لوگو طاقچه
کتاب هایی درباره سرمایه گذاری

معرفی بهترین کتاب‌های سرمایه گذاری

3,358 بازدید

در این یادداشت باهم نگاهی به چند کتاب درباره سرمایه گذاری می‌اندازیم. از اهمیت سرمایه‌گذاری می‌گویند و راه و چاهش را به افراد تازه وارد و یا حتی کسانی که دوست دارند در این زمینه ورزیده‌تر شوند، می‌آموزند. اما شاید بد نباشد اگر قبل از مرور کتاب‌ها به این سوال مهم پاسخ دهیم که چرا سرمایه‌گذاری مهم است؟

پیشنهاد می‌کنیم یادداشت «معرفی کتاب برای آشنایی با ارز دیجیتال» را هم بخوانید.

چرا سرمایه ‌گذاری؟

این سوال یکی از مهم‌ترین سوالاتی است که هرفرد باید از خودش بپرسد. چرا سرمایه‌گذاری مهم است؟ ساده‌ترین پاسخ این است که با سرمایه‌گذاری می‌توانیم ارزش پولمان را چند برابر کنیم. این کار با وجود میزان تورم عقلانی و منطقی به نظر می‌رسد. علاوه بر این مزایای دیگری هم دارد. می‌توان این پول را به ارزشی چندبرابری رساند و بعدا در زمینه‌های مختلف و برای مخارج مختلفی صرف کرد.

سرمایه‌گذاری انواع مختلفی دارد و هرکدام نیز می‌توانند نتایج متفاوتی در بر داشته باشند. به هرحال چه تصمیم بگیرید در بازار بورس سرمایه‌گذاری کنید، چه در زمینه ارز دیجیتال، طلا و سکه یا املاک و مستغلات، باید با راه و روش سرمایه‌گذاری آشنا باشید. اگر از خودتان می‌پرسید کدام فضای سرمایه‌گذاری برای من بهتر است، بد نیست نگاهی به این کتاب ها بیندازید.

سرمایه‌گذاری در کدام بازار؟

سرمایه‌گذاری در کدام بازار؟

نویسنده: رابین گریفیس

مترجم: فرنگیس محمودی

انتشارات دنیای اقتصاد تابان

اطلاعات بیشتر و خرید

نویسندگان کتاب سرمایه گذاری در کدام بازار با تحلیل‌های بنیادی و فنی مسیر هر بازار، آینده آن را تا حدودی پیشبینی می‌کنند. تحلیل بنیادی به بررسی متغیرهای موجود می‌پردازد و تحلیل فنی، به رفتارهای قیمتی بازار. همین پیشبینی وضعیت به شما کمک می‌کند تا یک فضای سرمایه‌گذاری مناسب با شرایط خودتان انتخاب کنید. بنابراین اگر به دنبال این موضوع هستید که فضای مناسب و سازگار با شرایط خودتان را پیدا کنید، این کتاب به شما کمک می‌کند.

سرمایه‌گذار هوشمند؛ اصول سرمایه‌گذاری بر اساس ارزش ذاتی (خلاصه کتاب)

سرمایه‌گذار هوشمند؛ اصول سرمایه‌گذاری بر اساس ارزش ذاتی (خلاصه کتاب)

نویسنده: بنجامین گراهام

سبکتو

اطلاعات بیشتر و خرید

این کتاب برای زمانی است که شما انتخاب کرده باشید تا در بازار بورس سرمایه‌گذاری کنید. حال نکته مهمی که باید در نظر داشته باشید این است که این نوع سرمایه‌گذاری بر پایه بخت و اقبال کار نمی‌کند بلکه نیاز به دانش خاص خود و همچنین صبوری دارد. منابع بسیاری درباره سرمایه‌گذاری در بازار بورس وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. اما بنجامین گراهام که پدر سرمایه‌گذاری ارزشی است، در کتاب سرمایه گذار هوشمند، شما را با اصول سرمایه‌گذاری آشنا می‌کند. این کتاب به عنوان یکی از منابع مهم فراگیری اصول بازار بورس شناخته می‌شود.

سرمایه گذاری املاک

سرمایه گذاری املاک

نویسنده: جان جیمز

مترجم: امیرپویا چراغی

نشر نوین

اطلاعات بیشتر و خرید

یکی دیگر از بازارهایی که می‌توانید در آن سرمایه‌گذاری کنید، بازار املاک و مستغلات است. این فضا، امکان خوبی برای رشد سرمایه در اختیارتان قرار می‌دهد و در عین حال یکی از جذاب‌ترین بازارهای سرمایه‌گذاری است. افراد بسیاری در سراسر دنیا وارد این شاخه می‌شوند و به کمک آن ثروت و سرمایه زیادی جمع‌آوری می‌کنند. اما بازار املاک و مستغلات هم مانند هر فضای دیگری قوانین خاص خود را دارد. برای آموزش این قوانین و همچنین برای اینکه بتوانید در بازار املاک سرمایه گذاری کنید، کتاب سرمایه گذاری املاک را بخوانید. این کتاب به شما کمک می‌کند تا با راز و رمز‌های سرمایه گذاری در این بازار آشنا شوید و املاکتان را گسترش دهید.

تا اینجا با کتاب هایی آشنا شدیم که اصول و روش‌های اولیه سرمایه گذاری را به ما آموزش می‌دهند و به ما کمک می‌کنند تا بهترین و مناسب‌ترین فضا را برای خودمان انتخاب کنیم. در ادامه کتاب‌هایی را مرور می‌کنیم که به ما کمک می‌کنند تا درباره عوامل تاثیرگذار بر بازار سرمایه و خطاهای رایج این مسیر بیشتر بدانیم و از آن‌ها بپرهیزیم.

