که باعث تأثیر روی دیگران گردد؟ برایان تریسی به خوانندگان این کتاب یاد می‌‌دهد که اولا چگونه روی اعتماد و توجه مردم نسبت به خود در همان ثانیه‌‌های اول گفتگو تکیه کنند. او ادامه می‌‌دهد که با همین حرکت، حمایت افراد نسبت به خود جلب می‌‌شود.

زبان بدن، شاخصه‌‌ی دیگری است که او روی آن تأکید دارد و تکنیک‌‌هایی را برای بهبود زبان بدن ارائه می‌‌دهد. حالا نوبت عرضه‌‌ی نکته‌‌ای است که فرد باید با دیگری در میان بگذارد؛ خواه این عرضه محصولی برای فروش باشد و یا ابراز عشق و علاقه میان افراد باشد و یا حتی گفتن لطیفه‌‌ای در جمع برای خنداندن و مجلس‌‌گردانی تلقی گردد. تریسی با زبانی ساده و روان در این کتاب، یاد می‌‌دهد که یکی دیگر از راه‌‌های پیمودن مسیر موفقیت در عرصه‌‌ی زندگی، قدرت جذابیت در گفتار و رفتار فرد است.

روانشناسی فروش

روانشناسی فروش

نویسنده: مهدی قراچه‌داغی

انتشارات ذهن آویز

اطلاعات بیشتر و خرید

برایان تریسی این‌بار زمینه‌‌ی کسب و کار را با روانشناسی پیوند زده و یکی از عوامل موفقیت در فروش و کسب و کار را روانشناسی فروش می‌‌داند. همان‌‌گونه که از اسم اصلی کتاب یعنی «روانشناسی فروش: چگونه بیش‌‌تر، آسان‌‌تر و سریع‌‌تر از آن‌‌چه تصور می‌‌کردید فروش خود را افزایش دهید» پیداست این کتاب قرار است راهکارهایی را برای فروش بیش‌‌تر یک محصول برای خواننده ارائه دهد.

تریسی در این کتاب هم آموزشی گام‌به‌گام برای این موضوع ارائه می‌‌دهد. اولین نکته‌‌ای که برایان تریسی در این کتاب به آن اشاره می‌‌کند، هماهنگی قدرت ضمیر ناخودآگاه با موفقیت در فروش است؛ بدین معنی که برای فعال کردن ضمیر ناخودآگاه در جهت قرارگیری آن در مسیر موفقیت در فروش لازم است که فهرستی از کارهایی که قرار است انجام شود، تهیه گردد. با همین کار ضمیر ناخودآگاه با زمینه‌‌ی فروش هماهنگ خواهد شد. دومین گام، استفاده از تجربیات سایر افرادی است که در زمینه‌‌ی فروش موفق بوده‌‌اند. در این‌‌جا این کتاب با دیگر کتاب تریسی یعنی «فوق ستاره فروش شوید» همپوشانی و همخوانی ایجاد می‌‌کند. در نهایت سومین گامی که وی برای روانشناسی فروش ارائه می‌‌دهد، سؤالات هدفمند از خریدار است که می‌‌تواند فروشنده و خریدار را به یکدیگر نزدیک کند. سؤالات هدفمند نیز بدین شکل پرسیده می‌‌شود که ابتدا جلب اعتمادی از سوی فروشنده ایجاد شده و سپس سؤالاتی مرتبط با فروش محصول از خریدار پرسیده می‌‌شود. این مورد به خودی خود تعاملی دوطرفه میان فروشنده و خریدار ایجاد می‌‌کند.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

خلاقیت و حل مسئله

خلاقیت و حل مسئله

نویسنده: برایان تریسی

مترجم: مهدی قراچه‌داغی

انتشارات ذهن آویز

اطلاعات بیشتر و خرید

یکی دیگر از کتاب‌‌های کم‌‌حجم اما پرفروش برایان تریسی به نام «خلاقیت و حل مسئله» درباره‌‌‌‌ی راهکارهای بهبود خلاقیت و توانایی حل مسئله است. تریسی در این کتاب توضیح می‌‌دهد که خلاقیت از طریق سه عامل اهداف مشخص، تشخیص مشکلات محوری و حل مشکلات به وجود می‌‌آید.

تریسی که همواره روی این نکته تأکید دارد که باید روی اهداف مشخص، گام برداشت در اینجا نیز برای واضح‌کردن این اهداف پیشنهاد می‌‌کند که فرد آن‌‌ها را روی کاغذ بنویسد تا ملکه‌‌ی ذهنش گردد.