متغیر پنهان در سرمایه‌گذاری

متغیر پنهان در سرمایه‌گذاری

نویسنده: ابراهیم علیزاده

انتشارات دنیای اقتصاد تابان

اطلاعات بیشتر و خرید

دنیایی که ما امروز در آن زندگی می‌کنیم به طرزی باورنکردنی از رسانه‌ها تاثیر می‌پذیرد. تاثیری که حتی در جزیی‌ترین رخدادهای روزمره ما مشهود است. نمی‌توان انتظار داشت که چنین قدرت عظیمی بر یکی از مهم‌ترین پایه‌های اقتصادی دنیا تاثیر نداشته باشد. اما چطور می‌توان این تاثیر را شناخت؟

ابراهیم علیزاده، اقتصاددان ایرانی در کتاب متغیر پنهان در سرمایه گذاری، به بررسی ۱۵ تحلیل از اقتصاددانان، فعالان اقتصادی و فرهنگ پژوهان درباره تاثیر رسانه  پرداخته است. این اثر به شما کمک می‌کند تا تاثیر رسانه بر بازار را دریابید و در مسیر درست تصمیم‌گیری قرار بگیرید.

اقتصاد رفتاری

اقتصاد رفتاری

نویسنده: ادوارد کارترایت

مترجم: حسین میرشجاعیان حسینی

انتشارات دنیای اقتصاد تابان

اطلاعات بیشتر و خرید

برای بسیاری از افراد، سرمایه گذاری در یک فضا به معنی یک ریسک بزرگ است. ریسکی که می‌تواند آن‌ها را به موفقیتی باورنکردنی برساند یا اشتباهی غیرقابل جبران به بار بیاورد. اما دانستن مسیری که می‌تواند شما را به موفقیت برساند و همچنین شناسایی عواملی که از اشتباه دورتان می‌کند، لازم است.

کتاب اقتصاد رفتاری، همان کتابی است که باید بخوانید؛ اینجا فرقی نمی‌کند که طرز تفکرتان درباره سرمایه گذاری کدام یک از شکل‌های بالا است. این کتاب شما را با متداول‌ترین اشتباهات رفتاری آشنا می‌کند و تله‌های ذهنی را ممکن است در دامشان بیفتید، به شما نشان می‌دهد. با خواندن این کتاب می‌توانید تصمیمات بهتری بگیرید. تصمیماتی که خیالتان را از بابت اشتباهات جبران ناپذیر، راحت می‌کند.

۷۷ خطای سرمایه‌گذاری؛ خطاهایی که باهوش‌ها نیز مرتکب می‌شوند و راه‌های پرهیز از آن‌ها

۷۷ خطای سرمایه‌گذاری؛ خطاهایی که باهوش‌ها نیز مرتکب می‌شوند و راه‌های پرهیز از آن‌ها

نویسنده: مریم بیدمشگی‌پور

انتشارات دنیای اقتصاد تابان

اطلاعات بیشتر و خرید

اجازه بدهید این یادداشت را با معرفی این کتاب به پایان برسانیم: ۷۷ خطای سرمایه گذاری؛ خطاهایی که باهوش‌ها نیز مرتکب می‌شوند و راه‌های پرهیز از آن. اما چرا خواندن چنین کتابی، مهم است؟ این کتاب بر نکات مهمی تاکید می‌کند که در دیگر کتاب‌ها ممکن است به آن‌ها برنخورید. شما ممکن است درباره عملکرد بازار، اختصاص درست و به موقع سرمایه‌ها و چگونگی انتخاب حامل‌های ‌سرمایه‌گذاری مطالب مهمی بدانید. اما نویسندگان این کتاب معتقدند که دانستن این مطالب کافی نیست. شما برای موفق شدن نیاز دارید تا بدانید چگونه تمایلات طبیعی انسانی و رفتارها بر تصمیمات ‌سرمایه‌گذاری‌ تاثیر می‌گذارند. شاید یکی از این خطاهای رایج، داشتن اعتماد به نفس باشد. البته اعتماد به نفس داشتن به خودی خود نمی‌تواند مشکل‌آفرین باشد اما زمانی که این اعتماد به نفس کاذب ما را به سمت اشتباهات سوق بدهد و چهارچوب فکری را که برای خود تنظیم کرده‌ایم، تغییر دهد، دردسرساز می‌شود!

اگر تصمیم گرفته‌اید سرمایه گذاری در یکی از بازارهای موجود را آغاز کنید قدم اول را برداشته‌اید، قدم بعدی، کامل کردن اطلاعاتتان درباره سرمایه گذاری است. این اطلاعات را می‌توانید از طریق کتاب ها، مقالات مختلف، شرکت در کلاس و … به دست بیاورید. اما فراموش نکنید که برای موفقیت در این مسیر هم باید صبور باشید و نگاهتان به آینده باشد.

3,358 بازدید
برچسب ها

Avatar

صدف کاظمی


اشتراک گذاری یادداشت
2 1 رای
امتیاز مطلب
اشتراک
اطلاع از
guest
0 دیدگاه ها
بازخورد داخلی
نمایش همه کامنت ها
یادداشت های مشابه

دانلود کتاب از اپلیکیشن طاقچه

نصب طاقچه