در این فرآیند او از فرمولی به نام طوفان ذهن سخن به میان می‌‌آورد. مقصود از طوفان ذهن این است که فرد برای یک مسئله‌‌ی مشخص، حداقل بیست ایده روی کاغذ بنویسد و سپس با اهم و فی‌‌الاهم کردن این ایده‌‌ها، مسئله را حل نماید. در این راه، جمع‌‌آوری اطلاعات و پژوهش پیرامون مسئله نیز می‌‌تواند به فرد برای بروز خلاقیت یاری رساند.

در مجموع سخن تریسی در این کتاب این است که اگر روی هر مسئله‌‌ای تمرکز کافی به وجود آید، حل آن مسئله و بروز خلاقیت دور از دسترس نخواهد بود.

۲۱ روش عالی برای این‌که زمانتان را مدیریت کنید و کارایی‌تان را دو برابر کنید

۲۱ روش عالی برای این‌که زمانتان را مدیریت کنید و کارایی‌تان را دو برابر کنید

نویسنده: برایان تریسی

مترجم: فریبا سبز چمنی

شادن پژواک

اطلاعات بیشتر و خرید

کتاب «۲۱ روش مدیریت زمان»، فشرده‌شده‌‌ی کتاب «قورباغه‌‌ات را قورت بده» است؛ بدین‌‌گونه که فرمول‌‌های آن کتاب را به‌صورت اجمالی مرور کرده و برایان تریسی در آن از افرادی مثال می‌‌زند که می‌‌توانند بیست و چهار ساعت شبانه‌‌روز را تبدیل به چهل و هشت ساعت نموده و دو برابر دیگران از زمان خود استفاده کرده و بهره‌‌وری آن را ببینند.

در این‌‌جا تریسی روی کارایی و رابطه‌‌ی مستقیم آن با مدیریت زمان تأکید می‌‌کند. فرمول‌‌های طلایی ۲۱گانه‌‌ی وی در زمینه‌‌ی مدیریت زمان یک فرد را از نظرگرای صرف به عمل‌‌گرای صرف تبدیل می‌‌کند. کتاب «۲۱ روش مدیریت زمان» در روزگار کنونی برای انسان بسیار مفید است، چون به وی یاد می‌‌دهد که چگونه بی‌‌آن‌‌که وقت خود را اتلاف نماید، تمامی کارهای خود را با بازدهی و بهره‌‌وری بالا به اتمام برساند.

انگیزه

انگیزه

نویسنده: برایان تریسی

مترجم: مهدی قراچه‌داغی

انتشارات ذهن آویز

اطلاعات بیشتر و خرید

برایان تریسی در سال ۲۰۱۳ میلادی، کتابی تحت عنوان «انگیزه» را روانه‌‌ی بازار نمود. به دلیل اینکه حوزه‌‌ی تخصصی تریسی خودیاری و موفقیت در امور است، این کتاب با رویه‌‌ی انگیزشی خود به‌سرعت در بازار، خوانندگان را به خود جذب نمود

 تریسی در این کتاب از مهندسی معکوس استفاده می‌‌کند؛ بدین‌‌گونه که معتقد است برای رسیدن به انگیزه، باید موانع انگیزه یعنی ترس از شکست و طردشدن را از میان برداشت.

او در این بین از فاکتوری به نام فاکتور ایکس نام می‌‌برد. فاکتور ایکس عامل روانشناختی خودپنداره است که تغییرات فرد در جهان بیرون و درون خود را نشان می‌‌دهد. چالش میان خود واقعی و خود ایدئال در فاکتور ایکس باعث ایجاد استرس، ترس و در نهایت شکست فرد از خود واقعی‌‌اش می‌‌شود. همین مورد انگیزه‌‌ی فرد را کاسته و رفته‌رفته تبدیل به مانعی برای انگیزه‌‌‌‌اش می‌‌گردد.

با این حال برایان تریسی در این کتاب، هفت راه برای ایجاد انگیزه پیشنهاد می‌‌دهد. راه‌‌هایی مانند به چالش کشیدن فرد از طریق انجام کارهایی که تاکنون به آن نپرداخته‌‌ است؛ آزادی عمل به فرد؛ کنترل و تعیین زمان مشخص برای انجام امور؛ احترام به نظر مشورتی دیگران؛ رفتار صمیمانه در قبال دیگران به‌عنوان قانونی برای اعتماد متقابل فرد با اجتماع؛ استفاده از تجربیات افراد موفق و در نهایت نگرش مثبت به کار و زندگی. این قوانین باعث می‌‌شود که چالش خود واقعی و خود ایدئال تاحدودی در فرد کم شود.

اگر این مطلب را دوست داشتید، پیشنهاد می‌کنیم که مطلب زیر را هم مطالعه کنید

5,007 بازدید
برچسب ها

Avatar

محمدرضا رسولی


اشتراک گذاری یادداشت
1 1 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه